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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 18.04.2017
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Preis Update 28.08.24

Über das Spiel

Shiness ist ein Rollenspiel, das sich zurzeit beim französischen Indie-Studio Enigami in der Entwicklung befindet. Im Spiel bereist ihr ein faszinierendes Universum, das seit dem Auseinanderbrechen des Planeten Mahera vor dem Untergang steht...

Ihr spielt als Chado und seine Begleiter und bereist an Bord eines Flugschiffs die Himmlischen Inseln. Nach eurer unsanften Landung auf feindlichem Gebiet findet ihr euch mitten in einem Machtkampf wieder, den gleich mehrere Königreiche untereinander austragen. Chado könnte diese verzwickte Situation vielleicht dank Shiness lösen, einem magischen Geist, den nur er sehen kann.

Entdeckt eine riesige, faszinierende Welt, in der ihr dank eurer fünf Begleiter mit eurer Umgebung interagieren könnt: mit roher Gewalt könnt ihr einen großen Felsen zertrümmern, um in eine geheime Höhle zu gelangen, oder ihr setzt Telekinese ein, um bestimmte Mechanismen zu aktivieren und einen Hintereingang zu entdecken … Im Verlauf eurer Reise trefft ihr auf Dutzende gefährlicher Feinde, gegen die ihr in äußerst dynamischen Kämpfen antretet, bei denen ihr Magie und traditionelle Kampftechniken (Schlagen, Blocken, Combos …) einsetzt. In solchen Kämpfen sammelt ihr Erfahrung und macht Fortschritte in der Haupthandlung oder den zahlreichen Nebenmissionen. Und ihr könnt euren Charakteren neue Fertigkeiten und Zauber beibringen.



Features:
  • Reist als Chad mit seinen vier Begleitern durch eine bezaubernde interaktive Welt und entwickelt eure Charaktere stetig weiter.
  • Hyper-dynamische Kämpfe, Kombination aus Magie und Kampfspiel-Mechaniken (Treffer, Combos, Paraden usw.).
  • Entwickelt zwei Arten von Fertigkeiten (physische Angriffe und Magie) und schaltet neue Talente und Zauber frei.
  • Entdeckt eine gigantische Welt voller verschiedener Umgebungen, mit denen ihr dank der besonderen Fähigkeiten und Fertigkeiten eurer Begleiter interagieren könnt.
  • Zahlreiche Quests und Nebenquests eröffnen euch die Möglichkeit, eure Charaktere und deren Ruf ständig weiterzuentwickeln.



Systemanforderungen

Noch haben wir keine Systemanforderungen für dieses Spiel eintragen können oder es sind noch keine bekannt.

Steam Nutzer-Reviews

3365 Produkte im Account
289 Reviews
Nicht Empfohlen
236 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.21 06:09
Shiness zu beurteilen fällt nicht leicht: Eigentlich ist es ja ein wirklich gutes Action-Rollenspiel mit charmanten Ideen und interessanten Facetten. Allerdings gibt es auch viele kleine, mitunter auch schwere Mängel, die einem den Spaß am Spiel immer wieder verderben können. Von Optionseinstellungen, die nicht gespeichert werden, über Tonausfälle, Grafikmacken und Kameraprobleme bis hin zu fehlerhaftem Dialog-, Rätsel- und Questdesign. Selbst in der schlicht, aber liebevoll inszenierten Hauptgeschichte gibt es Situationen, die eine Fortsetzung des Abenteuers unmöglich machen und etliche Stunden Spielzeit vernichten können. Da es keine Schnellspeicherfunktion gibt, die Ladezeiten oft sehr lang ausfallen, der Schwierigkeitsgrad fest vorgegeben ist und sich die meisten Ereignis- und Dialogsequenzen nicht abbrechen lassen, ist der Ärger aber auch bei selbstverschuldeten Wiederholungen oft groß
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2340 Produkte im Account
259 Reviews
Nicht Empfohlen
259 Std. insgesamt
Verfasst: 30.05.20 11:39

Spiel:



Ein Indie RPG mit netten Figuren,

Einzelspieler:



Man spielt Chad und erhält noch einen Begleiter, und strandet an irgendeinem Ort wo einen Gruppe von Leuten helfen will und selbst wieder vom diesem Ort weg zu gekommen.

Die Kämpfe sind in kleinen Arenen und man muss Treten, schlagen und Magie einsetzten. Die Magie kann über Item erlernt werden die man entweder findet oder bekommt als Belohnung für Quest.

Die Kämpfe wirken oft sehr hektisch und die Kamera ist egal welche Einstellung man verwendet immer nervig.

Das Kampfsystem dennoch gut durchdacht und hat schon seinen Anspruch, dennoch machen die Kämpfe irgendwie keinen richtigen Spass.

Grafik:



Die Grafik ist ok, selbst für 2017 ist sie nicht besonders schön.

Musik:



Die Musik ist OK, aber wiederholt sich oft.

Steuerung:



Die Steuerung ist OK mit einem Gamepad dennoch gibt es immer Probleme mit der Kamera.

Pro/Contra:



+ schönes Design
+ sehr Linear


- langweilge Kämpfe
- Kamera probleme

Fazit:



Mir hat das Spiel einfach nicht gefallen, besonders dieses Kampfsystem ist denke ich mal sehr speziell, zu speziell für mich.

Aber ich denke für manche andere Leute könnte dieses Game schon was sein. Dennoch sollte man nicht zu viel erwarten, es ist nun mal nur ein Indie Game von einem kleinen Entwickler.

Ich kann nach 4 Stunden Spielzeit sagen, dass es einfach nichts für mich ist.


Zusammengefasst:



Einzelspieler: 4/10
Grafik: 6/10
Musik: 7/10
Steuerung: 8/10
----------------------------
Wertung: 6/10
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1270 Produkte im Account
107 Reviews
Empfohlen
36 Std. insgesamt
Verfasst: 21.03.20 11:03
WOW, mal wieder ein Spiel wo alles richtig gemacht wurde, zumindest kommt mir der Anfang einfach nur erstmal WOW vor und für 5 Euro KAUFEMPFEHLUNG!!!
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549 Produkte im Account
132 Reviews
Nicht Empfohlen
157 Std. insgesamt
Verfasst: 16.09.19 22:22
Das Spiel ist nichts meins, dachte mir, Anfangs es ist ganz nett, aber Story kommt nach 2,6 Stunden nicht gut voran.
Zu viele unnötige Dialoge wie Aufgabe und meine jetzt nicht Nebenaufgaben, sondern auch Hauptstory. Sinnloses hin und her Gelaufe.

Ohne Flugpunkte um Schneller von
Ort zu Ort zukommen und wen man tot ist heißt es wieder von letzten Speicher Punkt ohne Mount oder sonstiger Zusatz laufen oder renn was bisschen Schneller ist aber nicht viel, die Welt ist nicht groß aber in einigen stellen mit Spring Abschnitten in nervig umgesetzt, die man nicht gebraucht, dazu gibt metroidvania abschnitte die gefühlt nur dazu Dienen das Spiel unnötig in Länge zu ziehen, was aber das Meiste in den hier Spiel in mir ausgelöst hat. Die Karte nicht gut zu lesen und leider gibt nicht die Möglichkeit eigene, Weg Punkte setzten. Der Zielort wird nur per Pfeil grob vorgegeben. Was mich in Kombination zum viele unterwegs sein an oft nervige MMORPG Momente erinnerte.

Kämpfe machen auch nicht gerade viel Spaß oder Motivieren einen nicht. Sie sind oft unfair, Gegner haben durch Fähigkeiten usw. zu viele Vorteile oder man muss erst mal schauen, wie man sie besiegt, was aber zu hektisch wird. Da man sich kaum irgendwie Zeit erarbeiten kann durch Gegner wegschleudern oder längeres Betäuben.



Also ich habe eventuell einfach was anders erwartet aber für mich wegen, den erwähnten Punkten wie Das, das die Story wie Gameplay mich nicht Überzeugen kann, ich leider niemanden raten es sich zu holen, wenn dann aber sehr günstig, wenn überhaupt.
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1649 Produkte im Account
1250 Reviews
Nicht Empfohlen
556 Std. insgesamt
Verfasst: 13.07.18 19:34
Action Adventure
Sehr gute (360) Controller Unterstützung.
Hat mir am Anfang sehr viel Spaß gemacht.
Viel Equipment Micromanagement. Urgs.
Viel Zeugs zum Sammeln. Schnarch.
Viele verschiedene Charaktere die im Kampf durchgewechselt werden sollen und unterschiedliche Moves haben. Och neee.
Ein wenig zu viel von allem für mich...
Aber mein Hauptkritikpunkt:
Später viel zu hektisches Kampfsystem ab Boss Zagrom.
Der war so schnell und unfair (und eine Nerverei beim Neubeginn) dass ich irgendwie die Lust verloren habe.
Habe ihn dann getrainert und das Spiel dann beim nächsten Boss (Skelett-Zauberer) aufgegeben.
Schade. Da hat man einfach die Mitte nicht gefunden.
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67 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
2613 Std. insgesamt
Verfasst: 20.10.17 22:45
Sehr schöne spielgrafik aber Steuerung Tastatur gewöhnungsbedürftig Gegensatz zu kompatible controller top spielspaß.
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2 Reviews
Nicht Empfohlen
107 Std. insgesamt
Verfasst: 28.06.17 20:04
Leider wurde ich ziemlich enttäuscht :( :/
Ich hatte mich so drauf gefreut, es sah cool aus und klang auch nach einem richtig schönen mix zwischen Abenteuer Game (eventuell sogar der alten Schule :D ) und RPG. Doch was ich am Ende bekommen habe war.... Meeeeeeh.
Es ist nicht furchtbar schlecht oder so. Allerdings ertrag ich es bereits nach 1,8 h nicht mehr, das sinnlose und nichtssagende Dialoge drin vorkommen :/ ich hab 1,8 h gespielt und weiß im Prinzip NICHTS! weder über die Handlung, noch über die Charaktere (ein paar Fetzen bekommt man mit aber nicht wirklich etwas relevantes )
Nach dem ich mich nach der Spielzeit immernoch vorkam, als wäre ich in nem Tutorial und das Spielgefühl sich einfach falsch, unecht und zäh angefühlt hat, musste ich leider zum Entschluss kommen es zurückzugeben.
Es hat sicher seine Guten Seiten, wie das Speichersystem und die Grundidee, aber nichts davon konnte mich leider komplett überzeugen, da ich doch ein sehr Storyorientierter Spieler bin und mir hat es einfach gefehlt, auch wenn ich mir das für das Spiel so sehr gewünscht hätte ! >-<
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101 Produkte im Account
2 Reviews
Nicht Empfohlen
1407 Std. insgesamt
Verfasst: 23.04.17 13:07
Wie Sie sehen können, habe ich bereits 19 Stunden in dem Spiel. Heißt, ich berichte hier nicht von etwas was ich nur kurz angezockt habe. Ich beginne mit dem Positiven:

+ guter Soundtrack
+ gut inszenierte Geschichte
+ die Charaktere
+ Hauptquests sowie Nebenquests sind sehr abwechslungsreich
+ Entscheidungsfreiheit (wenn auch nur minimale)
+ Kampfsystem

jetzt aber leider zu den negativen Punkten:

- Soundbug während Kämpfen
- Unsichtbare Wände in Kämpfen machen es unmöglich den Gegner im Nahkampf zu besiegen
- Storybugs

Wie Sie sehen, sind es nur sehr wenige Negativpunkte. Jedoch, wie Sie auch sehen können, beziehen sich die negativen Punkte hauptsächlich auf Bugs im Spiel. Man muss den Spiel zu gute heißen, das es sehr viel richtig macht. Aber die Bugs zerstören diese Atmosphäre komplett.
Nur als kleines Beispiel:
Mir wurde aufgetragen Raketen abzuschiessen. An sich kein großes Problem. Gegner spawnen jedes mal wenn man die Rakete abschiessen will. Das Problem ist, dass das Spiel den Spieler irgendwann einfach als tot anerkennt während eines der Kämpfe, obwohl dies nicht der Fall ist. Dies ist lediglich einer von vielen Story Bugs, der sehr schwer zu umgehen ist.
Mittlerweile bin ich an einem Storyfehler angekommen, der es mir unmöglich macht weiter zu kommen, da mir die Möglichkeit genommen wurde, zurück zu gehen. Deswegen versuche ich das Spiel zurück zu geben, auch wenn es vielleicht vergebens ist.
Ich empfehle, noch zu warten, bis es Updates dazu gibt, denn das Spiel hat viel Potenzial.
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189 Produkte im Account
10 Reviews
Empfohlen
736 Std. insgesamt
Verfasst: 20.04.17 22:04
Vorweg: Ich hatte mich sehr auf das Spiel gefreut. Die Grafik ist echt hübsch mit vielen Details und die Story macht wirklich Bock auf mehr. Zudem gefällt mir der Humor. Klar die Zwischensequenzen sind Comics, aber das macht den Charme des Spiels aus und wirkt daher nicht deplaziert.

ABER:
Das Kampfsystem ist wirklich zum kotzen. Es ist komplex und mag durchdacht sein und ist dabei actionreich (fast hektisch), aber leider ist das Feedback der Steuerung nicht akurat... Grade bei Bosskämpfen: Ausweichen, Blocken, Kontern,... macht wirklich keinen Spaß wenn die Aktionen nicht passend getimed sind, weil die Steuerung zu langsam reagiert. Fehler münden im späteren Spielverlauf leider in einer gegnerischen Hitcombo: Stun, Hit, Hit, Hit, Hit, Stun, Hit, Hit, Hit, Hit, Stun, Hit, Hit, Hit, Hit,... Char down... Wahlweise variert der Statuseffekt gerne mal mit Fear o.ä. Zwar kann man dem Team Supportskills zuweisen, aber die K.I. stockt gefühlt...
Die Schwierigkeitsgrad zieht nach ein paar Stunden auch deutlich an, weil auch die Gegner nicht dümmer werden, und lässt sich leider nicht ändern. (Nicht falsch verstehen, ich empfinde ihn genau richtig, aber wie gesagt die Steuerung nervt-.-)

Das Fazit fällt gemischt aus, wobei die positiven Aspekte überwiegen. Einzig meine Hass-Liebe zu dem Kampfsystem mindert den Ersteindruck nach gut 5 Std Spielzeit.

Werde es sicherlich weiterspielen, aber kann jedem nur empfehlen sich vorab mal ein Let's Play zu dem Spiel anzuschauen oder andere Reviews zu lesen.

Von mir jedenfalls Daumen hoch, aber würde insgesamt nur 7/10 Punkten geben.
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241 Produkte im Account
63 Reviews
Nicht Empfohlen
950 Std. insgesamt
Verfasst: 19.04.17 05:32
Update 02.06.2017

Aktuell kann ich Shiness aufgrund folgender Schwerwiegender Fehler keine Empfehlung aussprechen:

- Die Kamera ist während der Kämpfe sehr bescheiden, da diese den Gegner nicht im Fokus hält und man das ganze immer nach justieren muss oder die Kamera sich um 180° dreht wenn man vom Gegner getroffen wurde.

- Die Gegner verbrauchen manchmal beim Kontern keine Hyperenergie, was sehr nervig ist

- Das Spielen mit einem XBox Controller ist sehr nervenraubend, da manche Kombos einfach gar nicht Funktionieren, der Charakter manchmal nicht reagiert, oder sehr verspätet reagiert.

- In den Kampfarenen glitch manchmal der Gegner an einer Stelle wo man ihn nur sehr schwer erwischt, oder der Eigene Charakter glitch an einer stelle und das Wechseln ist nicht möglich.

- Das Blocken ist mehr Glück als können.

- Einige Gegner haben so ein Extrem hohes angriffstempo, dass wenn man in eine Kombo reihe reingerät keine Chance mehr hat dort heil rauszukommen, geschweige den zu Blocken oder zu Kontern.

Sollte das behoben sein, werde ich die Review abändern, solange bleibt diese so stehen.
Ich hoffe das ein Update rauskommt, da es in letzter Zeit schon genügend Spiele gab mit Fehlern
und es nun endlich mal genug ist, da dies einem den Spaß am Spielen sehr verderben kann.


Hallo Zusammen,

Shiness habe ich bis jetzt knapp 2 Stunden gespielt.

Positiv: Grafik
Story
Steuerung
Musik
Ausrüstungsmöglichkeiten
u.v.m.

Negativ: Es gibt Szenen die aufgeteilt sind wie in einem Comic, dort hatte ich starke Soundbugs, ich hoffe das wird schnell gefixt.

Ansonsten kann ich das Spiel wärmstens Empfhelen. Es erinnert mich sehr stark an Dark Cloud & Dark Chronicle und das waren 2 sehr mega gute Spiele.

AufWiederHörenSehen
Euer SteelBuggi
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379 Produkte im Account
19 Reviews
Empfohlen
3596 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.22 03:02
This is kind of a strange game to assess, so I'll assign letter grades based on its various elements:

Graphics - A
Music - B
Gameplay - C+
Combat - C
Story - D
Overall - C+

To elaborate further, the game is beautiful. The graphics are probably an A+ relative to the genre. The music is good enough. The gameplay isn't great (most of the puzzles are lame), but it gets the job done. The combat would probably be a C+ as well if you could lock-on to enemies in combat, but for some odd reason, you can only lock-on to targets before entering combat, which makes very little sense.

As for the story... well, it was just too convoluted for me. I stopped caring about 5 minutes into the game and couldn't wait for the text interactions to be over. Maybe it's just me, but I genuinely had very little idea what was going on throughout the game, mostly because I wasn't even trying to understand. To put my lack of interest into perspective, I beat the game twice and had no idea who the final boss was either time. Your mileage may vary, but the story did absolutely nothing for me.

Story (or lack thereof) aside, I still had a decent time playing the game overall, hence the C+.
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605 Produkte im Account
51 Reviews
Nicht Empfohlen
115 Std. insgesamt
Verfasst: 13.03.22 04:32
have to use a 3rd party software application just play with a ps4 controller, instant NO, i uninstalled this game so fast..
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233 Produkte im Account
83 Reviews
Nicht Empfohlen
224 Std. insgesamt
Verfasst: 03.03.22 05:19
The battle mechanic is just ok, nothing really special. the world is confusing and difficult to navigate. Most frustratingly, the environment seems like it's built for platforming, maybe not as a main gameplay mechanic but certainly as a way to get around faster. Unfortunately, jumping is barely functioning, so this goes nowhere. Nothing really exciting about this game, I guess you'd like it if you were a furry.
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3809 Produkte im Account
477 Reviews
Nicht Empfohlen
2492 Std. insgesamt
Verfasst: 31.01.22 02:24

“The past is never where you think you left it.”
~Katherine Anne Porter



Sometimes, the weird things happen. But let's not start with that. Instead, let me ask you a question. Do you like retro games? Well, most of us do. Even those who aren't old enough to remember the days when those were originally released, with most of the modern AAA games being pretty much the same exact movie-like experience, more and more people begin to look into the past for some thrills. And you know what? It's a very good idea. There are many ways to play old games nowadays and very often you can even get better experience by using all of those high resolution patches, emulators and other stuff. But sometimes? Sometimes there are people who are like “Hey! Let's make an old game!

Sometimes, the results are pretty good. I mean, we all know and love games like EVOLAND and UNDERTALE. But sometimes? Sometimes, developers are making exactly that. The old games. And when it's about stuff like Jet Gunner and ONIKEN (what's with Caps Lock titles today?), I just... No, seriously, I just don't understand. I mean, how many of such games did you play and finish? Did we all finish every single NES game out there already so we need new ones? New ones that don't even feel that good most of the time? Personally, I don't think so. Even though I've played and finished thousands of games, I still didn't finish every old game (not even close, obviously) and therefore, every time there's another retro-like game that doesn't even try to either introduce something new or provide us with especially polished experience, I'm like “Not another one of those...

Like I said, though, sometimes, the weird things happen. So, here comes a French indie developer Enigami and their very first game called Shiness: The Lightning Kingdom. What's so weird about it? Well, you see... it doesn't look like it was supposed to be yet another one of those “Here's some nostalgia, now give us your money!” games. Instead, it looks like Enigami aimed to something like what Climax Solent did in their Sudeki. In other words, it looks like they've aimed for some cute little action / adventure with some basic APRG elements, bright graphics that rely on cell shading and the fairy-tale-like story that includes magic, different races of creatures and higher powers. And it's not like I'm against the idea. Can't call myself a big fan of Sudeki and can't even name one of such games that I really liked with no “buts”, bu-u-ut... why not, right?

The problem is, like I already said, Shiness was Enigami's first game. And even though I don't know much about the guys and the story behind this game's development (aside from the fact that it was baked by Kickstarter that is), it looks like Enigami were die hard Fallout fans. Not because Shiness has something from Interplay's legendary RPG but because it feels like its makers lived in a bunker for the last 20 years. Even though Shiness was released in 2017, it feels exactly like something from fifth generation. You know, the one with Nintendo 64, SEGA Saturn and SONY PlayStation. Sure, you may say that those were the very good times and you'll be right. There's totally nothing wrong with the games like Quest 64, Threads of Fate and the others. And yet, when you look back at them, it's hard not to notice that they've aged.

Looking at games from fifth generation nowadays feels a lot like looking at the old toys. You hold Kenner's old Batman in one hand and shiny new one from BANDAI's S.H. Figuarts and... yeah. The old stuff is still great in its own way and we'll always have a very special place in our hearts for it, and yet, the technology improved a lot since then and allows us to do a lot of great things nowadays. And yet, Enigami ignored them all. And thanks to that? Thanks to that Shiness doesn't fell like an old game. It is an old game. Which was released in 2017. For whatever reason.

And no, I'm not exaggerating. It's all here. The whole package. A clunky combat, a terrible camera, weird hit boxes, level design, which will make you fall down again and again just because of how poorly platforms were designed and so on. It's not like I can't deal with it, though. I sure can. I remember fifth generation perfectly well (heck, it feels like it was only yesterday and I can't even stop thinking about those games like they're still new), played quite a lot of stuff back then and therefore still have some skill. I know how this kind of stuff works and know exactly what to expect from it. And it's not like all that makes Shiness a bad game per se. I mean, even the very best games from back then, like The Legend of Zelda: Ocarina of Time and Banjo Kazooie had at least some of those problems. It was, like, a part of the times. The real problem is... why? I'm not trying to say that I want yet another one of those modern games that play themselves. But honestly, people invented toilet sit covers for a reason. I mean, OK, authentic vintage feeling is one thing. But did anyone here ever missed things like terrible camera? Anyone? No? What a freakin' surprise...

If Shiness was released somewhere in early 2000's, it'll be considered as yet another one of those mediocre titles. Like Harry Potter and the Sorcerer's Stone for PlayStation, for example. One of those you pick up just because you're already done with all of the major stuff and need something new to play or you just loved the original movie if we're talking 'bout movie-based stuff. But in 2017? It feels like a bad joke. Seriously, even in early 2000s, I've played way better games. Heck, not so long ago, after New Line Cinema finally released Peter Jackson's The Lord of the Rings trilogy in 4K, I've re-played that Hobbit game by Inevitable Entertainment and guess what? Even though nobody considered it as a worthy game back then, it's actually better than Shiness.

That's just the thing about this game. It's a very generic mediocre title that suffered from a weird time paradox. Technically, it's totally playable. Like in Sudeki, we've got ourselves a party of heroes with different abilities, we fight enemies (I didn't mention Quest 64 for nothing, by the way. Even though Shiness is a real-time game, it locks you with your enemies within some sort of mini-arena exactly like Quest 64 did) and we solve some basic puzzles. Anime-like visuals included. There's literally nothing special here (even the RPG elements are very basic and way too generic). It's just yet another game, in which we walk forward, fight baddies and do some dumb puzzles. The end. Back in early 2000s? I'd totally say “why not?”. Nowadays, though? It's a disaster. Modern audience (let's not forget that quite a lot of kids who play games nowadays didn't even see PS2) just won't understand what the heck is this and why it's so limited, rough and clunky. While for those who enjoy retrogaming? It's way better idea to just dust off your favorite console or download an emulator. Those old systems sure have libraries big enough to provide us with more than enough fun. Way better one than what we've got here too. Imagine Microsoft releasing Fallout: Brotherhood of Steel from PS2 and Xbox as the brand new game nowadays and you'll understand exactly how weird Shiness feels. So, even though technically, this game is playable, there's just no way for me to give it a thumb up. Just because what we've got here is a big ball of wibbly wobbly... timey wimey... stuff.
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786 Produkte im Account
1195 Reviews
Empfohlen
5417 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.21 01:47
Shiness: The Lightning Kingdom
pros:
fast game with modern day graphics with easy controls that moves from location A to B to C and so on,
good amount of action and special effects,
cons:
some difficult battles.
alot of grinding.

good game.
Personal Suggested Purchase Price: $2.49 Or Less During Sale
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1035 Produkte im Account
62 Reviews
Nicht Empfohlen
978 Std. insgesamt
Verfasst: 13.09.21 20:51
enjoyable if janky exploration ultimately ruined by a horribly balanced and implemented battle system. combat has a number of elements that seem on paper like they should make for a fairly deep and strategic take on real-time combat, but in practice, the more advanced techniques either require button inputs that don't work reliably, or require keeping track of things around you that are all but impossible to keep track of due to the fast-paced and chaotic nature of the battles. for a while, you can just ignore these problems if you're willing to play it as a dumb button masher, but eventually, the game jacks up the difficulty and starts introducing enemies that can easily KO you in a single combo, at which point it's just not worth bothering
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657 Produkte im Account
634 Reviews
Nicht Empfohlen
184 Std. insgesamt
Verfasst: 21.07.21 14:15
Let me start by this… The combat system is awful. And this is always a big minus if combat is one of the game’s main elements. It is especially bad at the beginning and gets slightly better and more interesting later on, but it isn’t amazing. It is even far from being good.

The art style is… cute? I don’t know. It might appeal to kids, but it wasn’t my cup of tea.

The story is okay, nothing extraordinary. Quite bad for an RPG game.

And the worst is that it feels horribly long and boring. You walk around the map. Talk to other weird animals, fight and keep walking. It is a walking simulator mixed with horrible fighting sequences.

I really didn’t appreciate this game. You can buy it on sale, but I recommend not buying it at all.
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499 Produkte im Account
177 Reviews
Nicht Empfohlen
128 Std. insgesamt
Verfasst: 20.06.21 09:35
Am I missing something here? Did I play a different first hour of the game than everyone else?
This game lacks any sort of focus or direction. This is a classic case of style over substance.
And what a style it is. The oh so quirky talking animal web comic aesthetic, slapped together with a wannabe jrpg veneer.

Playing this game makes me appreciate all the work that goes into games like Final Fantasy and Tales of. The backbreaking labor of trying to meticulously craft a world that looks and feels believable to players, while still being fun to interact with and immerse yourself in. The storytelling, putting you in the shoes of characters you can relate to, characters you want to see grow and develop. The combat systems, items, sound, music, writing. All of these things need to be carefully considered when crafting an experience that people will want to come back to for decades to come.

Let me just be harsh and say I had more fun trying to jump over invisible walls than actually using the combat system in this game. The art isn't bad, but it's bland. The writing is bad and bland. I just can't think of one solid reason to continue playing this game. Is there anything memorable about the plot, the characters, the world, music? Anything? Not really.

This game was kickstarted. $140,000 for this. Wild.
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3759 Produkte im Account
162 Reviews
Nicht Empfohlen
1055 Std. insgesamt
Verfasst: 01.06.21 03:26
This review is written from the perspective of a mouse and keyboard player, those of you with a gamepad may find Shiness to be an entirely different experience.

I really wasn't impressed with this game. I'd almost go as far as to say they should have dropped mouse and keyboard support altogether rather than include the half-baked layout Shiness shipped with. This is a very pretty game with interesting characters and fairly good voice acting, but eventually you hit a point where constantly getting owned in fights due to hits not registering exceeds what patience you have left.

Aside from hit detection, there are bugs with precise platforming involving jumping animations, the character will lock up on you while he/she is airborne and inevitably slide off whatever you just landed on. The first of the large elevators unlocked just outside the enemy camp has a weird habit of letting whatever character I'm controlling slide off the edge while it's in motion too.

For you achievement hunters out there, all included work but one of them requires completing the game without getting knocked out once. Aside from save scumming there's no other way to get this one, so look forward to 40-ish hours to complete Shiness.

Take note if you're thinking of grabbing this for the story - there is no proper ending. The developers folded three months after the game came out, and with Focus now owning the IP you'll probably not see a sequel for years if ever. Strong not recommended, might be worth a peek for the world building if nabbed via a bundle though.
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1967 Produkte im Account
58 Reviews
Empfohlen
2314 Std. insgesamt
Verfasst: 11.02.21 16:36
♥♥♥♥♥
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302 Produkte im Account
81 Reviews
Empfohlen
328 Std. insgesamt
Verfasst: 22.01.21 21:59
A nice RPG with beat 'em up combat.
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716 Produkte im Account
33 Reviews
Nicht Empfohlen
822 Std. insgesamt
Verfasst: 08.10.20 01:23
This game sucks ass.


SHINESS: THE TRASH KINGDOM
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931 Produkte im Account
29 Reviews
Nicht Empfohlen
177 Std. insgesamt
Verfasst: 13.09.20 20:45
I am trying to give this game a chance but really they didn't do any detailed intro to know what i am playing or what is this game or even why he is flying in the ship or wtf is happening i feel I am lost and u need to punch anyone u see but this review may change throughout the game play

to all my fans wait the full review xD :P
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185 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
2780 Std. insgesamt
Verfasst: 11.07.20 00:24
Great stoy, nice combat and visually appealing.
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1253 Produkte im Account
820 Reviews
Nicht Empfohlen
272 Std. insgesamt
Verfasst: 17.06.20 13:11
Unpleasant controls and terrible combat. In addition I would like to mention that furries are disgusting.
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102 Produkte im Account
21 Reviews
Nicht Empfohlen
350 Std. insgesamt
Verfasst: 17.05.20 20:32
Mix feelings here. I loved everything in this game except gameplay. Since battles are the core of the game it ruined everything.
If the fighting system was turn based I would recommend this game.
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194 Produkte im Account
12 Reviews
Nicht Empfohlen
55 Std. insgesamt
Verfasst: 30.04.20 02:25
I kickstarted this a while back and left it on the docket. I finally got around to it and while there are some good points, the overall experience is a bit of a slog. I could only stomach an hour of the game, but millage may vary. I think the combat and movement feels clunky, the early environments seem kinda unmemorable, and there are just too many menus. Overall, it feels like they wanted to add many things, systems, and mechanics from games in the late 2000's era, but couldn't decide and it ended up a bit bloated. I like the comic book cut scenes and the sparse voice acting, but other than that, there isn't that much to redeem the game.
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59 Std. insgesamt
Verfasst: 06.04.20 02:24
Clunky controls, no rebinding, and no checkpoints, idk the game seems alright, and i like the real-time combat aspect of it, however i can't really get over the control scheme, i normally use B for dodge, A for parry, and X + Y for attacks and a separate button for guarding like RB, so having B for Block + Dodge, Y for Parry, then A + X for Attacks really throws me off, simple thing could have been helped or fixed by rebinding, but cannot do that, controls are important and it makes it harder for me to play this.
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6 Reviews
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48 Std. insgesamt
Verfasst: 03.04.20 10:39
Bad control
Bad combat

Cannot bring myself to play this even if I want to experience the story.
Perhaps some other time when I have more patience with the clunky control and combat aspect.
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24 Reviews
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894 Std. insgesamt
Verfasst: 22.01.20 03:31
I wanted to like this game, but there's just too much wrong with it. The combat is awful, it's very hard to control and the combos don't reliably activate. It's incredibly easy to get stun-locked and die when you shouldn't. I mad it about 15 hours in and just couldn't finish it. The voice acting was okay, but the overall writing was all over the place in terms of quality, it started to show a lot later into the game.
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50 Reviews
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250 Std. insgesamt
Verfasst: 26.12.19 13:19
I've tried to get into this game multiple times now, but I simply can't.

To start, the voice acting is terrible. Especially Poky. Every spoken line is spoken in the most grating, whiny, sob-riddled voice imaginable and I just want to break his furry little neck. Everybody else reads their lines with no emotional inflection at all. They all sound like robots. It'd be hilarious if it weren't clear this was some sort of directorial decision. To make matters worse, the English localization is abysmal. The grammar is broken and stilted. It's clear it was not written by a fluent speaker and/or reader of the language.

Second, the world design is middling. There are lots of hard angles where it's clear the developers were unfamiliar with and new to Unreal's editor. There are also tons of places where you character can walk where it's clear they're not supposed to, such as on top of water. The game also makes use of SpeedTree and has the option enabled for camera-facing billboards, so every bush and trees in the game rotates to face the camera, which is the single most annoying graphical feature in video games by far. SpeedTree should charge a larger licensing fee to developers who use this option, maybe that will encourage them to be less lazy.

Finally, the combat is terrible. It's unresponsive and clunky, and it relies heavily on stunlocking your opponents Gothic-style. If you don't stunlock them, they'll stunlock you. And good luck actually use the dodgeroll because not only is the delay ridiculous, but it never actually goes in the direction you intended.

Steer clear of this game. It's not fun, it's terrible written, the world design is mod-level and the combat is broken.
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16 Reviews
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160 Std. insgesamt
Verfasst: 21.12.19 23:46
In the beginning the game seemed to have a lot of potential... After about 2 hours of playing the game it already is beginning to feel repetitive. The combat is clunky like many other reviews have said. I haven't read any reviews about some of the platforming elements but at one point I was getting so frustrated just simply trying to make a specific jump and it took way too many times to make it. The map is expansive and the characters are cute. The voice acting can be a little too over the top at times. The music is super repetitive. If I had gone long enough and went to different areas I may not feel that way but it got annoying fast. Overall it was just meh but I ended up uninstalling due to the fact that I couldn't get into a particular area just because I couldn't make a jump. Made me so mad...
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7 Reviews
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60 Std. insgesamt
Verfasst: 01.11.19 04:44
Combat sucks, too clunky
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139 Reviews
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89 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.19 09:14
Combat sucks

I had no idea just what to do : Parry attack of the enemy and fight back Or block and then find a opening

Had 2 blue screen crash while playing this and refunded it
Cutscenes are in comic book style
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12 Reviews
Nicht Empfohlen
1406 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.19 01:23
I'm one of those people who are usually always wary of negative reviews when it comes to a game, so I decided to give it a shot since there was almost an equal balance of positive ones that I read. Unfortunately, the negative ones were correct.

This game starts out ok. Relatively simple and almost fair combat that does feel rather clunky at times, but ultimately it seems ok in the beginning.

However, as the game progresses pass the first dungeon, it gets increasingly annoying. Enemies start using more and more status ailments that hurt a lot and aggressively use magic attacks. While this does not seem bad on paper, experiencing it in action is where it becomes bad. The AI is designed to keep its distance from you and lob off magic attacks and special attacks in rapid succession. This is bad since you have no way of reaching an enemy quickly except for a slow dodge roll that has barely any distance, and the further away you get, the more they move away. What's even worse is the enemy has no cool down whatsoever on its attacks where as you do, so they can just spam as much as they please until you're dead. The damage they do is also incredibly high with them able to do sometimes half your healthbar in a single hit.

Fighting back is more of an uphill battle than anything. When you're able to get it close, most if not all enemies will just block your attacks or parry mid combo because they're an AI and know the exact frame to do so where as if you try to block or parry any of their attacks mid combo, it's always like playing the lottory. You're either able to or not. Your own special attacks are also almost worthless unless an enemy is backed into a corner since every time you try to pull one off, the enemy just backs away to the other side of the map the frame you do it.

The only combat for this games combat is grinding, which isn't necessarily easy to do since you begin to get diminishing returns them moment you're one level above an enemy. It's the only effective way of being able to withstand the insane damage some enemies and all bosses do to you.

In all, I got it on sale for $6 before the price drop, but I still wouldn't recommend it unless you want to experience the annoyances this game has to offer. The rest of the game isn't so bad outside the couple of undying bugs you can get in combat where you need to restart the game, the Shi affinity system that makes almost no sense, and the story that seems to bounce between new and old plot points to the point where you just have an abrupt ending that also makes no sense.
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Rating auf Steam Ausgeglichen
51.48% 139 131
Release:18.04.2017 Genre: Action-Rollenspiel Entwickler: Enigami Vertrieb: Focus Home Interactive Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
Einzelspieler Mehrspieler Koop
1 Prisoner hat dieses Spiel schon
0 Steam-Errungenschaften
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