Train Life: A Railway Simulator
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Über das Spiel
Übernimm die Steuerung deines Zugs ...
... und reise mit Passagieren und Waren quer durch Europa. In der Early-Access-Version fährst du im Führerstand unterschiedlicher Lokomotiven durch Deutschland. Jede dieser Loks hat eigene Eigenschaften (Leistung, Bremsen etc.), die du voll und ganz beherrschen musst, um so effektiv wie möglich zu sein. Fahre deine Passagiere durch wundervolle Gegenden, in Stadt und Land, in Wäldern und Bergen.
Zeige deinen Unternehmergeist
Du musst nicht nur die Züge fahren, sondern auch dein Unternehmen durch Optimierung der Passagier- und Frachtaktivitäten wachsen lassen. Wähle Namen und Logo, kaufe Lokomotiven und stelle Lokführer ein, erteile ihnen neue Aufträge und erkunde neue Strecken. Außerdem musst du deine Loks warten, um Pannen zu vermeiden und du musst Notreparaturen durchführen. Es steht dir frei, Aufträge anzunehmen oder abzulehnen: Triff die richtigen Entscheidungen, verdiene Geld und entwickle dein Unternehmen!
Eine realistische und authentische Simulation
Train Life bietet ein anspruchsvolles Gameplay, das sich an der realen Welt orientiert. Du musst die Streckensignale und Fahranweisungen beachten, auf Weichen achten und die Geschwindigkeit kontrollieren. Achte auf den Bremsweg, wenn du in den Bahnhof einfährst und öffne und schließe die Türen für deine Fahrgäste. Auch unvorhergesehene Situationen wie umgestürzte Bäume, liegengebliebene Waggons und andere Züge auf deinem Gleis sind zu bewältigen.
Durch das dynamische Wetter und den Tag/Nacht-Zyklus musst du deine Fahrweise anpassen, um Unfälle und Schäden an den Gleisen zu vermeiden.
Systemanforderungen
Noch haben wir keine Systemanforderungen für dieses Spiel eintragen können oder es sind noch keine bekannt.
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
1530 Std. insgesamt
Verfasst: 22.01.22 09:59
Erst wurden wöchentlich Updates versprochen, was sie aber irgendwann nicht mehr einhalten konnten, dann werden, wenn es Updates gibt, vollmundig mit mordsmäßig essayistischen Stilmitteln Neuerungen angekündigt (naja, wem der Pseudo-Esprit eben zusagt), die eigentlich nicht viel beinhalten (dafür umso mehr zweifelhaftes Geschwafel).
Inhaltlich tut sich in dem Spiel einfach nicht viel - und damit meine ich nicht irgendwelche neuen Züge oder Karten, sonder das verbuggte?? oder einfach unausgegorene Gameplay: Nachdem man ja einfach den KI-Verkehr nicht in den Griff bekam, wurde der bekanntermaßen mit einem früheren Update einfach entfernt. Dann kam er in einem späteren Update wieder, war aber weit von ordentlich funktionierend entfernt (und ist seitdem unberührt von Updates).
Immerhin wird man nicht immer zwangsläufig vom GPS auf die jeweilige Innenbahn in Kurven gelotst, sondern bleibt weitgehend auf dem rechten Gleis.
Die Signale haben kein wirkliches Vorsignal, nur ein Blinken, wenn sich am nächsten Signal die Geschwindigkeit ändert. Da eben kein Vorsignal vorhanden ist, weiß man nicht, wenn ein HP0 kommt, man weiß auch nicht, in welcher Entfernung eine Geschwindigkeitsänderung sein wird.
Daß bei Nebel grundsätzlich einfach die bestehenden Geschwindigkeitslimits halbiert werden, entbehrt auch jedem Sinn, vor allem wenn man dann ewig 25 oder 30 km/h fahren muß, um keine massiven Strafen zu kassieren - wie man dabei ein Zeitlimit einhalten soll (für Passagiere z.B.), konnte mir noch niemand plausibel machen. Außerdem wurde zwar die Häufigkeit des Nebels dankenswerterweise reduziert, aber daß die Geschwindligkeitslimitiereung nicht ZUM Auftreten des Nebels, sondern geraume Zeit danach in Kraft tritt, ebenso erst wieder aufgehoben wird, wenn der Nebel ebenso geraume Zeit schon längst passé ist (wurde halt schlampig programmiert), wurde nach wie vor nicht behoben.
Man kann auch einfach nicht bestimmen, WO an der eigenen Lok die Wagen angekuppelt werden. Wenn man vorher ins Depot fährt und die Lok wendet, werden die Wagen dennoch in Fahrtrichtung VOR einem angekuppelt an manchen Stellen, was eben echt viel Sinn macht.
Generell das schlechte GPS auf der Minimap speziell in Rangierbereichen und Bahnhöfen (man sieht nicht wirklich, auf welches Gleis man soll, muß eben der Grün/Rot-Empfehlung beim Weichenschalten folgen) wurde bestimmt schon oft erwähnt.
Sind halt viele Dinge, die da einfach nicht so dolle sind, aber auch einfach nicht behoben werden.
Genauso kommt (wieder vollmundig angepriesen) das nächste Update jetzt am Wochenende (genauer am 26.), nur daß der 26. ein Mittwoch ist. Genauso schlampig scheint mir programmiert zu werden.
Kann aber auch sein, daß der 26. Februar gemeint ist, was nicht viel besser wäre.
Wird das Spiel fertig gestellt werden??
Vielleicht, aber ob es dann das beinhalten wird, was sich viele darunter vorgestellt haben, ist fraglich. Zum Wirtschaftskonzept habe ich nichts geschrieben, ist eben Geschmackssache, funktioniert aber im Großen und Ganzen. Daß man bei Lokupdates nur dann sehen kann, was sie bewirken, wenn man sie bei Loks der Fahrer anwendet, nicht aber bei der eigenen, ist ein eher zweifelhaftes Gamedesign.
Ob sich an den Spielmechaniken, die vielen Spielern gegen den Strich gehen, noch viel ändern wird, ist sehr zu bezweifeln, denn auch bei diesem Spiel haben wir wie bei vielen in Massen auf den Markt geworfenen Spielen mit Entwicklern zu tun, die eigentlich nicht wirklich von Grund auf das Programmieren gelernt haben, sondern lediglich mit der UE-Konsole Spiele zusammenstöpseln. Das ist das Problem heutzutage, daß es so leicht geworden ist mithilfe des UE-Editors Spiele zu basteln. Wenn aber dann im Gameplay Konflikte oder Unstimmigkeiten, aber auch unerwünschte Funktionen auftreten, ist es nicht mehr so leicht, diese zu beheben, da diese Leute dann nicht wissen, wo sie suchen müssen geschweige denn, wie sie die Funktionen und Formeln umstellen müßten - sprich, einen gescheiten Algorithmus zu schreiben - damit es läuft.
Es ist eben eine Sache, mithilfe eines mächtigen Tools ein Standardspiel auf die Beine zu stellen, es aber an eigene Vorstellungen und Wünsche dann anzupassen, eine ganz andere.
Daher: Abwarten, bis es angeblich fertig ist, dann mal Let's Plays ansehen, und wenn es DANN ok ist, kann man es immer noch kaufen.
Nachtrag: WOW, der Patch hat's ja echt gebracht... angeblich haben Sie die Programmdaten ja nun geclustert, damit für jeden Fizzel nicht jedesmal 15 GB an Daten geschrieben werden müssen. Dazu wurde das Spiel nocheinmal komplett neu heruntergeladen und auf Platte gebannt.
Ergebnis: Heute ein Patch mit 450 MB -> zu schreibende Daten 20 GB.... macht Euch selbst Eure Meinung über die Skills der Jungs und Mädels.
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Empfohlen
475 Std. insgesamt
Verfasst: 16.01.22 12:04
1) Gute seiten:
Das Spiel an sich, ist schon mal eine gute Idee.
Wann kann man schon mal durch Deutschland von Nord-Süd und von Ost-West fahren.
Es gibt unterschiedliche aufgaben von Passagiere bis Gütern.
2) Schlechte seiten:
-Das Signalsystem ist Grausam, keine Vorsignale und Hauptsignale für eine Simulation sehr schlecht.
-Radom Spanen Züge und rammen einen, nach dem sie durch sind verschwinden diese ohne Vorwarnung von der Map.
-PKWs und Straßen sind auch Gruselig, Fahrzeuge fahren auf der Falschen Seite und Straßen mit 4 Spuren haben auch hier Macken, Siehe Hamburg.
-Es gibt mehr Bahnhöfe als die im spiel, alleine Berlin hat mehre Große Bahnhöfe, genau wie Hamburg Frankfurt am Main und München.
Hier muss deutlich nachgelegt werden.
Die Züge sind ganz okay, aber lasst doch bitte die Türen öffnen. Die Maße stimmen auch nur Halb übereinander.
-Es gibt keinen Nahverkehr oder Regional Verkehr, baut diesen umbedingt ein.
-Auch sollte man städte etwas besser bauen, Sucht euch eine Stadt aus wo schienen entlang führen und baut diese nach.
und dann step by step.
Fragt die Community ob sie Hilft etc.
Ideen:
1. Das spiel sollte von Grund auf Überarbeitet werden, fangt am besten bei den Signalen und Schiensystem an.
2.Die Map, versucht die Städte richtig dar zu stellen, Step By Step. dort könnt ihr ja im Norden anfangen und euch an strecken entlang bauen wie Berlin-Hamburg Über Hamburg Altona-> Hamburg Dammtor> Hamburg HBF> Büchen>Ludwigslust>Wittenberge>Berlin Spandau> Berlin Jungfernheide > Berlin HBF Tief
3. Schaut euch die Liste der Güterbahnhöfe an, so kommt mehr Realität rein und ein Spannenderes Spiel: https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Rangierbahnh%C3%B6fen
4. Bei Frachten, lieber so ein System für den Anfang wie ETS 2 einführen, mit Strecken vorgabe etc.
5.Personen System: In Deutschland gibt es Nahverkehr wie S-Bahn, Regionalverkehr und Fernverkehr.
Bei dem Städte bau darauf achten.
Die Karte wird an an grenzen geladen.
6. Zugystem überarbeiten, Versucht das das Zugsystem nach Plänen verläuft und nicht Random.
Nimmt euch die Leute der Community die helfen wollen und das spiel wird Super :D
Für die Bahnhöfe und Strecken in Deutschland im Fernverkehr mal eine Liste
https://de.wikipedia.org/wiki/Schnellfahrstrecke
Vielleicht sehen das auch die Entwickler XD
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Empfohlen
3178 Std. insgesamt
Verfasst: 24.10.21 09:10
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Nicht Empfohlen
1345 Std. insgesamt
Verfasst: 12.10.21 15:10
Man spielt in Deutschland, hat ein - noch nicht einmal dem original entsprechend funktionierendes - amerikanisches Signalsystem (ich denke, das soll es sein) und diverse Aufgaben sind gar nicht lösbar, weil die benötigten Hilfen bzw. Infos im Game fehlen. Das frustriert.
Im Moment ist man 99% der Zeit damit beschäfitgt, auf einer 2 gleisigen Strecke die maximal Geschwindigkeiten einzuhalten und pendelt zwischen linkem und rechtem Gleis. Alle 5 Minuten ein Reh warnen, damit der Frontspoiler der Lok nicht beschädigt wird.
Bei Nebel gilt übrigens halbe Maximalgeschwindigkeit. Es könnte ja ein Auto entgegenkommen...sorry, meinte natürlich ein Zug. ^^
Ich hoffe die Programmierer steigern sich nochmals um 500%, denn dann könnte noch was aus dem Game werden. Aber zum jetzigen Zeitpunkt: Ich würde das Geld nicht mehr ausgeben.
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Empfohlen
548 Std. insgesamt
Verfasst: 25.03.22 22:36
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Empfohlen
1557 Std. insgesamt
Verfasst: 18.03.22 14:53
If you like ETS 2 then you will probably like this as it is basically the same game but set on rails.
I’m sure if you are a diehard simulator fan you could find fault with it but for casual gaming it works a treat and will improve even more as it progresses to full launch.
For the price you can’t really go wrong.
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Nicht Empfohlen
399 Std. insgesamt
Verfasst: 17.03.22 15:17
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Empfohlen
589 Std. insgesamt
Verfasst: 04.02.22 13:55
This is a review of a (very) early access version of this game- Currently only on the second update.
I hate to use the term 'potential' but this game oozes potential. This honestly could be the best train 'sim' (I use the term sim lightly) that I've ever played... Even in its current state the world seems massive and the game seems to be 'complete' (*i.e. game loops are all there and working) and is mostly quite fun and engaging.
I LOVE train games and have played most of them and I find it very enjoyable to tool around on my virtual train while listening to podcasts or audiobooks- The only complaint I really have is that most of these are 'sims' without much 'game' to play- For instance no real persistence (outside of statistics being kept) and no real form of advancement.- Not counting just purchasing new trains and routes for extra (and real) money.
I've always wished that these 'sims' allowed you to build up cash, buy new engines and cars, upgrade and customize... Essentially being able to advance in the 'game' over time. My other wish is that these train 'sims' had a large open world rather than unconnected 'routes'.
This game fixes those issues and even in its current state there is ALOT to do and see here. Tons of cities to visit and a plethora of resources to haul around in a (seemingly) large and op[en world. You can earn money hauling goods and passengers, upgrade and customize your engine and eventually hire people to work for you and drive your trains (I havnt gotten to this point yet and dont really care about this feature but its cool to have so much to work towards)
The graphics are nice and it makes me happy to pick and choose my routes and how I will make my money and progress... In other words, I'm loving this.
I HATE trying to review early access games. Too many of them have great potential and end up abandoned... So In THIS review I am looking at this like a finished game- If what I have right now is all there will ever be- Is it worth the $14 (or whatever the price was). The answer is a resounding YES! If there never is another update I would still find this game to be well worth the price of admission just by what I've already seen.
That being said, there are issues. The navigation, the gps system, the AI trains coming right at you from out of nowhere, the signalling, etc all need work. The assets are reused far too much and there doesnt seem to be a whole lot of variation between area (again, I've only seen a small portion of the map and could be mistaken but I doubt it)- But the 'game' and the 'game loops' are solid. As it stands this is a good buy- If this is continually worked on and added to this could be the best train 'sim' out there in terms of fun factor.
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Nicht Empfohlen
263 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.22 07:45
Instead, you will have track sections with full green light and 120 km/h speed limit when suddendly you will find a red light at a crossing loop just because a train is coming in the other direction. As a result, anytime a train is coming you have to slow down/pull the emergency brake (but you will pass the red light anyway).
I even found a train coming on THE SAME track in the opposite direction and both of us had to come to stop facing each other! I could virtually wave at the other engineer! There was no indication of this happening, no yellow lights, no track protection, nothing! And then I had to slowly back to the crossing loop and switch direction. THIS IS NOT ACCEPTABLE, sorry.
I urge dev's to study (again) real world signalling and rethink the whole system.
I will keep the game installed and play it again when updated. If the issue is resolved I'll change my review.
Other minor issues that I can't understand as design choice and I hope get changed include:
* Reversing trains at Services Centers (ugh, awful idea... so arcade!)
* Manually managing switches during trips (that's a switchmen job; I could understand in a shunting mission, but not once you have the trip plan; at that point you should be under switch centers control and/or radio working with them).
I really look forward to seeing these issues resolved, as this game has a very high potential.
EDIT:
Nacon [Developer] responded (see below). I really appreciate the response and I really hope to see this change happen and to contribute to this game. I really have high expectations from their work. I know it's an hard work, but they can do it. I have high hopes on this.
Keep it up!
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Empfohlen
657 Std. insgesamt
Verfasst: 08.11.21 01:36
I'd like to thank Squierl over on youtube to bringing this one to my attention.
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Empfohlen
1438 Std. insgesamt
Verfasst: 06.11.21 12:54
I really like the production line setup; feels like I'm inside one of my Transport Fever maps. You want goods? Then get the raw materials.
Can't wait to see this game being further developed. Worth every penny at only 15 euros.
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Empfohlen
1308 Std. insgesamt
Verfasst: 28.10.21 00:15
I know this is an early access train simulator game but its great fun to play and it has lots of potential too. Especially if the game supports community mods and add-on just like how Microsoft Train Simulator did back in 2001. I think this could be a successful modern day train simulator. Please keep up the great work team. I will look forward to seeing more updates and AI traffic trains in the future as well. There is one suggestion I would like to point out. When the player picks the route on the map. I would let the AI signaller control the points on the mainline and keep the points to manual around the train depots and freight yards. Apart from that, its great :).
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Empfohlen
646 Std. insgesamt
Verfasst: 24.10.21 15:53
Like other train simulators but with fully connected cities in single map like Euro Truck. Only Germany for now, but there are more countries on the roadmap that will be added.
Deliver cargo or passengers wherever you like and earn cash to upgrade you starting train, or buy a new one and hire employees to drive the old one for you.
Great so far and looking forward to see how it develops.
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Empfohlen
383 Std. insgesamt
Verfasst: 24.10.21 13:43
I have only just finished the tutorial missions but I can already see the content that is available at launch. There is enough content here to keep me going for weeks between locomotives you can purchase and upgrades for said locomotives. There is also a whole company aspect to the game that is fleshed out enough to spend hours recruiting a building up conductors.
Third the game uses Unreal 4 so the graphics are really nice when you compare it to other games like Derail Valley. Which by the way is more expensive and doesn't have near the content.
Now for the bad:
1) You don't manually couple and decouple cars. You do have to select the radio and ask for permission to enter the yard, but once a little tool tip shows up you just stop the train and select couple of decouple
2) The radio isn't voiced and is a wall of text. This can cause you to miss signals and speed changes while you read said wall of text. I am sure there is some sort of voice acting planned so this is more of a gripe than a reason not to play.
3) There are bugs. The first two I can list of the bat are in the tutorials. The first one is when you have to drive you train to the first service center. I stopped the locomotive, pressed A on the controller and the tutorial refused to proceed. I ended up having to restart twice to get it to finish. The second was during the passenger tutorial. When I tried of offload it kept telling me I could not close the doors until the unloading of passengers was complete. This was also fixed by a restart.
All and all I would 100% recommend this game. Besides what I have listed above the game has full controller support for the Xbox One controller which was just the icing on the cake. Seriously this game is cheaper than taking my wife out for dinner and far more enjoyable.
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Nicht Empfohlen
1574 Std. insgesamt
Verfasst: 20.10.21 04:58
I am still playing this game, although be it with some reluctance.
In my good consciousness, as of it's current state, I cannot recommend this game at this point in time.
There is simply too much going on, going wrong and quite frankly becoming an annoyance.
Earlier release version had AI traffic, but in it's current version, you're on your own, literally.
Not a single soul to be found anywhere. The tracks need a lot of work still to be done to it.
Trains in the shop are there, but the pricing makes no sense. I found out that one needs just one single model and your good to go. It's a starter loco (LEKO-FZ18) for a mere 200K. Since it can do all cargo types, no need to get something else. It's pretty good upgradable and after upgrades it does over 160km/h. It's electric, so no need to stop along the way to refuel, (which is crazy expensive anyway) and out of the 4 upgrade areas, one just needs 3. No need to upgrade the tank, as it has none because its electric. All in all, imho, the cheapest and best loco for anything. Because of this fact, there is no need or drive to save money for more expensive models.
The map/track itself definately needs a lot of work, the current track resembles more a rollercoaster-like track then a proper train track. There is no way to drive a train like a train. Also to the devs, all the wheelslip issues might have something to do with the loco's being so light. It's a miracle these loco's can pull anything at all.
The average weight per loco is between 5000kg and 8000kg. These must be the lightest trains ever build, hehe... They are even lighter then your average truck/lorry. Makes no sense at all. But might explain the wheelslip issues, if one puts down the traction of a 'regular' train engine, with the train being so light. Locos are so heavy so they have enough 'pressure' downwards on the 'slippery' steel wheels on steel rails, just to have this incredible traction made possible.
Another thing that annoys the living daylights out of me, cutting the line speeds in half, just because its foggy, really??? I mean, trains are usually not effected by 'bad visibility'. This 'feature' makes no sense at all and is annoying as hell. Train traffic is heavily and electronically monitored, that all involved are really well aware of every train anywhere on the tracks. Also because of this 'monitoring' (IRL) we have overcome the need to slow down a train, just because its foggy. The foggy weather itself, is fine I guess...but just remove the speed restrictions, which makes no sense.
Also on the subject of speed, there is no sense in buying faster (more expensive) trains at the depot. The tracks in its current state has a Vmax of 120km/h, with the average trip speed of 80km/h, I don't see the need to get a fancy passenger-train (PKZ-EAGLE for instance), capable of doing 160+ km/h or even more with the polski version (sorry i'm not even going to try to write or pronounce that word, lol). Where am I ever going to reach these speeds???
Other than that, the track holds a lot of little bugs and quirks. tracks unconnected, bulges everywhere, clipping trees and object mounted in the middle of the track on various occasions. Like I stated earlier in a review/comment in their Suggested channel of their Steam Community Forums, the devs went absolute ham with all the switches and cross-overs. But then again, they choose to not make proper intersections at Cologne/Frankfurt, or the Berlin Farm (North side) and there are others. Very annoying.
To the devs, as a veteran Transport Fever Civil Engineer, (schonbau), I am offering my help on revamping the tracks and intersections, make them look proper and good and make the intersections look real and functional.
Another thing that keeps me wondering why, is the fact one can change cab, but it doesn't actually change the driving direction of the train, it also still couples to the 'rear' of the train when cabin is switched, making me 'push' my waggons in front of me. Also the lighting doesnt switch sides, if you will, rendering this feature obsolete in its current state. On Expert mode, all the Depots are disabled, except on passenger and warehouse stations. Which is fine, if this feature would work as intended/expected, so one doesnt need to turn around heavy freight trains on said Depots.
The GPS works kinda fine, but the fact that it doenst account for driving direction (i.e keeping right side on tracks) or it always takes the shortest route, it needlessly directs the player through stations that can easilly be bypassed or send the player to the 'wrong side' of the tracks at left hand corners and intersections.
I also saw your Roadmap, very ambitious and a lot of area expansions. I beg of you, first get this one right, before committing to a lot of DLC/content updates. A very promising game, but very early days, with some very bold promises from the start, lets see if you guys are up for it, Simteract.
Weiterlesen
Release:31.08.2021
Genre:
Simulation
Entwickler:keine Infos
Vertrieb:keine Infos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
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