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Marktplatz
  • Plattform: PC Veröffentlicht: 28.05.2019
19,99€
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Preis Update 07.09.24

Über das Spiel

Drei Jahre nach den Kriegen der Reinheit steht Nortander an der Schwelle zu einem neuen Zeitalter.

Doch nicht alles ist so friedlich, wie es scheint. Als die Königin dich, einen entehrten General, in dein Heimatland zurückruft, scheint der Krieg dich von allen Seiten zu bedrohen. Ein Hassprediger zerreißt das Reich der Zwerge, während ein rätselhafter Kult der Dunkelelfen für einen unbekannten Zweck Seelen stiehlt.

Sammle deine Verbündeten und halte die Katastrophe auf!

Features:
  • Eigenständige Erweiterung für SpellForce 3 mit demselben Genremix von Echtzeitstrategie und Rollenspiel
  • Eine finstere und fesselnde Geschichte mit ungefähr 20 Stunden Spielzeit
  • Individuelle Heldenentwicklung dank durchdachter Talentbäume
  • Führe deine Armee in einem neuen, auf Regionen basierenden Echtzeitstrategie-System zum Sieg!
  • Nutze die einzigartigen Spielmechaniken deiner Einheiten, um epische Schlachten zu gewinnen!
  • Verwende fliegende Einheiten für fortschrittliche Taktiken!
  • Spiele 5 individuelle Fraktionen: Menschen, Orks, Elfen, Zwerge und Dunkelelfen!
  • Ein epischer Fantasy-Soundtrack und beeindruckende Top-Down-Grafik

Systemanforderungen

  • CPU: Intel Core i5 3570, AMD FX-6350
  • GFX: NVIDIA GTX 660 2GB, AMD Radeon 7850 2GB
  • RAM: 6 GB RAM
  • Software: Windows 7, 8, Windows 10 (64 bit)
  • HD: 15 GB verfügbarer Speicherplatz
  • SFX: DirectX compatible Sound card
  • DX: Version 11
  • LANG: Deutsch, Englisch
  • CPU: Intel Core i7-4790, AMD FX-8350
  • GFX: NVIDIA GTX 970 4GB, AMD Radeon R9 290 4GB
  • RAM: 8 GB RAM
  • Software: Windows 7, 8, Windows 10 (64 bit)
  • HD: 15 GB verfügbarer Speicherplatz
  • SFX: DirectX compatible Sound card
  • DX: Version 11
  • LANG: Deutsch, Englisch

Steam Nutzer-Reviews

226 Produkte im Account
16 Reviews
Empfohlen
1044 Std. insgesamt
Verfasst: 16.09.21 07:28
Besser wie das Haupt Spiel

Soul Harvest wurde im Vergleich zu Spellforce 3 deutlich besser gestaltet, alleine die Leiste für die Helden Fähigkeiten und deutlich weniger bis gar keine Bugs im Spiel, es bietet wieder eine solide Mischung aus Aufbau und Helden Spiel, wobei der Anteil vom Aufbau im Vergleich zum Hauptspiel etwas geringer ausfällt.

Der Soundtrack ist weiterhin sehr gut und die Story ist auch sehr gut gestaltet, lässt jedoch Fragen offen was das Ende angeht.

Wer Spellforce liebt macht mit Soul Harvest nix verkehrt und jeder der mal reinschnuppern möchte, kann das bedenkenlos machen.
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242 Produkte im Account
173 Reviews
Empfohlen
1783 Std. insgesamt
Verfasst: 27.02.21 22:20
Bis jetzt ist es unglaublich gut! Hätte nicht gedacht, dass dieser Mix aus RTS und RPG so gut funktioniert - aber das tut es! Ist mein erstes Spellforce Spiel und ich bin begeistert.

Grafik: 8/10
Dialoge: 9/10
Story: 9/10
RTS Gameplay: 7/10
RPG Gameplay: 9/10
Sound: 9/10

Es macht wirklich sehr Spaß und man will die ganze Zeit wissen wie es weitergeht. Ich kanns jedem der auch nur ansatzweise denkt, dass dieses Spiel gefallen könnte nur sagen: Greift zu, ihr bereut es bestimmt nicht.
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64 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
1607 Std. insgesamt
Verfasst: 31.12.20 00:23
Ziemlich Spannende Story und recht abwechslungsreich
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29 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
3527 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.20 20:04
Optisch sehr ansehnliches und mit abwechslungsreichen Quests ausgestattetes Spiel. Hat großen Spaß gemacht und ist wiederspielwert!
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115 Produkte im Account
14 Reviews
Empfohlen
2544 Std. insgesamt
Verfasst: 28.09.20 23:28
Genau wie der erste Teil von Spellforce 3 ein tolles Fantasy-Gedicht.
Sehr schön und spannende Geschichte, die lust auf mehr macht. Super Erzählt und jeder Charackter ist interessant.
Ich Empfehle aber denjenigen, die die Erweiterung spielen möchten, Spellforce 3 davor gespielt zu haben, da die Geschichten miteinander verbunden sind, auch wenn es ein paar Jahre später spielt.
Was mir hier immernoch nicht so gut gefällt, ist das Managen mit den Spells der Helden. Es gibt einfach zuviel Aktive. Klar kann man die Belegen wie man möchte, aber jede Fähigkeit immer einzeln zu Steuern ist etwas mühsam.
Hier wäre eine Option super, die erlaubt, das Helden Fähigkeiten Automatisch einsetzen könnten.
Aber ansonsten ein Super Spiel! Für jeden der Rollenspiele und Basenbau in einer Fantasywelt mag empfehlenswert!
Und nun: Viel Spaß beim datteln ;)
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364 Produkte im Account
14 Reviews
Empfohlen
3267 Std. insgesamt
Verfasst: 06.09.20 17:13
Sinnvolle Verbesserungen, gute Story und tolle Atmosphäre.
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21 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
3796 Std. insgesamt
Verfasst: 24.08.20 06:12
Eine Mischung aus Baldurs Gate und Warcraft (Siedlers) macht Spaß, aber mein LogIn plötzlich funktioniert nicht mehr
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63 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
431 Std. insgesamt
Verfasst: 10.08.20 16:21
gehm gud, metchmekn ded
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91 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
2117 Std. insgesamt
Verfasst: 23.07.20 10:34
Habe es durchgesuchtet
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186 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
2440 Std. insgesamt
Verfasst: 13.07.20 14:13
Die Kampagne hatte viel Platz für Nebenquests womit man sich eine Menge dazu verdienen konnte.

Die Charaktergestaltung lässt viel Platz für eigene Sachen.

Und wir haben gute 21 Std an der Koop Kampagne mit soweit ich weiß allen Nebenquests verbracht.

Am Anfang ist es ein wenig Gewöhnungsbedürftig vorallem mit der Steuerung und den ganzen Dialogen aber sobald man eine Weile spielt gewöhnt man sich sehr schnell daran.

Allerdings eine Fähigkeit auf F12 zu packen wo ich Screenshots mache ist nicht toll xD
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64 Produkte im Account
16 Reviews
Empfohlen
1864 Std. insgesamt
Verfasst: 09.07.20 19:47
Eine gute Erweiterung, die auf Basis vom Hauptspiel Defizite verbessert und zusätzliche Features beim Skill-System bietet. Abwechslung sorgt eine neue, spannende, ca 30h umfassende Story, die zu keinem Zeitpunkt öde wird und auch gegen Ende hin im Vergleich zum Hauptspiel spannend bleibt.

Leider gibt es noch kleine Bugs, diese sind im Vergleich zum Hauptspiel unbedeutend.

Das Hauptspiel muss man für dieses Stand-alone nicht gespielt haben zumal in den Dialogen über die Geschehnisse des 3. Teils kurz berichtet wird, empfehle es aber trotzdem um die Hintergründe und Zusammenhänge besser zu verstehen.


Fazit:
Wer das Hauptspiel schon besitzt sollte hier auf jeden Fall zugreifen. Für Neueinsteiger in die Reihe eignet es sich auch sehr gut.

Insgesamt vergebe ich 8/10
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187 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
1927 Std. insgesamt
Verfasst: 08.06.20 19:26
Spellforce wie es sein soll! :)
Super Kampagne, tolle Charaktere. Die Talentbäume sind alle cool und auch die neuen Völker spielen sich toll. Bitte mehr davon!
Einzig die Zauberleiste ist noch immer nicht perfekt, wenn auch schon eine wesentliche Verbesserung zum Hauptspiel Spellforce 3.
Kaum Bugs bemerkt (gelegentlich fehlende deutsche Übersetzung eines Satzes / Items - stört mich nicht, kann Englisch)
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51 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
2765 Std. insgesamt
Verfasst: 07.06.20 14:24
Ein absolut großartiges Addon zu einem ebenfalls großartigen Spiel.
Es hat beinahe so viel Kampagne, wie das Orginal, was echt eine Seltenheit heutzutage ist.
Ich bin super gespannt auf Addon Nummer 2 <3
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127 Produkte im Account
5 Reviews
Nicht Empfohlen
1857 Std. insgesamt
Verfasst: 17.04.20 23:32
Ich bin erstaunt, dass die meisten Bewertungen doch so positiv ausfallen, dabei ist das Spiel doch nur mäßig stark.
Ich habe es zuletzt vor ca. 3 Monaten gespielt und war sehr gespalten was ich davon halten soll.
Jetzt möchte ich doch etwas dazu schreiben, in der Hoffnung, dass es zur Verbesserung beiträgt.

Aber mal erst etwas Positives:
- Gameplay funktioniert und wurde verbessert, im Verhältnis zum ersten Spellforce 3
- Basenbau wurde glücklicherweise verbessert!!
- Grafik bleibt weiter gut.

Negativ:
- die Story ist schlecht und darüber kann weder Gameplay noch Grafik hinwegtäuschen.
Ich fand am Anfang die paralelen zur politischen Lage in Deutschland, zur der Zeit 2019, recht interessant.
Das hat aber absolut nichts mit Spellforce an sich zu tun. Die ganze Stimmung des Spiels hat es eigentlich nur versaut.
Es sollte vielleicht kreativ und pädagogisch werden aber es ist Dröge und langweilig.
Bitte lasst jemanden Qualifizierten die Storys schreiben und die Nebenquests gleich mit!!!!
Die Messlatte sollte wie immer Spellforce 1 sein. Ich habe die Befürchtung, das wohl von den altem Entwicklern keiner mehr da ist.
Bei dem Spiel wurde mehr Wert auf die Optik gelegt als auf Inhalt, scheinbar besteht das Team zur aus Programmierer und keine Autoren. Und das Enttäuscht mich wirklich am meisten.

- Bösewicht: Das Spiel ist nur so stark wie die Hindernisse die einem in den Weg gelegt werden.
Leider ist auch der Bösewicht dem politischem und moralischem Blödsinn der Story nicht gewachsen.
Es gibt KEINEN Bösewicht, man kämpft sich durch ein paar Schlachten um später festzustellen, dass alle nur einem falschen Glauben aufgesessen sind. Wie schlecht kann es bitte noch werden? Der Endbosskampf wird gegen ein Wesen ausgetragen das keiner kennt, niemanden Interessiert und eigentlich nicht dauerhaft aufgehalten werden kann.
WO SIND DIE DUNKLEN GÖTTER (Nor & Zarach) WO SIND DIE RENEGARTEN, WO DIE FIAL DARK? Stattdessen gibt es irgendein kosmisches, gesichtsloses Wesen ohne Charakter. Das Ding gehört in die Papierkorb des Vergessens.
Alles durch die schlechte Story versaut.

- Map / Karte / Grafik:
Die Gestaltung der Spielwelt ist ganz hübsch und nett, aber auch zu pragmatisch.
Bestes Beispiel die Stadt und der Königspalast, man hat versucht das die Stadt wie unendlich hohe Bauten aussehen zu lassen. Man hatte die Vision einer prunkvollen und fantastischen Stadt, was aber dazu geführt, dass man es Level technisch nicht nutzen kann. Es gibt einen Platz wo alle wichtigen Personen sich befinden und rumstehen der Rest ist nur Kulisse.
Aber es ist eben nur ein Platz nicht mehr, selbst das Innere des Palasts ist größer als der Platz davor.
Hier wäre Bodenständigkeit besser gewesen!! Referenz Spellfarce 1 zu Empyria oder Graufurth.

Stimmung:
Das hat sich zu Spellforce 3 schon verbessert, glücklicherweise!!
Zur Stimmung gehören, Dialoge, Sound, Synchronsprecher, Religion und Geschichte etc.
Dialoge: etwas besser, was aber nur daran liegt, das es weniger Charaktere gibt mit denen man Reden kann. Die tragischen Hintergrundgeschichten gehen mir auf die Nerven!! Die Personen sind zukünftige Zirkelmagier, die Spitze Ihres Könnens im Umgang der Magie, die nach Perfektion, Macht Gottesenttrohnung und Ewigem Leben trachten. Stattdessen bekommt man Dialoge voll Unsicherheit, Selbstzweifel und Bedauern. Als würde man eine schlecht Soap schauen wo diese auf normale Menschen reduziert werden. Das will doch keine sehen!! Man wird sich an die Überzeugung, Innere Stärke und Zielstrebigkeit erinnern. Ähnlich wie bei Bösewichten.

Sound: es hat ein paar gute Stücke, mehr gibt es dazu nicht zu sagen.

Synchronsprecher: nichts übt So viel Atmosphäre wie eine passende Stimme aus. Auch hier wurde leider auf halber Linie versagt.
Es würde nicht so negativ auffallen, wenn „Spellforce 1“ nicht so herausragend gut wäre.
Aber wie sich ein Zwerg oder Norcain anzuhören hat kann man eben leider nur im aller ersten Spellforce hören.
Religion:
Ähnlich wie bei Spellcore 3, wurden eigentlich wichtige Storyhintergründe nicht eingebaut.
Hier mal eine Erwähnung zum Gott Niedhalf und Nor, aber wo ist die Überzeugung der Leute? Wo ist der Glaube, schließlich sind die Götter in Spellcore real. Man denke wieder wie gut das „Spellforce 1“ aufgebaut hat, ohne das es langweilig war, es wurde einem dort quasi neben bei etwas von der Wichtigkeit, Bedeutung und Aufgaben der Götter vermittelt.
Wie überrascht man damals als Spieler war, wenn man Zerbo im Kolosseum, Hirin in der Stadt der Seelen, Ereon im Knochentempel wirklich treffen konnte.
Aber auch das Versagen von Spellforce 3 ist wieder auf schlechtes Storytelling zurückzuführen.

Anmerkungen:
Das Spiel hat leider kaum etwas mit Spellforce zu tun, daher ein paar Vorschläge:
- benutzt 2 oder 3 der alten Musikstücke aus dem ersten Spiel.
- Flink MC Winter muss zurück, oder wenigstens ein Verwandter.
- Mehr RÄTSEL, man denke an die Uhrwerkhallen von damals
- Das Mosaik des Todes wieder einbauen
- Anständige Nebenquests, in Gedenken an „Das Pfand der Götter“
- Der Basenbau und die Titaten aus Spellforce 2
- Das Magiebuch aus Spellforce 1 mit ein paar Zaubern aus Spellforce 2 für die Kämpfer.
- Referenzen zu den Göttern, Der Welt Eo, den dunklen Völkern, Eiserne, etc.
- Mehr Sondergegenstände für Quests
- Einen anständigen Bösewicht
- Charakter grafisch besser hervorheben
- und Besonders wichtig: kümmert euch um eine gute Story, sonst ist es die Zeit und das Geld nicht wert.

Ich weiß die Review war im Ganzen eine Lobeshymne auf Spellcorce 1, aber selbst als Entwickler sollten einem doch die Stärken und Schwächen klar erkennbar sein. Falls diese je den Ersten Teil gespielt haben.

Zusammengefasst:
Das Spiel ist mittelmäßig, besitzt ein solides Gameplay, ist aber kein zweites Mal mehr spielbar wegen einer langweiligen Story.
Absolut KEINE Kaufempfehlung für Spellforce Fans.
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305 Produkte im Account
14 Reviews
Nicht Empfohlen
2588 Std. insgesamt
Verfasst: 15.04.20 14:24
Soul Harvest leidet wie die meisten Spiele an Identitätsverlust. Spellforce 1 erlangte dank einer epischen Geschichte, schlauer Kameraeinstellungen und Perspektiven als auch durch seinen Genremix in seiner Nische große Beliebtheit. Dieser neue Ableger des dritten Teils weist beinahe keines dieser Merkmale mehr auf. Einzig eine rudimentäre Version des hybriden Rpg/Rts Gerüsts ist geblieben.
Die epische Geschichte existiert nur noch als eine Hülle seines alten Selbst. Man hat fast das Gefühl als säße entweder der Vorstand dem Schreiber permanent im Nacken oder er war einfach grotte. Beide Möglichkeiten sind im Grunde ein unzumutbarer Zustand wenn man ein Spiel mit und für die Zukunft entwickeln will. Kurze Deadlines und ein geringes Budget nebst inkompetenter Vorgesetzten ruinieren ein Franchise nach dem Anderen. Mut, Risiken oder ähnliche Multiplikatoren finden keinen Einzug mehr in Spiele. Solcherlei Dinge wurden wegen der zu großen finanziellen Gefahren vollkommen aussortiert. Das hat zur Folge hat das sich beinahe alle aktuellen Games wie ein lauwarmer Aufguss, zusammengeklöppelt von ausgelutschten Bürosklaven anfühlen.

Anders als das Hauptspiel Spellforce 3 war Soul Harvest auf den ersten Blick ein wenig runder und man merkt sofort das eine menge Feintuning stattgefunden hat. Die Rüstungen wirkten optisch etwas gefälliger und inzwischen gab es sogar einige Helme die zum Look gepasst haben.
Nichts desto trotz gibt es einfach viel zu wenig Loot in allen Bereichen. Das ist nicht weiter überraschend, wenn man bedenkt wie kurz Soul Harvest ist. Von Anfang an hat man das Gefühl, das Spiel ist bald vorbei. In anderen Spielen geht es nach 20 Stunden erst so richtig los. Nicht so in Soul Harvest.
Der eintönige Rpg-wettlauf in Richtung noch eintönigerer Schlachten lässt viele Wünsche offen.
Gute Ideen wie verbündete Fraktionen auf der selben Karte. Größere Areale, strategische Lücken oder oder oder finden sogut wie gar nicht statt. Das ist insofern tragisch, dass sie dem Spiel wirklich viel mehr Lebendigkeit hätten geben können. Auch die Schwierigkeitsgrade sind weiterhin problematisch, wenn nicht sogar problematischer als im Hauptspiel. Nachdem ich sehr schnell feststellen durfte das der Computergegner auf einer schweren Schwierigkeit nur noch Dauerspam nutzt habe ich die einfachste Option gewählt und bin einfach schnurstracks mit meinen Helden auf die Hauptbasis los und bin durch die Schlachten gerusht. Next please!
Das bringt uns zur nächsten taktischen Schwäche im Design. Gebäude fallen zu schnell. Helden fallen noch schneller. Also funktioniert nur noch Spam. Kein Problem 2 Dämonologen/Nekromaten regeln.

Ihr seht es ist im Grunde alles Wichtige falsch an diesem Spiel. Man sollte sich nicht hetzen. Man sollte anspruchsvolle und fordernde Rpg kämpfe nicht deaktivieren müssen, weil der Rts Part unrund läuft und die ohnehin kurze Spieldauer durch extremen Rush nicht künstlich kürzen müssen.
Öde Nebenquests, ein wenig stimmiger und uninspirierter Rhythmus von Rpg und Schlacht. Da hilft auch der eine gute Song in Calabrohc nichts.

Von mir also keine Kaufempfehlung.
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54 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
2181 Std. insgesamt
Verfasst: 11.04.20 18:56
Gut erzählte Geschichte, gute Grafik, spannende Charaktere. Ich finds einfach gut.
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254 Produkte im Account
17 Reviews
Empfohlen
2828 Std. insgesamt
Verfasst: 28.01.20 11:39
Überraschend gutes Spiel,
Läuft bisher komplett bugfrei. Die Schwierigkeitsgrade sind weit gefächert von lächerlich einfach bis knackig. Manchmal fehlen mir ein paar Kleinigkeiten wie zB Cursorinfos auf der Karte oder Minimap. Aber generell eine sehr gelungene Mischung aus RPG & RTS.
Danke dafür...
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57 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
1426 Std. insgesamt
Verfasst: 20.01.20 16:43
schönes spiel, sehr gute grafik, einfach klasse ! lohnt sich
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158 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
2127 Std. insgesamt
Verfasst: 09.12.19 21:39
sehr schönes Spiel rundet alles noch wunderbar ab. die neuen Völker sind mal was anders und Die Kampagne eifach nur Wau. Besonders das Ende gefält mir super. danke für das Meisterwerk hat spass gemacht^^
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137 Produkte im Account
28 Reviews
Empfohlen
2030 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.22 14:09
Better balanced RPG and RTS campaign than the Burning Blood original campaign about about half as long and cost half as much.
If you liked the Original SF 3 this follow the story from there taking place 3 years later.
But SH is standalone.

Pros:one of the best looking RTS game even in 2022.Good polished 20-30 hours campaign with tons of optional stuff,even hidden stuff. 4 difficulty levels can be changed at any time.
Skirmish with many options.
Much better balanced RTS sections in the campaign compared to base SF 3.
Better designed boss fights.
With free reforced update you now get the 20 hours+ journey mode as a bonus+the arena.
All the campaign can be played in coop.Sadly you can only play with STEAM users.
It has workshop mod support.
Ability to use mercenaries/custom heroes created by the player in addition to the story ones.
Few quests have more than 1 way to complete like in every other SF.

Neutral:Tons of dialog and many optional lore,you can skip it if you want.All SF 3 has tons of dialog.

Cons:Weak CPU optimalisation,very very easy to reach the level cap(20 in SH) by like halfway done if you do side stuff.

The free journey mod is grindy but you can use workshop mods to add maps and solve that issue,+its free content.
Sadly very very under rated series when it comes to competitive RTS so low player count.
Some hero builds can almost completely trivilaise the game PVE due to some spell buff combos or bugs.
I think the RTS part has slightly longer learning curve than the usuall RTS including SF 1 and 2.

As all spellforce games are hybrid RPG-RTS both RTS and RPG is less deep than a dedicated RPG or a pure RTS game.

I recommend getting the Burning Blood on light sale and if you like it get SH on light sale or even full price.
You can try out the free versus mode,but the campaigns play vastly differently than PVP.
If you like RPG+RTS coop it is also worth it.

Hours to price ratio:10/10 goes for every other SF.
GFX 9,5/10.
Story 8/10.

Over all I would rate it 9/10.

VERY underrated series.
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376 Produkte im Account
8 Reviews
Nicht Empfohlen
368 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.22 14:24
Its a unstable game where skrimish doesnt work at all, it gives you a constant Network connection fail on windows 10 since 2 year ago which hasnt been fixed. Only bother to get this if your in it for the story otherwise dont bother, also there is a co-op campain that you cant do for the same reason
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429 Produkte im Account
58 Reviews
Empfohlen
13 Std. insgesamt
Verfasst: 09.02.22 22:04
This is what a Addon was before DLCs were invented.
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449 Produkte im Account
68 Reviews
Empfohlen
9 Std. insgesamt
Verfasst: 09.02.22 21:54
Great Addon! Reminds me of the times when games released real addons with a lot of content and not just dlc´s.
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78 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
1183 Std. insgesamt
Verfasst: 21.12.21 01:56
I personality think spellforce 3 reforce has a better story. The gameplay in Soul Harvest is not bad, but i feel like the story quality has dropped. A 6.5/10 for me, would buy this game when its on sale only.
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142 Produkte im Account
22 Reviews
Empfohlen
3026 Std. insgesamt
Verfasst: 08.12.21 23:49
Excellent game. If Baldur’s Gate and Company of Heroes had a child. Well this would be the result but in a good sense.
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146 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
2534 Std. insgesamt
Verfasst: 07.12.21 17:16
After so many years of almost copy-pasted RTS, Spellforce 3 and its expansions not only present themselves as splendid products but also as able to surpass all their amazing predecessors.

These games have everything:
- Grimdark story, setting and visuals;
- Amazing characters and character design;
- Fun gameplay, enjoyable both as a cRPG and as an RTS in equal measure;
- Just the perfect amount of humour at the rare but right times.

It would take me hours to write a complete article on why I love this game and its expansions so much, just take a leap of faith and play them, you are not going to regret it.
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30 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
2779 Std. insgesamt
Verfasst: 19.11.21 01:51
So fun, just like Age of Empires or Starcraft.
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29 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
1479 Std. insgesamt
Verfasst: 10.11.21 05:42
Copy-Pasting a Review cause I couldn't agree more.

Audience:
☐ Your Mom probably would enjoy this
☐ Kids
☑ Everyone
☐ Everyone except kids
☐ Casual players
☐ Pro players
☐ People who plan to take one game and make it their life

Graphics/Animation:
☐ I want to poor bleach in my eyes
☐ MS-DOS
☐ Bad, but playable.
☐ Decent
☐ Good
☑ Beautiful
☐ You forget what reality is

Price:
☐ Free
☐ Buy now
☑ Worth the price
☐ Wait for sale
☐ Maybe if you have some spare money left
☐ Do not buy it
☐ Do not throw money into a trash can

Requirements:
☐ Check if you can run paint
☐ 90's PC
☐ Minimum
☑ Medium
☐ High end
☐ NASA computer

Difficulty:
☐ You just need 2 arms
☐ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Average
☐ Significant brain usage
☐ Dark Souls
☐ Only the best of the best can complete this game

Grind
☑ Nothing
☐ Only if you care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☐ A bit grindy...sometimes
☐ Go back to the last village and shoot some more scarecrows
☐ Practically a full time job

Story
☐ Only gameplay, doesn't include a story.
☐ There is a story, but most of the game is focused on gameplay.
☐ Better than nothing I suppose...
☐ Average.
☐ Decent.
☑ Amazing!
☐ It‘ll replace your life

Bugs
☐ Game itself is one big BUG
☐ Ark: Survival Evolved
☐ Lot of bugs (Can get annoying)
☑ Few Bugs
☐ You can use them for speedrun
☐ Nothing (I've seen)

Game Time
☐ Long enough for a cup of tea
☐ Short
☐ Not too short
☐ Depends on you
☑ Long
☐ Very Long
☐ Endless
Weiterlesen
166 Produkte im Account
38 Reviews
Empfohlen
461 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.21 11:52
Audience:
☐ Your Mom probably would enjoy this
☐ Kids
☑ Everyone
☐ Everyone except kids
☐ Casual players
☐ Pro players
☐ People who plan to take one game and make it their life

Graphics/Animation:
☐ I want to poor bleach in my eyes
☐ MS-DOS
☐ Bad, but playable.
☐ Decent
☐ Good
☑ Beautiful
☐ You forget what reality is

Price:
☐ Free
☐ Buy now
☑ Worth the price
☐ Wait for sale
☐ Maybe if you have some spare money left
☐ Do not buy it
☐ Do not throw money into a trash can

Requirements:
☐ Check if you can run paint
☐ 90's PC
☐ Minimum
☑ Medium
☐ High end
☐ NASA computer

Difficulty:
☐ You just need 2 arms
☐ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Average
☐ Significant brain usage
☐ Dark Souls
☐ Only the best of the best can complete this game

Grind
☑ Nothing
☐ Only if you care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☐ A bit grindy...sometimes
☐ Go back to the last village and shoot some more scarecrows
☐ Practically a full time job

Story
☐ Only gameplay, doesn't include a story.
☐ There is a story, but most of the game is focused on gameplay.
☐ Better than nothing I suppose...
☐ Average.
☐ Decent.
☑ Amazing!
☐ It‘ll replace your life

Bugs
☐ Game itself is one big BUG
☐ Ark: Survival Evolved
☐ Lot of bugs (Can get annoying)
☑ Few Bugs
☐ You can use them for speedrun
☐ Nothing (I've seen)

Game Time
☐ Long enough for a cup of tea
☐ Short
☐ Not too short
☐ Depends on you
☑ Long
☐ Very Long
☐ Endless
Weiterlesen
408 Produkte im Account
2 Reviews
Nicht Empfohlen
462 Std. insgesamt
Verfasst: 19.08.21 23:22
Fair Warning, Heroes are NOT as powerful as they are in the base game without Min/Max, which unfortunately for me,
I preferred.
Weiterlesen
76 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
2529 Std. insgesamt
Verfasst: 26.07.21 04:21
I enjoyed this.

I was looking for a good story to play through and I enjoyed playing through all of the star craft and warcraft campaigns so I figured I would give this a shot. I went in not expecting to play the game any more after I beat the campaign, but I still managed to eek out a good 40 hours on my 1 playthough.

I think I did all of the side quests, and I spent a lot of time thinking about my characters trying to make the best decisions for each skill point + attribute point. I don't think it ultimately mattered at all, but I will say I was expecting the rpg elements and skill progression to be basically a gimmick and maybe occasionally allow my heroes to do some useful things. This was not the case, and I was pleasantly surprised with how well some of the synergies aligned. My main character became a complete and utter beast and he was easily able to kill entire armies by himself. I know this might turn some people away, but I'm pretty confident that this isn't something you can easily accomplish in the game (especially not early on) and it takes a lot of synergies falling in place to happen. The fact that the opportunity is even there in the first place was quite a welcome surprise. The game also has a nice interface that allows you to quickly access your heroes abilities and cast them with precision, and it gives you a nice time slow so you can assess the situation and react effectively.

The rpg elements were okay. The main issues I had were clarity and confusion. The campaign forces you to play 3 different races, and each has a pretty different playstyle. Moreover they have completely different hotkeys. The game expects you to be fairly familiar with the races by the 2nd time you are asked to play each for a mission, and this can be quite overwhelming. I think I played through on normal, and I am by NO MEANS an RTS pro (I'm pretty shit honestly), but struggling through the UI and trying to learn about what all of your units/structures do in the middle of a mission can be stressful.

The actual most annoying thing I experienced was clarity issues. The game looks very good, models have good detail and environments are vibrant and great to look at. The main issue is that your units and heroes all blend into the background and you can't really tell what's going on at a glance. It definitely limits the amount of micro management you can do to effectively control your army. There may be options to help with this, I honestly didn't think to check. It wasn't a super huge deal for me, but the most frustrating moments of my playthough were because of clarity issues that I had. Units will also get stuck on terrain or will bottle up in choke points. Flying units also have collision (you can't stack them, and they can't fly over structures).

Overall I really enjoyed it though. I liked the side quests, I liked the main story, I liked collecting the rare items to try and unlock powerful synergies with my heroes, and I liked exploring the world that Spellforce had to offer both in terms of the actual written story and the multitude of game mechanics I was able to become familiar with.
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145 Std. insgesamt
Verfasst: 01.07.21 11:14
Spellbound.
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2112 Std. insgesamt
Verfasst: 30.05.21 03:10
excellent combo of rpg and strategy
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345 Std. insgesamt
Verfasst: 27.05.21 02:31
This game is a hoot so far. It's a big improvement over base Spellforce 3 and has an interesting enough campaign. I didn't expect to see a lot of CRPG esque elements like love interests in an RTS. The mercenary system is pretty cool as well and allows you to try out a variety of builds. I'd recommend having at least one dwarf merc as the game hands you some very nice dwarf only loot early on.
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2561 Std. insgesamt
Verfasst: 15.05.21 11:31
Excellent blend of RPG/RTS. Worthy contemporary successor to WarCraft 3.
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1846 Std. insgesamt
Verfasst: 14.05.21 13:23
As much as I tried to enjoy the story (which is very good with all sorts of plot twists), the quests are pretty badly bugged. It sort of ruined the total experience with the game.

Overall, the game mechanics is very well thought out for an RTS and it deserves a further sequel to this. There is little replay value to this game since the outcomes of one's decision is very predictable.
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3923 Std. insgesamt
Verfasst: 19.04.21 04:06
I purchased this game a week ago. I played about 65 hours in that week. It is a very good blend of RTS and RPG, and it is done surprisingly well. Some missions have both gameplay styles in them and some have just RPG style gameplay, but there is plenty of both.

The graphics are done well.
The sound and voice acting are done well.
The story is pretty good.
The amount of skill trees and combos you can do is amazing. You can make a necro tank or a demon summoning healer. Up to you.

The only downside to the game that I've found is there is not a lot of information out there. Unfortunately it isn't as popular as it should be, so people don't make a lot of information available. If you're looking for builds etc, you're only going to find some vague descriptions in the internet forums, but nothing specific like most other RPGs. That's unfortunate, but it isn't the fault of the game itself.
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2088 Std. insgesamt
Verfasst: 04.04.21 18:40
Co-Op campaign gameplay was boring, unchallenging, and very slow. Story and side-quests seemed not really fleshed out, characters didn't feel like they had depth and most dialogue was meaningless. Plot twists were broadcast miles in advance. The 3 races to play as didn't feel balanced and the level 20 cap felt too low as we hit it before the end.

UI was better than spellforce 3 and the game did manage to connect each time we tried to play, but that's about the only positive improvement.
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1866 Std. insgesamt
Verfasst: 03.04.21 05:47
If you liked SpellForce 3's base campaign you'll enjoy this entry.

As an expansion to Spell Force 3 it continues the strengths of the base game while also peppering in some welcome new additions and changes to gameplay. Namely, the dwarf and dark elf factions offered a little bit more diversity to the RTS missions with the Dark Elves offering a more interesting resource mechanic. However, the story seemed a bit more esoteric this time around which made the finale a little less satisfying to me. Compared to the base game it feels like gear and character progression happens more quickly but this seemed to scale with a slight increase in challenge relative to the base game.
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409 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.21 10:02
Dose not deliver what Spellforce 3 did. Story line is realy weak. Grinding basicaly.
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1056 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.21 12:47
Good luck trying to play any multiplayer
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3100 Std. insgesamt
Verfasst: 13.02.21 09:44
Incredible piece of work! Nature environments are so beautiful so alive :-) Well done! Good job guys. Many thanks for this.
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4152 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.21 21:41
Nice game as far as the campaign goes. However, once you finish the campaign it becomes hollow and there is no replay value unless you want to play the campaign again.

The campaign is worth the money and a great base for campaigns with many options for expansion with other campaigns. My advice in playing is do all the optional quests possible along the way as once the main campaign ends it falls off a cliff.
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1873 Std. insgesamt
Verfasst: 20.01.21 18:40
Such an amazing new campaign!
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1567 Std. insgesamt
Verfasst: 18.01.21 23:13
One of the best RTS campaigns out there. It's a bit heavier on the RPG side of things than the base game but that's not a negative in my book. Phenomenal music, surprisingly decent story line. Pure gold in an age where RTSs are kinda a dead genre
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1210 Std. insgesamt
Verfasst: 16.01.21 17:17
Just as good, if not better than the base game. A couple improves to the functionality.
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3775 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.21 16:20
Well, I have mixed feelings about this addon.

It is a good looking, bug free and all together well done stand-alone-addon for Spellforce III but in my honest opinion it lacks on depth in story, items and hidden side task in comparison to the main game.

I ended the campaign and always had the feeling there is something missing. It feels a bit more linear unless you still have the option to choose where to go next, but you always have to come back to one certain point where most missions start from. There are also no other factions to rally for your cause which for me cuts it all together a lil bit short, i dunno. You just start every mission on point A, go to B and maybe C, then head back to A and done. Next. For me it does not feel like a really epic journey anymore, which I think was a very great part in the Spellforce 3 adventure and story. Next thing are the Items...mostly you can forget about the regular merchants, unless you like to equip yourself with grey and green rubbish items (only one or two exeptions), and sometimes you get a more or less good item from quest rewards or a secret merchant, but still...none of it is really, really! decent. And the hidden treasure hunt aspect from the original game was totally abandoned, which makes it not really worth it exploring the whole maps anymore with all the lovely, tiny little details. I really miss that.

Still, yeah its a well done game in all technichal aspects, the new races you can play now (dwarves and dark elves) are really nice to play, they have good balance with their own strengths and weaknesses and beautiful units and buildings. Also a very good feature are the mercenaries, basically new custom made heroes you are able to shape the way you want them, the whole story somehow roots in the old story from SP3, you meet some known characters again which is a good approach, but also there i think it lacks a lil bit on depth...it just could have been more, and still be a playable stand-alone for people who never played the original game.

To sum it up:

If you loved Spellforce 3 (and I think most of us did cuz it just was great!) and you are interested how the story goes on, get the addon Soul Harvest when its on sale (like I did) but dont expect it to surpass the original game. The only thing they did better here is the balancing and different playstyles for the new races. For me Soul Harvest just brings some extra pieces to the puzzle in the story but (I think) it won't give you the joy you had playing Spellforce 3. Thats it.

If you read this and haven't played Spellforce 3, go get it and thank me later. This game was worth every penny and still is, even at full price. The love to detail and all other aspects in this game is still unmatched in this series and has a high value of replaying the whole game. Soul Harvest not so much.

Soul Harvest gets 7 out of 10 points (view of a person who loved SP3 and compares) so it's still recommended (if on sale)
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1235 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.21 12:40
Good RTS that requires a fair bit of micromanagement and careful allocation of resources, and controlling certain areas. Not quite as refined as say Starcraft or AOE etc, and controls can feel a bit sluggish. But otherwise a really good game so far. Definitely reccomend, especially if it's on offer!
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872 Std. insgesamt
Verfasst: 30.12.20 23:12
Nice game!
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1102 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.20 03:53
A WC3 clone that improves in some ways over it's fore-father. And on sale for under 10$, quite the bargain for a 20+ hour campaign! Worth it for RTS fans.
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2264 Std. insgesamt
Verfasst: 07.12.20 21:27
This expansion worth every dime!

I've finished the Spellforce 3 before Soul Harvest, which took me 68h and this gem of an expansion took another 37h to finish. More than 50% of the original game for an expansion is a CATCH!

The story follows up the original SF3 and all the events, characters and even story makes flashbacks to the game. I played SF3 and Soul Harvest consequently and it felt like I was watching the second season of a favorite tv show.

Additionally, you can create mercenaries to team up with, which releases you from relying on the NPC's in the game. Tho, only mercenary I needed was a good healer, I didn't need anything else.

I strongly suggest this expansion to any Spellforce 3 fan.

Cheers!
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3257 Std. insgesamt
Verfasst: 24.11.20 01:57
Its a fun RPG with some great RTS elements.
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4348 Std. insgesamt
Verfasst: 23.11.20 18:33
Even better than the base campaign. The level design, gameplay, and voice acting are crazy good.
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1551 Std. insgesamt
Verfasst: 20.11.20 17:12
I love the series, but alas can't finish it due to the masked woman 1 shotting my whole party every time I try to fight her... can't find what is 1 shotting my whole party to fix it so unfortunately my patience has run dry and I cannot recommend a game you can't finish.
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1982 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.20 17:54
The voice acting, quests, side-quests, and general plot were well done. Though there were only a few RTS missions, they were fun and seemed relevant. I'd recommend this game to light strategy and RPG players.
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1951 Std. insgesamt
Verfasst: 27.10.20 22:09
I really enjoyed the game personally. They mix the RPG and RTS elements quite well, with a fair mixture of both. If the main NPC's don't have builds or classes that fit your style, you can just create mercenaries that allow you to play around and experiment with different builds and abilities. Base building and such is fairly simplistic, so don't expect anything grand or spectacular, but it still is fun and enjoyable in it's own right. Characters themselves are diverse and interesting in their own right, each with unique backstories and issues that shape them into who they are.
The ending is amazing though. A couple plot twists thrown in there really threw me for a loop, and for a while - I was already making guesses as to who was who and stuff like that. But the final choice you make in the game is arguably the best part of it, and I really felt my own personal dilemma when faced with that choice, so thank you - the developers that is - for making this game. I truly did enjoy it.
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2231 Std. insgesamt
Verfasst: 27.10.20 14:27
A nice continuation after the end of the main game. I quite liked the main protagonist and the overall story development. It took me longer to complete than I thought, which is always nice.
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1421 Std. insgesamt
Verfasst: 26.10.20 18:41
the hybrid of RTS and RPG was exactly what i was looking for
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1739 Std. insgesamt
Verfasst: 26.10.20 17:21
I łegit onły got this game because I saw on the wiki that the Dark Ełves factions had some spider units and I łike spiders, but the rest of the game is pretty amazing too.

If you're bad at RTS, you can just use the Dwarf character, unłock her Heroic Charge abiłity (so you zoom past ałł the enemies), the Demołishing Wave abiłity (it can basicałły oneshot any buiłding at rank 3) and then you just order her to use it in front of the enemy HQ to win the map instantły.
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212 Std. insgesamt
Verfasst: 24.10.20 18:25
Great RTS/RPG well worth getting.
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317 Std. insgesamt
Verfasst: 12.10.20 22:56
add workshop support
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1243 Std. insgesamt
Verfasst: 11.10.20 16:25
It is a fine expension, a bit shorter than the main game. Has a lot of side quests to max out your heroes level and equipment to make them able to win RTS missions by themselves. The best part here is a big rework and rebalancing for both RPG and RTS parts. Removing resource stockpiles and caravans and new camera scale make RTS part enjoyable.
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1429 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.20 15:25
Fun!
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674 Std. insgesamt
Verfasst: 30.09.20 00:27
Unit roster could be better
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3392 Std. insgesamt
Verfasst: 29.09.20 20:25
Hybrid rts/rpg game, really unique. If you don't like RTS large parts of the game are going to feel like a chore. This title improves all aspects of Spellforce 3, the only complaint I have is the unreasonably long loading screens.

The story is also amazing, definitely above the cheap writing of that is ever present in Current Year RPGs 9/10
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2623 Std. insgesamt
Verfasst: 28.09.20 16:20
Pros: beautiful graphics
interesting campaign story
around 30 hours of campaign gameplay
RPG aspects need just a little bit of improving
dwarves
definitely worth 8 euros if you like RTS strategy and RPG
Cons: Loading screens are a pain
RTS needs some enhancements to be more complex
homosexual dwarf in the campaign
elves exist
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792 Std. insgesamt
Verfasst: 28.09.20 02:22
Quality characters and storyline, marred by very slow loading screens, poor RTS mechanics, and an unfortunate number of bugs. Talking to the wrong characters while shapeshifted can permanently cancel entire questlines, which doesn't become obvious until many hours later in the game. The promising storyline is also weakened by not allowing any continuity from the previous game, and immediately undercutting the accomplishments of that story arc.
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2102 Std. insgesamt
Verfasst: 01.09.20 15:47
Spellforce 3 Soul Harvest is on of the best Warcraft 3 Clone you can get on the market. WC3 is still the king of Hero RTS games but Spellforce series a close second.

The original Spellforce series was better, thought. You could export your heroes in spellforce 1 and 2 replay campaigns and maps like you wanted and build some really powerfull heroes on the journey. In spellforce 3 and sh you can only play the campaign once. That is a missed opportunity in my eyes. You should be able to replay the campaign or skirmish maps with your own heroes as many times as you want.
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2869 Std. insgesamt
Verfasst: 23.07.20 15:49
Great story and fun to play! Campaign could've been longer though.. Feels shorter as compared to Spellforce 3's campaign. Overall 8/10!
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1496 Std. insgesamt
Verfasst: 07.06.20 20:20
Pros
1) Great content for a stand alone DLC (at least 20 hours if you do the side quests)
2) Variety of ways to complete missions
3) Multiplayer options
4) Great RTS for the price
Cons
1) If you don't play previous Spellforce some of the characters won't make sense
2) Small bugs, not game breaking but enough to notice
3) Skill tree is way too short
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662 Std. insgesamt
Verfasst: 18.05.20 00:18
One of the best RTS games ı have ever played. Company should try to reach more player because online average player count is not enough.
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1818 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.20 22:58
Dwarfs. What more do you need?
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820 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.20 01:22
While the maps are sometimes a struggle for my computer (even though I have a decent gaming PC) and the loading screens are a sin, this game is WORTH IT. It gives me all the old school Warcraft 3 vibes but with a darker, more adult story. Definitely worth the price and I can't wait for them to re-release the original campaign on this new platform.
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3040 Std. insgesamt
Verfasst: 04.05.20 03:28
I haven't played the original SpellForce 3 yet, but this DLC has a very good story and voice-acting. The RPG system is nice, complicated and original, allowing you to power-build the characters you want, while testing many options using your Mercs. The experience of having your hero go from weak to army-slaying-powerfull is very rewarding. The races in the strategy part of the game are quite different. But you really need to get used to the game mechanics: it is very annoying to command your army and your heroes at first. But after some hours of playing you get used to it. I do think they should have made army unit control more similar to games like Starcraft. Units do not respond very well here. But the core strategy mechanics are refreshing for the RTS genre. The only issue I have is that on the Circle mage difficulty the only viable option is to rush your opponent before he amasses an army that you can't beat. And even with this strategy some missions are really tough, as you need to time your attacks at the opponents bases when he is the most volnurable.

This game reminds me of Age of Empires, Pathfinder and Wasteland 2. And it is in that range of high quality.
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2955 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.20 04:59
Before hopping into Soul Harvest I'd only played the first 2 (and expansions) Spellforce games on PC, not SF3. I still have those disks to this day, great games, innovative for their time, and I still have fond memories of playing them.

So as you can imagine I was crushed when the reviews for SF3 started coming out and it was rated everything from bad to mediocre. I was glad I didn't pre-order, but far more disappointed my beloved Spellforce series had a failed comeback. Fortunately Grimoire didn't wan't to give up just yet and went ahead with Soul Harvest. Again I can only write this as someone who 'hasn't' played SF3.

Soul Harvest is not perfect, but it is a great game and it absolutely brought back those old memories. If you have absolutely no history with the SF series, this is a totally acceptable place to start. It does expand on the SF3 story a little bit, so I've come across a few semi-spoilers for the main game, but nothing too major and I will most likely forget by the time I get around to SF3 anyway.

The party based stuff feels very much like the old Divinity games, if you ever played those (not Original Sin). If you haven't, then know the party based side is pretty cool. It took me a minute to retrain my brain on how it works because this isn't POE or Diablo. While your spells are laid out for you in a bar on the top and assigned to F1-F12, switching to a secondary bar by holding shift, the best way to choose spells is a radial menu that slows down time while you are in it. So essentially you place your mouse over your target, then open the radial menu. You then cycle through a spell for each of your 4 characters. Generally by the time you select the 4th, the 1st will have casted theirs and you repeat the cycle. Most fights will be done 95% in the radial menu with slowed time. Initially I took a Diablo/POE approach where I just tried to select my spells by hitting F1-F12 as I went along, but I found the enemies were too quick and hit too hard and too fast, 24 spells to manage between 4 characters, I knew I was doing something wrong. Once I figured out THIS game's mechanics, it felt almost instantly natural and changed combat from unnecessarily difficult to actually really fun.

The RTS aspect has a Starcraft feel more than an Age of Empires or C&C feel. Micromanaging is critical in the RTS missions, and it is pretty hefty too. I would not describe this as a casual RTS, it is actually quite difficult if you are not already an expert at RTS micromanagement, there is quite a bit to keep track of and it can be pretty overwhelming. As soon as you think you figured it out, the enemy then comes flying in with 100 dragons against your measly 20 troops that you thought were pretty good. Yeah, it's like that. The RTS balance also seems to be extremely skewed too, where some missions are fairly easy while others are nigh impossible if not done correctly. You can usually figure out the right way to do it, but it very well may take a few tries.

If you like RTS games, you'll probably like this one. If you like top down hack and slash games but are meh with RTS games, you might still like this but it will be a challenge. If you hate RTS games, this probably won't be the one to convert you. While the party based side of the game has a fairly unique combat system, the RTS stuff is pretty standard fare. It does feel a little forced at times and I mostly just looked forward to being done with them so I could get back to kicking ass with my party.

The dialogue is good more often than not, the game is overall pretty to look at, the story is on the generic side but it gets the job done. As long as you don't hate RTS games you should find something here to enjoy. The RTS missions were a little too generic for how challenging they could be, but overall I had a good time playing through this so I'll give it the go ahead.

7/10 Would summon undead army again

PS Grimoire has said they planned on adding the updated Soul Harvest mechanics to Spellforce 3. Once this goes live I will finally play SF3, but from what I've heard there's really no reason to play it until then...
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97 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.20 00:17
Coop outside EU is still broken as in March 2020. If you're looking for game to coop with friends, try another game.
This game online coop requires connection to Germany, as I live in Asia the ping is high. RTS battle is total disaster during high latency.
Although there is a LAN mode by disconnecting with the server, we spent a few hours trying Hamachi and other VPN solutions but none of these work for us. I am requesting refund and hopefully devs will fix the coop for worldwide players in the future.
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2269 Std. insgesamt
Verfasst: 01.03.20 14:00
One of the few games that actually made me want to finish it no matter how busy I was
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592 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.20 03:03
The main game was great, however the key bindings in the expansion make it almost unplayable, and it's difficult to update key bindings to get the experience you're looking for. It's also very easy to reset key-bindings without any prompt, making your hard work go to waste. Overall, this feels like a half-baked expansion to generate revenue, which I regrettably purchased.
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1240 Std. insgesamt
Verfasst: 21.02.20 09:47
This is a game, but not fun to play.
Please buy the first one and enjoy the actual Spellforce expirence
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2393 Std. insgesamt
Verfasst: 17.02.20 02:01
The controls took a little extra time to get used to but i love it!
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1665 Std. insgesamt
Verfasst: 16.02.20 21:41
To put things in a nice succinct way:

The reason I'm writing this review is because I was pleasantly surprised at the quality of the story, characters, and voice acting. I had played a tiny bit of SpellForce 3's beta, and after seeing Soul Harvest's generally positive reception I gave it a shot. Well let me say, there are a lot of positives about this game. For example, if you're a fan of Mass Effect's mission structure (go out to a new area, complete some quests, go back and turn it in, all while learning about your companions) then this game might actually be worth a shot. There are also a few Divinity-like aspects to this game which are a welcome addition IMO. Of course I might be wrong, and maybe exploring a new area with only your 4 heroes is something SpellForce has done all along, but needless to say those sections can be quite fun.

I beat this game on hard and while I'm no expert on Strategy games, I'd say the combat is good enough that you will be happy if, of course, you are enjoying the rest of the game.

However, if the above positives don't sound like your cup of tea, the real kicker is that there's a lot of content here. Each race is not too different so that it's like learning an entirely new game, but their elite units definitely differ in significant ways, while the basic units are slightly more similar. There are a LOT of quests to do, and the loot game is actually surprisingly fun, though that's not to say this game is a loot-focused RPG. It isn't-- I'm just pointing out that sometimes, the loot can offer some satisfying decision making dilemmas about which cool armor or weapon to use.

If you're a fan of strategy games or RPGs, give it a shot. If you're still wondering about your choice, maybe get it on a sale. for anything under 15$ this game is a steal IMO.
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Empfohlen
3601 Std. insgesamt
Verfasst: 15.02.20 14:03
Cant wait for the main Campaign in Soulharvest Mechanics
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Nicht Empfohlen
9186 Std. insgesamt
Verfasst: 08.02.20 16:33
I tried my best to enjoy this game. The sheer number of remaining bugs makes it impossible. I've had to restart multiple times due to bugs. Avoid buying this. Maybe in a year or two it may be worth a buy on sale. Currently I can't progress in Memento due to the Aspirant no longer existing. The game is just too broken to suggest. Great potential though.
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2199 Std. insgesamt
Verfasst: 05.02.20 00:08
SpellForce 3 is the most underrated RTS I've played in a long time.

*I tend to play strictly with friends in Free for All/ 2v2 etc.*

TLDR; Great Art/Gameplay/Races ---- Hate Sector based building.

Pros.
-Fantastic Art
-Graphically beautiful.
-Awesome units and modelling
-Great Racial variety (While not a long list of races to choose from, they're uniquely different and have very different play styles)
-Decent balance of game-time / Downtime (By this I mean you always have something to do, and rarely will just be waiting for resources)
-Includes RPG elements fused into the game play of the RTS matches. Much like Warcraft 3. (Heros level, have talent specs, can buy and equip items, etc)
-Great combat and unit Balance. Every fight feels rewarding. (Literally as well, with AI dropping loot)
-Even includes boss fights on certain maps where you can King of the Hill style fight over Mid Boss for Rewards.

Cons.
-Sector based building. I'm a massive advocate for free building in RTS. (While the sectors are not insanely limiting I do feel as if I would always prefer node based resources that allow me to build anywhere with limitless builders)
-Story not so interesting.

That's truly about the only Cons I have on this game. I understand the concept of sectors and can recognize that it also brings a unique taste to the RTS world. I am just a sucker for free build.
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3 Reviews
Empfohlen
3457 Std. insgesamt
Verfasst: 31.01.20 20:44
Lots of fun and hard and above challenges are exactly that. Good thing you can change the challenge level on the fly.
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12 Reviews
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2564 Std. insgesamt
Verfasst: 20.01.20 21:41
Its beauty lies in its simple, but elegant writing. Combine this with extremely detailed graphics and evoking music and you get something special. Loved the ending. The combination of RPG/RTS gameplay still is well thought out. However I'd like Grimlore to fix those egregious loading times. It's also wildly random; even going to the overland map can take up from five seconds to one minute. Better get that cup of thea and bake some cookies in the meantime...

Besides the long loading this version is better executed in every other aspect compared to Spellforce 3. I actually recommend this stand alone expansion above the main game.
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Logo for SpellForce 3: Soul Harvest
Rating auf Steam Sehr positiv
85.42% 984 168
Release:28.05.2019 Genre: Strategie Entwickler: Grimlore Games Vertrieb: THQ Nordic Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise: SpellForce
Einzelspieler Mehrspieler Koop
0 Prisoner haben dieses Spiel schon
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel
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