• Imagine Earth: Screen zur Simulation.
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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 20.05.2014
24,99€
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Preis Update 26.08.24

Über das Spiel

Imagine Earth ist ein Echtzeit-Simulationsspiel, in dem ganze Planeten zum Spielfeld werden und das mit Aufbaustrategie- und Puzzle-Elementen für Spannung sorgt. Baue im Spielverlauf große Zivilisationen auf und bewältige den selbst verursachten Klimawandel. Es hängt alles vom richtigen Entwicklungsplan und deinem Wachstumsmanagment ab.

Das Spiel bietet reichlich herausforderndes Gameplay. Mach dich bereit für Gefahren wie Meteoriteneinschläge, Vulkane, Tornados und Waldbrände. Koexistiere mit Ureinwohnern und treibe Handel mit Alien-Investoren oder konkurrierenden Kolonisten. Grabe nach Ideon Kristallen, befriede Aufstände und perfektioniere deine Produktionskette aus den vielen verschiedenen Gebäuden und Technologien.

Planetare Kolonisierung
Erbaue Städte und versorge deine wachsende Bevölkerung mit den nötigen Ressourcen indem du Kraftwerke, Farmen und Fabriken errichtest. Du musst ein komplexes Ökosystem im Auge behalten und auf jede kritische Veränderung rechtzeitig reagieren. Beachte die natürlichen Belastungsgrenzen und die zur Neige gehenden fossilen Ressourcen. Betreibe Forschung nach neuen Energiequellen und entwickle nachhaltige Produktion um globale Erwärmung einzuschränken.

Story & Herausforderung
Sehr bald wirst du in einen offenen Konflikt geraten. Auf der einen Seite die Gewinnvorgaben interstellarer Konzerne, auf der anderen die Notwendigkeit, die Lebensbedingungen für deine Bevölkerung zu bewahren. Wird es dir gelingen eine gesellschaftliche Katastrophe zu vermeiden?

Features
  • Spiele auf einem gesamten Globus statt auf begrenzenten Karten.
  • Im Sandbox Modus kannst du via Terraforming eigene Planeten gestalten und spielen.
  • Eine Einzelspieler Kampagne führt mit 5 Missionen und Planeten in alle Spielelemente ein.
  • Entwickle über 30 Koloniegebäude mit individuellen Upgrades.
  • Globale Simulation von lokaler Verschmutzung und globalen Emissionen.
  • Katastrophen: z.B. Meteoriten, Ölteppiche, radioaktive Verseuchung, Waldbrände, Tornados, Vulkane, Sterbende Wälder und wachsende Wüsten
  • Abschmelzendes Eis der Polarkappen erhöht den Meeresspiegel und beginnt deine Küsten zu fluten, wenn du es zur globalen Erwärmung kommen lässt.

Systemanforderungen

  • CPU: 1 to 1.5 GHz
  • GFX: DirectX 10 graphics card (DirectX 9 cards will be fine if they support multiple render targets (MRT), floating-point surface formats and per-vertex texture fetching) Example: Old Intel integrated graphics like Intel GMA 950 or X3000 (used by many old netbooks) won't do. Nvidia Geforce 8 and ATI Radeon cards from 2007 will do.
  • RAM: 2 GB RAM
  • Software: Windows XP Service Pack 3, Windows 7/8
  • HD: 500 MB available space
  • DX: Version 10
  • LANG: Englisch, Deutsch
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Steam Nutzer-Reviews

610 Produkte im Account
22 Reviews
Empfohlen
495 Std. insgesamt
Verfasst: 17.07.21 13:26
macht laune
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124 Produkte im Account
22 Reviews
Nicht Empfohlen
1165 Std. insgesamt
Verfasst: 20.06.21 12:51
Merkwürdig!
So würde ich das Spiel beschreiben. Nach 19 Stunden habe ich nun die Kampange durch und bin satt. Das freie Spiel habe ich nicht angetastet und auch die Zusatzmissionen reizen mich nicht mehr. Das liegt daran:

- Wer den Forschungszweig in der Kampagne auf einem Planeten ruhig durchlaufen lässt, darf in zukünftigen Missionen auf ALLES zugreifen. Damit wird Forschung komplett unwichtig. Wer das allerdings nicht tut wird schnell Probleme bekommen...

- Nach diesem Spiel weiß man warum andere Games Hexfelder anstatt Dreiecke benutzen... Dreiecke sind unübersichtlich!

- Bauweise am Ende immer komplett identisch und unabhängig von allen Gegebenheiten

- Kampagne extrem stressig. Am Ende läuft immer ein Countdown und man wird mit Missionen überschüttet.

- Zu Beginn sehr verwirrend. Viele Möglichkeiten... die man aber eigentlich alle nicht braucht.

Spielt es nur wenn euch langweilig ist und ihr sonst nichts habt.
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296 Produkte im Account
178 Reviews
Empfohlen
1086 Std. insgesamt
Verfasst: 20.06.21 08:02
Dieses Spiel lohnt sich wirklich,
es bietet sehr viel mehr als man denkt und es macht ab der ersten Minute auch richtig Spaß.
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198 Produkte im Account
8 Reviews
Nicht Empfohlen
177 Std. insgesamt
Verfasst: 28.05.21 12:49
Es hat nen guten Ansatz aber das begleitende spielen nervt sehr. Jede Minute popt ne nachricht auf und unterbricht den Spielfluss, das nervt mich so sehr das ich nur noch alt+F4 drücken konnte.
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69 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
1590 Std. insgesamt
Verfasst: 27.05.21 15:55
Habe das Spiel bereits im Early Access gespielt weil mir die Gameplay Videos so zugesagt haben und bereue es nicht. Es mag nicht so viel bieten wie die großen Titel kostet dafür aber auch deutlich weniger.

Ich finde das es ein erfrischendes Gameplay bietet und die KI auf Normal ich doch ganz vernünftig verhält auch wenn ab und an doch Mist gebaut wird(Aber selbst in den besten Spielen ist die KI nicht großartig schlauer). Es acht Spaß sich an die Gegebenheiten auf den kleinen Planeten anzupassen und die besten Siedlungsplätze heraus zu finden, ich selbst versuche eigentlich immer möglichst Nachhaltig zu Wirtschaften auch wenn der Ertrag geringer ist. Die Naturkatastrophen ab einer gewissen Erwärmung sind auch nicht zu stark sondern meist werden nur wenige Gebäude zerstört die sich schnell reparieren lassen.

Ich denke das die Katastrophen durchaus noch etwas stärker sein könnten um mehr Anreize zu schaffen die Erwärmung gering zu halten.

An sich ein solides Spiel das sogar(zumindest bei mir) schon zu Release bugfrei ist, was ja einige größere nicht schaffen^^

Am besten schaut man sich Gameplay dazu an um zu sehen ob es einem gefällt.
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76 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
1194 Std. insgesamt
Verfasst: 19.05.21 12:43
Liebe Brothers,

ich bin immer wieder beeindruckt, was Ihr da mit nur zwei Leuten auf die Beine gestellt habt.
Schön finde ich auch die didaktischen Inhalte, die Ihr eingebaut habt. Tolle Ideen drin.

Beste Grüße
Alexander
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213 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
3303 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.21 13:54
Tolles spiel mit einer Kampagne die Spaß macht und viele Herausforderungen bietet. Ich denke das es für hardcore gamer dieses Bereichs etwas langweilig sein könnte aber für den normalen Zeitvertreib definitiv in tolles Spiel. Hoffe es kommt bald noch mehr Kontent dazu.
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978 Produkte im Account
394 Reviews
Nicht Empfohlen
161 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.20 14:02
Ist momentan nicht empfehlenswert, zu undurchschaubar, keine Anleitung, schlechtes Tutorial, Spaßfaktor bei mir nicht mehr vorhanden und Motivation es nochmal zu spielen auch nicht. Man sollte vorher besser erstmal die Demo spielen. Das schöne ist, die Musik die ist echt empfehlenswert und es läuft stabil, hatte nicht einen Absturz. Aber vom Spiel selber bis jetzt erstmal enttäuscht, es riecht eher nach Puzzlespiel als Aufbausimulation/Strategie. Wir werden sehen was sich bis zur Final 2021 ändert, wenn es mir gefällt dann geht der Daumen nach oben, wenn nicht dann nicht!
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19 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
2425 Std. insgesamt
Verfasst: 06.02.20 08:32
Sehr interessante Mischung aus Aufbau-Strategie, Wirtschaftssimulation, Klimaschutz und Planetenkolonisierung. Die Einzelspieler-Missionen haben mich sehr positiv überrascht. Sie sind abwechslungsreich, bringen einem alle Spielfunktionen schrittweise näher und erzählen eine nette Geschichte. Zudem gibt es nette Möglichkeiten, während des Spiels Terraforraforming zu betreiben, die Konkurrenz zu sabotieren oder sich gegen Piraten, bösartigen Aliens oder Naturkatastrophen zu behaupten. Und wenn man mal kein Geld mehr hat, kann man einfach eigene Aktienanteile verkaufen, muss dann aber regelmäßig Dividende ausschütten, bis man die Anteile zurück kauft. Hat man etwas Geld übrig, kann man sogar Aktien der Konkurrenz kaufen und so regelmäßig Dividende kassieren oder die Aktien verkaufen, nachdem ihr Wert deutlich gestiegen ist. Und obendrein gibt es noch die Möglichkeit sich eigene Planeten nach seinen eigenen Wünschen zu erstellen und mit der Community zu teilen.
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376 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
1826 Std. insgesamt
Verfasst: 21.01.20 02:50
Bisher bin ich dabei, die 4te Mission demnächst zu beenden.
Bis dahin ca 15 STD Spielspaß.
Mit einem Bug ( Aktien konnten nicht gekauft werden ) habe diesen Bug mitgeteilt, und im nächsten Patch ( 1 Tag später ca ) wurde dieser bereits erfolgreich behoben! Das nenne ich mal Fix.
Mir ist aufgefallen (Hallo Devs, Info) das wenn man eine Rakete baut diese nicht sieht.
(ich glaube, das ist so nicht gewollt?) da man das dann gern mal vergisst (zumindest ich).

Der Schwierigkeitsgrad steigt stätig an, ist bisher für Causal Gamer oder die keine Pro Gamer sind wie ich zur Zeit machbar.
Die neue Engine ist meiner Meinung nach gut und das Spiel wirkt stimmig.
Bisher hat das Spiel sehr viel Spaß bereitet, auch wenn es mich gern mal fuchst :)
Bugs o.ä. wurde genannt, fallen welche auftreten gibt es eine Info an die Defs.
Danke das Ihr 2 immer so schnell auf die Community eingeht, und wirklich zügig an den Bugs ect arbeitet.
Wer ein Aufbauspiel Spiel mit sucht, das nicht zu schwer ist und damit durchaus Causal freundlich.
Der ist bei diesem Titel richtig.
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126 Produkte im Account
23 Reviews
Empfohlen
12939 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.20 10:44
Ist inzwischen ein richtig gutes Spiel, dass sich absolut rund anfühlt. Stadtaufbau auf fremden Welten, dazu noch eine Kampagne, die nicht einmal schlecht für dieses Genre ist. Das Spielprinzip ist gängig und leicht zu erlernen, aber manchmal echt schwierig perfekt umzusetzen.

Spielprinzip:
Stadtaufbau mal anders. Jedes Planetenfeld, jede Pflanze, jedes Bauwerk benötigt ein Feld auf der Landkarte. Die Felder sind dreieickig, und interagieren in der Regel mit den drei anliegenden Feldern. Fabriken sind schlecht neben Landwirtschaft, Viehzucht ist neben Landwirtschaft ne Prima Sache. Fabriken passen dafür gut neben Bergwerke usw.
Durch Platzmagel, Ressourcenplätzen die sich mit der Zeit abbauen lassen, Handel und der Kampagne die einem irgendwie durchgehend suggeriert in Zeitdruck zu sein, wird das ganze fordernd. Patente gelten für jeweils einen Planeten, müssen aber oftmals erforscht werden, was die ganze Kampagne betrifft. Jedes Level ist ein Planet, und man kann nach Abschluss eines Levels jederzeit dorthin zurückkehren, eigentlich um dort die restlichen Kristalle abzubauen, die für den Bau von Sprungtoren gebraucht werden, um weitere Planetensysteme zu erkunden. Mir aber macht es auch Spaß, mit neu erworbenen Forschungen alte Planeten zu optimieren.
Kurz um... wer gerne Baut und siedelt, wer gerne optimiert, wer gerne ein bisschen Ressourcen- und Platzmanagment betreibt, ist bei Imagine Earth sehr gut aufgehoben.
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151 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
672 Std. insgesamt
Verfasst: 14.08.17 21:28
Ich habe mir dieses Spiel gekauft, da es mich von der Aufmachung her stark an Civilization erinnerte.
Die Story ist schnell erklärt, denn ja dieses Spiel bietet eine Kampagne, welche aus mehreren, kleineren Szenarien, die aufeinander aufbauen besteht.
Wir sind Teil einer Firma, welche versucht die Bodenschätze anderer Planeten zu fördern und damit Profit rausschlagen will. Dabei, zeigt einem das Spiel, was Kapitalismus aus Menschen machen kann.
Besonders gefällt mir das Schema, nachdem die Städte wachsen. Zu dem liebe ich die Vielzahl an Gebäuden, welche alle jeweils noch Upgrades bieten und abhängig vom Terrain mehr oder weniger produzieren, um unsere Bevölkerung glücklich zu stimmen.
Ein negativer Aspekt meinerseits ist die Grafik, da bereits ein Civilization 5 aus dem Jahre 2010 deutlich ansprechender aussah.
Nichtsdestotrotz ist es insgesamt, bis jetzt, ein gut gelungenes Spiel, welches sogar eine deutsche Fassung bietet, was man heutzutage nicht von jeden Early-Acces-Titel erwarten kann und ich kann nur jedem Strategiefreund dieses Spiel wärmstens empfehlen.
Für die Zukunft wünsche ich mir noch einen Multiplayer, da dieser sehr zu diesem Spiel passen würde.
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253 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
908 Std. insgesamt
Verfasst: 01.09.16 10:57
Ziel des Spiels ist es eine Zivilisation aufzubauen, unter der Berücksichtigung, dass das Weltklima nicht außer Kontrolle gerät.

Hier gibt es nun mehrere Möglichkeiten, wie man das angehen kann.

Es beginnt mit einem Stadtzentrum auf einem Planeten. Neben diesen Stadtzentrum müssen im Laufe des Spiels weitere Stadtteile gebaut werden, damit die einzelnen Areale gegenseitig voneinander profitieren können und ein Stadtupgrade auf die nächste Stufe möglich ist. Somit sind mehr Einwohner möglich.

Die Herausforderung ist hier natürlich, dass diese wiederum Nahrung, Güter und Elektrizität benötigen und mit wachsender Einwohnzahl immer mehr verbrauchen. Jetzt muss man natürlich, abhängig von den naturellen Gegebenheiten des Planeten Beispielsweise Farmen errichten, Forstwirtschaft betreiben oder Kraftwerke bauen, damit diese Ressourcen abgebaut und gestillt werden können. Dabei bleibt es jeden selbst überlassen, ob er lieber ökonomisch agiert und auf Windparks setzt, oder statt dessen lieber die nächste Kohleader mit einem Kraftwerk abbaut.
Es gibt viele verschiedene Gebäude für die einzelnen Bereiche bzw. Ressourcen. Unter anderem Biogaskraftwerke, die von Farmen und Wäldern profitieren, Fabriken, die die Güterproduktion steigern, Fischerei, Ölplatformen, Viehzucht, oder Windparks für die Energieproduktion und vieles mehr.

Natürlich hat hier alles seine Vor- und Nachteile. Windparks sind nicht so Umweltbelastend wie Beispielsweise Kraftwerke, produzieren dafür aber nicht so viel Energie. Forstwirtschaft profitiert größtenteils nur von großen und ausreichenden Wäldern, Farmen brauchen fruchtbares Land usw.

Das heißt man muss auch auf die Bodenqualität und der Umgebung einen besonderes Augenmerk legen. Ein Windpark ist produktiver an Küsten, aufgrund der Windstärke, Atomkraftwerke senken die Zufriedenheit der umliegenden Bürger, sollte es zu nah an die städtischen Areale gebaut werden. Ein Bonus gibt es auf den Steinbruch, wenn er direkt neben ein Steinvorkommen gebaut wird. Man muss hier also auf die ländlichen Gegebenheiten achten. Ressourcen können schrumpfen und aufgebraucht werden, sodass ein Kraftwerk nach einiger Zeit nicht mehr so große Erträge bringt, da die Kohleader aufgebraucht ist. Es gibt auch seltene Ressourcen, wie Gold oder Ideon, welche man abbauen kann. Diese ganzen Ressourcen kann man mittels einen Raumhafen an die intergalaktischen Raumhändler für Bares weiterverkaufen, sollten davor aber dementsprechend eingelagert werden.

Die einzelnen Gebäude können mit vielen Upgrades verbessert werden. Natürlich kostet die Gen-Pflanzen Zucht Geld und birgt ein beschleunigtes Verschmutzungsrisiko für den Boden und die Umwelt, dafür können am Ende mehr Nahrungsmittel für seine Einwohner bereit gestellt werden. Wer also auf seine Umwelt achtet und es nicht übertreibt mit den Fabriken, Kraftwerken oder dem Roden der Wälder, der verschont die Umwelt und verhindert einen Klimakollaps und das Ende für seine Zivilisation und dem Planeten.

Sollte das Maaß erreicht sein, ist spätestens bei 100% Schluss und der Planet wurde kaputt gewirtschaftet. Der Spieler muss im Laufe des Spiels auch mit verschiedenen Naturkatastrophen rechnen. Unter anderem: Meteoriten, Waldbrände, Tornados oder steigende Meerespiegel. Je nach dem, wie sehr das Weltklima belastet wird, durch die Umweltverschmutzung. Die Auswirkungen: Klimaerwärmung, Schmelzen der Polkappen usw.

Auf den Planeten können auch Eingeborene und Tempel entdeckt werden. Mit diesen kann man dann entsprechend interagieren, wie zum Beispiel handeln oder die Kräfte in den Tempeln frei setzen, sodass man Waldbrände wüten lassen oder Böden fruchtbar machen kann.

Es gibt verschiedene Modi, wie die Kampagne mit verschiedenen Missionen pro Planet, wo man Stück für Stück durch Spiel geführt wird, eine Art Tutorial. Die weiteren Planeten werden von der Schwierigkeit und dem Umfang der Mission schwieriger und herausfordernder. Weiterhin gibt es ein Endlosspiel, wo man auch gegen bis zu 3 Computerspieler um die Wette rüsten kann, ein Sandbox Modus mit der Chance auf Erstellung eines eigenen Planeten und ein Wettstreit Modus, wo man sich mit Spielern aus aller Welt oder auch gegen seinen eigenen (Steam)Freunde messen kann. Ergo: Wer hat den besten Highscore. Das ist ganz motivierend um zu sehen, wie die anderen Spieler auf den Planeten gehaushaltet haben und welche Bedingungen Sie erfüllen konnten oder nicht. Je nach dem schlägt sich das auf den Highscore am Ende aus.

Ich kann das Spiel wärmstens weiter empfehlen und freue mich auf weitere Funktionen und Inhalte, welche hoffentlich in Zukunft noch kommen mögen. Das Spiel hat aufjedenfall noch sehr viel potenzial und es hat mir großen Spaß gemacht bisher, meine Zivilisation aufzubauen mit der Berücksichtigung, den Planeten nicht zu sehr kaputt zu wirtschaften.
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329 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
2127 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.15 18:26
Ich denke LetzPlays, die Demo und andere Reviews gehen schon genug auf Einzelheiten zum Spiel ein. Ich möchte aber weil es mir am Herzen liegt kurz etwas zum Spielgefühl sagen, da das nicht wirklich umfassend genug erwähnt werden kann.

Imagine Earth hab ich mir an dem Tag als es als Early Access erschien geholt weil mir das Prinzip gefiel, zu spielen ohne Gewalt nutzen zu müssen. Warum nicht gegen das antreten was wir gut kennen, Klimawandel, Ressourcenverbrauch usw. Eine Zivilisation erbauen ohne seinen Planeten auszubeuten und das klingt einfacher als es erscheint.

Gestern passierte mal wieder etwas, was ich seit langem nicht mehr hatte. Ich wollte einfach wieder bei Imagine Earth rein schauen und die 5 Sterne Wertungen für die Planeten voll bekommen. Plötzlich waren 4 Stunden rum, einfach so. ich fühle mich nicht gestresst wie beim Moba spielen oder gelangweilt wie bei EvE oder verärgert durch Flames oder Bugs. Absolut fasziniert und fest entschlossen mein Ökosystem zu erhalten konnte ich die Zeit einfach komplett vergessen, samt Hungergefühl. So fesseln konnten mich nicht einmal die großen AAA Titel der letzten Jahre.

Darum ein Danke an die Eintwickler für dieses tolle Spiel und die Zeit die Sie darin investieren.

Wenn jemand interesse an Simulationsspielen hat, ihm die Videos zusagen, kann ich hier absolut bedenkenlos Imagine Earth empfehlen. Ihr bekommt ein stabiles, bugfreies Spielerlebniss das an Content noch wächst und bei dem ihr vielleicht auch die Zeit einmal wieder vergessen könnt.
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429 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
5878 Std. insgesamt
Verfasst: 24.12.14 00:07
Das ist meine erste Rezension.
Ich schreibe Sie weil ich Imagine Earth für ein brilliantes Spiel halte, das es verdient noch viel mehr Aufmerksamkeit zu erhalten. Schon jetzt macht es eine Menge Spaß. Die Grafik ist super und die in den ersten Leveln recht einfach gehaltenen Welten werden mit der Zeit immer Anspruchsvoller. Man lernt nach und nach das sich die gebauten Gebäude gegenseitig beeinflussen und wird mit der Zeit immer besser diese Optimal zu positionieren.
Umso voller die verschiedenen Welten bebaut werden, desto mehr hat man mit Umweltproblemen zu schaffen. Tornados entstehen....Polkappen schmelzen usw.
Wenn man es geschickt anstellt kann man trotzdem immer weiter vorankommen indem man sich für die richtigen Technologien entscheidet. Durch den Fortschritt wird man in die Lage versetzt Umweltverschmutzung zu reduzieren und bessere Erträge zu erzielen.
Es gibt hier drei verschiedene Schwierigkeitsgrade so das für jeden Spielertypen die passende Herausforderung angeboten werden kann.
Die Entwickler stellen regelmäßig neue Updates zur Verfügung und mann wundert sich wie Sie es immer wieder schaffen das dieses Spiel noch schöner wird.
Besonders mag ich auch den Soundtrack dieses Spiels...er ist einfach aber sehr gut und wird kein bisschen langweilig mit der Zeit.
Ihr seht ich komme bei dem Spiel ins schwärmen und das passiert bei mir sehr selten.
Wer sich nicht sicher ist bekommt von mir hier eine ganz klare Kaufempfehlung.
Ihr werdet es ganz sicher nicht bereuen.
MfrGr
Bora
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265 Produkte im Account
144 Reviews
Nicht Empfohlen
65 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.22 16:15
TLDR: it didn't hook me in any way

Imagine Civ/4x game except on small, unreadable and triangular based map. Triangular based and adjacency requirements/bonuses for buildings don't really play nice with each other. I think this one could be actually better if it went with hex+turn-based.
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486 Produkte im Account
62 Reviews
Nicht Empfohlen
128 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.22 16:10
Very hesitant to hit no, but after playing 2 hours I set it down and have no desire to pick it back up again. It doesn't engage me in any meaningful way that left an impression beyond 'it was acceptable'
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100 Produkte im Account
12 Reviews
Empfohlen
1462 Std. insgesamt
Verfasst: 08.02.22 00:40
First things first. Game is planet builder. Combat is almost non-existant.
Most focus in on optimization and outperforming your competitors and trying to not f!@k up the planet

Game is really easy to pick, yet it does have enough depth to be engaging.
Difficulty is mostly chill. Campaign can be somewhat challenging at the best.
There are ladders. Permanent and seasonal if you wish to compete against others.
Climbing ladder seems to be more about time then skill.

Graphics are rather simple but nice to look at. Buildings can be usually easily recognized. They also give you clear indication if upgraded. However when area gets really crowded it stops to be easy on eye
Audio is mostly pretty average. Voice acting is fairly good.

Interface is good it gives your good amount of informations. You can mostly hover over something and it will tell you more. There are only few placed where for some reason it doesn't work.
Menus are useful and will help you manage bigger colonies. My only issue was with upgrading thru menu. It does not tell you what upgrades do.
Controls are good. I didn't have much issue there. Mostly it was just thing of personal preference.

Finally story. It's there in campaign. However if you played some builders then you know what to expect.
It's there mostly to teach you game.

Last words:
If you want chill builder I would recommend this game for you.
If you want complexity or real challenge, then look somewhere else.
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142 Produkte im Account
27 Reviews
Empfohlen
4185 Std. insgesamt
Verfasst: 19.01.22 19:52
Kind of like a happy medium between Civilization: Beyond Earth and Terraforming Mars.

It's easy to pick up, but hard to master on harder modes (mostly due to lack of advanced tutorials). There's some threat from outside your colonies, but they're mostly natural and non combat, and there's a little politicking but not so much you'd get annoyed. The versus mode is very replayable, and the map editor leaves room for the imagination if you enjoy designing your own levels. I enjoy the balance required in gameplay by having global warming and increased disasters. I would like to see more campaigns by the designers, though.

Pros: novel concept, lots of modes of play, steam workshop, fairly balanced.
Cons: lackluster voice acting, somewhat repetitive, tutorials feel incomplete.

Pick it up if: you like watching plants grow, resource management games, or enjoy getting to make your own maps.

Don't do it if: You need an extremely complex game, you need a very polished game (this looks like one that will grow well as time goes on), you require combat and/or lots of action even in simulations.
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562 Produkte im Account
35 Reviews
Empfohlen
609 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.21 13:51
Solid.
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635 Produkte im Account
583 Reviews
Nicht Empfohlen
70 Std. insgesamt
Verfasst: 07.11.21 22:18
Slow, limited, grindy city builder. Clearly they put a big effort on it, but the game itself isn't fun for much time. While I don't mind graphics being cartoonish, all buildings look kind of similar. The game becomes too repetitive and your screen late game has so many notifications that it just becomes overwhelming and not fun.
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683 Produkte im Account
69 Reviews
Empfohlen
1877 Std. insgesamt
Verfasst: 18.10.21 05:37
The game and mechanics are fantastic, and gives players the feelings of being put under pressure as the have to replace the efficient but environmentally damaging buildings for more carbon-neutral ones before disaster strikes down your entire colony. My only gripe about the game is its english translation, but that is hardly a deterrent as the gameplay vastly outshines its flaws.
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567 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
380 Std. insgesamt
Verfasst: 17.09.21 22:33
Pretty nice game with heavy focus on ecology. It has come a long way since the Early Access and right now it is definitely worth the price. It offers a fairly interesting, though not really difficult campaign and even though there is no real multiplayer, it offers player created challenges, leaderboards and planet editor to make your own challenges.
If you are looking for a 4x strategy like Civ, this is not it. If you want combat oriented RTS, this is not it. If you are looking for a game that will provide with up to tens of hours of entertainment and it is just a past time where you can relax a little, this is it.
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371 Produkte im Account
40 Reviews
Empfohlen
248 Std. insgesamt
Verfasst: 18.08.21 00:59
Quirky but fun. It deserves more love than it's been getting, and so do the devs. While Imagine Earth has some flaws, all games do. And I'll take a flawed indie idea over a cookie-cutter AAA sequel any day. Show me something a little new, let me build stuff, explore some unexpected mechanics, and just have a good time playing around. Thank you, Serious Bros, for bringing this thing to life!
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364 Produkte im Account
10 Reviews
Empfohlen
685 Std. insgesamt
Verfasst: 14.08.21 01:07
Imagine Earth is an interesting mix of Sim City, and Civ game and Surviving Mars. The planets you colonise are divided into triangles onto which you drop districts; city sections, power generating, food producing, industry. Its main campaign has you working on a series of planets each getting more complex with your research following you from planet to planet and your know buildings expanding each time, though you have to licence them on each new world. You need to balance profit, the environment and space. You sell rare resources to space traders or can sell shares in your colony to raise money in a pinch.

It has definitely grown on me as I have played more and will enjoy digging deeper as the options grow.
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460 Produkte im Account
55 Reviews
Empfohlen
1627 Std. insgesamt
Verfasst: 13.08.21 15:57
Not bad, not bad at all. The kind of game that makes you creatively plan your adjacent buildings to maximise outputs. I have to say, this studio got potential. They have my support. Everyone should try this game sometime. Worth my time and money.
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485 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
1431 Std. insgesamt
Verfasst: 13.08.21 00:32
This is a wonderful game. A little rough in the dialogue, but this is fun, bright, and interesting, and different. Thanks for a great indy RTS!
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417 Produkte im Account
8 Reviews
Empfohlen
1475 Std. insgesamt
Verfasst: 11.08.21 21:11
It's a chill, simple little city-placement game that looks like SimCity and plays like Catan or Agricola.
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220 Produkte im Account
27 Reviews
Nicht Empfohlen
1058 Std. insgesamt
Verfasst: 08.08.21 10:03
missions dialogs interrupt game play and flow.
game play is flat and unbalanced
UX is not great
Dont see a lot of updates with major improvements form the team.
overall not that excited anymore
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86 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
1617 Std. insgesamt
Verfasst: 04.08.21 15:30
i'm sure there are more complex games of this sort out there but i wasnt in the mood to do that much maths ! Enjoyed the graphical style and the soundtrack alot !
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489 Produkte im Account
173 Reviews
Empfohlen
164 Std. insgesamt
Verfasst: 11.07.21 19:55
https://youtu.be/foShV5fp5s4

Steam Curator Page:
https://store.steampowered.com/curator/36307721/

+Voice acting
+Music
+Graphics
+Complexity
+Campaign
+Difficulty scaling

-Size of worlds
-Research and tech licenses

This is a city builder with triangular plot points and a globe as your building land. You must colonise multiple planets in the name of your company in order to sustain human life. While you progress through the city building experience, you will unlock new features such as new resources, foods, power sources, and technologies for all of the above. You can also use consumable items in order to terraform plots of land to obtain rare and valuable minerals. Balancing pollution and planet preservation also plays a major role in this game.

The first thing that struck me about this game is the absolutely masterfully composed music. From the main theme, to the ambient music on the background, to even the voice acting. This is talent that I would not expect to find in a small studio like this. Serious Bros have done an incredible job with the audio design of this game and they deserve a salute.

What I also appreciate deeply is how the game looks. The water shades in particular leave nothing to be desired. The lighting is great, the buildings are beautiful, albeit somewhat difficult to tell apart some times. The game could use some visual cues to help distinguish each building and what their purpose is. Another graphical glitch is even with depth of field off, that effect does not go away if your cursor is focusing on the top screen for additional information on what you are pointing at.

The game is not overly difficult at first, which gives you a chance to really get to know it before it ramps up the difficulty later on the campaign. But if not a campaign is your cup of tea, there is a battle of companies mode and an endless mode. The former is essentially a king of the hill mode in which you compete against other companies for the highest valuation and thus victory.

Another small criticism I have of the game is the research table, more specifically the tech licenses. The higher the value of your colony, the more tech licenses you achieve. Those are necessary to either instantly unlock new researches, or to unlock new buildings. Make sure you do not waste them on any research and instead use them for the building unlocks. If you search for stability and building out an infrastructure first, your value will not increase as quickly as you would like for it to.

Overall, Imagine Earth is a respectable effort from the small development team Serious Bros. This game consists of a cohesive package of well put together content from a team that is clearly quite talented.
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178 Produkte im Account
12 Reviews
Empfohlen
1749 Std. insgesamt
Verfasst: 06.07.21 21:17
I really enjoy this game. It's familiar in the ways of colony building in resource management, but new and dynamic in giving you options on HOW to do it. I enjoy going back and visiting planets I have already completed all of the objectives on. I enjoy that some objectives are optional or fail-able, but you can still succeed in the overall mission. I have not completed the campaign yet, but I am working toward it. I hope that the open game is as good as the campaign itself.
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4400 Std. insgesamt
Verfasst: 06.07.21 17:50
If you like tile/4x strats you'll get roughly 20-60 hours of game play and after that its just custom maps to sate you but generally speaking the game works. If you have any experience with these games its fairly intuitive but the devs are trying to improve that further with quality of life updates to the UI (July 2021). Apparently some complain its hard to understand what things do but its all there written down or voiced out to you during tutorials. My biggest fear is overworking the product if they have these concerns 7 years in with what doesn't feel like a difficult or complex tile strat.

The devs claim they read these so this next part is for the devs and those that want to see the most glaring issues. Devs, it feels like you're getting weird feedback (likely players not playing the tutorial or first time 4x/tile strat players). QOL updates are always good but your game is generally intuitive for a tile strat player so I have to wonder what the demographics are for the people struggling with the interface and understanding the game. There are truly glaring issues to be dealt with elsewhere.

I see two major things. One the AI is beyond stupid. They cannot fend off attacks and often just go bankrupt in custom games. They need to be programmed for basic map survival which they can't do. They'll bleed off a planet one by one from either attacks or because their infrastructure gets overtaxed and they refuse to switch. It feels like I as the player had little to do with their failure. The second issue is a lack of hours. A fast objective based player could finish this game in less than 20 hours. So those custom games are super important for replay. Together these two issues harm the replay of the game extensively because you learn rapidly what the AI can't handle. If you fixed this it would extend the hours per dollar mileage of your game by an extraordinary amount. That mileage is incredibly important and not something most think about actively but its a general consumer consideration. This is often happening whether the person is aware thats how they're thinking or not. I want to play custom games, but the AI can't handle me, the taxes or the attacking units. I feel like I'm beating up toddlers.
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Verfasst: 22.06.21 01:46
Overview
Who doesn’t love a good city builder from time to time? I know that I certainly do and it tends to be one of the few genres that have consistently reliable quality. Some are more in-depth like the legendary Cities: Skylines for the strategy power gamers among us while others are more streamlined like Before We Leave to provide a more relaxing experience. Whether you seek out titles on a specific segment of that spectrum or are open-minded to the entirety of it, there’s something for everyone and truly shoddy releases are few.

Imagine Earth has enough complexity to keep a more serious city developer entertained while leaning enough to the casual side to be inviting to anyone who’s interested. It’s easy enough to learn while provided a potential level of difficulty to keep the veterans among us invested.

The Business of Space
Imagine Earth places you in a role that you’ve likely been in before: an employee of a space colonization corporation. You’re tasked with settling new worlds and ensuring that they’re profitable through the harvesting and processing of the planet’s natural resources. Along the way, you’ll meet a wide variety of characters who will become friends and foes, both human and alien. The experience is one that’s overall skewed toward a corny sort of humor that doesn’t interfere but seems strikingly similar to others in the genre who have tried such an approach.

Most of the scenarios on offer can be fully completed within only a couple of hours of play, some are even faster if you’re really chugging along at full speed. The objectives guide you along the way, though it’s usually up to you how quickly you want to push for their completion. There’s always plenty to do and when you complete the tasks assigned to you, it’s up to you to decide whether you want to keep developing your current colony to perfection or move on to the next challenge.

That’s the Spot
Imagine Earth rewards foresight when it comes to building your settlements. Every district and building that you have access to gains bonuses when placed near favorable conditions and may even suffer penalties if placed near unfavorable ones. You’re shooting for efficiency here and there’s a significant difference in productivity between a well-placed structure and a poorly located one. Add in that you’ll always find yourself wishing that you had just a bit more space to work with and this is where the primary challenge of the title comes from. Always think four steps ahead!

Your city districts themselves require placement bordering on each other if you’re hoping to grow them to higher levels. Early upgrades are easy enough, but higher tiers require increasingly more developed districts around them and you’ll have to be supplying your growing population with their varied wants and needs.

Equally as important to your city districts are your industries. They aren’t as restricting in their upgrade requirements, but their efficiency is drastically altered by their location. A wood factory is increasingly successful with more forests around it, a machine factory performs more admirably when there’s a power source neighboring it, and a farm factory won’t produce as many crops if it’s constructed on land with poor fertility. Balancing what you build and how you upgrade it is also important to maintaining the ecosystem, an ecosystem that will become your most dangerous enemy if you ignore its condition.

Friends, Foes, and Trading Partners
The resources that you harvest and goods that you produce have value outside of your own society. They can be traded to visiting merchants and other factions on the planet, crafted into useful consumable items, and donated to gain the loyalty of indigenous species. All of these offer great benefits and you’ll want to adapt them into any strategy that you employ.

Not everyone is open-minded to the perks of friendship though. Other factions will claim territory when they land on the planet and will expand as they see fit. They’ll be competing with you for resources and if you step on each other’s toes too much, you’ll become rivals. If you can outdo them, there’s plenty to gain from a territory war, but if you can’t, it’s likely the end of your bid for the planet. It’s important to note that opposing factions are your biggest threat as objectives tend to be fairly stress-free outside of those that your rivals are racing you toward.

Verdict
Imagine Earth is a sci-fi city builder that finds a nice balance between complex and casual mechanics. Difficulty setting and custom scenario design with plenty of options make it so that the title can be enjoyed by fans of the genre of all skill and devotion levels. The variety of buildings and districts will keep every colony feeling fresh, with different specialization choices to be made along the way. Certain scenarios can be deceptively challenging if you start getting too comfortable with your approach and you’ll be inspired in your methods based upon the worlds that you land on.

I recommend Imagine Earth to fans of the city-builder genre, both novice and expert, especially if you like a dash of sci-fi. It’s a combination of classic elements with a few hints of new innovation that makes for a unique experience that’s worth giving a try.

Zitat:
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191 Std. insgesamt
Verfasst: 14.06.21 17:27
I'll give this another shot, I'm sure. But for now it seems shallow. There's not much of a supply chain, the city building does not go anywhere once the set of objectives has been met. Also, for a number crunching game, you're not given enough of the numbers. There is a bunch of statistics to keep track of but the various menus give you concepts as icons and sometimes it is unclear what the icon means. When you place a new district, the effects of other nearby districts on the new one can be seen but the retroactive effect on other districts can only be found by selecting the relevant district in the build menu and checking its list of conditions. Finally, it's not super clear what the area of various effect is. Is it common nodes? Common sides?

Not terrible, I suppose, but given all the options out there, I'd skip this one.
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323 Std. insgesamt
Verfasst: 12.06.21 05:26
This is not a terrible game. This is an okay game. There are many games in the genre that are better. I bought this game 10 months before the release, when it was still in early access, because I wanted to support the devs, but I avoided playing it until the release. I do not regret buying it, but if you are after my recommendation, play Before We Leave or The Colonists, or Planetbase or Surviving Mars or many others. These all are better games.
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4526 Std. insgesamt
Verfasst: 06.06.21 17:11
100% completion in a very short time. No replay value. Constant in game interruptions from NPC's that move your view from what you were focused on and working on. For Ages 8-14 IMO
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927 Std. insgesamt
Verfasst: 06.06.21 04:23
A citybuilding game where you colonize alien planets, harvest them of resources, but have to be somewhat mindful of the environment so as to avoid wrecking the place with pollution and causing environmental disasters. It's nice to see an environmentally conscious citybuilder, though your goal is to pretty much overrun a planet and harvest it of its resources while competing with corporate competitors so while it has a slightly more complex environmental mechanic, it's still very much a game of exploitation and strip mining more than coeexisting peacefully with nature. It's an okay enough citybuilder, but the game's constraints felt a bit too confining and the core loop of land on planet, grow your population while maintaining food and goods levels, deal with a natural disaster hear and there, repeat becomes uninteresting after a few planets.
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216 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 23:01
Game is fun but there is so much constant talking. cant go futher than 1 min before a random character wants to talk, often with info they already told you long time ago
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2003 Std. insgesamt
Verfasst: 25.01.21 06:22
This is a seriously good gem of a game. A cross between Civ and colony building games. A plethora of great systems that allow a wide scope of strategic options as to how a player wants to approach a level.
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2073 Std. insgesamt
Verfasst: 26.12.20 23:11
Simple but satisfying. Multiple interesting gameplay layers that combine into a game that has received far more of my precious time than average. Deserves a positive review for that alone!
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496 Std. insgesamt
Verfasst: 25.12.20 09:09
Extremely Addictive, Colony / City Building game, with a intuitive & in-depth Storyline
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8916 Std. insgesamt
Verfasst: 18.11.20 03:20
This Satisfies me. That is all.
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74 Std. insgesamt
Verfasst: 17.11.20 04:28
I played this in an early form about a year ago. I then played it again last night for about 90 min. It hasn't really changed drastically in that time. I had hoped they would refine the interface to be a bit more user friendly..but no.

The game itself is ok for the most part but there's many things that are unclear or not explained at all.

After a while I found myself fighting with the UI so much, it was affecting my enjoyment of the product.

Some might be ok with this. I refunded.
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23 Std. insgesamt
Verfasst: 05.11.20 15:10
Always wanted to play a game like this that has a planetary view with 4X feel but just a light-heart city building and management rather than Grand Strategy, this could become a really great series and its really good as it is now. Looking forward to seeing its development.
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160 Std. insgesamt
Verfasst: 20.09.20 19:28
This game is a fantastic game of colonization and building up planets. Well balanced and fun to play, with beautiful graphics, they have kept the controls consistent and made the game highly accessible even for people new to this genre. I've already have several fun moments of discovery and accomplishment, just a few hours in. Very fun!

The tutorial is a little confusing at some points, simply because they don't hold your hand and tell you which things exactly you need to do to accomplish your goals, just informing you that there's multiple ways to get to them and then letting you choose which path to take. If you skip over the text, you may not even know what those paths are - definitely read what people are saying. It's a minor point that can be easily worked around by exploring the interface, so don't worry and keep at it.
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80 Std. insgesamt
Verfasst: 28.08.20 04:18
The gameplay is very promising and has potential for a lot of depth but the game is screaming for graphics improvement. Once you put enough buildings on it, everything is blending together and it is hard to understand what is what and how things are connected.
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2937 Std. insgesamt
Verfasst: 23.08.20 00:23
This game just keeps getting better and the humor is great. I love that this game is great already and its not even done. Great Eco mechs and plenty to explore and dive into. Keep up the good work dev, get this game and have fun gamers:))
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3076 Std. insgesamt
Verfasst: 18.08.20 03:09
I bought this game 2 years ago. I bought because of the global warming features. its come a long way since then. just dusted it off and gave it another go.

glad to see helpful Quick upgrade tools to upgrade quick, and new Challenges like Plagues, Different weather Systems, And OP Invasions.also Consequnces for being to greedy. and late game you have to repair the planet after havesting and destorying it to beat competitors.

Enough said
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249 Std. insgesamt
Verfasst: 27.07.20 05:50
I guess it would be ok for some people. Like others said, the buildings designs don't stand out for their individual functions. Things become crowded quickly. Basically a micromanaging game. Fun for some I guess. Will give it a thumbs up regardless. Not for me unfortunately.
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8336 Std. insgesamt
Verfasst: 11.07.20 09:18
still a few bugs to be ironed out, but Imagine Earth is shaping up to be a pretty solid game
great tech tree and interesting campaign, plenty of side quests as part of the main mission and multiple ways to achieve campaign objectives, ive only tried the campaign so far but its kept me coming back for more
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25 Std. insgesamt
Verfasst: 27.06.20 02:44
This game looks so promising, but it's slaughtered by astonishingly underwhelming implementation at every turn. While there might by an interesting premise buried under the mediocre UI, subpar sound design, and cumbersome mechanics, it's hard to imagine what audience is here for that. Many of the issues this game has could have been fixed with a few weeks of testing and redesign at an earlier stage, but now so many of these flaws are baked into the function of the game I can't say that I see a way forward for them out of these issues.
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34 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.20 21:43
BORING!

Graphics start out at a garbage resolution, easy fix but then it still looks kinda ugly. Its basically someone said, ya know what would make a great game? 1990's graphics, an unclean user interface, and text boxes so that the player doesn't feel emersed at all.

Then they created this game.

They could have went with a CIV style flat map, that probably would have helped then you dont' have to fight with the 3d rotating planet which they should have tied to keybaord keys but didn't for some reason. right click clears menus, until they don't clear menus.

The tutorial is designed to drag out 2 hours I think so you cant cancel your purchase. I'm onto you game! This game wasn't even fun on sale.

Refunded.
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99 Std. insgesamt
Verfasst: 20.04.20 01:34
VERY impressed with the direction that this game is headed in. It has come a long, long way in it's Early Access period. Very much looking forward to how it will shape up by September 30th!

Great job, guys!

For 4X and Strategy Game Curation, Look No Furhter:


https://store.steampowered.com/curator/6871651/
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107 Std. insgesamt
Verfasst: 01.04.20 09:46
Casualish city builder brutally slaughtered by the interface problems.

As FTL travels become available, so many inhabitable worlds. Comanies look for promising colony manager, and you are to become one. Plan your colony as you grow, collect resources and get more new and complex tasks.

The game really, badly misses 'casual' tag. There is no much simulation or resource management, you slowly expand, building more modules for your colony, gather more of 4 basic types of resources, and, at some point, rival other AI players, who build colonies as well.
You get 'licenses' to unlock new buildings, as your colony 'value' (essentially, size and building worth) rises, and researches to improve older buildings, as you get more population, I think.
There are few planets you unlock to colonize, and on each planet you get few missions which drives you through the story. Missions are pretty token and generic, but given the nature of the game you wouldn't expect otherwise.
Planet size, and especially the starting area, is very small, which is pretty unpleasant as you are oblidged to expand this area, making each new planet pretty similar to each other.

The game does not provide any challange suitable for the core game, and graphics has definitely casual audience in mind, but the problem is, sprites are to small to be casual. Another problem is an interface. Building sprites are hadly distinguishable, and they are not really marked in any other way, so you need to hover over each damned building to see what it is and possibly upgrade it.

For me, the main problem was, the game was too boring even during its first steps. I did get through the tutorial, but I didn't really feel any desire to keep playing. I won't refund this game, but it will probably go to my 'finished' folder and eventually be forgotten. Yeah, after less than 2 hours of playing.
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628 Std. insgesamt
Verfasst: 27.03.20 17:36
Build, Build, Build, and Build because I have a lot of budget and GOLD!!!!!!

HOWEVER, THE GAME INTERFACE NOT FRIENDLY TO ME. TOO SMALLLLLLLLLLLLLLL
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22 Std. insgesamt
Verfasst: 27.03.20 07:30
A bizarrely bland experience that in no way caught my attention enough to want to keep playing.
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3982 Std. insgesamt
Verfasst: 21.02.20 01:46
I've owned this game for a while and though they keep updating it, they aren't adding to the game and it feels very short. The game itself is fun and I like coming back to it but when I get there, it's the same content. A couple of new buildings and graphics but no new levels. I waited almost 2 years before playing it again and still no new levels?? I thought there would be multiple warp stations by now. Also the voice actors volume is very low and there's no way to adjust that? I'd like to actually hear them.

If you get it on sale then it's a good buy.
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2085 Std. insgesamt
Verfasst: 24.01.20 14:18
Yes. Just say yes.

I've never personally experienced the game before Unity was added, but I can say that the game since I got it a few weeks ago has already seen some great updates and fixes. The game is consistently receiving updates - I do think its close to finished though from the verbiage I've seen on dev posts. Most of what the game needs is simply polish and optimization. Most of the campaign missions end before issues start cropping up - if you're going to try and max out the world, thats where I start seeing issues. The game starts chugging. I don't have the greatest graphics card so that may be why, but there's also some problems with animations not being optimized that are to blame.

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322 Std. insgesamt
Verfasst: 04.01.20 21:56
Great colony sim. I played the demo and then bought the game afterwards. I can easily see this game becoming more and more popular on Steam!
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611 Std. insgesamt
Verfasst: 03.01.20 07:24
An entertaining little sim. Does a lot with a pretty simple concept. Also really love the sustainability aspect, where economic/political decisions have environmental impacts, so you can't just go around developing willy nilly like in Civ.
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483 Produkte im Account
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901 Std. insgesamt
Verfasst: 29.12.19 22:41
Colony Sustainability, Growth, Business, Defense is all at Imagine Earth's core.

Space Colony manager that is epic in content, design, testing and programming.

Be sure you to take you're time and do the tutorial and get in Beta if you can.

April 30th 2020... get out your wallets and checkbook! It's a gem of a game you want to get!
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4227 Std. insgesamt
Verfasst: 03.11.19 02:39
all i would like is Huge maps rather than all the smaller ones that are available, having everything maxed in size and options i think it needs to be expanded a lot for today's computers. other than that its a fun game
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427 Std. insgesamt
Verfasst: 27.10.19 05:51
Imagine Earth is an interesting tile-based competitive building game with a focus on resource management and climate. It's kind of like if you crossed Anno 2070 with the district planning system of Civ 6.
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Logo for Imagine Earth
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Release:20.05.2014 Genre: Simulation Entwickler:keine Infos Vertrieb:keine Infos Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
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