![](https://www.eprison.de/pics/games/screens/k_pic_1229169070.jpg)
Für das Programm Linda hat Bohemia Interactive eine eigens erstellte Webseite ins Leben gerufen, die ist mit ein paar Informationen und Bildmaterial bespickt. Ob nun die Macher damit bezwecken, dass andere Firmen ihr Tool nutzen, liegt wohl klar auf der Hand. Bleibt es wohl auch abzuwarten, ob die restlichen Fehler behoben werden können und vor allen Dingen, ob sie es schaffen, die Beschränkungen auszuhebeln. Denn unsere Linda will immer mehr als sie verwirklichen konnte. Mehr Infos dazu im übersetzten ArmA Entwickler Blog. Aber bis jetzt haben sie alles hinbekommen.
Weitere Infos und Hintergrundmaterial zu Linda & ArmAII.
Realistic vegetation creation system for realtime visualisations, games, simulations or CG generated nature
Linda is a system for generating highly realistic vegetation for use in realtime or massive offline rendering.
The main advantages are in terms of simulation based on real biological processes and the possibility to generate models in any detail from hipoly to lowpoply, with corresponding LODs as well as user control of specified details on the tree body. Lindastudio also contain tools for analysing models for performance dependency, measuring surface and volume, reducing number of textures and sections. Vertex numbers analysis, video memory load and so on.
The tools generate models in FBX format with diffuse and normal textures and also 2. UV for specific lightmaps, there is no need for specific changes in a customer’s engine. Automatic generation of shadow or physics LODs are also supported. Creation of vegetation is now offered as a service.
Linda software is created by Bohemia Interactive