The Moon Hell
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Über das Spiel
It truly stands out from other games in its genre, and we are proud to have created it as it is.
This game may evoke different feelings: it may contradict your expectations or, conversely, fulfill your wildest desires.
But let it be your choice.
We just want to share our creativity with you and give you the opportunity to immerse yourself in our unique universe.
So, if you are ready for this challenge, let's dive in together!
And don't forget that in this game, there are no maps or health panels. This was intentionally done so that everyone can feel a part of the game, or choose to opt out while retaining their freedom of choice.
We are a team from Ukraine consisting of two talented developers who have dedicated over 3 years of their lives to creating a game called THE MOON HELL.
Our efforts and boundless motivation have brought us wonderful results, which we are excited to share with you.
Despite the difficulties and challenging circumstances, we were able to make this game unique and special.
(Unfortunately, the main part had to be developed during the war.)
FEATURES OF THE PROJECT
Get ready for 8 hours of thrilling gameplay full of incredible adventures and danger! Players can enjoy a unique atmosphere in 6 different locations, each with its own distinctive features.
The non-target combat system allows players to test their skills depending on the chosen weapon.
The variety of AI is impressive - each one has their own unique habits and combat style, adding realism to the game. Are you ready for battle?
The variety of weapons, shields, and armor allows players to choose what suits them best.
And that's not all! THE MOON HELL has many secret places that will help uncover puzzles and secrets of the universe.
Each corner of the location is unique and requires exploration.
Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: AMD FX-6000 series | Intel i3 Skylake
- GFX: AMD Radeon R9 280 | NVIDIA GeForce GTX 760 (Windows 10) | NVIDIA GeForce GTX 1050 (Windows 7)
- RAM: 16 GB RAM
- Software: Windows 7 SP1 64-bit, Windows 10 64-bit
- HD: 19 GB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX compatible
- DX: Version 11
- LANG: Englisch, UkrainischSprachen mit voller Audiounterstützung
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: AMD Ryzen 3 | Intel i5 Skylake
- GFX: AMD Radeon RX 570 | NVIDIA GeForce GTX 970 (Windows 10) | NVIDIA GeForce GTX 1660ti
- RAM: 32 GB RAM
- Software: Windows 10 64-bit
- HD: 19 GB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX compatible
- DX: Version 11
- LANG: Englisch, UkrainischSprachen mit voller Audiounterstützung
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
47 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.23 16:23
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
177 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.23 08:29
Die Entwickler patchen das Game fleißig und verbessern es konstant. GamePad Steuerung ist vorerst deaktiviert und kommt zum späteren Zeitpunkt wieder. Gute Entscheidung!
TL:DR
WENN ihr ALLE Soulsgames und Soulslikes (Nioh, Mortal Shell, Thymesia, The Surge, Steelrising, Star Wars: Jedi Fallen Order) durchgespielt habt und noch ein Soulslike sucht, weil es wirklich nichts mehr gibt, dann kauft es.
Die hübsche Grafik lädt zum Entdecken ein und man kann sicherlich auch Spaß mit dem Spiel haben...man sollte sich allerdings bewusst sein, dass die Steuerung mit dem GamePad nicht optimiert ist und das Kampfsystem sehr langweilig und stumpf ist.
Disclaimer:
Ich würde dem Spiel gerne eine neutrale Bewertung geben, aber da das nicht möglich ist und ich finde, dass die negativen Punkte leicht überwiegen, bekommt das Spiel aktuell keine Empfehlung von mir.
Man startet das Spiel in einem Wald und bekommt Schritt für Schritt die Steuerung erklärt...soweit so gut. Ich spiele dieses Soulslike, wie jedes Soulslike mit dem GamePad und hier haben wir schon den ersten negativen Punkt...
Steuerung:
-Das Spiel erkennt nicht, welches Eingabegerät man nutzt und so blendet das Spiel dir IMMER nur die Tastatureingaben ein. Klar durch ein wenig ausprobieren hat man es dann raus, aber das geht besser.
-Man kann in diesem Spiel nicht diagonal rollen / ausweichen (dodgen)...es passiert oft, dass man ausweichen will und mit dem analog Stick ein klein wenig nach unten und links drückt...schon kommt es nicht zur Ausweichrolle und man kriegt einen unnötigen Treffer ab.
-Man kann mit GamePad nicht diagonal sprinten..mit Maus und Tastatur geht es...es wirkt als hätte man die diagonalen Richtungen auf dem GamePad vergessen...
-Menüführung ist mit Maus und Tastatur super....mit Controller lenkt sich der Zeiger auch auf hoch eingestellter Geschwindigkeit nur sehr langsam...weshalb ich dann schnell zur Maus greife...
Es wirkt als hätte man die GamePad-Steuerung nachträglich & schnell eingefügt und grundlegende Elemente vergessen.
Zurück zu dem Wald und somit zur Grafik und Performance:
Grafik:
Die Grafik sieht echt gut aus. Die Areale die ich bisher gesehen habe sind zwar sehr schlauchig aber es gibt auch viele Abzweigungen die zum Entdecken einladen. Hier und da findet man mal eine Waffe oder eine Seite Text, die einem die Lore beibringt.
Performance:
Das Spiel lief bei mir in FullHD & 60FPS. keine Ruckler oder sonstiges.
GPU 3080Ti
CPU Ryzen 9 5900x
Das Gameplay:
Das Gameplay ist leider sehr langweilig. Man hat sehr wenig Ausdauer und deshalb nur die Möglichkeit 1 mal schwer anzugreifen und dann auszuweichen oder 2-3 mal leicht anzugreifen und dann auszuweichen.
Blocken bringt relativ wenig, weil es viel Ausdauer zieht und man diese aber zum Ausweichen und angreifen braucht.
Die ersten Gegner hatten bisher nur zwei Angriffe: Einen normalen Schlag und einen Sprungangriff.
Da man nicht parieren kann und man selbst auch nur zwei Angriffe hat, lässt sich das Gameplay auf 2 Elemente runterbrechen:
Gegner triggern, nach hinten laufen und auf einen Angriff warten, dann selbst angreifen und direkt ausweichen.
Dann warten bis die Ausdauer regeneriert ist während man nach hinten läuft und alles wiederholen. (Ca. 3-4 mal bei jedem Gegner)
Der besiegte Gegner gibt dem Spieler dann +1 Faith. Rennt man dann zurück zum Schrein, wird die Menge an Faith durch Gegner gesichert und man verliert ihn nicht mehr und der/die Gegner spawnt nicht mehr. Stirbt man auf dem Weg zurück, ist das gesammelte Faith verloren und der/die Gegner sind wieder am Leben.
Da man sich nicht heilen kann, muss man immer wieder zu den Schreinen zurücklaufen. Das (sichere) Gameplay sieht dann so aus, nach jedem Gegner zurück zum Schrein zu laufen.
Da man nach 2 gegnerischen Treffern tot ist, ist das wirklich die empfohlene Methode.
Der einzige Nachteil dabei ist. man braucht mindestens 75 Faith für den ersten Perk...bedeutet 75 Gegner töten, denn jeder gibt dir +1 Faith. Die ersten Perks sollte man früher freischalten können und nicht erst mit 75 Faith Punkten. Da man die Gegner auch nicht grinden kann dauert es eine Weile bis man den Perk aktivieren kann.
Bugs:
Ich konnte aus irgendeinem Grund plötzlich nicht mehr klettern...ich musste das Spiel beenden und neustarten, dann ging es wieder. Ein kleiner Bug und er kam nur einmal vor. Ist mir lediglich aufgefallen.
Die Hitboxen der Gegner sind manchmal etwas unfair. Man weicht aus, ist weit genug weg und bekommt trotzdem noch einen Treffer ab.
Skills:
Man kann die 5 Waffen die es gibt jeweils zwei mal verbessern für mehr Angriff.
Die Rüstung und Schild ebenfalls zwei mal für mehr Verteidigung.
Fazit:
Das Spiel ist schwer, ja...aber es ist schwer, weil die Steuerung nicht optimal ist, die Gegner einen mit 2 Treffern töten und man wenig Möglichkeiten im Kampf hat (Parieren, Sprungangriffe, Items usw.)
Mir ist bewusst, dass dieses Spiel nur von 2 Personen entwickelt wurde und ich bin dankbar, dass ich dieses Spiel ausprobieren und testen durfte, allerdings kann ich es im aktuellen Zustand nicht als Soulslike empfehlen.
Es gibt (ältere) Soulslike-Spiele die aktuell ebenfalls ca. 12€ -24€ kosten und viel mehr Spaß machen.
Verbesserungsvorschläge:
- Steuerungs Overlay anpassen (GamePad Inputs anzeigen, wenn man GamePad nutzt)
- Das ausweichen auch in diagonale Richtung ermöglichen
- Faith Perks günstiger machen
- Hitboxen verbessern
- Das Kampfsystem anpassen, damit es nicht nur aus schwerem Angriff und ausweichen besteht.
- Ein Heil-Item hinzufügen?
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Empfohlen
335 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.23 19:01
Would I recommend this game so far? YES! I feel, coming from a casual standpoint, it is worth the investment. If you are a hardcore Souls person, I can see a bit of skepticism due it not being as refined or close to that as Dark Souls, but it is worth a try. I can see this title and this two-man team going places and growing a community in time!
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Nicht Empfohlen
682 Std. insgesamt
Verfasst: 27.02.23 23:33
Sum-Up
In-depth analysis further down.
???? Pros | ???? Cons | [/tr]
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- Very good ambiance and environmental design, that deliver a dark, eerie atmosphere that is well-suited for a demon-infested land. - Rewarding exploration that gives out solid rewards to those that dedicate extra time to puzzles and secrets. |
- Clunky, tedious and shallow combat system that simply doesn't have enough depth - and later, challenge - to be of any appeal, especially to Souls enthusiasts. - Hideous English adaptation, paired with boring lore and a generic main character, pummel the narrative into an early grave. - No gamepad support, in 2023, for a souls-like (a genre born on, and designed for gamepads). Unacceptable. - Anonymous boss fights that not only are too simple and one-sided, but the bosses themselves aren’t even named or expanded upon lore-wise at any point. - Generic map design that may look good, but also too repetitive in its locations; this makes it more difficult to find your way through. |
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???? Bugs & Issues | ???? Specs | [/tr]
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- You can go out of the map and fall into the infinite void in some locations. - Some enemies rarely respawn even if they shouldn’t. |
- 3900X - 2080Ti - 32GB RAM - SSD - 1440p |
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Content & Replay Value: | It took me a little more than 11 hours to complete The Moon Hell (TMH), taking extra time to thoroughly explore all levels and solve each puzzle I could find. There’s no reason to replay once finished, as the content is entirely linear without diverse builds. | [/tr]
Is it worth buying? | No. The price of 9,75€ is fair for this amount of content, however I can’t recommend a purchase due to the overwhelming design issues and annoyances. | [/tr]
Verdict: BadRating Chart Here |
With only aesthetics on the good side of things, Moon Hell proves to be a disappointing, shallow and boring souls-like wannabe that simply isn’t worth your time - or money. | [/tr]
Zitat:
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https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2939850024
In-Depth
Setting & Writing
TMH starts off with a rather unoriginal premise: a bunch of cultists meddled with dark forces far beyond their comprehension; therefore, a vast region of the kingdom got absolutely trashed by demons. Playing as an unnamed hero aided by divine powers, you’ll have to find a way to the ominously dark Moon Castle and put an end to these malicious powers.
The medieval setting is visually-appealing, with all locations giving off a dark, eerie vibe that is well-suited to this type of story, while demonic foes look detailed and fearsome - as they should. Despite the top-notch visuals, interaction with the environment is low, with very few breakable objects or character interactions at all, which detracts from immersion.
After a somewhat interesting rhymed introduction, the narrative charm quickly devolves into mediocrity because of two factors: first of all, the main character’s voice lines are absolutely hideous and repetitive, making him sound like a brain-damaged crackhead. The lore dumps found seldomly aren’t better, with long but insipid takes on this or that anonymous fella’s life, hinting how they met their demise and to what happened in the area. Even with its grim atmosphere, the world feels lifeless and empty, with redundant spaces and voids all over.
Souls-likes mainly use environmental hints and item descriptions as a narrative medium: forget that here, as no weapons or armors will have any, and the locales will feel in large part generic and uninteresting. To add even more injury, the English translation is mediocre if not downright terrible, with glaring errors and weird constructions.
Exploration, Puzzles & Secrets
The world is divided into four large areas, each being self-contained and without backtracking or connections to the others: there’s no going back once you go in. As customary there’s no map, and while the stages aren’t too extensive in size, they look very much same-y in their locales (exception made for some sparse landmarks), so orienteering will be difficult at first.
As you go on about there will be divine altars (bonfires), allowing you to save your progress and regain health - enemies don’t respawn when you do so, as each activation is a proper game-save in the traditional sense. Death means a rollback to your latest save, but you can do that at any time by returning to an altar anyway, effectively making the death penalty zero. No fast travel between altars means if you wanna get somewhere, you have to do it on foot.
Puzzles usually consist in collecting optional key items and bringing them to a specific location, or using interactable objects in a certain order. They’re not complex and lead to worthy rewards like armors or weapons. Some unique items, needed to access some secret areas, can only be found early on - miss them, and you’ll be locked out from many useful items for your entire run. Generally, exploration and secret-hunting will be worth your time, as the best gear and weapons can only be obtained in this way.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2939850009
Combat System & Bosses
TMH draws inspiration from the Souls genre, with combat featuring light and heavy attacks for each weapon category, a three-hit combo for light strikes, shield blocking and the customary dodge-roll. But that’s it, nothing more! Parrying, kicking, bashing and backstabbing are completely absent, while i-frames on the dodge seem to be either non-functional or totally absent - forget rolling through attacks or AoE, you’ll get absolutely totaled.
The key is learning enemy attack patterns to bait the right attack to get your own strikes in during recovery - not a hard task, since each enemy will have a single attack pattern or rarely two, each of them more sluggish and clunky than the other. Blocking and dodging are redundant, as simply backpedaling or running to the side will avoid most attacks; single light strike will often stagger foes long enough to repeat the process easily. There’s no depth besides a bare-bones “dodge then attack” cycle that gets stale very fast and has no variations.
The four available weapon classes each have different stats, but in the end raw damage and armor penetration dominate the field, with Hammers being by far the best of the lot. Boss fights prove pitiful, with all of them being slow, predictable, and the final one harder than the rest simply due to its absurd HP pool which makes it a grind more than a challenge.
Character Progression, Gear & Skills
Faith is the currency of choice, obtained by killing enemies and solving puzzles, other than activating altars. It can be spent at save points to learn a grand total of five abilities, two passive and three active, respectively granting passive buffs or on-demand boosts to damage, stamina or health (with a cooldown, there’s no mana). Skill points are instead gained from books, almost exclusively found behind breakable walls that require a specific item to be destroyed. They can be used to upgrade weapon and armor proficiencies, boosting damage or protection.
As you venture deeper, you’ll find a variety of weapons and armors in more or less concealed places; these will be fundamental to keep up with the more powerful foes you’ll encounter, but have no special movesets, can’t be upgraded and are just better than the previous “versions” in general.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2939899293
Weiterlesen
Release:16.02.2023
Genre:
Rollenspiel
Entwickler:
A.M. Team
Vertrieb:
A.M. Team
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel