Half-Life: Alyx
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Notiz
Über das Spiel
Sie sind Alyx Vance – die einzige Hoffnung für das Überleben der Menschheit. Seit dem Black-Mesa-Vorfall hat die Combine ihre Vorherrschaft über den Planeten noch weiter ausgebaut und pfercht die übriggebliebene Bevölkerung in Städte ein. Unter ihnen befinden sich zwei der größten Wissenschaftler der Erde: Ihr Vater, Dr. Eli Vance und Sie.
Als Gründer des aufkeimenden Widerstands haben Sie Ihre wissenschaftlichen Aktivitäten heimlich fortgeführt – wichtige Forschungen und die Herstellung wertvoller Werkzeuge für die wenigen Menschen, die es wagen, sich der Combine zu widersetzen.
Mit jedem Tag, der vergeht, lernen Sie mehr über Ihren Feind und seine Schwächen.
ZUM VR-GAMEPLAY:
Es begann mit Half-Life. Nun kehrt Valve zum Half-Life-Universum mit einem Spiel zurück, das von Grund auf für VR geschaffen wurde. VR ist wie für das Herz des Half-Life-Gameplays geschaffen.
Erleben Sie vollkommene Immersion bei Ihrer Interaktion mit der Umgebung, der Lösung von Puzzles, der Erkundung der Welt und realistischen Kämpfen.
Spähen Sie hinter einer zerbröckelten Mauer oder unter einer Klette hervor, um einen (scheinbar) unmöglichen Treffer zu landen. Stöbern Sie in Regalen nach Spritzen mit Heilserum und Munition. Bearbeiten Sie Werkzeuge, die alle außerirdischen Geräte hacken. Werfen Sie eine Flasche durch ein Fenster und lenken damit den Feind ab. Reißen Sie sich Kopfkrabben vom Gesicht und schmeißen Sie sie auf einen Soldaten der Combine.
Spezialinhalte für Besitzer von Valve Index
Kunden, die bis Ende 2019 Hardware von Valve Index gekauft haben, erhalten mit Beginn des nächsten Jahres Zugriff auf einzigartige Vorteile:
- Entdecken Sie Umgebungen von Half-Life: Alyx in Ihrem SteamVR-Startort.
- Alternative Waffenskins für Alyx' Arsenal.
- Spezielle Half-Life: Alyx-Inhalte für Counter-Strike: Global Offensive und Dota 2.
Community-erstellte Umgebungen
Mit den für das Spiel verfügbaren Source 2-Werkzeugen können Spieler nach Herzenslust neue Level für die Community erstellen. Valves Leveleditor „Hammer“ wurde mit allen VR-Gameplay-Werkzeugen und -Komponenten aktualisiert.
Systemanforderungen
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
255 Std. insgesamt
Verfasst: 27.04.22 21:52
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Empfohlen
216 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.21 19:09
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Empfohlen
597 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.21 10:24
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Empfohlen
2589 Std. insgesamt
Verfasst: 08.09.21 09:58
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Empfohlen
690 Std. insgesamt
Verfasst: 01.05.21 17:53
Sieht super aus, spielt sich super, ist spannend...und die Spielzeit genau richtig für mich.
Gespielt mit Oculus Quest 2 und Kabellink.
Wer überlegt nur dafür ein VR Headset zu kaufen... mach es.
10/10 glatt. Volle Empfehlung!
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Empfohlen
976 Std. insgesamt
Verfasst: 25.04.21 12:23
Hervorragendes Spiel das Maßstäbe setzt
Dieses Spiel ist der beste Beweis dafür, dass es unfassbar schade ist das Valve kaum noch Spiele macht.
Ein großartiges Spiel das meiner Meinung nach nicht nur den Titel VR-Spiel des Jahres mehr als verdient hat sondern auch Spiel des Jahres verdient hätte. Super coole Mechanics, tolles Story Telling, butterweiches Gameplay, viel liebe zum Detail und auch für Leute die ansonsten Probleme mit Motion Sickness bei VR spielen haben kein Problem. Die Half-Life Reihe hat in der Vergangenheit immer wieder Maßstäbe gesetzt und Half-Life Alyx ist da keine Ausnahme. Großartiges Spiel, sowohl für Leute die neu im Half-Life Universum sind als auch für die, die seit der ersten Stunde dabei sind: Absolute Kaufempfehlung, 10/10.
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Empfohlen
727 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.21 10:45
Einfach ein MUST HAVE
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Empfohlen
2046 Std. insgesamt
Verfasst: 27.01.21 15:27
Ich bin jetzt ein mal durch die Story durch und ich kann wirklich sagen, dass das Spiel keine Minute langweilig war.
Hinter jeder Ecke erwartet dich etwas Neues und das Thema VR ist einfach nur wahnsinnig gut umgesetzt.
Ich kenne kein vergleichbares VR Spiel.
Auf jeden Fall spielen!!
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Empfohlen
1942 Std. insgesamt
Verfasst: 20.01.21 08:48
Half Life…
Eine Spielereihe die für mich immer neue Maßstäbe gesetzt hat.Wer sich jetzt die alten Titel anschaut wird feststellen, dass sie stark gealtert sind, dass sie dein System nicht mehr an die Grenzen bringen und dass sie in deinem Verstand keine Grenzen sprengen.
Aber genau so war es zum Release der einzelnen Titel immer.
Und genau so ist es nun schon wieder, und das mehr denn je…
Meine Bewertung wird in 10 Jahren wieder so lächerlich klingen wie meine Meinung zu den alten Teilen.
Kurz zusammen gefasst:
HOLY F*** WAS ZUM GMAN ?!
Sie haben es schon wieder geschafft, diesmal natürlich anders da es kein Spiel mehr ist welches man mit Maus und Tastatur steuert. Die einnehmende Atmosphäre und die Welt von Half-Life bleiben trotzdem die gleiche. Ich gehe jetzt nicht zum 1337sten mal auf die Grundprämisse ein die euch das Spiel liefert. Nein ich gehe einfach nur auf Mein Half-Life-Herz ein, welches im gleichen unregelmäßigen Half-Life-Takt schlägt wie das von jedem Half-Life-Fan. Von warten zerfressen und dem Wissen geplagt, dass Valve niemals einen dritten Teil von irgendwas bringen wird ist es nun da, das was für mich Half-Life-3 am nächsten kommt.
Es ist Half-Life! Das ist es durch und durch! Und es ist nicht irgendeine halbherzige Portierung die von Valve mit dem Brecheisen dort hingeklatscht wurde wo durch die Zitadelle ein Riesen Krater gesprengt wurde. Nein, es räumt mit all dem auf was wir von VR und Half-Life kennen und verstaut es in unsere geliebten Holzkisten damit wir neu entdecken können was diese „neue“ Hardware uns bieten kann.
VR at its best – Half Life at its best
Eigentlich sogar mehr als das…
Der Humor ? Ooh, du „Portal-Witzbold“ du, ich mochte den Humor der neueren Valve Titel sowieso, aber perfekt eingestreut in Half Life ist es viel geiler. Die Situation wird selten ins lächerliche gezogen. Die Witze kommen immer richtig und haben so manche sehr dunkle Passage für mich noch glatt Atmosphärischer gemacht
Die Waffen ? Okay, Es sind eben nicht Gordons, aber welche sind das schon? Von Black Mesa bis zur Zitadelle benutzt Mr.Freeman eh alles was nur ansatzweise zum Zombie kloppen funktioniert. Und deswegen passt es bei Alyx sehr gut, dass sie übers Spiel ihr eigenes Arsenal aufbaut. Ein paar bekannte sind trotzdem dabei.
Die Story und die Charaktere? Jop, Half Life. Kein Kommentar ist aber definitiv Half-Life. Spoiler sollten vermieden werden, aber die klassische Verwirrung beim ersten Durchlauf gehören genau so dazu wie das anschließende lesen in der Wiki und dem zweiten Durchlauf der genau so viele Fragen beantwortet wie neue aufwirft.
Kann ich dazu noch mehr sagen? Ja gute Frage… Gegenfrage: Sollte ich dazu noch mehr sagen? Warum liest du das hier überhaupt noch? Wenn du diesen (sehr Half-Life lastigen) Text bis hier hin gelesen haben solltest hast du es wahrscheinlich eh schon durch. Jeder Half-Life-Liebende-Manhack-zerhackende-Vortigaunt hat schon längst aufgehört zu lesen und es bestellt, und jeder andere der sich fragt was schreibt Spiddek hier für ein Sch***, wird schon längst aufgehört haben zu lesen.
Also: Half-Life ist liebe mit einer langen Halbwertszeit und ich fühle mich durch Half-Life Alyx nun wieder frisch verstrahlt um auf Half-Life 3 zu warten. Verliert eure Liebe nicht und spielt es bevor es zu spät ist. City17 wartet auf euch.
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Empfohlen
2445 Std. insgesamt
Verfasst: 09.01.21 16:09
Nach so vielen Jahren hat Half Life Alyx gezeigt, dass First Person Shooter immer weiter auf ein neues Level gebracht werden kann. VR FPS Spiele sind nicht so groß präsent wie normale, jedoch ist das Erlebnis sehr gut umgesetzt worden, sodass es hoffentlich in Zukunft übernommen und erweitert werden kann. Zwar gibt es so manche kleine Fehler welche lustig und mal ägerlich sind, jedoch nach meinen Erlebnisse her machen sie das Spiel im algemeinen spielbar.
In Bezug der Story wurde eine solide Lösung gefunden in Bezug zu Half Life 2: Episode 2 und bin mir sicher, dass es auch für große und lange Half Life Fans sein können.
Auch wenn gute Rechenleistung und das beste Erlebnis mit der Valve Index erbracht werden kann, wird es definitiv keine Enttäuschung werden für die jenigen, welche sich darauf sogar hinarbeiten.
Im ganzen ein Must-Have Titel für jeden leidenschaftlichen Gamer. Und wer das Spiel in vollen Zügen genießen will trotz guten Setups, sollte sich wirklich die Zeit nehmen jedes Detail genauer zu betrachten, da mann definitiv erkennen kann, dass viel Liebe im Detail im Zusammenhang mit gut geklügelter Technologie reingesteckt wurde.
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Empfohlen
1230 Std. insgesamt
Verfasst: 28.12.20 00:56
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Empfohlen
2183 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.20 15:18
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Empfohlen
684 Std. insgesamt
Verfasst: 09.12.20 20:22
I used the Oculus Quest 2 with LINK for it and it was super smooth.
My PC Specs :
GTX 1080 TI 11G
Intel Core i7-8086K 4,50 Ghz
32 GB RAM DDR4
Samsung Solid State Drive 970 SSD
Graphics are great , Gameplay is super smooth and easy to handle, and the Story is nice too.
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Empfohlen
105 Std. insgesamt
Verfasst: 29.11.20 16:34
I don't really like playing violent games, but I've checked it out a few times. What I saw and felt was great
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Empfohlen
883 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.20 23:12
Nein, im Ernst - ich glaube, Valve umhegt und pflegt seine Kreativen noch weitaus mehr als nur das. Und dies ist das Endergebnis:
Eine unglaublich stimmungsvolle VR-Erfahrung. Unglaublich tolle Texturen & Oberflächen. Die ersten paar Stunden war ich vollends damit beschäftigt, wie ein Doofer sogar Leitungsrohre und Wände aus Zentimeternähe zu begaffen :D
Die Rauheit der Oberflächen, das Licht, das sich in ihnen bricht, wie real das in (ECHTEM) 3D der VR aussieht! VR hat ja ohnehin die Eigenart, dass selbst weniger gute Grafik in diesem echten 3D gut wirken kann. Bei Half-Life Alyx sieht man dann aber mal, wie brillant Grafik in VR wirken kann, die von vornherein schon hervorragend ist.
Alleine die Details der Anti-Grav-Handschuhe - man erkennt jedes kleinste Kabel, jeden Chip und jede Diode, es sieht absolut real aus. Ich stehe da und glotze minutenlang sabbernd einfach nur meine Hände an :D
Ebenfalls unglaublich toll gelungen sind die Lichteffekte bzw. die Beleuchtung der Szenerien. Vereinzelte Sonnenflecken, welche durch milchige Fensterscheiben in ansonsten düstere Hotelzimmer scheinen und die dunkle Atmosphäre umso mehr kontrastieren. Glühende Pflanzensporen, die wie Pusteblumensamen durch die Luft schweben und bei Bewegungen der eigenen Hände, wie von einem Luftzug erfasst, ein Stück weiter weg wehen. All diese Details und Feinheiten. Fast alle Objekte sind greif-, werf- und zerstörbar. Was auch zweckdienlich ist: Ich empfehle dringend, JEDEN Karton, jeden Eimer etc. zu bewegen - Munition ist in diesem Spiel relativ knapp, und oft sind Goodies an den sonderbarsten Orten versteckt. Wer hier sorgfältig sucht, der füllt seinen Vorrat mit dankbarem Zusatz auf.
Die extrem gelungene Grafik trägt dann auch viel zur dichten Atmosphäre des Spiels bei. Die anderen großen Faktoren, welche zum großartigen Spielerlebnis beitragen sind:
+ Die erzeugte Spannung - jederzeit kann Dich aus irgendeiner halbdunklen Ecke eine Headcrab anspringen oder ein Zombie um die Ecke schlurfen.
+ Die Audiokulisse - es sind beständig unheimliche Geräusche aus dem Hintergrund zu vernehmen, die einen in steter Angespanntheit verbleiben lassen und die Atmosphäre des Spiels nochmals ungemein verdichten.
+ Hervorragendes Waffen-Handling. Alles ist durchdacht. Jeder Handgriff (nachladen, durchladen etc.) gelingt intuitiv und sicher, kein blödes herumpfrimeln, wie zuweilen in anderen Spielen. Hat man vergessen durchzuladen, blinken die entsprechenden Parts der Waffe rot. Das sind so Kleinigkeiten, wie gesagt, an alles wurde gedacht.
Ach und es gäbe noch vieles mehr - aber jetzt will ich weiterzocken! :D
Negative Punkte kann ich selbst, für mich, keine ausmachen. In diesem Spiel ist alles rund, intuitiv und gut durchdacht. Viele kritisieren die nicht vorhandene deutsche Snychro. Das kann ich verstehen, ist für mich aber nur ein kleines Minus und nichts, was einen vom Kauf abhalten sollte. Zumindest die Texte und Untertitel sind alle in deutsch.
PS: Gespielt mit der Oculus Quest - und nicht die geringsten Probleme erfahren, alles wunderbar. Och, Oculus Quest, Du kleiiiines Knuddelding... ACH DU SCH... DAS IST JA GAR NICHT MEHR DIE QUEST, DAS IST EINE HEADCRAB!!!..... *Pingline Zero, patient dead*
^-^-^-^^^^_____________ _ _
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Empfohlen
678 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.20 23:09
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Empfohlen
1079 Std. insgesamt
Verfasst: 23.11.20 08:33
Möchte jetzt nicht die hunderten anderen Rezensionen wiederholen, aber es ist wohl DIE Referenz in Sachen VR. Einziger Wermuthstropfen stellt für mich die fehlende deutsche Sprache dar. Die Immersion wäre damit noch ein Stück realer weil man die Untertitel nicht lesen müsste und sich auf die Umgebung konzentrieren könnte.
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Empfohlen
1407 Std. insgesamt
Verfasst: 15.09.20 18:17
Wer VR nicht kennt, sollte sich von diesem Spiel verführen lassen und glauben Sie mir, Sie werden die VR-Welt niemals verlassen wollen.
Eines der besten VR Erlebnisse, die ich bis jetzt gemacht habe.
Best Story
Best Gameplay
Best Grafik
Alle anderen Games müssen sich an Half Life Alyx messen lassen .
Spielt es und habt spaß.
Keeping a long story short
Who does not know VR should be seduced by this game and believe me, you will never want to leave the VR world.
One of the best VR experiences I've had so far.
Best story
Best gameplay
Best graphics
All other games have to be measured against Half Life Alyx.
Play it and have fun.
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Empfohlen
462 Std. insgesamt
Verfasst: 18.07.20 22:05
Meine erste Erfahrung mit VR war HalfLife Alyx auf einer Valve Index.
Ich startete auf dem Balkon, vollkommen überwältigt wie gut alles aussah. Ich wollte runter auf die Straße schauen und mich dabei am Geländer festhalten, leider Griff Ich in die Luft...
Anschließend wollte ich eine Glasflasche auf eine Taube werfen, dabei schlug Ich mit ausgestrecktem Finger gegen die Wand, aber den Controller gehts gut.
Nachdem Ich einige Zeit gespielt hatte und mir dann eine Pause genommen habe, erwischte Ich mich mehrmals bei dem Gedanken mich mit dem linken Daumen zu teleportieren oder Gegenstände zu mir mit einem Hand-Rückschellen zu mir zu ziehen.
Nach 1 Stunde Spielzeit habe Ich bestimmt 2 Stunden über meine Erfahrung in Alyx nachgedacht.
Ein Wort: Überwältigend
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764 Std. insgesamt
Verfasst: 13.07.20 16:03
Nach sooo langer Zeit, darf ich wieder Half Life spielen. Nach diesen Klippenhänger (beinah 14 Jahre) in Episode 2 ist es umso cooler HL in VR spielen zu können. Zum Glück habe ich mir letztes Jahr Oculus Quest gegrünt, so konnte ich via PC-Link Kabel spielen. Zwar ist die Auflösung etwas kleiner in der quest, hat aber mich Garnichts gestört und trotzdem immer wieder zu staunen gebracht was für schöne Welt die Jungs und Mädels da gebaut haben.
Klare Kaufempfehlung für jeden der VVR Brille hat oder sich welche zulegen möchte, das ist ein Tittel der darf in keine Bibliothek fehlen ????
Und allein die Möglichkeiten Modden zu können und so spiel weiter ausbauen ist schon ein geiles ding, bin gespannt was da so kommt noch.
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1097 Std. insgesamt
Verfasst: 04.06.20 22:10
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Empfohlen
518 Std. insgesamt
Verfasst: 30.05.20 08:58
Man taucht so weit in die Welt ein, das jeder Stein der sich nicht bewegt (natürlich fängt man an den Boden zu kehren wenn in einem Raum ein Besen liegt) Verwunderung hervorruft.
Einem überwältigten Zombie in die offene Bauchhöle gucken zu können ruft wohligen Grusel hervor.
Wenn von einem andersweltlichen Gewächs leuchtende Sporen aufsteigen steht man ersteinmal da und schaut diesen hinterher oder versucht wie ein Kleinkind, das zum ersten Mal Schnee sieht danach zu schnappen.
Die Panik, die aufsteigt wenn man vor einem Zombie steht und das Magazin der Waffe leer ist, was sich nicht durch einen simplen Klick beheben lässt (mit dem Daumen das Magazin auswerfen, mit der anderen Hand ein neues einlegen und dann durchladen!) ist wirklich stark.
Aber auch von dem VR-Erlebnis abgesehen kann das Spiel überzeugen. Das Underdog Gefühl im Widerstand zu agieren, witzige, aber nicht alberne Dialoge.
Darüber hinaus natürlich der Nostalgiefaktor wenn die geliebten Geräusche aus einem der besten Spiele wieder da sind.
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801 Std. insgesamt
Verfasst: 19.04.20 19:46
Alyx was the reason for me to get into VR and I loved every moment of it!
The world feels so alive. There are so many details around you and so many WTF-moments right from the start, that you often find yourself just looking at some landscapes or details rather than playing.
Movement is very soft and I had no problems with motion sickness.
Combat feels perfect. Every weapon is controlled directly in the game with manual re-load and weapon mode changes.
The story is really well written and kept me interested in the game.
Be aware, in some chapters it has tendencies towards a horror game. However, it was never too spooky to continue. It just really is not for kids.
If you have any interest in good single-player games you must play this game. If you already have a gaming PC up and running a rift s (which is perfect for this game) can be purchased at an ok price. If you want to continue VR-gaming the investment is well worth it. If not, you can currently re-sell the headset with no major losses.
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Empfohlen
1887 Std. insgesamt
Verfasst: 18.04.20 09:53
Mit so viel Liebe zum Detail habe ich nicht gerechnet. Alles macht sein eigenes Geräusch, die Physik ist unglaublich gut umgesetzt und ich hätte Stunden an einer Stelle verbringen können, einfach nur um das komplett auszukosten.
Die Rätsel sind genau richtig gewählt, so daß man sich gut auf die Story einlassen kann und diese haut einen sowieso von den Socken... Versprochen!
Danke Valve ♥
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767 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.20 19:15
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Empfohlen
335 Std. insgesamt
Verfasst: 28.03.20 15:30
Das Spiel ist der Hammer. Aber mein Hirn ist schon matschig. Vielleicht hilft eine Kopfkrabbe zur Massage. :D
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Empfohlen
318 Std. insgesamt
Verfasst: 28.03.20 01:56
valve have dropped the gimmick stigmata and delivered a fully fleshed out world you can dive in. they said alyx couldn't be done in flatpan and goddamn they where right. alyx will probably go down in history like the jump from 2d to 3d. that's how good it is.
if you call yourself a gamer you can't miss this one. because this is one for the history books.
(it has flaws though...duh)
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Empfohlen
804 Std. insgesamt
Verfasst: 27.03.20 19:20
Es hat mir riesig Spaß gemacht, die Welt hautnah zu erkunden und mehr über die Geschichte zu erfahren. Valve zeigt einen sehr kreativen Umgang mit der virtuellen Realität und hat sehr schöne Features eingebaut, die ich so nicht erwartet hätte.
Das Ende war bombastisch und lies mich mit offenem Mund dastehen. Gänsehaut inklusive!
Ich freue mich auf mehr :)
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Empfohlen
3416 Std. insgesamt
Verfasst: 18.04.22 08:55
Beside the game being a ton of fun Gameplay and Story wise, Valve did an amazing job to help players who are new to VR to get a grip of the possibilities of these games and how you can/have to interact with the world.
As much as I liked HL 1&2 and Black Mesa, Alyx is easily my favorite entry in the Half-Life universe. The way it immersed and gave me a feeling for this world is just unbeatable.
If you own a VR Headset and haven’t yet, you own it to yourself to play Alyx.
You won’t regret it.
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Empfohlen
2194 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.22 01:10
☑ You forget what reality is
☐ Beautiful
☐ Good
☐ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ MS-DOS
---{ Gameplay }---
☑ Very good
☐ Good
☐ It's just gameplay
☐ Mehh
☐ Watch paint dry instead
☐ Just don't
---{ Audio }---
☑ Eargasm
☐ Very good
☐ Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ I'm now deaf
---{ Audience }---
☑ Kids
☑ Teens
☑ Adults
☐ Grandma
---{ PC Requirements }---
☐ Check if you can run paint
☐ Potato
☐ Decent
☐ Fast
☑ Rich boi
☐ Ask NASA if they have a spare computer
---{ Difficulty }---
☐ Just press 'W'
☐ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Significant brain usage
☐ Difficult
☐ Dark Souls
---{ Grind }---
☑ Nothing to grind
☐ Only if u care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☐ Too much grind
☐ You'll need a second life for grinding
---{ Story }---
☐ No Story
☐ Some lore
☐ Average
☐ Good
☐ Lovely
☑ It'll replace your life
---{ Game Time }---
☐ Long enough for a cup of coffee
☐ Short
☐ Average
☑ Long
☐ To infinity and beyond
---{ Price }---
☐ It's free!
☑ Worth the price
☐ If it's on sale
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ You could also just burn your money
---{ Bugs }---
☑ Never heard of
☐ Minor bugs
☐ Can get annoying
☐ ARK: Survival Evolved
☐ The game itself is a big terrarium for bugs
---{ ? / 10 }---
☐ 1
☐ 2
☐ 3
☐ 4
☐ 5
☐ 6
☐ 7
☐ 8
☐ 9
☑ 10
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Empfohlen
244 Std. insgesamt
Verfasst: 08.11.21 18:41
I've only played 2.7 hours as I write this as the tension is just too much..
Using a quest 2 with headphones on ultra.
10/10 would cr*p my pants from the comfort of VR again.
I need a cup of tea...
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Empfohlen
11101 Std. insgesamt
Verfasst: 06.11.21 00:23
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Empfohlen
2326 Std. insgesamt
Verfasst: 10.09.21 02:51
???? My 90 year old grandma could play it
???? Easy
✅ Normal
???? Hard
???? Dark Souls
???? Understanding Dark Souls' story
~ GRAPHICS ~
???? MS Paint
???? Bad
???? Meh
???? Graphics don't matter in this game
???? Good (nothing special)
???? Beautiful
✅ Masterpiece
~ MUSIC ~
???? Bad
???? Not special
✅ Good
???? Beautiful
~ Audience ~
???? Kids
✅ Teens
✅ Adults
~ STORY ~
Not important in this kind of games ????
???? Bad
???? Text or Audio floating around
???? Average
???? Good
Lovely✅
~ PRICE ~
???? Free
???? Cheap
✅ Acceptable price
???? Could be cheaper
???? Overpriced
???? Complete waste of money
~ REQUIREMENTS ~
???? You can run it on a microwave
✅ Average
???? High end
???? NASA computer
~ LENGTH ~
???? Very Short (0 - 4 hours)
???? Short (4 - 10 hours)
✅ Average (10-30 hours)
???? Long (30-50 hours) (if you go for everything in the game)
???? Extremely long (50-100+ hours)
???? No ending
~ FUN ~
???? I'd rather watch paint dry
???? Hard to enjoy
???? Repetitive
???? Actually pretty amusing
???? The kind of fun you'll remember
✅ Ride of your life
~ REPLAYABILITY ~
???? It's a one-time experience
???? Only for achievements
✅ If you wait a few months/years
???? Definitely
???? Infinitely replayable
~ Bugs ~
???? Never heard of
✅ Minor bugs
???? Can get annoying
???? ARK: Survival Evolved
???? The game itself is a big terrarium for bugs
~ WORTH BUYING ~
???? No
???? Wait for sale
✅ Yes
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Empfohlen
464 Std. insgesamt
Verfasst: 10.08.21 17:26
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Empfohlen
1101 Std. insgesamt
Verfasst: 07.08.21 13:59
It's also great to see Valve's signature environment storytelling together with the environment leading the player be back with full force. I have really missed that... and yeah, sure - the latter has its flaws, cause you are always risking the player getting stuck, by not telling him precisely what to do in the area, but nevertheless - when done right (like Alyx does it), I am going to prefer getting stuck than being told what to do especially that - with me now being a game developer - it makes me appreciate how much thought was put to make these levels look so well, tell such great small stories and at the same time not be swarmed with detail to the point, where environment hints become invisible as such putting graphics over gameplay. It is really some fantastic level design work and the number of level design iterations had to be crazy to pull it off.
But it's not just story, graphics (as for VR standard), and performance where Alyx shines. The gameplay is a Half-Life's signature mix of action setpieces, first-person cutscenes (where Valve once again, outdone themselves with how naturally these facial animations look, while simultaneously having characters react to the player's actual existence in the world - like come on, it's 2021 now and somehow this is still a problem!) and light environment puzzles, and it's the player to world interaction where everything just *clicks*. Half-Life 2 was already going crazy on having a highly interactive physics system and while pretty much nobody in the industry managed to match Valve's physics precision in over 15 years since Half-Life 2 release, Alyx takes it much farther, somehow managing not to be an outright broken mess. Sure, occasional physics glitches happen (as they pretty much have to with such absurd dependence of physics), but the result achieved by the world objects reacting so naturally to the player's actions is well worth the price. If anything, maybe few more things could be even more interactive (as you often find objects that could work as melee weapons), but at this point - it really is scraping the barrel for issues.
If I were to have any major complaint - I guess it's the stability issues I've experienced with SteamVR, where my Index would often freeze (especially during loading) forcing a full game restart. Other than that - this is also one of the smoothest, least vomit-inducing VR experiences I have had so far (to a point, where - if the game manages not to crash - I could be playing it for 2+ hours and not for a moment feel sick).
So yeah. If you have VR headset capable of running Alyx - get Alyx!
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Empfohlen
1100 Std. insgesamt
Verfasst: 04.08.21 01:09
1. I am extremely sensitive to VR Sickness / Motion Sickness.
2. Alyx got me interested in the world of Half-Life so much, I took a break and played Black Mesa, and the Half-Life 2 Update, followed with MMod EP1 and EP2. Just to get a full greater view on the game.
3. HOLY SHIT G-MAN CAN WE PLEASE HAVE HALF-LIFE 3?!
tldr; Best VR game I own hands down and sucked me into a world with characters and people I will remember for the rest of my life.
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Empfohlen
600 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.21 02:18
Tutorialization and easing in of the player:
Perfectly balanced, eases the player into every element step by step. It does not throw you into ridiculous shooting matches at the beginning. Pacing is therefore brilliant.
Graphics: These are the best graphics I have ever seen in VR.
Performance: I have a very demanding Pimax 8KX (4K native per eye, 150-170 FOV @ 90 hz), and a 3080 Ti. Some lesser games perform much worse than HL Alyx. This game has a very clever and effective auto-tuning of graphics settings, so that you always maintain playable framerates.
Gameplay mechanics: They have taken some of the best ideas of VR design that have already been established by others (and by Valve), and put all the best pieces into this. The use of the index controllers is done masterfully, though it can be tricky to get used to some things, like don't put the right thumb on the thumb touchpad when you want to pick up things, as you will inadvertently get the quick-select menu (weapon, hand or multitool).
Audio: Fantastic.
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Empfohlen
674 Std. insgesamt
Verfasst: 13.06.21 22:36
Graphics:
-Insane. I played on ultra fidelity at high refresh rate since my PC can handle it. There is a substantial difference between good graphics on a monitor VS in VR. I'm not quite sure how they accomplished it, as most areas look insanely real. Lighting with a flashlight or laser acts in the way my brain would expect it to, and the amount of detail on simple things such as a notification posted on a wall made me want to constantly stop and look around the environment. The environments alone make this game worth playing, and are a technological marvel.
Combat:
-Unlike anything I've ever played. Using iron sights on weapons requires you to use one eye, just as you would in real life. Manually having to eject a handgun magazine, grab a new one from your backpack, slam it into the gun, then chamber a round is incredibly fun and satisfying. Reloading in itself is a task that requires mastering, and never gets old. This creates a lot of tense moments of fun, such as being grabbed by a barnacle, only to realize you had two bullets left in the magazine and now need to panic reload. I dropped multiple magazines of ammo trying to panic reload in combat, and this only adds to the realism and tension. The shotgun is similar; having to manually chamber shells, then slam the bolt to load. Never gets old. Also, throwing grenades feels extremely intuitive and natural (IF USING THE VALVE INDEX), and objects throw in the way I'd expect them to. If you have a larger play space, you can physically move around to duck behind cover, walk through doors with your gun ready, shoot around corners, dodge projectiles, etc.
Puzzles:
-Clever use of interaction and physics makes puzzles really interesting and fun in a way that you haven't encountered in other games. Defusing bombs for example is essentially a minigame of trying to carefully thread a needle through small rings without touching them, while being on a timer. Your success is purely based upon your dexterity, and if you fail it all blows up in your face (literally).
Audio:
-I played using the Valve Index, which has the built-in headphones that float near your ears. These provided the most realistic environmental sound I've ever experienced in a game. I'm not sure how Valve even accomplished this. There is excellent kick and bass to guns and things in the environment. At one point I took my VR headset off because I thought an actual bee was in my apartment, but it was the game.
Story:
-I don't want to spoil anything, but the story was FAR better than I thought it would be, and adds A LOT of intriguing questions to the series. There are some extremely key moments in the game that make you stop and be like O_O
TLDR:
-Half-Life Alyx is a technological marvel, and easily makes up for the 15+ year wait for Half-Life 3. I can only hope Half-Life 3 is this good. Far and away one of the most incredible experiences in gaming I've ever had. I 100% recommend buying a Valve Index to play this, since the game was designed specifically for it. Being able to fully open your hand to throw objects or sift through a box of supplies is FAR more immersive, and the built-in audio system of the Index is phenomenal. Even without it though, you will enjoy this.
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Empfohlen
507 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.21 07:40
⠸⡇⠀⠿⡀⠀⠀⠀⣀⡴⢿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣷⣦⡀
⠀⠀⠀⠀⠑⢄⣠⠾⠁⣀⣄⡈⠙⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣆ it's good
⠀⠀⠀⠀⢀⡀⠁⠀⠀⠈⠙⠛⠂⠈⣿⣿⣿⣿⣿⠿⡿⢿⣆
⠀⠀⠀⢀⡾⣁⣀⠀⠴⠂⠙⣗⡀⠀⢻⣿⣿⠭⢤⣴⣦⣤⣹⠀⠀⠀⢀⢴⣶⣆
⠀⠀⢀⣾⣿⣿⣿⣷⣮⣽⣾⣿⣥⣴⣿⣿⡿⢂⠔⢚⡿⢿⣿⣦⣴⣾⠸⣼⡿
⠀⢀⡞⠁⠙⠻⠿⠟⠉⠀⠛⢹⣿⣿⣿⣿⣿⣌⢤⣼⣿⣾⣿⡟⠉
⠀⣾⣷⣶⠇⠀⠀⣤⣄⣀⡀⠈⠻⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡇buy it
⠀⠉⠈⠉⠀⠀⢦⡈⢻⣿⣿⣿⣶⣶⣶⣶⣤⣽⡹⣿⣿⣿⣿⡇
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠉⠲⣽⡻⢿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣷⣜⣿⣿⣿⡇
⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⢸⣿⣿⣷⣶⣮⣭⣽⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠇
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣀⣀⣈⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠇
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
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Empfohlen
264 Std. insgesamt
Verfasst: 30.04.21 12:56
???? My 90 year old grandma could play it
???? Easy
✅ Normal (requires aiming as primary skill which isn't very hard at all)
???? Hard
~ GRAPHICS ~
???? Bad
???? Meh
???? Graphics dont matter in this game
???? Good
???? Beautiful
✅ Masterpiece (easily the best and most visually stunning VR game out there)
~ MUSIC ~
???? Bad
???? Not special
???? Good
✅ Beautiful
~ STORY ~
???? This game has no story
???? Like playing Temple Runners for the story
???? It's there for the people who want it
???? Well written
✅ Epic story (easy to follow and understand, holds weight and steaks)
~ PRICE ~
???? Free
???? Underpriced
✅ Perfect Price
???? Could be cheaper
???? Overpriced
???? Complete waste of money
~ REQUIREMENTS ~
???? You can run it on a calculator
???? Average
✅ High end
???? NASA computer
~ LENGTH ~
???? Short (2 - 15 hours)
✅ Average (15-50 hours)
???? Long (50-90 hours)
~ FUN ~
???? Hard to enjoy
???? Repetitive
???? Actually pretty amusing
???? The kind of fun you'll remember
✅ Absolute ride of your life
~ REPLAYABILITY~
???? It's a one-time experience
✅ Only for achievements
???? Definitely
???? Infinitely replayable
~ WORTH BUYING ~
???? No
???? Wait for sale
✅ Yes Absolutely
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Empfohlen
2698 Std. insgesamt
Verfasst: 27.02.21 21:20
???? AHH AHH AHH
☐ AHH AHH
☐ AHH
☐ OOH OHH
☐ OOH
☐ oog
☐ awk
---{Tree Climbing}---
☑ AHH AHH AHH
☐ AHH AHH
☐ AHH
☐ OOH OOH
☐ OOH
☐ awk
---{*Jungle Noises*}---
???? AHH AHH AHH
☐ AHH AHH
☐ AHH
☐ OOH OOH
☐ OOH
☐ awk
---{People Able to Return to Monke}---
☐ Kids
???? Teens
???? Adults
☐ All
---{Banana power required}---
☐ Stick
???? Stone
☐ Metal Box
☐ Big Metal Box
☐ Flying Box
☐ Skybox
---{Monke Prowess Needed}---
☐ Monke Crawl
☐ Monke Hop
☐ Monke Jump
☐ Monke Acrobatics
???? Monke Arms Required
☐ Need to begin as Monke
---{Banana Grind}---
???? Grab Banana
☐ Look for Banana
☐ Banana Farm Would be Good
☐ Banana Farming
☐ Banana Plantation
☐ Overthrow Government to Form Banana Republic
---{Monke Story}---
???? You are Monke
☐ You are Monke
☐ You are Monke
☐ You are Monke
☐ You are Monke
☐ You are Monke
---{Monke Time}---
☐ A Little Monke Time
☐ Small Monke Time
☐ Adequate Monke Time
???? Monke Journey
☐ You Live as Monke
---{Price}---
☐ 0 Banana
☐ 1 Banana
☐ 5 Banana
???? 10 Banana
☐ Rip the Vendor's Face Off In a Fit of Rage
---{Bugs}---
☐ No Bug in da Jungle
???? Saw a Bug
☐ Anthill in da Corner
☐ Bugs All Over
☐ Bugs Consume da Jungle
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Empfohlen
888 Std. insgesamt
Verfasst: 24.02.21 23:02
Half-Life: Alyx sets a new standard of what VR games should look like and I'll remember experiences from every single chapter of the game for a long time. Story, gameplay, puzzles, visuals, people, everything is incredible and it is obvious Valve still have the capacity to push out games surpassing their previous titles. The feeling of doing anything, especially shooting and handling the guns, is also so great, even to someone who has never shot a real gun before. The only criticism is that at the end, I felt like I wanted... more. The game builds up to an incredible climax and then leaves you hanging, as you know the greatest VR experience you've had so far is over. Just like Half-Life is followed by Half-Life 2, which then has two episodes to expand its gameplay, I feel that I strongly want Valve to create Half-Life 3 in VR in a similar fashion. It would be beautiful to see Valve compile everything they learnt from HL:A and further the Half-Life story while setting another precedent for the future of VR gaming.
10/10, will play again at some point.
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Empfohlen
1244 Std. insgesamt
Verfasst: 11.01.21 22:59
It runs pretty smoothly on my system (core i7 6700k, 1070 gtx) on medium even though it recommends low. Sure the textures aren't as crisp or colors as vibrant on a regular monitor, but being in the center of it all is totally worth it.
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Empfohlen
747 Std. insgesamt
Verfasst: 16.12.20 09:05
Suddenly in my peripheral vision, I saw something move. The soldier had gone around the corner instead of straight back and was waiting in my blind spot.
There I was standing out in the open totally exposed. I dove to the ground (literally) and started shooting from behind a barrel. The combine soldier had an automatic weapon and returned fire, knocking the barrel over. I lay prone and vulnerable, as the soldier reloaded.
Desperate, I instinctually reached out and lifted up the barrel again and braced my hand against it to secure it as another volley of fire came in. This time the barrel stayed in place. I peaked out from behind it, took aim and head-shot the fucker.
Quite possibly the best experience I've ever had in a game.
I haven't finished it because my graphics card crapped out, but wow!
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Empfohlen
1576 Std. insgesamt
Verfasst: 14.12.20 09:32
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Empfohlen
1971 Std. insgesamt
Verfasst: 10.10.20 04:33
???? You forget what reality is
☐ Beautiful
☐ Good
☐ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ MS-DOS
Source 2 is easily the most realistic engine to date, no doubt. I mean, check out that booze shader.
---{Gameplay}---
☐ Very good
???? Good
☐ It‘s just gameplay
☐ Mehh
☐ Watch paint dry instead
☐ Just don't
It's a shooter. There isn't anything special really except for the gravity gloves which are super super fun.
---{Audio}---
☐ Eargasm
☐ Very good
???? Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ I'm now deaf
Pretty good sountrack, pretty similiar to Half-Life 1 and 2's soundtracks. You can also easily distinguish what's ahead based off of the sound they make and their voices.
---{Audience}---
☐ Kids
???? Teens
???? Adults
☐ All
It's a shooter, so probably don't give this to your 7 year old kid.
---{PC Requirements}---
☐ Check if you can run paint
☐ Potato
☐ Decent
☐ Fast
???? Rich boi
☐ Ask NASA if they have a spare computer
As I was saying earlier, Source 2 is the most realistic engine out there right now, so it's not gonna run all that well, but even though it's so graphically advanced, it's fairly optimized for how good it looks.
---{Difficulity}---
☐ Just press 'W'
☐ Easy
???? Significant brain usage
☐ Easy to learn / Hard to master
☐ Difficult
☐ Dark Souls
It's pretty straightforward gameplay wise. Shoot bad guy and maybe hide from bad guy and wait for him to push onto you then blast him with 3 shotgun shots.
---{Grind}---
???? Nothing to grind
☐ Only if u care about leaderboards/ranks
☐ Isnt necessary to progress
☐ Average grind level
☐ Too much grind
☐ You‘ll need a second life for grinding
It's a Half-Life game. There is literally nothing to grind.
---{Story}---
☐ No Story
☐ Some lore
☐ Average
☐ Good
☐ Lovely
???? It‘ll replace your life
Since it's a Half-Life game, it's packed with answers to previous questions, yet still manages to raise even more questions.
---{Game Time}---
☐ Long enough for a cup of coffee
☐ Short
???? Average
☐ Long
☐ To infinity and beyond
Simple 12-15 hour long game.
---{Price}---
☐ It’s free!
???? Worth the price
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ You could also just burn your money
Even though $60 is pretty expensive for most games, Half-Life Alyx is 100% worth the money because it's Half-Life 3: VR.
---{Bugs}---
☐ Never heard of
???? Minor bugs
☐ Can get annoying
☐ ARK: Survival Evolved
☐ Fallout 76
Out of 2.5 playthroughs, I've only encountered one gameplay bug, where you ride an elevator and my gnome fell through the floor. Other than that, there all visual glitches from what I've seen.
---{Extra Notes}---
• Is Half-Life 3
• The achievements aren't particularly challenging at all. I 100% the game in only 30 hours.
• There's a workshop that is fairly active, but most mods are just maps that were quickly thrown together or they're gameplay modifiers, but sometimes you can find a nice pistol reskin or a whole new actual gameplay map.
---{Conclusion}---
Half-Life 3 with the most graphically advanced engine to date, and an amazing story that manages to raise more questions than it answered. Got me into Half-Life series even more and has made me hyped for the eventual release of actual Half-Life 3. 97/100
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Empfohlen
1621 Std. insgesamt
Verfasst: 09.09.20 04:55
The story is fantastic. I was dumbstruck so many times, just left there standing and staring. The size and scale of objects is represented so much better in VR. I feel like I never really understood how big a Strider was but now they're terrifying. Solid comedy, major spooks, fun puzzles, extreme tension. Without spoilers I have to say the ending knocked my socks off and I can't wait for more.
It's hard to describe the feeling of just fumbling through drawers and peeking around shelves to look for objects with your hands. The gloves are so much fun to use and it feels so fantastic to snatch things out of the air. Reloading feels amazing. Forgetting to chamber a round in my pistol made me smile every time I heard that horrible click because I just loved how if you missed a step reloading it bit you when it mattered. Finding a clip on a shelf when you're out of ammo, flicking it toward yourself, catching it in your off hand and slamming it into a gun before having to chamber the round, aim and shoot? All while manhacks are flying at you and Combine are flanking? It's exhilarating,
I've always considered myself very able to immerse myself in a game but this is something on another level completely and it's really hard to explain why. I thought it would be good but this was unbelievable.
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873 Std. insgesamt
Verfasst: 03.09.20 00:51
Half-Life: Alyx Review
Half-Life: Alyx has to be one of the best games I have ever played this year right. Half-Life: Alyx is the VR system seller for me. I was one of those people where I was very skeptical about buying a VR headset just to play this game. Half-Life: Alyx is my very first VR experience and it really blew me away! The very first chapter you look at the view and interacting with different items and picking up a marker just to draw on the window was amazing and you can saying I spent about the first 20-30 minutes in the game just messing around and interacting with objects and grabbing bottles and just throwing them and breaking them.
As the player progresses in the story, you meet new enemies, get new items, and you get to upgrade your weapons to make things easier for you. Exploring in Half-Life: Alyx kinda does rewards you with an item that is called Resin. The more you collect the more options you have to choose to upgrade your weapons. Depending on what difficulty you play on the enemies aren't really hard. Yes, some enemies have their moments such as head crabs but you get used to seeing them and they aren't really terrifying like the first time you see head crabs but in VR. Valve did a really good job with player progression and also they made sure the atmosphere of Half-Life: Alyx felt right for this game which they nailed it!
For the story (NO SPOILER), this game takes play between Half-Life and Half-Life 2! I felt like this game really opens many things for the Half-Life franchise.
I am very excited with whatever Valve releases and hopefully many more innovation from them will come. The reason why I say that is because I feel like Valve has done the impossible and something new this year. VR is an experience, and to be able to play a full single player game and has a rich story is amazing. Every detail and almost every object in this game can be interacted. I had my fun playing this game and especially since it's my very first VR game. For people who are still going to buy a VR soon. PLAY THIS GAME! Trust me, this game is amazing and I feel like every person should experience Half-Life: Alyx.
Half-Life: Alyx is a master piece for me. New experience and many innovation. Very good game!
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Empfohlen
1037 Std. insgesamt
Verfasst: 31.08.20 00:39
Almost every VR game I have played, none of them have come close to Half Life: Alyx
- The mechanics are amazing, it feels like your really shooting a gun, and when you load/reload it feels so real.
- When you hit, push, throw, or pick something up its almost exactly how it would feel in real life.
- The detail... its almost to much, the sky, the items, the buildings, the machines, and the people all look astonishing.
- The story is an amazing experience that you get easily addicted to.
The game is just breathtaking
I cant wait to play more!
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Empfohlen
913 Std. insgesamt
Verfasst: 19.07.20 03:42
This work fundamentally pushes the half life universe forward as well. Which feels like nothing less than a miracle at this point.
All in all, Valve has once again produced quality work in a way that I pray will be every bit as revolutionary as Half Life 1 and Half Life 2 were. The bar has once again been raised, I just hope it doesn't take them 13 years for the next one.
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Empfohlen
996 Std. insgesamt
Verfasst: 30.05.20 19:33
Edit: Something I forgot to mention is that I would've easily sunk 50+ hours into it playing this game on harder difficulties, unlocking achievements and trying out some of the excellent mods coming out. Unfortunately, I get sick easily playing VR: dizziness, headaches, eye strain, upset stomach.. you name it, I've experienced it all. And yet this is the only VR game out of the many ones I've tried that kept me playing until the very end despite all the discomfort that comes with VR. This should be an indication of how much I enjoyed playing it.
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Empfohlen
861 Std. insgesamt
Verfasst: 18.04.20 09:10
~ DIFFICULTY ~
???? My 90 year old grandma could play it
???? Easy
✅ Normal (requires aiming as primary skill which isn't very hard at all)
???? Hard
~ GRAPHICS ~
???? Bad
???? Meh
???? Graphics dont matter in this game
???? Good
???? Beautiful
✅ Masterpiece (easily the best and most visually stunning VR game out there)
~ MUSIC ~
???? Bad
???? Not special
???? Good
✅ Beautiful
~ STORY ~
???? This game has no story
???? Like playing Temple Runners for the story
???? It's there for the people who want it
???? Well written
✅ Epic story (easy to follow and understand, holds weight and steaks)
~ PRICE ~
???? Free
???? Underpriced
✅ Perfect Price
???? Could be cheaper
???? Overpriced
???? Complete waste of money
~ REQUIREMENTS ~
???? You can run it on a calculator
???? Average
✅ High end
???? NASA computer
~ LENGTH ~
???? Short (2 - 15 hours)
✅ Average (15-50 hours)
???? Long (50-90 hours)
~ FUN ~
???? Hard to enjoy
???? Repetitive
???? Actually pretty amusing
???? The kind of fun you'll remember
✅ Absolute ride of your life
~ REPLAYABILITY~
???? It's a one-time experience
✅ Only for achievements
???? Definitely
???? Infinitely replayable
~ WORTH BUYING ~
???? No
???? Wait for sale
✅ Yes Absolutely
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Empfohlen
1287 Std. insgesamt
Verfasst: 11.04.20 13:22
2003: I saw the first teasers for Half-Life 2 and was really excited
2004: Half-Life 2 was released and i really fell in love with gaming and for the next couple of years Source Engine games was my favorite games. And i really liked Half-Life 2 Episode 1 and 2
2019: Half-Life: Alyx trailer was released and i was excited for a new Half-Life game again, even tho i dident have a VR set
2020: I bought a VR set and played Half-Life: Alyx for the first time, and after all these years of waiting for something new in the Half-Life universe.. the wait was worth it 10/10
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Empfohlen
817 Std. insgesamt
Verfasst: 27.03.20 01:54
By some miracle, Half-Life: Alyx is that bygone fascination you once had when you first stepped foot in Skyrim or took a drive through Los Santos - a feeling that for myself had become absent for almost a decade.
Alyx is the return of that lost feeling, amplified tenfold.
Seriously, aside from the worldwide 'Valve Is Back' hype, the game is a concrete 10/10. Passion has been put into all aspects of the game and it is blatantly clear that Valve are trying to push the VR industry far forward. Alyx has clearly proven that the typical keyboard or controller video game has unavoidable barriers to immersion, and that it's about time virtual reality became standard for every household - with Alyx being the principle step in this direction.
Alyx's journey through City 17 - it's intense, well-paced and is enriched by Valve's trademark humour. You do not need to have knowledge on the previous titles to follow and empathize with the characters, yet diehard HL enthusiasts will agree that this game gives you goosebumps from start to end. Lore and familiar references are scattered along the levels, and Russel is a very cosy addition to the franchise.
Almost every object in the game feels completely authentic when you grasp it, and the functions of the knuckles controllers deeply add to the immersive experience. Crumpling a can in your palm or squeezing a Xen grenade to arm it feels very convincing and unrelentlessly fun. Sound design in Alyx is both nostalgic and intuitive, with tiny details you don't initially expect - a notable object being the condiment tins which you can shake by your ear to hear the grains slosh around inside. High above all this is the extensive focus on haptics, which are tightly synchronised with the visuals; holding an object pulsating with electricity feels like the knuckles controller is about to explode in your grasp... it's next level.
Jeff deserves an entire review on it's own, but I won't spoil. It was by far one of the most intense experiences I've ever had in a video game and Valve gloated every last ingredient.
Alyx has minimal downsides, which I felt hadn't disconnected me from the experience. Aside from a few day one bugs, the game ran remarkably smooth throughout the campaign. Melee isn't an option, which I was surprised about given the prominence of the crowbar in previous Half-Life games - though it didn't cross my mind while playing. While the small interactive scenarios were super fun, such as the ability to draw on windows with markers or play the piano, they felt way too short-lived and could've been utilised more frequently - again, this is something I didn't notice in my first playthrough and did not damage the experience.
Does Alyx ruin the current VR library? Surprisingly no; perhaps it's best compared to how phone apps contrast with experiences played on a computer or console - they're fun to toy around with, but the technology is still considerably behind and we accept that because they're enjoyable in their own regard. Boneworks still holds a firm spot in the library and is still a must-buy for VR owners. I'm very optimistic that both Alyx and Boneworks will substantially shake up the future of VR game design, and the gaming industry as a whole.
Half-Life: Alyx seemlessly fits into my top 5 favourite games of all time, and words can't describe my excitement for the upcoming mods and maps.
Exceptional job, Valve!
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Nicht Empfohlen
38 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.20 17:51
keeps hanging and glitching. im assuming my graphics card isnt up to the job ?
im going to update drivers and restart and see what happens
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Empfohlen
18 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.20 17:15
Weiterlesen
Empfohlen
816 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.20 17:01
For VR, Valve added many new game mechanics, like the gravity gloves, gun reloading mechanics, a multi-tool for hacking & puzzling. And it all works intuitively, and feel great. Most things around you are grabbable, throwable, and breakable. Most items have realistic weight too. I think that’s important as it encourages exploration and increases immersion.
And yes, the game works with most controllers, I tried it with the Valve Index controllers, HTC VIVE controllers & Oculus Touch controllers. They all worked perfectly fine, and it doesn’t make the gameplay any less fun. Although, I did find using the Index controllers to be cooler as it feels the closest to the gravity gloves in-game.
It also seems like Valve designed the game comfort-first without sacrificing immersion. There are a lot of options available for the ones with VR legs and the ones who don’t. If you don’t have your VR legs, make sure to check all the comfort options on the menu. There are even accessibility options and streamer options—something for everyone.
Watch my full review here where I go in-depth about these VR mechanics without spoiling the story: https://youtu.be/CyxPgJvaKcU
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Empfohlen
2967 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.20 17:00
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Release:23.03.2020
Genre:
Ego-Shooter
Entwickler:
Valve Cooperation
Vertrieb:
Valve Cooperation
Engine:
Source-Engine
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
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