Saint Kotar: The Yellow Mask
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Notiz
Über das Spiel
Die Geschichte spielt in Sveti Kotar, einer alten Stadt, die in einer Bergregion Kroatiens versteckt liegt. Es ist ein Ort, der von Qual und Trauer geplagt ist und durch den Glauben seiner verstohlenen Bewohner am Leben erhalten wird.
Folge der Angst von Benedek Dohnany und Nikolay Kalyakin und spiele den Beginn eines düsteren, erschütternden narrativen Abenteuers. Wechsle zwischen diesen beiden faszinierenden Charakteren und erlebe, wie sich die Realität um dich herum verändert.
Saint Kotar: The Yellow Mask (Die Gelbe Maske) ist eine kostenlose Demo, in der du den Anfang des vollständigen Spiels Saint Kotar spielen kannst. Eine mysteriöse Folge von Ereignissen führt zu einer makabren Reihe von Morden, die angeblich mit Teufelsanbetung und Hexerei zusammenhängen.
Features:
- Kostenloser Prolog zum vollständigen Spiel Saint Kotar.
- Ein Blick in eine weite und unheilvolle Welt, die es zu erkunden gilt.
- Düsterer psychologischer Horror in der kleinen ländlichen Stadt Sveti Kotar.
- Handgemalter, unverwechselbarer Grafikstil, der zur Stimmung des Spiels passt.
- Unheimlicher Original-Soundtrack.
- Klassisch inspiriertes Point-and-Click-Adventure-Gameplay.
- Wechsle zwischen spielbaren Charakteren und verschiedenen Realitäten.
- Löse Rätsel, um eine fesselnde und mysteriöse Handlung zu entwirren.
- Triff seltsame und furchteinflößende Charaktere.
Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: 1.4 GHz
- GFX: 512 MB RAM
- RAM: 2 GB RAM
- Software: Windows 7 64-bit
- HD: 1 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 11
- LANG: Englisch
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: 2 GHz
- GFX: 1 GB RAM
- RAM: 2 GB RAM
- Software: Windows 7 64-bit
- HD: 1 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 11
- LANG: Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
114 Std. insgesamt
Verfasst: 27.11.22 11:04
Ob dieser Prolog auch Teil des Hauptspiels ist oder tatsächlich die Geschichte davor erzählt, kann ich leider noch nicht sagen.
Das einzige Manko was mir negativ aufgefallen ist, ist dass Gespräche teilweise zwischen den Texten eine längere Anlaufzeit haben. Man wartet dann ohne, dass ein Text auf dem Screen erscheint oder ein Dialog zu hören ist. Manchmal bewegen sich die Charaktere dabei nicht mal.
Grundsätzlich aber empfehlenswert :-)
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Nicht Empfohlen
93 Std. insgesamt
Verfasst: 23.07.20 19:17
Die Demo hat mir gereicht. Ich habe wirklich keine Lust auf das Hauptspiel. Es wirkt auf mich wie ein ziemlich durchschnittliches Point and Click Adventure. Ich finde zwar Horror-Adventures durchaus interessant, aber ich konnte zumindest bei dieser Demo keine Besonderheiten erkennen, wodurch es sich irgendwie abhebt. Wirkt wie irgendein beliebiger Abklatsch. In der Ausführung ist es aber solider, aber trotzdem verzichte ich.
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Empfohlen
155 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.20 11:49
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Empfohlen
144 Std. insgesamt
Verfasst: 21.06.20 11:43
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Empfohlen
276 Std. insgesamt
Verfasst: 21.06.20 09:19
I think the complete game will be a big adventure with a interesting ,twisted ending.Hope the full game will be released soon!!! give a 9/10
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Empfohlen
327 Std. insgesamt
Verfasst: 18.06.20 19:54
Die kostenlose Demo hat mich neugierig auf das Spiel gemacht
Ich habe die Demo nun zwei mal gepsielt. Ich bin gespannt auf das fertige Spiel!
Geschichte und Vorbild:
Es ist der Anfang und Einblick in eine Geschichte, die düster und mysteriös wirkt. Es erinnert mich vom "Look and Feel" an den originalen ersten Black Mirror Teil von Future Games. Bis heute ist Black Mirror eines der stärksten und interessantesten Aventure-Spiele, die mir nachhaltig in Erinnerung geblieben sind. Vielleicht könnte "Saint Kotar" in diese großen Fußstapfen treten.
Stärken und Schwächen der Demo:
In der Demo sind noch so einige Macken, die bereinigt werden sollten. Allerdings habe ich beim zweiten Durchspielen festgestellt, dass einiges schon verbessert wurde. Die Sound- und Tonmischung war nicht gut und auch nicht gut einstellbar. Die Sprache war viel zu leise. Man verstand manchmal gar nicht richtig, was da gesprochen wurde. Das ist nun deutlich besser.
Positiv ist schon mal, dass deutsche Untertitel vorhanden sind.
Die Grafik ist für ein Adventure ansprechend. Allerdings ist hier noch Feintuning angesagt. Gerade die Figuren wirken manchmal, wenn sie sich drehen für einen Augenblick seltsam flach und zweidimensional. Manchmal kommt es zu Grafikfehlern. Der neue Schwarz-Weiß-Modus ist eine kreative Idee. Bin zwischen den Modi mal hin und her gewechselt... und ja dieser Schwarz-Weiß-Modus hat durchaus seinen Reiz und bietet nochmal eine andere Atmosphäre. Der Hitchcock-Klassiker "Psycho" wurde ja auch in Schwarz-Weiß gedreht.
In der Demo gibt es noch nicht viel zu rätseln und kein besonders üppiges Inventar. Hauptsächlich werden Dialoge geführt. Ich hoffe, dass in dem fertigen Spiel ein gutes und cleveres Rätseldesigne vorzufinden ist. Am liebsten mit klassischen Elementen und etwas Innovativem, was einen positiv überrascht.
Fan-Fiktion:
Wünschenswert wäre eine deutsche Sprachausgabe. Die war z.B. bei Black Mirror erstklassig. Die deutsche Synchronstimme von Johnny Depp hat wesentlich dazu beigetragen, dass Black Mirror sich für mich auch wie ein Blockbuster anfühlte. Ja wir Deutsche sind bei Kinofilmen auch eine professionelle und gute Synchronisation gewohnt und was das angeht sicherlich auch sehr verwöhnt. Aber ich denke Hollywood hätte ohne deutsche Synchronisation auch bei Weitem nicht diesen kommerziellen Erfolg in Deutschland. Ich hoffe immer das auch für Adventure-Entwickler eine deutsche Synchronisation kommerziell sinnvoll und lohnenswert ist.
Leider gibt es zu viele gute und interessante Adventures, die nie eine deutsche Sprachausgabe erhalten haben. Bin gespannt, ob hier eine deutsche Sprachausgabe zu erwarten ist. Bisher gibt es bei Kickstarter oder hier bei Steam keine Informationen ob und wann mit einer deutschen Sprachausgabe zu rechnen ist. Vielleicht gibt es ja einen deutschen Publisher, der eine Lokalisierung übernimmt. Mir würden da spontan Daedalic, Application Systems Heidelberg, oder Assemble einfallen, die gute Adventures mit deutscher Sprachausgabe in ihrem Portfolio haben. Etwas Hoffnung und Wünsche darf man als Adventure-Fan ja haben...
Fazit:
Wenn die Story wirklich gut, spannend und durchdacht ist und der Spielumfang letzten Endes für ein Adventure stimmt (10 -20 Spielstunden wären schon wünschenswert), dann bin ich sehr interessiert!
Ich hoffe nicht, dass so ein halbgarer Titel wie "Alter Ego" herauskommt. Das Spiel hatte gute Ansätze, ist aber teils schlampig und abgehetzt umgesetzt worden und hatte somit leider sein Potential verschenkt. Ich drücke die Daumen, dass hier das gesamte Potential gehoben und ausgereizt wird.
Bewertung / Ersteindruck: 75 %
???? Powered by HoI 4 Deu Curators group in German / English ????
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Empfohlen
270 Std. insgesamt
Verfasst: 18.06.20 13:44
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Nicht Empfohlen
51 Std. insgesamt
Verfasst: 27.08.23 06:47
The exposition dumps, the long pauses after every glance or sentence, the turtle walk, the need for a turtle walk before every glance, the terrible voice-acting (one snivels incessantly, one parodies a cartoon villain, none behave like human beings,) the verbosity, the constant interruptions in the gameplay... Good grief !
Nothing fascinating or captivating about these divas and their dramatics.
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Nicht Empfohlen
30 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 09:14
I think you can do an unlikable character right, but this is not how. Every object I interacted with resulted in a very religious and judgemental response. For example, as soon as you wake up, you can interact with a basin in the wall. You character immediately sounds annoyed, calling it sacrilegious. Like, calm down man. It's just a basin, who cares. He also loses his bible and immediately assumes his sister stole it off his person while he slept. Like, what the hell? He goes on about this without any proper elaboration or examples of this being a thing his sister would do.
I also had some trouble with the dialogue between other characters. Obviously because your character has a previous relationship with these people, there will be some confusion on the part of the player as to what they are discussing or how they know each other. But for the most part it doesn't feel genuine. It also feels alienating how the dialogue tree is heavily skewed towards one type of answer. That usually isn't an issue, but with such an unlikable character as the one you play as, you feel annoyed that you have to respond like that.
But yeah, hope the official release of the full game proves me wrong and some major changes are made to the characters (including making him sound a lot less whinny) but honestly would not recommend so far. Sure, it is a free demo. But it still costs you time. So find something better.
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Nicht Empfohlen
137 Std. insgesamt
Verfasst: 14.08.21 15:53
I played Saint Kotar: The Yellow Mask on Linux. It never crashed on me and I didn’t notice any bugs or spelling errors. There are no graphics options to adjust. You can manually save at any time outside of conversations. Alt-Tab didn’t work. There is an option for “Classic Horror Mode” but the game gave no explanation as to what it did so I didn’t use it on this play through. Performance wise the game was great. It had one single drop to 53 FPS but other than that it ran at either my full 144 FPS or very close to it.
Game Engine: Unity
Graphics API: OpenGL
Save System: Manual
Disk Space Used: 3.13 GB
GPU Usage: 0-100 %
VRAM Usage: 1231-2232 MB
CPU Usage: 12-23 %
RAM Usage: 2.7-3.2 GB
Frame Rate: 53-144 FPS
It must sound like a bad game but it isn’t. This specific version had several things I disliked about it but I am still looking forward to the finished game and hopeful much of my dislikes will be rectified. That being said I can’t give a great recommendation to this version other than saying to try it out because it is free and has an interesting theme and story. I finished it in 2 hours and 12 minutes.
My Score: 6.5/10
My System:
AMD Ryzen 5 2600X | 16GB DDR4-3000 CL15 | MSI RX 580 8GB Gaming X | Mesa 21.1.3 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Solus 4.3 | Mate 1.24.3 | Kernel 5.13.8-190.current
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Nicht Empfohlen
115 Std. insgesamt
Verfasst: 10.08.21 22:06
It has so much potential.
The atmosphere is pretty good, it looks beautiful and the story seems interesting.
But it´s just boring because most of the time you can´t do anything.
The dialogs are too long and slow.....oh man, really fucking long and fucking slow!
It´s a pity, but I can´t go on with this kind of storytelling.
Devs please, let me PLAY it and not just stare at one scene for minutes!!!!
Ich möchte es wirklich gut finden, aber es geht nicht.
Es hat so viel Potenzial.
Die Atmosphäre ist ziemlich gut, es sieht schön aus und die Geschichte scheint interessant zu sein.
Aber es ist einfach langweilig, weil man die meiste Zeit über nix tun kann.
Die Dialoge sind zu lang und langsam....oh man, wirklich scheiße lang und scheiße langsam!
Es ist schade, aber ich kann mit so einer Art der Erzählung nicht weitermachen.
Devs bitte, lasst es mich SPIELEN und nicht nur minutenlang auf eine Szene starren!!!!
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Empfohlen
98 Std. insgesamt
Verfasst: 07.08.21 18:30
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Nicht Empfohlen
8 Std. insgesamt
Verfasst: 30.03.21 07:04
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Empfohlen
145 Std. insgesamt
Verfasst: 01.02.21 07:14
The voice acting is okay, and grows on you as you play, or so I found once I got used to the voices. I found the subtitles useful since volume can be tricky and there are times when I've wondered what I might have missed according to what a character was saying. It's not a game for a loud room.
This demo gives a good sampling of what the game is like so I recommended at least running through it if you're on the fence about whether or not to pick up the final product.
For those familiar with Robert Chambers, yes, the title is a reference to the King in Yellow and there are little details in the narrative that relate.
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Empfohlen
146 Std. insgesamt
Verfasst: 03.01.21 20:37
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Empfohlen
89 Std. insgesamt
Verfasst: 13.11.20 04:03
I agree with some of the reviews though...some of the animations are longer than necessary and sometimes awkward pauses in dialogue. Other than that and making the characters run faster, looking good.
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Nicht Empfohlen
60 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.20 22:34
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Nicht Empfohlen
111 Std. insgesamt
Verfasst: 11.10.20 02:55
Good Points: The design of the game is well done. The voice acting is rather good (as in not sounding like it is read from a script). The music and in game sound, wonderful.
Bad points: The entire start of the game I just wanted the main Character to be killed off. The endless preachy speech. The voice acting, although believable, the script was horrible. The way their tones or pitch in their voice didn't agree to the emotion to which they should be answering. Like someone excited while giving bad news... It was dragging on... I was waiting for anything scary to happen. A jump scare just some random black cat running across the screen, something. I was reclined back in my chair trying not to fall asleep.
Now, maybe this is a perfect game for someone to really take their time, read and get immersed into the story, I am not that person. Also, I would NOT recommend anyone to stream this game as I just did. Play it alone.
I would rate this a 2 out of 5 stars. It doesn't make me want to spend any money on the full version. I'm sorry.
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Nicht Empfohlen
60 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.20 14:43
Very slow movements that could make you fall asleep during the time the character is crossing the screen or even just doing one simple action..
Waiting a lot to hear a lot of moans is too much for me.
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Empfohlen
70 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.20 17:40
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Empfohlen
73 Std. insgesamt
Verfasst: 30.08.20 04:17
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Nicht Empfohlen
260 Std. insgesamt
Verfasst: 23.08.20 14:38
But then I played the demo.
The strange dialogue/monologue, clumsy English, the lack of story telling, irritating over dramatized voice acting, problems with Unity stalling for 5 seconds or throwing straight out of the game... etc.
Psychological thriller is a difficult art to master and you need to have proper writing to make it work. It needs to grasp you tight and make you want to see how everything plays out. In this demo it is just substandard and you don't get any kind of emotional connection with the protagonists to start caring about them. The main problem is that the story begins abruptly and the main characters are vague and you really don't get where they are coming from.
Argh! Can't hide the disappointment. I just feel sad about this because the game looks gorgeous and the art and the mood are spot on, but everything else around it just falls apart :( The execution of the demo just doesn't match with the ideas I had about this game.
I really really really hope that for the main game they have a better written story and manage to polish the annoying technical issues with Unity. I am going to keep it wishlisted and hoping for the best. But based on this demo I don't feel like pledging.
Anyway, you don't have to agree with my rant so maybe for you even this demo works, so play it and check it out!
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Empfohlen
270 Std. insgesamt
Verfasst: 18.08.20 22:24
Positives:
Good graphics
Enticing story
Amazing setting
Music/Sound is fine, it goes with ambient very well
Negatives:
It feels clunky, the character you control walks so slowly and you cannot double click exit point and just proceed to next like in wast majority of other point&click games.
Dialogues are rather slow and long aswell, and there are many uncomfortable pauses between some of the sentences
In some parts of convesations between the characters sound is not very well optimized, which means that same character will say one sentence in one way and other with totally different volume and sound quality.
Nevertheless I believe these technicalities can be fixed easily and I do recommend everyone to try this prologue out.
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Empfohlen
145 Std. insgesamt
Verfasst: 29.07.20 11:01
Fully voice-acted, which is a plus, but also brings some flaws to the table. Some of the dialogue is over-acted at times and is not always written particularly naturally. The characters tend to descend into long winded monologues at times which comes off as desperate attemps at exposition. I think it would have been possible to say more, using fewer words.
Missed out on Kickstarter unfortunately, but I will definitely look forward to the full release of this. Give it a shot if you're into either point-and-clicks or psychological horror - it's free and definitely worth your time.
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Empfohlen
856 Std. insgesamt
Verfasst: 27.07.20 12:52
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Nicht Empfohlen
121 Std. insgesamt
Verfasst: 18.07.20 16:35
The plot and motivations are the biggest issue and make no sense at all. The protagonists are unlikable (Benedeck especially, he's whiny, full of himself and just annoying), and not in a good or interesting way. Both come across as complete raving lunatics, accusing people for the stupidest most pointless things and nothing in their motivations or how they interact with each other or anyone else makes much sense.
Having a story begining in medias res is really hard to pull off since there are things known to the characters, but not the player and this feels like it could be the main issue here. The devs have said that this is the begining of the game, but I really hope there are at least some explanation for why the people behave as they do.
The dialogues are all over the place where it sometimes feels like 50% of the dialogue is missing. People answer you with something other than what you asked, you say things and talk about things that are never established and you have no reason to do. Characters, both you and the NPC change tone between hostile and pleasant for no apperent reason in the middle of a sentance.
I might forgive the game if it's a way to show that the protagonist are starting to lose their mind too but I think it's might be part dodgy translation and part that the game just drop you in with no previous knowledge of the characters and their relationships. Either that or at least unfinished gameplay. There's also next to no actuall puzzles in the demo. Hopefully that change in the main game.
On the more technical aspects there are even more issues. The engine is really slow and awkward. Animations and actions sometimes take several seconds after you click on something and your character walk really slow. The graphics are a mixed bag. The backgrounds are great and set a very nice atmosphere, but the character models are much worse and much of the animations overall are stiff and clearly unfinished and sometimes missing altogehter. It all gives a very unpolished feel (this can arguably be excused at this stage since it's a demo).
I will still have this game on my radar, there are some potential for the setting, but the demo definitly discouraged me from backing the kickstarter that's currently running.
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Empfohlen
94 Std. insgesamt
Verfasst: 15.07.20 07:26
Prologue Review - Amazing Experience!
I was really interested in this game ever since i saw the trailer, and i was very happy to play it. Please note the prologue of the story is just a demo and the game has not been released yet. The story is pretty dark, cryptic and sinister. You follow two characters Benedek and Nikolay who are affiliated with the Church, I think one of them is a past priest but I'm not sure if the other still is. They come to this very depressing creepy town with directions of Benedek's sister, and after a day of rituals, she goes missing. The two soldiers try to find her, but they hear weird things from the town residents and is not sure what to expect. The story has strong elements of religion and witchcraft and satanic elements. It has a strong psychological perspective as well.
It gives the Black Mirror franchise feeling but much more darker. The prologue is very short but the story is super interesting, I found myself being immersed to every dialogue, every sentence. The voice acting is superb and the art is amazing. What I fell in love looking at the trailer was the smooth gameplay, as well as the polished game mechanics. You can control two characters but not at will and I thought that's so cool because how it's directed very interestingly. The game has a kickstarter campaign, and if you can please support the game. It is truly an amazing experience of a few hours I had with this one. I am hoping they finally get backed up and I can play it one day uwu.
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Nicht Empfohlen
44 Std. insgesamt
Verfasst: 14.07.20 03:46
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Empfohlen
74 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.20 15:30
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Empfohlen
722 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.20 05:01
And this prologue is FREE, so give it a try :)
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Empfohlen
338 Std. insgesamt
Verfasst: 04.07.20 12:29
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Empfohlen
191 Std. insgesamt
Verfasst: 30.06.20 22:16
AFTER A TERRIFYING NIGHTMARE YOU WAKE UP TRYING TO FIND OUT WHAT HAPPENED THE DAY BEFORE. VERY ATMOSPHERIC, CREEPY & MOODY!
LOVED ALL THE CREEPY DETAILS YOU FIND EVERYWHERE IN THE GAME!
THE STORY LINE IS ONE YOU JUST HAVE TO CHASE DOWN ....I HAVE TO KNOW MORE ABOUT SAINT KOTAR: THE YELLOW MASK!
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Release:18.06.2020
Genre:
Adventure
Entwickler:
Red Martyr Entertainment
Vertrieb:keine Infos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop