Rayman Origins
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Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
2028 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.21 23:18
In seiner Gesamtheit wunderbar unterhaltsam, motivierend, irre witzig – und vielleicht auch ein wenig hektisch
Ich habe Rayman Origins nach langer Zeit mal wieder gespielt, es hat Spaß gemacht wie eh und je, und ich frage mich, warum hier immer noch meine Review fehlte. Schnell mal nachgeholt!
Rayman ist in erster Linie eins: vollkommen abgedreht und zum Brüllen komisch. Ich kenne die Ursprünge nicht, allerdings deutet ja der Titel darauf hin, dass es dem sehr nahe kommt ;-)
Ich startete also (damals) als nicht-Kenner in die Materie, und was soll ich sagen… der Spaß zog mich sofort in seinen Bann. Obwohl ach so witzige Spiele mir manchmal zu blöd sind – aber Rayman und die ganze Präsentation ist einfach zu bekloppt! Nicht nur die Gegner und die Animationen wissen mich zum Lachen zu bringen, nein auch der Sound ist herrlich albern. Da trällern die Lums oder Electoons oder wer auch immer das sein soll sich mit ihren hohen Stimmchen was zusammen, dass es nur so eine Freude ist. Unter Wasser artet es dann eher in ein Gurgeln aus. An anderen Stellen gibt es mexikanische (Opern-)Gesänge (ayayay!) oder einen Wildwestsound. Das ist mega süß, lustig, thematisch passend und nicht zuletzt so melodisch, dass es einem glatt als Ohrwurm bleibt.
Man wird also von einer schrägen Situation in die nächste geschickt. Spielerische Höhepunkte sind natürlich die Bosse, bei denen man auf eine Beule warten muss. Hat man diese lediglich dreimal getroffen, verpufft all das Böse des Bosses und er schrumpft zu einem unschuldigen kleinen Wesen zusammen. Und wieder ist es einfach nur witzig. Dann gibt es noch Verfolgungsjagden, allen voran die Schatzlevels. Hier kommt es auf das richtige Timing an. Es sind sozusagen Autoscroll-Levels, die einem den korrekten Rhythmus von stark springen, zart springen, mit- und gegenlenken und schlagen abverlangen. Und fast habe ich die Shoot ‘em Up – Levels vergessen, in denen man natürlich auf einem Moskito reitet und die Fliegen(den Gegner) entweder abballert oder Dinge einfach einsaugt. Wie sollte es anders sein, alles ganz normal ;-)
Die Levelbewertung belohnt einen dann mit Extras. Im Level sammelt man Lums, die am Ende in Electoons ausgezahlt werden – welche wiederum bestimmte Level freischalten. Außerdem gibt es innerhalb der Levels geheime Bereiche, in denen man zusätzliche Electoons aus Käfigen befreit. Zu finden ist das alles nicht allzu schwer und auch genügend Lums für einen erfolgreichen Levelabschluss schafft man gut. Schwer wird es, wenn man Zeiten schlagen möchte oder die Goldmedaille will. Die Levels sind allerdings in ihrer Schwierigkeit schwankend, manchmal holte ich locker Gold, sogar ohne es gewollt zu haben, manchmal gelang mir mit Mühe kaum das Minimum (zumindest beim ersten Versuch).
Hat man sich als guter Electoonbefreier erwiesen, wartet am Ende noch das Land der wandelnden Seelen – ein ultimatives, mächtig schweres, sehr tödliches Autoscrollevel. Schafft man auch irgendwann, denn: Checkpunkte innerhalb der Levels sind immer fair gesetzt.
Ein paar Imperfektionen hat auch Rayman Origins:
Was mir grundsätzlich weniger gefällt, ist, dass man schon in den regulären Levels und ohne Extrachallenge zum schnellen Handeln gezwungen wird. Freigelegte, zu sammelnde Lums fliegen meist ein Stück nach rechts, steigen langsam aber stetig auf und verpuffen auch bald. Man muss also den Bereich, den man gerade noch erforschen möchte, verlassen und das Zeug hektisch einsammeln. Wenn man Pech hat, lockt es einen in einen Bereich, aus dem man dann nicht mehr dorthin zurück kann, wo man noch gar nicht fertig war. Ich spiele Platformer (generell Spiele) lieber in meinem Rhythmus. Mich haben z.B. auch Zeitlimits immer genervt (hier gibt es keine, außer bei der entsprechenden Challenge).
Ein zweites kleines Manko ist, dass das Timing in den Autoscrollevels sehr wenig verzeiht. Wo man vielleicht eine halbe Sekunde Toleranz hätte einbauen können, ist es gefühlt eine Zehntelsekunde. Entweder man schafft den Sprung nicht, oder man springt zu weit oder oder… ärgerlich ist hier auch, dass, wenn man an einer Kante hängenbleibt oder anderweitig die Luft raus ist, man zwar nicht sofort stirbt, aber man es eigentlich schon vergessen kann, weil man den Schwung nicht wieder aufbauen kann.
Ansonsten ist aber wie gesagt großes Vergnügen an der Tagesordnung. Deswegen geht mein Daumen steil nach oben.
Rayman Origins ist ein auf hohem Qualitätsniveau produzierter Platformer, den es so nicht alle Tage gibt.
An dieser Stelle empfehle ich im Anschluss direkt Rayman Legends, welcher seine Sache nochmal besser macht. Optisch nochmal schöner und mit den legendären Musiklevels.
Im Gegensatz zu Origins gibt’s Legends leider nur mit Uplay-Verknüpfung, also Vorsicht.
Origins & Legends sehe ich in meiner persönlichen Liste der besten Platformer aller Zeiten auf Platz 2 hinter der Donkey Kong Country - Reihe.
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Empfohlen
1023 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.20 11:40
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Empfohlen
655 Std. insgesamt
Verfasst: 30.03.22 04:14
The difficulty scaling is perfect, the levels, the controls, the music, the beautiful visuals.
It's really hard to think of anything negative to say about this game at all. Not even a gripe or nitpick.
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Nicht Empfohlen
16 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.21 07:16
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Empfohlen
261 Std. insgesamt
Verfasst: 11.11.21 16:27
YANOGA REVIEW
GRAPHICS - ★ ★ ★ ★ ★
Beautiful, stylistic, very detailed cartoon grapics. The 5 Worlds differ greatly with themes like Ice-World, Idian-Temple etc...
Lovely enemy designs, sweet animations,.....
Will surely stand the test of time!
MUSIC - ★ ★ ★ ★ ★
Mexican-Jazz music sung by surfer-minions.
A very unique but incredible happy making music!
STORY - ★ ★ ☆ ☆ ☆
Saving big breasted fairies to end the ''Nightmare''.
Had to say that I didn't really care about the story 'cause it's only a frame for the gameplay.
GAMEPLAY - ★ ★ ★ ★ ☆
''Rayman Origins'' is a well designed 2D-Plattformer. Every world got his own unique twists (Diving, Wallrunning, Sliding etc.)
Only 4★ because I found the game was a bit easy.
But controls are thight and the gameplay offers a lot of variation.
WORTH BUYING - ★ ★ ★ ★ ☆
Yes - If you like 2D-Platformer games than Rayman Origins is worth your time. While being an easy & chilled out game it combines the charme of the older Jump'n'Run Games with a new technical garment.
LENGTH : 4-5 Hours for Singleplayer
BUGS : None
PRICE : 2€
DIFFICULTY : Easy-Medium
FINAL:
83 / 100
If you like that sort of Review, check out my Profile for more!
Recommending every game over 60
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Empfohlen
2008 Std. insgesamt
Verfasst: 16.07.21 16:47
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Empfohlen
1509 Std. insgesamt
Verfasst: 15.07.21 19:10
I felt really bad so I actually bought it recently and played through it again... twice.
It's almost a decade old and yet still so so fun, and you don't even need friends to fully enjoy it (a huge benefit in this day and age)
The reason why I love this game a tad bit more than Legends is that it actually gets pretty difficult in the last parts of the game.
Seriously give this game a try if you haven't yet, it takes like 10 hours to playthrough and if you have friends to play it with... well... good for you because you'll have an even better time.
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Empfohlen
1377 Std. insgesamt
Verfasst: 17.05.21 22:18
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Empfohlen
492 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.21 12:01
Incredible Game!
I'm honestly surprised that more people don't have this game, it's an amazing game with beautiful graphics, a great soundtrack I actually went out of my way to listen to more and of course fun and chill gameplay. This deserves more recognition in my opinion. Short and sweet review but this game is really good.
Even better grab it on sale for £2.
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Empfohlen
3748 Std. insgesamt
Verfasst: 12.04.21 15:48
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Empfohlen
582 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.21 04:03
The way the level carries you through the motions of it's movement is a joy all the way through and it never becomes a chore to play it, the aesthetic of the levels is incredible and everything feels so hand crafted. Not just visually but mechanically as well, since every aspect of the game works in tandem with one another to cook up an exceptional experience.
If you've played Rayman or not before shouldn't be an issue, but if you thoroughly enjoy 2D platformers this is a must play game.
Only downside I would see is the lack of a proper story but that is a minor nitpick on an otherwise fantastic game, recommended for everyone looking for a really fun time and a quality sidescroller.
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Empfohlen
101 Std. insgesamt
Verfasst: 10.09.20 01:38
fun, enjoyable and challenging.
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Empfohlen
941 Std. insgesamt
Verfasst: 03.08.20 22:08
However, I am quite sure that it does not encompass the full potential of a physics-based action adventure game or interactive software as a whole for that matter. It is similar to other titles in that it does not maximize every moment that the player has decided to set aside for it, or incite them with a quality that they may have previously lacked prior to playing.
In spite of lacking what it may lack, what content it does have sustains its sufficiency at the least, even when subjected to the sharp scalpel that is criticism. Ultimately, in spite of sporting a modern facade, Rayman Origins remains a testament to the enjoyment that can be derived from great physics paired with simple, but enduring reactionary challenge.
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Empfohlen
1301 Std. insgesamt
Verfasst: 02.05.20 01:52
The shmup-style stages blend with the swimming and platforming perfectly. Getting those last few lums is always on your mind, and the world they have created here is always fluently adding onto the previous stage, building to a consistently fine output that any platforming fan should enjoy. Past a couple lame checkpoints, I don't think there is too much here to whine about. Top of its class type design mixed with gorgeous visuals and great controls. I had to use some anti-deadzone, but other than that not too much to worry about. Controls like a dream on a DS4 Pad. This one should be near the top of everyone's backlog. Highly recommended.
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Empfohlen
1005 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.20 23:16
and thus our brave her's adventure begins, taking us to all sorts of places, up and down, left and right, to restore order and save the Glades!
This game is nothing but fun I would say, brilliant levels design, absolutely brilliant, slowly but surely you get and learn new moves and abilities that make the journey more interesting and challenging, very challenging at a times but never not fun, never!
whether you are in the mysterious jungles or in the Sahara desert, the blue blue ocean or up in the skies you can be sure of one thing, it will be fun.
The music though, to be honest, the music deserves its own review, it's that fucking good, it's incredible, it's bright, clean, vibrant and harmonics it is simply amazing, I love it, every single track!
I never expected this good of music, its energetic, charming, upbeat and cheerful.
I also never expected to have this much fun in this game and im glad I played it.
it's a fun simulator, it's a 10outta10.
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Empfohlen
1045 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.20 21:20
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Nicht Empfohlen
610 Std. insgesamt
Verfasst: 22.03.20 01:03
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Empfohlen
71 Std. insgesamt
Verfasst: 19.02.20 14:51
I'm not the biggest fan of 2D platformers out there. I quite enjoyed Super Mario World back on the SNES, and I'm not entirely convinced any subsequent entry in the genre has yet been worth playing instead. It peaked early, is what I'm saying. So, yeah, don't expect a ringing endorsement here. Rayman Origins is a mascot platformer with one of the weirder mascots out there, and is mostly noticeable for (apparently) having a much bigger budget than is typical for 2D platofmers outside of Nintendo. What I'm saying here is that it's insanely polished, both visually and in terms of mechanics. Moving about the world feels very satisfying and the puzzles, such that they are, are typically challenging enough to be interesting but never managed to frustrate.
The difficulty also seemed just right to me--but I am definitely a casual player of platformers. I've never much cared for precision platforming challenges, nor relished the thought of playing through an entire level after making a single mistake near the end. If that's your thing, you might be disappointed here. That said, there are better 2D platformers out there in my estimation. You'd be hard pressed to find anything better than Donkey Kong: Tropical Freeze, I think, and it's even harder to overstate the universal appeal of Mario Maker 2. Obviously, neither of those games is available on Steam, nor is any other Nintendo game. So if you're looking for a polished 2D platformer with excellent production value here, Rayman Origins isn't simply your best option: it's your only option.
Note: also played on Nintendo Wii.
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Empfohlen
7848 Std. insgesamt
Verfasst: 30.12.19 09:36
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Empfohlen
426 Std. insgesamt
Verfasst: 27.12.19 03:57
But for now, that's all I can think of. The level design once you beat Mystical Pique feels lazy and just downright bad. Once you get to the point to where you're introduced to the new worlds, which literally are rehashed levels of the same environments that we all know and love, and I think the reason behind this was that after the main game, the developers goal was to make the game harder. Which kind of explains why the environments are rehashed, because they imagined them as if they were harder from the start. But that means that you can make more sacrifices in order to make the game harder in comparison to the main game. They start getting rid of checkpoints and scattering them out less frequently, and then they have cruel level design, that once you go POP from just purely hard level design, you get sent back to where you punched an eyeball door, or something. After you bubblized most of the enemies, and almost finished it, some stupid platforming underworld kills you for you to lose all that progress. And then, once you want to just finish the level faster, the game throws a big one at ya because then you miss all the lums, making no room for saving electoons. But since the Devs goals were to make that game harder, I'll give this part of the game a pass. Especially because I'm not that great at the game in general.
So, in conclusion, it's pretty good
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