Builders of Egypt: Prologue
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Über das Spiel
Der wichtigste Aspekt ist die geschickte Verwaltung der Stadtplanung durch die Gestaltung des Straßennetzes, den Bau von Gebäuden und deren Nachbarschaft. Eine gut gestaltete Stadt wird die wirtschaftliche Effizienz erheblich verbessern, was sich weiterhin in Einnahmen widerspiegelt.
Diplomatie und Politik:
Der Stadtmanager wird in einem sich ständig verändernden politischen Umfeld vor schwierigen Entscheidungen stehen. Teure Expeditionen, Befehle des Pharaos, Anfragen aus anderen Städten, militärische Bedrohungen und die Mischung verschiedener Kulturen werden zum täglichen Brot. Eine Reihe von falschen Entscheidungen kann uns den Verlust unserer Handelspartner und die Abneigung potenzieller Siedler kosten, und ein völliger Mangel an Gehorsam gegenüber dem Herrscher kann zu einem Bürgerkrieg führen.
Religion:
Die Götter können in das Alltagsleben eingreifen, aber dies wird im Geheimen geschehen. Der Hauptaspekt der Religion wird darin bestehen, den Bedarf an Zugang zu Kultstätten zu erfüllen, Güter für Tempel zu liefern, Festivals und Opet-Feste zu organisieren. Vernachlässigung dieser Werte kann zu sozialen Unruhen führen, die genauso gefährlich sind wie z.B. Hunger.
Handel:
Handel ist das wichtigste Element, das die königliche Schatzkammer füllt. Es wäre sehr schwierig, wirtschaftliche Stabilität, die ausschließlich auf Steuern beruht, zu erreichen. Daher liegt es im Interesse des Spielers, Waren für den Export zu solchen Preisen zu produzieren, die sich abhängig von der geopolitischen Situation dynamisch ändern können.
Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Intel Core i3 4130 or greater
- GFX: GTX 750ti or greater
- RAM: 2 GB RAM
- Software: Windows 8.1x64 / Windows 10x64
- HD: 4 GB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX Compatible Sound Device
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Fourth Generation Intel Core i5 2.5 Ghz or AMD FX8350 4.0 Ghz or greater
- GFX: 4GB & nVidia 960 or greater
- RAM: 4 GB RAM
- Software: Windows 8.1x64 / Windows 10x64
- HD: 4 GB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX Compatible Sound Device
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
139 Std. insgesamt
Verfasst: 10.11.21 22:21
Auf den ersten Blick ein solides und erprobtes Spielprinzip - Ja auch (aktuell) kostenlos. Das Game selbst sieht aber nicht besonders aus und ist kaum anspruchsvoll. In meinem Fall sprang der Funke einfach nicht über.
Da verbringe ich meine Zeit lieber mit Games, die vielleicht Geld kosten, mit denen ich aber Spaß habe.
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Nicht Empfohlen
26 Std. insgesamt
Verfasst: 29.06.21 20:00
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Empfohlen
270 Std. insgesamt
Verfasst: 31.05.21 19:24
Sieht bisher ganz gut aus und ich fühlte mich gleich heimisch, da ich die beiden erwähnten Spiele damals mit Freude gespielt habe.
Aktuell nur eine Demo und daher nur schwer zu bewerten, allerdings fühlt es sich schon ganz gut an.
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Empfohlen
150 Std. insgesamt
Verfasst: 23.04.21 09:37
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Empfohlen
51 Std. insgesamt
Verfasst: 17.12.20 14:01
Es wirkt beinahe wie ein Remake von Pharaoh(Cleopatra), jedoch waren noch nicht alle Gebäude verfügbar, dennoch ist das Spielprinzip sehr ähnlich.
Es scheint als sei die Größe der Städte jedoch sehr begrenzt.
Spiel läuft flüssig, hin und wieder kurze Ruckler, oder falsche Übersetzungen / gar keine Übersetzungen.
Das Tutorial in der Prologue Kampagne erklärt nicht wirklich alles, was verfügbar ist (Steuern/Diplomatie/Handeln)
Noch fehlt mir eine Hyperlinks-Erklärung von FETTgedruckten Begriffen.
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Empfohlen
122 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.20 10:53
Natürlich haben wir hier nur einen kostenlosen Test- Prologue, aber die Ansätze sind sehr vielversprechend. Die Grafik sieht toll aus und Gameplay funktioniert. Freue mich auf mehr.
Wünsche für die Zukunft:
-eine frei bewegliche Kamera. Die Grafik gibt es einfach her und es wär angesichts der noch kommenden riesigen Monumente sicher auch schön diese mit etwas blauem Himmel und riesigen Metropolen im Hintergrund zu sehen
-verschiedene optische Variationen der (Wohn-)Gebäude (machen die Städte einfach immer ansprechender und lebendiger
- eine bald verfügbare, finale Vollversion (behalte es auf jedem Fall auf dem Schirm)
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Nicht Empfohlen
81 Std. insgesamt
Verfasst: 08.08.20 03:24
Das game braucht noch satte 2-5 Jahre Entwicklung und da es ein kleines Team ist kann man auch nicht viel erwarten.
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Empfohlen
161 Std. insgesamt
Verfasst: 06.05.20 19:28
Positive:
+ Ägyptenflair kommt gut rüber.
+ Grafik ist sehr ansprechend
+ schöne Belichtung beim drehen der Kamera.
+ Macht Lust auf mehr.
Negative:
- Gebäude die zur Infrastruktur (wie Brunnen oder Feuerwehr) gehören, sollten priorisiert werden bei der Besetzung der Arbeitskräfte.
- Könnte mehr Wuselfaktor vertragen.
-Kamera könnte mehr Freiheit haben. (z.B. Bis zum Boden zoomen um mehr den Stadtflair zu genießen.)
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Empfohlen
104 Std. insgesamt
Verfasst: 19.04.20 09:22
Von der Wirtschaft her gibt es bestimmt noch einiges zu tun und dass mit Brot bezahlt wird ist auch etwas komisch, aber man kann sich dran gewöhnen. Man sollte wirklich auch einen Großteil seiner Ausgaben durch die Steuern decken können, dass man ständig so stark auf den Export angewiesen ist, ist meiner Ansicht nach nicht so praktisch, gerade da es eine Weile dauert bis Exportgüter vorhanden sind.
Auch sind die Leerläufe in denen man nichts zu tun hat aktuell noch recht lange, da es sich aber ja um eine sehr frühe Version handelt gehe ich stark davon aus, dass sich das noch ändern wird, genauso wie die Vielfalt der Missionen und Gebäude, da diese erste spielbare Mission ja so etwas wie das Tutorial darstellt.
Grundsätzlich seid Ihr auf dem richtigen Weg und wenn Ihr mit der Community zusammenarbeitet kann es auch ein richtig gutes Spiel werden, dass sich hoffentlich mit Pharao und Co messen kann.
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Nicht Empfohlen
17 Std. insgesamt
Verfasst: 13.04.20 19:58
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Empfohlen
384 Std. insgesamt
Verfasst: 26.03.20 08:35
Aufbausimulation von 2020.
Vorab Review, mein 150tes.
Eine Moderne Version von dem super guten Spiel Pharaoh von 1999.
Der hier vorliegende Prolog zeigt schon mal wie das Spiel mal seien wird. Ist auch schon ein wenig spielbar, also schaut es euch doch mal an. Spieler die Caesar III kennen werden auch ihre Freude haben.
Etwas zum Spiel:
Es ist ein Wirtschafts-Strategiespiel und eine Städtebausimulation, die im Niltal spielt. Die Geschichte beginnt in der wenig bekannten prädynastischen Zeit, wo man die Entstehung des alten Ägypten, beobachten kann, und endet mit dem Tod von Kleopatra VII.
Du musst dich um Diplomatie und Politik kümmern.
Religion ist sehr wichtig im alten Ägypten, auch der Handel, den musst du koordinieren. Klar das du als Stadtmanager dich um den Aufbau und die Sicherheit kümmern musst. Denke daran, nur glückliche Einwohner werden dich auf Dauer, weiter bringen.
Spielt es einfach mal an, ihr könnt damit nichts falsch machen.
Ich kann euch Pharaoh + Cleopatra empfehlen, damit könnt ihr euch die Zeit vertreiben, sehr viel Zeit, lest aber mein Review dazu erstmal.
Auch Caesar III ist ein gutes Spiel, aber deutlich schwerer.
Fazit: Ich kann es Empfehlen.
Hier gibt es viele Reviews von mir und hunderte Spielebewertungen:
https://steamcommunity.com/groups/hoi4deu/discussions/3/1644294896729242778/
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Builders of Egypt: Prologue
Construction simulation from 2020.
Preliminary review, my 150th.
A modern version of the super good game Pharaoh from 1999.
This prologue shows how the game will be. It's a little bit playable, so check it out. Players who know Caesar III will also enjoy it.
Something about the game:
It is an economic strategy game and an urban simulation that takes place in the Nile Valley. The story begins in the little-known predynastic period, where the emergence of Ancient Egypt can be observed, and ends with the death of Cleopatra VII.
You have to take care of diplomacy and politics.
Religion is very important in ancient Egypt, you also have to coordinate trade. Of course, as a city manager you have to take care of the construction and security. Remember, only happy residents will keep you going in the long run.
Just play it over, you can't go wrong with it.
I can recommend Pharaoh + Cleopatra, so you can pass the time, a lot of time, but read my review first.
Caesar III is also a good game, but much more difficult.
Conclusion: I can recommend it.
There are many reviews from me and hundreds of game reviews:
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???? Powered by HoI 4 Deu Curators group in German / English ????
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Empfohlen
74 Std. insgesamt
Verfasst: 21.03.20 12:35
Ich freue mich schon, wenn das Spiel zu erwerben ist. :)
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Empfohlen
36 Std. insgesamt
Verfasst: 05.03.20 11:07
nach kurzem Spielen bin ich hin und weg.
Builders of Egypt: Prologue ist zwar wie der Name schon sagt nur der Prolog. Aber dieser zeigt schon jetzt, was man von Builders of Egypt erwarten darf.
Builders of Egypt ähnelt wie viele andere schon beschreiben den Spielen Pharao and Cleopatra, Poseidon, Ceasar 3 und Zeus: Herscher des Olymps stark und für Fans dieser spiele wird es sehr Nostalgisch.
Der Prolog bietet eine Mission, in der die Grundlegenden Spielmechaniken dargestellt werden. Nach Abschluss der Mission kann man allerdings weiter spielen. - Doch nur in einem sehr kleinen Umfang.
Ich kann Builders of Egypt auf jeden Fall empfehlen.
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Empfohlen
210 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 19:27
Ich hab Sierras Pharaoh geliebt, das hier könnte ein würdiger Nachfolger werden.
Bisher bin ich begeistert, dank Unreal sieht es echt gut aus, spielt sich flüssig, der Wuselfaktor ist definitiv gegeben.
Ich bin sehr gespannt auf das Endergebnis
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Empfohlen
114 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 10:42
Man könnte sagen es ist eine neue Version davon.
Wenn es sich so weiter entwickelt wird es ein sehr gutes Städtebausimulation mit geschichtlichem Hintergrund.
Ich hoffe es entwickelt sich genau dahin weiter, sodass es wieder an die alten Zeiten anknüpfen kann.
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843 Std. insgesamt
Verfasst: 02.03.20 22:39
Da es sich hier noch um eine sehr frühe Early-Access handelt, darf man natürlich nicht zu viel erwarten. Bugs werden teilweise mit Nachschichten vom Entwickler versucht zu beheben, was sehr lobenswert ist. Ebenso lobenswert ist, dass erstmal der vorhandene Inhalt optimiert wird, bevor man neuen hinzufügt.
Zum Spiel selbst: Es macht jetzt schon sehr viel Spaß. Ich hab zwar die erste Mission ziemlich schnell durch gehabt und sie bietet noch nicht so viel Handlungsspielraum, aber ich konnte einfach nicht aufhören und habe sie jetzt schon mehrmals durch gespielt. Man fühlt sich plötzlich wieder in die Ära der Sierra-Spiele zurückversetzt, jedoch mit einigen schönen Innovationen in der ganzen Spielmechanik. Es sieht auch sehr hübsch aus und hat ein gut durchdachtes Waren- und Arbeitersystem.
Ich habe absolut nichts zu bemängeln, abgesehen von einem fiesen Bug, der aber gerade in der Bearbeitung steckt.
Da der Prolog auch kostenlos ist, kann ich nur jedem empfehlen mal reinzuschnuppern und die Entwicklung live mitzuerleben.
Ich bin schon sehr gespannt, was da noch alles kommen wird.
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Nicht Empfohlen
238 Std. insgesamt
Verfasst: 17.02.22 23:03
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Empfohlen
66 Std. insgesamt
Verfasst: 06.02.22 15:05
Nice graphics generally looks good ( but needs a good graphics card for full effect )
This game reminds me of Pharaoh game by Sierra back i spent hours back in the day
i still recommend this game although i don't have a good graphics card but it was still playable on my computer
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Empfohlen
225 Std. insgesamt
Verfasst: 01.02.22 10:14
However the demo goes over a very small part in the beginning showing the basics of building and a couple of production lines without going much further. I am really curious to see how the game will look like when other aspects are incorporated, like when sectors like commerce, military and religion that will also require the use of the advisors panel and heavy monument building.
I do recommend it though! It brings back some good memories and it is free after all!
PS: it will be really interesting the fact that the remastered version of Pharaoh and Cleopatra is also on the works (the old game with better graphics and improved visuals) that will be also released soon (no official date yet) I am looking forward to see where these two will stand compared to each other when they come out.
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Nicht Empfohlen
115 Std. insgesamt
Verfasst: 24.11.21 22:34
First – and maybe this is pedantic – the instructions, descriptions, historical recounting and text overall is very scattershot and filled with grammatical, syntax, and even spelling errors. I’d be happy to proofread the text myself for free, but regardless who does it, the scripting needs a major overhaul. Several elements simply didn’t make sense, others were repetitive, and plenty of confusing sentence structures little the game.
Second, there are simple mechanics that aren’t explained. I had to figure out how to rotate buildings by just pressing random keys until it did what I wanted. That wouldn’t be such a big deal if it weren’t for the fact that in the prologue itself there is a structure you must place in one specific location… and it doesn’t default to the correct orientation. The entire concept of Export/Import/Collect buttons remains a mystery to me: I was able to set up bricks for export, sure, but there were multiple options in the same menu for “collect” and it’s not clear if that means from the producer or for the inhabitants or from the trade envoy… it’s just very confusing and not at all made clear, even in the tutorial. To that end, I’d like to add that a hover-text option be implemented for various things like that and other things, like crops. I had no clue what crop I was planting, what it produced, and if there were any other options.
Third, I had absolutely no clue how to progress in the second act. There’s no indicators on buildings were you CAN place them. Obviously red means “you can’t put that here”, but it would help to have a “mines must be placed adjacent to rocks” or “you must build roads on flat ground” or SOME kind of indicator of where I’m supposed to put things. There’s absolutely no feedback that tells me where a mine is supposed to be placed, and whether I hovered over rocks, next to them, or on flat sand, I got the same red no-can-do indicator. I gave up.
Lastly, there’s a weird lag when opening the trade map. I stared at a solid blank white screen – music still cheerfully playing – for about 30 full seconds the first time I pulled it up and I almost force-quit the application because I figured it crashed. The second time I pulled the map up was a smidge faster, but only barely. Not sure what the hang time is all about. Additionally, while I’m talking about the trade map, it might be nice to click on the town names instead of having to figure out by trial and error that I was supposed to zoom way in and click on the little village itself, which was barely distinguishable from the sand as it was.
Other than that, I think this game has a lot of promise. The graphics are good without being ostentatious, the music is pleasant, and the level of detail on what one needs for every day life is appreciated. I know it’s still being polished, but my gripes are about some pretty big tarnishes in the interface that really ought to be addressed before final release, or folk are going to give up far more easily in the first few attempts.
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Empfohlen
875 Std. insgesamt
Verfasst: 10.10.21 07:32
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Empfohlen
1071 Std. insgesamt
Verfasst: 23.09.21 14:42
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Empfohlen
142 Std. insgesamt
Verfasst: 21.09.21 14:57
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Empfohlen
226 Std. insgesamt
Verfasst: 19.09.21 20:34
Some slight bugs but nothing big.
I wish the tutorial explained a little more (ex: Prosperity... I had to do some research to figure that one out)
Hopefully a wiki will be added along with the ability to upgrade buildings, etc.
Looking forward for the full game.
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Empfohlen
39 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.21 01:04
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Nicht Empfohlen
16 Std. insgesamt
Verfasst: 23.07.21 10:51
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Nicht Empfohlen
46 Std. insgesamt
Verfasst: 11.07.21 11:40
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Nicht Empfohlen
120 Std. insgesamt
Verfasst: 09.07.21 08:56
The translations to English need some work, the game play is boring and the mechanics make the game slightly confusing, and the graphics are a shiny version of what I would expect in 2004.
I get that this is an alpha build but the dev's are going to need to seek out some community input to improve the experience.
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Nicht Empfohlen
144 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.21 23:36
I couldn't make it past about 20 minutes when playing the tutorial because the UI froze and stopped wouldn't let me click nearby cities in the region overview, so I couldn't proceed with the tutorial. Tons of other little bugs. I understand this is in early access, but this is still an alpha-stage game and isn't playable at this point
Edit in response to developer: I actually posted 5 or 6 full bug reports on your Discord server trying to be helpful about a month ago. I was basically told by one of the mods that they would ignore the bug reports because two of them didn't have screenshots (how am I supposed to screenshot a UI element not being clickable?). My specs are
Windows 10 Pro
Ryzen 9 3950x
32GB RAM
GeForce RTX 2080 Ti
4k G-Sync monitor @ 120Hz
PCI-e 4 SSD
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Nicht Empfohlen
443 Std. insgesamt
Verfasst: 29.04.21 04:16
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Empfohlen
44 Std. insgesamt
Verfasst: 23.04.21 18:52
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Nicht Empfohlen
35 Std. insgesamt
Verfasst: 01.04.21 15:22
If i close the tutorial dialogue, however, I can build it on the same spot just fine.
but then no tutorial for me... meh
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Empfohlen
254 Std. insgesamt
Verfasst: 31.03.21 14:39
Bread is apparently not an food but a currency, people eat raw grain o.0
i hope in a couple of years this will be quite something, but for now it's a mixed bag
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Nicht Empfohlen
195 Std. insgesamt
Verfasst: 08.03.21 20:01
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Nicht Empfohlen
151 Std. insgesamt
Verfasst: 28.02.21 15:54
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Nicht Empfohlen
601 Std. insgesamt
Verfasst: 02.02.21 08:32
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Empfohlen
36 Std. insgesamt
Verfasst: 01.02.21 23:10
- steady progression in the story mode - scenarios gently increasing scale and difficulty
- a good intro with a voiced actor setting the scene.
-at least an occasional choice of scenario when progressing
- satisfaction when a scenario is completed, fanfare, stats, voiced actor saying well done etc.
-increased beautification as city size and standard increases.
some of these things are really lacking for me in the recent versions of CIV VI, a game i have played since the original. For me things need to stripped back without too much emphasis on screens, overlays etc. I would love to play a game like this with very little or a hud which can disappear and reappear subtly and effortlessly keeping you in the world, but this will be a definite purchase for me and im excited to see how it develops.
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Nicht Empfohlen
14 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.21 18:30
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Nicht Empfohlen
153 Std. insgesamt
Verfasst: 28.01.21 06:51
- buildings are directional, which I would expect to be rotated with a right click, but isn't.
- selecting buildings recenters the map.
- icons in 'economy' are clickable, but do nothing.
- icons in red means selected... red usually indicates 'off', 'stop' whatever.
- buildings not producing, but with no indication of why. Pottery had all necessary materials and workers, but not producing. Same with farms. It took several 'years' for them to actually start production.
- unresponsive, laggy, long loading times. Clicking certain icons doesn't have an immediate effect, so I click again...
- When opening the game, it sometimes becomes unresponsive and I need to force exit, otherwise it takes up to 4 minutes to actually load.
As I said, most of this is just small things, but all of the small things have added up to the point where I didn't have fun playing.
What I did like is
- easy to see area of effect
- nice graphics
I'll try again once more development has gone into it, but the state it's in, I can't recommend it.
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Empfohlen
36 Std. insgesamt
Verfasst: 12.01.21 20:46
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Nicht Empfohlen
66 Std. insgesamt
Verfasst: 11.01.21 21:31
....
....
Hi. Yes, that was my problem. Anyway I couldn't open the game after I downloaded it again to find more about this issue. Dx12 isn't supported on my system. Maybe it was just bc of my laptop weakness.
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Empfohlen
102 Std. insgesamt
Verfasst: 08.01.21 21:33
Thank you for making this early access. The game reminds me Pharaoh by Sierra (1999) for gameplay and building type, whereas the graphic is of course a very different thing.
I played the level and experienced a number of potential bugs/problems, as well as thought about some potential improvements, please see list below:
Bugs/Errors:
- The building tabs tend to vibrate if the tab has been opened and then the game view moved. So the tab will try to re-position itself on the screen but will result in some vibration/fluctuation of it. The Bazar tab was the one experiencing the worst of all, keep vibrating even if the view remains still.
- As above, the same happens with the world map city tabs (vibrations when view is still)
- The game resumes automatically when left for more than a couple of minutes in the game menu (esc button)
- The game speed resets at every autosave (I normally use the ultra-fast speed)
Potential improvements:
- The interstitial white screen between the world map/city map (and vice versa) is white. I found it very flashing and disturbing to the eyes. Please consider to change it
- Would suggest to allow the game speed to be changed using + and - buttons to improve gameplay
Hope this helps
-
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Empfohlen
64 Std. insgesamt
Verfasst: 22.12.20 11:46
we only played the first mission but so far i liked it
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Nicht Empfohlen
49 Std. insgesamt
Verfasst: 15.12.20 21:59
Pros:
- educational loading screen
- music
- potential (??)
Cons:
(- neck breaking bugs, obviously)
- confusing UI
- tutorial is so bad it doesn't use the same words when pointing you to click stuff
- tutorial says you should right click when you should left click
- why did I mention tutorial 2x like it's something important? Because it's 50% of this gameplay.
- it is a demo but it's using the term way too loosely; it's supposed to give a peek into what the game is going to become. there's zero basis to form expectations here. Maybe negative ones.
I'm a die hard Pharaoh/Zeus/Cleopatra etc. fan. I experienced literally no joy during the time spent in game and I expected nothing, knowing how early it is. I was caught off guard by something that is more akin to looking at drawings in Windows 98 than playing a Prologue of a long awaited 2021 city builder. Can't go lower than that. I paid nothing and I feel cheated by making my SSD store this on itself.
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Empfohlen
60 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.20 19:29
As a fan of Children of the Nile and city builders in general, I was glad to see that this has most of the core requirements covered. The tutorial however is extremely lacking and some of the mechanics can corner you if you fill your stockpile and granary with goods the merchant doesn't want to purchase. It should be made clear that you cannot (in the early stages at least) make bread with your wheat since you will easily run out of currency this way. Also, this isn't a proper prologue, but a beta demo. Other than those gripes, there is a good game in the works here and I am hopeful the developer can put it all together.
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Empfohlen
160 Std. insgesamt
Verfasst: 23.10.20 09:44
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Empfohlen
76 Std. insgesamt
Verfasst: 08.10.20 19:32
There are a few issues that are hopefully under development: balancing, a working interface, I had issues with the world map, houses seemed to downgrade for no reason, little glitches and so on. I wasn't much of a fan of some of the interfaces such as how you operate the Storage Yards, or interacting with other settlements.
I would hope to see a more intricate religious, entertainment, sanitation systems. I'm not sure if there was supposed to be more than one map to play but I did not have the option, so I didn't see any of these systems. In addition the flooding of the Nile was a really cool feature of Pharaoh and I hope that comes back, along with irrigation and, of course, mining.
Overall this game has me really excited, even if it just turns out to be Pharaoh with better graphics! But it has the potential to be a lot more.
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Empfohlen
91 Std. insgesamt
Verfasst: 02.09.20 21:44
This is an early access game and it is a free demo, so dont expect the too much, you get to play one basic mission with a minimum of buildings, no access to the tech trees or anything else really. Just the basics
I have a pretty basic gaming laptop, yet the graphics in this game were still nice and for me, the game play was smooth and i didnt experience any bugs or any issues relating to game play. I didnt actually mind the grid style system of building i have seen some others complain about and actually liked the way certain resource buildings could only be placed in certain areas, i can see this creating a challenging city builder in later missions, needing to plan, rely on good trade relations and reseach to achieve victory.
I liked the housing upgrade system, similar to sid meier's Rome, a game i love.
The only real downside for me was how limited that single mission was and i cant wait for the full release, super looking forward to playing this in full
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Empfohlen
696 Std. insgesamt
Verfasst: 12.08.20 21:41
In the first campaign, the commerce is limited. As a hint, after building all the farms and fish pier, build every possible clay pit, then a few brick factories. The only trade will be clay or brick. Move housing toward production areas.
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Empfohlen
359 Std. insgesamt
Verfasst: 30.07.20 01:46
This game is an update/reboot of the old Pharaoh game by Sierra back in the day. It's a great homage to a great game series. The only thing I'm disappointed about right now is that you can only play the first mission. I'm really looking forward to the finished game. Well begun is half done. Keep on it devs, don't let these empty-headed reviews get to you.
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Empfohlen
116 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.20 21:46
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Empfohlen
77 Std. insgesamt
Verfasst: 27.07.20 14:44
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Nicht Empfohlen
22 Std. insgesamt
Verfasst: 14.07.20 20:12
Really disappointing because I have been waiting soooo long for this game and now im left feeling disappointed.
CAN DEVELOPERS STOP USING GRID FORMATIONS ALL THE TIME FOR CITY BUILDERS - as a European it just blows my mind that you churn out city building games and then completely ruin it by making it so you can only build squares. Thats like making someone draw a face with only straight lines it just completely unnatural!
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Empfohlen
69 Std. insgesamt
Verfasst: 13.07.20 20:10
First impressions are good, but not great.
The usability is a bit rough, using mouse to scroll over the map doesn't work well, and using keys to rotate rather than mouse would be preferred. I personally prefer the click and drag to move the map rather than just move. I could have missed something in settings but I didn't see a lot of options there.
I also felt the scenario was a bit slow, I mean 69 minutes to complete a simple town? They don't allow you to do a lot, except waiting in 6x speed for trade to happen. I don't know, I still didn't get that feeling of excitement, either they improve it a lot, or it will need a small price tag to compel me to purchase it.
The first building, the stockpile building was also bugged, it got placed out of the grid. The second one though was placed correctly.
There is not much else that I can comment about since the game is really limited.
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Nicht Empfohlen
68 Std. insgesamt
Verfasst: 06.07.20 22:29
The tutorial asks you to right click on things when it means left click. There are random
markers through the text. The city names sometimes come up in the regional map, and sometimes don't. The brickworks have icons to say they're not working because they don't have enough labour, but no icon to say they're not working because they're out of straw. The other city will trade a maximum amount per year, but I couldn't work out how to see how far through the year I was.
Then there's the pacing. The initial mission asks you to make a certain amount of bread. Bread comes from trading (and from fulfilling requests to the other city). So, set up your production, stick the game on fast forward, and wait. That's not fun!
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Nicht Empfohlen
53 Std. insgesamt
Verfasst: 01.07.20 01:25
The graphics look nice, until you notice that you cannot see any walkers unless you are zoomed heaps far in.
The concept of using bread for money (whilst relatively accurate for the early Kingdoms) is daft, as you farm wheat and cannot bake it. Relying on exporting bricks and clay to earn bread.
Honestly, this game would fill a niche quite nicely... if it was done anywhere near correctly.
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Nicht Empfohlen
46 Std. insgesamt
Verfasst: 27.06.20 17:18
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Empfohlen
72 Std. insgesamt
Verfasst: 18.06.20 05:39
I think the game have potential, but performance looks bad optimized.
Also, pathings and queue for ai looks very terrible.
I advise wait for more patch's to get the game or go play pharaoh. Still, if you can play with the dumb ai and terrible pathfinding, take your chance.
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Empfohlen
82 Std. insgesamt
Verfasst: 30.05.20 11:23
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Empfohlen
108 Std. insgesamt
Verfasst: 29.05.20 08:17
Only thing that annoyed me was the world map. Looks awful, everything looks squished and bland. Hopefully they will redesign the look of the world map, and allow you to zoom out more on it.
What I liked about the game is that you can really feel that they are massively inspired by Pharaoh/Cleopatra, and you really just want more of the game.
I am really excited to see what will happen with the game in the future, and if the development team keeps this up, it will be a mustbuy for every citybuilding fan out there.
Pharaoh was my second citybuilding game some 20 years ago, just after discovering Sim City 3000 and a few years after that Anno 1503...
While Anno has improved over the years and Sim City was outdone by Cities Skylines. No game has ever been able to even remotely come close to replace Pharaoh/Cleopatra, even the original developers failed with their Children of the nile game.
This game however shows real promise to finally scratch that Pharaoh sequel itch I've been waiting to scratch for some 20 years now.
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Empfohlen
116 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.20 05:41
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Empfohlen
90 Std. insgesamt
Verfasst: 13.05.20 22:46
Take a look at Children of the Nile... while this game's graphics are far superior, Children of the Nile had great game-play with wonderful camera control.
Part of these games is about enjoying what you have created. Why have amazing graphics if you cannot enjoy them! :p
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Empfohlen
145 Std. insgesamt
Verfasst: 12.05.20 17:24
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Empfohlen
28 Std. insgesamt
Verfasst: 11.05.20 20:52
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Nicht Empfohlen
172 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 04:36
You cannot upgrade houses past level 3. If you play long enough, the bazaars bug out. We have seen nothing besides the basic chain of brick and pottery which you cannot even do anything with pottery and brick you can only trade. The food consumption is large and basic temples are not even implemented.
This game has a lot of balancing and bugs to fix before as some people have stated this game is as good or better than Pharaoh. I was a huge fan of Caesar 3 and Pharaoh. We have not seen enough in its current state to even judge the game. Trust me, I would also love this game to be the next smash hit and breath some life into city builders, but it is not from the little we were given at this time.
The game might have potential, but we need to see a lot more before we can even decide if it is any good. I know it is in a working state, but from I have seen I still need to give it a NO recommendation until more can be implemented into the game and the bugs can be fixed.
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Nicht Empfohlen
36 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 01:03
I cannot comment on anything else, because there isn't anything else to do. Leveling up buildings is far too easy, the idea of no currency is very unique but the developers instead just replaced this currency with a different icon - bread and beer. Change silver to bread and beer to gold and you can spout no currency in your game! Oh, and the loading screen image literally cites the Creative Commons license for the dev to use it.
I find it hard to believe that this dev actually has knowledge of Ancient Egyptian culture, city-building game mechanics or the capability to achieve what he is advertising for the final product.
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Release:02.03.2020
Genre:
Simulation
Entwickler:
Strategy Labs
Vertrieb:
PlayWay S.A.
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel
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