Wie im offiziellen Forum zu erfahren ist, arbeiten die Entwickler Almost Human zur zeit sehr intensive an einem ersten Patch zum Überraschungshit Legend of Grimrock. Was der Patch 1.1.4 bis jetzt bringen wird, könnt ihr der unten aufgeführten Liste entnehmen.
Wann der Patch erscheinen wird, ist allerdings noch unklar. Noch eine gute Nachricht für alle Fans des Oldschool-Rollenspiel, wie Almost Human in einem Blog Beitrag verrät, sind die Kosten für das Spiel nun schon mehrfach eingespielt worden. Somit ist die Zukunft des neu gegründeten Studios vorerst gesichert und womöglich auch weiterer Content.
Erste Patch-Notes zum Rollenspiel:
- vsync is enabled by default
- borderless windows are no longer topmost
- pressing ESC closes character sheet
- fixed unlimited frost arrow exploit
- improved display resolution auto-detection at first launch
- fixed a couple of typos
- removed check that disables high texture resolution setting when running low on video memory (some graphics drivers seem to report available video memory incorrectly)
- quick save/load
- to avoid confusion autosave & quicksave slots can't be renamed anymore
- bug fix: very long map marker notes without spaces in them causes the automap to crash
- bug fix: editing a map marker that is on the same exact spot as a marker on the other map page edits them both at the same time
- bug fix: map labels are sometimes drawn partially underneath map symbols
- bug fix: topmost menu item don't work reliably in 2560x1440 resolution
- bug fix: wall text translations are not dismissed when right-clicking
- bug fix: inanimate objects can be backstabbed
- bug fix: projectiles go through doors in some very rare cases
- bug fix: saving the game crashes if all save game slots are full and the autosave slot is deleted or unused
- bug fix: Fighter's Challenge doesn't open if there's an item in front of the door (only applies to new games, existing save games still have this bug)