Seit heute früh ist das neuste Update zu Left 4 Dead 2 draußen. Neben ein paar kleinen Änderungen am Gameplay und Matchmaking, dürfen sich vor allem Mapper über Bug Fixes bei den Authoring Tools freuen. Als Beispiel hängt sich der Hammer Editor nicht mehr auf, nachdem man seine Map im Spiel getestet hat. Auch das neue Instanzen-Feature wurde von Fehlern befreit. Und ein paar fehlende Materialien wurden wiederhergestellt.
Beim Spiel selbst wurde beispielsweise ein Jockey-Exploit behoben, der das sofortige Wiederaufladen der Spezialattacke ermöglichte. Außerdem fügt der Charger einem Survivor nun zusätzlichen Schaden zu, wenn er ihn durch Physik-Objekte rammt.
Das Update läuft bei Steam automatisch an, sobald du Left 4 Dead 2 startest. Hier die Änderungen in der Übersicht:
Zitat:
Gameplay
Match Making
Miscellaneous
SDK/L4D2-LD/Hammer Changes
- Fixed where last round of upgraded ammo didn't have upgrade effect
- Jockeyed survivor now glows for infected team in all cases
- Fixed exploit that allowed Jockey players to get instant recharge of their ability
- Fixed Charger ability timer not resetting when killing a survivor with low health on their third strike
- Charger now applies a small amount of damage when charging through physic props
Match Making
- Changed how requests are made to master server for group servers
- Fixed sorting on group servers UI
- Reduced update work on group servers UI
Miscellaneous
- Made the water shader support splitscreen on the PC
- Miscellaneous fixes in the subtitles
- Updated system tray icon
- Fixed Survival timer issue caused when voting for round restart
SDK/L4D2-LD/Hammer Changes
- When browsing for a func_instance filename, the proper path relative to the current bsp will be returned. This allows level designers to use instances from the base game in dlc maps without having to manually fix up the filename
- Changed base.fgd default skybox to one that exists in L4D2
- Added env_instructor_hint to fgd, as well as content/game icon images
- Deadline URL fix
- Added missing vmt for env_instructor_hint
- L4D Addon Support - restored missing delivery van modified VMT
- L4D Addon Support - restored missing shelves metal 3
- L4D Addon Support - restored floodlight generator switch
- L4D Addon Support - restored missing airliner content
- Updated vbsp to correctly handle instances within instances
- Fixed the fullscreen engine changing the Hammer views, requiring a restart of Hammer
Und damit auch noch nicht genug. Fast zeitgleich lässt Valve in einem Blogeintrag verlauten, dass man in den kommenden Wochen mit weiteren Infos zu dem lang ersehnten Download Content The Passing rechnen kann. The Passing wurde schon Ende des letzten Jahres angekündigt und wird eine neue Kampagne, sowie ein paar neue Maps enthalten.