Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft
Sammlung
Du musst angemeldet sein
Über das Spiel
Im Gegensatz zu den vorherigen Spielen dieser Serie, erlaubt es Ihnen diese Version, die verschiedenen Spielebenen in jeder gewünschten Reihenfolge zu besuchen. Diese Änderung gibt Tomb-Raider-Anfängern die Möglichkeit, die vielfältigen Spielwelten und Designs der verschiedenen Levels kennen zu lernen, die seit eh und je die fortgeschrittenen Gamer fasziniert haben. Ganz anders als bei den meisten Action-Ballerspielen, erfordert Tomb Raider 3 ein erhebliches Maß an Rätsellösen. Schnelle Reflexe und Schießkünste sind wahrscheinlich sogar weniger wichtig als Ihre Fähigkeit, den besten Weg zum Lüften der Geheimnisse auszurechnen, die Ihr Weiterrücken in neue und versteckte Bereiche fördern. Mit ihrem cleveren Spielverlauf und ihrer faszinierenden 3D-Grafik verbessert diese dritte Version der Tomb Raider-Serie die Qualität einer der stärksten Franchises in der Geschichte des Videospiels um Einiges! --Brett Atwood
Systemanforderungen
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
1833 Std. insgesamt
Verfasst: 25.06.19 23:44
Ich kann nicht genau sagen was mich so dermaßen an diesem Teil stört, aber ich hab ne Tendenz zum Leveldesign. Nicht wie die einzelnen Level aussehen, das ist ok, aber wie sie aufgebaut sind... vorallem das wirklich auch alles und jeder darauf aus ist dich zu töten, ja sogar die verdammte Kälte in der Antarktis!
Ja man kann nachvollziehen, dass Lara am Arsch friert, wenn sie in der Antarktis planschen geht. Aber ne Mechanik einzubauen, dass sie nur maximal 5 Sekunden im Wasser bleiben darf, bevor ihr Lebensbalken angekratzt wird, und dann den Spieler zu zwingen, dass er Strecken tauchen muss bei denen diese 5 Sekunden nicht ausreichen und man gerade so überlebt (wenn man den Weg kennt) ist einfach nur schlechtes Leveldesign in meinen Augen.
Auch so ne Sache sind manche Fallen in dem Spiel.. ein Beispiel in London:
2 Plattformen, auf beiden befinden sich Pendel die einen fast sofort töten wenn sie einen berühren. Um weiterzukommen, muss man auf beide Plattformen springen, springt man daneben landet man in Treibsand, oder was das für komisches Zeug ist, und statt eine Möglichkeit zugeben da wieder herauszukommen, muss man unnötig lange mit ansehen wie Lara in ihr verderben sinkt. Entweder soll man da ne Möglichkeit geben rauszukommen oder gleich dafür sorgen das sie stirbt.
Weiterhin war die allgemeine übergreifende Story nicht wirklich der Hit in meinen Augen, fast schon nicht wirklich vorhanden um ehrlich zu sein. Auch war der Schluss doch etwas antiklimaktisch.
Empfehle ich dieses Spiel? Ja, aber nur um es einmal zu spielen... und aus Nostalgie-gründen.
Vielleicht gefällt anderen dieser Teil eher, jeder hat immerhin einen anderen Geschmack, aber für mich kommt er weder an Teil 1 oder 2 ran.
Weiterlesen
Empfohlen
1452 Std. insgesamt
Verfasst: 21.01.19 23:36
Tomb Raider 3 gilt auch als der Teil den damals viele als zu modern bezeichnet haben und zu schwer. Statt Gräber (Mehr die ersten 4 Levels nur) bewegt sich Lara zum großen Teil in modernen Setting herum. London& Nevada z.B. Aber auch in der Antarktis hat man es eher mit modernen Zeugs zu tun. Da Teil 2 in der Hinsicht einfach besser. Der Schwierigkeitsgrad ist so eine Sache. Verglichen mit der PS1Version ist die PC Version um einiges einfacher. Warum? Um Speichern zu können auf der PS1 musste man blaue Kristalle (Die in der PC Version grün sind warum auch immer) einsammeln und konnte somit nur begrenzt Speichern. Dies fällt auf den PC flach da man immer speichern kann und oben rein geben die Kristalle in der PC Version sogar HP zurück. Das macht zwar das Springen/klettern/Rätsel lösen nicht einfach aber es erspart viel frust ;)
Dennoch hatte ich auch (2019) mein Spaß mit den Spiel und finde nach wie vor: Auch wenn die neuen Teile rein von der Technik her besser sind > Die Classic Teile haben einfach etwas besonderes an sich was mir in den neuen TR Teilen fehlt.
Probleme hatte ich auf mein PC keine. (System steht im Profil) Damit mein Xbox One Controller aber erkannt wird muss ich per Xpadder nachhelfen. Auch empfehle ich jeden der auf modernen Monitoren Spielt den 16:9 Patch. Ohne diesen Patch wird das Spiel unnötig in die Breite gezogen/gestreckt was nicht toll aussieht. Und wer es auf Deutsch haben will kann sich im Internet bequem die Sprachdatein downloaden.
Fazit:
Nicht ganz so gut wie Teil 2 aber trotzdem ein toller Nachfolger der mir auch heute noch Spaß macht. Blöd das man mit Xpadder nachhelfen muss und das Spiel nur in Englisch angeboten wird. Aber hey…wir Spielen auf den PC da sollte man die größte Stärke (Das er offen ist) auch nutzen!
Weiterlesen
Empfohlen
14 Std. insgesamt
Verfasst: 18.01.19 22:07
während ich die ersten beiden Teile damals mehrfach durchgesuchtet hab, konnte mich der dritte Teil nur einmal fesseln. Aus der damaligen Sicht war das Spiel auch gut, hatte aber gegenüber den ersten beiden Teilen stark nachgelassen. Meiner Meinung nach hätten sich die Macher etwas mehr Zeit nehmen sollen, dann wäre bestimmt mehr drauß geworden. Damals gut, heute grafisch, soundtechnisch und wegen der Steuerung für die heutigen Gamer nicht zumutbar. Ich empfehle das Spiel jedoch trotzdem, aber nur an Retrofans und Zocker, die das Spiel auch von früher her kennen und mögen.
Weiterlesen
Empfohlen
2733 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.14 18:44
+ Musik
+ Leveldesign
+ Spielzeit
+ Optionale Secrets
+ Atmosphäre
+ Rätsel
Je nachdem:
~ Sehr hoher Schwierigkeitsgrad
~ Merkbar alte Grafik was aber nicht zu sehr stören dürfte
~ Kampfsystem
Negativ:
-Teilweise Bugs
Ich lege das Spiel jedem ans Herz, der auch mal ältere Spiele spielt und nicht sofort aufgibt, wenn man mal nicht weiter kommt. Bugs sind mir wirklich nur sehr wenige untergekommen, weswegen ich das nicht als gravierenden Kritikpunkt ansehe.
Weiterlesen
Empfohlen
4310 Std. insgesamt
Verfasst: 24.12.21 18:10
Weiterlesen
Empfohlen
1065 Std. insgesamt
Verfasst: 20.11.21 09:35
????Easy
???? Normal
☑️ Hard
???? Extreme
GRAPHICS
☑️ Bad
???? Neutral
???? Good
????Amazing
???? They don't matter
STORY
???? Bad
☑️ Neutral
???? Good
???? Amazing
LENGTH
☑️ Short (3 - 20 hours)
???? Average (21-50 hours)
???? Long (51-120 hours)
????No ending
WORTH BUYING
???? No
☑️Wait for sale
???? Yes
Weiterlesen
Empfohlen
663 Std. insgesamt
Verfasst: 24.08.21 06:47
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
2297 Std. insgesamt
Verfasst: 05.08.21 19:20
Completion August 04, 2021
Main+Extras 38h 16m 56s
Notes 14 of 59 secrets (All Hallows not played)
+Level design improved over previous game
+The new crawling and running abilities adds further depth to areas and puzzle
+The use of a puzzle box style level was well done
-Non linear playing of levels hurts the game
-Levels can still go on too long
-Paints Lara as a psychopath and representation of oceania people is a very bad generalisation
Overview: Tomb raider 3 improves it’s level design over the 2nd game with some new styles of levels and introduction of crawling and running really increase the variety of the puzzle and game play and made me in terms of the gameplay preferred it over tomb raider 2. Unfornately the levels started going on too long and the non linear playing of levels hurt especially when one section removes all your guns and doesn’t return them at all. The story also paint Lara out as a psychopath who will kill anyone who gets in her way and has practically a bad and misplaced representation of the ocenanic people which really comes off as racist. It really puts a sour taste in the mouth.
5/10
Weiterlesen
Empfohlen
685 Std. insgesamt
Verfasst: 14.07.21 14:32
I immediately developed a sense of appreciation to see a woman as the protagonist of a history seasoned legend game; on top of that, the incredible look of lara put the first insecurity seed inside my brain. Each time I played, it was so short lived; within the first minute, as I was sliding down the ramp, my alter ego was getting abruptly crushed, just like lara's body in the spikes. Its title was saying 'demo' so as a less-than-a-decade old self-professed gamer, I knew that I was not going to get the whole experience. Days, weeks went by until my mind was blown when I realised there is a world past those spikes; and once I mastered spike jumping, nothing was going to stop me from playing the game for an eternity.
That eternity was until the demo reached its end, at about half of the first level. From that point onwards, I replayed the demo so many times, hoping that I would maybe find one last shortcut, one last secret, one last artefact. Sadly, I have exhausted every corner of the demo and I was thirsty for more. When finally discouraged, I broke up with TR3, it kept me asking for more for too long. I thought that I will never hear from it again.
After what seemed like forever, there I was standing face to face with TR3 one again. But we were both changed. I was a teenager, covertly frustrated by the fact that I have never developed like my pixelated idol; and TR3 has developed too, taking more space in the computer, as a full game now. We agreed unanimously that we have to spend some quality time together like the good old times, and soon. Postponing any real-life activity, I have remet lara and went together on endless adventures through so many places that never made me question their verity. It was very challenging, taking me through conflicting emotions and making me ready to throw the keyboard and exit the game. But as every worthy relationship takes work, I mentally matured in real time and refused to let go of lara before our time was up. I became so possessive towards TR3, not letting anyone else play the game without going through all stages of grief. Even so, there were times when I reached out to outside help to get through the difficulties lara was getting.
Once I finished the game, I felt so exhausted, so sad that it was ending, but also so done with all the cr4p lara put me through. I was free again to enjoy other games, but as sickly in love as I was, I rebounded into playing every TR I could find, finding them so close to TR3 but just not quite as ecstasy-inducing and challenging. Only future-released TRA gave me a memory glimpse of TR3.
Like every passionate love story, I have decided it's best to move on and find new loves to entertain my mind to the point of not hearing my mother come to tell me to go to bed at 2am. So, I moved on, I almost forgot it all. I nurtured my care for other games, I rediscover the true love other titles have given me.
…Until about 3 weeks ago when I received TR3 as a cheer-up gift. I timidly reminisced the few memories that survived the time we’ve been apart, and casually decided to give it a little try, for the old times sakes. Like a love story turned sour this time, I found it terribly difficult to navigate, the controls were…well, out of control; and the difficulty of the game. The difficulty of the game. It all made sense now. It was not that the other TR are not as easy, it was that TR3 is eye-watering hard, frustrating and inflexible. Cascading memories of the only blue lit room in the neighbourhood night, the urges to say curses yet not invented, crafting lara’s shorts with laundry pegs, mildly planning to go discover the jungles and sunken cities.
They all came back when I started TR3 once again in 2021. But once again I am different, in my late 20s, with a full list of experiences that tested my patience. Yet TR3 is as bratty and spoilt as ever. I continued to develop. I now have a forehead wrinkle. Yet lara is as perky as ever, reminding me that the time has not passed for her. The pixelated psychedelics captivated me years ago, yet today they give me the sweet taste of nostalgia. I would not accept this sort of difficult mechanics today; but the things TR3 was capable of making me feel 20 years ago was very rarely matched along the line.
TL;DR recommended, go play it.
Weiterlesen
Empfohlen
955 Std. insgesamt
Verfasst: 25.03.21 09:10
Overall this is a great game, the only downfall is the patchwork textures that's pretty messy on the 3D models and some camera issues. Other than that, this game is almost perfect. The story telling part is one huge improve from the previous TR series, showing true TR originality in it. And with this being a great start, setting up an example pattern for future TR series.
Weiterlesen
Empfohlen
1552 Std. insgesamt
Verfasst: 08.03.21 00:32
When it comes to the PS1 Tomb Raider games, Tomb Raider III has a special place in my heart. I loved playing it as a kid for PS1 back in the day.
BUT
This game can be frustrating as all hell. Some levels and puzzles are just ridiculously difficult for absolutely no reason, and that's meaning something considering that in the PC version you can save as often as you want without any consequences.
With that being said, though, most of the levels are really quite fun and just occasionally have passages that are really mean or unfair.
The jungle and Nevada levels are among my favourite levels of the entire series and they are the reason I find myself coming back to Tomb Raider III every now and then, even after all these years.
Weiterlesen
Empfohlen
2264 Std. insgesamt
Verfasst: 15.01.21 12:19
+ New mechanics such as sprinting and ceiling hanging
+ New environments and effects such as freezing water
+ More music & improved sound design over its predecessors
- Bugs with some of the doors & levers
- Sometimes the IO is locked when first booting the game
Weiterlesen
Empfohlen
1452 Std. insgesamt
Verfasst: 25.04.20 17:19
Weiterlesen
Empfohlen
1617 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.20 18:26
You'll immediately notice the tune up in the difficulty right in the first level, where you can be impaled by lethal spikes within seconds of starting the game and that's how it will be until you finish the game. It's almost unfair how the game tries to kill you in every corner you turn, forcing you to save the game frequently to avoid being killed by a trap you haven't even seen yet because of the camera.
The level design has been improved even further than the last time and you will have to explore every dark little corner to find your way. Unfortunately the pacing will be interrupted by the cheap kind of traps I mentioned but well, that's how this game is. I just wish the locations weren't so urban focused. Lara belongs in ruins and temples, not in the middle of the city. Fortunately, that was fixed in the next game but I won't talk about TR4 in this review.
The graphics are even better than before, with new particle effects, transparency and better sounds. It's still an unoptimized game for modern systems and I still had to use a keymapper and unofficial fanmade patches to make it look and play better.
Storywise it's not as exciting as the other games but it's still entertaining enough. Better than any modern TR, I may add.
To sum it up, it's a classic TR game and as such, it deserves to be played if you're a fan of the classics. Like I stated in my other TR reviews, I grew up playing these games and I just can't have enough of it, even after all this time. Give it a try but be ready for all the unfairness it will throw your way. Beating this game gives you bragging rights, lol.
Weiterlesen
Empfohlen
2320 Std. insgesamt
Verfasst: 17.01.20 18:45
Weiterlesen
Empfohlen
828 Std. insgesamt
Verfasst: 18.12.19 23:14
Weiterlesen
Release:23.11.1998
Genre:
Action-Adventure
Entwickler:
Core Design
Vertrieb:
Eidos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:
Tomb Raider
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop