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Sammlung

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Notiz

Die Pre-Alpha-Version wurde am 23. Oktober 2013 auf Steam veröffentlicht.

Marktplatz
  • Plattform: PC Veröffentlicht: 13.11.2014
16,99€
Zum Shop
Preis Update 30.10.24

Über das Spiel

Space Engineers ist ein Voxel-basiertes Sandbox-Spiel, das in einem Asteroidenfeld im Weltall spielt. Zurzeit ist das Spiel als Early-Access verfügbar und wird von dem tschechischen Entwickler Keen Software House entwickelt. Das Spiel bietet eine Open-World-Umgebung, in der Spieler verschiedene funktionsfähige Konstruktionen, wie zum Beispiel Raumschiffe, bauen können. Die Pre-Alpha-Version wurde am 23. Oktober 2013 auf Steam veröffentlicht.

Die Weiten des Weltraums warten darauf, mit Ihren Kreationen besiedelt zu werden! Spielen Sie als Ingenieur, Architekt, Bergmann, Schweißer, Soldat, Pilot oder Pirat... Ihre Vorstellungskraft ist Einzige, was Ihnen in Space Engineers Grenzen setzt. Bauen und warten Sie Ihre eigenen Raumschiffe, Raumstationen, Hovercrafts, Radfahrzeuge, kleine Kampfraumschiffe bis hin zu gigantischen Träger-Fahrzeugen… die Entscheidung liegt bei Ihnen. Mit Hilfe einer realistischen Volumen-basierten Physik-Engine können alle Objekte zusammengesetzt, zerlegt, beschädigt und zerstört werden. Inspiriert von echten Arbeitsbedingungen im Weltraum bietet Space Engineers ein realistisches Gefühl davon, wie der Umgang mit Weltraumtechnologie in der Zukunft aussehen könnte: Physikalische Gesetzmäßigkeiten werden so realitätsnah wie möglich abgebildet und es können nur solche Technologien eingesetzt werden, deren Nutzung in der nahen Zukunft auch tatsächlich denkbar und wahrscheinlich ist.

Mit zwei Spielmodi hat Space Engineers für jeden Geschmack etwas zu bieten: Im Creative Modus können Sie Ihrer Kreativität und Ihren Ingenieurs-Fähigkeiten freien Lauf lassen, nach Herzenslust Objekte erschaffen und völlig frei Ihre eigne Welt gestalten. Im Survival Modus geht es dagegen ums nackte Überleben. Nur durch das Erschaffen mächtiger Kriegsmaschinen werden Sie sich hier gegen andere Spieler behaupten können. Bitte beachten Sie: Space Engineers ist ein Early Access-Spiel. Das bedeutet, dass sich das Spiel noch in der Entwicklung, aber bereits in einem sehr gut spielbaren Status befindet und eine große Menge an neuen Features enthält, die seit seiner ersten Veröffentlichung hinzugefügt wurden. Das Spiel wird regelmäßig durch Updates verbessert, die neue Features, Inhalte, Optimierungen und Bugfixes mit sich bringen. Dank des bereits sehr ausgereiften Gameplays und dem großen inhaltlichen Umfang ist es schwer zu glauben, dass die endgültige Vollendung des Spiels noch bevorsteht.

Features:
  • Sandbox-Simulation: Absolute kreative Freiheit in den Weiten des Weltraums
  • Creative Modus: Völlige Freiheit beim Erschaffen spektakulärer Weltraum-Bauten
  • Survival-Modus: Erschaffen Sie Kriegsmaschinen, um gegen andere Spieler zu bestehen
  • Gestaltung, Bau und Instandhaltung von Raumstationen und Raumschiffen
  • Bau und Einsatz mächtiger Kampfraumschiffe
  • Realistische Physik-Engine: Objekte wirklichkeitsgetreu bauen und zerstören

Zusatzinhalte zum Spiel

DLC Space Engineers - Automatons 13.04.2023 3,99€

Systemanforderungen

  • CPU: Intel Core2 Duo 2.0 GHz (or AMD equivalent)
  • GFX: NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon HD 3870 / Intel HD Graphics 4000
  • RAM: 2 GB RAM
  • Software: Microsoft Windows XP (latest SP)
  • HD: 2 GB
  • SFX: DirectX® compatible on-board
  • DX: Version 9.0c
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Steam Nutzer-Reviews

85 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
27273 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.22 08:03
Ja, es gibt Bugs. Auch nicht wenige, das ist gelegentlich schon nervig. Dennoch ist spielt sich das Spiel sehr gut und spannend, mit entsprechenden Mods auch sehr herausfordernd. Mir macht es viel Freude, man sollte nur bei komplizierten mechanischen Anlagen im Hinterkopf behalten, dass es immer mal katastrophale Seiteneffekte geben kann.
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124 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
145788 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.22 01:08
Ich muss sagen,dass es wirklich ein wirklich klasse Spielkonzept ist .. Die Planeten sehen recht gut aus , es läuft flüssig und man hat recht viele Entfaltungsmöglichkeiten.. Jedoch muss ich auch sagen. dass dieses Spiel nicht nur in dem Spielkonzept einzigartig ist, sondern auch in seinen Bugs. ich kenne wirklich viele Spiele und nachdem ich mittlerweile mehr als 2421 Spieltunden in dem Spiel gespielt habe, habe ich eine nahe zu endlose Bugliste angesammelt verschwindet ein bug, dann kommt der Nächste. manchmal ist das Spiel leider gerade deshalb ziemlich beschäftigend einfach weil durch random irgendwas kaputt geht. irgendwas nicht funktioniert oder spontan etwas total verrückt spielt . ich wünschte mir, die Entwickler würden es auch mal etwas länger spielen. Jedoch wenn es mal bugfrei funktioniert sage ich deutlich, dass es mir auch das Geld wert ist jedoch nichts für schwache nerven, nicht nur wegen den aufregenden Kampagnen , sondern auch weil man sich oft über extreme bugs aufregen und herrumschlagen muss. Alles in allem also ein wirklich mega klasse spiel , welches meiner Meinung nach einzigartig und große klasse ist jedoch noch viel verbesserungspotential birgt.
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33 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
2565 Std. insgesamt
Verfasst: 31.01.22 23:31
Space Engineers ist ein sehr schönes Spiel. Es macht viel Spaß die Welt zu erkunden und mit der Hilfe der Physik eine wunderbare Technische Welt zu erbauen in der sehr sehr viel möglich ist. Sehr zu empfehlen da es viel Spaß macht vor allem mit Freunden und einem kaum Grenzen gesetzt sind.
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63 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
9447 Std. insgesamt
Verfasst: 28.01.22 16:17
ok
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122 Produkte im Account
16 Reviews
Empfohlen
19695 Std. insgesamt
Verfasst: 27.01.22 02:22
Einfach schick! Für Linux-nutzer ist es aber nur mit Umwegen Spielbar. Habs aber vorher auf Windows gespielt und bin zu 100% überzeugt! Das ist was für Tüftler und experimentierende Überlebenskünstler. Mit dem Workshop und den Updates ist es jeden wärmstens ans Herz zu legen.
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43 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
45141 Std. insgesamt
Verfasst: 14.01.22 17:20
Unvorstellbare unbegrenzte Möglichkeiten. Wörter reichen nicht aus um die Genialität dieses Spiels zu beschreiben.
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4 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
11880 Std. insgesamt
Verfasst: 26.12.21 23:21
150 h of progress are gone because steamcloud doesnt work like it should
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2 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
6657 Std. insgesamt
Verfasst: 25.12.21 07:52
Das Spiel ist perfeckt für kreative Menschen, die gerne an Projekten tüfteln. Ich spiele das Spiel seit aktuel seit 80 Stunden und kann es nur weiterempfehlen. Das Spiel hat schöne Grafiken, die meiner Meinung nach ein gutes Weltraum-fealing erzeugen.

Das Spiel hat viele Bauteile, mit denen man coole, schöne und auch große Raumschiffe bauen kann. Wenn diese dir nicht außreichen kannst du dir immer noch Mods kostenlos herunterladen, die neue Bauteile, neue Planeten oder sogar ganze Fraktionen hinzufügen.
Man kann sich auch Raumschiffe fon anderen im Workshop runterladen.

Alles in allem ist Space Engineers ein tolles Spiel mit vielen einzigartigen Featurs, die dieses Spiel besonderst macht.
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70 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
11118 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.21 13:50
SPACE SHIP GO BRRRRRRRRRRRRRRR
Very Gud Game would go figh space pirates again!
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29 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
10573 Std. insgesamt
Verfasst: 06.09.21 06:40
einfach genial umgesetzt das spiel Sucht gefahr!!! Man verliert das Zeitgefühl beim spielen!
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100 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
52677 Std. insgesamt
Verfasst: 01.08.21 08:57
Ich finde es einfach klasse.Man kann da so viel zeit drin verbringen ohne das es langweilig wird
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275 Produkte im Account
5 Reviews
Nicht Empfohlen
18460 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.21 20:00
Content paywalls and cosmetic DLC mania.
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62 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
52216 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.21 18:58
I would be surprised if they had a single programmer designated to this game
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69 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
3949 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.21 15:15
Macht echt Spaß. Die DLCs sollten etwas umfangreicher sein und nicht immer nur kosmetische Items enthalten. Manchmal fehlt neuer Content..
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94 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
54395 Std. insgesamt
Verfasst: 27.07.21 16:29
Nach bald zehn Jahren Entwicklung bekommt man es immer noch nicht hin, den Dedicated Server vernünftig zu Implementieren und die zahlreichen Bugs zu entfernen. Anstelle dessen wird versucht, mit DLCs den Spielen mit ein paar Blöcken, die stellenweise im Standard lange fehlten, noch ein paar Euro aus den Taschen zu ziehen.

Zu den Fehlern, die seit Jahren noch nicht behoben wurden:
- Dedicated Server:
- Performcance miserabel; überwiegend Single-threaded.
- Teilweise unvorhersehbare und unwahrscheinliche Physics.
- Diverse Soundbugs
- Remote-Control / Autopilot funktioniert nicht zuverlässig. (evtl. auch ein Allgemeines Thema, im Singeplayer nicht verifiziert)
- Scripting:
- Lüfterstatus kann nicht erfragt werden, wenn dieser ausgeschaltet ist.
- API allgemein schlecht Dokumentiert
- Kein durchgängiges Konzept bei Methoden (teilweise dedizierte Methoden, teilweise Zugriff mittels key-value) ( nicht wirklich ein Bug, aber an die API wird auch nicht weiter verfolgt.
Allgemein
- pro Grid wird Jeder Energieerzeuger / Energieverbraucher einzeln für jeden Tick berechnet ( auch ob Batterien laden oder Entladen müssen). - Das spielt normalerweise keine große rolle. Wir haben auf unseren Dedicated-Server allerdings eine Mega-Basis mit mehreren hundert Batterien, ebenso vielen Solar-Platten, und über 1.000 Verbraucher gebaut. Daran sind ca. 10 Schiffe gedockt. Die Kollegen mit schwacher CPU können an der Hauptbasis nicht mehr vernünftig spielen.

Man muss aber den Entwicklern zu gute halten, dass die Möglichkeit C#-Code zur laufzeit einzufügen und auszuführen dennoch sehr gelungen ist. - Hier lassen sich unzureichende Standardfunktionen seitens Keen Software House ausbügeln. Beispielsweise haben wir einen tatsächlichen funktionierenden Autopiloten geschrieben, der Schiffe auch in einem komplexen Hanger korrekt einparken und Docken kann geschrieben.
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51 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
66650 Std. insgesamt
Verfasst: 17.06.21 08:08
Ich hab über 1000h gespielt und kann leider nur sagen das der Grundgedanke gut ist aber die Umsetzung in vielen fällen einfach nur mangelhaft ist.
Die fehlerhafte Physik kann man verzeihen, auch das der Multiplayer von Anfang an Probleme macht da es am Anfang nicht dafür vorgesehen war.
Was man nicht verzeihen kann und was auch nicht besser wird sind die Bugs die seid Einführung des Multiplayers auch den Singelplayer beeinflussen. Es ist quasi unmöglich komplexe Strukturen zu bauen da selbst bei einfachen Dingen wie einem Turm mit 2 Armen und 3 Motoren das Spiel anfängt unkontrolliert die Struktur zu bewegen bis sie explodiert und man entweder neu Laden muss.
Man sollte denken wenn es möglich ist einen stabilen Server für die eigenen Streams oder größere Youtuber/Streamer bereit zu stellen sollte ein funktionierender Singelplayer keine große sache sein, tja falsch gedacht, schade....
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36 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
214875 Std. insgesamt
Verfasst: 02.06.21 20:15
das Spiel ist genial einer mit der besten Spiele die es gibt
nur die Server sind Überwigend Miserabel
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190 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
17821 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.21 18:28
ein super geiles spiel ^^
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129 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
74897 Std. insgesamt
Verfasst: 15.05.21 19:03
it's okay
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31 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
5333 Std. insgesamt
Verfasst: 13.05.21 20:37
Space Engineers ist Solo-, sowie im Multiplayer ein unvergleichlicher Spielspaß! Man kann sich kreativ austoben und der Kreativität sind hierbei keine Grenzen gesetzt. Bemängeln kann ich höchstens die FPS-Einbrüche bei zu großen bzw. komplexen Kreationen. Man braucht sicherlich seine Zeit um ins Spiel zu finden. Einmal drin, will man gar nicht wieder weg davon! Absolute Empfehlung!
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908 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
16300 Std. insgesamt
Verfasst: 30.04.21 19:37
Ist so ein bisschen wie ein Michael Bay Film. Explosionen. Überall und in Momenten wo man es nicht erwartet.
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249 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
101940 Std. insgesamt
Verfasst: 25.04.21 18:26
Kurze Beschreibung: Minecraft im Weltraum. Es ist ein tolles Spiel, wenn man Raumschiffe, Fahrzeuge oder Stationen im All oder auf Planeten aus selbst gesammelten Ressourcen Bauen will.
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49 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
171881 Std. insgesamt
Verfasst: 24.04.21 13:45
Hallo Leute,
ich kann das Spiel inzwischen nicht mehr uneingeschränkt empfehlen. Durch die vielen DLC's wird das Spiel immer weiter von seinem Ursprung als Weltraumsimulation mit Physikrealismus weggeführt. Zu Anfang, beim Start des Early Access 2013/14, sah es nach einem Weltraum- und Überlebensspiel aus mit einer physikalischen Realität, die einem helfen oder schaden konnte. Inzwischen ist es eher ein Treffpunkt für Wagenrennen und Kampfaktionen ohne wirkliche Notwendigkeit (zum Beispiel Feindgegner). Besonders neue Bauoptionen zum Erstellen von neuen Raumschiff- und Architektur-Designs sind komplett auf der Strecke geblieben.
Wer also Kreativität und Herausforderungen sucht ist hier falsch. Wer herumballern und zerstören will ist hier richtig. Leider.
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----------------<
Hi Guys,
I can no longer recommend the game unreservedly. Due to the many DLC's, the game is being led further and further away from its origins as a space simulation with physics realism. At the beginning, at the start of Early Access 2013/14, it looked like a space and survival game with a physical reality that could help or harm you. Now it is more of a meeting place for chariot races and combat actions without any real necessity (for example enemy opponents). In particular, new construction options for creating new spaceship and architectural designs have fallen by the wayside.
So if you are looking for creativity and challenges, you are wrong here. If you want to shoot around and destroy, this is the place for you. Unfortunately.
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76 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
48459 Std. insgesamt
Verfasst: 05.03.21 07:01
clang
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994 Produkte im Account
26 Reviews
Empfohlen
18361 Std. insgesamt
Verfasst: 24.02.21 22:38
~ DIFFICULTY ~

???? My 90 year old grandma could play it
???? Easy
☑️ Normal
???? Hard
???? Near Impossible

~ GRAPHICS ~

???? MS Paint
???? Bad
???? Meh
???? Graphics don't matter in this game
☑️ Good
???? Beautiful
???? Masterpiece

~ MUSIC ~

???? Bad
???? Not special
☑️ Good
???? Beautiful

~ STORY ~

☑️ This game has no story
???? Like playing Temple Runners for the story
???? It's there for the people who want it
???? Well written
???? Epic story

~ REQUIREMENTS ~

???? You can run it on a microwave
???? Average
☑️ High end
???? NASA computer

~ LENGTH ~

???? Very Short (0 - 3 hours)
???? Short (3 - 15 hours)
???? Average (15-50 hours)
???? Long (50-90 hours)
???? Extremely long (90-110 hours)
☑️ No ending

~ FUN ~

???? I'd rather watch paint dry
???? Hard to enjoy
☑️ Repetitive
???? Actually pretty amusing
???? Ride of your life

~ REPLAYABILITY ~

???? It's a one-time experience
???? Only for achievements
☑️ If you wait a few months/years
???? Definitely
???? Infinitely replayable

~ WORTH BUYING ~

???? No
???? Wait for sale
☑️ Yes
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225 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
41284 Std. insgesamt
Verfasst: 20.02.21 01:47
All hail Klang
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32 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
9527 Std. insgesamt
Verfasst: 14.02.21 15:17
Wenn man ein wenig Phantasy hat, und viel Spaß dabei hat, ein Welt ordentlich umzubauen, dann ist man hier genau richtig. Im Multiplayer macht das Game unwahrscheinlich mehr Spaß
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22 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
21006 Std. insgesamt
Verfasst: 12.02.21 15:16
Eigentlich ein gutes Spiel, aber schon diese Politk mit den Mini-DLCs finde ich fragwürdig.

Das ich jetrzt zum Verwenden meiner eigenen BluePrints sowie Mods die AGBs eines Drittanbieters akzeptieren und einen Account erstellen muss, macht mich wirklich wütend und sprachlos. Die Entwickler denken wohl mittlerweile ausschließlich an ihre Finanzen und nicht an die Community. Der Shitstorm geschieht ihnen zurecht
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284 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
85148 Std. insgesamt
Verfasst: 08.02.21 18:32
Was soll ich sagen, nach über 1200 Stunden ist mir Space Engineers nie langweilig geworden. Die Modfreundlichkeit macht das Spiel für mir sehr interessant und ich kann mir mein kleines Universum so gestalten wie ich es will und darin Spielen, Kämpfen, Überleben. Ich kann das spiel nur empfehlen.
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158 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
9916 Std. insgesamt
Verfasst: 07.02.21 22:00
Top Spiel, sehr viele und interessante Mechaniken um sich die perfekte Raumstation zu bauen.
Vor allem im Multiplayer mit Freunden mega unterhaltsam!
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15 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
10587 Std. insgesamt
Verfasst: 06.02.21 21:32
You can build everything you can imagine of. Wanna build a 1000m long penis? No problem
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367 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
36512 Std. insgesamt
Verfasst: 06.02.21 18:01
Wer Weltraum und Planeten - Sci-Fi mag und Dinge bauen möchte, die mehr Funktionen als nur einfache Lichtschalter haben, für den ist dieses Spiel mehr als geeignet.
Hier kann von einfachen Fahrzeugen, Raumschiffen und kleinen Basen auf Planeten oder auch im Weltall bis hin zu riesigen Raumstationen oder Basen in Asteroiden mit ausgeklügelten Abläufen und Automatismen alles selbst gebaut werden.
Wem das dann noch nicht genug ist, kann sich an dem umfangreichen Workshop Inhalt bedienen um seine Kreationen weiter zu verfeinern.
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46 Produkte im Account
21 Reviews
Empfohlen
9515 Std. insgesamt
Verfasst: 20.01.21 15:16
-schwerer einstieg..
-etwas farblose oberfläche

+man muss kreativ sein um es zu mögen oder auf multiplayersuvival stehen, dann is der spielspass
grenzenlos
+viele mods
+ nettes schadensmodel
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125 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
1773 Std. insgesamt
Verfasst: 18.01.21 11:48
Ich habe das Spiel am Samstag gekauft und am Sonntag 12 Stunden gespielt. Es macht süchtig.
Die Storys habe ich angefangen aber schnell abgebrochen. Ist nicht mein Fall. Super gemacht aber ich bin kein Fan von Kämpfen.
Habe eine eigene Welt mit meinem Freund angefangen. (Habe ihm das Spiel geschenkt damit er es mit mir spielt)
Wir versinken immer tiefer hinein...
Die DLC kann ich verstehen und sind es mir nach und nach wert.
Das Spiel ist nun mal 7 Jahre alt und muss sich finanzieren. Ich will mein Geld ja auch am ende des Monats haben und wie es mir scheint ist der Support noch sehr hoch.
Ich freue mich auf viele weitere Stunden
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29 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
13762 Std. insgesamt
Verfasst: 15.01.21 17:34
Ich habe mir das spiel jetzt schon zum zweiten mal gekauft und dazu auch alle DLCs und feier es noch immer. Mit beiden Accounts habe ich schon 700 Spielstunden :D Es ist zwar schwer anfangs aber nach und nach lernt man neue Techniken und Stils.
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9 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
2306 Std. insgesamt
Verfasst: 12.01.21 17:01
Sehr cool!
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96 Produkte im Account
31 Reviews
Empfohlen
1938 Std. insgesamt
Verfasst: 08.01.21 03:19
It's just perfect!
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257 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
9238 Std. insgesamt
Verfasst: 06.01.21 10:14
Sieht gut aus, ist sehr Komplex und Knifflig.
Leider nichts für Gelegenheitsspieler, also da müsstest du dich dahinter klemmen und 4 bis 5 Stunden am Tag spielen. Weil das extrem viel und unübersichtlich ist.
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159 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
63241 Std. insgesamt
Verfasst: 24.12.20 12:42
Ich habe noch nie lange ein und das selbe Spiel spielen können, aber über 1000 Stunden in Space Engineers sprechen für sich.
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38 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
28517 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.20 16:40
super
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84 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
5653 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.20 11:15
Dieses Spiel bietet eine Große Vielfalt an Möglichkeiten.
Selbst nach etlichen Stunden macht es noch immer Spaß.
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56 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
25514 Std. insgesamt
Verfasst: 04.12.20 16:06
Computer

My cat died today in the livingroom cause of a livertumor.

10/10 gameplay
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94 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
12994 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.20 16:52
Es ist gut
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82 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
13202 Std. insgesamt
Verfasst: 29.11.20 12:36
Man muss sich ein bisschen reinfuchsen aber es ist immernoch gut.
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18 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
17309 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.20 18:33
A great product of KSH constantly updating and helping with problems.
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93 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
2255 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.20 17:23
Tolles spiel :-D
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4 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
2560 Std. insgesamt
Verfasst: 19.11.20 17:41
umfangreich und anfangs schwierig alles zu verstehen aber ganz cooles game
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355 Produkte im Account
317 Reviews
Nicht Empfohlen
619 Std. insgesamt
Verfasst: 15.11.20 08:31
Space Engineers (v1.196)

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2286607245

POSITIVES

+ Szenario „The First Jump“ als Ingame-Tutorial (aber das erklärt nur einen kleinen Teil)
+ unterschiedliche Umgebungen: Erde (atembare Atmosphäre und Wölfe), Mond (graue Staub- und Steineüsten), Titan, Mars (Staubwüsten und Schluchten), Europa (Größtenteils aus Eis bestehend), Triton (ebenfalls Eisplanet), Außerirdisch (fremdartig mit eigener Flora und Spinnenwesen) und Weltraum
+ wahlweise First-Person oder Third-Person-Ansicht
+ Kreativmodus und Überlebensmodus
+ Sandbox aber auch lineare Szenarien (The First Jump)
+ man kann Raumschiffe und viele andere Dinge bauen die dann auch tatsächlich funktionieren
+ komplett abbaubare Voxeln die jedoch nicht aus Blöcken bestehen (wie in Minecraft), sondern aus verformbarem Material (was natürlich viel besser ist)
+ gute Physik-Simulation (die jedoch im Multiplayer instabil sein soll)
+ Schadensmodelle gibt es in dem Sinne zwar nicht, aber da alles aus Einzelteilen besteht, sehen Beschädigungen stimmig aus, wenn Dinge in ihre einzelnen Teile zerbersten
+ Traglast und Volumenbegrenzung
+ Hitze und Kälte
+ Sauerstoff
+ Schweißgerät zum Bauen und Reparieren, Schleifmaschine um Objekte schrittweise zu zerlegen, und viele Werkzeuge mehr
+ nützliches Jetpack
+ Schusswaffen und Munition
+ Raumkampf und Drohnenkämpfe
+ Buggy fahren

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2286607291

NEGATIVES

- das Spiel versucht persönliche Daten von einem zu sammeln
- veraltete Grafik, wobei die Vegetation besonders unansehnlich ist (man merkt dem Spiel an, dass seine Entwicklung 2013 begonnen hat)
- optisch sehr nüchterne Menüs
- spärliche Vertonung in Form von ein paar Stationsdurchsagen (und auch nur auf Englisch)
- nur teilweise in Deutsch übersetzt, da es sich um eine Community-Übersetzung handelt
- Strg Rechts (meine Ducken-Taste) funktioniert nicht bei der Änderung der Tastenbelegung obwohl es mir im Menü bestätigt wird
- Hinweistexte am linken Bildschirmrand verschieben sich ruckartig was den Lesefluss stört und verschwinden zudem auch noch zu schnell so dass man sie nicht gänzlich lesen kann, vor allen wenn man gerade im Spiel abgelenkt ist
- schon nach weniger als einer Stunde Spielzeit steckte ich irgendwo fest, kann mich nicht mehr wegbewegen und bin gezwungen den letzten automatischen Spielstand zu laden
- nur Drohnen, Piraten, Wölfe, Spinnen(Sabiroiden) und Sauerstoffmangel empfand ich als zu wenig Bedrohungsmöglichkeiten, hier fehlen mir viel mehr irdische oder außerirdische Tiere
- anstelle von richtigem flüssigen Wasser nur gefrorene Seen

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2286607381

FAZIT

Space Engineers, ein Sandbox-Survival-Spiel, gehört zu den allerersten Early Access Spielen aus dem Jahr 2013, als diese Unsitte sich dann mehr und mehr durchsetzte.
Das Spiel hat drei Standbeine: einmal das kreative Gestalten (der Hauptgrund wegen dem es die meisten spielen), dann das Überleben im Weltraum und mittlerweile auch auf Planeten, und letztlich das Szenario-Tool zum Erschaffen von Szenarien und eigenen Geschichten mit eigenen Aufgaben.
Man sammelt Ressourcen, baut sich mit den ebenfalls selbst gebauten Werkzeugen nach und nach eine Infrastruktur auf und setzt sich eigene Ziele.
Die Survival-Elemente fühlen sich etwas begrenzt an, da sich diese leider auf Energie, Sauerstoff und Gesundheit beschränken. Nahrung, Schlaf usw. werden nicht benötigt.
Manche spielen Space Engineers seit der EA-Phase sogar heute noch, für mich ist es aber, genau wie Minecraft, nichts. Gerade bei den Sandboxes fehlt mir aufgrund mangelnder Geschichte einfach die Motivation. Richtiger Spielspaß kam bei mir leider nicht auf.
Dieses Spiel ist eher was für Tüftler die einfach nur Spaß daran haben etwas auszuprobieren. Genau jene, bei denen es auch sehr beliebt ist, können dem Spiel sicher viel abgewinnen. Von mir gibt es jedoch einen Daumen nach unten.

Dennoch danke an den User Bacon der mir das Spiel geschenkt hat.

Wenn ihr an weiteren Reviews von mir interessiert seid, dann folgt meiner Gruppe.
Weiterlesen
22 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
3701 Std. insgesamt
Verfasst: 14.11.20 10:42
Sehr gut
Weiterlesen
135 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
19239 Std. insgesamt
Verfasst: 12.11.20 10:55
Sehr Gut!
Weiterlesen
80 Produkte im Account
27 Reviews
Nicht Empfohlen
709 Std. insgesamt
Verfasst: 11.11.20 14:26
Ein sehr kompliziertes Spiel. Die Menüführung ist extrem verwirrend und unübersichtlich. Die deutsche Sprachübersetzung ist unterste Schublade. Das hätte jeder Hilfsschüler besser hinbekommen.

Die Steuerung ist ebenfalls noch Ausbaufähig. Da man die Raumschiffe mit der Maus steuert, kann man die Kamera schlecht positionieren, denn die dreht mit der Maus mit. Wenn ich jetzt zB. ein Raumschiff über einem anderen parken möchte, dann sehe ich unter mir den Abstand zum anderen Raumschiff nicht.

Und ebenfalls schlecht... Ist man in engen Räumen, dann wechselt die Außenkamera automatisch zur Innenansicht. In Höllen beim bohren sieht man dann nicht mehr wo man mit Schiff kollidieren könnte.

Gute verständliche Tutorials im Spiel sind ebenfalls nicht vorhanden. Man kann Anfangs nur rätseln was man machen soll.

Und die Krönung des ganzen... Während man im Weltall umher fliegt ist deine erste Basis ungeschützt! Mir hat eine Drohne meine komplette Anlage zerlegt. Kein Sauerstoff = Kein Leben im All. Ersatzteile herstellen mit Bauteilen vom selben Asteroid? Fehlanzeige. Heißt Map neu erstellen und nochmal von vorn anfangen. Zum kotzen!!

Sicherlich versteht man das Spiel nach etwas längerer Spielzeit besser, aber bis dahin ist es noch ein weiter Weg. Ich bin nicht auf den Kopf gefallen um Games zu verstehen, aber hier war der Nerv-Faktor gleich von Beginn an auf einem hohen Level.

Daher kann ich das Spiel derzeit nicht empfehlen!
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8599 Std. insgesamt
Verfasst: 21.10.20 15:29
Nachdem ich nun einige 100 Stunden in dieses spiel versenkt habe muss ich sagen, dass ich auch AAA preis bezahlt hätte. Egal ob ihr nun eure Lieblings Sci-Fi schiffe nachbauen wollt oder einfach nur eure Freunde abschießen, solange ihr kreativ seit und genug zeit mitbringt ist es möglich.
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4836 Std. insgesamt
Verfasst: 14.10.20 15:16
Der Anfang ist zwar etwas zäh, aber wenn man sich ein wenig etwas aufgebaut hat und das erste Mining-Schiff gebaut ist macht das Spiel verdammt süchtig
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11767 Std. insgesamt
Verfasst: 05.10.20 18:29
Dieses spiel ist klasse! du kannst deine eigene armee und flotte aufbauen und kriege führen.ich häte nicht gedacht das man politik,weltraum und krieg VERBINDEN kann.meine bewertung ist ganz klar 10/10.ich empfehle dieses spiel jeden der diese rezension gerade liest!
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10666 Std. insgesamt
Verfasst: 20.09.20 09:53
sehr geiles Game man kann fast alles bauen was man will einfach das perfekte game für kreative dudes
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63069 Std. insgesamt
Verfasst: 14.09.20 18:20
Nach über 1000 Stunden kann man ja mal eine Review schreiben. Space Engineers ist echt ein Top-Spiel wenn man auf bauen und Survival steht. Es hat zwar kleinere Bugs wie zb flackernde Beleuchtung oder einer Asynchronität zwischen den Spielern. Aber daran wird auch fleißig gearbeitet. Außerdem brauch man einen ziemlich guten Server um eine eigene Multiplayersession zu starten. Mehr neue Steine etc wären natürlich immer gut aber sonst ist alles top
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2344 Std. insgesamt
Verfasst: 27.08.20 14:41
ja
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7610 Std. insgesamt
Verfasst: 15.07.20 23:03
gut
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3137 Std. insgesamt
Verfasst: 23.04.20 11:58
[+] Sehr umfangreich
[+] Riesige Spielwelt

[-] Lategame Content fehlt
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4734 Std. insgesamt
Verfasst: 13.04.20 08:01
Schönes Sandbox Spiel, allerdings mit sehr steiler Lernkurve. Insbesondere die riesige aktive Moddingcommunity macht es sehr abwechslungsreich.
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20408 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.20 00:48
Wie immer ist das spiel verbuggt und funkioniert nicht richtig
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25749 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 12:16
Mir gefällt dieses spiel aber es sollte noch ein paar dinge gefixt werden.
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28350 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.20 22:36
Ein wirklich empfehlenswertes Spiel. Die teils noch verbuggten Physiks zusammen mit den nahezu unendlichen Möglichkeiten dinge zu zerstören und zu erbauen machen das Spiel zu einem richtig gutem spiel
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5335 Std. insgesamt
Verfasst: 16.02.20 13:42
Alles super. Die Übersetzung könnte im Tutorial besser sein. Aber im Multiplayer mega geil.
wenn man rein kommt in das Spiel.
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203309 Std. insgesamt
Verfasst: 15.06.17 08:09
Aus meiner Sicht ist dieses Spiel NICHT schlecht. Es ist noch nicht fertig, ja und der Entwickler ist momentan auch mal wieder in einer Phase in der er sich darauf konzentriert die Programmierung des Spiels und der Engine weiter zu optimieren. Solche Phasen gab es bereits häufiger und JEDES Mal wurde die Warterei am Ende mit neuen großen Features belohnt die ohne diese Vorarbeit entweder nicht möglich gewesen wären, oder für die meinsten PC´s nicht zu schaffen gewesen wären.

Ich selbst kann jetzt sicherlich 4-6 Mal soviele Strukturen wie vor 2 Jahren bauen ohne das es zu merklichen Performance-Einbrüchen kommt. Die Planeten waren bei Ihrem release aufgrund Ihres Leistungsbedarfs kaum bespielbar, aber inzwischen besteht für mich kaum noch ein Unterschied ob ich im All, oder auf einem großen Planeten bin.

Space Engineers ist noch nicht fertig, ja, aber dafür wird jedes Feature ordentlich ausgearbeitet, beziehungsweise regelmäßig nocheinmal überholt (Siehe die verschiedenen generationen an Design-Updates der Blöcke und Items im Lauf der Jahre. (DX-11 Übergang, einbau der Jump-Drives)

Wem es an NPC´s fehlt, der kann sich vorerst noch mit Mods behelfen. Dieses Spiel bietet eine unglaublich gute Plattform für Modder, das ist ein riesen Pluspunkt. Was AI angeht werden die Entwickler sicherlich selber in Zukunft noch einiges liefern, allerdings kennen sie selber die Limitierungen ihrer Engine ja wohl am Besten. Diese Beschränkungen müssen nun einmal bearbeitet werden ehe neue große Features auch perfekt lauffähig sind.

Jeder der sich hier darüber Beschwert das das Spiel noch keine Release ist, sollte sich mal lieber den Early Access- Sector genauer angucken und den Vergleich mit anderen Entwicklern durchführen.

Ich selbst freue mich jedenfalls auf jedes neue Feature und ich weiß jedes kleinste Bisschen an Performance-Verbesserungen sehr zu schätzen, da ich nicht selten bei meinen Projekten an die Grenzen stoße, auch wenn diese Gelegenheiten zum Glück immer seltener werden.
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233515 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.17 12:06
Space Engineers will ein tolles Spiel sein,
wo man im Freunden und daher im Multiplayer Spaß haben kann.

Geblendet wird der Unwissende durch die zahlreichen Videos hier auf der Steamseite und Fotos.
Leider Spiegeln diese nicht die Realität im Spiel wieder.
Ich bin kein Hater und will das Spiel nicht verteufeln, ich möchte den Neuen und unwissenden meine Eindrücke nach über 2000 Spielstunden im Survival ob im Single oder Multiplayer schildern.

PRO/
/Beginnen wir mit den positiven Sachen die uns das Spiel bietet.
- Das Spiel richtet sich an Survivalfans genauso wie an schiesswütige Helden und begeistert noch mehr die Technikverliebten
- Ebenso bietet es einen Creativmodus um viele Sachen auszuprobieren oder Schiffe oder Stationen im Voraus zubauen
- Im Survival machen einen die Schwerkraft oder Schwerelosigkeit Spaß oder bereitet einem Schwierigkeiten
- Technische zusammenhänge erklären sich teils von selbst und müssen im Survival auch angewendet werden um das Überleben zu sichern
- Tolle Planeten, unzählige Asteroiden und die endlos große Spielewelt laden zum Erkunden und entdecken ein
- NPC auf Planeten oder im All fordern ihre Opfer an Ressoursen , Schnelligkeit, technischem Verständnis oder auch Mut

- eine tolle Grafik (man erwischt sich immer wieder wie man Screenshots macht)

- endlose nur begrenzt durch deinen Verstand und Fantasie erstellbaren Schiffen Fahrzeugen oder Stationen

- wöchentliche Updates

- Planeten und Monde bieten verschiedene Atmosphären und Schwerkraft

- Ob allein im Singleplayer oder im MulyPlääähhhär

- Ich empfehle JEDEM neuen Spieler mit dem Tutorial des Spiels zu beginnen.
Ja Tutorials können langweilig sein, aber wir spielen hier keinen Shooter wo es darum geht zu hüpfen oder sich zu ducken.

- In dem Spieleeigenen Tutorial wird einen die Grandlangen der Technik die man bauen muss um im Survival zu überleben nahe gebracht.
So ab hier beginnen die Probleme Wir kommen daher nun zum Multiplayer und zu den vielen Contras


CONTRA/
/die 3 wichtigsten Baustellen sind hierbei
1. Performance
2. Multiplayer
3. Zeit

Diese 3 Schwerpunkte werden sich im Laufe meiner Aufzählungen vermischen und ich hoffe ich kann euch einen Eindruck geben was ich nach über 2000 Spielstunden erlebt habe und wie viele Tastaturen mich das Spiel kostete.
1. Performance
„wie sage ich es äußerst nett?“ NICHT VORHANDEN
Die Performance ändert sich ständig und ist nur zum Teil erklärbar. Mit jedem Patch kommt etwas hinzu, wonach nicht unbedingt jemand gebeten hat. Es scheinen mehrere Teams an den Problemen zuarbeiten und da nicht jedes Team jede Woche ein Update herausbringt sondern nur das was fertig ist, die Teams ihre Arbeit anscheinend nicht untereinander korrespondieren, kommt es alle paar Wochen vor das die Performance mal besser mal wieder schlechter wird.
Eine kontinuierliche Verbesserung ist nicht spürbar.
2. Multiplayer
Im Multiplayer treten immer wieder Synchronisationsfehler und Bugs auf. Diese führen im Schlimmsten Fällen zum Verlust allen Hab und Gutes, Schiffen oder Stationen. Meist sind Stundenlange Arbeiten dahin und erfordern einen Neuanfang bei NULL.
Dies ist immer sehr frustrierend und erhält auf keinen Fall den Spielespass. „Wer will schon wie in einem Shooter immer an derselben Stelle gekillt werden und nicht weiter kommen?“
3. Zeit
Somit kommen wir zum Punkt 3, der Zeit
Nach über 2000 Spielstunden habe ich unzählige Male ne begonnen ob freiwillig oder nicht.
Hervorgerufen durch abstürze, Servercrashes, Synchronisationsfehler oder Bugs.


Hier Vermischen sich nun alle drei Punkte

Die Zeit die man investiert ob allein oder in einer Gruppe wird zu Nichte gemacht durch die immer wieder eingepatchten Fehler oder die seit der tiefsten Alpha nicht behobenen.

Die Fanboy´s werden jetzt sagen, „hey wir spielen hier ein Early Access Spiel, das hat noch Fehler“

Ich sage „nein“ wir sind billige Tester, man hat einen Bug Support der scheinbar in einen Spamordner läuft.
Der Community Manager, zeigt das Spiel immer nur im Creative Modus damit die Bugs nicht auffallen. Siehe auf Youtube und Twitch.
Die Videos hier im Shop und auch im Hauptmenü zeigen Situationen die so nicht machbar sind weil sie Multiplayersynchronisation das nicht mehr hergibt.
Massenschlachten bringen das Spiel fast zum Stillstand.
Allein das Joinen auf einem Server verursacht für die auf dem Server schon spielenden einen Lagg der verheerend sein kann.
Das Tools wechseln friert das Spiel für eins bis zwei Sekunden ein.
Im Spiel stellt man eine Renderdistanz ein. Standard sind das 15 Km. Geschehnisse außerhalb dieser Distanz sollten den Spieler nicht tangieren, tun sie aber.
Beispiel: Ein Spieler spielt in Erdnähe auf einen Asteroiden und baut dort seine erste Niederlassung.
Hat einen kleinen Bohrer gebaut und Farmt seine Erze., in 2000 Km (nicht 20) Wird ein anderer Spieler von NPC´s angegriffen, sein Waffensystem aktiviert sich und mehrere Gattlings und Raketentürme feuern auf den Angreifer.
Die Maße an zu berechnenden Projektilen sorgt beim ersten Spieler in seinem 2000 Km entfernten Bohrschiff zu einem Lagg so das er für 2-4 Sekunden sein Schiff nicht steuern kann und auch die Trägheitsdämpfer nicht reagieren, sack hat er mit nur 10 m/s einen Crash hin gelegt was ihm sein Bohrkopf abreist. Dies ist ein Beispiel einer Harmlosen Variante.
Man stelle sich das in einer Atmosphäre vor im Lande Anflug auf die Oberfläche, das Schiff wiegt 2 Millionen Kilo und fliegt mit 80 m/s in 500 Metern Höhe. Wo ist es nach 4 Sekunden Lagg?
Schrott.

Auch das Motoren oder Kolben Problem ist seid min. einen halben Jahr ungelöst. Kolbenkopfe oder Motoren Köpfe reisen im Flug ab, alles was dran ist, fliegt ungehindert mit der Fluggeschwindigkeit durchs Schiff, Wie eine Bowlingkugel in der Küche mit 50 Sachen.

Wie hat man die Probleme behoben? Gar nicht, zu Kolben und Rotoren fügt mein einen Button ein wo man sie sozusagen Feststellt also Lookt, viele kennen diese Funktion gar nicht und verwenden sie auch nicht, er wird Ihnen auch nicht im Spiel erklärt.
Synchronisationsprobleme versucht man damit zu lösen dem Spieler auf einer endlos großen wellt die Anzahl der zu Bauenden Blöcke vor zuschreiben oder wie viele kleine Schiffe oder Stationen er bauen kann.
Im Creative Modus besteht diese Grenze nicht, aber das Spiel ist langweilig in diesem Spiele Modus. Keine Herausforderung. Kein Ziel.
Ein Blocklimit von 50.000 Blöcken und 5000 pro Schiff oder Station ist keine Lösung weil selbst dann bei nur 5 Spielern auf dem Server dieselben Synchronisation Probleme wieder auftauchen weil man dann wieder über 250.000 Blöcke hat. (An alle Fanboy´s – wir haben es getestet)
Viele Spieler wollen sich verwirklichen und Sachen nachbauen, von Sternen Kreutzer aus StarWars oder die Flottenschiffe aus StarTrek, dies ist leider nur im Creative Modus möglich, nur alleine und nicht auf einem Server.
Wenn ihr ein Multiplayer spiel sucht seid Ihr hier falsch. Eine Enterprise A würde das Blocklimit von 5.000 mit 350.000 überschreiten und ein Sternen Kreutzer wäre gar nicht bau bar.
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448 Produkte im Account
20 Reviews
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16567 Std. insgesamt
Verfasst: 19.12.14 03:15
Mein Review zu Space Engineers:

Inhalt:

1. Grafik
2. Sound
3. Balance
4. Steuerung
5. Umfang
6. Physik
7. Technik

-- Grafik --

+ Teilweise nette Schatten bei bestimmter Beleuchtung
+ Asteroiden und Blöcke verformen sich nachvollziehbar
+ Texturen der Armor Blocks gehen ineinander über
- Animationen wirken altbacken
- Sterile Spielwelt

-- Sound --

+ passende Geräuschkulisse durch u.a. Reaktor Sounds
+ genug Bass bei Waffensounds
- Wenig Abwechslung bei Hintergrundmusik

-- Balance --

+ Starke und schwache Panzerung unterscheidet sich deutlich
- Raketen machen auf gepanzerte Ziele zu wenig Schaden.

-- Steuerung --

+ bekannte Steuerung durch WASD und Maus
+ Third und First Person Ansicht.
+ Rotationshinweise werden angezeigt ...
- ... sind aber oft unnötig kompliziert.

-- Umfang --

+ Für Early Access bereits viele Blöcke
+ Mit dem Steam Workshop erweiterbar
+ Viele Einstellungsmöglichkeiten beim erstellen einer Welt

-- Physik --

+ Gravitation nimmt Einfluss auf das Gameplay
+ Voxel und andere Partikel verstreuen sich nachvollziehbar ...
- ..produzieren aber oft Bugs und verschwinden schnell.

-- Technik --

+ Viele Einstellungsmöglichkeiten im Bezug auf Grafik
- Sehr hohe Hardwareanforderungen
- Viele Lags bei vielen Objekten
- Schlachten mit mehr als 4 großen Schiffen sind auf Mittelklasse-Rechnern zurzeit nicht mit spielbaren FPS möglich.

-- Fazit --

Wer große epische Raumschlachten in 60FPS auf einem Phenom II erwartet sollte sich den Kauf dieses Spiels noch einmal überlegen. Wer aber z.B. mit ein paar Freunden eine Mining-Station errichten möchte, kann getrost zuschlagen. Es gibt zurzeit kein besseres Sandbox Science Fiction Spiel im Steam Store. Wer fürchtet das sein System an den Voraussetzungen scheitern wird der soll lieber noch ein wenig warten. Das Spiel wird jede Woche ein wenig besser optimiert.
---

Wer Rechtschreibfehler findet kann diese auch für sich behalten. Das hier ist nur meine Meinung und darf frei kritisiert werden :)
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129 Produkte im Account
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391 Std. insgesamt
Verfasst: 02.12.13 22:04
Noch nicht so viel los, klar, ABER mit Multiplayer und mehr Spielelementen kann das Ding richtig groß werden. Die physikalischen Spielerein, die Grafik und das Konzept machen jetzt schon Spaß. Wer von Minecraft die Schnauze voll hat und den Weltraum schon immer mehr mochte als Höhlen, sollte hier zugreifen.
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52 Produkte im Account
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83043 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.22 20:25
I don't want to even give you a review, there are countless others. This is the best game I have ever played.
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83 Produkte im Account
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22289 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.22 18:14
fantastic game.. but is missing a challenging AI .. i would love to be able to assault a empire and have to face the repercussions for it... and worlds that are generated seem empty and without exploration... feels like no mans sky but more empty.. they need to improve the single player. add challenging Ai even enemy soldiers that engage you.
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314 Produkte im Account
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11850 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.22 15:09
Space Minecraft with guns. Yes please!
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92 Produkte im Account
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23981 Std. insgesamt
Verfasst: 24.02.22 06:01
One of my all time favourite games. The problem is instead of fixing age old problems in the base game, making the base game run more efficient, or adding new content and features to the game, every couple of months there is a worthless visual content DLC
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88 Produkte im Account
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5852 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.22 22:25
Love the game,
I plummet down to earth and immediately start gathering rocks, I use the rocks to build a base and build the base to mine the rocks so I can use the rocks to build a vehicle to go mine the rocks to bring back to the base, I build a detctor to find different rocks to build more tech to collect rocks faster. Basically just rock gathering and developing better tech to gather rocks faster to build faster and so on
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166 Produkte im Account
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53915 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.22 11:09
Do we need one more Space Engineers review? Yes, its time.

Bought this game in 2014 for 19€ and bought DLCs for 21€. Still no full prize for a game but >850 hours played. So much for the price-performance ratio and the never ending complaints about optional 3€ DLCs which include always also some free content.

This game was temporarily an unplayable mess during Early Access because of major flaws in physics and netcode. It was more a SP creative tool in that time. But the devs fixed the biggest problems and completely rewrote the netcode. And yes, its working now quite well. As always expect some bugs in a realtime physics based multiplayer game but I am not aware of another game which ever reached the same state as SE did.

What is good:
+voxel based sandbox game featuring planets and (nearly) endless space
+physics-based destruction
+meanwhile large collection of blocks
+you can build stations, ships, rovers and all kind of crazy machines
+you can create and run ingame programs (scripts) to control you creations (yep GPS guided missiles are a thing)
+workshop full of content if you just wanna play without designing or scripting on your own

What is bad:
-Survival mode lacks content (only basic survival features (O2, energy), zero goals, progression system is a joke, poor PvE content)
-vanilla top speed is 100m/s which feels quite bad for rockets and planes, more is possible via mod but not stable in all MP scenarios, actually playing with 300m/s without any serious issues
-limited number of minerals
-no drag/re-entry mechanic (mod only), sad for space game
-poor visual effects for rockets, no smoke wtf
-beside the scripting stuff the engineering aspect is very simplified, for example H2 thruster use only H2 but do not need oxidizer although fuel pipes and O2 tanks are already in the game

Conclusion:
Its a great sandbox and tech demo (they use the game as a testing platform for GoodAI and other projects) but only a mediocre game beside the creative building mode. Hopefully the devs will add some more features in the future. development is still active with 1-2 content updates per year.
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210 Produkte im Account
10 Reviews
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2107 Std. insgesamt
Verfasst: 21.02.22 01:08
---{ Graphics }---
☐ You forget what reality is
☑ Beautiful
☐ Good
☐ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ MS-DOS

---{ Gameplay }---
☐ Very good
☑ Good
☐ It's just gameplay
☐ Mehh
☐ Watch paint dry instead
☐ Just don't

---{ Audio }---
☐ Eargasm
☐ Very good
☑ Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ I'm now deaf

---{ Audience }---
☐ Kids
☑ Teens
☑ Adults
☐ Grandma

---{ PC Requirements }---
☐ Check if you can run paint
☐ Potato
☑ Decent
☐ Fast
☐ Rich boi
☐ Ask NASA if they have a spare computer

---{ Difficulty }---
☐ Just press 'W'
☐ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Significant brain usage
☐ Difficult
☐ Dark Souls

---{ Grind }---
☐ Nothing to grind
☐ Only if u care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☑ Average grind level
☐ Too much grind
☐ You'll need a second live for grinding

---{ Story }---
☐ No Story
☑ Some lore
☐ Average
☐ Good
☐ Lovely
☐ It'll replace your life

---{ Game Time }---
☐ Long enough for a cup of coffee
☐ Short
☐ Average
☐ Long
☑ To infinity and beyond

---{ Price }---
☐ It's free!
☐ Worth the price
☑ If it's on sale
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ You could also just burn your money

---{ Bugs }---
☐ Never heard of
☑ Minor bugs
☐ Can get annoying
☐ ARK: Survival Evolved
☐ The game itself is a big terrarium for bugs

---{ ? / 10 }---
☐ 1
☐ 2
☐ 3
☐ 4
☐ 5
☐ 6
☐ 7
☑ 8
☐ 9
☐ 10
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3 Reviews
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25741 Std. insgesamt
Verfasst: 17.02.22 14:41
One of those games where u dont play for a month but then all of a suden u sink 100hrs into it within the span of a week
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383 Produkte im Account
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60815 Std. insgesamt
Verfasst: 07.02.22 12:23
played a little its an OK Space Minecraft
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154 Produkte im Account
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20797 Std. insgesamt
Verfasst: 05.02.22 06:47
yes
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133908 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.22 20:43
Legos for adults
Legos in space
also guns... big guns
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14 Produkte im Account
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558 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.22 18:07
The DLCs have ruined this game. As of now, I'm pretty sure there's like 6, all of which are 5 dollars or so and fit as much content as a minor update. If you buy the base game, good luck finding any ships that don't have at least 4 DLCs on the workshop. Great game but the devs got greedy.
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7 Produkte im Account
1 Reviews
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8515 Std. insgesamt
Verfasst: 24.01.22 04:06
If you're on the fence about buying space engineers, don't be. This is genuinely the most fun I've had in a sandbox game ever. I'm sure the survival for this game is amazing, but honestly I've played for near 100 hours in creative and have not gotten bored. Admittedly, the vanilla game pve can get a little boring but the mods are a huge help. This game can exist as a pve game, a ship/ base/rover builder, and a survival game all in one, and its great. Buy this game.
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31 Produkte im Account
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112682 Std. insgesamt
Verfasst: 13.01.22 09:48
Space Engineers is a fun yet challenging sandbox game with countless things to do, build an explore.
Play with friends or alone in vast open worlds and space that seems to go on forever.
If you can imagine it you can engineer it.
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137 Produkte im Account
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182237 Std. insgesamt
Verfasst: 12.01.22 12:18
I love and adore this game. Yet I hate it. I hate how so many easy fixes are missing, how the modding community has improved so much on the game, just to be locked away and ignored. Bugs that harm the game have been unfixed for years, meanwhile the performance is not really good, even when vanilla it crashes relatively often*.

I wish I could recommend this. But as it is? No. I cannot.
*Compared to games like NMS, Minecraft and Elite Dangerous.
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33 Produkte im Account
1 Reviews
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116266 Std. insgesamt
Verfasst: 28.12.21 13:37
A review long due as I have now past 1800 hrs at the counter.

Is this game flawless ? no, clearly not.
Is there a narrative or enticing story ? Not in the vast majority of the play through, Mind there is several scenarios offered, two to cover the basic game play loops.
Is it an hard core survival game ? Nope, it's actually not the focus of the game.

It's an open sandbox games, with basic industrial gameplay loop and building.
It's a lego/minecraft where you can make space ships,rovers, building on ground, in space, on asteroid.

This game clearly speaks to some people, whenever there is a hitch to create, pilot and explore. It poses some entertaining challenges to the player (design, functionality, make it more functional, better etc) and can entice them for hours at end...

IF and only IF it speak to the player fiber and imagination as it cover SF, space and building ship, that you can create your own goals and motivations. It's really similar in concept to Minecraft which have no real goal.

There is also a vast community of modders which bring add on to the game or expand on some concepts/game play loop which are not covered by the vanilla game. There is mulitplayers option (server or local coop), which can be also a good entertainment, if you find a server and community, which really increased my play time.

Yes, it can be improved, yes the software developers are not the most charismatic or really engaging their community. There is some challenges but this games had some work being done in term of optimization. I clearly saw it in term of stability and speed, Keen has done some works, not everything is DLC based and all the major features are released for free alongside the DLC.

Let's be honest, I have obtained a really good value for money for almost 2000 hrs of entertainment. There is only one other games which pull me into this many hours and that was NeverWinter Night, an online small community real Role Playing game.

For me, for some fellows which share the same touch of imagination and self motivation to create. I entirely understand it's not for everyone. If I have one regret, it's lack of polishing in some directions which would have make it a better games instead of an excellent niche product.
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23 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
1295 Std. insgesamt
Verfasst: 27.12.21 08:05
Iron. Need more iron.
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149 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
27944 Std. insgesamt
Verfasst: 21.12.21 19:08
Space Engineers truly is one of a kind, which is why its so hard for me to write this review. The gameplay is unique and to some aspect really fun, especially if you play with friends. You can spend a lot of time in this huge sandbox designing and exploring, however after a while, you eventually realise how empty the world truly is.

I think, without the modding community, the game would be dead. Keen Software has failed massively in adding new, enjoyable content to this game for far too long, and the content they do eventually add is nothing more then some re-skins for items already included in the base game. They also charge for this content which really shows me they don't care about the quality of the game, but rather how much money they can milk from its players.

The game, although playable, is to some extent, broken. Mechanics exist that make little sense and pull away heavily from the enjoyment of this game. Game breaking bugs popping up mid play-through that Keen Software is aware of, but have chosen to ignored for years now. You can see their commitment on their website and bug report portal.

This game has the potential to be one of the best out there, unfortunately, Keen Software has in my mind become what E.A is today.
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65 Produkte im Account
1 Reviews
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22339 Std. insgesamt
Verfasst: 16.12.21 06:08
Pros
1. This game is a godsend for people who love building, testing and piloting space ships. The ability to be able to customise, create and fly your own starfighter/cruiser can be really fun, especially if it's your first time and with your own ship.

2. Mod support for any game will undoubtedly increase the game's lifespan by a solid few years - Space Engineers is no exception. While this game is mostly tailored for builders and those with a more creative brain, if you don't have the creativity or patience to build your own ships, there are thousands of blueprints on the workshop. Additionally, gameplay mods such as Weaponcore fundamentally change the game for the better, and can make for a more fun experience.

Cons
1. While this game is focused on physics/sandbox gameplay, survival is mediocre at best. On the very first multiplayer world my friend and I played on, we were very underwhelmed by the amount of threats we encountered. Wolves were our primary concern for the first few hours, but quickly became a nuisance. There is no real goal in survival except getting off the planet. Once you're off and about in space, there is no primary driving force there to convince you to explore and land on other planets.

2. Continuing from the above point, survival needs a major overhaul for it to be enjoyable and engaging. What is the point of building a large ship with guns if there's no enemies to fight? There are pirates in space that sometimes actively try to engage you, but out of the 300+ hours I've played on this game, all pirate threats can be quickly destroyed with 1 missile turret or a few gatling turrets - basically there is no real danger to force the players to progress and build defences. What's the point of having a faction system in single player if you're the only one in it?

3. Furthermore, unless you're playing on a very large multiplayer server or with friends, solo survival feels barren with your player character being the only entity on a planet. There is no interactability with the world whatsoever besides the 1 or 2 stations scattered around that don't do anything. Communing with NPCS and having populated worlds with actual characters would immensely improve the immersion/gameplay.

4. On a game that prizes itself on its physics and sandbox mechanics, its physics is actually really shit in my opinion (could be different for some people). Due to the fact that the game's engine is outdated and really old, there are a lot of limitations that really devalue the game experience. You could have one tree destroy an entire battleship, ships can bounce off of hard cliff surfaces, explosions are lackluster, and the speed limit of 100 can be really annoying when building fast strike craft. While the engine needs a large overhaul, there have been some funny moments in the game regarding physics and performance - some would say it's part of the charm.

5. New players need to know that this game usually experiences content drought. While Keen has in the past released decent updates, these updates usually tend to be small in size, doesn't help with the main problems of the game, and are usually shipped with DLC, which does not at all help with said drought. Unless you absolutely love building and want new blocks/skins, the DLC have no value to players focusing on actual mechanics and survival.


I absolutely love this game, I have purchased nearly all the DLC and have played it for a decent amount of time. This game has the potential to be one of the greatest space games in my honest opinion. However, I also recognise that this game needs more time in the oven, due to it's barebones survival and game mechanics. If you want a solid 50 - 100 hours of decent fun with a friend, then I would definitely recommend this game. But that's it. I wouldn't recommend this game if you wanted to delve into this long-term and play it constantly (like me). There's just so many glaring issues that need to be dealt with and without a DLC release.
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62598 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.21 10:19
Less adventure then other games,
but:
.more creativity
.engineering
.programming
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289002 Std. insgesamt
Verfasst: 10.12.21 19:06
it's ok
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1973 Std. insgesamt
Verfasst: 06.12.21 09:04
Crashing your ship in survival is heartbreaking
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65036 Std. insgesamt
Verfasst: 17.11.21 16:55
This game has everything Empyrion lacks but also lacks everything Empyrion has.
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4814 Std. insgesamt
Verfasst: 15.11.21 16:03
As a mechanical engineer (not yet, this is my last year at college, i hope lmao) the game works perfectly, everything must fits otherwise the system won't work.There's no room for mistake.I reckon go play creative and learn how things work and then play survival.Go build some amazing spacecrafts,vehicles.You can build anything you want there's no limitation as long as you have imagination.
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15234 Std. insgesamt
Verfasst: 06.11.21 21:30
My god the satisfaction levels of building a piston hanger door was immense. :D
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38333 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.21 06:21
This was a great game, back in the day i could spend hours in this game before the first update even, they added a bunch of stuff since then all of it good, sometimes they removed stuff but that was alright, they added new and better stuff anyway-

then progress halted, then they came up with dlc which was mostly reskins, then the dlc included half of an update, then i realized all of this is stolen mod content.

This game was so promising but it hasn't improved in years and the developers are getting lazy and greedy
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45773 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.21 23:28
After a decade of dev, the game is still a klunky, buggy mess. Entire planets you can't traverse with a vehicle because vehicle physics are so jacked up. (40 ton vehicle that flies through the air, or randomly flips over because clearly the wheels are more powerful than the 20 tons of leverage on the back). You spend hours on something to discover that the thing you wanted to build, doesn't work anything close to what you expect it to because hey, buggy physics. I've played this game off and on over the last almost decade and its it for me. No more.
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10304 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.21 15:18
Space minecraft
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4341 Std. insgesamt
Verfasst: 28.10.21 20:28
I have no idea what I am doing at any time, but damn is it fun.
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81062 Std. insgesamt
Verfasst: 11.09.21 00:17
There's a lot to say about Space Engineers, after 1400 hours of play time [If only I got paid $8/hr...] and plenty of it is gripe, but mostly dude, it's a good sandbox, it really is. Things to praise it for, is the depth of the survival experience and honestly, the best space game out there for the creative mind.

Things I gripe about.

Updates. Mostly the features in those updates and the hype that goes behind them. There was a lot of hype about the new update to suit to suit combat, like there was something huge coming. We got a pistol. Yeah, now there's also a rocket launcher, but even that, really doesn't match up with the hype, the big reveal, like this was gonna be a turning point in the game. Not like the modding community hadn't already supplied us with vast swaths of manual weaponry that outclasses the new update a hundred fold. You could literally play Counter-Strike in Space Engineers with what the mod community puts out.

Oh yeah, and at some point, we got a girl astronaut. Okay. So, that's kinda cool, I guess. But that's it? Can't get different male and female models? A guy with a shaven face, and asian dude with a sash around his head, I'm not even a racial diversity nut and I'm incredibly disappointed in the level of expression you can put in through your character model. You have a bearded guy that looks like he probably weighs 300 pounds, and one girl. Two character model options. Why? Games 20 years old have 60+ character model options. This one gives you two. Like. Oi... Even the modding communty doesn't fix this issue. There are some options, all of them look like they were pulled out of the early 2000s, aside from the incomplete Guardians of the Galaxy models set. They look great, but you only get Rocket and Gamora. It's a small gripe, cause people can just express their creativity in their ships, but mono e mono, some more character options, updated suits models [not just skins] with slimmer, more futuristic designs, that's something worth making a new trailer about, not just, oh. We added a model with boobs. Yippee...

If you're not catching the pattern, the dev team probably burn way more effort on promoting the new content than they actually do on the content itself and it leads to a feeling of being led on by a carrot on a stick. They take their sweet ass time to do anything new, and it's incredibly anti-climactic at best.

Oh! NPC's, they're all ships, or animals that sound like metal when you shoot them, and there's only one animal for each of the primary planets. Wolves and Giant Spiders. And they just feel like harassment. You just gotta kill one or two every fifteen minutes while you're trying to build or mine. They're just a nuisance. Some armed AI would be nice, not even good bots, just something that shoots back, you know? That are there in the halls to stop you when you try to pirate their ships and stations, Suits simply there to make it look like they're operating the machinery. Or even if they actually operated the machinery, like some AI employees that you could hire from a local faction to keep production running, or go mine an ore vein that you've located for them. Something to make the game feel more alive and not just a bunch of empty metal husks floating through space. You really just feel kind of cold, and alone, unless you just so happen to run into some decent players that aren't straight assholes. Some NPC cities/colonies, that would be nice.

Another thing that felt like it got more lime light than it deserved, the neon expansion, I forget the name of it. It's nice, I like the new models, but an expansion is... an expansion. Not a handful of cool new blocks you can use to decorate. They added new medical station blocks that are strictly decoration, you can't use it to heal or address an ailment, it's just... there. I see they JUST added landing plates, how old is this game? So many basic quality of life things that really the game should have gotten way early on in development, like, seriously, why did it take 5 years to make a single small model that has the same function as the landing gear?

I guess what I'm getting at, is the Dev team has gotten incredibly lazy. The game is a hit, for so many great reasons, it feels great, it's a lot of fun to play with your friends, it's a challenge, it's got a huge community, it's still worth playing today, it's still worth developing and fleshing out those details! But these guys just... Idk. The rate at which content comes out from the Dev team, it feels like all but one guy has just picked up their checks and checked out of the office for good, and there's one single guy that's still tweaking around in there.

Do I recommend the game? Yeah, it may not sound like I do, but I do, cause the experience is what you make it, but it's also difficult to recommend giving these guys any more money while they... Idk. Do almost nothing else for us.
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34346 Std. insgesamt
Verfasst: 08.09.21 15:37
I am 75 and retired and yes...a gamer :0) I had been playing a lot of Valheim and what I loved most about that game was the building component. My son bought me Space Engineers for my birthday, and now I have two incredible building and resource mining games. Space Engineers is working this old brain helping me avoid mind deterioration. I love this game and I appreciate the community that shares some incredible accomplishments.
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20835 Std. insgesamt
Verfasst: 05.09.21 14:28
Best game EVER I love this game to bits haven't even had it for a year and already 350 plus hours epic keep up the amazing work

From LittleEgg
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6690 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.21 23:07
Built a drivable space penis that I boarded onto a space station that had more drivable space penises, best server ever. 100/10
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20839 Std. insgesamt
Verfasst: 25.08.21 16:52
TLDR: With workshop easily a 8 / 10. Without, 5.5 / 10

TLDR: A unique game that offers what it promises, kind of. While you can do very much of what it offers, (build anything, go to other planets, etc.) There are certain aspects that will seem lacking, and you'll learn how reliant the game is on the workshop.

Space Engineers could easily be one of my favorite games, with workshop addons that is. After just installing space engineers there is a bit of a learning curve to get past such as rotating, and just survival which can take a bit of time to get past but it's nothing too bad, by this time you'll learn a bit more about the game and get an overwhelming feeling of loneliness. On the surface, space engineers has AI and PVE, however having it, doesn't always mean it's good, and here, it's not. Without the workshop you're never going to have to worry about really anything other than asteroids if you have them enabled. Which even then, 80% of the time they'll just end up missing you. There aren't any random attacks you have to prepare for really, and if you are luck enough to get a drone, they'll probably just crash. However, like most games, this game definitely will be a lot more fun if you have friends to bring along which usually actually handles pretty well, even with addons enabled.
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253 Std. insgesamt
Verfasst: 21.08.21 04:30
good game could make the beginning grind easier cause if you join a server after everyone has already claimed the good planets and asteroids you can easily spend 3 hours looking, in vain, for somewhere with good materials.
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254178 Std. insgesamt
Verfasst: 22.07.21 05:23
4000+hrs in game

pro's-
-single player (and multiplayer with a near perfect connection) you will have near limitless possibilities on what you can make
-tons of mods that change how the game is played
-many aspects of the game are customizable in the settings. don't like fighting pvp or pve? ok, turn it off. don't like breathing air?... ok turn it off now you no longer require air to breath

cons-
-huge learning curve of how to avoid Klang
-huge learning curve on what works (just spent HOURS building that masterpiece in survival? hope you have enough fuel to get off that planet cause its along way down)
-it was in early access for so long alot of the mods are outdated and won't be working again anytime soon because of constant changes in the background
-lacks endgame content without mods
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95493 Std. insgesamt
Verfasst: 15.07.21 02:45
It's fine I guess. Mods save it.
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20444 Std. insgesamt
Verfasst: 11.07.21 21:05
(Unmodded)
its fun you can make stupid stuff that works for some reason guns are a bit underwhelming but the amount of stuff you can do is great!

(Modded)
its even better you can make space doom turtles with 7 layers of heavy armor and are able to delete space pirate ships with 300mm or 900mm cannons an internal live fire arena or a massive hanger that can fit more than 10 fighter ships or even both? You can do that.
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10973 Std. insgesamt
Verfasst: 25.06.21 06:01
dis game bussin bussin
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180919 Std. insgesamt
Verfasst: 16.06.21 22:09
Although I have 3000 plus hours in this game, i have now come to a point where i can not recommend it to anyone anymore. At least not when you plan to play survival mode. The time it takes to grind and build stuff. The time it takes to get anywhere in the universe is so much. And then half your ship gets destroyed by one of the zillion bugs in the game (which Keen just ignores and refuses to fix), before you can even do with the ship what it was meant for. That is just frustrating and I have had enough of it. You are better of getting together with your buddies in real life and just have a beer.
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527012 Std. insgesamt
Verfasst: 08.06.21 23:18
Bar far still one of my favorite games even after 7 years
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20 Produkte im Account
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4007 Std. insgesamt
Verfasst: 06.06.21 20:11
I enjoy this game
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152304 Std. insgesamt
Verfasst: 04.06.21 02:15
Too much fun. Years later, I still build 3x times/wk.
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2370 Std. insgesamt
Verfasst: 29.05.21 08:05
Good game. Brutal learning curve though.
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185595 Std. insgesamt
Verfasst: 03.05.21 22:27
Spaceships, ingame programming, massive choices in mods. 3051 hours. game was made for me.
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62795 Std. insgesamt
Verfasst: 02.05.21 16:26
I bought this game way back when it was a beta, and I was very very excited to be playing a game that allowed for so much creativity and freedom.

Let’s talk about some of the best parts about this game:

-Unlimited creativity
-Sandbox survival

And that’s about it. That’s really all this game has to offer. There is zero exploration really because the planet and asteroid generation is procedural and has no wildlife, unique structures or cool finds, and no end game. There are no NPCs to interact with, although the economy update was a huge step in the right direction, the game still simply feels empty. Ships randomly spawn and you can either ignore them or destroy them for resources but it’s not really worth it. There were some game modes introduced that allowed you to build a base and survive waves of drones etc, but it’s not that great. Multiplayer would be amazing if only they could fix de sync issues and lag, these limitations make the game very unplayable in some cases. The devs have continued to add dlc that has done very little to advance the game. The DLC in most cases has been cosmetic and added absolutely nothing besides cool looking blocks. However, they did add a few blocks that fundamentally changed some ship designs and rovers, but you still had to pay for it!! The lack of important ship building blocks (more shapes) and convenient blocks (different cockpits, weapons, shields, etc) has only been made possible by mods.

There’s a few problems IMO that still plague the game that have been here since day one.

1) Collision
The devs can’t figure out how to make proper collision physics to save their lives. It’s actually terrible. Clang plagues the game, and actually though this can be a good thing in some cases because it can be used to make some pretty powerful weapons, but it’s still a bug.

2) Hit boxes
Each block has a hit box that takes up waaaay more space than necessary. This causes small and compact builds to become unnecessarily large.

3) Wheels
Rovers are heavily advertised, but their inability to perform simple tasks like turning at higher speeds makes them only usable at slow speeds and proceeding ever so carefully over terrain. The wheels do not grip properly and if they are off camber slightly it will cause the river to flip while turning.

4) Autopilot
It simply doesn’t work. Scripts and mods have helped to fix this, but the devs seem to have said f*ck it and just ignored it since it’s inception.


At this point, you’re probably wondering why I have over 1,000 hours in this game. The ability to create on this scale hasn’t been accomplished by many other games that I’ve played, a d honestly that’s what brings me back. But the devs failure to remedy problems that have existed since day 1 and their addition of cosmetic DLC has made me furious. Imagine if Minecraft made you pay a premium for every new set of blocks they came out with.

Overall, save your money until the devs get their heads out of their butts and fix the fundamental problems with the game and add content that will progress the game.

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48 Produkte im Account
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2386 Std. insgesamt
Verfasst: 25.04.21 14:41
If Minecraft and Kerbal Space Program had a very special hug, Space Engineers would be their baby.
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79 Produkte im Account
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7867 Std. insgesamt
Verfasst: 14.01.21 19:08
For the love of god please stop with the DLC and focus on making the core game better.

It has actually gotten so bad that the only way to play is with mods otherwise this game is just boring
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64731 Std. insgesamt
Verfasst: 05.01.21 18:23
This game / simulator is like playing with Legos when what you really want is an Erector Set. I am giving it a positive review because it still has given my friends and I hours of play time together, and any game that can keep people interacting and working together like that is good in my book. This game takes the cake in the engineering department when compared to other games of similar genre, it truly feels like you are able to design and engineer things to overcome a problem. The issue there is motive, why build thing to gather more stuff to build more thing? Survival needs more motive to actually survive and build better, otherwise this is just an engineering simulation that gets old quick. It also limits your personal engineering to the block design of those whom created them, perhaps you don't want your cockpit or oxygen generator in that spot, perhaps you'd place it elsewhere and run a hose or duct system through the build so it can remain more compact. This is too much like playing with Legos, where a piece only functions with a piece it was designed to function with, there isn't enough free-form in the way pieces can be linked together and remain functional. I'd rate this game a 5 out of 10, good concept, good idea, developer has stood by it and continued to work on it, but poor execution of something that could potentially be 10 out of 10.
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69 Produkte im Account
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12827 Std. insgesamt
Verfasst: 05.01.21 02:23
It's kind of like LEGO's, but with limitations placed around real-world physics.
...no liquid water though...I'm guessing this was likely at the cost too much data/calculation.

Lots of fun!
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27889 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.20 11:48
It's basically Minecraft in Space and I love it. In this game you can build your own spaceships, stations, asteroid bases, planetary bases, rovers, etc. Building a carrier that can launch small fighters? Sure! A space station in orbit with planetary bombardment capabilities? Why not? A mining platform that automatically drills itself into asteroids to collect ores? Of course! The possibilities are endless...

Just like in Minecraft, you can either play in survival mode, where you have to collect resources to build things or in create mode where you can just build whatever your heart desires. The survival mode is not as fleshed out in my opinion and I usually stick to creative mode. Multiplayer is also supported and while it's not perfect, it works well enough to enjoy it.

What this game does well is modeling physics. Unlike in some other games, your creations will adhere to the laws of physics. Usually this works as intended but for some creations the system might break, producing ... unexpected results that can result in your ship taking heavy damage or be destroyed. Unless you build some very advanced creations, this will not be a problem however.

Another great thing about this game is the Steam Workshop Support. You can download tons of creations to add to your world and - of course - also upload your own. You can mod your game to add new features, blocks and behavior. Just be mindful of the performance hit when you mod your game excessively. Performance overall is something to be aware of though. As your creations get larger and more complex, your FPS will tank hard, eventually coming down to single-digit levels for huge creations. This can and undoubtedly will diminish your experience at some point.

However, the game is still very enjoyable and I would absolutely recommend it to anyone who likes space and Minecraft-like games. The price tag is very reasonable, even the Ultimate edition which includes additional blocks still seems fairly priced.
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17 Produkte im Account
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56262 Std. insgesamt
Verfasst: 06.12.20 11:02
Best game I've ever played
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185 Produkte im Account
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Empfohlen
58961 Std. insgesamt
Verfasst: 05.12.20 14:12
almost a thousand hours in and i still dont really know what im doing
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8156 Std. insgesamt
Verfasst: 02.12.20 17:42
I've tried to post a review on this, but my spaceship got stuck because of >4 years old connector bug, my life support lost its power and I've the glitched out of existence.

The idea is really great, but implementation.. well.. buggy mess. It's not stable enough to be pushed out of early access. Take a look at discussion board and check out amount of bug submissions.
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495 Std. insgesamt
Verfasst: 11.11.20 16:14
Addictive like heroin

❤ Audience ❤
☐ Beginner
☐ Casual Gamer
☑ Normal Gamer
☑ Expert

☼ Graphics ☼
☐ Bad
☐ Alright
☑ Good
☑ Beautiful
☐ Fantastic

♬ Music ♬
☐ Bad
☑ Alright
☐ Good
☐ Beautiful
☐ Fantastic

☠ Difficulty ☠
☐ Easy
☐ Average
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Hard
☐ Unfair

§ Bugs §
☐ Bugs destroy the game
☐ Lots of bugs
☑ Few Bugs
☑ You can use them for speedrun
☐ Nothing encountered

☯ Story ☯
☐There is none
☐ Bad
☐ Alright
☑ Good
☐ Fantastic

⚔ Gameplay ⚔
☐ Frustrating
☐ Sleepy
☐ Boring
☑Fun
☑Challenging

۞ Game time / Length ۞
☐Really short (0 - 3 hours)
☐Short (4 - 8 hours)
☐Few hours (10 - 20 hours) [if you focus on the main story]
☐Long (40-60 hours) [if you complete everything]
☑Very Long (61-100 hours)
☑Extremely Long (101+ hours)

$ Price / Quality $
☐ Full price
☑Wait for Sale
☐ Don't buy
☐ Refund it if you can
☐ Its free

Others:
☑Multiplayer
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13749 Std. insgesamt
Verfasst: 05.11.20 11:34
The scope of this game is absolutely incredible. You better expect to put in a lot of time investment and research, but it really pays off.

For me, Survival mode is where the fun is. Start out on a planet in a crashed drop pod, and gradually learn the ropes, cobbling together a tiny base from hand drilled rock. 200 hours later and I have a massive asteroid facility with a fleet of fully automated mining drones, vast sun-tracking solar arrays, a 3d printer for SPACESHIPS and a wide assortment of spaceships, both military and utility (and so much more). All hand-crafted from individual parts and painstakingly programmed. This game makes me feel like the Sci-Fi space engineering badass I've always wanted to be. The pesky space pirates don't stand a chance.

Disclaimer: Yes, it can be janky as hell and frustrating. Yes, performance can be a bit shit. Yes, you totally need mods and scripting to reach the games full potential. But, if you're willing to look past these problems, it's so worth it.
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114 Produkte im Account
30 Reviews
Empfohlen
81485 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.20 18:28
For those who enjoy building spaceships block by block and the challenges of flying on planets and space.

TL;DR: Once you get the hang of this game and you learn what to do (and especially what NOT to do), you can spend days playing Space Engineers. Literally.
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81 Produkte im Account
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13537 Std. insgesamt
Verfasst: 21.10.20 14:51
whats the point of being an engineer if there are no problems to solve.
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84 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
3451 Std. insgesamt
Verfasst: 18.10.20 02:04
this game has a steep learning curve, but it is a ton of fun to build up your spaceships and factions
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112 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
61360 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.20 03:08
Clang is a cruel but fair god
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161 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
2275 Std. insgesamt
Verfasst: 14.10.20 19:07
Don't run out of hydrogen in space
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5 Reviews
Empfohlen
3729 Std. insgesamt
Verfasst: 01.10.20 10:52
---{Graphics}---
☐ Is this real life?!
☐ Beautiful
☑ Good
☐ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look at it for too long
☐ Legacy Minecraft

---{Gameplay}---
☑ Very good
☐ Good
☐ It‘s alright
☐ Could be better
☐ More fun watching paint dry
☐ Don't bother

---{Audio}---
☐ Eargasm
☐ Very good
☑ Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ Earrape

---{Audience}---
☐ Kids
☐ Teens
☐ Adults
☑ Human

---{PC Requirements}---
☐ Potato
☐ Decent
☑ Fast
☐ Extreme
☐ Super Computer

---{Difficulity}---
☐ Just press 'A'
☐ Easy
☐ Significant brain usage
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Difficult
☐ Dark Souls

---{Grind}---
☐ Nothing to grind
☐ Only if you care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☑ Too much grind
☐ You‘ll need a second life for grinding

---{Story}---
☐ Story?
☑ Text or Audio floating around
☐ Average
☐ Good
☐ Lovely
☐ It‘ll replace your life

---{Game Time}---
☐ Long enough for a smoke and a coke
☐ Short
☐ Average
☐ Long
☑ To infinity and beyond

---{Price}---
☐ It’s free!
☑ Worth the price
☐ If you have some spare money
☐ Not recommended
☐ It'd be better to throw money away

---{Bugs}---
☐ None
☐ Minor bugs
☑ Can get annoying
☐ Goat simulator
☐ Gamebreaking!
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54721 Std. insgesamt
Verfasst: 18.09.20 18:07
Its one thing for a game to have bugs but another for the community to worship said bugs and create a religion around it. Long live clang
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15160 Std. insgesamt
Verfasst: 15.09.20 18:17
Amazing, fun, and addictive. This is an excellent space simulation and crafting game with a lot of mechanics and features. Here is what needs to be done;

-Add more encounters
-Continue to optimize the game and add more chunks
Work on creating a liquid system (requiring players to go to a surface and creating a water pumping station and hydrogen station that we would have to dock to refill for Hydrogen)
-Create this to be more of a Hardcore survival game with a lot more resources.
-Expand the conveyor sorting system. We should get smart splitters and filters that can limit what gets transferred.
-Feel free to learn a little from Factorio and Satisfactory.

This is one of those games that I cannot wait to see grow and get more and more features added over time. I have no problem paying for DLC that adds to the game, please stop making DLC that only gives cosmetics.
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76974 Std. insgesamt
Verfasst: 14.09.20 16:31
You get to create the game that you want play
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21818 Std. insgesamt
Verfasst: 03.09.20 20:08
Imagine.. You buy the game then realize, they purposely left textures out the game.
This is to make money off texture bundles.

Think about it.. You already paid 20 dollars and played for couple years.
Now, they want you to pay 40 extra dollars ..
for a game that basically was made to live off the steam community.

I do not like the business model Keen has.
I will not support them, in any more of their products.

Though I did have fun at first playing Space Engineers.
It was evident like all their games before, it is not the love of the game
but love of money.
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102343 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.20 11:52
Minecraft in space. a brilliant way to loose yourself in hours of building and mining.
Also great MP experiences, on a whole the community is fantastic and supportive, only a few toxic players, but then going to war against them is fun.
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61 Std. insgesamt
Verfasst: 26.08.20 02:26
Oh space engineers... This game (at least on xbox) is one of the most fun games i've ever played... easily... but the first few times i played, it was so overly complicated i near instantly applied for a refund. I wish i didn't, though, as now that i understand the games base mechanics, it's one of the best games i have ever played! It's a shame that this game isn't talked about as much as other games... 100% recommended if you're into 10 hours of learning. If not, more like an 70%. I, personally believe that this game deserves way more attention, and hope the game stays fun for years to come.
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16633 Std. insgesamt
Verfasst: 24.08.20 22:10
More space than what I get in quarantine. 10/10 would clang.
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4987 Std. insgesamt
Verfasst: 23.07.20 16:33
beans
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50293 Std. insgesamt
Verfasst: 23.07.20 00:19
This game is the best game I have ever played, period. DO NOT BUY IF YOU DONT LIKE LOTS OF CREATIVE BUILDING!!!!
DO BUY IF YOU LIKE CREATIVE BUILDING AND MAKING DEATH MACHINES FULL OF MODDED WEAPONS!!!!!
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15608 Std. insgesamt
Verfasst: 17.07.20 16:00
Yes.
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1761 Std. insgesamt
Verfasst: 11.07.20 06:21
After buying this game a long time ago, and enjoying my time, I would've recommended it then. But that was a couple of years ago... After coming back to this game, I have found it to become increasingly and unnecessarily grindy and boring. I booted up a server to play with a friend, and we began taking things apart to build a new ship. This came to us spending a couple of hours grinding resources to then be able to build the right blocks, just so that we can BEGIN to build a basic ship. Creative mode can be fun at times, but gets dull after a while.

4/10 buy something else.
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44641 Std. insgesamt
Verfasst: 10.07.20 15:46
i still dont know what im doing
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2116 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.20 09:25
I had my eye on this game recently because my friends said it was pretty fun, I liked the idea of a sandbox game in space so I bought it. I was blown away from the sheer beauty of the game and the amount of effort that must of been put in this game. I think this game’s strongest features are the possibilities it gives you, from building a space station to a mining ship and being able to play with friends easily. The only annoying aspect of this game for me is the optimisation, when you load into someone’s game, you have to wait a solid minute or two with a frozen screen for everything to render and if I’m flying into a planet and trying to land, the game renders the parts of the planet that is required, which gives me extremely poor frames/ none when by the time the lag passes, I’m already 1000m away from the earths surface, I’ve gotten used to it now and don’t really find it a major issue, although if there was a way to minimise the performance issues, it would make me enjoy this game that little bit more.

Would highly recommend this game with friends!
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14496 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.20 09:18
This game has a lot of potential that doesn't get any of the attention it deserves from the devs. Every update another DLC is released and until they stop pushing out update after update that doesn't do anything I cannot recommend this game.
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14024 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.20 08:42
Good game, but i have an idea on what to add next...NOT A DLC AGAIN, anyway you should add another generator which uses biomass from trees or grass.
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6016 Std. insgesamt
Verfasst: 22.04.20 04:16
EPIC very good needs actual npc kinda feel lonely in this big universe
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3306 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.20 10:29
Pros:
Make your own fun
Build whatever you want
Explore space
Things explode often

Cons:
I'm to dumb to make anything fancy
Things explode often
Clang


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29176 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.20 16:33
Great game if you enjoy building, space, exploration, and minecraft type games.

The devs keep working on it, adding features, and bug fixes.

My only current issue is that I'm worried about the way the DLCs are going. At first it was cosmetic blocks. Then outfits. Now it's gameplay features (economy and worlds/scanerios). I'm really concerned that this will become a simulator type game with $500 of DLC that adds small pointless stuff. It's not there yet, but it's concerning.
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11 Produkte im Account
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9216 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.20 09:59
Very good game, you can literally build anything but it gets boring if you don't have a lot of friends to play with.
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14 Produkte im Account
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49407 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.20 12:36
This is an amazing games, the 800+ hours i've spent playing should make my love for it clear.
Unfortunatly i feel like Keen Software is putting aside comunity support in favour of DLCs, as a result SE remains unfinished and unpolished, with numerous game breaking bugs and a comunity poisoned by increasing frustration.
I suggest waiting for these problems to be addressed before buying, keep an eye on this because the potential of this game is immense.
All hail lord Clang #SaveKeen
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248 Produkte im Account
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92438 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.20 18:34
Really fun game, kinda like minecraft in space
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2315 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 23:46
My friend almost died out of oxygen in an asteroid while i had to build a ship to go to space without knowing how to build one. 10/10 would do again.
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38 Produkte im Account
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44369 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.20 20:13
-Be me
-Buy this game cause all me friendos are playin it
-Join friend's server
-Spawn in a giant yellow space turd hurteling towards a distant asteroid
-As I get closer, I see the asteroid is covered in crashed yellow space turds
-I crash, somehow don't die
-We decide to build a city out of the ruined space turds
-That was 5 years ago, been hooked ever since
-Honestly one of the best sandbox games ever made
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11646 Std. insgesamt
Verfasst: 19.02.20 01:36
Space Engineers is like a mix of the creative and block-building aspects of minecraft and the space factor of no mans sky. In space engineers, the player can explore various planets, harvest various materials (great game by the way), build their own bases and ships, its got modding support, it has multiplayer coop and you can also just fuckin kill em (did i mention its got modding support), its the quality of a AAA game with a price tag of $20. Come on, you cant get much better than that. (did i mention its got modding support and its a great game).
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5989 Std. insgesamt
Verfasst: 15.02.20 17:42
it is a fun creative game and has a fun survival
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Logo for Space Engineers
Rating auf Steam Sehr positiv
89.06% 66982 8226
Release:13.11.2014 Genre: Simulation Entwickler: Keen Software House Vertrieb: Headup Games Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
Einzelspieler Mehrspieler Koop
5 Prisoner haben dieses Spiel schon
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