Sublevel Zero
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Über das Spiel
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Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
23 Std. insgesamt
Verfasst: 11.05.20 12:25
Die Level in Sublevel Zero werden prozedural generiert und reichen von lavaspritzenden Höhlen bis hin zu utopischen Sci-Fi-Korridoren, die alle mit verschiedenen Gegnern übersät sind. Während wir durch die einzelnen Levels sausen, sammeln wir neue Power-Ups ein, sterben wir jedoch, müssen wir das gesamte Spiel von vorne beginnen. Gefundene und erstellte Craftings bleiben für zukünftige Spiele aber bestehen. Wir können also genreüblich Waffen und mehr für unseren Raumgleiter erstellen.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2092863614
Sublevel Zero ist ein gutes Beispiel dafür, warum Cockpit-Shooter perfekt für VR gemacht sind, besonders wenn Sie eine HOTAS-Unterstützung, wie dieses Spiels hat, nutzen.
Ich habe es allerdings mit dem Steamcontroller gespielt. Leider habe ich in den zahlreichen Menüs keines gefunden, indem man das Drehen nach links und rechts umstellen kann, so muss man immer wieder Drücken, um sich ein paar Grad weiter zu drehen. Nicht sehr gut gelöst, für ein Actionspiel.
Anfänger und Motionsicknessgeplagte haben in einem Extramenü für VR diverse Einstellungen, um dagegen zu steuern.
Sehr vorbildlich und bei diesem Genre auch nicht wegzudenken.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2092864261
Sublevel Zero Redux ist kein Shooter für jedermann, das sei gesagt. Für Fans von Descent ist das Spiel jedoch ein Blick wert, wenn auch der Grafikstil etwas gewöhnungsbedürftig ist, ich mag dieses Lowpoly ja nicht wirklich. Das ausgefeilte, straffe Gameplay verleiht Sublevel Zero aber schon einen gewissen fesselnden Touch.
Ich persönlich würde bei Interesse nur in einem Sale zugreifen. Fans des Genres haben hier aber auch sicherlich ihren Spaß.
Daumen leider nach unten hier und auf der Kuratorseite auch nur ein informativ. Die Steuerung hat mich genervt.
Mehr abstürzende Reviews:
https://store.steampowered.com/curator/32170554/
auch mit nem Drehwurm aus dem Cockpit gestiegen? Daumen hoch.
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Nicht Empfohlen
16 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.17 18:20
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Empfohlen
180 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.16 20:49
Hinsichtlich der Optik hätte ich mir vielleicht einen Texture Pack oder so etwas gewünscht, teils passt die Optik super gut aber teils finde ich sie auch etwas gewöhnungbedürftig wenn es arg pixelig wird. GUI genauso, wenn ich schon standardmäßig ein pixeliges Fadenkreuz ausliefere, gebe ich dem Spieler doch wenigstens zwei oder drei zum wählen, das wäre ja nun das geringste Problem gewesen. Kommt vielleicht noch bzw vllt modded da noch wer was zurecht.
Das ist aber echt Meckern auf hohem Niveau, Gameplay, Crafting usw ist echt genial, und an die Optik kann man sich gewöhnen bzw ignoriert man sie nach 10 Minuten eh weg.
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Empfohlen
1535 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.16 00:04
Insgesamt ein sehr schönes Spiel, welches schon einen gewissen skill vom Spieler verlangt.
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Empfohlen
938 Std. insgesamt
Verfasst: 16.10.15 07:33
Great gameplay, sweet graphics, atmospheric soundschemes, killer soundtrack. One of the best Indie titles in a while. Not only for Descent-fans. The game feels good right from the start and the developers seem to take feedback seriously. Only things are:
You can't turn mouse smoothing/accelleration completely off. No big deal, but personally I'd like to tweak around a little more when it comes to controls.
No multiplayer yet. I don't know why. This would be fun in Co-Op and multiplayer. I'm sure this will come sooner or later.
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Empfohlen
43 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.15 10:31
- Generiete Level / Unendliche Level
- Crafting möglichkeiten
- Spannende Kämpfe
- Gutes Space Ship Feeling
- Gut Balancierte Waffen
- Relativ gute KI
- Harte Gegner
- Leichter Einstieg aber schwer zu Meistern
- Loot von Gegnern und Truhen
- Verschiedene Freischaltbare Schiffe
- Perma Death
Was bietet es nicht ?
- Abwechslungsreiche Texturen
- Tiefgreifende Geschichte ( Die ist ehr nebensächlich. )
- Wer nicht aus eigene Fehler lernt, wird hier frustiert sein. ( Perma Death ala Dark Souls bloß komplett löschung.)
Lohnt es sich? Ich würde ja sagen, ein gelungener Shooter Mix für zwischendurch.
https://www.youtube.com/watch?v=5MqvJvgd6GE
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Nicht Empfohlen
51 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.22 21:15
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Nicht Empfohlen
215 Std. insgesamt
Verfasst: 21.12.21 00:58
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Empfohlen
788 Std. insgesamt
Verfasst: 06.12.21 04:49
If so then play this game.
If you like Descent and don't like Rogue-likes.
You might still like this. It's not anywhere near as punishing as your average RL on the starter difficulty.
Have you never played Descent?
Well, it's like a flight sim or space sim, but you're more like a helicopter kind of? Up, down, left, right. You can stop and stuff. It's wild and let's you do some cool things. Like an old school FPS but you can fly.
Do you dislike Rogue-lies and Descent?
Please leave.
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Nicht Empfohlen
14 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.21 10:43
There was also some tutorial text that got cut off by the edge of the screen (re: equipping or dropping weapons from the inventory), as well as the fact that the inventory menu doesn't pause the game (meaning that the ship will rotate when you press A and weapons will switch when you press the D-Pad) and a few other minor annoyances.
If these things were fixed then the game has a lot of potential. The core gameplay is fine, the visuals and soundtrack are cool and I like the idea of a roguelike version of Forsaken. It was just a lot of little things that conspired to ultimately ruin the experience for me.
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Nicht Empfohlen
1576 Std. insgesamt
Verfasst: 11.02.21 01:30
Very much seems like a developer who learned the right things from Descent and the wrong things from FTL.
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Empfohlen
765 Std. insgesamt
Verfasst: 07.12.20 22:26
If you were a fan of the Descent series in the 90's this is a must get. Even if you never played the original descent series, but enjoy 6DOF like in many space sims, this will be a fun, fast game for you to easily pickup, enjoy, and return to without feeling like you need to commit to it every day for hours on end.
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Empfohlen
108 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.20 23:16
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Empfohlen
637 Std. insgesamt
Verfasst: 26.07.20 06:37
The only downside is that the incentives for replaying (new hulls, new crafting, seeing more baddies, possibly getting more logs) don't really make up for the sameiness of the procedurally-generated levels and spare visuals, so for me there wasn't much replayability. That's a damn shame, because the other 6DOF games I've tried all have inferior gameplay.
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Empfohlen
486 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.20 18:18
Combat is fun, navigating/exploring is fun, equipping yourself is fun - heck, even _collecting_ items is fun, since you gotta ct fast.
Don't wait for as long as I did, its a great game. You'll be replaying it over and over again.
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Empfohlen
24 Std. insgesamt
Verfasst: 17.06.20 01:06
If Descent were given neon graphics and randomly generated stages it'd be Sublevel Zero Redux. The six degrees of movement, maze-like stages, and dystopian cyberpunk atmosphere are here in fine form. Other six degree FPSes have done this equally well, namely Forsaken and its recent remaster. The standout features of Sublevel Zero Redux are its moderately randomized stage layouts and RPG-like upgrades upon stage completion. The neon graphics of Sublevel Zero Redux not only give it a distinct look, but also scale well if you're running it on a low-end GPU. If six degree FPSes are your thing ya can't go wrong with Sublevel Zero Redux.
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Empfohlen
283 Std. insgesamt
Verfasst: 28.05.20 14:08
If you know what descent it, then you get it, if you don't then think of another six axis shooter like everspace.
I really like this neon art aesthetic. There's fun weapons and loadouts you can slap together. I'd recommend this game to anyone. It's really fun.
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Nicht Empfohlen
131 Std. insgesamt
Verfasst: 07.05.20 04:16
I wanted to take a minute to post an update. The developer responded to my review in less than 24 hours. I responded to the developers email in 25 minutes. It has now been four weeks since I sent the email and I have yet to receive so much as a confirmation of my email. The developer's response to my review seems to have been a PR move, which I do not appreciate.
Original Review:
I'd love to review the actual game, but it doesn't even work anymore and I was only two hours in. It was working for me at the end of February into the beginning of March. After a SteamVR update, the game is broken for me. I cannot play any build: latest, current, or legacy. I've tried verifying, a fresh install, I even did a complete steam reinstall. Game is still broken. Does not work in standard or VR. The game just hangs at the Unity splash screen.
The game was decent, nothing really special, so I'm not too upset, but I was disheartened by a lack of participation from the developer on the boards. I posted in March and over two months later, no response. I know this game is old, but if there is no support for it, I don't understand why it's sold. I'm quite far outside the two week return policy as well, so I'll have to take a hit on this one.
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Nicht Empfohlen
213 Std. insgesamt
Verfasst: 10.04.20 03:25
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Nicht Empfohlen
146 Std. insgesamt
Verfasst: 20.02.20 15:40
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Nicht Empfohlen
480 Std. insgesamt
Verfasst: 01.04.16 22:53
While the initial thrill of playing another 6DoF title was awesome, it unfortunately fell short in the long run. The random level generation basically left you with few alternate paths to follow and most of them went to the same place, making the game feel linear. The enemies were varied with many different styles of attack, but it can be tough to tell them apart at a distance where it matters for combat. And even the crafting system is too vast for the length of the game due to how often you will use it and sometimes the odds of getting the materials to make anything at all.
I could not in all honesty call this game bad. It isn’t. It just suffers from really not being enough on way too many fronts, and as such falling short of greatness on all of them. The result being a game that isn’t terrible but isn’t really good either. Rather it is a game that gets too repetitive before you finish it.
And yet, it is also a game that genuinely leaves me hopeful for the developer behind it, as I could clearly see a lot of good ideas while it could keep my attention. In short, I can not recommend this game, but if the developer would make a sequel and refine the ideas here, they may have something truly great on their hands next time.
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Release:08.10.2015
Genre:
Actionspiel
Entwickler:
Sigtrap Games
Vertrieb:
Mastertronic
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel