Deadside
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Über das Spiel
DEADSIDE WORLD
The world of Deadside is vast open spaces full of bushy forests and abandoned settlements. Players will have an area of ??about 225 sq.km., entangled by a network of roads and rivers (in early access the territory of the game world will be limited to an area of 25 sq.km.)
In addition to players, the game world is inhabited by various hostile and friendly NPCs. Going through the forest, you can face a gang of cannibals just about to eat lunch. Or a group of wanderers trying to survive in a hostile environment. The results of these meetings are completely dependent on your decisions and ability to get those decisions to life. Or death.
MISSIONS
It's a big world and in order to avoid getting lost and to keep themselves busy, players can use the map to see where in the world armed bandits are raiding, areas being cleared by security forces remains loyal to the ex-government or cannibals settling in abandoned villages. Anyone can take part in mass combat. It will not be an event with a limited number of players, anyone who wishes can go to the mission sector and affect the outcome of the battle. Battles with participation of NPC and players can continue for hours but the reward will go to the one who can seize the prize loot after the mission is completed.
WEAPONS
The main features of our combat system are realistic ballistics and hardcore weapon damage.
To protect their interests or piss off the other players, about 19 types of firearms and additional equipment (sights, flashlights, etc.) will be available (at the time of early access).
TRADE and “SAFE ZONES”
Among endless vast wastelands a wanderer will find places where they can buy bullets, food and chit-chat to the damned victims about life, the universe and everything. Maybe swap a story or two about hunting cannibals. Also, there are private lockers for players in Green Zones where they can keep a limited number of things they use for surviving. Green Zones will be places of trade and communication between players and friendly NPC traders.
BASE BUILDING
Simple yet effective craft system will let players to build bases and use them as shelters and to store hard-earned weapon and equipment. At the Early Access stages bases will be invulnerable, but later we're planning to implement a raiding system.
Players also will have the ability to craft small stashes and hide them almost anywhere in the world to keep a few handy things at the ready.
Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Core i3 / AMD FX
- GFX: GTX 1030 / RX 550
- RAM: 4 GB RAM
- Software: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
- HD: 20 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 11
- INET: Breitband-Internetverbindung
- LANG: Deutsch, Englisch, Russisch, Französisch, Spanisch
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Core i5 / AMD Ryzen 5
- GFX: GTX 1060 / RX 580
- RAM: 8 GB RAM
- Software: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
- HD: 20 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 11
- INET: Breitband-Internetverbindung
- LANG: Deutsch, Englisch, Russisch, Französisch, Spanisch
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
223 Std. insgesamt
Verfasst: 27.04.22 19:31
Der größte Unterschied zu DayZ ist, dass es keine Zombies gibt. Statt Zombies laufen Bots durch die Gegend. Diese sind bewaffnet und schießen auf einen. Die Bots haben die Treffsicherheit eines Betrunkenen und das taktische Verständnis eines Säuglings.
Waffen bekommt man äußerst einfach. Das ist nichts schlechtes, da es in DayZ Epoch nicht anders war. Schwieriger ist es das beste Equipment zu bekommen.
Soweit ich weiß gibt es keine fahrbaren Fahrzeuge und keine Helikopter.
Ich habe mir das Spiel nur gekauft, da es ein Freund spielt und ich mit ihm zocken wollte. Empfehlen kann ich das Spiel nicht.
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Nicht Empfohlen
2344 Std. insgesamt
Verfasst: 15.11.21 02:00
Really good idea without zombies etc and has potential to be my maingame but with these bots its useless.
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Empfohlen
996 Std. insgesamt
Verfasst: 29.07.21 23:16
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Empfohlen
3748 Std. insgesamt
Verfasst: 29.07.21 09:22
Base-Raidsystem ist super gemacht und nur möglich wenn die jeweiligen Spieler online sind und getötet worden sind (Wahrscheinlichkeit 20%)
Hoffentlich lassen sich die Entwickler noch einiges zur Spielwelt einfallen z.B. große Stadt, Tierwelt, mehr Survival oder Geheime Einrichtungen auf Inseln oder so halt
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Empfohlen
695 Std. insgesamt
Verfasst: 29.06.21 15:53
wenn in der frequenz weiterhin gute patches kommen, hat das spiel 10/10 suchtpotential !
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Empfohlen
3102 Std. insgesamt
Verfasst: 28.06.21 12:44
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Nicht Empfohlen
6232 Std. insgesamt
Verfasst: 28.05.21 23:59
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Nicht Empfohlen
58960 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.21 08:23
die letzten Update News liegen stand heute 20.5.21 fast einen Monat zurück was nicht sehr hilfreich ist für die Community. Und das Schweigen der Devs ist da nicht angebracht.
Kurz um fing sehr gut an aber ist Momentan einfach nicht mehr zu Empfehlen da die Versprochenen Updates nicht kommen.
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Nicht Empfohlen
5450 Std. insgesamt
Verfasst: 05.01.21 22:12
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Nicht Empfohlen
103971 Std. insgesamt
Verfasst: 01.01.21 11:38
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Empfohlen
2398 Std. insgesamt
Verfasst: 15.12.20 16:45
Einzige Kritikpunkte, die AI und die Waffen könnten ein wenig verbessert werden. Genauer, das Schadensmodell der Waffen vor allem in Kombination mit Rüstung und das Zielen der AI braucht noch etwas Feinschliff.
Ich kann das Game nur empfehlen.
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Empfohlen
3131 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.20 14:19
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Empfohlen
3593 Std. insgesamt
Verfasst: 19.11.20 12:18
10/10
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Nicht Empfohlen
3855 Std. insgesamt
Verfasst: 05.11.20 17:56
Same as pubg could have been great game but sucks big time.
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Nicht Empfohlen
8323 Std. insgesamt
Verfasst: 11.10.20 10:15
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Empfohlen
2087 Std. insgesamt
Verfasst: 30.09.20 15:27
mfg Grimeck & DS4
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Empfohlen
2008 Std. insgesamt
Verfasst: 29.09.20 10:51
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Empfohlen
82 Std. insgesamt
Verfasst: 26.09.20 19:48
Now after I read a few reviews from other guys, I recommend to join official servers.
Tbh I didn't even think about joining a non-official server, what would you expect?
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Nicht Empfohlen
9487 Std. insgesamt
Verfasst: 24.09.20 19:59
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Nicht Empfohlen
538 Std. insgesamt
Verfasst: 14.08.20 21:34
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Empfohlen
4322 Std. insgesamt
Verfasst: 11.08.20 15:29
Tolle Grafik, sehr atmosphärisch. Gut spielbar mit wenig Bugs zum jetzigen Zeitpunkt. Noch relativ wenig zu looten und zu tun. Ich bin sehr, sehr gespannt, wie sich das Spiel entwickelt. Vielleicht gibt es sogar die Möglichkeit zu angeln. Das wäre Wahnsinn.
Habe das Gefühl, dass die Map noch etwas klein ist verglichen mit anderen Spielen des gleichen Genres.
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Empfohlen
1962 Std. insgesamt
Verfasst: 28.06.20 12:37
Vor weck, das ist meine persönliche Meinung.
Für eine Early-Access läuft es sehr stabile, denke da werden mir andere zu stimmen, wenn ich sage, wir kennen es auch anders ;)
PVP Erlebnis:
DeadSide ist ganz klar ein PVP spiel was durch die Spieler eher zum Bambi Kill Simulator wird.
2 Spieler spawnen nebeneinander und der eine zieht direkt sein Messer und will den anderen killen. Man hat halt nix davon und macht daher nicht wirklich sinn.
Erinnert mich irgendwie an die schlechten Zeiten von DayZ
Waffen liegen fast in jeder ecke rum was schon eher zu einem Deathmatch Server passen würde als zu einem Survival.
PVE Erlebnis:
Ja auch die PVE Spieler kommen nicht zu kurz. Wer kein Bock hat, sucht sich ein PVE Server und los gehts. Es gibt keine Zombies oder Monster aber Npc´s die nicht damit einverstanden sind das du da bist :) Sie laufen immer wieder auf den Straßen rum und man sollte aufpassen. Military wird von Npc´s bewacht und verspricht recht netten loot aber nicht übertrieben viel.
Missionen gibt es auch immer wieder von leicht bis episch alles dabei, am Ende einer Mission gibt es eine loot Kiste.
Laut Map legende gibt es auch Events ( Heli Crash und Airdrops ) hab ich jetzt leider noch nicht gesehen. (Vielleicht noch nicht aktiv)
Gameplay & Design:
Das Waffen-Handling ist nicht besonders schwer und fühlt sich irgendwie noch nicht ganz fertig an ABER es ist OK.
Waffen Sounds könnten auch noch ein kleines update haben.
Base Bulding gibt es auch aber noch nicht ausprobiert, soll aber laut Infos als Gruppe noch kleine Hürden haben. Man muss ein Land claimen und aktuell ist es wohl, das nur der bauen kann der das Land geclaimt hat. Hoffe, das ändert sich noch.
Auch sonst fehlt mir für ein Survival noch so einiges, wie Jagen, Kochen.
Das Crafting System ist auch noch recht mager, bis auf die Base building Geschichten gibt es da noch nicht wirklich was.
Ein Rucksack und bisschen was an verbänden die man sich herstellen kann, das war's.
Was die Soundkulisse in der Umgebung angeht ist es echt nett, wenn man durch die Wälder streift, hört man nicht nur vögel zwitschern, sondern auch leichtes knacken im Unterholz was für mich immer ein Moment ist, wo ich mich panisch umschaue.
Die Map ist nett gestaltet und grafisch sehr schön, was bei den Fahrzeugen die herumstehen eher nicht der fall ist. Die könnte man sicherlich grafisch noch überarbeiten.
Fazit:
Im Ganzen und unter Berücksichtigung das es eine Early Access ist, ist das Spiel zum aktuellen stand und Preis, sein Geld wert. Es macht alleine Spaß und auch in Gruppe.
Das Spiel hat Potenzial und man kann nur hoffen das, dass DEV Team da noch ordentlich was raus kitzelt.
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Empfohlen
2976 Std. insgesamt
Verfasst: 27.06.20 08:07
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Empfohlen
8194 Std. insgesamt
Verfasst: 13.06.20 01:09
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Empfohlen
373 Std. insgesamt
Verfasst: 05.05.20 21:00
Sound 6/10
Grafik 8/10
Atmosphäre 8/10
Gun Play 7/10
Survival Index 7/10
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Empfohlen
6145 Std. insgesamt
Verfasst: 27.04.20 19:07
Ein übliches Survival Game, was übel bock macht,
dass von 5 Russischen Entwicklern gemacht wurde.
Ich habe mittlerweile 101 Stunden.
Nur falls ihr euch verwirrt fühlt, ich habe einiges in Stichpunkten geschrieben, sodass die Übersicht einbisschen besser ist.
Base bau
Ich habe mindestens ca. 10 - 15 Std. in den Base bau betrieben.
Es macht wirklich bock, aber man muss halt aufpassen, was man mitnehmen soll, weil man jeder Zeit sterben kann. (Von Spielern oder NPCs.)
Städte
Die Map ist simpel oder auch gut umgesetzt.
Es gibt viele Städte, sowohl auch kleine und große.
Und für die Entdecker gibt es auch manche Häuserreihen oder Häuser, die erst gar nicht auf der Map zu finden sind.
(vllt. wird die Map sogar auch bis dato vergrößert, weil dort noch ein großer Teil auf der Map fehlt.)
Loot
Man geht in das erste Haus und man findet Waffen, Munition oder Helme und im seltenen Fall findet man ein Dosen Gericht/Getränk.
In der Safezone findet man Händler, dort kann man Sachen, die man erst gefunden hat nach seinem Run verkaufen. 20-30k kriegt man bei einem üblichen Run. Bei der großen Military Base ist es mindestens 50k. (wenn man nicht in einem relativ großem Trupp ist.) (Maximal 5)
PvP/Gun Play
Das sogenannte Gun Play ist noch ausbaubar, aber dennoch gut.
Mit dem PvP kann man sich auch gut auseinandersetzen wie z.B. beim Base raiden, weil man dort auf fieser Art eine Base ausrauben will und der Base Besitzer die ganze Zeit indem du die Base raidest kommen kann, oder joinen kann. Und sonst kannst du auch jeder Zeit einen Spieler treffen.
Community
Die Community ist toxic, aber manchmal auch sehr nett. Man kann sich auf jeden Fall im Chat austauschen.
Es gibt auch die Funktion des Chats: Trupp, Lokal und Global.
Trupp: Ist der Trupp Chat des eigenem Trupps, wo man sich auch austauschen kann, wenn man nicht im ts3- oder Discord Channel ist.
Lokal: Da kannst reinschreiben, wenn ein Spieler in deiner Nähe ist. Dann könntet ihr auch so kommunizieren.
Global: Man kann mit den ganzen Spielern auf dem Server chatten.
Survival
Man hat neben der Lebensanzeige noch eine Essen- und Trinkanzeige.
Maximal 100 - HP/Hunger/Durst
Verband: 35HP+
Steriler Lappen: 15HP+
Lappen: 5HP+
Gericht: 5 durst weniger. 30 hunger weniger.
Getränk: 50 durst weniger.
Deine Durstanzeige wird schneller verbraucht, als die Hungeranzeige.
LG Drybone
Ps: King VL0RD ist der Größte.
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Empfohlen
3524 Std. insgesamt
Verfasst: 26.04.20 15:40
Ich hoffe die Entwickler bleiben am Ball und machen das beste draus. Vielleicht gibt es später nochmal nen Feedback.
Grüße.
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Empfohlen
434 Std. insgesamt
Verfasst: 26.04.20 11:11
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Empfohlen
564 Std. insgesamt
Verfasst: 24.04.22 23:57
>Run to nearest settlement and can't find shit.
>Find a box behind a truck open it, get a pistol, some new pants and a case of ammo for another gun, wtf.png
>Gtfo out of the settlement and start running along the treeline and spot 3 enemy npc's on the road
>8 Shots in the pistol but have a dream.jpg
> Open fire from super far away and down one away from the other two
>Book it over to his body, has a mosin... Hell yea
>Snag the mosin and drop the other two ai's
>While looting get tagged all the way down to 10hp
>WHYYYYYYY
>Run up the hill and find this absolute tool
>Spot him and have a back and forth
>Win the back and forth from across the map
>Book it over to his body
>OHMYGOD THE LOOT DUDE
>Fill my inventory to the brim and book it the safezone after asking where tf it is in chat
>100 minutes played currently, ready for 100 hours now.
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Nicht Empfohlen
4458 Std. insgesamt
Verfasst: 18.04.22 12:48
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Empfohlen
3253 Std. insgesamt
Verfasst: 15.04.22 11:30
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Empfohlen
70606 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.21 06:15
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Nicht Empfohlen
61543 Std. insgesamt
Verfasst: 08.12.21 15:20
Reasons:
1. 1026 hours in game and they Ban you because of people with no skills mass reporting you.
2. Game is dieng slowly, player base is going lower and lower daily. now there is less than 690 players globally in 100 different servers and going down all the time. https://steamcharts.com/app/895400 link for stats.
3. Updates comes very slowly and usually when there is an update nothing really changes.
4. In a good day server might be almoust full few hours of the day or mostly in nighttime. (European time) So if you want to play around 8am - 18.00 pm you hardly see any players only bots.
5. Real cheaters can roam free without fear getting banned, Devs dont do shait about it and when you try to discuss about it in Discord they ban you there for talking about the real problems.
6. Very toxic players
7. Racism is cool in this game you can write chat what ever you want without getting penalty, beleive when i say anything.
N-words flying all the time.
8. Official servers there is no Admin support anykind and private server Admins usually protecs their little puppets who are clearly using cheats. UNITED GUNNERS Server is good example of this.
9. If cheater gets banned usually hes back in few hours or maybe it takes 1 day.
Few other reason.
10. FPS drops in high pvp areas even with high end PC
11. Hit Registery issues.
12. Running simulator, no cars, no nothing. If you die in wrong place you need to run 10 min back to your body.
13. alot of glitches, people can still steal your loot in base in small boxes.
14. you can shoot through walls, if you know how. sometimes even through floors.
15. Bots are fucked up, you get 1 shot to head even you have full gear (lvl3 helmet and armor). i am not saying they should make them easy but sometimes its impossible to see where bots is and he can see you.
16. If you want to play this game Solo its not game for you unless you play PVE server.
17. Constant Gun nerving, People are complaining about getting killed because someone has better weapon. (Grenade launcher and snipers for example.)
18. Raid token that players drop wont always work.
19. sometimes you drop raid token almoust every time even the change is like 10-20%
20. building glitches, if you open door you are stuck and you need to log out and log back in.
21. Teleport glitch. (You can teleport if you know how).
22. No Step sound glitch on stairs and bunker.
23. Raiding is way too easy.
24. you get hackusate almoust everytime you kill someone.
25. Nighttime you can change your graphics card settings to make it look like a day so you can easily kill players who think they are safe because of the nighttime.
Alot of more Problems that will not be fixed never.
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Empfohlen
1151 Std. insgesamt
Verfasst: 06.12.21 23:26
-fast pace survival
-Running sim 4.0
- Weapons mechanic feel great
-Devs work hard to bring content on the table
CONS
-There is no type of transportation
- Take a while before getting new contents
- ? low population ?
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Empfohlen
4058 Std. insgesamt
Verfasst: 03.12.21 22:53
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Empfohlen
2150 Std. insgesamt
Verfasst: 28.10.21 09:09
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Average Deadside enjoyer:
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⣿⣿⡿⠀⠴⢗⣠⣤⣴⡶⠶⠖⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣀⡸⠀⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⡀⢠⣾⣿⠏⠀⠠⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠛⠉⠀⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣧⠈⢹⡇⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣰⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⡄⠈⠃⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⣠⣴⣾⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣧⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⣠⣾⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣷⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⣴⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣿⣦⣄⣀⣀⣀⣀⠀⠀⠀⠀⠘⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣷⡄⠀⠀⠀⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣧⠀⠀⠀⠙⣿⣿⡟⢻⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠇⠀⠁⠀⠀⠹⣿⠃⠀⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡿⠛⣿⣿⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢐⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⠿⠛⠉⠉⠁⠀⢻⣿⡇⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⠈⣿⣿⡿⠉⠛⠛⠛⠉⠉
⣿⡿⠋⠁⠀⠀⢀⣀⣠⡴⣸⣿⣇⡄⠀⠀⠀⠀⢀⡿⠄⠙⠛⠀⣀⣠⣤⣤⠄
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Empfohlen
8186 Std. insgesamt
Verfasst: 18.10.21 17:28
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Nicht Empfohlen
103 Std. insgesamt
Verfasst: 08.10.21 23:07
Tht said if theres cover around, its very easy to play the bottle neck game. hide just around the corner and kill them as they come out. But same time it has the most annoying inventory limitations. Big guns, rifles and the like, can only be slung, which limits you to carrying 2. Which sucks in case you find something cool in the field and wanna sell off your old one, because anything left behind despawns FAST. Your corpse despawns quickly as well. i found that out after i was random spawned halfway across the map.
Heres an idea. you have a safe zone with a trader. Respawn people... IN THE SAFE ZONE!!! If they have no spawn point set that is. which in my short time was near impossible to get set up with the limited inventory and so forth. Which realy is just a shit restriction with some items. Like a giant coil of rope, i really cant just sling that over my shoulder? same with some bundle of rags?
the addition f traders and such is nice, but again, your rather screwwed by the limited item space.
All this said, no. i cannot suggest it. The games to basic an Jank. Its got good potential but right now its just not worth even the 20 its listed at. But i would suggest keeping an eye on it. I just need to figure out if im gonna keep or refund now...
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Empfohlen
524 Std. insgesamt
Verfasst: 16.08.21 22:46
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Empfohlen
1868 Std. insgesamt
Verfasst: 31.07.21 15:40
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Empfohlen
119 Std. insgesamt
Verfasst: 04.07.21 05:18
I’ve tried the game for a few hours now (most of it on my alt account so ignore my 1.5 hour play time) and I must say I am thoroughly enjoying this game. Not long after I jumped in I was greeted by other members of the community - I am yet to dabble into PVP servers - who were more than happy to assist me in whatever way I needed. They gave me some loot, some money and then left me to explore the game by myself - I can kind of see why people used to tell me it resembles a “running simulator”, the map is vast and it takes quite a long time to walk from A to B sometimes. Though I heard that vehicles are coming to the game in the not so distant future, which will undoubtedly help with reducing all the time you spend walking around.
Considering I only paid about £15 for Deadside, I do not have much negative to say about it, although I do want to mention that the AI in this game needs a LOT of work. Either they are completely oblivious to you and you can run up to them with a knife and kill them - even though they have shotguns and rifles - or they are elite marksmen who will dome you before you even have the chance to spot them. I found that there is no inbetween here; so as far as the AI, more work needs to be done. The game looks great and it runs good on my rig (i7-9700K, 2070 RTX super) with the occasional stutter - although I am sure that will improve with time as the developers optimise the game.
TL;DR: Good game. Minimal glitches and bugs, poor AI, good online community and worth the money (especially now that it is on sale).
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Empfohlen
1753 Std. insgesamt
Verfasst: 01.07.21 03:58
Info Dump
Plays like Dayz movement/eating. Its no where close to having as many bugs. Gun play feels like Tarkov. AI are on the same level as Arma AI. Large diversity in AI difficulty. Base building is easy to do resembles Rust/Miscreated. There is very few options for customizing your base other than a couple chests and a spawn point. Balanced economy and great map. There are some movement glitches in the vast map but not too many. Very responsive Dev team that seems as though they care for the success of the game. Its still early accesses and there isn't tons of extra things to do, make, find. But it seems extremely promising. I would highly recommenced supporting the devs and giving this game a taste.
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Nicht Empfohlen
2638 Std. insgesamt
Verfasst: 21.05.21 14:43
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Empfohlen
326 Std. insgesamt
Verfasst: 28.12.20 15:25
Gun play is really good, really fun and feels great. The AI makes things really interesting and fun too but with that being said...This game is lacking a lot...It seriously needs vehicles because moving around the map is painfully boring, it also badly needs to make the map feel alive and interesting. More animals, more roaming NPC, and most importantly i would love to see a HUGE urban update a HUGE city filled with threats..NPC roaming around, going inside buildings scavenging rooms while the player is also doing the same thing. Just make things feel alive. The game is great get it and try it just there isn't much purpose on it..die..loot..repeat not enough activity and not enough urban areas and that feeling of exploring a huge building not knowing if someone there. AND PRONE, WE NEED A DAMN PRONE ANIMATION
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Empfohlen
6376 Std. insgesamt
Verfasst: 22.12.20 20:58
This game has a beautiful open world,
fantastic AI scavs to fight
and intense and active pvp on any populated server.
The gun play is great,
and it feels like a mix of rust and EFT. Both fantastic games in their own right.
I only see good things for deadside's future. Worth the money to get now at it's current price.
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Empfohlen
29517 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.20 20:37
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Empfohlen
5030 Std. insgesamt
Verfasst: 21.11.20 08:12
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Empfohlen
4483 Std. insgesamt
Verfasst: 18.11.20 01:16
The game itself fundamentally works pretty well. Spawn. Get loot. Grind for higher loot. Sell and repeat. While the game idea works good i think there could be more of an improvement made to the tier tables and how high tier loot is obtained and used. Once you are at the top of the food chain there isnt anything to do but go to the military bases back and forth to make money. The game runs pretty good but can get laggy sometimes with large bases and player counts at their max. The looting system could use some work in optomization and making looting more seamless. Bots seem to be in a good spot where you dont know if it is a player or not and i do like that element .Over all it is a good game for 20$ and i will continue to play it with upcoming updates.
HOWEVER the developers are only a 3 man team! producing content will be slow and the flow of new things to do will be stagnant for a little bit, but i understand that. The game does have its bugs but they are being worked out with every update. Hiring more staff as the game develops will help with this but for the time being with only 3 developers it is very understandable and with what they have done i am impressed. with that said here are somethings i would like to see going forward.
Things i would like to see going forward are:
means of transportation besides walking
more incentive for high loot players to keep playing
a player to player market
more overlapping content like having to find a card in rust to go to oil things like that
and finally a bigger map. getting bored of doing the same thing over and over.
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Empfohlen
5813 Std. insgesamt
Verfasst: 12.11.20 22:14
theres still work to do being its in early release, some things it lacks for the time being. eg Vehicles and Flight transport. but mostly everything is there so far... great start for a great price...
Hopefully the Devs stay on top of it all and bring out more content/missions.fixes etc
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Nicht Empfohlen
16664 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.20 21:49
-The map is fairly small and empty although the game is a walking/running simulator with only very small towns/locations of interest.
-The missions are boring and always take place in the same industrial places. Just 2 primary military locations to loot.
-Gun play is a little ropey at times and scope drift/shake without the ability to hold breath using sniper rifles is frustrating.
-With the exception of killing AI and players there is little to do, even looting/running to the trader to sell/buy gets repetitive. Missions are just uninteresting.
-Base building is extremely basic and there is currently no way to raid/breach bases.
-Server performance seems atrocious when playing on servers with over 35 players.
-Locked to a single server host G-Portal and they aren't the best for server hosting.
As usual with games like this cheating and toxicity is rampant.
I can see the future potential but in its current state and slow progression from dev's i fear it may go the route of many other early access games and get abandoned or left in a state that isn't enjoyable to play.
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Nicht Empfohlen
3594 Std. insgesamt
Verfasst: 30.10.20 10:08
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Empfohlen
3575 Std. insgesamt
Verfasst: 22.10.20 11:14
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Empfohlen
1486 Std. insgesamt
Verfasst: 08.10.20 20:20
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Nicht Empfohlen
2128 Std. insgesamt
Verfasst: 12.09.20 15:31
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Empfohlen
2072 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.20 16:33
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Empfohlen
27796 Std. insgesamt
Verfasst: 31.07.20 11:11
Servers have a wide variety of customisation to those who own one including the loot spawn rate, events that go on within the server and overall their own general rules.
However with every game and especially Early Access games, it does have its issues. The base building i have yet to experience/comment on because i couldn't even get as far as claiming land. Claiming Land is extremely restrictive and when i finally found somewhere i was able to place down a Land Claim sign it disappeared and did not give me the land. There are no animals so your food at the moment is found by looting houses and the only threat is hunger/thirst and other players. There are also no vehicles AS OF YET, you can however create campfires and find vehicle parts around the map so i am sure these things are something they will implement so you can cook food and fix vehicles to drive.
All in all i am enjoying the game very much so far and I am excited to see what else they are going to add.
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Empfohlen
90 Std. insgesamt
Verfasst: 29.07.20 05:11
Clearly a lot of effort is being put into this experience. Well animated, fantastic ambient audio, good gun-play. etc. It's a labor of love, which you can tell from the devlogs and other content the developers release. I recommend supporting this project, and buying the game if you want.
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Empfohlen
2780 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.20 21:31
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Empfohlen
1726 Std. insgesamt
Verfasst: 27.04.20 16:38
Pros:
- Excellent art/graphics, you don't mind running all the time because the environments are so gorgeous
- Stable, no crashes yet
- Performs well on my dated gaming PC (i5 CPU, GTX 950, playing at 1080p)
- Realistic gun-play feels like EFT or PUBG
- Fun with friends
- Challenging PVE in addition to PVP
- Getting good loot to be competitive is not that difficult, its easy to bounce back from losing everything
Cons:
- Still in Pre-Alpha/Alpha so there is a lot left to be desired (not much content yet)
- Inventory controls are clunky and need refinement
- Character creation options are extremely limited
- Base building is very grindy and shallow in its current form
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Empfohlen
6642 Std. insgesamt
Verfasst: 24.04.20 12:00
The biggest thing that we need on the base building side is for the squad to access the base while the player that make the base is offline, it can be fixed by letting players to add a PASSWORD for the door so only the players that knows the password can open the door and have access to the base
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Release:14.04.2020
Genre:
Actionspiel
Entwickler:
Bad Pixel
Vertrieb:keine Infos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
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