• Tormented Souls: Screen zum Spiel Tormented Souls.
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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 27.08.2021
19,99€
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Preis Update 25.11.24

Über das Spiel

Something Evil Lurks at Winterlake
While investigating the disappearance of twin girls at Winterlake - something terrible happens to Caroline Walker. Waking in the dead of night, naked in a bathtub - and hooked up to some decrepit medical equipment, Caroline must fight for her life as she explores the halls of an abandoned Mansion turned hospital.

A Nod to the Classics
Tormented Souls deliberately sets out to draw inspiration from classic survival horror. From Resident Evil and Silent Hill, to Alone in the Dark - Tormented Souls is a modern take on the fixed-perspective adventure, offering a modernised control scheme and a more dynamic camera, while retaining everything that made those games so beloved by fans.

Keep Your Wits About You
You'll need much more than a steady aim and sharp reflexes to make it out alive. Search the environment for anything you can use to your advantage. Cleverly combine items to solve puzzles and use every resource available to explore the secrets of the Mansion and its grounds.

Another Dimension
Nothing is quite as it seems at Winterlake. Mirrors provide a path to an alternate reality and another place in time. By crossing these shimmering gateways, Caroline can manipulate the very fabric of reality in surprising ways - turning the situation to her advantage.

You Are Not Alone in the Dark
The mansion may seem abandoned, but as Caroline investigates its secrets, dark forces and unspeakable horrors will do everything in their power to stop her getting to the truth. Be sure to be alert at all times, and use anything you can find to fight off the encroaching terrors of Winterlake.

Systemanforderungen

  • Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
  • CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz / AMD FX-8150 3.6GHz or equivalent
  • GFX: GeForce GTX 550 Ti / Radeon HD 6790 2GB VRAM
  • RAM: 4 GB RAM
  • Software: 64 bit Windows 10 / 8 / 7
  • HD: 4 GB verfügbarer Speicherplatz
  • SFX: DirectX compatible soundcard
  • LANG: Englisch
  • Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
  • CPU: Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD Ryzen 5 1600X 3.6GHz
  • GFX: GeForce GTX 960 / Radeon HD 7950 3GB VRAM
  • RAM: 8 GB RAM
  • Software: 64 bit Windows 10 / 8 / 7
  • HD: 4 GB verfügbarer Speicherplatz
  • SFX: DirectX compatible soundcard
  • LANG: Englisch

Steam Nutzer-Reviews

815 Produkte im Account
610 Reviews
Empfohlen
1780 Std. insgesamt
Verfasst: 25.01.22 15:12
Tormented Souls is a mix like a Resident evil 1 and Silent Hill game.
I highly recommend this game.
the history is a bit weird but alright.
unfortunatelly there is no difficulty options, so for new people in survival horrors games is this maybe a bit to hard.
some places are really scary especially the end and very exciting.
some puzzles are really hard to solve.
you have to think what you have to do or what can you do than next, all the time.
some good jumscares moments.
I found almost every room are beautiful made.
the game is exciting from the beginning to the end.
there are some endings.
some cool clothes to choose.
the mechanic and movement is alright.
music and sound are very good.
options menu is good.
graphic is amazing.
price is alright.
all achievements work.
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110 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
1614 Std. insgesamt
Verfasst: 31.12.21 13:32
Ein sehr gutes Game, wenn man auf die alten Resident Evil Spiele steht ist das hier perfekt, daran könnte sich so manches Resident Evil Game von den neuen Teilen ne riesen Scheibe abschneiden :-). D
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373 Produkte im Account
65 Reviews
Empfohlen
1161 Std. insgesamt
Verfasst: 09.11.21 19:06
Endlich mal wieder ein Spiel, wo ich sag: Hier wird der Spieler noch als selbst denkendes Individuum behandelt und nicht alles versimpelt oder vorgekaut wie in den meisten modernen Spielen... Nein, hier sind die Rätsel knackig und ich liebe es dafür! Ich hab ein Negativ-Review gelesen, wo auf Backtracking geschimpft wurde und ich musste so lachen. Das Spielsystem ist doch darauf aufgebaut! Man sollte schon wissen worauf man sich einlässt, wenn man sich ein Spiel zulegt! ;-)
Die musikalische Untermalung finde ich spitze. Erinnert sehr stark an Resident Evil. Man hört also die obligatorische Speicherraummusik! Auch die Soundkulisse ist sehr stark. Typisches Horrorknarren und -kratzen halt. Die Hintergründe und Schattenwürfe tragen ebenfalls sehr zur Stimmung bei! Wenn es etwas zu meckern gäbe, dann sind es vielleicht die Charaktere und Gegner, die doch sehen lassen, dass es sich um ein kleineres Entwicklerstudio handelt. Mich stört es allerdings nicht so sehr.
Was ich empfehle ist, dass man sich einen Block und Stift schnappt und sich Notizen macht.
Das Speichersystem, das ebenfalls viel kritisiert wurde, fand ich anfänglich auch nicht so gut, hatte mich auch verspeichert und musste nochmal von vorne beginnen (Tonbandsparender), wenn man aber einmal ein Rhythmus gefunden hat und checkt, dass die Gegner jetzt nicht allzu schwer sind, muss ich im Endeffekt sagen, dass ich es auch nicht mehr anders haben will.
Fazit: Für mich ist Tormented Souls eines der besten Spiele des Jahres, ein tolles Old School Resident Evil Erlebnis, der größte Rätselspaß seit Lufia (falls das noch jemand kennt! *lol*) und für unter 20 Euro eine mega Kaufempfehlung!
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132 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
699 Std. insgesamt
Verfasst: 04.11.21 21:41
Eines meiner Fav. Games dieses Jahr.

Pros

+ Atmo (Extrem gut, der Soundtrack sowie die Soundkulisse geben einem ein dauerhaft bedrückendes Gefühl)
+ Grafik
+ Story (Wird teilweise über Schriftstücke erzählt was aber nie zuviel oder zuwenig ist, mMn genau richtig & nie Langweilig)
+ Lvl Design (Teilweise zwar viel Lauferei allerdings alles gut platziert)
+ Gut durchdachte Rätsel (Manche vllt ETWAS weit hergeholt daher auch bei CONS)
+ Waifu Main Char Kappa

Cons

- Rätsel teilweise etwas zu weit hergeholt.
- Steuerung mit Maus & Tastaur war mMn sehr schlecht, vllt nur Gewohnheitssache (Habe dann mit Controller gespielt)

Mindestens 9/10
Liebe für das Game <3
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24 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
566 Std. insgesamt
Verfasst: 31.10.21 18:47
---{ Graphics }---
☐ You forget what reality is
☐ Beautiful
☑ Good
☐ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ MS-DOS

---{ Gameplay }---
☐ Very good
☐ Good
☑ It's just gameplay
☐ Mehh
☐ Watch paint dry instead
☐ Just don't

---{ Audio }---
☐ Eargasm
☑ Very good
☐ Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ I'm now deaf

---{ Audience }---
☐ Kids
☑ Teens
☑ Adults
☐ Grandma

---{ PC Requirements }---
☐ Check if you can run paint
☑ Potato
☑ Decent
☐ Fast
☐ Rich boi
☐ Ask NASA if they have a spare computer

---{ Difficulty }---
☐ Just press 'W'
☐ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Significant brain usage
☐ Difficult
☐ Dark Souls

---{ Grind }---
☑ Nothing to grind
☐ Only if u care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☐ Too much grind
☐ You'll need a second live for grinding

---{ Story }---
☐ No Story
☐ Some lore
☑ Average
☐ Good
☐ Lovely
☐ It'll replace your life

---{ Game Time }---
☐ Long enough for a cup of coffee
☐ Short
☑ Average (for survival horror)
☐ Long
☐ To infinity and beyond

---{ Price }---
☐ It's free!
☑ Worth the price
☐ If it's on sale
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ You could also just burn your money

---{ Bugs }---
☐ Never heard of
☑ Minor bugs
☐ Can get annoying
☐ ARK: Survival Evolved
☐ The game itself is a big terrarium for bugs

---{ ? / 10 }---
☐ 1
☐ 2
☐ 3
☐ 4
☐ 5
☐ 6
☐ 7
☑ 8
☐ 9
☐ 10
-----------------------------------
Very good survival horror game in style of the old Resident Evil and Silent Hill, with all it's good and bad. The puzzles are generally fun and doable when you use your brain, the enemys are good but lack a litte bit of variety, the graphics are decent with nice lightning effects and the soundtrack is actually fantastic.
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107 Produkte im Account
29 Reviews
Empfohlen
598 Std. insgesamt
Verfasst: 30.10.21 00:42
Wie in den Guten Alten zeiten.
Klasse gemachtes Game für nostalgiker wie mich
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163 Produkte im Account
57 Reviews
Empfohlen
2232 Std. insgesamt
Verfasst: 03.09.21 04:13
Meisterwerk
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89 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
841 Std. insgesamt
Verfasst: 02.09.21 16:29
Das spiel ist nix für schwache nerven. Ein mix aus resi 1,silent hill , gelungender survival horror mit jeder menge rätsel jumpscares guter story grafik etc. Und für 20 euro kann man echt nicht meckern.
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188 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
523 Std. insgesamt
Verfasst: 02.09.21 15:07
Hat richtig Spaß gemacht, ich konnte mich endlich mal wieder richtig gruseln :) . Tolles Spiel für so ein kleines Team. Grafik war gut und Soundtrack klasse.
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8099 Produkte im Account
294 Reviews
Empfohlen
452 Std. insgesamt
Verfasst: 31.08.21 15:24

Tormented Souls


https://youtu.be/__03qKO5MJk

Wie in vergessenen Zeiten


Kennt ihr noch die alten Silent Hill, Resident Evil, Project Zero und Clock Tower Spiele? Vollgepackt mit schweren Rätseln, einer tollen, spannenden Story und einer Atmosphäre die Gänsehaut verursachte? Bis heute kommt kaum ein moderneres Horrorspiel an diese Ära ran, doch mit Tormented Souls schaffen die Entwickler das, was man sich kaum noch als Fan der Alten Games vorstellen konnte. Ihr schlüpft in die Rolle von Caroline Walker, welche kürzlich ein Brief erhielt mit einer Botschaft, der sie nachgeht, als sie im Herrenhaus ankommt, wird sie bewusstlos geschlagen und erwacht nackt in einer mit Wasser gefüllten Badewanne und einem Atemgerät im Gesicht. Alles wirkt vernachlässigt und veraltet, noch schlimmer, im ganzen Gebäude wimmelt es von seltsamen Geschöpfen, verstümmelte Kreaturen, die aussehen als hätte man ihnen die Glieder und Haut vom Leib gerissen. Wie kann sowas nur sein? Ein wahrer Alptraum entpuppt sich für die Protagonistin und diese, die sie lenken, denn Caroline Walker hat nur eine begrenzte Anzahl an Speichermöglichkeiten, stirbt sie, geht bis zum letzten manuellen Speicherpunkt, sämtlicher Fortschritt verloren.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2590108091

Gute Rätsel, spannende Tagebücher


Nicht nur die manuelle Speicherfunktion und die paar Medi Kits die wir finden, sind ein Problem, es gibt auch diverse Rätsel, die von uns geknackt werden müssen, die meisten sind recht einfach, ab und an gibt es aber auch welche, wo man etwas mehr überlegen muss, mir persönlich haben die Rätsel sehr gut gefallen und ich empfand sie auch recht verständlich. Die Tagebücher die wir von unterschiedlichen Personen finden, erzählen uns was passiert ist, so decken wir nach und nach kleine Fetzen und können diese zusammen fügen um am Ende die komplette Story verstehen zu können. Die Tagebücher sind sehr interessant geschrieben, so dass ich nie das Gefühl hatte, keine Lust mehr darauf zu haben und einfach wegzuklicken, was vielleicht auch daran lag, dass sie recht kurz gehalten waren und man keine Textberge auf einmal lesen musste.

Jump-Scare und Atmosphäre


Im Spiel gibt es ein paar Jump-Scare, die eigentlich gut platziert sind, da ich persönlich nicht so schreckhaft bin, kann ich nicht genau sagen, wie oft man sich erschrecken könnte, ich habe mich nur einmal kurz erschrocken, es gab aber mindestens drei gute stellen im Spiel, die einen kriegen könnten, wenn man nicht so abgehärtet ist. Die Atmosphäre ist sehr gut, vor allem mit der festen Kamera und den tollen Visuellen Effekten. Mir fehlt zwar ein kleines bisschen das gewisse etwa, aber für ein Indie-Team und in der Preisklasse, eine absolut fantastische Arbeit.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2590108231

Grafik und Sound:


Tormented Souls ist sicherlich nicht das schönste Spiel mit den schönsten Charakteren, aber auf seine Weise ein gelungenes Spiel. Das Herrenhaus sieht gigantisch aus und strotzt nur so von Details, die Lichteffekte wirken gut und das Design erinnert etwas an das Episoden-Horrorspiel „Song of Horror“, man merkt auf jeden Fall, dass das Spiel von Silent Hill und Resident Evil stark inspiriert wurde. Der Soundtrack ist gelungen, auch wenn mich kein Track so gepackt hat wie bei Silent Hill, aber wer kann schon Akira Yamaoka das Wasser reichen. Mit guten Kopfhörern, was ich dringend empfehlen würde, kommt dennoch Gänsehautstimmung auf und das zählt letztendlich.

Fazit:


Wie lange habe ich auf ein neues Silent Hill gewartet oder ein gutes Horror Spiel, dass an die alten Zeiten anknöpfen kann? Nach dem Resident Evil immer Action lastiger wurde und seine Wurzeln selbst im Remake verpasst hat, hatte ich schon beinahe aufgegeben. Klar gab es einige gute Horrorspiele noch wie bspw. Visage, jedoch waren sie alle in der Egoperspektive mit Gegnern die man nicht sah oder wegrennen musste. Mit „Song of Horror“, erschien das erste Spiel, dass mich seit langem packte, gefolgt von „The Medium“ und nun „Tormented Souls“.

Es wartet eine gute Geschichte, die spannend erzählt wird, mit einem schönen, atmosphärischen, gruseligen Soundtrack und paar kniffligen Rätsel auf euch. Wer besonders schreckhaft ist, kann sich ebenfalls auf gut platzierte Jump-Scare freuen. Das Herrenhaus lädt zudem zum erkunden ein, auch wenn man mit den meisten Objekten nicht interagieren kann, dafür bieten sie viel Abwechslung und genug Korridore, in denen man sich verlaufen kann. Für Horror-Fans der alten Schule eine absolute Empfehlung, für Spieler die ohne Autosave nicht leben können, empfehle ich die kostenlose Demo um herauszufinden, ob man es nicht doch wenigstens versuchen möchte.

Folgt uns auf: German Review Group - Curator Site für weitere Reviews und My Curator Site, wenn ihr mehr von mir lesen wollt.
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202 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
85 Std. insgesamt
Verfasst: 31.08.21 11:05
Atmosphäre ist gut erinnert ein an alte Zeiten der Resident Evil und Silent Hill Teile. Für die heutigen Verweichlichten Gamer leider nichts . Den sie sind es nicht gewöhnt jeder zeit speichern zu können . Es müssen speicher Rollen erst gefunden werden und die sind selten im Game ( zeit für das spiel einplan) das man sich schon etwas mühe geben muss was man bekämpft und nicht gleich los stürmt ist ja nicht schlimm dann sterbe ich Eben und weiter gehts . Denkste lol. Und ja man findet auch Kartenteile die nicht sofort dein Standort anzeigt man muss sich nach alte Methode orientieren . Dies ist nur eine Anlehnung über die negative Rezesionen der angesprochen Punkte hier . Da kann ich nur sagen ist das Game zu stark bist du zu schwach .
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221 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
887 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.22 08:08
I don't Review games unless I've had a very positive or negative experience with it, and this game here is something I've been asking for, for a long time. This so far is the first silent hill-esque game to fully emulate what made it great. Deformed grotesque monsters, a weird cult, fixed camera angles, puzzles that make actually have to read your notes, and claustrophobic hallways. I fully recommend this for people trying to scratch that itch for this type of game.
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167 Produkte im Account
96 Reviews
Empfohlen
618 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.22 03:45
I just finished this game and I honestly love it from the bottom of my heart. It is great to see classic survival horror come back into a game that is a mix of Resident Evil and Silent Hill. I recommend this game for anyone looking for a survival horror game, as this seems like a very underrated gem that I hope gets the huge exposure that it deserves.
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41 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
268 Std. insgesamt
Verfasst: 30.03.22 01:23
nice game
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667 Produkte im Account
17 Reviews
Empfohlen
4073 Std. insgesamt
Verfasst: 26.03.22 16:31
So I play a lot of horror games. A lot. This one is great.

Its weird to compare it to another horror game that I hate but it really feels like a better version of another game called Fear Unknown. Everything that Fear Unknown does wrong this game does right. They both feel about on the same level of production but Fear just completely misses the mark while this one hits it dead center. Go for it. Play it.
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800 Produkte im Account
32 Reviews
Empfohlen
584 Std. insgesamt
Verfasst: 24.03.22 21:25
Great throwback to classic survival horror games i hope more games like this show up in the future.
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880 Produkte im Account
16 Reviews
Empfohlen
513 Std. insgesamt
Verfasst: 24.03.22 05:00
A throwback video game made for tank control, fixed camera angle sickos like myself that actually manages to nail what it's going for. The story is silly and some of the puzzles are a tad obtuse, but if you want a modern indie take on a Silent Hill or Resident Evil this is definitely the best one I've seen in this space.
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147 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
596 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.22 02:24
Let me start with the statement that yes, this game has its flaws. It tries a bit too hard to be like its inspirations and it brings the worst of those games with it. No checkpoints, limited saves inspired by the ink ribbon system, terrible and cringey cutscenes and voice acting, and very clunky combat that is either way too easy or just cheap. BUT, if you enjoyed pre-RE4 games and the Silent Hill series, BUY THIS GAME. I promise you its worth it. Hell, the cringey cutscenes just might be on purpose. The environment is amazing, the enemies are... there, they mystery and lore is intriguing, and the puzzles, oh my god, the puzzles. They make this game. They are some of the best and most satisfying puzzles I have played in a LONG time. They honestly give RE1 a run for its money, if not putting it to shame. I promise you, you will have a great time. If not, its less than 10 hours if you're clever. So please, buy this game so we can get more like them.
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250 Produkte im Account
14 Reviews
Empfohlen
570 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.22 09:22
What do we have here: fixed camera angles, lack of sufficient ammunition, puzzles and my absolute favourite, back tracking!
(So much back tracking you can safely say you completed a marathon in game but I digress...)

It feels like the old school horror games that I love and enjoy. A+
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1337 Produkte im Account
82 Reviews
Empfohlen
865 Std. insgesamt
Verfasst: 25.01.22 17:25
Feels a lot like the old Resident Evil games (or the original Alone in the Dark), but with a smaller focus on resource management and a bigger focus on puzzles. I wish the limited save mechanic scrapped, it feels unnecesasry with the combat and resource management being so easy, which can lead to awkward moments where you'd want to take a break but the save system doesn't really let you (or if the game crashes, which happened to me once).

Aside from that quirk, I really enjoyed the game and this is highly recommended to fans of oldschool survival horror game. The puzzles here are among the hardest I've seen in the genre.
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337 Produkte im Account
27 Reviews
Empfohlen
486 Std. insgesamt
Verfasst: 13.01.22 03:01
A must for anyone who wants to scratch that oldschool Survival Horror itch. Fixed camera angles, challenging puzzles, a mansion setting, journal entries and really, REALLY bad voice-acting.
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229 Produkte im Account
212 Reviews
Empfohlen
786 Std. insgesamt
Verfasst: 31.10.21 04:36
Inspired by Silent Hill and classic Resident Evil, Tormented Souls is an old-school survival horror with pre-render backgrounds, fixed camera, and tank control. It is doomed not to be appreciated by everyone with these retro design choices, but the experience is indeed top-notch of its kind. Though the puzzle design is way too obscure, gimmicky and surreal even for survival horror fans, the rest of the game plays out really great, offering immersive atmosphere from great environmental building and constant tension from well-thought resource scarcity.

I had my concerns before, as I didn’t have a good time with Resident Evil (2002), which is one of the paragons this game follows. The developer seemed to understand some issues of that game and addressed them to some degree.
  • Camera angles are much more consistent to reduce disorientation due to frequent camera angle shifting.
  • Map interconnectivity is appropriate and environments have low similarity and are more distinguishable (excluding sewer and bunker), saving lots of troubles in traversing, backtracking and locating.
  • Items and NPC give guidance so that you always have an idea on what to do next.

I do think Tormented Souls should implement autosave, but the well-placed save rooms mitigate this issue a lot as long as you play carefully.

This game stands out for several reasons.
  • With its detailed pre-render backgrounds, superb light and darkness effects, excellent sound and music design, the game successfully created this utterly ominous and unsettling atmosphere. The atmosphere really grasps how psychological horror should work and has a few truly horrifying jump scares as additions. It is one of the best games I have ever seen in terms of atmosphere.
  • Additionally, you can’t attack in the dark, which is such a genius mechanic that contributes a great deal of tension to the atmosphere and combat.
  • As mentioned, this game is how the map interconnectivity did right. It provides lots of fun and a fair amount of challenges from exploration, while doesn’t make it too hard to find your way.
  • The game drops inventory management from Resident Evil with infinite inventory space, but keeps its essence - resource scarcity. The locations and the number of resources are well calculated to be aligned with enemy layout and consumption. Therefore, the game gives you an option to not play pacifist to save resources, which I appreciate a lot. You can in fact eliminate every enemy (I did), as long as you don’t waste ammo unnecessarily and use crowbar wisely. However, the game always keeps you on your toe by constantly putting you on the verge of running out, which is the kind of tension needed for a good survival horror.

I am sure some people will argue the puzzles is one of the best things about this game, but in my book, the puzzle design is very problematic and is the biggest failure of this game. Not that they are not creative or anything, they are just too hard to be fun.
  • Hints are way too hidden – they are hidden in places you hardly notice. For example, [spoiler]I don’t think anyone will naturally realize a person dancing around a corpse is the game hinting the puzzle solution, or John Gibson’s work is a nameless statue you encounter. [/spoiler]
  • Hints are way too obscure, requiring a gigantic step forward in thinking to relate to answers. Such as, [spoiler]you need to associate the alien icon with the shape of star; you need to realize the yin yang symbol actually hints number 2; you need to figure out how a seemingly random set of lines and dots mean numbers. [/spoiler] They all make logical sense and I appreciate the creativity, but they are too surreal for puzzle design.
  • It is also a matter of finding the method for the puzzles, because solutions can be from exploring (the surroundings), reading (obtain files), literal interpretation (for riddles), logic association or observation. This actually plays a more significant role than you realize in getting you to stumble, as most puzzles are so counterintuitive that you will have no idea how to solve them.
  • Some puzzles are too gimmicky for their own good. For example, [spoiler]I don’t understand why flipping a writing-protective lock in a floppy disk (as a zoomer I never used one) is a part of the puzzle. Same go for flipping the lid of an oil can and figuring out the number “8” is in fact the symbol “∞” lying down, etc. [/spoiler] They feel so petty, deliberate and desperate trying to make things harder, whereas these designs are completely unnecessary because these puzzles are much more natural and fluid without them.

I enjoy challenging puzzles and I don’t like the fact that puzzles in recent Resident Evil are for babies. Yet, there is a reason why they were made that way, which I call “accessibility”, meaning everyone can enjoy the game no matter how good or bad they are with puzzles. For Tormented Souls, however, the puzzle difficulty really goes overboard and breaks the principle of “accessibility”. If you are not one of those people with 200 IQ, you will get stuck a lot with puzzles. Consequently, it breaks the flow of the game and brings lots of confusion and frustration to the experience. From the business perspective, a game can never be mainstream if it only caters to puzzle fanatics with high IQ. From the design perspective, it is not a good puzzle if players cannot solve it by themselves. And trust me on this, most people will need guide for puzzles a lot. Overall, if only considering puzzles, this game deserves a negative rating because the developer obviously had zero consideration of the majority of players when designing puzzles.

Besides the puzzle design, there are other but unimportant downsides.
  • This game has an occult story like Silent Hill, but it is barely serviceable because literally one minute into the game you can already guess the full picture. It also leaves lots of things unexplained.
  • The voice acting is not good. Audios are missing in several dialogues.
  • Character and monster models look rough and the motions are not animated well.
  • The combat can use some improvements on the visibility of projectile and the accuracy of auto-aim.
  • Many used items won’t be automatically discarded (or somehow you can still pick them up), adding unnecessary confusion.
  • I encountered a few glitches in-game and in the menu and also noticed inaccuracy and error in translation.
  • I get that the developer went for a PS2 era vibe for the aesthetic, but some visual elements are not aligned with it, particularly the cursor (and it sometimes blocks vision on small objects).
  • It is a hassle that you can’t pull out references when doing puzzles. Given the complexity and the number of puzzles, it is a very needed feature.
  • I don’t expect stellar control on a game with tank control (best on controller FYI). Still, a quick turn button should be added, and the old-school direction control on D-pad that ten people will use should be replaced with quick slots. They will make significant enhancements to the combat and the flow of the game.
  • I don’t understand what is different between green and red areas. Ideally, the map should highlight unsearched, searching and searched areas with different colors to show your progression, just like recent Resident Evil. To make matter worse, the game somehow doesn’t have maps for the mausoleum, sewer and bunker, which are the most confusing areas in the game.

Many of these issues are negligible to the overall experience and should be overlooked since it is an indie game developed under lots of constraints. I do think with what the game achieved, it is close to perfection, if only puzzle difficulty was turned down a couple of notches. But even so, I highly recommend checking it out if you are a fan of survival horror.
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1181 Produkte im Account
96 Reviews
Empfohlen
709 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.21 00:21
GRAN homenaje a los Resident Evil y Silent Hill de antaño, esos de la era de la PS1 que tenían puzzles ridículamente complicados. La verdad que estos chilenos se pasaron, espero ver más trabajos de ellos en el futuro.
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1531 Produkte im Account
127 Reviews
Empfohlen
981 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.21 00:02
Tormented Souls has me feeling so conflicted. On the one hand, the level and puzzle design is fantastic. On the other, the story and combat is so mediocre that it tarnishes what could have been an amazing experience. When it comes to horror, story, at least for me, is one of the most important aspects of a game. But if the plot falls flat, then the entire experience deflates and fizzles. Which is exactly what I feel now after having finished the game…deflated, not fizzled….well, maybe a little fizzled.

Graphics-wise, you’re not going to get closer to Resident Evil Remake than this. Although not quite as sublime as the pre-rendered backgrounds of its inspiration, the mansion design is fairly atmospheric, and at times downright gorgeous. Navigating through the maze-like corridors can be a challenge, but is rewarding, especially once you have a solid grasp of the layout. Then there are the puzzles, most of which are really creative. It’s rare that a game hits the right balance between enigmatic and logical, but Tormented Souls does just that. None of the solutions are too obvious, but they’re not overly obtuse either; they’re just clever enough that when I had my “voila” moments, I actually felt like I achieved something. Even the riddles are smartly written but not overly cryptic. I just wish the rest of the game made as much sense as the puzzles.

The story is…not good. The mansion’s setting is interesting, but the plot makes little and less sense. I suspect you need to get all of the endings to uncover the answers to the many unanswered questions, but unfortunately, I’m not interested enough to play through it again to fill in those gaps. It doesn’t help that the antagonist’s motivation is both cliché and nonsensical, and the big plot twist was obvious from a mile away. At least the writing in the notes is REALLY good, especially for text translated from Spanish. Whoever localized the diary entries did a fantastic job; if it weren’t for those, I’m fairly certain I’d have dropped the game halfway through.

I might have been more willing to overlook the deficiencies in the story if the monsters were scarier and the horror felt more visceral, but I feel like I’ve seen similar creature designs in several different horror games over the years. Bodies that have been mutilated and experimented upon just don’t do it for me anymore, even if they are a threat, which these guys definitely aren’t. When I wasn’t easily skirting around them, I was jumping in and out of rooms to reset their placement, making avoiding them even easier. Heck, the most deadly monster in the entire game can be almost completely avoided by simply resetting the room since it’s a random spawn. About the only challenging encounter was the final boss fight, and that’s because the trial and error it requires to figure out is more frustrating than difficult. But once you know what to do, the rest is gravy.

Honestly, I consider Tormented Souls to be more of a puzzle game than a survival horror. The excitement I felt from figuring things out far outweighed the miniscule amounts of fear I experienced from the atmosphere and monster encounters. Still, it’s worth a playthrough if you’re a horror buff looking for something entertaining enough. As for this fledgling indie studio, I'll definitely be keeping an eye on them. With a little more experience, and a bit more creativity, I'm certain their future endeavors will prove to be much more promising.

Code

Curated by: Chudah's Corner

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1358 Std. insgesamt
Verfasst: 30.08.21 20:48
Resident Evil and Silent Hill go on a date in a fancy restaurant, fill their bellies and get drunk, then go home together and have unsafe bondage sex until sunrise. 9 months later Tormented Souls is born
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80 Reviews
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417 Std. insgesamt
Verfasst: 30.08.21 12:06
This is a real treat for 30+ year olds who grew up with clock tower, silent hill, etc. Tank controls and cinematic cameras that represent 80s video nasties with camp, extreme gore, gratuitous nudity, and amazing auditory unease with synth ambience. Support game-devs like this that want to keep the good times rolling.
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18 Reviews
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911 Std. insgesamt
Verfasst: 30.08.21 09:47
Easily a $40+ game. Great visuals, audio, and environment. Gameplay replicates classic survival horror games like resident evil and silent hill.

The demo is an altered version of the first section and does a good job at showing you what the game has in store.

Support indie devs who put out a quality product that also isn't unoriginal shovelware.
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2 Reviews
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536 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.21 08:43
the only thing missing from this game is an old 100 page gamefaqs text walkthrough to tell us where to go when we get stuck
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Logo for Tormented Souls
Rating auf Steam Sehr positiv
93.38% 1468 104
Release:27.08.2021 Genre: Action-Adventure Entwickler: Dual Effect Vertrieb:keine Infos Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
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