Oddworld: New n Tasty
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Über das Spiel
Jetzt muss Abe sich vor den Fleischwölfen in Acht nehmen, doch seine Flucht aus der Fleischfabrik ist erst der Beginn seiner Odyssee. Viele Gefahren erwarten Abe auf seiner Reise in die Vergangenheit seines Volkes. Mit atemberaubenden Grafiken, verbesserter Tonausgabe und mehrschichtigem Gameplay haucht New 'n' Tasty der Oddworld-Serie durch die Technologie der nächsten Generation neues Leben ein.
Systemanforderungen
- CPU: Intel i3-3220 (3.30GHz)
- GFX: Minimum Radeon HD 5770 / NVIDIA GTX 260
- RAM: 4 GB RAM
- Software: Windows 7
- HD: 10 GB verfügbarer Speicherplatz
- MISC: Supported inputs: keyboard, Wired and wireless 360 controller, Xbox One controller, PS4 controller, Logitech F310, F510, F710, XInput. Other controllers may work via manual text file remapping.
- LANG: Englisch
- CPU: Intel i5
- GFX: Recommended Radeon HD 6850 / NVIDIA GTX 560
- RAM: 4 GB RAM
- Software: Windows 7 (64 bit) Service Pack 1 / Windows 8
- HD: 10 GB verfügbarer Speicherplatz
- MISC: Supported inputs: keyboard, Wired and wireless 360 controller, Xbox One controller, PS4 controller, Logitech F310, F510, F710, XInput. Other controllers may work via manual text file remapping.
- LANG: Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
859 Std. insgesamt
Verfasst: 18.11.19 02:07
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Empfohlen
1565 Std. insgesamt
Verfasst: 08.06.17 12:06
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Empfohlen
1152 Std. insgesamt
Verfasst: 08.05.16 21:43
Was mir persöhnlich an dem Spiel nicht ganz gefallen hat ist die Steuerung, man kann sich zwar dran gewöhnen, aber wenn man Abe´s Oddysee gezockt hat dann fällt das einem schon auf, ist jetzt aber kein Weltuntergang.
Die Ausprache der Characktere fand ich leider nicht so gut, da war´s im Original deutlich besser, also was das Reden & chanten angeht.
Zu den Level´s & Maps kann man sich nicht beklagen, alles neu & besser überarbeitet wobei ich das gefühl habe das man am Original länger dran gesäßen hat.
Zum Fazit ist das Spiel auf jedenfal empfehlenswert, als Neueinsteiger als auch für die hardgesockenen Oddworld-Fan´s die das Spiel noch von früher kennen, reinschauen lohnt sich definitiv ;-)
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Empfohlen
8756 Std. insgesamt
Verfasst: 08.07.15 10:10
Pro:
+ Vorzeige-HD-Remake
+ Genial-obszöne Spielidee
+ Fordernder Schwierigkeitsgrad
+ Entscheidungsfreiheiten
+ Retro-Charme
+ Technisch makellos
Contra:
- Fehlende deutsche Sprachausgabe
- Kein Koop-Modus
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Empfohlen
162 Std. insgesamt
Verfasst: 12.05.15 09:14
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Empfohlen
397 Std. insgesamt
Verfasst: 26.02.15 07:18
Abe ist zurück und soll in seinem neuen, alten Abenteuer die Mudokons vor der Nahrungsindustrie retten.
Viele Jahre arbeitet Abe nun schon auf Rupturefarms und hilft dort bei der Herstellung köstlicher Lebensmittel die überall in Oddworld verkauft und verspeist werden, doch die Rohstoffe werden knapp, die Verkäufe gehen zurück, und es wird eine neue Einnahmequelle benötigt...
Was bietet sich da mehr an als das köstliche Fleisch der Mudokons, die seit Ewigkeiten in Rupturefarms als Sklaven arbeiten?
Abe, ein kleiner verängstigter Mudokon, der die Pläne der Führungsebene mitbekommen hat, versucht zu fliehen und bekommt gleichzeitig die Aufgabe sämtliche Mudokons in der Fabrik zu retten.
Gegner, Freunde, Minen, Granaten, Bewegungsmelder, Götter, Scrabs, Paramites, noch mehr Minen , Portale, und Sligs, Sligs, Sligs...
Das Spiel ist eine originelle Puzzle/Adventure/Jump 'n run-Kombination die nicht ohne Weiteres mit anderen Spielen vergleichbar ist.
Das Interface ist übersichtlich und erinnert sehr stark an das Original Ende der 90er.
Die Menüpunkte sind leicht verständlich und die Menüführung einfach zu handhaben.
Die Grafik und die Darstellung sind wirklich grandios geworden. Alle Hintergründe sind Detailreich gestaltet und schön in die Spielwelt integriert.
Detailverliebte werden vor Allem mit den Hintergründen ihre Freude haben, da dort Maschinenbänder betrieben werden, oder Sligs ihre Patroullie drehen ohne das eigentliche Spielgeschehen zu beeinflussen.
Die Zwischensequenzen sind schön anzuschauen und vermitteln ein tolles Gefühl für die Story und das Geschehen.
Die Steuerung ist simpel und leicht verständlich, auch wenn ich manchmal das Gefühl hatte das das Laufen ein wenig schwammig bzw. mit minimaler Latenz auftritt.
Gespielt habe ich mit einem PS3-Controller der als XBOX-Controller emuliert wird (über SCPPS3).
Die Bewegungsanimation wirken geschmeidiger und flüssiger bzw. 'natürlicher' als im originalen Equivalent des Spiels.
Das gefällt und überzeugt.
InGame Sprache und -Aktionen bieten dieselben Wörter und 'Sätze' wie es der damalige Teil geboten hat und bringt alleine durch die verfügbaren Darmwinde den gewünschten Humor des Spiels mit sich.
Die Aufgaben sind schwer, aber machbar und fordern durchaus ein wenig Geduld und manchmal viele viele viele Versuche.
Ich habe das Spiel bei Weitem noch nicht durch gespielt, aber schon jetzt weiß ich das sich das Geld gelohnt hat.
Im Vergleich zum Original kann man wohl sagen das die Gesamtatmosphäre nicht ganz so düster gehalten ist.
Dies kann dem Einen gefallen und dem Anderen nicht.
Ich persönlich störe mich nicht daran, und wenn man bedenkt das die eigentliche Zielgruppe nicht unbedingt die Mitt- bis Endzwanziger sind die das Spiel damals spielten, sondern auch eben jene welche nun in dem Alter sind wie wir zum Original, kann man das verkraften.
Einige Level wurden angepasst, Anderes ist gleich geblieben. Rätsel wurden verändert oder erschwert, aber im Gesamten gibt es hier ein wunderschönes Paket Abe und Oddworld.
Das Remastering ist gelungen und die Szenerie weiß zu Überzeugen. Das Ganze macht einen wirklich schönen Eindruck.
Für mich, als 'alten Fan' hat sich der Kauf definitiv gelohnt und ich empfehle jedem alten und evtl. neuem Fan sich dieses Spiel zuzulegen. Spaß und Frustration sind hier gleichermaßen vertreten, aber das stört einen bei diesem Meisterwerk echt wenig.
Das alte neue Abenteuer von Abe ist nicht wirklich 'new' aber auf jedenfall sehr 'tasty'.
Eine Option um den original-Sound von damals zu haben wäre aus purer Nostalgie-Sicht wirklich schön gewesen, das Fehlen macht das Spiel aber nicht schlechter.
Für die alten Hasen eignet sich das Spiel nicht nur um in Erinnerung zu schwelgen sondern auch um mal wieder eine Herausforderung zu haben die sich wirklich lohnt!
Meine Empfehlung lautet daher ganz klar: Kaufen und spielen, es lohnt sich.
!!Rettet die Mudokons!!
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Empfohlen
85 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.15 23:38
Super Grafik,
Toller Flair, Menü, Stimmiges Remake!
Steuerung einwandfrei
5 von 5 Sterne
So müssen Remakes sein!
Jetzt nochn Crash Bandicoot Remake und dann ist Nostalgie Pur angesagt 8)))
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Empfohlen
431 Std. insgesamt
Verfasst: 20.02.22 21:40
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Empfohlen
1003 Std. insgesamt
Verfasst: 28.12.21 19:20
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Empfohlen
780 Std. insgesamt
Verfasst: 02.12.21 23:37
The game itself is relatively simple being a puzzle platformer with varying levels of difficulty and solid mechanics overall.
Im going to be brief with this aspect of my review as i believe that you should buy and play this game, it has a kind of magic to it that dose not walk the earth any more.
what i will expound on is the last level.
My F U C K I N G GOD.
what did i do to deserve this, the final level is a departure from the rest of the game as it is a PRECISION platform section , this may not seem much to someone who hasent played this game before or who hasent played it in a while but the issue is that the main character handles like a block of butter on a hot pan, that all well and good for a lot of the game where deaths happen organically and you have time to learn from your mistakes.
NOT NOW THOUGH YOU GOTTA MAKE PRECISION JUMPS BETWEEN LANDMINES and your character sometimes just cannot be asked to make the jump, sometimes he just does a pathetic hop that does not clear the jump AAAAND YOUR BACK TO THE START.
Seriously there is some kind of momentum system coupled with what feels like contextual momentum on your movement which makes this last part absolute hell, i did it while my cats were having an epic case of the f u c k i n g zoomies chasing the ghosts that no doubt were in the room and about to take advantage my my state of alternating rage and dispair to possess me and that i could only be saved via having my lower extremities shredded while im trying to get to the end of the level but...BUUUT while abe is deciding to put his all into his jump a solitary skin flake detatches itself from the sole of his ass and floats down onto a waiting landmine, landing with the tenderness of an exhausted mother kissing her newborn child and suddenly my nose is bleeding again.
8/10 - I'll play exodus if it gets remade
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Empfohlen
686 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.21 11:35
You can however easily tell that the game is a remake of an OLD game: there are some issues with new machines (like timing of actions tied to the frame rate, increasing the difficulty or even making some obstacles unpassable without a frame-rate cap), the controls are clunky and unresponsive, and some of the level-design requires very precise timing and accuracy of actions. The latter bit does not make the game more enjoyable, but is there rather to make make players lose their minds and develop stockholm syndrome while playing the game, so that they start claiming that that's the best game ever.
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Empfohlen
447 Std. insgesamt
Verfasst: 26.09.21 11:47
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Nicht Empfohlen
286 Std. insgesamt
Verfasst: 08.08.21 05:57
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Empfohlen
631 Std. insgesamt
Verfasst: 02.07.21 00:48
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Nicht Empfohlen
999 Std. insgesamt
Verfasst: 29.04.21 02:29
Can I recommend it over the original? Sadly no. If you've never played Abe's Oddysee I strongly urge you to play the original. It's much darker tone is better captured with 2D sprites that were used, the digitally painted backgrounds are gorgous and detailed, the game is far more creepy and there are animations in the original that are straight up missing from this 3D remake.
Pros about this game:
- All the levels, characters and backgrounds are brought more to life with 3D models and the in game engine used
- More voice lines brings the Oddworld much love it needs
- No still screens with a following camera means smoother room transitions and easier fast paced platforming
- Ragdolls are pretty hilarious
Negatives about this game:
- A good portion of the puzzles are half broken. They are antithetical to Lorne Lannings vision of the original game. Most can be beaten now by pulling a Slig off to the side of the screen and possessing him, then using a gun to solve all your problems. I think this is because of the tracking camera and lack of screen to screen shifting.
- It's no where as dark or creepy as the original. With 3D models and the upgrades to the levels it's lost some of the essence that made the 2D so unforgettable. This game won't linger in your mind long after playing.
- The health system is unnecessary and feels pointless, especially with the addition of quick save.
- Abe's roll is a downgrade. It has a slight delay on start up and is slower than his running animation.
- The meat grinders are the worst in this. They have busted hit boxes and in combination with Abe's slower delayed roll it is borderline frustrating getting through these things. They feel unfair and always barely clip you causing an instant death. The original had pixel perfect rolling and it felt fair when one crushed you, In this you're going to need that quicksave..
- A nit pick but some animations are missing, for example Scrabs no longer death stomp Abe or other Scrabs, Sligs no longer beat Mudokens senselessly.
I'll close off with I don't think this is a terrible game. It was great seeing and playing a more upgraded and detailed version of one of my favourite titles of all time. However if you have never played Abe's Oddysee you should play the original over this one followed by Exodus of course. Love those games already? Perhaps give this a try and judge it for yourself..
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Empfohlen
651 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.21 15:28
Follow me (okay)
it's Abe as you know and love him, but in glorious HD. with Soulstorm just releasing, for those of you new to what Oddworld has to offer, or returning. what better way to get into the franchise than the first entry with a fresh coat of paint.
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Nicht Empfohlen
399 Std. insgesamt
Verfasst: 14.03.21 06:16
There's nothing wrong with it, it's just fine..... but I don't feel compelled to play it. I played the original recently and I find it difficult to put down. This one just doesn't hook me. They should have kept the fundamentals the same and just remastered it. I'd pay them again for a remaster of the original abe.
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Empfohlen
574 Std. insgesamt
Verfasst: 24.01.21 12:32
I used to have the original on the PS1 console.
To be honest, Oddworld was a great franchise.
I played through every single Oddworld game.
Abe's Oddysee is the first one and it's perfect.
They created a really beautiful world in there.
It features a truly fantastic story that I loved.
Visuals in this remake are really outstanding.
And everything just builds that atmosphere.
It feels like a masterpiece, truly a gud game.
Even the gameplay is just fun to experience.
It can be hard at times, but it's easy to learn.
This game deserves the huge positive review.
I really have to recommend this masterpiece.
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Empfohlen
324 Std. insgesamt
Verfasst: 25.12.20 01:37
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Empfohlen
122 Std. insgesamt
Verfasst: 11.12.20 10:49
I think overall it is a great remake, it creates an easily accessible version of the Oddworld games for newer generations and players, while maintaining most of the original games charms.
The graphics are gorgeous, sound design is witty and funny ( I had crackling issues in my final cutscenes though ) and while the game shifted from it's dark theme to more light-comedic I still think it's very good, but it's a different style for sure, so it might not be for everyone.
( On that note though, I am happy that some scenes still show signs of the original' dark atmosphere such as the Stockyards with their background impaled Mudokons. )
There is a more robust checkpoint system in this and it's a 50 - 50. Some parts I feel needed a checkpoint and I think it was great QoL addition, some parts they added too many and they either removed the challenge completely or were frustratingly changed the pacing of the area.
The quick-save system is optional, I only used it on occasion at the parts where I felt I got overly frustrated over design or just felt bored redoing it. Since it's optional, I feel there is nothing to discuss about it really.
Now to my greatest problem with the game, but thankfully only parts really show this weakness - is the movement.
The movement kept it's beautiful physics-based animations and momentum for characters and Abe, which made the original game magical aswell. The problem is that they got stuck between 2 design-styles - namely the pixel perfect block-based movement versus. the free-movement.
The problem is that you either use this or that, but they mixed them. If you use heavily physics-based animations, then the original pixel-perfect blocky movement is required since, most of the traps and area design of the game is made so that you are supposed to jump from a certain position to have the desired result the devs wanted you to have.
Now, instead this game is using physics-based momentum with free movement, which results in you as the character not being able to stand exactly where you want to, and probably the devs wanted you to - and causes way too many problems with traps where you will just die no matter what, until you find that right spot to end up after running / walking around with your physics.
Overall I really recommend this game - but I hope for Soulstorm they fixed this movement and choose a style instead of flip-flopping between two.
Either [Phyics-based moment with precise blocky movement.] or [Free-movement with no physics, but floaty precise inputs.]
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Nicht Empfohlen
21 Std. insgesamt
Verfasst: 19.09.20 19:49
(Side note, if you know how to fix these message me so I can actually play it)
-Controller support is garbage, can't get my ps4 controller to work no matter what I do.
-If I change resolution, change v-sync settings, or alt-tab, the game becomes LOCKED AT 15 FPS
I am just done trying so I got my refund. Would be glad to repurchase if someone hits me up with a solution. (Not clicking any links though cuz that's sus.
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Empfohlen
350 Std. insgesamt
Verfasst: 07.07.20 05:38
Graphically this title is a huge step up from it's predecessors while staying true to it's roots.
Soundtrack conveys emotion furthering immersion!
This is a platformer that will challenge you, having you come back for more!
Pricing is not too bad, you will find this on sale.
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Empfohlen
913 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.20 07:22
However it's still a great experience, very smooth and gives a lot of nostalgia.
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Empfohlen
813 Std. insgesamt
Verfasst: 02.06.20 17:38
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Empfohlen
1081 Std. insgesamt
Verfasst: 10.02.20 23:26
Years have passed and I forgot the game but then some guys decided to make this remake! I was very existed and bought it and finally had a go.
Well, 20 years have passed and I am back to my childhood! I still have the same feeling when I see Abe's face and I still smirk when I have to make him fart... But now I understand the full story and why you have to go in a forest and in a desert!!!
On the game itself, it is a try and die like game so sometimes frustrating but not impossible. A 20/20 for me!
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Empfohlen
1033 Std. insgesamt
Verfasst: 31.12.19 20:10
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Release:27.07.2014
Genre:
Jump&Run Adventure
Entwickler:keine Infos
Vertrieb:keine Infos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
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