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Über das Spiel
Turn-Based Action: Carefully plot your movements to setup the perfect strike before retreating back into the shadows or boldly confronting your opposition head-on with your katana.
Decisive Strikes: Dispatch all that oppose you with your lethal blade and razor wire or avoid their attacks with a holographic replicator and grappling hook to find a more advantageous position.
Path to Vengeance: Battle through over fifteen complex missions as you stalk and cut down five closely guarded figures within a secretive conglomerate.
Systemanforderungen
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Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
853 Std. insgesamt
Verfasst: 16.12.16 01:22
Das Spiel macht zwar irgendwie schon Spaß, bzw man freut sich, wenn man den nächsten Abschnitt geschafft hat, aber es frustet auch sehr, wenn man wieder mal wegen eines Bugs gestorben ist. Insgesamt tendiere ich deswegen eher ins negative. Ohne die Bugs hätte ich es in ca 8 Stunden zwei mal druchgezockt. Was dann wiederum auch wieder etwas wenig Spielzeit ist (für den Preis). Aber die Spielzeit durch Bugs zu verlängern ist natürlich auch nicht besser.
Es hat mich erstmal gut ne Stunde gekostet, um herauszufinden, warum ich niemanden töten konnte, als ich das Spiel das erste mal gespielt habe. Der Fehler lag im Fullscreen-Modus bei einem 21:9 Monitor. Das Symbol zum töten eines Gegners wurde zwar angezeigt, aber die click Area war nicht auf dem symbol. sondern irgendwo links oder rechts davon. Ich habe danach also nur noch im Fenstermodus in einer 16:9 Auflösung gespielt.
Ich hatte öfters Bugs, wie z.B. Gegner (diese Samurai) die in Wänden standen (also darein gesprungen sind), und dort nicht angegriffen werden konnte, und somit ganz in ruhe die 10 Sekunden runterzählen konnten, bis der Alarm losging. Oder auch das Schwert, welches sich plötzlich ans andere Ende der Karte gebeamt hat, nachdem ich es geworfen habe.
Auch überarbeitungswürdig wäre das Prinzip des Rundenbasierten Kampfes, sobald man von einem Gegner entdeckt wurde. Am besten ist natürlich, dass man gar nicht erst in eine solche Situation kommt und mit etwas übung, ist das auch ganz gut machbar. Aber wenn es mal zum Kampf kommt, kommt es oft zu Situationen in denen man den Tot einfach nicht ausweichen kann. Auch hier hatte ich öfters Bugs, dass mir zB angezeigt wurde, dass ich bis zur Wand springen kann...aber dann bleibt der Charakter einen halben cm vor der Wand in der Luft hängen und die Gegner sind dran,..diese Zielen dann auf einen und man selbst KANN NICHTS machen außer den letzten halben cm gegen die Wand zu springen, womit man dann direkt in die Schussbahn der Feinde gesprungen ist. Das Seit bringt einem hier sogut wie nie etwas, weil man eine Runde braucht, um das Seil an eine Wand zu schießen und dann noch eine Runde um sich an ranzuziehen. In der Zeit wurde man dann schon abgeschossen.
Ein weiteres Problem kommt häufig vor, wenn man von Plattformen seitlich nach unten Springen möchte. Hier wird einem mit einem weißen Pfeil gezeigt, wo der Charakter hinspringen sollte...aber dann springt er doch nur 1mm in die Richtung und bleibt auf der Plattform stehen.
Das Spiel ist nicht grundlegend schlecht und es fehlte auch nur ein bisschen um von mir eine positive Bewertung zu bekommen, aber bei dem Preis, dem Spielumfang und den von mir genannten Bugs, kann ich das Spiel nicht wirklich empfehlen.
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Empfohlen
628 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.16 23:38
- Der Umfang des Spiels ist mit 15 Level recht kurz, bietet zwar new game+ aber ich sehe keinen Grund (außer evtl trophyjagd) um dieses Spiel zwei mal durchzuspielen
- Der letzte Level hat noch mal einen großen Schwierigkeitsschub. Will man das gute Ende haben, muss man den gesamten Level durchspielen ohne einmal getroffen zu werden, da es quasi keine Checkpunkte gibt.
Das Spiel lässt sich sowohl mit Maus und Tastatur, als auch mit Gamepad (in meinem Fall Xbox One) gut steuern.
Ich empfehle das Spiel, allerdings würde ich auf ein Sonderangebot warten.
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Empfohlen
560 Std. insgesamt
Verfasst: 22.04.16 03:25
Wem Mark of the Ninja oder Gunpoint gefällt...ist hier goldrichtig !
Die Kämpfe sind rundenbasiert...bist du unentdeckt kannst du dich mit WASD
frei bewegen.
TOP GAME !
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Nicht Empfohlen
61 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.22 16:58
A brilliant game but a poor experience.
Apparently this has been an issue for ages and has never been fixed.
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Nicht Empfohlen
350 Std. insgesamt
Verfasst: 03.12.21 20:11
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Empfohlen
828 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.21 02:47
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Nicht Empfohlen
897 Std. insgesamt
Verfasst: 08.11.21 12:15
Which I did. And was subsequently awarded for it with nothing but a wasted hour and a credits scene.
The story barely exists, the jump is often inaccurate (sometimes moving you an inch forward on a platform, rather than jumping off it like you wanted - resulting in your death), the grapple hook throw doesn't always register, the menu screens are incredibly unpolished (continue/skills/options/etc screen's background is off centre, in the skills menu it doesn't always highlight the skill you're hovering over), and the attack, skill and interact buttons swap frequently. Resulting in you killing civilians instead of getting into elevators, zipping away on your grapple hook instead of killing the dude you were swinging into, and frequently confusing skills during combat.
I had fun on the first few levels, but at a point the charm fades away and leaves only frustration.
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Nicht Empfohlen
487 Std. insgesamt
Verfasst: 22.09.21 16:31
The idea is really neat but I feel that movement during combat is too limited and that most upgrades have too little impact. The late levels ramp up difficulty by giving you fewer checkpoints so you have to repeat the tedious parts before you can retry the challenging parts, and that is, well, tedious.
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Empfohlen
1229 Std. insgesamt
Verfasst: 16.07.21 16:23
7/10
Ronin is a very imagination indie action game. However, it could be improve, too. But for a Indie game with not so much publicity, it is really good.
The Ronin could use the rope to make a quick transfer. This action game is impressive cause while you engage with the enemy, this game will turned into a turn-based game, maybe bullet time for the game player, too. Never heard of it, right?
However, the game is too short. And the operation of this game really need to be improved. I spend a lot of time to get used to how to control the character. There are also some bugs and unreasonable stage design. The turn-based make you don't have a refreshing sense of feedback while killing the enemy, that's a shame.
This game definitely worth you play. It is not expensive, too. There is no doubt that this game worth us support.
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Empfohlen
864 Std. insgesamt
Verfasst: 12.07.21 17:48
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Nicht Empfohlen
78 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.21 01:45
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Empfohlen
1423 Std. insgesamt
Verfasst: 09.05.21 23:33
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Empfohlen
561 Std. insgesamt
Verfasst: 23.12.20 01:39
*whoosh* you've seen nothing *slash slash*
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Nicht Empfohlen
141 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.20 03:53
That said, the game could've been pretty awesome without these frustrations.
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Nicht Empfohlen
128 Std. insgesamt
Verfasst: 31.10.20 23:43
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Empfohlen
644 Std. insgesamt
Verfasst: 23.10.20 06:06
Absolutely recommended!!!
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Nicht Empfohlen
584 Std. insgesamt
Verfasst: 12.09.20 19:41
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Empfohlen
950 Std. insgesamt
Verfasst: 07.06.20 10:35
+ the fighting mechanic is really dynamic and immerse yourself in the action
+ the story is fairly simple, but it lets you imagine the reasons of this vendetta
+ the graphics are in phase with the ambiance, the facilities and the rain reflect, with good balance, the dark atmosphere
+ the progression in your competences with the skills tree is well balanced and it forces you to not just go on a rampage, and sometimes, the best option is to analyze the level and be stealthy
Cons:
- some checkpoints are not very well placed and force you to walk 5 to 10 seconds to rejoin the fight after each death
- on the platform which you can jump through, sometimes the jump arc indicates you that the next jump is going to pass through the platform, but in fact you stay on it, which resulted in some unexpected deaths, but hey “the jump arc is a lie” :)
Ronin is a solid game with a unique fight style, and which can be quite challenging. I strongly recommend it (even full price).
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Empfohlen
294 Std. insgesamt
Verfasst: 16.04.20 17:02
I want to warn you about some fact about game (not spoilers).
Though it called ronin - it's not a game about ninja: there is little to no stealth. Usually you need to kill all the enemies and avoid civilian casualties.
There is not a lot of story in this game. Story is plain and simple and motivation of the antagonist is clear from the beginning.
This game is about finding your way in a room with a lot of enemies without fast-paced gameplay. You have your time to think you next step. All this with satisfying visuals and nice music.
If you are looking for moderate game with a sword killing to chill without mashing buttons on your keyboard, this is one to look upon.
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Nicht Empfohlen
1458 Std. insgesamt
Verfasst: 12.04.20 16:09
You'll find yourself trying to jump to where the jump arc indicates but instead you'll just jump 1 mm away from where you were and end up getting shot.
You won't be able to properly pause and execute moves quite often.
The game will do something you didn't tell it to.
It can and will get super frustrating.
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Empfohlen
556 Std. insgesamt
Verfasst: 14.03.20 13:07
The near constant rain and looming cityscape do a good job of setting the mood for this tale of revenge but the story is very bare bones and while it clearly isn't the focus, some more information on the targets and some closure at the end would have been nice.
My favorite part of Ronin is how good the game feels when you're the whirlwind of death it's stop time mechanic lets you be. Killing several guards in a matter of seconds and pushing the last one out of a window never stopped being satisfying. And that's good because you'll be repeating things over and over again until you get good enough to master the mechanics. The challenges you have to complete to unlock skill points aid in this mastery by serving as a measurement of your skill.
Everything largely works as intended with some small hiccups here and there. The jump arc sometimes gets snagged on the environment causing a death which can be a little frustrating. And the arc itself doesn't indicate how certain things will effect your jump like when you jump into someone.
But these are small issues. When you realize they are there you can usually account for them.
Overall Ronin is a great little gem to pick up on sale when you want something to mess around with for 8ish hours.
It doesn't outshine it's inspirations but it does a great job giving it's own spin on things.
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Empfohlen
1527 Std. insgesamt
Verfasst: 04.03.20 22:31
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Empfohlen
2062 Std. insgesamt
Verfasst: 08.01.20 18:59
Oh, and did I mention you also ride a motorcycle?
What's not to love? :stkatana:
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Empfohlen
553 Std. insgesamt
Verfasst: 20.11.19 01:40
Additional Details
Operating System | Ubuntu Linux 18.04 x64 | [/tr]
CPU | Ryzen 5 1500x | [/tr]
GPU | GTX 1050, nvidia-410.104 | [/tr]
Game Saves | Automatically after each level, checkpoints during session | [/tr]
Notes | 15 levels but expect to play most several times over to succeed | [/tr]
Technical Notes | No problems | [/tr]
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Nicht Empfohlen
487 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.19 04:46
The RNG.
Now, this game doesn't APPEAR to have RNG. And yet, in the later levels, you'll execute the same plan multiple times, trying to just change one part of the end.
And you'll start to notice the inconsistencies.
That guard you kill in the darkness right at the start? Sometimes the guard across from him sees you during the kill animation. Sometimes his red laser eye doesn't reach the body until you have safely jumped away.
Redoing the same segments in the same manner and occasionally restarting because, for no apparent reason, a guard decided to look directly at you this time, is just frustrating, not fun.
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Empfohlen
898 Std. insgesamt
Verfasst: 28.10.19 18:13
But it's exactly what it looks like and it was pretty good... I never got hooked enough to play it all the way through, and now I reckon I never will.
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Release:01.06.2015
Genre:
Adventure
Entwickler:
Tomasz Waclawek
Vertrieb:
Devolver Digital
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel