- LIKE SPACECHEM… IN 3D! Design and run factories in a first-person, fully 3D environment.
- HISTOGRAMS ARE BACK! Optimize your solutions, and then optimize them more when you see how much better your friends did.
- VISIT EXOTIC ALIEN LOCALES! Explore a story-driven campaign with 50+ puzzles, audio logs, and more.
- BLOCKS THAT MOVE! Go beyond the campaign and push the limits of Infinifactory’s next-generation block engine in the sandbox.
- STEAM WORKSHOP INTEGRATION! Create, share, and play custom puzzles on Steam Workshop.
Infinifactory
Sammlung
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Über das Spiel
Systemanforderungen
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
2413 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.21 23:39
auf Puzzle,Portal Satisfactory steht kann sich das mal reinziehen.
Frust und Freude sind sehr nah beieinander .Aber genau das macht es auch auch für mich.
Ich bin froh das ich das spiel gefunden habe und wäre froh wenn auch andere die auf so etwa stehen
das finden könnten.
Das Spiel das genau auf dich passt ohne das du es vorher gewusst hasst.(wenn du diese art von nerd bist....)
Das ist das spiel für mich.10/10 wen ich ein puzzle löse 10/10 Frust wenn´s wieder nicht klappt.
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Empfohlen
2032 Std. insgesamt
Verfasst: 06.09.20 20:48
Es ist ein typisches Zachtronics-Spiel, ähnlich wie SpaceChem, entsprechend Rätsel kombiniert mit Ingenieursleistung.
Seltsamerweise wird in der Beschreibung nur angegeben, das Spiel wäre ein Sandbox-Spiel, der Modus ist auch vorhanden (interessierte mich aber kaum), aber es gibt auch eine Kampagne, und die besteht wie gewohnt aus einzelnen Aufgaben in je einem Areal.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2221742162
Die Rahmenhandlung ist etwas martialisch, denn wir sind Sklave einer üblen Alienrasse und müssen für die wohl letztlich Waffen u.ä. herstellen. Da hätte man sich doch etwas anderes einfallen lassen können.
Die wesentliche Unterschiede zu bisherigen Zachtronics-Spielen:
Erstens holt der Spieler nicht bei Bedarf Rohstoffe ab, sondern diese werden in einer vom Spiel vorgegebenen (oft eher erschwerenden) Häufigkeit von der Quelle ausgespuckt. Ist halt mal was anderes. Scheinbar harmlos, ist es eine nicht unerhebliche Ursache dafür, dass die Lösungen kompliziert(er) werden.
Zweitens ist die Anzahl an Bauelementen recht beschränkt. So gibt es zwar bspw. ein Fließband, aber das läuft permanent. Also muss man komplexere Ziele mit Hilfe der einfachen Bauelemente zusammenstellen. Das ist einerseits interessant, weil ich nach und nach auf Ideen komme, wie etwas noch geschickter gemacht werden kann, andererseits erfordert es sehr viel Bauen. Die eigentlich doch recht simplen Endprodukte erfordern manchmal einen absurd hohen Aufwand an umfangreichen Produktionswegen.
Und nicht zuletzt das Spiel handelt in einer 3D- statt einer 2D-Welt. Das ergibt natürlich deutlich andere Möglichkeiten in der Aufgabenstellung wie in den Lösungswegen.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2221741247
Bei den ersten Rätseln dachte ich auf Anhieb, das kann doch gar nicht gehen. Die Lernkurve war also doch relativ steil. Später kamen zwar auch neue Schwierigkeiten hinzu, die die Lösung erschwerten, aber es wurde mehr Arbeit denn Kopfnuss, die Produktionswege aufzubauen und die Produktionsschritte aufeinander abzustimmen.
Aus dem Grunde habe ich auch nach der halben Kampagne einstweilen Schluss gemacht und mich eher auf die Optimierung vorhandener Lösungen gestürzt, was auch recht interessant sein kann.
Die Handhabung ist sehr komfortabel. Fehlen tut vielleicht ein Copy & Paste, um gleichartige Bauteile schnell herzustellen. Man hat pro Level nur 3 Speicherplätze zur Verfügung. In mancher Hinsicht war da schon das viel ältere SpaceChem komfortabler. Immerhin gibt es wieder die Statistik, um sich mit Mitspielern zu vergleichen.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2221743976
Die Grafik ist ausreichend gut. Der Minimalismus, der die meisten Spiele dieser Entwickler auszeichnet, ist aber doch erkennbar (vor allem im Menü). Der Sound geht so.
Die Steuerung mit Maus und Tastatur ist sehr gut.
Viele der Errungenschaften sind aufwendig, weil man die Lösungen hierfür teils erheblich optimieren muss.
Zusammenfassung:
In Zahlen für mich persönlich ein Unterhaltungswert von 8/10.
Das Spiel ist ein typisches Zachtronics-Spiel für geduldige Tüftler. Empfehlenswert.
Der Aufwand für manche Lösungen kann aber manchmal auch in Arbeit ausarten, so dass ich jedenfalls nach der Hälfte einstweilen genug hatte.
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Empfohlen
749 Std. insgesamt
Verfasst: 04.07.15 08:40
Das Spiel ist nichts für Leute die es gewohnt sind, von einem Spiel an die Hand genommen zu werden und alles erklärt zu bekommen.
Man bekommt am Anfang ganz grob erklärt wie das Spiel läuft und das wars dann auch mit erklärung. Das Spielprinzip ist einfach:
Man bekommt Einzelteile vor die Füße geworfen und man sieht, wie das Endprodukt aussehen muss. Wie man zu dem Endprodukt kommt, ist jedem selbst überlassen. Für das letzte Puzzle in diesem Spiel, dass ich gespielt habe, hab ich gute 90 Minuten gebraucht bis ich es gelöst hatte. Und ich bin noch nicht fertig mit dem Spiel.
Mir macht es sehr viel spaß, weil man außer dem Endprodukt keine Vorgaben oder Hilfestellungen bekommt. Man muss teilweise sehr viel ausprobieren bis man da ist, wo man hin will.
Meiner Meinung nach, ein sehr empfehlenswertes Spiel!
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Empfohlen
6359 Std. insgesamt
Verfasst: 07.01.24 15:14
Make no mistake: there are some incredibly hard (and sometimes tedious) levels, especially towards the end of the game. I got stuck on the second to last level, put this game away for a year, then deleted my save because I wanted to play through it from start once again. I hope that helps describe both the immense frustration and cheer joy I experienced while playing.
Now that I've actually finished the game, I only wish more people the chance to have as much fun with it as I have had.
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Empfohlen
1791 Std. insgesamt
Verfasst: 03.01.24 06:46
Loved the setting and the complexity of the puzzles. Some of the optimizations were a pleasure to complete. However for achievement hunters this can be a slog and you will need guidance on some of the later levels. You will need to beat the very last puzzle to 100%.
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Empfohlen
1463 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.23 20:48
Nontheless, a game unlike very many and worth a look. Just remember that you will also have to put in the very unstimulating, mundane kind of work.
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Empfohlen
2282 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.23 20:04
However, make no mistake, the complexity of the machines required to build does increase gradually. This isn't a game for the faint-hearted.
But somehow you pulled through and completed the main game. Now what? Give a shot to the workshop puzzles crafted and shared by the wonderful community. Plenty of content to keep you engaged.
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Empfohlen
1904 Std. insgesamt
Verfasst: 05.08.23 20:43
I would absolutely recommend this or Opus Magnum for any first-time Zachtronics players. The 3D perspective makes it very intuitive for us humans, and is a great introduction to all other puzzle games.
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Empfohlen
4235 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.22 13:20
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Empfohlen
1188 Std. insgesamt
Verfasst: 03.02.22 16:26
Love the puzzles, they're all possible to solve by more or less brute force, but getting the perfect cycle count is hard and requires lateral thinking.
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Empfohlen
3977 Std. insgesamt
Verfasst: 31.01.22 17:56
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Empfohlen
25723 Std. insgesamt
Verfasst: 04.12.21 13:21
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Empfohlen
405 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.21 17:07
Create solutions, not answers
In Infinifactory you create solutions to the problem, you don't find the one answer that was created for it. Due to this the solutions are near endless and it is actually fun to return to previously solved problems to see if you can do better. This game is infuriatingly simple and complex and its a joy to play. Given such simple constraints as input & output leaves you open to build whatever you can come up with.
One of the most approachable Zachtronics games, an easy recommend.
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Empfohlen
1170 Std. insgesamt
Verfasst: 20.11.21 11:55
The game starts off simple and is well-paced when it comes to introducing new blocks, concepts and challenges. The gameplay loop of creating your own designs to solve problems rather than discovering the single developer made solution, and then testing it and iterating upon it is very fun and makes you feel like an engineer of sorts. The first campaign of Infinifactory alone is 30 levels long and is well worth the price when on sale. I really enjoyed the puzzle solving of Infinifactory, but I do have some cautions alongside the praise.
What makes Infinifactory unique is that you build your solutions to the problem at hand, which is what I and many other players love about this game. However, this comes with the downside that on later levels that require more complexity, the act of building your factory can be a real time sink. In other puzzle games, you will spend the bulk of your time trying to figure out the solution to the problem, and then a relatively short amount of time executing on that solution. In Infinifactory, you can take one look at the blueprints for the finished product, know exactly what the solution is in seconds, and then spend over half an hour building said solution. Early on in the game this isn’t much of an issue because the levels are less complex and building your factory is part of the trial and error learning process. Late game levels on the other hand can be a real time-sink and I just think you should go into these levels only expecting to finish 1 or 2 in a couple of hours. Another problem that arises from these later levels that I personally was lucky enough not to have faced, is that if your factory ends up needing to be significantly reworked, then that can mean erasing many 10’s of minutes of progress. It’s best to have the expectation of taking your time when it comes to the later levels, as well as walking away and coming back from a single puzzle.
My next point isn’t a negative aspect but I think it is also important to note that there is a lot of content in this game, with a lot of the end game content being very hard and time consuming. Only 1.6% of players on steam have finished all 56 puzzles, with the game’s creator Zach Barth not being one of them. My point is, you might have to be content with not finishing every puzzle in the game, and to see the later puzzles as for those who are really invested and looking for an extra challenge rather than for the average player.
In conclusion, I highly recommend Infinifactory to those who like puzzle games, especially ones that utilise 3D space very well. I enjoyed the rush of having a eureka moment and figuring out a solution, as well as the satisfaction of sitting back and watching my factory run like a well-oiled machine. I had fun building clean, efficient factories with simple logic gates as well as ugly, sprawling factories that just limped past the finishing line before clogging up. Comparing your own solutions to the those of the community is very interesting, if disheartening, and there is always room to revisit old designs and optimise them for a higher score. My only caution is that the later half of the game can be very time consuming, and you might only end up completing just over half the game – which is still a lot of content.
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Empfohlen
2324 Std. insgesamt
Verfasst: 20.10.21 16:40
Puzzles get difficult perhaps a bit too early, as they can take some time to solve.
The game will be 100% saved if you Alt+F4. Even starting you at the puzzle the next time you launch.
You progress by solving puzzles, not by how you solved them.
It's very addictive, and time flies very fast when you're immersed. No day/night cycle doesn't help your sense of real time.
Don't forget to sleep.
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Empfohlen
2879 Std. insgesamt
Verfasst: 13.10.21 11:28
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Empfohlen
3777 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.21 02:04
If you've played Zachtronic games before, then you also know there are two parts to every puzzle: The before part when you're scratching your head on how to make the thing, and the after where you're stunned some one did it in half the time. Every solved puzzle will have three histograms to show you the speed of solutions, the amount of blocks used in construction, and how much space it takes up. You can rarely design for any more than one or two of these at once, so those who like redesigning things to optimize them will enjoy approaching puzzles from different angles.
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Empfohlen
3674 Std. insgesamt
Verfasst: 05.12.20 20:48
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Empfohlen
2604 Std. insgesamt
Verfasst: 27.11.20 10:32
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Empfohlen
2063 Std. insgesamt
Verfasst: 12.11.20 08:33
This game uses local backups for your save, so if your computer happens to crash when you're on the final puzzle and you find that steam cloud has a brand new save to overwrite all your progress with, you can remember this comment and not ragequit. I kind of got invested in this game so I am so, so happy I don't have to start all over!
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Empfohlen
999 Std. insgesamt
Verfasst: 11.09.20 16:47
I would Recommend forever and a Day into serving our Alien Overlords...
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Empfohlen
1287 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.20 19:22
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Empfohlen
537 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.20 11:36
Game UX/UI is quite polished.
You have several metrics to measure the efficiency of your solutions and to compare them with your contacts' ones.
It quickly becomes engineering tasks rather than puzzles, though.
That must be the metaphoric side of the alien exploiting you... (in-game story/theme)
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Empfohlen
3182 Std. insgesamt
Verfasst: 11.06.20 06:46
It can be highly recommended to anyone who's into building, engineering, algorithms etc.
The game is made in visual style that's very appealing to the eye.
And, oh man, what an awesome feeling watching these conveyors finally working as planned, you almost feel you can watch this forever =)
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Empfohlen
819 Std. insgesamt
Verfasst: 06.03.20 04:10
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Empfohlen
1720 Std. insgesamt
Verfasst: 14.02.20 09:56
1. Controls are intuitive for anyone who has played Minecraft.
2. You gradually learn new tools and how they interact with each other.
3. Complexity of the simplest working solution increases steadily from level to level.
4. Instead of having only one correct solution to a level that either works or it doesn't you get Minecraft-like freedom to build any crazy machine you want and if it produces the right outputs, you get to compare its speed(cycles), size(footprint) and cost(blocks) to those submitted by other players (and of course improve it until you feel really smart =)
6. Good graphics and interesting gradual reveal of the world through messages left by long-dead puzzle solvers.
5. No repetitiveness and no waiting for anything - You can paint a long conveyor belt in an instant and fast-forward the production process.
If you like Minecraft and feeling smart(er), then don't miss out on this game!
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Empfohlen
2991 Std. insgesamt
Verfasst: 14.01.20 20:27
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Empfohlen
3901 Std. insgesamt
Verfasst: 29.12.19 21:53
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Empfohlen
4122 Std. insgesamt
Verfasst: 25.12.19 19:33
This analytical article uses Infinifactory as a test case in considering what it means to approach games as art.
[. . .] While all of Zachtronics’ design-based puzzle games incorporate their thematic content into gameplay to some degree, Infinifactory has the closest relationship between the two (slightly edging out Shenzhen I/O and TIS-100 in this regard), and is also unique as the only first-person 3D game among their offerings thus far. [. . .]
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Release:30.06.2015
Genre:
Simulation
Entwickler:
Zachtronics
Vertrieb:
Zachtronics
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop