MotoGP 17
Sammlung
Du musst angemeldet sein
Über das Spiel
Systemanforderungen
- CPU: Intel i5 2500K 3.3GHz / AMD Phenom II X4 850 or equivalent
- GFX: GeForce GT 640 / Radeon HD 6670 1GB*
- RAM: 4 GB
- Software: Windows 7 SP1 / Windows 8 / Windows 8.1 / Windows 10
- HD: 33 GB
- SFX: DirectX compatible
- DX: Version 10
- MISC:*Laptop versions of graphics cards may work but are not officially supported.
- CPU: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz / AMD FX-9590 4.7 GHz or equivalent
- GFX: GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 390 4GB*
- RAM: 8 GB
- Software: Windows 7 SP1 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-Bit / Windows 10
- HD: 33 GB
- SFX: DirectX compatible
- DX: Version 11
- MISC: *Laptop versions of graphics cards may work but are not officially supported.
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
3554 Std. insgesamt
Verfasst: 19.06.17 21:08
Da dieser Part schwerwiegend ist und seit Moto GP 2013 diese Mängel immer wieder auftauchen empfehle ich Moto GP 2017 nicht weiter.
Nun gibt es jedoch auch positives. Im Singleplayer gibt es keine oder kaum Abstürze und das Gameplay ist gut und macht Spaß. Der Managermodus ist mal eine nette Abwechslung. Aber : Sobald das Motorrad ein gewisses Maß an Upgrades hat ist auch der höchste Schwierigkeitsgrad zu einfach. Das Managen des Teams, die fahrer anzupassen und diese zu Verwalten macht mir persönlich aber enormen Spaß. Außerdem sind die Legendenfahrer ausreichend und vielseitig gewählt. So ist nicht nur ein Valentino Rossi in allen Klassen vertreten, sondern zB auch ein Alex Hofmann.
Erfreulich ist es auch, dass die Sounds der Bikes schön anzuhören sind und man die Bikes endlich auch akustisch unterscheiden kann.
Ich hoffe, dass Moto GP 2018 an andere Entwickler vergeben wird und die Community wieder ein Top Motorradrennspiel bekommt.
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
118 Std. insgesamt
Verfasst: 16.06.17 15:35
Ich spiele seit einigen Jahren, mit Begeisterung, Rennspiele. Aber noch nie hab ich eines mit solch einer schlechten Fahrphysik gespielt. Es macht keinen unterschied ob man im Regen oder trockenen fährt. In beiden Fällen klebt man auf der Strecke. Selbst wenn man von der Strecke abkommt verliert man kaum Zeit. In der heutigen Zeit ist das für mich ein NoGo.
Außerdem lässt die Präsentation zu wünschen übrig.
Wirklich schade. Hatte mich sehr auf dieses Spiel gefreut, da ich die MotoGP liebe.
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
5401 Std. insgesamt
Verfasst: 15.06.17 21:22
Besserer Sound ...endlich... nach 4 Jahren Rasenmäherbeschallung! -.-
Ansonsten hat sich kaum etwas getan.
Nach 4 Jahren !
Hat man endlich mal an dem Gameplay geschraubt ,dass es endlich ein bisschen in Richtung Simulation geht? -Nö
Hat man nach 4 Jahren ein Schadensmodell auf die Reihe bekommen ?- Nö,man kann wie immer nach doppelten Rückwärtssalto ,Buachklatscher auf dem Asphalt und Einschlag in die Begrenzung mit anschliessender Frontalkollison mit dem eigenen Bike und dem Rest des Fahrerfeldes weiterfahren ,als wäre nix passiert.
Wie siehts mit Aufwärmrunde aus ? - Nö
Auslaufrunde ? - Nö
Siegerehrung ? - Nö
Schmutz auf Frontscheibe und Visier (Abreißvisiere )? - Nö
Flag to Flag Racing - Nö
Wettersystem? - Nö
Verändertes Fahrverhalten bei Regen und nasser Fahrbahn - Nö
Boxentafeln damit man das hässliche HUD ausmachen kann ? - Nö
Technische oder Mechanische Defekte ? - Nö
Einstellungen am Bike während des Rennens ? - Nö
Eine ordentliche Helmkamera mit Windgeräuschen ? - Nö
Kann man seinen Fahrstil selber anpassen - Nö ...Gabs das nicht in Ride 1 und 2 ? Wäre wahrscheinlich zu viel Arbeit ,das zu kopieren und einzufügen ...naja egal, hat ja selbst in Ride nicht wirklich toll ausgeschaut ...die Knieschleifer berühren noch nicht einmal den Boden ,sondern gucken nach hinten raus ??!!Good Job MIlestone genau so werden die Dinger angewandt...
Hat man endlich wieder eine Box während der Rennen ? - Jaaaa ...gab es das nicht auch schonmal vor VRTG ? Jupp!
Wo sind die SB Rennen und Dirt Tracks aus VRTG ,die man zwischen den Rennen absolvieren konnte ? Hätte Perfekt in den M-Modus gepasst,um den Fahrer zwischen den Rennen zu trainieren (so wie es die Profis auch in der Realität tun )und ein wenig Abwechslung zu schaffen,aber nein ,hat man einfach wd rausgenommen.
Tja ,das alles nach 4 Jahren !
Aber es gibt den RB Rookies Cup gratis dazu und man muss nicht wieder dafür bezahlen ! Naaaaaaaaaaa wenn das >NICHTS Jedes Motogp SPiel von Milestone war bis jetzt ein kleines Updates zum Vorgänger welches das Spiel ein Schritt nach vorne gebracht hat und 2 Schritte zurück.
Tortzdem muss man sagen ,dass es seit Beginn von Milestone das beste Motogp Spiel ist,so hätte mal die Grundversion Aussehen müssen(Aber bestimmt nciht das 5 Spiel nach 4 Jahren ).
-Ende-
Weiterlesen
Empfohlen
5961 Std. insgesamt
Verfasst: 15.06.17 11:26
Weiterlesen
Empfohlen
8104 Std. insgesamt
Verfasst: 15.06.17 10:34
Der Menü Bildschirm ist zwar noch etwas gewöhnungsbedürftig aber durchaus übersichtlich.
Die aufteilung der Credits und dem Ruf scheint jetzt mal am beginn des Modus gut ausgelotet zu sein und man kommt gut an genug Geld um sein Team gleich mal zu verbessern. Nach den ersten 3 Rennen und auch ein paar Events zwischen den man auswählen kann würde ich sagen das der
Ich empfehle dieses Spiel da wirklich was weitergegangen ist vom letzten Teil. Und der suchtfaktor echt groß werden könnte!
Weiterlesen
Empfohlen
1130 Std. insgesamt
Verfasst: 07.04.20 06:33
Weiterlesen
Empfohlen
917 Std. insgesamt
Verfasst: 08.03.20 05:43
Weiterlesen
Empfohlen
30463 Std. insgesamt
Verfasst: 14.10.19 05:32
I also own MotoGP '15 so I'll provide some comparisons with that game.
Graphics are very good, especially the bikes and for the most part the tracks too. I spend a lot of time in rider mode so I'm close to the ground and in some instances the graphics in 17 are not quite as intense as 15. Whereas 15 feels kinda dated, but still, track surface textures seemed a little more detailed in 15 than 17. Overall 17 graphics are superiors just that in some spots it didn't surpass 15.
Bike choices, handling, customization are pretty well done. Bikes are very detailed and can even take damage from vicious off-road adventures. You won't see a bike flying apart and obliterating itself scattering chunks all over the track like Marquez, but you will see damage to fairings and paintjobs, scrapes, dents, etc. Enough to let you know your bike is damaged and may not perform 100%. Remember, this is a riding simulation, not a crash simulation. ;-)
Tracks are all well-done and look about like what you see on television watching the races. Sometimes after a race I'll watch a replay of it to see myself on television experiencing all of my triumphs and tragedies. Speaking of which, the replay controls are very good and you'll likely find yourself being a tv director looking at the action from all manner of angles and camera views.
AI - the most controversial aspect to any racing simulation that has ever existed. I'd say the AI in this game is good, perhaps a little too good. For comparison sake, running races at Austin in both 15 and 17 and riding roughly the same lap times in both, results in very different outcomes in both. In MotoGP 15, lap times that would get you in the Top 5 in Simulation mode will not even get you in the Top 20 in MotoGP 17 on Simulation. The AI is that much faster in '17. So if you're adjusted to racing GP '15 AI and you get on the track with '17, look out. You might find yourself struggling to keep up. Is it realistic? Depends. MotoGP '17 Simulation difficulty lap times at Austin by AI was comparable to qualifying times of the real life qualifying results at the track but the AI race lap times in the game were 3 seconds faster (averaging 2:01s fastest laps) than the real life fastest lap (2:04s, Marc Marquez) during the real life 2017 Austin race. That shows that the AI runs just as fast in the race, generally, as it does in qualifying, which might be off-putting to some coming in and expecting them to slow down and behave more conservatively during the actual race mode. AI generally try to avoid you and avoid crashing, which is nice. It's just that they're gonna be fighting for position in a pack so expect some bumping, rubbing is racing after all. But if you close up on them fast you'll notice they'll brace for impact or even move over to give you room, so yeah, they do react to you being on the track, which is nice.
One last thing, slipstreaming (drafting to you Nascar types) is vital in this game during a race. If you are struggling to keep up with the pack and fall out of the slipstream, then prepare yourself for a solo ride around the track counting down the laps. So learn how to slipstream and ride in traffic.
I'd give this 8/10 because while it's not perfect, it is a very good game. Especially for purists. If you've never raced bike sims or generally aren't sure that you'd like the game then I'd recommend reading all the reviews and watching streams/videos that you can find. As with any racing sim, there can be a steep learning curve. Just don't give up and be willing to learn, you'll find yourself having fun in no time.
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
457 Std. insgesamt
Verfasst: 25.06.17 14:34
I've bought most of the MotoGP series in the hope of improvements, but this is the final nail in the coffin with regards to buying Milestone games. I'm done.
Single Player: Once again, the career mode is threadbare at best, with nothing to improve immersion. Win a few races? Nice, move up to one of the top teams in the next tier arbitrarily. Get to MotoGP from Moto3 without finishing the first season? Of course you can.
The AI is terrible in new and impressive ways. Back in MotoGP 15 the AI were so slow the races were pointless. Three seconds a lap behind you slow. Valentino Rossi the game introduced tyre wear that applied only to the player and not the AI and they would go 2 seconds a lap FASTER in the race than qualifying. Seems realistic. MotoGP 17 has managed to make it even worse.
Qualy pace is sporadic, sometimes a good battle, sometimes miles off. When you get to the race, all bets are off. Once again, punishing tyre wear is back, but only for the player - AI will run Soft - Soft every race. Rather than PUTTING SOME EFFORT IN and programming the AI to be racy, instead they have programmed in essentially a dive-bomb switch. If the AI are behind, they will dive into corners at impossible speeds and either hit you, or brake harder than the player is able to. Genuinely, you can brake as hard as you can with large disks, and they will go past you and stop before you.
Making the game more challenging should involve making the AI harder to compete with, but on a level playing field. Milestone clearly can't be bothered and have just put in seperate rules for the AI riders. You might as well give them 300mph bikes at this rate.
I thought I'd at least try online since single player is a mess. The stuttering is ludicrous. You can't play with contact on due to the lag and even with collisions off, it is hard to concentrate on the track when someone is coming in and out of your view 20 times a second. Online should legitimately have an epilepsy warning.
It is interesting to look at the contrast with the F1 games by Codemasters - similarly they got a lot of negative feedback on career immersion and how the AI behaved. The difference is, they put in the effort and fixed it.
So thank you Milestone, I've finally learned not to buy your games. Continue ignoring questions on twitter and in the community about these issues and I look forward to seeing you push MotoGP 18 next year. I won't be wasting any more money.
P.S the tracks and models are still awful, the only real change is the sound. The tracks are such poor recreations it is a joke - everything is inexplicably thin. The same issue was on Ride 2, a public road track would have the same width as the bike length. Again, absolutely zero effort put in.
Weiterlesen
Release:15.06.2017
Genre:
Rennspiel
Entwickler:
Milestone
Vertrieb:
NAMCO BANDAI Partners
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:
MotoGP
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel