• The Bard's Tale IV: Barrows Deep: Screen zum Spiel The Bard's Tale IV: Barrows Deep.
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Sammlung

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Marktplatz
  • Plattform: PC Veröffentlicht: 18.09.2018
ka
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Preis Update 04.12.22

Über das Spiel

Nach über einem Jahrhundert sind die furchtbaren Ereignisse von Skara Braes brutaler Vernichtung beinahe vergessen. Verborgen in den Schatten hat das Böse jedoch geduldig gewartet. Bis jetzt. Fanatiker ergreifen die Macht! Die berühmte Gilde der Abenteurer wurde geächtet, und ihre Mitglieder sind Gejagte. Nun musst du gegen alle Widerstände aufsteigen und zu dem Helden werden, den das Reich dringend braucht. Über 40 Stunden Spielzeit, 350 original vertonte Charaktere und über 100 unglaubliche Musikstücke.

Schaffe den Helden, der du sein willst
Spiele als Barde, Kämpfer, Magietreibender oder Gauner. Jeder Archetyp bietet dir 60-70 Fertigkeiten, und zusammen können sie 21 einzigartige Klassen freischalten. Baue verschiedenste eigene Charaktere auf, um jedes Spiel zu einer einzigartigen Erfahrung zu machen.

Erstelle deine Gruppe, dein Abenteuer
Entwickle deine Abenteurergruppe und lass sie wachsen, wie du es für richtig hältst. Beginne deine Gruppe mit einem einzelnen Charakter. Rekrutiere und schaffe weitere Helden, um die Ränge aufzufüllen. Lass sie hochleveln und entwickle ihre Fertigkeiten und Ausrüstung. Rufe Kreaturen in die Schlacht, die für dich kämpfen! Baue eine Gruppe auf, die zu deinem Spielstil passt!

Ein Abenteuer in jedem Winkel
Durchquere eine hinreißende Spielwelt voller Wunder – powered by Unreal Engine 4! Erforsche Städte voller Aufgaben, kämpfe dich durch finstere und tödliche Verliese und lerne Hügellandschaften, dichte Wälder und eisige Ödlande kennen.

Sei klüger als das Böse
Bekämpfe deine Gegner in dynamischen, intuitiven, rundenbasierten Gefechten, in denen eine kluge Taktik belohnt wird. Kombiniere Zauber und Fertigkeiten für Wirkungen, die größer sind, als die Summe ihrer Teile. Setze überlegene Strategien ein, platziere deine Kämpfer geschickt und nutze tödliche Kombos, um deine Feinde zu schlagen!

Finde die Geheimnisse der Vergangenheit
Gehe fordernden Rätseln auf den Grund. Wenn deine Gegner dich nicht klein bekommen, dann vielleicht die teuflischen Tricks, erstaunlichen Mysterien und gefährlichen Fallen, die dich erwarten? Wenn du mutig genug bist, nach ihnen zu suchen, dann erwarten dich auch erstaunliche Belohnungen!

Entdecke mächtige Artefakte
Spannung und Abenteuer enden nicht mit der Erforschung der Umgebung. Entdecke antike elfische Waffen, die geheimnisvolle Kräfte bergen, die du dir zunutze machen kannst, indem du sie gründlich untersuchst. Hierdurch erhältst du tödliche Vorteile für die Kämpfe, die noch vor dir liegen ...

Systemanforderungen

  • Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
  • CPU: Intel Core i5-2500K (4 * 3300) or equivalent
  • GFX: NVIDIA GeForce GTX 760 (2048 MB) or Radeon HD 7970 (3072 MB)
  • RAM: 8 GB RAM
  • Software: Windows 7/8/8.1/10 (64 bit)
  • HD: 55 GB verfügbarer Speicherplatz
  • LANG: Englisch
  • Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
  • CPU: Intel i5-4590 equivalent or greater
  • GFX: NVIDIA GTX 970/AMD 290 equivalent or greater
  • RAM: 8 GB RAM
  • Software: Windows 7/8/8.1/10 (64 bit)
  • HD: 55 GB verfügbarer Speicherplatz
  • LANG: Englisch

Steam Nutzer-Reviews

61 Produkte im Account
3 Reviews
Nicht Empfohlen
3967 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.18 12:13
Als Fan dieser Bards Tale Serie bin ich schwer enttäuscht. Systemabstürze, lange Ladezeiten, keine Deutsche Sprachausgabe, miserable Wegfindung, sehr linearer Spielverlauf. Schlechte Deutsche Textumsetzung, zippelige Menüführung, viel zu kleine Texte. Schlechte Spielanleitung. Die Rätsel sind auch nicht gerade der Knaller. Rätselzeit und Herumgeirre machen zusammen mit diesen ellenlangen Ladezeiten 97 Prozent der Spielzeit aus. Gähn.
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1210 Produkte im Account
63 Reviews
Empfohlen
6491 Std. insgesamt
Verfasst: 19.09.18 09:35
Nach dem wirklich gelungenen Autakt von The Bards Tale Remastered, das aber nur als Nebenprodukt von The Bards Tale 4 daher kam, waren wir jetzt natürlich alle auf das Debüt der vierten Bardensaga gespannt, das auf den Untertitel Barrows Deep hört. Das Spiel war ja einige Jahre in Entwicklung (meine Backer-Mail ist vom 02.06.15) und konnte in Rekordzeit über 1,5 Mio Dollar generieren. Interessant übrigens, dass inxile weitere 7-8 Mio in das Projekt reingebuttert hat, um es zu einem fertigen Produkt zu bringen.

Mehr als drei lange Jahre sind also vergangen und das Resultat liegt nun vor uns. Was kann man also Fazit nach einigen Spielstunden anbringen? Was als erstes auffällt ist die Optik -- und die scheint trotz Unreal 4 Engine irgendwo 2010 stehen geblieben zu sein -- verwaschene Texture inklusive. Die Entwickler hatten ja desöfteren Screenshots und Material an die Kickstarter-Backer gepostet, aber da sah das Ganze noch ziemlich faszinierend aus. Davon ist leider nicht viel übrig geblieben. Als bekennender Retroianer bin ich nun wahrlich keiner, dem Optik an erster Stelle steht, aber mit der Engine, der Entwicklungszeit und dem finanziellen Polster dahinter hätten mehr als die Texturen einer 5-Mann-Klitsche rausspringen müssen.

Zweiter Punkt ist das gesamte Charaktersystem und die Heldengruppe. Anders als man es gewohnt ist, beginnt man das Spiel nämlich mit einem einzigen Charakter, unserem Haupthelden. Weitere lassen sich weder generieren, noch anfangs hinzufügen. Man trifft im Verlauf des Spiels zwar auf weitere Mitstreiter, die sich mitnehmen lassen, aber die Essenz eines Bards Tales war es ja im Grunde immer, sich in der Charaktererschaffung der Gruppe zu verlieren -- und dieser Aspekt geht dem Spiel auch deshalb ab, weil es gar nicht mehr die riesige Auswahl an Klassen und Zaubersprüchen gibt, die zum Beispiel Bards Tale 3 ausgemacht hat.

Dritter und letzter Punkt ist das gesamte Spielgefühl: Es hat einfach wenig mit der Marke The Bards Tale zu tun. Das mittelalterliche Fantasy-Flair ist eher einem Schotten-Szenario gewichen. Der Gruppenmechanismus ist nicht vergleichbar. Die EXPs und Auflevel-Orgie fehlt. Die Massenkämpfe fehlen. Es gibt kaum Wiederkennungswerte mit der Umgebung, obwohl man durch Skara Brae läuft. Das Kampfsystem ist ein völlig anders. Das Dialogsystem und die Steuerung sind völlig anders. Im Grund genommen, ich will es wirklich nicht zu hart formulieren, aber es trifft es ziemlich auf den Punkt: Hätten die Entwickler das Ding nicht The Bards Tale genannt und würde da nicht ein Barde rumrennen -- mal ganz ehrlich, das Spiel hätte auch sonstwie heißen können.

Warum trotzdem ein Daumen nach oben? Ganz einfach: Weil das Spiel Spaß macht. Ich mag zum Beispiel das taktische Kampfsystem, das sich völlig anders spielt, als alle bisherigen Genre-Vertreter und vor allem besser ist als die der Originale. Ich mag den Skilltree, der zwar nicht so umfangreich erscheint, aber ausgekügelt wirkt. Und sicherlich gibt die Story viel mehr her als die der Vorgänger -- und ich bin aktuell echt gespannt, wie sich das Spiel und die Geschichte entwickelt. Ja, manche Sachen sind trotzdem total cheesy, etwa wenn ich 10 Meter an meinen Häschern vorbeilaufe und die mich angeblich nicht sehen -- wer hat sich sowas Dummes ausgedacht, aber egal: Ich hab Bock drauf und das zählt im Moment.

Hier mein Ersteindruck im Video:

https://www.youtube.com/watch?v=M-aJcBPivl0
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650 Produkte im Account
390 Reviews
Empfohlen
7921 Std. insgesamt
Verfasst: 15.08.21 08:41
It takes a special kind of special to...
- make an RPG with illegible fonts, so that you cannot know what you carry or what your skills do;
- connect the GUI music to the SFX volume option instead of the music volume option;
- limit character creation to male, yet provide female voices for him;
- insert a cutscene between a Load click and the actual loading;
- force the player to leave the game and go online to solve certain puzzles (with a code wheel.)

InXile also recruited into normal levels of special in order to...
- offer meta-gaming choices without explaining the mechanics;
- make an RPG with 1 saving slot only, to ensure that you cannot replay your favourite moments later;
- make you collect tons of junk into a lacking inventory grid, then make you craft and cook;

In the interest of balance, they also recruited coding novices. Which is why, after years of corrections, you will temporarily get stuck on the terrain, experience crashes, and walk between 2 teleporters in less time that the teleportation would take.

Highly recommended.

Wait, what?
Yes, you read correctly. It's a great game, although one of the most flaw-ridden great games I know, maybe the one that gave the worst first impressions.

Weighing early in the balance is the Scottish-inspired setting, its presentation, its atmosphere, its visual storytelling.
Soon enough, it's the sound that takes centre stage. The sound is brilliant. We've gotten used to background chatter, here we also get people singing at their labour. The music becomes spectacular, particularly in the countryside/forest maps, which I would revisit for the singing alone.
The Bard's Tale... They really did the title justice.

Next come the puzzles.
I liked them right away, based on their mechanics alone, and they kept getting better and better.
And there is a ton of them, in all shapes and forms.
If you don't like puzzles, stay away from this game.
The puzzles along the main quest are mostly child's play. The optional ones can become much harder, and don't necessarily bring high reward. Sometimes they do, but remember that solving the puzzle is meant to be the actual goal and pleasure. Sometimes the first difficulty is to notice that there is a puzzle to solve, and that you are looking at a clue.

Then the combat.
Although the mechanics are quite counter-intuitive, and very poorly explained in game, they end up working surprisingly well, with a lot of tactical variability. The kind of variability that lets you play the combinations you enjoy the most, rather than combinations mandated by specific opponents.
The visual format, simple interface, mobs design, sound effects, music, animations, all contribute to make the fights just... fun.
With a handful of exceptions, they are also very short, which cancels the main drawback of a turn-based system.

By the way, sneaky rogues will not only grant you initiative, they'll let you skip confrontations entirely when you don't feel ready.

What of the flaws then?
Most of them are silly but not game-breaking, as you can guess.
Tiny texts are more of a problem, but luckily they are confined to skills and equipment, things you can read once and remember. I just had to keep my telescope close-by for the occasional unique item.
Bigger issue: extreme loading times. They occur also on location changes. Even on teleportation, which means the code reloads the entire map when you don't change map. Baffling. Definitely taxing. It doesn't motivate exploration. It will be unbearable to some of you. Alt-tabbing to wait it out isn't that great a workaround because of memory leaks, leading to stutter, and eventually to a system freeze.

One more thing: You can save anywhere (otherwise the game would earn a thumb down and a refund.) Only, you'll first have to find the option and check the box, because the game defaults to being an arse.

Long story short, inXile took risks with this title, and although not everything works for the best, the sum feels fresh, creative and addictingly entertaining.
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128 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
26240 Std. insgesamt
Verfasst: 17.02.21 21:48
It definitely is a change from the trilogy due tot he graphical interface. That being said it is a great game and very puzzle intense. It does follow the gist of all the Bard's Tales and can get you frustrated if you don't pay attention to some dialog. The voice actors are real good along with the banter. Overall I would give this about 8 out of 10 for the game style and genre
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133 Produkte im Account
15 Reviews
Nicht Empfohlen
401 Std. insgesamt
Verfasst: 04.09.20 17:37
A very disappointing buggy mess. I normally like InXile's games, and I had high hopes from the kickstarter, but this is one of the few games I just gave up on.
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307 Produkte im Account
60 Reviews
Nicht Empfohlen
409 Std. insgesamt
Verfasst: 07.08.20 05:10
I backed this as a Kickstarter and played a little bit when it came out and wasn't hooked. Here I am trying it again a few years later and I think I'm done. The voice acting is impressive. I think this just isn't my style of game. It's very puzzle heavy, which doesn't work for me.
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126 Produkte im Account
2 Reviews
Nicht Empfohlen
678 Std. insgesamt
Verfasst: 09.02.20 04:53
This game is fun but if the first boss Mangar in this game is that hard then i don't want to know what the final one will be like, pretty much a waste of money to buy a game you'll never be able to make progress in.
I'm not the only one who thinks this, there have been a lot of posts over the internet about this being too hard EVEN ON easy, the developers of the game really need to do something about this.
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907 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
3942 Std. insgesamt
Verfasst: 14.01.20 05:59
I played the original Bard's Tale and all of the followup games when I was a kid, and I absolutely adored these games. I helped Kickstart this game, and awaited it patiently. It did take a while to get into the groove of this game, and I finally did complete the game. However, there were a lot of bugs, misspellings, and lots of mechanics issues -- and I actually didn't get around to playing it until over a year after it came out. So, the support, patches, and updates appear to have been generic and really didn't get to the heart of it.

Overall, the game was good, and I do recommend it, but there were so many little issues that kept popping up again and again and again that it seriously bothered and annoyed me pretty constantly. Crashing, falling through the world, getting stuck over and over and over in places so that my character couldn't move, quest items that were mislabeled, and areas where there were dozens and dozens of puzzles in a row just to complete one simple stupid step that would stop the entire game progression if you couldn't figure it out, or didn't wanna' spend hours trying to figure out some dumb thing.

Now more is coming back to me and I'm getting annoyed again. STILL -- it was a good game.
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442 Produkte im Account
37 Reviews
Empfohlen
2051 Std. insgesamt
Verfasst: 08.12.19 14:11
A true Bard’s Tale fan from the CPC 6128+ days, I immediately jumped on this reenvisioning, although the mention of VR features and simplified combat was making me skeptic. It turned out, the weird, card game combat layout worked like a charm and even if you could not face 396 berserkers in the limited 4X4 combat grid, encounters were fun! After a few hours, it was apparent that at its core, BTIV was a love letter to veteran gamers, for better or worse. And that’s because the charm and personality of old dungeon crawlers was there, but some nuisances tied to that period were also apparent. Exploration and travelling back and forth was cumbersome, conversations cheesy and idle NPCs standing like lifeless mannequins felt so weird.
After 34 hours (and nearing the end of the campaign), I experience a weird bug that made my party fall under the world’s architecture, effectively blocking my progress. Quite some time had passed since my last save and my patience was already wearing thin because of other minor bugs, so I left BTIV at that point. Mind you, that was back in release, so tech issues should have been patched by now. Besides, my team had grown so powerful by then that it was steamrolling all combat encounters. I hear there’s a Director’s Cut edition now: if there’s an inexpensive option to upgrade my version to this one, I would certainly revisit and take care of unfinished business… https://www.facebook.com/chriskuv/
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Logo for The Bard's Tale IV: Barrows Deep
Rating auf Steam Ausgeglichen
68.5% 798 367
Release:18.09.2018 Genre: Rollenspiel Entwickler: inXile Entertainment Vertrieb:keine Infos Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
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