- 4 ENVIRONMENTS
- 4 DIFFERENT GAMEPLAYS - Defy gravity, race indoors, jump through hills, or drift your way through narrow tracks
- CAMPAIGN MODE - Test your skills, win medals, unlock up to 200 unique tracks in over 5 difficulty levels, and progress in worldwide rankings
- DOUBLE DRIVER - Experience a fun and innovative twist on multiplayer! Team up with a friend and coordinate to control the speed and direction of the same car
- TRACK BUILDER - Play, design, or easily generate crazy tracks that can be shared to challenge other players in the community
Trackmania Turbo
Sammlung
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Über das Spiel
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Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
21900 Std. insgesamt
Verfasst: 16.06.21 12:17
man kann richtig gute strecken selber baun , oder unzählige im
Editor erstellen lassen :) auch die 200 im solomodus sind top.
Von mir eine Kaufempfehlung :)
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Nicht Empfohlen
684 Std. insgesamt
Verfasst: 26.01.21 19:15
Grafik ganz schön, verschiedene Territorien sorgen für optische und praxische Abwechslung (andere Fahrzeuge)
Die erweiterten Grafikoptionen sind entweder versteckt oder garnicht zu erreichen (je nachdem, ob man es über Steam oder Uplay heruntergeladen hat)
Das Fahrgefühl ist durchaus speziell, aber Canyon und Stadium sind meine Favoriten. Über Down and Dirty Valley will ich garnicht erst reden: man driftet so oder so durchgehend ohne es zu wollen und man hofft auf das beste
Nun zu Lagoon: perse sehr lustig, aber einige Mechaniken sorgen gerade da zu unnötigen vielen Restarts.
Ich bin zur Zeit in der Red Series (Schwierigkeit 4/5) und um weitere Strecken frei zu schalten, braucht man fürs erste überall Silber und später überall Gold. In Lagoon ist das bei der Red Series praktisch unmöglich:
Track 145 (Multilap) - während der Anfang mit ein bisschen Übung gut läuft, kommt dann in der Mitte ein Looping hinter dem direkt ein Booster zum Bremsen kommt. Problem: das Auto bei Lagoon ist eine Art Buggy, welcher am Strand gut driften kann. Bei Loopings steuert dieser sich allerdings scheußlich, da sämtliche Loopings entweder ein bisschen nach rechts oder links führen. Das sorgt aber dafür, dass das Auto bei kleinster Lenkung im Looping driftet, was schnell in der Wand endet. Solange man weiter kommt und noch in der Zeit ist, relativ egal. Da dahinter aber ein Booster nach hinten ist, sorgt das bei Verlust der Geschwindigkeit im Looping dafür, dass das Rennen dort vorbei ist.
Später auf der Strecke ist noch ein Looping (auch grauslich zu steuern, aber man kommt irgendwie durch). Dahinter ist jedoch ein U-Turn und dann ein Sprung. An der Kante ist eine Schwelle, die einen ans andere Ende der Welt befördert, wenn man im Looping oder U-Turn auch nur ein bisschen Geschwinidkeit verloren hat. Weiter gehts mit dummen Checkpoints: einer ist direkt zwischen Looping und U-Turn, aber man baut im U-Turn nicht genug Tempo auf, um die Schwelle zu passieren. Zu älteren Points kommt man nicht mehr, somit ist dieser Checkpoint völlig am falschen Platz oder das Design der Strecke passt halt garnicht. Solche unnützen Checkpoihnts gibt es übrigens zu Hauf, somit landen viele Rennen im Reset.
Ein paar Strecken weiter (Track 148) kommen dann die nächsten dummen Mechaniken: ein Booster boostet einen immer sehr direkt in Fahrtrichtung, also wenn man praktisch eine Berg herunterfährt und unten am Booster nach links lenkt, ist man praktisch fast in der Wand, so extrem ist das. Bei besagtem Track fährt man durch einen Looping aus Holz (wie man auf Holz fährt kann man soweiso nicht kontrollieren), unten kommt ein Booster und man muss nach links lenken, um einen Sprung über das Wasser zur Strecke hin zu machen. Bei 99 von 100 Versuchen endet das im Gebüsch. Bei Lagoon gibt es außerdem unterschiedliche Arten von Sand: auf dem hellen soll man driften (funktioniert nach Übung sehr gut) und dann ist da noch der dunkle, der in schwierigen Kurven oder wenn es zurück auf Asphalt geht, eingesetzt wird. Nun ja der dunkle Sand funktioniert genau wie Asphalt und auf diesem hat man so eine übertriebene direkte Lenkung wieder (im Kontrast zum Driften auf dem hellen Sand), dass man meistens auch hier durchgehend im Gebüsch landet. Ach ja: berührt man in Lagoon in irgendeiner Form eine Wand, auch wenn nur ganz sanft (egal ob im Looping oder auf der normalen Strecke) fängt man an GRUNDLOS zu driften. Außerdem sind viele Strecken nicht mal darauf ausgelegt, dass man sie fehlerfrei fährt: meistens kommen dann VIEL zu scharfe Kurven und man landet in der Wand, nur weil man bis dahin fehlerfrei unterwegs war.
UPDATE: Mittlerweile hab ich Track 148 auf Gold geschafft und ich hoffe, dass der Erbauer bereits gefeuert wurde, denn diese Strecke in 3:10 auf Gold zu shcaffen, ist unmenschlich. Ich bin diesen much jetzt 400-500 mal gefahren (5-10Stunden), während man für normale Tracks (auch in der Red Series vielleicht so 30 Minuten braucht und für andere Multilaps eventuell eine Stunde.
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Empfohlen
291 Std. insgesamt
Verfasst: 06.01.21 16:01
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Nicht Empfohlen
80 Std. insgesamt
Verfasst: 06.04.16 00:10
Es sieht aus wie ein Trackmania und spielt sich auch wie Trackmania und die ersten Fahrten machen tatsächlich Spaß.
Das Gameplay ist wie gewohnt grundsolide und die Grafik ist okay. Die unterschiedlichen Wagen steuern sich alle unterschiedlich und sind damit auf ihre einzelnen Themen ideal zugeschnitten. An dem Sound kann man auch nicht viel aussetzen, allerdings geht der bei mir sowieso in meiner Spotify Playlist verloren. Für alle die einen schönen Arcade Racer wollen und Trackmania nicht kennen wäre das also ein gutes Spiel.
Gäbe es nicht andere Trackmania Spiele inklusive Nations Forever das kostenlos ist.
Jetzt zurück zu dem Eingangssatz: Es sieht zwar aus wie ein Trackmania aber es fehlt doch einiges.
Die alte Standard Kameraeinstellung wurde entfernt.
Server, auf denen Ewigkeiten die selbe Streckenliste lief und über Jahren Bestzeiten gesammelt wurden fehlen.
Eigene Lackierungen fehlen.
Streckenintros fehlen.
Bisher konnte ich kaum gute Custom Tracks finden. (Kann sich noch ändern und ist nicht die Schuld vom Publisher. Trotzdem fällt es auf)
Man kann eigenen Strecken keine Namen mehr geben und diese nach dem Speichern nicht mehr bearbeiten.
All das sind Sachen, die zwar nicht unbedingt notwendig, machen ein Trackmania aber ein Stück weit aus und waren bisher immer vorhanden.
Wieso also 40 € für eine neue Version ausgeben, wenn 8 Jahre alte Versionen eine bessere Spielerfahrung bieten?
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Empfohlen
2181 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.23 14:50
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Nicht Empfohlen
10847 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.22 09:30
Additionally there are bizarre moments where the car wont do this and will turn like normal ( the way the other 2 cars do ) which makes driving this car feel like a gamble. Track 95 is where I really started to hate this car and the track design. The track has annoying undulations on the road that will yank control of your car from you, often during uphill turns so in addition to not having control, you're also liable to fly off the track. It has a jump that sends you through a checkpoint, but the placement of the checkpoint is awful so you'll find yourself slamming into the top of it. The jumps also require you be really precise otherwise you'll fly into a wall or some bizarrely placed rock. Normally that would be fine but you can't make fine adjustments to your car, especially the buggy and especially when on dirt so a lot of times whether you hit the jumps right feels like random luck which adds to the frustration.
Track 95 isn't the only track like this. The track car controls, surprisingly, very well on the dirt but is a nightmare to try to turn on normal asphalt. It doesn't drift very easily and can only make small, small turns especially at high speeds. So what do the track designers do? They make a level where you need to somehow make a complete U-turn in this car. As it turns out, this is very hard to do and very slow. Instead, the best way to do a turn like that is to just slam into the wall since this will cause your car to careen in the opposite direction, making it turn sharper and faster than it would have if you just tried to take the turn normally. While the track car isn't my favorite, it controls much better overall than the buggy which is a cow to drift on asphalt and also insanely difficult to control on dirt.
The car that's the most fun to use and has the best levels is the rally car. It drifts well, controls decently on most ground types and has pretty good speeds. It's still hard to be precise with this car due to the jerky 0-100 turns ( keyboard ) but it's not so bad it causes levels or driving the car in general to stop being fun.
I like the idea of a racing game based around speedrunning and competing with other peoples times. The problem is that the controls are really bad which makes running the tracks feel more like it's luck based rather than skill. Additional annoyances come in when cars feel like they've been paired with the wrong courses and the courses feeling like they were designed to screw you up as much as possible. I spent more time frustrated with the game than I did having fun and I think most people will experience this.
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Empfohlen
35859 Std. insgesamt
Verfasst: 29.11.21 00:11
This game is a package of 4 environments, which all can be treated as kind of their own separate gameplay styles. It's a good value package to try out many different gameplay styles with ease.
This title is missing a lot of features from other Trackmania games, mainly pertaining to multiplayer and user generated content, but has the best single player campaign. Coming from someone who has 100%'ed every other Trackmania title's campaign.
I'd only recommend this Trackmania game over the others if you are interested in the single player campaign. Trackmania Nations Forever and Trackmania (2020) are both free and good ways to try the series out if you're unsure.
The normal campaign is definitely one of the more challenging ones in Trackmania, but strikes a nice balance between feeling difficult and feeling doable. It doesn't do the best job at teaching you fundamentals of the game, but you'll pick it up with more playtime.
After you 100% the base game, you unlock Super Solo, which is legitimately one of gaming's hardest challenges to complete. If you want to spend possibly thousands of hours mastering every tiny nuance of a seemly simple set of mechanics, than it's for you! It's extremely rewarding to do so, but of course that amount of dedication is not for everyone.
Even so, if you're looking for any kind of skill based time trial challenge, the single player campaign of this game will have you covered for a long long time.
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Nicht Empfohlen
420 Std. insgesamt
Verfasst: 09.05.21 15:20
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Nicht Empfohlen
430 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.21 14:15
The track editor is straight up garbage and had no reason to change.
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Nicht Empfohlen
29 Std. insgesamt
Verfasst: 27.03.21 22:43
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Empfohlen
299 Std. insgesamt
Verfasst: 12.02.21 22:29
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Empfohlen
29 Std. insgesamt
Verfasst: 12.02.21 03:26
Zitat:
⚖️ Grade = C. Worth a buy, if you enjoy simple basic Trackmania feature. However, if you're looking for great content to setup gameplay, it doesn't have
GAME IMPRESSION:
???? 2016: Game released
???? Before testplay: The video review seem fun!
???? After testplay: Not really what I expected...
GRADE | WORTH BUYING? | OVERALL | DISCOUNT | [/tr]
---|---|---|---|
A+ | Worth Deluxe Edition | - | No Wait | [/tr]
A | Worth Normal Price | - | No Wait | [/tr]
B | Overpriced | - | Wait 10%~35% | [/tr]
C | Lack of value | ✔ | Wait 40%~90% | [/tr]
D | Not what you need | - | Wait 100% | [/tr]
GAMING GENRE:
✔️ Point A to Point B
✔️ Circuit
❌ Avoid obstacle on the road
✔️ Avoid obstacle after the jump
❌ Versus many racers on the track
❌ Drifting score attack
❌ Overtake score attack
❌ Long hour focus with no checkpoint save
❌ One life challenge (No restart)
❌ Vehicle Damage Management
????Long version checklist
BUYER MUST KNOW:
???? Require uplay account to start
???? Uplay friend list on the leaderboard, not steam
???? Random track generator
???? Double driver mode
???? Require High precision driving skill
???? Limited same car model for each event
???? Mixed content with Stadium, Canyon, Lagoon & Valley
???? Customization is now limited to paintjobs only
???? Require accelerate in the air while jumping
???? Minimum requirement to earn Silver Medal or above in order to proceed
???? Casual gaming skill will not able to proceed the next 50% of the content
???? Many jumping but landing easily lose balance
???? Music list filter option available
???? F r e e_to_play_demo
???? Community Rating: Mixed
BAD FEEDBACKS CHECKING:
⚠️ Bad game, it require Uplay to start ➜ depend on your PC able to support or not
⚠️ Removed good features from Trackmania ➜ Just some...
⚠️ Unsatisfied online services ➜ Somehow is kinda true
COMPARE TO OTHER SAME PRICE RANGE:
???? Start racing by falling from the Helicopter
???? Many decoration on the terrain
???? Mix surface with power up and down feature
???? No Avatar option
???? No horns option
???? No dedicated server
???? No Dedimania Plugin
???? Team up with a friend and control one car with two controllers
???? 40 exclusive VR tracks
Thanks for reading, if you found this helpful please ???? then:
???? Browse more similar reviews and follow this Curator, or
???? Join our group to discuss future review format and layout
☹️ Report complaint on this review ➜ Write here ????
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Empfohlen
4952 Std. insgesamt
Verfasst: 11.01.21 22:52
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Empfohlen
327 Std. insgesamt
Verfasst: 16.12.20 19:40
audio (what you hear in the game) = 4/5
design (what you see in the game) = 4/5
score = 12/15
1 = bad
2 = below average
3 = average
4 = above average
5 = good
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Nicht Empfohlen
1446 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.20 09:44
Overall I've put a lot of hours into a game I really don't enjoy. I've been chasing developer Trackmaster times simply because my OCD demands it, but in reality I enjoy about 1% of my time in this game. I'm now at the point where my dislike of the game is overtaking my OCD which really is saying something. I appreciate I'm playing and reviewing this game years after its first release, but they are still charging £33.99 which is more than a lot of new games. The multiplayer servers are now completely empty making online multiplayer pointless. I'm glad I got the game on offer for about 66% off, but I still feel this is poor value for money. Sorry Nadeo, I love the Trackmania series but I feel like this game was a massive step backwards.
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Empfohlen
1615 Std. insgesamt
Verfasst: 05.09.20 18:22
Cons:
-Contains Valley, one of the most disgusting environment in the entire franchise
-Stadium dirt, you know the deal...
-Multiplayer is, how should i say this, restricted AF
-Car customization is also restricted
Pros:
+Contains Canyon and Lagoon, the best new gen environments by far
+Sick musics, also they're dynamic
+Cool looking legendary skins, and it isn't that hard to obtain all of 'em
+Challenging solo campaign, in the fun way
+Different gamemodes? You can literally race as a tiny sized car or do unrealistic stunt mid air, hell even drive one car with your buddy
+The entire game is very aesthetic, even the disliked environments
+Create your own track, do i even have to say anything about this? :D
Overall it's a pretty fun game, it also has VR mode if i'm right, anyway this was my review bye.
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Empfohlen
20 Std. insgesamt
Verfasst: 17.08.20 23:20
This one has lots and lots of tracks and modes to play as well as the track builders and other things from the trackmaina games.
If you like racing and enjoy it with a twist then this game is for you.
I rate this 4/5
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Empfohlen
1659 Std. insgesamt
Verfasst: 05.04.20 11:08
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Nicht Empfohlen
35 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.20 01:09
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Nicht Empfohlen
900 Std. insgesamt
Verfasst: 08.03.20 18:39
Edit: I have to admit, there is something i actually kind of liked - trackbuilder itself.
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Empfohlen
2020 Std. insgesamt
Verfasst: 05.03.20 18:12
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Nicht Empfohlen
1042 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.20 00:58
I will never buy from this publisher again.
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Nicht Empfohlen
31 Std. insgesamt
Verfasst: 24.09.19 21:05
While it looks nice and plays okay, the game format is not my cup of tea. I'll stick the the full fat PC versions instead.
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