The Ascent
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Über das Spiel
Doch eines Tages, als du gerade an einer Routineaufgabe mit deinem Cyberdeck arbeitest, wirst du in eine Spirale katastrophaler Ereignisse hineingezogen. Die Ascent Group, ihres Zeichens der größte Megakonzern des Planeten, stellt ihren Betrieb aus unbekannten Gründen ein und verursacht dadurch den Kollaps der automatischen Sicherheitssysteme.
Das Überleben deines Bezirks steht auf dem Spiel, denn konkurrierende Konzerne wollen die Macht ergreifen und Verbrechersyndikate ihre Anteile auf dem Schwarzmarkt ausweiten. Greif zu den Waffen, halte sie auf und finde heraus, was dieses Chaos verursacht hat.
Du gehörst dem Konzern. Kannst du ohne ihn überleben?
Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: 760 GTX or equivalent
- GFX: i3 processor or equivalent
- RAM: 8 GB RAM
- Software: Windows 10
- HD: 15 GB verfügbarer Speicherplatz
- LANG: Englisch
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: 2070 GTX or equivalent
- GFX: i7 processor or equivalent
- RAM: 16 GB RAM
- Software: Windows 10
- HD: 15 GB verfügbarer Speicherplatz
- LANG: Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
293 Std. insgesamt
Verfasst: 02.05.22 18:49
Leveling up doesnt feel very rewarding and loot from enemies also isnt very interesting since they drop they same weapons over and over again and you just grab them to sell them later. But for what? To be honest I didnt found any meaningful items to buy while drowning in cash.
It feels like too much effort went into designing the lore and world leaving the gameplay behind as mediocre at best. Sadly.
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Empfohlen
1399 Std. insgesamt
Verfasst: 23.04.22 17:11
Die Story ist in Ordnung, mehr aber auch nicht. Grafisch ist das Spiel wirklich gut gelungen und es gibt immer mal wieder Ausblicke die einem zum Staunen bringen. Das Gameplay ist spaßig aber auch kurzweilig. Viel länger hätte das Spiel nicht sein dürfen. Das liegt zum Teil aber auch an dem ungünstig gewähltem Upgradesystem. Loot bekommt man reichlich nur unterscheiden sich Waffen die man lootet nie voneinander, was sicher der Realität nahe kommt aber eben auch nicht langfristig motiviert. Hat man die eine Waffe gefunden und diese vielleicht auch noch uogegraded, verlieren neue Waffen komplett an Reiz. Vielleicht ging es aber auch nur mir so :)
Alles in allem ein kurzweiliges Vergnügen aber sicher keins was mir lange in Erinnerung bleibt.
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Nicht Empfohlen
453 Std. insgesamt
Verfasst: 20.04.22 19:23
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Empfohlen
2108 Std. insgesamt
Verfasst: 17.04.22 18:21
klasse Spiel mit toller Grafik und voller Controller Unterstützung. Zusätze/Module und nicht nur Waffen bringen Farbe ins Spiel. Der Sound ist richtig gut. Ich kann das Spiel nur empfehlen.
Nach 30h einmal durchgespielt und jetzt new Game+ und schon die ersten Gegner haben mich sehr positiv überrascht :-) Jetzt taut das Spiel erst richtig auf.
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Empfohlen
1432 Std. insgesamt
Verfasst: 15.04.22 00:19
Atmosphäre 10/10
Musik 10/10
Liebe zum Detail 10/10 (Charakter Editor ausgenommen! Leider etwas simpel, aber verkraftbar.)
Spielspaß 9/10
Das beste Cyberpunk Spiel das ich bisher gespielt habe, die Musik schafft es bei Bosskämpfen alles episch und einzigartig wirken zu lassen. Die Atmosphäre ist unschlagbar.
Natürlich gibt es auch noch Luft nach oben was die Charakterentwicklung / Skillung / Gegenstände / usw. sowie vereinzelte Bugs angeht, dennoch ist das Spiel für diesen Preis HAMMER.
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Nicht Empfohlen
746 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.22 10:34
- Boden beim Laden eines Levels manchmal nicht vorhanden
- Gegner in Bosskämpfen spawnen nicht --> Kein Fortschritt möglich
- Spiel bleibt beim Laden hängen
- Man startet in einer nicht vorgesehenen First-Person-View
- Man kann sich bei Spielstart nicht bewegen, bis jemand anderes aus der Gruppe einen Fahrstuhl, die Metro oder ein Taxi nutzt
- Sound Glitches
- Immer wieder gröbere Lags
- Abstürze des Spiel-Clients
- Waffenupgrades der letzten Sessions verschwinden
- Sobald man Items/Waffen kauft, stürzt der Client anderer Spieler ab
- usw.
Fragwürdige Gamedesign Probleme:
- Wir kommen bequem voran und plötzlich aus dem Nichts kommen überstarke Gegner, die einen One-Shotten und unendlich viel Schaden aushalten...
- Sehr viel super langweiliges Rumgelaufe zu den Questzielen. Selbst mit Metro und Taxi
Hier gibts eine wirklich sehr schön designte Welt mit lebhaften Städten und toller Grafik und auch das Gameplay ist größtenteils in Ordnung. Aufgrund der zahlreichen Bugs möchte ich es jedoch nicht empfehlen.
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Nicht Empfohlen
289 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.22 11:55
Leider krankt dieses Spiel (zumindest im Single Player) an dauernden Crashes. Und jedes mal wird mehr oder weniger Spielfortschritt zurückgesetzt - je nachdem an welcher Stelle man Glück hatte für den Autosave. Dementsprechend schwindet die Motivation immer schlagartig. Mit dem Crash im Nacken war es das dann auch mit der Immersion und dem Spaß. Schade eigentlich. Aber im aktuellen Zustand keine Empfehlung.
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Nicht Empfohlen
989 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.22 20:19
Story schlecht.
Total verBugt und scheinbar wird auch nicht an Besserungen gearbeitet.
Gameplay macht richtig viel spaß und hält einem bis zum Ende bei Laune.
Für 15-20eur Daumen hoch
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Nicht Empfohlen
1173 Std. insgesamt
Verfasst: 02.12.21 07:39
ist leider pleite gegangen. Unsere Aufgabe als Spieler ist nun die Infrastruktur der Fabrik intakt zu halten sowie zwischen
den verschiedenen Interessensgemeinschaften einer sich neu bildenden Gesellschaft zu lavieren.
Aus der Top-Down-Perspektive legen wir uns mit Banden, Aliens und Mutanten an. The Ascent bietet hier eine Vielzahl
von Fernkampfwaffen an um Horden von Gegnern ins Nirvana zu schicken. Das ist sehr kurzweilig und wirklich äktschngeladen. Leider gönnt uns das Spiel keine Nahkampfwaffen oder die Möglichkeit den fiesen Mutanten mit Teilen unseres Körpers zu Leibe zu rücken. Vergleichbare Titel weisen diese Erweiterung taktischer Möglichkeit auf, speziell erhöhen sie den Spielspass für jeden enthusiastischen Metzgergesellen. Granatenabwürfe müssen durch Killz geladen werden, sie brauchen dann ca. 10 Sekunden bis zur Detonation. Durch die eintreffenden und sich autark auf den Spieler hinzu bewegenden Gegnerhorden bedeutet Glück,wenigstens einen Gegner mit einer Granate zu erwischen. Der taktische Vorteil fällt hier sehr bescheiden aus. Sämtliche Waffen sind levelbar, Panzerungen hingegen nicht. Für alle Freunde von looten und leveln hier schon einmal empfehlenswert.
Klares Manko ist die vom Spiel voreingestellte und nicht veränderbare Kamera. Teilweise erhält der Spieler sehr kurze Sichtreichweiten, die durch die nicht drehbare Kamera sehr unvorteilhaft werden. Gegner können teilweise den Avatar auf kurze Reichweiten beschießen, ohne die Möglichkeit die Quelle des Beschusses ausmachen zu können. Die Minimap hat auch einen sehr geringen Radius, so dass die geringe Sichtweite auch hier kaum ausgeglichen wird.Das nervt.
Klarer Vorteil ist die liebevoll gestaltete Welt und die gut ausgearbeiteten Charaktere, die den Spieler teilweise sehr humorvoll aber auch dramatisch durch das Spiel begleiten. The Ascent schafft einen guten Kompromiss aus Tiefe und Charakterentwicklung ohne langatmig zu werden. Die Grafik ist recht comichaft und einfach, da ich Nostalgiker bin, gefällt sie mir.
Das Spiel stürzt leider recht häufig ab, das Schnellreisesystem ist leider nicht gut durchdacht. Das Reisen über mehrere Ebenen erfordert häufig genug mehrere Schnellreisen. Bevor das System frei geschaltet ist, trainiert man seinen Avatar
für einen Marathon, was das Spiel am Beginn zäh macht.
Mit Freunden macht Ascent sehr viel Spass, für Einzelspieler gibt es bessere Titel, Frust kompensiert sich in Gruppen besser.
Der Titel hat sehr viel Potential, bleibt aber innerhalb vieler Spielmechaniken hinter den Erwartungen zurück, was sehr schade ist und sicherlich hätten sich die Entwickler kein Bein ausgerissen, diese noch einzubauen. Wer sich gerne in der Zukunft mit Knarren und Freunden herum treibt, sollte sich den Titel anschauen. Wer gerne Charaktere auf das Maximallevel pusht wird hier ebenfalls bedient. Die zahlreichen Bugs und Abstürze lassen die Motivation langfrisitig in den Keller stürzen, deswegen rate ich, sich das Spiel erst nach intensiven Fixes zu besorgen.
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Empfohlen
1281 Std. insgesamt
Verfasst: 01.12.21 13:12
Maybe best described as a mix between a twinstick shooter and an Action-RPG, set in a failing Megacorp Arcology and illuminated by gorgeous Raytraced lights & visuals. The story is nothing groundbraking, but solid SciFi pulp.
I enjoyed every second of my 20 hour 100% playthrough. It is propably my GOTY 2021 (at least of the games released this year). DLC or sequel please!
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Empfohlen
1451 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.21 00:24
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Empfohlen
925 Std. insgesamt
Verfasst: 24.11.21 20:13
Die Musik, die Grafik und das Grafikdesign sind extrem gut!
Etwas ausbaufähig sind die RPG Elemente und die Menüs.
Aber die Details, die Umgebung und die Atmosphäre sind phänomenal!
Dazu gibt es seit kurzem sogar einen sehr starken Fotomodus - perfekt für Screenographen (virtuelle Fotografen) wie mich :)!
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Empfohlen
1093 Std. insgesamt
Verfasst: 14.11.21 07:55
Klares Pro für die von Hand erstellte Welt. Man Fühlt, dass hier viel Mühe in Details gesteckt wurden.
Hintergründig ist die Story zudem und verzichtet auf übermäßig lange Dialoge um komplexe Handlungsstränge zu definieren.
Klare Empfehlung für Liebhaber isometrischer Shooter, die keine Lust auf billig generiert Levels haben und welche die es werden wollen ist das hier die Refernez.
Zur Perfomance kann ich sagen, dass hier schon ein recht aktuelles System benötigt wird.
Wer Raytracing verwenden möchte krazt mit einer GeForce 2070 Super schon am untern Limit und muss mit so manchen Framedrops leben.
Ich habe das ganze im (leider immer noch etwas verbuggten) COOP-Modus durchgespielt, das meiste mögliche erledigt und wurde mit einer unfangreichen Playtime von ~17 Stunden belohnt.
Auffällig sind hier die immer wieder auftretenden Speicher-Zugriffsverletzungen wie
EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION reading address 0x00000001e31a09b8
Das könnte noch gefixt werden, was bei dem kleinen Entwicklerteam wohl sehr Zeit in Anspruch nimmt und fraglich wie weit das Spiel noch weiter supported wird.
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Empfohlen
427 Std. insgesamt
Verfasst: 22.10.21 16:33
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Nicht Empfohlen
58 Std. insgesamt
Verfasst: 20.08.21 20:18
Unbefriedigendes Loot System.
Läuft auf einer 3080Ti nur unter DX11 halbwegs spielbar.
Aufdringliche Erklärungen, träges Spielmenü.
Startbildschirm bleibt hängen.
Ein unfertiges Spiel mit einem guten Setting, aber alles in allem schlechter Umsetzung.
Es hat mehr genervt als Spass gemacht, deshalb ein refound.
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Nicht Empfohlen
557 Std. insgesamt
Verfasst: 19.08.21 17:01
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Empfohlen
246 Std. insgesamt
Verfasst: 17.08.21 01:34
10/10 punkten einfach der hammer
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Nicht Empfohlen
847 Std. insgesamt
Verfasst: 18.04.22 03:07
Cons:
- Dialog assumes character is male when playing as female.
- Getting around gameworld is unpleasant and slow
- Story missions frequently require traversing quite far between objectives
- Death is very punishing because it requires lengthy retraversals
- Twin-stick and cover-shooter mechanics do not combine well
- ... especially when facing horde waves of enemies... or on a timer... or both..
- Characters are pretty bland
- UI is clunky (e.g., button to sell all of a given item type... but none for all item types)
- Game just... ends?
- Currency very quickly loses meaning since you get so much of it quickly
- Like many things, hacking mechanic is not explained (nor particularly discoverable)
Pros:
- Quality artistic rendition of aesthetic
- Felt like a Shadowrunner
- Pocket mech
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Empfohlen
786 Std. insgesamt
Verfasst: 04.02.22 19:10
The graphics are incredible for an indie game. They nailed the cyberpunk aesthetic to a T. The grimy, grungy, cramped high-tech, low-life world of the Ascent is what dreams are made of. The ever increasing wealth as you literally ascend the world of the Ascent really sells the whole aesthetic. If you have an RTX card and want to see the raytracing in this game, look elsewhere. Turning on RT just destroys your FPS with no noticeable increase in graphical fidelity. DLSS worked well - somehow an indie group was better able to utilize DLSS in a game with busy textures and a lively world better than CDPR could. The sound design was okay, nothing to complain about. The music was very Vangelis-inspired, albeit a bit repetitive.
My only complaint would be in the gameplay itself. Your character moves WAY to slow. Even with a dash ability, it feels like your character is walking through molasses EVERYWHERE. I was specifically turned away from doing side missions because the prospect of crawling for 1500 meters at a snails-pace was just not interesting to me. The FOV/camera is also terrible. The camera is frequently pinned to angles and heights that make it impossible to see what is in front of you. You will be killed by some egghead with a rocket minigun from off screen in the cheapest death imaginable. Gripes aside, the inventory management and shop system works well, as does the weapon upgrade system. The fact that the game had transmorgrifcation from the get go to really allow you to control your character's look speaks to the dev's dedication to the cyberpunk theme and world-building.
Overall, if you enjoy top-down/twin-stick shooters, I think that you will enjoy this game. The gun play is engaging, the weapons are fun to work through, and the abilities and skills you earn along the way are interesting enough to make you want to grind through some side-missions, even if that grind will be at 0.5 miles per hour.
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Nicht Empfohlen
1712 Std. insgesamt
Verfasst: 02.02.22 01:34
In terms of gameplay it just feels like a twin stick shooter that decided it wanted to be an RPG half way through but did it really poorly. The only good things about this game are its visuals, sound design and the cyberpunk world they have created.
TLDR: Mediocre gameplay, good visuals/sounds, incredibly buggy.
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Empfohlen
1949 Std. insgesamt
Verfasst: 27.01.22 23:08
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Nicht Empfohlen
556 Std. insgesamt
Verfasst: 20.10.21 17:51
Sadly, actually enjoying this is quite difficult – within my play time of 9 hours I lost my character three times and had to restore it from a previous save via manual file handling. After the most recent incident of the game bricking the character, deleting all equipped items and erasing miscellaneous progress data, I no longer care to restore my data again.
Summary: The game could be nice, but currently the game is unplayable for me.
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Nicht Empfohlen
835 Std. insgesamt
Verfasst: 16.10.21 16:48
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Empfohlen
654 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.21 04:26
The game is decent, if you have the patience. It is a decent 5/10 solo and 6/10 if you have a buddy to enjoy coop together. I wished I had a neutral button for reviewing, but as it stands it is barely a recommendation from me, with its visuals helping it to barely pass my rating.
Pros:
Masterfully crafted Cyberpunk aesthetic - If you are looking for the definitive looking cyberpunk game, this game fully delivers it. The Cyberpunk world in this is pulled off accurately and full of detail. In terms of its visuals, it is a 10/10 for me.
Good sound design and soundtrack - Guns, explosions and music all sound crisps. Very impressive.
Exploring via main story - Along the main story quests, it slowly introduces more and more unique Cyberpunk areas.
Cons:
Repetitive mission chain - Quests are repetitive with no real story context to it, mostly fetch me that and kill these people for me.
Terrible Checkpoint System - If you die in a boss fight prepare to restart 5-10 mins earlier in the area going through the same mobs over and over again to trigger the boss fights.
Not balanced for solo play - Some boss sequences clearly are meant for 2-3 players to complete, making solo experiences hair-pulling difficult.
No interesting characters and poor plot - Most of the cast are extremely one-noted. A lot of the cast in the game are not voice-acted as well. As for the plot, I have no idea what's going on during 80% percent of the game.
I recommend getting it on sale and playing it coop with friends, if you are playing solo prepare to get your experience dampened. The Cyberpunk world is truly insane and impressively crafted, and if that is what only truly matters to you, then I say go ahead.
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Empfohlen
1201 Std. insgesamt
Verfasst: 02.10.21 18:39
+ world atmosphere
+ combination of weapons and augmentation
+ partially destructible world
- sometimes unnecessarily long transfers
- uninteresting armour and the impossibility of improving them
- boring hacking
- static camera
Ascent and his world seem to have fallen out of the textbook of cyberpunk, a mega-corporation ruling huge vertical structures, dirt, rain and darkness, neon lights ... Ascent manages the cyberpunk atmosphere really well thanks to its high-quality graphics and sound. At its core, this is mostly an isometric game with a static camera and action-packed killing dozens of enemies with a rich firearms arsenal spiced with augmentations and tactical devices, the use of which is dependent on the cooldown. Combat is good, it allows you to cover behind obstacles, use the environment and combine all the deadly toys that the character carries with him. Although it is limited to only 2 weapons, one tactical toy and 2 active augmentations at a time, they can be changed at any time. Weapons are the only ones that can be improved, but they are only about increasing damage and not about some big changes, equipment of another kind cannot be improved. What a cyberpunk it would be without hacking, but here it's really just a gimmick that opens the door and chests with one click and is not fun at all.
The plot line is no miracle, it does not offend or dazzle, the side missions are even weaker with the plot, but sometimes they bring some info from the lore world. There are not many species of opponents, there are few bosses and fights with them are also not a festival of fresh ideas and later they are also recycled as ordinary enemies.
Movement in the world would be very difficult without aid, because in a partially vertical structure, locations and narrow transitions are relatively difficult to navigate, but there is always an indicator of the way to the nearest destination. The map is very confusing and will only rarely help. Quite significant backtracing is facilitated by the train, but especially by a taxi service.
The Ascent is mainly a quality presentation work from the small studio behind it. There are also better games on the market within the genre , but Ascent is worth trying mainly due to the cyberpunk atmosphere.
7/10
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Empfohlen
1042 Std. insgesamt
Verfasst: 30.09.21 05:29
The game still has quite a lot of bugs, forcing reconnects (when playing co-op) to get your HUD back for example. If you're willing to deal with these, it's a good game. If your tolerance for these kinds of things is low, wait for more patches / a discount.
TLDR: Complete multiple main missions before sidemissions for a better, more varied experience. If you hate bugs, wait for more hotfixes/updates.
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Empfohlen
1345 Std. insgesamt
Verfasst: 24.08.21 03:19
The story is a Corpo V Corpo narrative with your character being hired by one of the smaller ones to do all their dirty jobs for them in order for you to gain independence and finally climb out from the bottom where you started. It is definitely nothing worth discussing over with friends over drinks, but the world and characters and lore surrounding the game is enticing enough for you to at least pay attention to the exposition rather than skipping through it.
Where it lacks in the story department, as briefly mentioned earlier, the art style and overall feel and look of the game is where the game truly shines, it goes far beyond just neon lights and hyper-accentuated sex like a certain other Cyberpunk game and actually captures what the Cyberpunk aesthetic...the detailing on the environments are amazing to say the least, and when you reach some of those vistas, try staying still for a moment, the camera just pans automatically to give you like nicer angle and view of things. Basically the game looks beautiful! and I think someone in the dev team really wanted to showcase that!
Gameplay wise, its pretty basic, though you do have some power ups and augments to play with, all of which are pretty interesting! like summoning a giant Exosuit for you to ride like something out of titanfall (okay maybe not as cool as titanfall) and even a hyperbeam that disintegrates enemies which feels oh so satisfying.
The loop is alright for the first few hours, but i can see why people might say it gets repetitive and boring for a while because that is what you're doing most if not ALL the time, you go from point A to point B, clear waves of enemies, rinse and repeat. Its very arcade-y for lack of better words on my part.
I can see it definitely being fun with friends on a higher difficulty, but I played solo and from what i've heard the coop is busted even at the time i'm writing this! So just be warned if you're jumping in with friends, i've read that ppl lose save files and stuff too in some cases which isnt good!
That being said, I really like what the devs have done here, i would personally like the story to be more engaging and interactive with you the player just getting into the thick of it and having a choice and hands on shaping the world and its characters actively!
Its a really decent game overall! get some friends and get it on sale (when its fixed hopefully) and support these devs so they can give us something even greater in the future!
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Empfohlen
1500 Std. insgesamt
Verfasst: 22.08.21 20:54
The Ascent is beyond that.
Let me explain. The core gameplay is solid, the guns feel heavy, powerful and violent. The special abilites have a punch and let you create loadouts with a different vibe. I liked the story, its well written and the sidequests, if you take the time to read them, are funny and entertaining.
There are some quality of life features in the game, you get a warning before you sell the last of an item, weapon upgrades apply to all weapons of that specific model. This makes inventory management incredibly easy and not a chore. So far this game is better than most AAA games already.
What makes the Ascent truly stand out is the quality of design, the art is amazing, packed with details that make it feel alive. And the sound track is one of the best this year and maybe more than that, its a true cyberpunk masterpiece.
The controls are surprisingly easy and intiutive even for someone like me who struggles to keep track of the mouse pointer in the chaos of an isometric shooter. (You have a laserpointer on every gun, it really helps people like me).
There are many games set in a Cyberpunk world, thanks to the revival going on and many of them are good.
The Ascent is one of the best Cyberpunk games you can play right now.
10/10 Would watch Grateful Abbot's feed any day of the week.
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Nicht Empfohlen
1123 Std. insgesamt
Verfasst: 22.08.21 20:13
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Empfohlen
3209 Std. insgesamt
Verfasst: 19.08.21 13:33
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Empfohlen
850 Std. insgesamt
Verfasst: 19.08.21 01:08
8/10 for those who want a number :)
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Empfohlen
84 Std. insgesamt
Verfasst: 18.08.21 13:53
Full review:
https://youtu.be/WIwn3QgIzLw
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(I played about 25 hours on another platform)
Positive:
* Fluid, fast-paced twin-stick combat
* Stunning visuals & impressive level of detail
* Isometric camera with interesting perspective shifts
* Immersive atmosphere
* Solid variety of weapons and augmentations
* Amazing sound design
Neutral:
* Mediocre story without choices and consequences
* Only light RPG elements – no elaborate skill system
* No randomized loot, no modifications
* No procedurally generated map
* No endgame content
Negative:
* Needs more bug fixing
* Map is difficult to read
* Game automatically adjusts difficulty (easier enemies after dying)
My review is about the single player experience. I only did some quick co-op tests. There are people who lost all their progress when joining a friend's game. The only thing I lost were all my weapon skins.
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Release:29.07.2021
Genre:
Actionspiel
Entwickler:
Neon Giant
Vertrieb:
Curve Digital
Engine:
Unreal Engine 4
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop