Edna & Harvey: Harvey's New Eyes
Sammlung
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Notiz
Über das Spiel
Die Story
Hinterhof der Klosterschule: Lilli muss zuerst Laub harken!
Klosterschülerin Lilli ist die Hauptfigur von Harveys Neue Augen, dem neuen Adventure von Daedalic und rondomedia. Das auf den ersten Blick äußerst brave Mädchen erledigt gewissenhaft all ihre Aufgaben, egal wie ungerecht diese auch sind. Die unschuldige, gleichmütige Art mit der sie ohne zu reflektieren den Anweisungen Anderer folgt, hat etwas gleichsam Tragisches wie auch Unheimliches. Jeglichen Ärger, jegliche Kindlichkeit vergräbt sie tief in ihrem Inneren. Und falls doch einmal etwas Unangenehmes in ihrer Umgebung passiert, gibt es ja immer noch die fröhlichen Zensurgnome. Die pinseln alles rosa an, mit dem sich Lilli lieber nicht auseinandersetzen möchte. Sie sind also nicht nur lustig, sondern auch extrem praktisch. Aber sind Lillis kleine kartoffelförmige Freunde echt oder nur ein Produkt ihres lebendigen Unterbewusstseins?
Es ist wohl nur eine Frage der Zeit, bis sie irgendwann einmal vollkommen überschnappen wird!
Features:
- Von den Machern der preisgekrönten Adventure-Hits "Edna Bricht Aus", "The Whispered World" und "A New Beginning"!
- Kehre zurück in die verrückte Welt von "Edna Bricht Aus", treffe alte Weggefährten und neue irre Zeitgenossen!
- Klassisches "Point & Click"-Abenteuer, mit skurrilen Dialogen, fordernden Rätseln und durchgeknallter Story!
- Inklusive Soundtrack!
Systemanforderungen
- CPU: 2 GHz (Single Core) oder 1,8 GHz (Dual Core)
- GFX: OpenGL 2.0 kompatibel mit 256 MB RAM (Shared Memory ist nicht empfohlen)
- RAM: 1536 MB RAM
- Software: Windows XP
- HD: 3500 MB HD frei
- SFX: DirectX kompatibel
- LANG: Deutsch, Englisch
- CPU: 2 GHz (Single Core) oder 1,8 GHz (Dual Core)
- GFX: OpenGL 2.0 kompatibel mit 512 MB RAM (Shared Memory ist nicht empfohlen)
- RAM: 2 GB RAM
- Software: Windows Vista/7/8
- HD: 3500 MB HD frei
- SFX: DirectX kompatibel
- LANG: Deutsch, Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
505 Std. insgesamt
Verfasst: 26.01.22 22:10
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Nicht Empfohlen
562 Std. insgesamt
Verfasst: 20.01.22 14:36
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Nicht Empfohlen
462 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 19:55
Da es nach 9 Jahren immer noch nicht gefixed wurde, ist dies das erste Daedelic Spiel, welches ich niemandem empfehlen würde.
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Empfohlen
250 Std. insgesamt
Verfasst: 01.12.20 09:18
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Empfohlen
986 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.20 11:45
Harveys neue Augen
Eines vorweg: Wer Adventures und schwarzen Humor mag, der sollte das Spiel ohne zu Zögern sofort kaufen.
Die Story ist zwar etwas speziell, dafür sehr gut geschrieben und mit viel schwarzen Humor ausgestattet, der vor allem durch die sarkastischen Bemerkungen des Narrators hervorgehoben wird. Sie wird auf jeden Fall durch viele denkwürdige und sarkastisch-komische Momente in Erinnerung bleiben.
Auch die Charaktere sind im wahrsten Sinne des Wortes gestört gut, aber diese Erfahrung sollte jeder selbst machen.
Die Grafik ist trotz des fortgeschrittenen Alter des Spiels sehr schön anzusehen, die kindliche Zeichentrickgrafik verleiht dem schwarzen Humor im Spiel einen angenehmen ironischen Charakter.
Die Vertonung ist hervorragend, wie auch die Soundkulisse, die sich jedoch oft wiederholt, das stört aber gar nicht. Sehr groß hervorzuheben sind die amüsanten Lieder, die von den Entwicklern selbst beigesteuert wurden (Nadel und Faden, Edna bricht aus).
Die gut gemachten Rätsel erfordern zwar manchmal etwas Kopfeinsatz, sie sind aber weder zu leicht noch zu schwer und kommen nicht zu oft oder zu selten vor. Sie sind im ganzen Spielverlauf sehr gut verteilt.
Das einzig negative am Spiel ist ein großer Bug im zweiten Drittel des Spiels, der den Spieler beim Weiterkommen hindert (Schamane im Westerndorf). Die einzige Lösung besteht dass man eine Speicherdatei runterlädt die von den Entwicklern glücklicherweise zur Verfügung gestellt wird. Für mich unerklärlich dass es nach neun Jahren immer noch keine Lösung für diesen Bug gibt. Da das Spiel aber sonst bugfrei ist und man so viele Speicherstände haben kann wie man will, sehe ich aber über diesen Bug weg.
Nichtsdestotrotz empfehle ich das Spiel nur zu gerne weiter.
Jeder der etwas mit Adventures, schwarzen Humor und gutem Storytelling anfangen kann macht hier nicht falsch.
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Nicht Empfohlen
794 Std. insgesamt
Verfasst: 09.11.20 23:12
Man muss für einige Figuren im Spiel Aufgaben erledigen, um in der Story voranzuschreiten. Ich hatte bei zwei seperaten Spielständen und bei zwei unterschiedlichen Figuren die notwendigen Aufgaben erledigt, gespeichert, und dann zu einem anderen Zeitpunkt das Spiel weiterspielen wollen. Die erledigten Aufgaben waren noch immer erledigt, die Figur hat die Aufgaben aber als nicht ausgeführt angesehen.
Ich hatte zum Beispiel bereits das Messer für die Köchin Doris abgegeben, nach dem Laden war das Messer weder an seinem ursprünglichen Ort, noch im Inventar, und dennoch wurde mir von der Köchin erneut gesagt, dass sie ein Messer brauche.
Ich hoffe sehr, dass dieser Bug noch gefixt wird (auch wenn ich zugegebenermaßen nicht daran glaube), da das Spiel eigentlich durchaus Spaß macht und ich ihm gerne eine bessere Bewertung geben würde...
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Empfohlen
325 Std. insgesamt
Verfasst: 12.04.20 15:02
Die Story
[spoiler]Die Story ist schnell erzählt. Ähnlich wie im ersten Teil steuern wir ein geistig labiles, junges Mädchen. Dieses mal müssen wir nicht aus einer Irrenanstalt entkommen, sondern die Aufgaben der Mutter Oberin einer Klosterschule erfüllen, bis uns ein altbekannter Antagonist über den Weg läuft: Dr. Marcel. Mithilfe von Edna versuchen wir sowohl die Schulleitung, als auch Dr. Marcel zu überlisten. Im Zentrum steht dabei Ednas Hase, Harvey. [/spoiler]
Das Spiel hat ein gewohntes offnes Ende, also speichert in jedem Fall euer Spiel, wenn ihr Harvey den Hasen repariert habt.
Technik
Auch neun Jahre nach Veröffentlichung des Spieles lässt sich dieses flüssig und zeitgemäß Steuern und Spielen. Ich für meinen Teil habe gerade eine Menge Point & Click Adventure gekauft, um mir die Abende im Corona-Bann zu vertreiben. Gut, dass es das mega Angebot von Deadelic gab.
Wenn ihr Fans von Spielen und Geschichten seid, die sich selbst nicht allzu ernst nehmen, dann solltet ihr das Spiel auf jeden Fall spielen. Seid ihr nicht albern genug, macht einen Bogen drumherum.
Die Frage die sich mir auch bereits bei Teil eins gestellt hat: darf man ein Spiel über den brüchigen Geistes Zustand junger Kinder machen, die zwar voll bespickt mit schwarzem Humor und Relativierungen der bösen Absicht der Entwickler, aber am Ende doch ein humoriges Adventure sind? Ich für meinen Teil haben auf diese Frage keine Antwort. Ich spiele das Game wirklich gerne, auch wenn wie bei allen P&Cs von Deadelic, das Game spätestens nach zehn Stunden durch ist.
Da es nun neun Jahre her ist, dass der letzte Edna Teil herauskam, wird es wohl allzubald keinen weiteren geben. Aber wenn, dann sicher ohne Edna. Oder doch nicht?
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Empfohlen
1502 Std. insgesamt
Verfasst: 13.11.19 21:18
Gewisse Verläufe oder Minispiele sind jedoch nicht einmal so einfach wie ich immer dachte.
Zum Negativen:
Zweimal musste ich ein neues Savegame herunterladen, da wichtige Dialoge nicht angezeigt wurden. Ist aber keine grosse Sache.
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Empfohlen
47 Std. insgesamt
Verfasst: 26.04.22 17:13
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Nicht Empfohlen
699 Std. insgesamt
Verfasst: 04.01.22 22:03
In chapter two, if you do not talk to the shaman and gold digger in the correct order, the game bugs and you cannot progress any further. The fact that the developers have known about and acknowledged this existing issue on several forums for YEARS yet have done nothing to fix it has me tossing their game in the garbage. Seriously, save your money or buy something like the Monkey Island series (which isn't broken).
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Empfohlen
2314 Std. insgesamt
Verfasst: 17.12.21 04:43
This game deals with how bullies speak to a girl, who is trying to impress the teacher/nun, but everyone just picks on her, except for one friend and a 'senpai' figure. Think twice before playing the story as it deals with sensitive situations(trigger warning for self-esteem).
So far, the mechanics and layout follows an old school point and click story telling game.
All voices are acted out.
Some puzzles requires thinking and not straight forward.
Warning: Bug that stops the story from advancing since 2011/2016. Further information on problem in discussion named ''Bug in Shaman'. Solution sometimes works, sometimes doesn't.
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After finishing 3 endings:
I love the 3rd ending. The last scene REALLY asked deep in my heart. As an asian person, I want to be like the main character too. Oh, and the male character reminds me of my primary school classmate, and I dreamt of him yesterday.
Worth getting the Story or not? Yes. There is highs and lows. Emotional, yet straight forward. Puzzles are are tough, but gives you the option to skip at the same time.
This game would suit people who loves 90s storybook quest like style story.
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Empfohlen
1189 Std. insgesamt
Verfasst: 15.11.21 20:24
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Empfohlen
459 Std. insgesamt
Verfasst: 26.10.21 14:13
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Empfohlen
3463 Std. insgesamt
Verfasst: 24.08.21 23:54
If your looking for a chill stream that doesn't stick to just one game check me out at https://www.twitch.tv/JustThePassenger !
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Empfohlen
75 Std. insgesamt
Verfasst: 22.06.21 14:29
Information / Review English
Edna & Harvey: Harvey's New Eyes is a point and click adventure game developed by Daedalic Entertainment.
Gameplay / Story
The game begins in a strict boarding school run by a female monastic order. The head of the monastery order is Abbess Ignatz. One of the students is Lilli, the main character. She is a shy, insecure little girl who doesn't dare speak publicly. She does not have opinions of her own (or is afraid to say them) and performs all charged tasks. Another student is Edna and it is obvious that she is not as crazy as in The Breakout. The abbess can no longer bear the youthful behavior. That's why she wants to get Doctor Marcel. He needs to brainwash the children so that they will all be good and humble. When Edna hears this news, she wants to flee: She pushed Doctor Marcel down the stairs at the end of The Breakout and left him for dead, although she cannot remember the reason. She is now afraid that Doctor Marcel will want revenge if he finds her. Therefore Edna gives Lilli the task of removing all evidence of Edna's presence.
The game takes place in a 2D cartoon world. The player controls Lilli. Unlike most other adventure games, there are no clickable dialogs. After the player has clicked on a character, a bar appears with some symbols that indicate a topic. The game also does not have a list of actions such as walking, looking, speaking, picking up, using. If applicable, items are automatically added to inventory when the user clicks them. In addition, the user must combine items in their inventory to create new ones (or modify existing items). Objects in the inventory can be assigned to other characters or combined with items that are not in the inventory. Since the main character of this game is interrupted every time he tries to speak, a narrator gives the necessary explanations. He has a dark sense of humor and comments on Lilli's actions accordingly.
Pro
+ a lot of black humor
+ interesting characters
+ weird weird texts
+ Götz Otto excels as a speaker
+ loads of inventory puzzles
+ bizarre but catchy musical accompaniment
+ transcendental hypnosis trips
+ Achievements and trading cards
Contra
- There are minor graphic errors
- Close-ups drawn too undetailed
Conclusion
Edna & Harvey: Harvey's New Eyes brings you an entertaining and wacky adventure trip that combines genius and madness.
Information / Review Deutsch
Edna & Harvey: Harvey's New Eyes ist ein Point & Click Abenteuerspiel, welches von Daedalic Entertainment entwickelt wurde.
Gameplay / Geschichte
Das Spiel beginnt in einem strengen Internat, das von einem weiblichen Klosterorden geleitet wird. Der Leiter des Klosterordens ist Äbtissin Ignatz. Eine der Schülerinnen ist Lilli, die Hauptfigur. Sie ist ein schüchternes, unsicheres kleines Mädchen, das es nicht wagt, öffentlich zu sprechen. Sie hat keine eigenen Meinungen (oder hat Angst, sie zu sagen) und führt alle aufgeladenen Aufgaben aus. Eine andere Schülerin ist Edna und es ist offensichtlich, dass sie nicht so verrückt ist wie in Der Ausbruch. Die Äbtissin kann das jugendliche Verhalten nicht mehr ertragen. Deshalb will sie Doktor Marcel holen. Er muss die Kinder einer Gehirnwäsche unterziehen, damit sie alle gut und bescheiden sind. Als Edna diese Nachricht hört, will sie fliehen: Sie schob Doktor Marcel am Ende von The Breakout die Treppe hinunter und ließ ihn für tot zurück, obwohl sie sich nicht an den Grund erinnern kann. Sie hat jetzt Angst, dass Doktor Marcel Rache will, wenn er sie findet. Deshalb gibt Edna Lilli die Aufgabe, alle Beweise für Ednas Anwesenheit zu entfernen.
Das Spiel spielt in einer 2D-Cartoon-Welt. Der Spieler kontrolliert Lilli. Im Gegensatz zu den meisten anderen Abenteuerspielen gibt es keine anklickbaren Dialoge. Nachdem der Spieler auf einen Charakter geklickt hat, erscheint eine Leiste mit einigen Symbolen, die auf ein Thema hinweisen. Das Spiel hat auch keine Liste mit Aktionen wie Gehen, Schauen, Sprechen, Aufnehmen, Verwenden. Falls zutreffend, werden Artikel automatisch zum Inventar hinzugefügt, wenn der Benutzer darauf klickt. Darüber hinaus muss der Benutzer Objekte in seinem Inventar kombinieren, um neue zu erstellen (oder vorhandene Elemente zu ändern). Objekte im Inventar können anderen Charakteren zugewiesen oder mit Gegenständen kombiniert werden, die nicht im Inventar enthalten sind. Da die Hauptfigur dieses Spiels bei jedem Sprachversuch unterbrochen wird, gibt ein Erzähler die nötigen Erklärungen. Er verfügt über einen schwarzen Humor und kommentiert Lillis Taten entsprechend.
Pro
+ viel schwarzer Humor
+ interessante Charaktere
+ unheimlich komische Texte
+ Götz Otto brilliert als Sprecher
+ jede Menge Inventar-Rätsel
+ skurrile, aber eingängige Musikbegleitung
+ transzendentale Hypnose-Trips
+ Errungenschaften und Sammelkarten
Kontra
- kleinere Grafikfehler vorhanden
- Nahaufnahmen zu undetailliert gezeichnet
Fazit
Edna & Harvey: Harvey's New Eyes beschert dir einen unterhaltsamen und abgedrehten Abenteuer-Trip, welchen Genie und Wahnsinn kombiniert.
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Empfohlen
1036 Std. insgesamt
Verfasst: 19.06.21 16:00
The artistic style is very similar to the predecessor and the soundtrack is well thought as well.
A big no in this game, especially for hardcore fans of graphical adventures, is represented by enigmas. They will often be pretty simple, if not obvious, with a few ecceptions.
How I wish this saga could continue with new games! :D
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Empfohlen
546 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 14:18
Animation pacing is a little slower compared to Deponia. But still very much enjoyable.
Wooooogieeee~
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Nicht Empfohlen
967 Std. insgesamt
Verfasst: 21.05.21 07:24
The state that the game is in prevents me from giving it a positive review. It has too many bugs, some are even game-breaking, preventing you from continuing. I had to replay the game to finish it and be very specific about what I do and who I talk to. Then there are smaller bugs - noise on some levels, characters disappearing, text not showing properly. Shame on Daedalic for not taking care of that. Achievements can also be bugged, or are rather bad - some require you to click an item 100 times.
As the game itself, I do recommend it, very nice point and click adventure, good music and visuals, funny story.
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Empfohlen
789 Std. insgesamt
Verfasst: 19.04.21 08:02
A PIECE OF ADVISE:
Press F5 regularly to save the game in a new slot. There was a point where I did things in the wrong order, stopping me from continuing to the next part and I had to start over from scratch.
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Empfohlen
439 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.21 16:04
The Comedy is Hit or Miss
No surprise, there right? Comedy is a subjective art, but for me I really don’t think the narrator works the majority of the time. He is more just a weird choice to have there to describe how the main character is thinking and feeling most of the time. I would actually have preferred silence, maybe then some of the chaotic and disturbing things that are happening might have come as more of a surprise, and we the player could try and imagine if the main character is just a little sadist or blissfully dumb. The only times where I felt he was somewhat funny was during a couple of the fourth wall breaks.
[spoiler]The best joke of the game comes as one of the multiple choices at the end. If you choose to contradict four times, the main character finally gets some full lines of dialogue, where she tells everyone to stop. And goes on a small angry rant. Kinda has the same humor as the end of Stick of Truth. Finally telling everyone off for dragging her through crazy and dumb stuff.[/spoiler]
There is also the problem of going dark early in the game, kinda the problem of blowing your comedic load too soon. Because everything past that can only level out or go smaller. So, you never really end up surprised by the results of your actions after the first time. [spoiler]The entirety of chapter 1 is pretty much just a murder-fest of “accidentally” taking out every other child around.[/spoiler] Ironically the game gets better once it moves away from trying to be shocking dark [spoiler]killing everyone around[/spoiler] and moves more into just bizarre adventure hijinks. [spoiler]Like getting yourself sick, having to ‘fix’ yourself from hypnosis, or try to deal with the mad, the weird, and cowardly npcs.[/spoiler]
Style, Characters, and the World
The narrator fills too much in the game. And it sort of makes all the other characters fall into the scenery with no one becoming very memorable. [spoiler]Of course added by killing most of the cast introduced in the first chapter does not help you get attached to anyone.[/spoiler] I also have a small problem with the world. Outside of a few instances, the world seems just as zany as your actions. This creates a comedic problem because there’s no conflict or reaction. Simply weird stuff happening. Doing weird stuff in a serious world, or placing a reasonable & logical protagonist in a zany world would be more funny.
I feel however that the style of the game is great. The simple cartoony look makes for a great blend with dark comedy, as it helps keep the gamer distant from what is going on. Like with South Park and similar adult comedy shows. From the screenshots though, I thought they were going for a Marvin the Martian look, you know a lot of characters just not having mouths and expressing themselves through the eyes and movements… but they went with them having mouths that look a bit weird while talking. I think it would have looked better to just not have the mouths for those characters, but it was the choice they went with even if I am not sure why. Seems like more work for negative benefit.
Puzzles
In the end, what matters most in a point and click adventure game is of course the puzzles, and there the game is rather decent. There was only one illogical puzzle for me (one where even after I looked up the solution, I still doesn’t even have any idea why that was the solution). And near the end there was a bug related to a minigame [spoiler]Apparently one of the genie’s moves broke the chess game, so had to kill him early on to finish it.[/spoiler], but overall, it was a solid enough experience, where I had a general idea of what to do next throughout. Again, I know I have probably given a lot of criticism to the game, but it also only gets a little up, and that is because it does the fundamentals of its genre well, even if the comedy is meh.
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Nicht Empfohlen
756 Std. insgesamt
Verfasst: 03.04.21 15:38
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Empfohlen
347 Std. insgesamt
Verfasst: 19.03.21 12:41
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Empfohlen
1389 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.21 19:39
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Nicht Empfohlen
595 Std. insgesamt
Verfasst: 28.10.20 13:37
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Nicht Empfohlen
258 Std. insgesamt
Verfasst: 05.09.20 21:11
But I can not give a positive rating due to the most annoying bugs in the UI. Sometimes when pressing ESC key the menu would not show up, which forced me to do an ALT+F4 to exit the game, and good luck saving my progress as well. And during the dialog, through the whole game, there was something like:
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So it became unbearable to actually know what I was choosing, there are pictures in the dialog choices, but it helps nothing.
The bugs prevented me to actually enjoy a good game.
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Empfohlen
795 Std. insgesamt
Verfasst: 09.05.20 18:53
It maintains that dark humor that defined the first one (and maybe even goes further, I'd say), the charismatic characters and the exciting story, shocking twists included. It now has new single screen puzzles, which are really good and smart, but if you get stuck or aren't really your thing, you can skip them without any penalty.
Overall, it is a damn fine adventure, recommended for anyone interested in this genre.
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Empfohlen
1304 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.20 10:26
Lilli looks so innocent, but is she really?
Humor in this game is quite dark. Not the kind you'd be laughing out loud about, definitely not a slapstick. And not for children either. Don't let the looks fool you.
As with most point'n click adventures, you'll be looking for objects and using/combining them to get to the proper solutions. Most of it is quite logical. The narrator helps a lot in giving subtle clues.
Two of the puzzles were a bit far fetched though. On one occasion, I couldn't see why the order of things mattered. It shouldn't, but the game decided it did anyway. The pizza puzzle got me confused a lot as well. They used 'color blindness' as a key mechanic for that one, but it's totally not how color blindness works in reality. Plus the in-game dialog actually suggested to treat it as a real life solution, which it simply wasn't. That said, it was still a lot of fun figuring out all the puzzles.
For the achievement hunters: most of it is quite easy to get. There's some click this 15 times to get bladiebla, but after finishing the game I could get everything in one long setting. Good luck crafting 99 balloons though (evil grin).
The game isn't bug free though. If the first real mini-puzzle gives you a black screen, go to the menu and switch language to German. Go back to the puzzle (the screen should now be ok) and switch back to English or whatever languauge you're playing in. It should be fixed from now on. Also, on some occasions, a certain npc isn't visible, but you can still interact with him. It doesn't cause any gamebreaking issues, but it's strange nonetheless.
Apart from the few minor issues, it was a lot of fun to play.
Everything has to burn. Everything!
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Empfohlen
2393 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.20 09:36
This is a really cool dark humor adventure indie puzzle game. The storyline was very funny and twisted. This game was really fun; there are a few things that could have been different though. Some of the dialog could have been a bit shorter in some parts and the achievement “loathing mini games” can be taken out. It’s not needed. All in all the game is worth the time and effort to play.
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Empfohlen
619 Std. insgesamt
Verfasst: 25.03.20 04:03
The game also has a great working Linux version. I had one bug that prevented me from making progress. But this bug doesn't seem to be specific to Linux. Thankfully the devs have many savegames available for download that helped to work around the problem.
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Nicht Empfohlen
570 Std. insgesamt
Verfasst: 01.02.20 11:41
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Empfohlen
926 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.20 19:40
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Empfohlen
434 Std. insgesamt
Verfasst: 26.01.20 17:23
Clever working together with him in different roles will bring you to new and known locations from game no 1. It is a sequel but not so much one, as I think, one can play it without having beaten The Breakout.
As in the first game, we have not only one ending .....
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Release:26.08.2011
Genre:
Adventure
Entwickler:
Daedalic Entertainment
Vertrieb:
astragon Sales & Services GmbH
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Handbuch
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