Wizardry 7: Crusaders of the Dark Savant
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Über das Spiel
Ein neues, spannendes Abenteuer wartet auf Sie. Entdecken Sie mit Ihren Begleitern die längst vergessenen Planeten von Lost Guardia. Aber seien Sie vorsichtig, Sie sind nicht allein. Andere, fremde Wesen haben die gleichen Ziele wie Sie, wenn auch mit einigen deutlich unterschiedliche Absichten.
Überwinden Sie die Gefahren dieser Welt und finden eine lange vergessenes Geheimnis - das Geheimnis des Universums! In der atemberaubenden Weite des Landes und in den geheimnisvollen Tiefen des aeon alten Dungeons, Quests und Abenteuer warten auf Sie, die Sie nicht in Ihren kühnsten Träumen vorstellen können.
Allerdings sind nicht alle Wesen automatisch Gegner. Seien Sie freundlich zu den anderen Bewohnern dieser einzigartigen kleinen Planeten in der glitzernden Strom des Universums und es wird Ihnen helfen zu überleben Ihre unglaubliche Abenteuer.
Und immer daran denken: Was du getan hast, was du tust, hat alles, was einen Einfluss auf die Geschehnisse in Lost Guardia und letztlich Ihren Erfolg oder Misserfolg Ihrer. Und die dunklen Mächte warten nur darauf, für Ihr Versagen...
Wizardry 7 Gold ist derzeit nur in englischer Sprache verfügbar und auf der Windows-Plattform.
Systemanforderungen
- CPU: 1.0 GHz Processor
- GFX: 3D graphics card or or onboard graphics compatible with DirectX 9.0c
- RAM: 512 MB RAM
- Software: Windows XP / Vista / 7 / 8
- HD: 768 MB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: 100% DirectX 9 compatible card or onboard sound
- DX: Version 9.0c
- LANG: Deutsch, Englisch
- CPU: 1.5 GHz Procesor
- GFX: 3D graphics card or or onboard graphics compatible with DirectX 9.0c
- RAM: 1 GB RAM
- Software: Windows 7
- HD: 1 GB MB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: 100% DirectX 9 compatible card or onboard sound
- DX: Version 9.0c
- LANG: Deutsch, Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
6384 Std. insgesamt
Verfasst: 05.09.18 18:02
Ich habe Wizardry 7 damals 1992 nicht gespielt und ich war zunächst
spektisch wegen des Hypes oder besser der Legende sowie dem
MischMasch aus verschiedensten Elementen (Fantasy, SciFi, Fernöstlich, Piraten, ...).
Aber ist es wirklich ein Meisterwerk!
Warum ist Wizardry 7 ein Meisterwerk:
1. Charakterentwicklung
Die Charakterentwicklung ist sehr ausführlich. Alles spielt eine bedeutende Rolle,
Stats, Klasse, Rasse, Geschlecht. Es gibt viele Möglichkeiten seine Charaktere individuell
zu entwickeln. Hier durch ist auch der Wiederspielwert sehr hoch.
Das Beste hierbei ist jedoch, dass alles sehr fein abgestimmt und gebalanct ist.
Kein Charakter kann ohne Abzüge 3 komplette Plattenrüstungen mit sich rumtragen.
Man hat kontinuierlich Levelups, was Backtracking, lange Reisen oder festhängen an Rätseln
deutlich angenehmer macht als in anderen Spielen bei denen man in den ersten 2-3 Stunden
10 Levelups hat und in den nächsten 10-15 noch 2 Levelups.
Auch das Magiesystem ist hervorragend. Man hat nicht nur einen Manapool sondern 6.
Fast jeder Zauber hat seinen Nutzen und alle Zauber unterscheiden sich voneinander.
Darüber hinaus sind Manapunkte nicht so einfach wiederherstellen. All das führt zu
einem wesentlich besseren Magiesystem ohne das Nahkämpfer und Fernkämpfer
bedeutungslos werden und bei dem man nicht nur Feuerbälle um sich wirft.
2. Offene lebendige Spielwelt
Bis heute einer der wenigen Dungeon Crawler mit einer offenen Spielwelt.
Man kann sich wirklich sehr frei auf der ziemlich großen Karte bewegen
und selbst entscheiden, was man zuerst angeht.
Ebenfalls für die damalige Zeit und auch heute nur selten anzutreffen,
ist die lebendige Spielwelt. Leider zwar nicht durch die Darstellung,
welche eher Textbasiert ist aber dafür in anderen Bereichen.
Das Spiel besteht im großen und ganzen daraus verschiedene
Hinweis/Schatzkarten zu finden allerdings suchen nicht nur die Charaktere
nach den Karten sondern auch verschiedene NPCs, welche wieder
zu verschiedenen Gruppen gehören. Das Ganze ist hierbei beeindruckend
dynamisch. NPCs suchen nach den Karten, nach den Charakteren oder
nehmen anderen NPCs Karten ab bzw. töten andere NPCs. Man kann mit
Ihnen handeln, sich anfreunden oder sie angreifen und so weiter.
Hierdurch verläuft kein Spiel wie das andere. Hierbei Spiel besonders die Zeit
eine entscheidene Rolle. Je mehr Zeit verstreicht desto wahrscheinlich, dass
die NPCs Karten finden und sich gegenseitig umbringen. Abgesehen davon
altern auch die Charaktere! Darüber hinaus ist der Loot aus Truhen und
von Gegnern ebenfalls teilweise zufallsbasiert.
3. Schwierigkeitsgrad
Der Schwierigkeitgrad ist wirklich gut gemacht. Das Spiel ist herausfordernd
ohne zu schwer zu werden und bleibt es auch vergleichsweise kontinuierlich
über die gesamte Spielzeit hinweg. Zusätzlich kann man den Schwierigkeitgrad
in den Einstellungen jederzeit anpassen. Abschließend sei noch erwähnt,
dass es am Ende sogar noch optionale Herausforderungen gibt, welche es in
sich haben.
4. Die Story
Obwohl man hier scheinbar alle möglichen Elemente zusammengeworfen hat,
funkioniert es trotzdem hervorragend. Die Story ist interessant und umfangreich
und es gibt mehrere Enden und Anfänge.
Eine Warnung:
Die Rätsel in Wizardry 7 sind aus dem letzten Jahrtausend.
Das ist nichts im Vergleich zu den weichgekochten Rätseln von heute.
Ein Guide/Walkthrough ist sehr zu empfehlen ansonsten erhöht sich
die enorme Spielzeit von 80-100 Stunden um das 5-10fache ohne
zu übertreiben. Die Rätsel sind kryptisch und oft nur mit Andeutungen
sowie mehrschichtig. Wichtige Gegenstände werden stellenweise
erst 50 Stunden später an einem völlig anderen Ort gebraucht.
Ähnliches gilt für einmalige Hinweise von NPCs. Ohne Hilfe sollte
man sich ein großes Notizbuch kaufen und wirklich alles sehr gut
dokumentieren. Selbst Aussehen oder Rasse von NPCs spielen
eine bedeutende Rolle in den Rätsel.
Abschließend sei gesagt, dass ich echten RPG-Fans Wizardry 7
für den Preis wirklich nur empfehlen kann!
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Nicht Empfohlen
127 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.18 08:55
Passwortschutz ist aktiv, es gibt keine Original Handbuchdatei oder Passwortliste dafür, außerdem kann im Spiel nicht abgespeichert werden, da es die Spieldisc im Laufwerk verlangt.
Unspielbar!
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Nicht Empfohlen
97 Std. insgesamt
Verfasst: 14.06.17 21:37
Leider kann man es ohne ein Handbuch nicht spielen, die Abfrage deckt sich leider nidht, mit den Worten im Online verfügbaren Handbuch. LEider ist das Spiel zwar vorhanden, aber nicht spielbar.
Sehr schade, somit ein Fehlkauf...
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Empfohlen
7456 Std. insgesamt
Verfasst: 09.07.21 09:35
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Empfohlen
6570 Std. insgesamt
Verfasst: 11.05.21 16:31
It picks up where Bane of the Cosmic Forge left off, not only story-wise, but also when it comes to the mechanics.
Wizardry 6 saw the series move from its dungeon crawler roots in the direction of story-based role-playing games. The seventh game continues that trajectory not only offering an intriguing story with a lot of characters, but also letting the player explore a huge and beautiful (the graphics were great for the early 90's) open world full of dangers and secrets.
The combat system is as challenging as ever with some really tough battles, but, on the other hand, the player is presented with the flexible characters development system that allows one to create a party of powerhouse by using class changes.
I could go on and on about how great this game really is, but the fact is I think every true RPG fan should play Crusaders of the Dark Savant.
Yes, it was released nearly 30 years ago, but it stays an example of great game design that rewards the player for perseverance and desire to explore and learn the world of the game.
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Empfohlen
1563 Std. insgesamt
Verfasst: 06.03.21 07:19
There's nothing I can say that will make you buy this, you kind of already know at this point.
Do I personally think this game is good? Yes.
It's a solid old-school RPG. It's got everything you could want if you're into that sort of thing.
If you're used to things like good voice acting, minimaps, quest logs, and/or tutorials...this is not the game for you.
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Empfohlen
54679 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.21 03:04
This game is hard. Hard as diamond plated NES water levels. Party balance is important. Grinding is essential. If you try to play without a hint book or without the automap mod (or Gold), then you absolutely have to take notes and make maps. And even then, some of the puzzles and riddles are old school hard and unforgiving. Some, like the Bean Puzzle in Munkharama have never, as far I as could tell, EVER worked properly, and require some amount of luck to figure out. Seriously, Back in the old days, i did the puzzle three times on three different play through and the combination was different each time and none of them matched the clue book.
But the game itself is fun. The story is better than in Wizardry 6, builds off of the idea of the Cosmic Lords and creates one of the most interesting living worlds in early RPGs. The NPCs all have goals they're seeking, many wander the map. They can beat you to quest items. They can die. Some NPCS you won't meet in a play through because they die before you meet them. This leads to each play through being slightly different, even if you do the game in the same order. Just like Wizardry 6, there are multiple endings, and each one leads to a different start for Wizardry 8, even the Bad Ending.
My steam time with this game doesn't come close to the actual amount of hours i've played this game in the almost 30 years this game has been out. Like many long time players of the game, i've set challenges for myself, including an all lizardman bishop play through and a solo lizardman play through.
There are ways to make the game easier without cheating, such class changing. But it can be beaten without them.
I can't recommend this game enough to people who like First Person Grid Based Dungeon Crawlers, classic games, challenging games, or RPGS. Like Ultima 7, Wizardry 7 is the kind of game that modern RPGs wish they could be.
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Empfohlen
3490 Std. insgesamt
Verfasst: 20.01.21 01:02
Now, to play it today. Well....it's from like 1992 or something. The graphics are what you'd expect. Look past that (kind of hard I know) and it's spectacular.
Only downside is it can be grindy sometimes. And turn off the fight music.
10/10
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Empfohlen
6954 Std. insgesamt
Verfasst: 13.10.20 02:08
Let's all take a moment and appreciate the guy (probably in his upper 40s by now considering this game came out in 1992) who detailed the maps and walkthrough that are available online. I'm utterly speechless that anyone could figure some of the stuff out in this game on their own, and this was at a time with no gamefaqs. The puzzles in this game are beyond cryptic and you are basically forced to bust out a notepad and take notes if you want to get anywhere at all with as little stress as possible. There is no automap. All of the environs look exactly the same (there is the forest, city, dungeon, and cave wall texture and that's it basically). You have to call up a map that gets more detailed and larger depending on how many points you put into your mapping skill. I got lost in the very first town for about 2 hours just trying to navigate it because every house literally looks the same. Now earlier I said this game was hardcore, so let me give you a quick list of some items to prove that point:
- you are never truly safe outside of a few tiles in the game like that 1 tile room in the inn; you can, and will, get attacked in towns, sometimes by hordes of enemies-- for example a 6 versus 30+ enemies
- camping to restore mp is absurdly slow and usually used only to recover a little bit at a time. You can also get ambushed while camping and sleeping characters will get butchered if attacked most of the time
- enemies can cast extremely powerful spells even at seemingly early areas in the game. One boss cast a spell on me and I had to do a double and then triple take at the damage; it did 1100 some damage to my bishop whose max hp was around 90. It killed her like 12 times over. It could have killed her 11 times and still kill her again with the remaining damage. In fact, it did some much damage I'm surprised it didn't outright delete the f'ing character from the game entirely
- you get key items in certain places in the game that are required way later in the game and you have no way of knowing how to use some of them, save trial and error or (what you should be doing) faqing it
- opening treasure chests, even with a maxed out 100 in the skulduggery skill (that's traps skill to you) can still end up blowing up in your face. The effects? depends on the trap. Sometimes a genie will come out and will beat one of your characters straight into the ground (killing them) or maybe you prefer the basilisk eye petrifying them (basically killing them), or the anti-magic trap that destroys almost all of their mp (you're not gonna camp for 15 real time minutes to restore it all). If a character dies or gets petrified, they lose a point of vitality permanently. This translates to the world's easiest decision and reason to reload your game.
- finding out what to do is nuts. Get a load of this puzzle: I had to buy a featherweight potion from some shopkeeper in a nearby town, pick up a black pyramid outside the dungeon that weighs 200 pounds and completely tanks the armor class of the character who's holding it, okay 1st floor there's a locked gate with a hole in the ground on the other side...hmm interesting, okay so you have to find the spool handle, go down to level 2, step on a plank on the right side that lowers a chain from the ceiling on the left, attach that pyramid to the chain, find the spool and wind it up using that handle that you found somewhere, find a rubber band, go back to floor 1 and attach it to get a fan started, now finally go down to that plank, drink that featherweight potion from before and step on the right side of the plank. That pyramid will drop onto the plank and you will launch into the air because you drank the aforementioned potion. As you are flying upwards, normally you would fall straight back down, but luckily you turned the fan on and it blows you one tile away from the chute so you can continue the rest of the dungeon
Absolutely hilarious and ridiculous-- and I didn't even mention the waterslide puzzle
This game has level scaling by the way. A game from 1992. It also has one of the best npc interaction systems I've ever seen. You actually type out questions and they will respond to a wide variety of things (even insults!). I accidentally pissed off one of those NPCs and he promptly slaughtered my entire party in a matter of 3 turns. Insane.
so is this game just a masochist's wet dream?
well yeah.. but there is something admirable about a game like this. That rare game that puts hair on your chest, turns you into a real man. This is the God Hand of classic rpgs. This game is your grandparents walking 15 miles through the snow barefoot or however that saying goes. There is absolutely no hand holding. The menus are clunky. There is not even a hint of quality of life accommodations. You will get lost. You will die from monsters and traps alike. You will get frustrated.
but then you'll overcome the obstacles and get a sense of achievement that is hard to find in most games. Wizardry 7 is an incredible game and I can only recommend it to hardest of hardcore gamers.
ps. wiki Wizardry 4: The Return of Werdna for a good laugh. Apparently that game is so hard, people couldn't even figure out how to get out of the first room in the game
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Nicht Empfohlen
270 Std. insgesamt
Verfasst: 23.09.20 01:04
Nearly 30 years have passed since the release and even as classic there is so much friction to the play experience that only the most dedicated players will choose to engage with it.
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Empfohlen
3459 Std. insgesamt
Verfasst: 09.05.20 18:57
The game itself is insanely good. Very interesting combat, interesting plot and the world. The main drawbacks is, probably, lack of mini-map and TONS of random encounters.
10/10
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Empfohlen
565 Std. insgesamt
Verfasst: 12.03.20 13:40
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Empfohlen
50875 Std. insgesamt
Verfasst: 13.05.14 01:58
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Release:10.09.2013
Genre:
Rollenspiel
Entwickler:keine Infos
Vertrieb:keine Infos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel
Handbuch
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