• King's Bounty II: Screen zum Spiel King's Bounty II.
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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 24.08.2021
39,99€
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Preis Update 16.12.22

Über das Spiel

King's Bounty 2 baut auf den taktischen rundenbasierten Kämpfen des Vorgängers auf und bietet den Spielern eine immersive Rollenspielerfahrung, die jeder ihrer Entscheidungen Gewicht verleiht, ganz egal, ob es dabei um Kämpfe gegen untote Schrecken oder Beziehungen mit Dorfbewohnern geht. Die Spieler können eine lebendige Welt erkunden, in der sich Realität und Fantasy vermischen, an jeder Ecke spannende Geschichten und Charaktere warten und ständig moralische Entscheidungen getroffen werden müssen!

Die Spieler schlüpfen in die Rolle eines von drei Helden – die alle eine eigene Geschichte haben – und erleben ein nicht lineares Abenteuer in einer offenen und lebendigen Fantasy-Welt. Dabei reisen sie in zwei unterschiedlichen Phasen in der Third-Person-Perspektive durch das Reich, erledigen Quests, erkunden die Wildnis und lernen die Leute kennen, die sie unterwegs treffen. Sobald jedoch ein Kampf beginnt, wechselt das Spiel in eine taktische Perspektive. Dann müssen die Spieler auf ihre Einheiten zurückgreifen, um die Kämpfe zu gewinnen.

Das weitläufige Reich Antara ist in großer Gefahr. Eine geheimnisvolle Krankheit breitet sich aus und verdirbt sowohl das Land als auch alle, die darin leben. Flüchtlinge strömen aus den betroffenen Gebieten in das Königreich Nostria und sorgen dafür, dass die Lebensmittel und anderen Ressourcen knapp werden. Die einst lebendigen Seelen, die von der Krankheit befallen wurden, streifen jetzt durch das Land und hinterlassen nichts als Chaos und Zerstörung. Das Reich selbst kämpft ums Überleben, weshalb die Entscheidungen der Spieler auch mehr Gewicht haben als je zuvor. Wie wird dir Zukunft von Antara aussehen?

Features:
  • Interaktive Geschichte mit Videosequenzen: Die Geschichte von King's Bounty 2 wird in vielen Videosequenzen erzählt und die Taten der Spieler sind von entscheidender Bedeutung. Ganz im Stil der klassischen Rollenspieltradition werden die Spieler ständig mit schwierigen moralischen Entscheidungen konfrontiert, die weitreichende Auswirkungen auf das gesamte Reich haben. Doch diese Entscheidungen beschränken sich nicht auf einfache Dialogoptionen, sondern werden durch die Handlungen der Spieler beeinflusst.
  • Die Umgebung ist wichtig: Sobald ein Kampf beginnt, spiegelt das Schlachtfeld den Teil der Weltkarte wider, den die Spieler gerade bereisen. Dadurch müssen die Spieler vor jedem Kampf ihre Umgebung berücksichtigen, um die Risiken zu minimieren und sich vielleicht sogar einen Vorteil zu verschaffen.
  • Keine flachen Arenen mehr: Realistische, volumetrische Schlachtfelder sind ein fixer Bestandteil von King's Bounty 2. Die Kampfkarten sind voller Hindernisse wie Schluchten, Hügeln, Wagen und mehr und erhöhen dadurch die taktische Vielfalt. Es gibt jetzt in jedem Kampf eigene taktische Vor- und Nachteile.
  • Neues Charakterentwicklungssystem: In King's Bounty 2 können die Spieler aus drei Charakteren wählen, die alle eine eigene Geschichte haben. Und während sie das Reich erkunden, verändern sich diese Geschichten anhand unterschiedlicher Ideale: Stärke, Kunst, Ordnung und Anarchie. Diese Entscheidungen wirken sich jedoch nicht nur auf die NPCs, sondern auch auf den Rest der Welt aus.
  • Einzigartige Trupps: Jeder Trupp besteht aus einzigartigen Einheiten, die alle eigene Fähigkeiten und ein eigenes Aussehen besitzen. Anstatt auf gesichtslose Rekruten zurückzugreifen, erstellen die Spieler ihre Armeen aus Menschen, Elfen, Trollen und anderen Kreaturen, die den Großteil des Abenteuers Seite an Seite verbringen und enge Bande knüpfen.
  • Taktische Tiefe auf dem Schlachtfeld: King's Bounty 2 führt viele neue taktische Funktionen wie die Sichtlinie für eine tiefgreifendere und umfassendere Kampferfahrung ein. Außerdem werden überraschende taktische Ereignisse während der Kämpfe die Spieler zusätzlich fordern.
  • Eine einzigartige Mischung aus Realismus und Fantasy: Die Spieler können sich auf eine große Fantasy-Welt freuen, in der sich klassische Genreelemente mit hartem Realismus vermischen und dafür sorgen, dass sie das Leid des Reichs aus erster Hand miterleben.

Systemanforderungen

  • Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
  • CPU: Quad-core Intel or AMD processor, 2.5 GHz or faster
  • GFX: NVIDIA GeForce 470 GTX or AMD Radeon 6870 HD series card or higher
  • RAM: 16 GB RAM
  • Software: Windows 10 64-bit
  • HD: 20 GB verfügbarer Speicherplatz
  • LANG: Englisch, Russisch
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Steam Nutzer-Reviews

80 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
4008 Std. insgesamt
Verfasst: 01.04.22 14:02
GUTES SPIEL!
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288 Produkte im Account
4 Reviews
Nicht Empfohlen
2231 Std. insgesamt
Verfasst: 19.02.22 18:20
Um es kurz zu machen: Das Spiel ist kein völliger Fehlschlag, aber ihm fehlt völlig das gewisse Etwas, das die früheren Teile so herausragend gemacht hat.
Das Schlachtfeld ist viel unübersichtlicher, man ist mehr damit beschäftigt sich überhaupt eine Übersicht über das Kampffeld und die Einheiten zu verschaffen als taktische Überlegungen anzustellen. Der Skillbaum ist komplexer geworden, ohne dass das einen spielerischen Gewinn bringt.
Der einzige Aspekt der im Vergleich zu den Vorgängertiteln als halbwegs gelungen bezeichnet werden kann ist der Versuch, die Kämpfe besser in eine Hintergrundstory einzubetten. Das wiegt die Verschlechterungen in allen anderen Bereichen aber leider nicht auf.
Ich habe das Spiel nach ca. 80-90% entnervt aufgegeben.
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33 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
5163 Std. insgesamt
Verfasst: 22.01.22 09:50
Ganz Wichtig!!! ...am Ende den Abspann durchlaufen lassen!
******** Es geht nach dem vermeintlichen Ende noch weiter! *******

Zum Spiel:

Ich mag es sehr, es ist ein sehr rundes Gesamtpaket mit einer dichten Atmosphäre.
Ich habe den Paladin gespielt.
Man muss bei Kämpfen taktisch mit seinem Mana, den gelernten Zaubersprüchen und den Schriftzaubern arbeiten.
Der Nachschub von Schriftzaubern ist begrenzt, diese braucht man aber da das Mana für gelernte Zauber in einem Kampf oft nicht ausreicht.
Die Kämpfer sollte man individuell für jeden Kampf separat auswählen.
Die Kämpfe selbst machen viel Spaß, sind gut animiert und ohne Blut und perverse Details auch für Kinder geeignet.
Mit Grips hält man die Verluste oft bei Null.

Nachteile: etwas hakelige Steuerung, angestaubte Grafik

Aber trotz allem freue ich mich auf die Fortsetzung!!!
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309 Produkte im Account
15 Reviews
Nicht Empfohlen
5876 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.21 21:44
Schön aber frustrierend : leider kann ich nicht nur viele positive Rezensionen bestätigen , sondern ab dem Mittelspiel auch die meisten negativen . Es ist einerseits zu schön , um es hinzuschmeißen , andererseits muß man mit echt bösen Überaschungen rechnen , wenn man neu in das Spiel einsteigt , die dazu führen können , daß man das Spiel auch nach 40-50 Spielstunden wieder von vorne anfangen muß , weil man mit seiner Skillung in einer Sackgasse gelandet ist mit der es nicht mehr weitergeht (lauter tödliche unbesiegbare Gegner und keine errreichbare Nebenquest mehr im freigeschalteten Kartenteil ) . So geht es mir gerade mit meiner Magierin . Nun ich werde es nochmal mit einem Neuanfang versuchen .

Im Augenblick würde ich wünschen , daß Steam mehr Bewertungsoptionen als nur positiv und negativ zuließe , aber positiv kann ich es noch nicht bewerten , also erstmal negativ mit Vorbehalt .
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289 Produkte im Account
25 Reviews
Empfohlen
3108 Std. insgesamt
Verfasst: 27.10.21 13:07
die Umstellung auf Schultersicht von der traditionellen Sicht von oben ist etwas gewöhnungsbedürftig. aber ansonsten wird man als Fan der Serie nicht enttäuscht, aber auch nicht überrascht.
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3372 Produkte im Account
295 Reviews
Empfohlen
11995 Std. insgesamt
Verfasst: 22.10.21 16:41
Endlich wieder mal ein Spiel dieser Art. Wer früher gerne die Kings Bounty Teile gespielt hat oder Heroes of Might and Magic, wird dieses Spiel lieben! Die Sichtweise von damals (isometrisch) hat sich verändert. Jetzt spielt man es in der Third Person Sicht (man schaut auf seine Figur) und es ist auch nicht mehr total bunt. Ich war skeptisch, aber fand es nach einiger Zeit sogar besser. Die Kämpfe finden aber noch in der alten Sicht statt!

Raffinierte Rundenkämpfe und viele auflockernde Quests in einer großen Welt, in der man vieles entdecken kann. Für die teilweise weiten Wege zwischen den Quests gibt es vor allem die Schnellreisen (Teleportationspunkte) und seit dem neuen Patch geht es auch zu Fuß und mit dem Pferd schnell genug. Bei der Interaktion vom Pferd aus hat sich auch etwas getan. Ich habe es bei z.B. bei Händlern und Notizen ausprobiert, aber eigentlich kann ich auch absteigen. Erkunden einer Stadt oder der Gegend abseits der Wege geschieht eh zu Fuß. Ich habe viele Truhen gefunden, aber es ist nicht lebenswichtig. Mir hat das eben Spaß gemacht, die Gegenden zu erkunden und alle Quests (außer Wahrsager) zu lösen!.

Items finden bzw. kaufen für die Ausrüstung macht Spaß und das Leveln für die Fähigkeiten ist besonders toll. Ich hatte die Zauberin und das Zauberbuch war sehr umfangreich und interessant!

In diesem Fall halte ich einige Grafik und Story Kritiken für Luxusprobleme! Ich war mit beiden sehr zufrieden.

Ich muss aber einräumen, da ich bei diesen Spielen sehr erfahren bin und deshalb keine Probleme hatte, das das Spiel manches nicht erklärt! Ich hätte mir auch beim Einkaufen gewünscht, dass ich dabei gleich mein Inventar sehe bzw. vergleichen kann. Es ist somit etwas mühsam. (Auf PC angeblich mit Shift?)

Für mich, eben subjektiv, ein sehr tolles Spiel. Ich freue mich schon auf die Fortsetzung. Das Ende weißt ja daraufhin
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26 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
1971 Std. insgesamt
Verfasst: 20.10.21 16:35
King's Bounty II gefällt mir super. Die 3D Rollenspielfunktion lässt einen richtig in das Spiel eintauchen. Es gibt viele, teils verschachtelte Rätsel zu lösen. In jedem Winkel lassen sich Schätze und versteckte Hinweise finden. Die Schätze sind auch dringend nötig, damit man die Truppen bezahlen kann. Die Kämpfe sind anspruchsvoll.
Dicker Daumen hoch!
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14 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
2436 Std. insgesamt
Verfasst: 18.10.21 19:10
Die eher durchschnittlichen Bewertungen haben mich zuerst abgeschreckt, das Spiel zu kaufen. Trotzdem wollte ich dem Ganzen eine Chance geben und habe mich dann doch entschlossen, es zu kaufen. Nach 13 Stunden Spielzeit muss ich sagen, dass Kings Bounty 2 mich sehr positiv überrascht hat. Ich habe die Vorgänger gespielt und sie ins Herz geschlossen. Für mich war die Kombination aus Heroes of Might and Magic und Rollenspielelementen etwas Neues und Interessantes. Kings Bounty 2 ist für mich der Versuch, Elemente aus Witcher/Third-Person-Rollenspielen mit klassischen Strategiespielen wie HoMaM/Disciples zu kombinieren. Vor dem Hintergrund, dass das Budget für das Spiel vergleichsweise eher bescheiden war, ist es aus meiner Sicht dem Entwickler gelungen, ein unterhaltsames Spiel abzuliefern.
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115 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
5291 Std. insgesamt
Verfasst: 14.10.21 20:57
Einfach nur zu empfehlen, danke an die Macher für so ein geiles Spiel!
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61 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
5595 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.21 10:11
Meine Meinung zu diesem Spiel nach ca 90 Std. Spielzeit und einmaligem Durchspielen.

Positives:
1.) Grafik des Games ist super tolle Landschaften schöne Musik
2.) schöne Einheiten anspruchsvolle Kämpfe
3.) viel zu entdecken und Schätze wo überall versteckt sind
4.) man kann es einmal durchspielen Story ist gut

Negatives:
1.) Leider vermisse Ich auch sehr das Spiel diesen schönen Comic Still verloren
hat von King's Bounty: Armored Princess / Legend / die waren allesamt Weltklasse würde diese noch 10 mal
spielen weil der wiederspiel wert einfach viel höher ist.
2.) Es fühlt sich leer an wen man einen Bereich gesäubert hat und es fehlen einfach Truppen
die durch die Gegend laufen oder respawnen.
3.) Die Anzahl der verfügbaren Einheilten finde Ich viel zu wenig hoffe auf ein DLC
4.) Viel zu wenig Setgegenstände oder einfach Sachen für eine Individuellere Ausrüstung des Characters

hoffe darauf das sie noch ein paar Sachen hinzufügen und das nexte Kings Bounty III seinen
ursprünglichen Comic Style wieder zurückbekommt.

mfg
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336 Produkte im Account
14 Reviews
Nicht Empfohlen
282 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 06:03
Hat mit der alten tollen Mache der Kings Bounty Reihe gar nix zu tun. Muss eine neue sehr unerfahrene Programmier Crew sein:
In 3 Std 6 Brutal-Abstürze der Grafikkarte. Windows 10 kapitulierte immer mit Neustart. Treiber der Geforce 1060 6GB (ganz neu geupdated) wurde einmal nicht mehr erkannt beim Neustart und meine ganzen Grundeinstellungen der Grafik-Karte waren zum Teufel, alle Icons von Windows durcheinander und übereinander gestapelt. Einige Entwickler müssen Rookies sein, offensichtlich Null Ahnung von Treiberansprache über die Grafikschnittstelle! Das sind Basics die man heutzutage einfach beherrschen MUSS. Also eine 6 und setzen!
Die ganzen Bedieneroberflächen sind je nach Menue anders zu bedienen. Mal muss man mit der Maus anklicken ,dann wieder mit der Space Taste werkeln usw. Einfach reichlich unlogisch.
Die eigene Tastaturbelegung funkt nur eingeschränkt ,denn die beliebte NUM-Tastatur und die Pfeiltasten sind außen vor, also für Linkshänder wieder das gehasste WASD usw..
Diese Entwickler denken einfach nicht mit!
FAZIT:
Wartet mit dern Kauf noch ne Weile denn:
Trotzdem, das Spielchen macht ziemlich Spaß, ne dufte Spielidee, tolle Story, witzige Kämpfe, wartet aber noch auf eine Menge Updates und Fehlerbehebungen!
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75 Produkte im Account
14 Reviews
Nicht Empfohlen
764 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.22 10:44
This game has the potential to be really good, but it's held back by the commitment to 'hardcore' aspects of game play that don't fit with the design.

The combat is a hex grid, isometric, turn based battle with up to 5 units vs 5 units. Each unit can be upgraded to increase its power & how many of the unit go into battle. As units level up, they may get new skills to utilize in battle as well. This is where the familiarity stops.

For a RPG, this game feels & plays weird. The movement feels like it was out of the N64, your character can get stuck on rocks, small ledges, fallen trees, and uneven surfaces. You can either walk (crawl), or jog. On release the character moved so slow that the wildlife would pass you in the streets of the city. Your horse magically appears behind you, and very frequently gets stuck doing so.

By far the biggest problem this game has is the limited resources that are available. At any point in the game, you can have one or a few bad battles and run out of money effectively bricking your save as you will no longer be able to afford to heal your units or purchase new ones. EVERY resource is limited. Gold, mana, trash on the ground, combat encounters, all of them are finite resources. You are at the mercy of your gold, which you use to buy equipment, units, and to heal your units after battle. The overlap in the need for gold combined with the very high cost of purchasing almost anything leaves you with the choice of either save scumming fights to loose less units, forgoing equipment upgrades, heading into battle unprepared without a full unit roster, or running around hoping to avoid battles and find some barrels with trash to sell. This leads to a very unsatisfying game play loop that detracts from the otherwise enjoyable combat.

The 'reputation' system is also a relic of the past. There are 4 types of units that can go in your army, mixing units lowers their morale and causes them to miss turns at the mercy of RNG, the opposite is true with stacking similar type units.

You will likely spend 60% of your time running back to different vendors to restock your units when they level up or you increase your leadership. Fast travel stations are few and far between, and the vendors are not marked on the map indicating what they sell so good luck remembering. The voice acting is horrid. Dubbed shows on Netflix have better voice acting. Popcorn reading in a 5th grade classroom will yield more vocal inflection than is present in the voice acting in this game. You are better off playing on mute.

Overall the game tries too hard for it's own good. The parts that are great are severely overshadowed by the tedious management of your units, and lack of resource availability in the world. If you look past the glaringly unpolished movement and voice acting, and disregard the time you will spend back tracking to vendors, the combat can be an enjoyable experience. Unfortunately, that's not enough to save it or make it worth purchasing unless it's free or at a steep discount.
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39 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
4931 Std. insgesamt
Verfasst: 21.03.22 20:03
While KB2 is materially different than the original KB series, we are really enjoying it. The activities and battles are consequential - each battle has a unique strategy necessary to win. They are tough! I like how thoughtful you need to play to do well in the battles. In KB, the battles were very similar in your approach. In KB2, you have to think about what troops are necessary, starting placement, how to use magic, terrain, etc. The storyline is good as you have different choices, each of which has consequences on the rest of the gameplay. Overall, very well put together!
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82 Produkte im Account
20 Reviews
Nicht Empfohlen
719 Std. insgesamt
Verfasst: 21.03.22 16:37
This game is poorly made. Once you run out of money or magic stones the game is over. Combat is extremely one sided. A unit with 6 people against a unit with one cannot beat the one unit without losing a unit itself and still not defeating that unit. Enemies usually outnumber you and are much higher ranked with no way to raise your level to equal theirs. I hate not finishing games but this one is an uninstall after only 11 hours.
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38 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
6251 Std. insgesamt
Verfasst: 17.03.22 05:05
The battles are good and the story is believable. It has some janky mechanics but the army building is interesting and it actually forces you to elevate your army and recruit higher tier units. I don't know what's up with this game, but it's been years since I have replayed a game. I played through the whole game both as a warrior and mage. I had fun.
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162 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
9079 Std. insgesamt
Verfasst: 14.03.22 15:27
The most noticed deference from the previous kings bounty titles is the change from the traditional iso to a 3D 3rd person point of view. Once you get over the shock of this change you realize that is also vastly inferior to all its predecessors concerning the variety of creatures , spells, choices, maps and strategic depth. For example you cannot escape from enemies during the battle, there are not treasure chests in the battle map, traveling with ships and flying horses and much much more - the catalog is endless!! But because I want to be fair there are a few new interesting concepts like traveling monoliths, heal your units after battle and ideologies. I cannot say the same for the useless trash concept - what is the point to have such a variety of objects in the game once there only purpose is to sell them for money.

Also the game has a serious optimization problem and a lot of crashes and technical bugs, for example sometimes the hero levitates, sometimes hits on a small obstacle and cannot move, traveling with your horse is a pain in the ass and much more. Especially the continuous crashes can seriously damage your game experience. As I said the game is rather simple comparing with the previous kings bounty games but at the end of the day and despite all of its drawbacks is quit enjoyable and the battles have lot of fun.

So thumbs up (barely) only with a serious discount and only for fanatic players of might and magic universe. Personally I preordered the Duke's edition because I generally want to support sequels of games that I adore but if I want to be honest at its current stage I cannot recommend it at full price. Let us hope for future patches that will correct some of the technical issues and DLCs that will add some more content in this game. The game could be much more better with a little more effort from the devs.
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844 Produkte im Account
37 Reviews
Nicht Empfohlen
2217 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.22 10:52
If you have played the previous Kings Bounty games by 1C, you know how good they were. Despite having entries that had a lower quality like Warriors of the North, or Dark Side, they were still pretty good.
You had a huge variety of troops of multiple factions, many artifacts that enhanced your hero and the creatures in those factions and a really wide library of spells to give you a lot of options in your tactics against the enemies.
Top that with a very decent progression system and add as an extra the companion mechanic with special effects to cast during combat and you have a really nice turn based RPG. All of that, without mentioning the beautiful artstyle, or compelling stories.

And then we have Kings Bounty 2.
I have no idea why they called this Kings Bounty 2. It's obvious they tried to make mainstream a niche game, removing all the things that made the original game compeling in the first place.

A realistic artstyle that is not outstanding at all and that it looks poor when compared with similar games of the same genre.
A different gameplay where you control the hero in third person in the most clunky control system I have seen in any modern game.
A UI that is convoluted and not intuitive at all.
A diminute fraction of units, artifacts and spells when compared with previous titles that are less interesting and have worse synergies between them.
A voice over that is so bad you will want to disable the voices.
And a progression system that doesn't make much sense and doesn't offer much.

This is a game that should have never happened. I could understand that they would like to make this more appealing to newer audiences, but this was a huge miss.

The only possitive thing I can say about the game, is that the combat itself, is slightly more interesting due to the implementation of proper level design.
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271 Produkte im Account
7 Reviews
Nicht Empfohlen
140 Std. insgesamt
Verfasst: 28.02.22 18:27
This is not a King´s bounty game, they just used the name. Beware that it is a new game
If you were hopping for the a new king´s bounty, this is not the one... What a disappointment
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27 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
2565 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.22 12:53
If you enjoyed the previous version of the game, you won't like this one. I didn't.
It feels incomplete. Gameplay is clunky and visually outdated. The older game felt more visually pleasant.
Trailers misled me to believe that it'd as good as the old game.
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225 Produkte im Account
7 Reviews
Nicht Empfohlen
2068 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.22 20:01
An interesting new approach for a classic series, but unfortunately it falls short in many aspects at this stage, and also presents some new issues. Despite the official launch months ago, it still feels unfinished and just recieved massive balance changes alongside a basic difficulty selection feature. Its also fairly short and doesn't have much replay value.

Units appear as troops with individual animations, which is a nice change in theory but also caps every unit type at a max of 10, making basic troops useless later on, but the game also frequently struggles with individual units disconnecting from the unit tile or updating with significant delays. Battle progress in general seems to stall for several seconds after some actions.

General level progression has been reworked fairly significantly and quests frequently offer a few different routes to solving objectives, with the choices affecting the morality system or ideals. Although there are 4 ideals, its only ever a choice in the same grouping, with one often being easier than the other with no drawbacks or consequences to the game overall besides earning points for the chosen path, which in turn determines which higher skill tiers the hero can access.

3 of these Ideals map closely to the 3 types of skill trees found in the older games and are assigned as the prefered path for one of the 3 playable Heroes in practically the same way. Anarchy is the odd one out, providing a mix of economic advantages and combat benefits. Unlike older games, Heroes don't have exclusive skills, but are locked into a certain set of base skills and have different stat priorities while leveling.

Since skill or talent points are only obtained through levelups and the level cap of 30 is fairly easily reached, and the more powerful skills also still have skill requisites on top of being more expensive themselves, the system doesn't actually provide much room for choice if the goal is to obtain one of the 4 top abilities. A lot of skills are also fairly situational and some are practically useless after a while.

These ideals also form the basis for troop factions, rather than the races found in previous games, though in practical terms its a rather similar setup. Order troops are the usual Human type units, Power comprises Dwarves, Ogres and most animals, Finesse troops are magical beings such as golems and elementals, Anarchy is home to Bandits, Assassins and the Undead.

Which leaves out a ton of creatures from the older games. Demons, Elves, Orcs, Lizardmen and the like are completely absent. There is a sort of 5th faction, though it mostly uses corrupted versions of existing units and its inaccessible to the player.

Similarly, there are now 4 schools of magic rather than 3, each comprising of two sub-schools (though that doesn't really matter much in practical terms outside of elemental damage attributes. Learning and upgrading spells works roughly the same as before, except for the addition of Arcane Knowledge requirements and for some reason, crystals have been removed in favor of mana as a general resource (while the amount of total mana available per fight is determined largely by the Arcane Knowledge stat). These stat requirements are as such that only the mage hero can even learn all the spells, nevermind being able to actually upgrade spells fully.

One of the perhaps more unique advantages the new engine has is the ability to explore the world from a more direct perspective and interact more directly with various puzzle elements, which the game features a lot of. Often as quest objectives, but some puzzles are just sitting in the world to find and solve to obtain a treasure chest. That being said, they almost always boil down to activating torches or buttons in the right order based on simple text clues or symbols, or just brute-forcing with no penalty for wrong guesses other than wasted time.

One somewhat worthwhile exception are a series of combat trials with a fixed setup, attempting a sort of chess puzzle challenge. Unfortunately, random factors and AI behaviour can still make these frustrating, and changes made to the game have thrown off the balance of these tests as well.

Another fresh approach to the world is that most battles take place on the overworld, rather than the same basic battlefield based on the terrain where the battle was initiated in the older games. The downside to this however is that fights can only happen in often very obviously designed parts of the world map and can't be bypassed. These areas also tend to be very empty in terms of exploration for hidden goodies or other interactions. Sometimes they will at least be populated with some NPCs after the battle but few have anything to say or offer. Some of these areas are also reused for another fight later, sometimes in relation to the same quest, but some repeats are also purely optional. Any combat arena with enemies is also shown with a clear yellow outline at the border, though some fights are more like hidden ambushes... but even then the game not only autosaves right before it, you can always back out from the battle preview screen.
Portals also often lead to seperate maps with their own combat arena, where the game's approach is a bit inconsistent between just leading straight into the fight and moving back to the regular map or giving players the option to actually explore the arena after the fight (for no actual purpose other than just picking up a quest item).

Compared to the many different areas in the older series, KB II only really has one main map with a pretty standard layout of a few towns, villages, farms etc with some mines, ruins and caves. The tutorial starts in a seperate map with snow, but its a lot smaller and can be fully completed the first time. It is far less open for exploration too, with broken bridges, barricades and other obstacles which only go away when the main story says they should. In one case, a broken bridge was suddenly fixed when I finally found my way to it from the other side very late in the game.

Navigation in general feels quite a lot more cumbersome from this setup. There is a horse to ride around for faster movement, but it handles rather awkwardly for turns. Fortunately, Fast Travel is also available from many locations, though this always dismounts the player and the monuments that define fast travel points are always located outside of towns and other areas of interest. Movement is also somewhat awkwardly stilted compared to other games with this kind of perspective. The player character can't jump, can get stuck on some terrain, the horse can get in the way and some interactable objects can only be approached from certain directions. The map isn't always very readable in terms of elevation either and can sometimes even lack some important information (one quest I put off for later didn't have any map indicators showing up as the objective was behind a portal). Merchants and Recruiters are labelled only by their name on the icon, which isn't helpful.

One last comparison worth mentioning is the overal quality of the game compared to older ones. Though I ran into a very odd problem with the game's installation bugging out on the Direct X package, this game has so far avoided the various quality issues the older games had. No crashes, no inconsistent translations, bugged quests or mechanics of note. Even with the addition of voice acting for every piece of dialogue, I've not noticed any significant mistakes. Its not particularly great voiceacting, but not terrible either.

Overall, I think this new approach definitely has some potential. Many of my gripes in terms of what is missing from the older games might not even detract from the game from a newcomers perspective either. But its also a very short game for the full price and needs a lot more work.
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515 Produkte im Account
11 Reviews
Nicht Empfohlen
2189 Std. insgesamt
Verfasst: 11.10.21 21:57
I genuinely enjoyed the first 25-30 hours of this game - while the writing is a bit generic RPG, in general it was a good romp. The things that ruined it for me:

* My leadership cap was well in excess of the number of units I could accommodate, meaning that the paladin's greatest strength - high leadership - dramatically reduces in effectiveness late-game.
* The Tier 5 Order unit - Angels - are showing up in random bandit encounters, but I scoured the entire landscape and couldn't find one vendor who sold them.
* The ending drags on with multiple fakeouts and busy-work, including a spectacularly unfair encounter after the second fakeout that led me to rage quit in frustration.

Perhaps some of these will be fixed in future patches, but for now, the late game left a very bad taste.
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44 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
2743 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.21 16:41
Hi
As most of you I'm a fan of the original King's of Bounty.
There are quite a lot of negative reviews and after completing the game I have to agree to most of them, and my biggest issue with this game is completely wasted potential. Not to mention killing really good ideas from the previous series.
You can't any longer have an army as big as your leadership is.
Pandora/Pet killed,
Items upgrade killed,
No idea what different character attributes are doing to your army
The skill tree exists but it is pointless (?)

Overall this game doesn't bring anything new or unique, actually it kills all what was unique to the original series.

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1 Reviews
Nicht Empfohlen
1346 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.21 14:59
I you liked Heroes of Might and Magic the the previous King's Bounty games, this is not a fair sequel.
- I don't see much difference playing with the different characters.
- Personally, I don't like the cap on units. I makes leadership later in the game.
- The first person perspective with a slow moving pace in a giant world makes it a bit boring.
- The loots are usually junk.
- The first day I played it I got trapped twice on the map while exploring and had to load a saved game.
- It looks it was designed to be played on a console; not in a PC.
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112 Produkte im Account
3 Reviews
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2108 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 21:47
Despite all the negative reviews, I like the game.
Really relaxing game with no pressure at all.
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2 Reviews
Nicht Empfohlen
95 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 16:42
I am so, so sad. I was so excited for this game to come out - the original King's Bounty games are some of the few that I could really get into and balance into my work and life schedule. I was hoping for a next generation KB, but this is just...bad. The map-based gameplay, planning your next moves and getting your armies ready for their next battle / mission...all gone. The grid-based battle is there, but the interface is confusing. A big no. Please stay away from this game (especially at the release price!!).
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39 Reviews
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2614 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 11:43
Short take: it’s a great game for turn-based RPG lovers.

Pros: Exciting battles, engaging level progression, tons of option, an interesting story.

Cons: Outdated graphic, slow movements, no difficulty levels.

It’s called King’s Bounty 2 so let’s start with that: if you loved (like I did) the King’s Bounty series (and not just from Legend, the older ones as well) you either will hate the new direction or will love that they innovated but kept the essence. I am for changes in life – and to say the truth after Legend, Armored Princess, Crossworlds…. The series started to grow stale on me. Yes, the formula is great, but you can take cute graphic and a narrow isometric world with no story only so many times. This is why I am glad they tried something new, keeping the essence of what makes King’s Bounty interesting. Also, I must admit that many years ago, when turn-based games where less popular, my vision for an ideal game was pretty much what they realized now in KB 2.

The new approach makes the world much more interesting, keeping the battles as engaging and challenging as always. It seems that the budget for the game was low, so don’t expect Baldur’s Gate 3 kind of graphic, animation, and attention to details. I still play Might and Magic VI so clearly the graphic is not that important to me. Nevertheless, the game has its moments with spell animations and breathtaking views of distant mountains. The three main Characters are cute and each with their distinct personalities. If character customization is a must, this game is not for you. To me the main protagonists are just vessels for talents, spells, and armies, so I am fine with them. I liked that the Paladin is so nice and cute, the Mage is a countess who does not tolerate people (Go Girl!), and the Warrior a brute.

There are many choices you can make to personalize your champion, each with a distinct impact on the battlefield. Units and battles are the main strength of this game: they have many interesting abilities, can create synergies, increase in experience, and fight in ever changing arenas. In previous iterations, the optimal path to maximize your army strength became clear quite soon. I did not find this to be true in this game so far, which is good, but I haven’t the thousands of hours of experience I had in the other games, so it’s early to say. Also, a cap on how many units you can field makes battles more balanced and interesting.

Other flaws are typical of most new games – bugs, odd development choices (like no quicksave), but they are minor in my book. If you think you cannot leave with a quicksave because pressing a few more buttons it’s the end of ‘fun’ for you, well than you should not play KB 2.

Overall, I see myself enjoying this new world for hundreds of hours and hope the developers will treat this venerable series with the reverence it deserves. We waited a long time for KB 2 and this could very well be the beginning of a new era for it. Highly recommended.
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90 Produkte im Account
4 Reviews
Nicht Empfohlen
509 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 08:18
King Bounty's fan - DO NOT BUY. I made the error of pre-order and i waited so long for this. It's nothing liked the previous series. If you are looking for a RPG game then perhaps. If you are looking for something like King Bounty original series and expansion then it's a big mistake.
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12 Reviews
Nicht Empfohlen
21 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 07:48
We're in 2021 and they don't allow you to rebind keys ? Since they didn't bother with the basics of gaming, I didn't even bother finishing the tutorial ... Refunded !
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190 Produkte im Account
25 Reviews
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829 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 00:38
I beat every single king's bounty starting from the Legend up until the Nordic one. I beat all the dlc's all the extra campaigns, multiple times. This game is a huge far cry from the previous ones. Unit's are not interesting. The camera is horrible. This game feels like a console exclusive from a ps3 era ported to pc. I tried my best to keep playing the game thinking it will get better. It doesn't, it really doesn't. I will give this game 1 thing though, it made me nostalgic for the first one so I guess I'll just go replay The Legend again. I really hope people take to heart the negative reviews that rightfully critisize the things missing from this game and how janky it feels.

I don't want to be mean to the devs, I really don't because I loved every single King's Bounty up till now but this just ain't it chief. They basically took everything that made this game series so memorable and great.
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145 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
609 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.21 00:30
Great game. First 3-4 hours is a little bit boring and strange, but then just wonderful! Be careful in the beginning: try to grow your units, try not to lose them. Overall very satisfied and I hope that further down the road I will like the game even more.
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Logo for King's Bounty II
Rating auf Steam Ausgeglichen
59.1% 614 425
Release:24.08.2021 Genre: Rundenstrategie Entwickler:keine Infos Vertrieb: 1C Company Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
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