Going Medieval
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Über das Spiel
In der Welt von Going Medieval liegt die Gesellschaft des dunklen Zeitalters am Boden. Ende des 14. Jahrhunderts sind 95 % der Bevölkerung aufgrund der grassierenden Pest umgekommen. Als Folge dieser Seuche wird das Land von der Natur zurückerobert.
Die Überlebenden steigen schließlich aus der Asche der Gesellschaft auf. Nun musst du eine solche Gruppe anführen. Baue ihnen ein Zuhause und beschütze sie vor Gesetzlosen, Barbaren und Fanatikern in einem klassenlosen, grenzenlosen und gesetzlosen Zeitalter nach der Katastrophe.
ERRICHTE DEINE FESTUNG
Plane, baue und erweitere deine Siedlung von einer kleinen Holzhütte zu einer kolossalen Burg aus Stein. Mit einfach zu bedienenden 3D-Gelände-Tools kannst du die perfekte Festung erschaffen, von gewundenen unterirdischen Kavernen bis hin zu ausgedehnten mehrstöckigen Festungsanlagen.
Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: AMD or Intel, 3 GHz (AMD A10 7850K, Intel i3-2000)
- GFX: AMD/NVIDIA dedicated GPU, 2GB dedicated VRAM (Radeon HD 7870, Geforce GTX 750)
- RAM: 8 GB RAM
- Software: Windows 7 64-bit
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: AMD or Intel, 3.3 GHz (AMD FX 8300, Intel i5 3000)
- GFX: AMD/NVIDIA dedicated GPU, 4GB dedicated VRAM (Radeon R9 380, Geforce GTX 960)
- RAM: 16 GB RAM
- Software: Windows 10 64-bit
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
33904 Std. insgesamt
Verfasst: 03.12.23 09:14
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Empfohlen
1072 Std. insgesamt
Verfasst: 31.10.21 13:45
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Empfohlen
1635 Std. insgesamt
Verfasst: 23.08.21 12:26
The only thing I really dont like in this Game is how you deal with enemys you killed.
You gotta burry them quickly or probably all your Settlers will go Rogue because they saw a dead Body.
After the Battle you have to spend 6 days or longer (depends on your current state in the Game how many Raiders will come) to clean up the mess.
I would appreciate if the Devs introduce a alternative Game Mechanic or smth like this.
Even though I totally recommend this Game to all Gamers who like this Sort of Games.
9/10
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Empfohlen
554 Std. insgesamt
Verfasst: 09.08.21 05:53
8 out of 10 points and thus a clear buy recommendation!
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Empfohlen
3080 Std. insgesamt
Verfasst: 31.07.21 01:54
Ok, ich habe noch nicht viele Stunden runter, Bugs gab es aber bisher keine. Das Game läuft flüssig und stabil.
Über die Grafik lässt sich streiten...wer aber Rim world bereits mochte der weiss, das es bei diesem Game nicht auf die Grafik ankommt, sondern um das Flair, dass dieses Game ausmacht...und das ist hier definitiv wieder gegeben.
Die GUI ist neu...und dadurch natürlich ungewohnt. Es dauert ein wenig, bis man weiss, wie was zu machen ist...tatsächlich wurde das Rad aber glücklicherweise nicht neu erfunden....erinnert man sich an die Rim World GUI dann ist man schnell wieder drin denn das Prinzip ist das Selbe.
Ungewohnt ist auch, dass man jetzt verschiedene Höhenstufen hat...man kann also sein haus unterkellern, oder Türme bauen. Das hört sich erstmal harmlos an, ist aber fundamental wichtig, wenn es um die Nahrung geht. Nun, was hat ein Turm mit Nahrung zu tun? Garnichts...aber ein Keller sehr wohl, denn da wir uns, im Gegensatz zu Rim world, im Mittelalter befinden, gibt es weder Strom noch Kühlschränke ...verdammte Axt :D
Ausserdem ist noch ein neuer Punkt hinzu gekommen...Religion...hat bei Rim World noch ein Billiard Tisch gereicht, so sind die Siedler jetzt etwas anspruchsvoller...neben Unterhaltung, Alkohol und Nahrung will auch ihr Glaube gepflegt werden. Balsam für die Seele...viel Arbeit für den Spieler ;D
Die Steuerung ist wie gewohnt ok...eine Maus reicht...Tastatur wird kaum gebraucht...alles praktisch und intuitiv...
Sound...weder langweilig noch aussergewöhnlich...der Sound passt zum Game und nervt nicht. Nicht mehr und nicht weniger. Ist eben EA ;)
Fazit:
Alles in allem...wer Rim World mag, der wird hier, nach einer kurzen Umgewöhnungsphase, bestens bedient.
Die Grafik ist mager wie immer, aber das Rim World Feeling ebenfalls. Man merkt spürbar, dass es noch EA ist, aber das Game wird stetig weiter entwickelt und Bugs sind mir nicht aufgefallen.
Ok, 20€ für EA ist Grenzwertig...wer Rim World nicht kennt, also nicht weiss, ob er diese Art von Spiel mag, dem kann ich nicht viel raten. Allen anderen kann ich es nur empfehlen. Ist jetzt schon sein Geld wert.
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Empfohlen
10476 Std. insgesamt
Verfasst: 13.07.21 19:33
Wenn hier nur die hälfte der noch angepeilten Ziele implementiert werden, ist das schon ein geiles Spiel, ich habe etliche Stunden investiert und werde noch mehr reinstecken. Freu mich jetzt schon auf das nächste Update und bereue keinen Cent.
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Empfohlen
3770 Std. insgesamt
Verfasst: 04.07.21 12:09
Allerdings muss das spiel noch von der Hardware Seite optimiert werden. Bei 17 Dorfbewohner und einen Angriff von nochmal 17 Einheiten (sprich 34) wurde aus dem sonst flüssigen Spiel einen 0,1 FPS Sliedeshow. Auch Grafik Einstellungen aus ein Minimum drehen brauchte dort keine Verbesserung. Dies führte auch dazu das ich den ersten Spielstand nach. ca 25h aufgab.
Nach rund 20h hatte ich alles was in dieser Version an Technologien gibt erforscht und angewendet. Allerdings gibt es derzeit noch genung Materialen die keinen Zweck haben (Gold oder Leder) und Gegenstände im Auswahl Menüs meiner Bewohner die man noch bauen kann. Dort sieht es also so aus, als ob noch mehr kommen wird.
Aufgrund des Bausystems deutlich mehr zeit, als die oben genannten 20h, in einen Spielstand versenken um sich seine Traum Burg bzw. Siedlung zu bauen.
Die Perfekte Burg hab ich aktuell immer noch nicht. Also noch mal ran und die Bewohner zum Steine abbauen schicken......
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Empfohlen
900 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.21 19:32
Tipp: Nehmt jeden Siedler an, denn aktuell gibt es keinen anderen Weg diese zu bekommen.
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Empfohlen
1323 Std. insgesamt
Verfasst: 22.06.21 12:44
Ist halt, wie schon 1000x hier erwähnt, teilweise wie rimworld
Der unterschied zu Rimworld sind der 3D Style, weshalb man mit highground gut arbeiten kann; kürzere zeit Intervalle, was das Spiel etwas strategischer mit den ressourcen gestaltet und man bekommen nicht so einfach derzeit Bewohner für die Stadt. die müssen schon zu einem kommen, da Rekrutierungen von Gegnern noch nicht implementiert sind (zumindest derzeit keine Möglichkeit dafür gesehen).
Ich Persönlich habe keine bugs bisher gefunden, nur ist ist die KI/AI ab und zu etwas dämlich was z.b. das jagen angeht, da die sich krankhaft strickt an Schlafenszeiten halten xD hatte schon den Fälle das mein jäger 2-3h zu nem Tier gerannt ist und kurz vor dem ersten Schuss umgedreht ist und nachhause zum schlafen gerannt ist :D
im großen und ganzen ist es aber eines der besten Spiele die ich je in einer Alphaphase erlebt habe.
Es besitzt keine bemerkbaren Bugs, es basiert mit den Menüs auf dem Rimworld prinzip (prios, schlafzeiten etc.)
An die Steuerung gewöhnt man sich relativ schnell, da es wie gesagt 3D ist und somit man in die Höhe/Tiefe bauen kann.
Terraforming ist in gewissen Zügen auch drin (abbau auf jedenfall - nur der aufbau von Erde fehlt noch)
die Gebäude und Böden sind ebenfalls an Gravitation gebunden. Heißt - fehlt unter dem Holzboden zu viel Halt und z.B. Stützbalken fehlen, dann kracht dir ein Teil ein.
Schießt ein Katapult auf dich(ja die gibts hier auch^^) und reißt die ein Teil der Wand ein, dann kann es gut sein, dass die ein Teil der oberen Etage auch einstürzt :D (fatal im Winter)
Mit den neuen patches kommt dann das Traveln und Handeln mit anderen Städten dazu, sowie das Rekrutieren von Gegnern und Angriffe gegen feindliche Städte :)
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Empfohlen
455 Std. insgesamt
Verfasst: 21.06.21 15:24
☐ Very good
☑Good
☐ Nothing special
☐ Okay
☐ Bad
Graphics-
☐ Masterpiece
☑ Beautiful
☐ Good
☐ Will do
☐ Bad
☐ Awful
Audio
☐ Amazing
☐ Very good
☑ Good
☐ Decent
☐ Not too bad
☐ Bad
Audience
☐ Kids
☑ Teens
☑Adults
☐ Everyone
Story-
☐ Lovely
☐ Good
☐ Average
☐ Not great
☑ None
Difficult-
☐ Just press a bunch of buttons
☐ Easy
☐ Significant brain usage
☐ Easy to learn / Hard to master
☑Not so easy
☐ Difficult
☐ Dark Souls
Grind-
☐ Nothing
☐ Only if you care about leaderboards/ranks
☑ Isnt necessary to progress
☐ A bit grindy sometimes
☐ Average grind level
☐ Too much grind
☐ Insanity
Game Time-
☐ Short
☐ Average
☐ Long
☐ Depends on you
☑ Endless
Price
☐ Just buy it
☑ Worth the price
☐ Wait for sale
☐ Maybe if you have some spare money left
☐ Not recommended
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Empfohlen
723 Std. insgesamt
Verfasst: 20.06.21 17:59
Ich habs mir gekauft und behalten, weil man das Potenzial spürt, aber es ist eben ein EA-Steam-Spiel und da darf man kein fertiges Spiel erwarten. Wer Rim World mag auf jeden Fall zugreifen und die Entwickler*innen unterstützen!
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Empfohlen
4050 Std. insgesamt
Verfasst: 20.06.21 13:45
Survival-Game trifft Aufbaustrategie und Management. Mir hat es viel Spaß bereitet. Managementteil erinnert mich stark an ONI von Klei.
Leider kommt dann später ein ziemliches Loch weil die Herausforderungen fehlen. Versprochen wurde viel vom Entwickler, mal abwarten wann da wirklich Content nachkommt.
Und lasst euch nicht vom Trailer täuschen, Schön bauen ist ok, bringt spielerisch aber überhaupt keinen Vorteil, auch die gestellten Szenen im Trailer sind nicht wirklich vorhanden.
Es folgen die obligatorischen Pro und Kontra's :)
PRO:
+läuft stabil hatte keine Abstürze/Lags
+kurze Ladezeiten
+Mapgenerator
+mehrere Ebenen zum bauen. Egal ob in die Tiefe oder Hoch hinaus
+Sehr viele Gegenstände
+Management hat einen sehr großen Umfang von
Tagesablauf
Arbeitseinteilung
Stärken und Schwächen deiner Siedler
Ausrüstung usw.
+Einige Bauteile mit vielen Variationen und vielen Möglichkeiten
+ Raumtypen für Arbeitsspeed Boni
+Bauphysik mit Gewicht, Dämm- und Panzerungswerten
+Balance bei der Fauna ist wichtig, wer im Sommer alle Tiere auf der Map tötet steht im
Frühjahr ohne neue Beutetiere da
Kontra:
-dumme Gegner KI ist keine Herausforderung, viele Bogenschützen, Burggraben, ein einziger Eingang machen das schon.
-Kein vernünftiges Kampfsystem vor allem beim Nahkampf, nicht wie im Trailer Mann gegen Mann sondern wilde Massenschlägerei. Ärgerlich wenn dann ein wichtiger Charakter stirbt zbs. der Schmied oder Schneider
-kein wirklicher Endgamecontent bzw Ziele
-Sound stellenweise zu laut zbs. Donner reißt dir halb die Ohrmuschi kaputt. Hintergrundmusik eintönig und immer gleich
-zu wenige Raumtypen
-Bausystem oft nervig wegen falscher Ebene. Abreißen von großen Bodenkachelnflächen extreme Klickarbeit. Besser wäre das der alte Boden automatisch abgerissen wird und der neue direkt drauf.
-Ebenenwechsel sorgt oft für konfuse Situationen beim setzen der Elemente
- extrem nerviges Lagersystem mit Stellplätzen am Boden, das muss echt anders gemacht werden.
Ich hatte viel Spaß und hoffe das schnell Belagerungen, Handel usw. nachkommen!
Daher Daumen hoch :)
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Empfohlen
10408 Std. insgesamt
Verfasst: 19.06.21 10:53
Es ist jetzt schon sein Geld wert, abgesehen davon was noch kommen wird und ich bin froh es gekauft zu haben.
Manchmal gibt es diese kleinen Perlen in die man sich auf den ersten Blick verliebt und dies ist so eine kleine Perle. :D
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Empfohlen
626 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.21 21:58
Bisher habe ich keine Negativen Punkte zu nennen, denn es läuft für ein Early Access, sehr gut.
Ich kann das Spiel weiter empfehlen und zeitnah soll rein Roadmap online gehen. Auf neuen Content freue ich mich schon. Ich habe aber bei weitem noch nicht alles gesehen.
Empfehlung geht raus
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Empfohlen
2864 Std. insgesamt
Verfasst: 09.06.21 18:14
Gameplay-
☐ Very good
☑Good
☐ Nothing special
☐ Okay
☐ Bad
Graphics-
☐ Masterpiece
☑ Beautiful
☐ Good
☐ Will do
☐ Bad
☐ Awful
Audio
☐ Amazing
☐ Very good
☑ Good
☐ Decent
☐ Not too bad
☐ Bad
Audience
☐ Kids
☑ Teens
☑Adults
☐ Everyone
Story-
☐ Lovely
☐ Good
☐ Average
☐ Not great
☑ None
Difficult-
☐ Just press a bunch of buttons
☐ Easy
☐ Significant brain usage
☐ Easy to learn / Hard to master
☑Not so easy
☐ Difficult
☐ Dark Souls
Grind-
☐ Nothing
☐ Only if you care about leaderboards/ranks
☑ Isnt necessary to progress
☐ A bit grindy sometimes
☐ Average grind level
☐ Too much grind
☐ Insanity
Game Time-
☐ Short
☐ Average
☐ Long
☐ Depends on you
☑ Endless
Price
☐ Just buy it
☑ Worth the price
☐ Wait for sale
☐ Maybe if you have some spare money left
☐ Not recommended
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Empfohlen
1728 Std. insgesamt
Verfasst: 07.06.21 09:57
Rimworld im Mittelalter ?
Ja, dass kann man wirklich sagen auch wenn im Moment noch die Vielfältigkeit und Tiefe von Rimworld fehlt.
Es ist ein erstklassiges Early Access Game.
Dennoch macht das bauen farmen und kämpfen schon enorm Spass.
Da es sich stark an Rimworld orientiert sollte es sich jeder der Rimworld liebt es einmal anschauen.
Der Content ist leider noch nicht so riesig aber wer die Comicgrafik vom RW nicht mag, der ist hier sicher gut aufgehoben.
Ein großer Vorteil im vergleich ist dass man hier bereits in mehreren Ebenen bauen kann woanders ist dies nur mit Mod möglich und sehr fehlerträchtig.
Fazit :
wer auf die paar Euro verzichten kann und sich damit beschäftigen kann aufzubauen und die zukünftigen
Patches abwarten kann sollte auf jeden Fall zugreifen den auch jetzt kann man schon ettliche Stunden Spielspass
haben.
Wer ein fertiges Spiel erwartet , besser erst noch ein paar Monate warten.
I
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Empfohlen
254 Std. insgesamt
Verfasst: 06.06.21 12:44
Eine tolle Mittelalter-Alternative zu RimWrold
Meine aktuelle Livestream Serie gibt's hier:
https://youtu.be/E4aFKcIkCWY
Das Spiel ist, auch wenn vieles noch nicht implementiert ist, jetzt schon einen Blick wert.
Viele Grüße
Euer Toryn Gent
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Empfohlen
586 Std. insgesamt
Verfasst: 06.06.21 09:45
Wie gesagt, aber schon Jammern auf hohem Niveau und die Roadmap plant die Punkte bereits ein. Für den Langzeitspielspaß von +10 Std fehlt es aktuell noch an Content.
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Nicht Empfohlen
632 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 18:22
Ich bete jeden Tag das mein Zwanni sich noch auszahlt.
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Empfohlen
879 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 11:34
RimWorld ist in der Zukunft, während Going Medieval in der Vergangeheit spielt.
Hier kann man in die Höhe und in die Tiefe bauen.
Es werden noch mehr Inhalte dazu kommen, wie der Beziehungsstatus. Es ist aber schon jetzt spielbar. Man hat nicht das Gefühl, nur ein halbes Spiel zu haben.
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Empfohlen
2756 Std. insgesamt
Verfasst: 04.06.21 12:13
Ideal für Spieler die gerne auch mal etwas ruhiger an eine Sache ran gehen, aber auch nach oben sich Herausforderungen wünschen.
Die Roadmap ist gut gefüllt und die Entwickler haben noch einiges vor. Bugs konnte ich bisher keine finden, bis auf das die Wegfindung manchmal etwas fragwürdig ist.
Alles in allen ein sehr gelungener Start in den Early Acess und für den Preis (Zum Zeitpunkt des Reviews ca 20€) eine absolute Kaufempfehlung an alle die auf das Game Genre stehen oder es kennen lernen möchten!
In dem Sinne ich muss weiter...bei meinen Start als einsamer Wolf hat mein Charakter bestimmt gerade wieder Hunger auf leckeres Menschenfleisch...uiuiui
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Empfohlen
1548 Std. insgesamt
Verfasst: 21.12.23 03:14
Fuck those guys.
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Nicht Empfohlen
2853 Std. insgesamt
Verfasst: 10.12.23 10:33
I first tried this when it came out and was quite excited to see it uses the 3D space appropriately. After over a year, I gave it another try after half of its planned features are implemented and I have to say I'm only disappointed. All of the new features are lacking in depth and feels very optional and all the upcoming features appears to be straight from RimWorld.
Take the water feature for example. If you've played other games like Timberborn that is built around this mechanic, you have to ask what it is for beyond making things look prettier. Nothing in the colony needs water (fish are an alternative food source, but it's easy enough to get food as it is). You can make a moat, but enemy already doesn't climb down a trench so it serves no functional purpose. In games like Timberborn, water is an essential mechanic that feeds into everything else (from thirst, to irrigation, disaster, entertainment and even generating power).
The other disappointment is the tech tree. Progressing in the tech tree should feel the game changing. For example, in RimWorld, progressing into the modern area unlocks power, which requires you to add wires and power system to your entire colony. Oxygen not included takes this to an extreme with each tech significantly changing how you design your base (like the tube highway or mechanical heating/cooling). Going medieval tech tree is at best boring. You unlock the highest tier of building material from the first level of tech (limtestone brick) and all weapons you start off making are functionally the same as all future weapon. Nothing in the tech tree beyond the first line appears to add anything drastic to the game. This seems to be a common issue with realistic medieval themed games. The tech progression tends to all look the same and does little to change the game.
Perhaps mod will eventually fix a number of these issues, but I'm rather skeptical at the moment.
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Empfohlen
2103 Std. insgesamt
Verfasst: 04.12.23 06:00
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Empfohlen
37003 Std. insgesamt
Verfasst: 18.04.22 01:29
Weiterlesen
Empfohlen
611 Std. insgesamt
Verfasst: 16.04.22 16:35
the items slowly decay if left on ground. people bleed to death.
Get annoyed. rebell. sick etc. alot of smaller details that most games dont have.
You also get a wide range of micromanagement. this is the part i love.
However. i always write a neutral Review. this game needs a bigger map. and a way to increase your total population. even assault other towns nearby and or take over them.
This game is wonderful. you can literally sit for hours and create the nicest place. have your base encroached with traps and as i do. use archers to decimate the enemies before they reach me.
This is an awesome idea. fully playable as is. and can only get better. it would require a massive screwup to ruin this.
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Empfohlen
1402 Std. insgesamt
Verfasst: 15.04.22 03:16
☐ You forget what reality is
☐ Beautiful
☑ Good
☐ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ MS-DOS
---{ Gameplay }---
☑ Very good
☐ Good
☐ It's just gameplay
☐ Mehh
☐ Watch paint dry instead
☐ Just don't
---{ Audio }---
☐ Eargasm
☑ Very good
☐ Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ I'm now deaf
---{ Audience }---
☑ Kids
☑ Teens
☑ Adults
☐ Grandma
---{ PC Requirements }---
☐ Check if you can run paint
☐ Potato
☑ Decent
☐ Fast
☐ Rich boi
☐ Ask NASA if they have a spare computer
---{ Difficulty }---
☐ Just press 'W'
☑ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☐ Significant brain usage
☐ Difficult
☐ Dark Souls
---{ Grind }---
☐ Nothing to grind
☐ Only if u care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☑ Too much grind
☐ You'll need a second life for grinding
---{ Story }---
☐ No Story
☐ Some lore
☐ Average
☑ Good
☐ Lovely
☐ It'll replace your life
---{ Game Time }---
☐ Long enough for a cup of coffee
☐ Short
☐ Average
☑ Long
☐ To infinity and beyond
---{ Price }---
☐ It's free!
☑ Worth the price
☐ If it's on sale
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ You could also just burn your money
---{ Bugs }---
☑ Never heard of
☐ Minor bugs
☐ Can get annoying
☐ ARK: Survival Evolved
☐ The game itself is a big terrarium for bugs
---{ ? / 10 }---
☐ 1
☐ 2
☐ 3
☐ 4
☐ 5
☐ 6
☐ 7
☑ 8
☐ 9
☐ 10
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Empfohlen
1768 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.22 20:01
Weiterlesen
Empfohlen
1393 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.22 20:06
its not overly complicated but its not simplified to the point of dying brain cells either... idk how to put it, its a nice balance of relaxing builder without the pressure some of the other ones put on you. There are events that can challenge you but its not a never ending count down timer of inconvenience.
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Nicht Empfohlen
5938 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.22 00:21
Enemies can attack through meters of solid rock. Somehow, they managed to destroy half my base that's inside a mountain from the top of said mountain.
Also, when wandering traders come to my base, some of their guys get stuck in walls and if I don't pay attention, the game acts like I am forcefully holding them hostage and it totally ruins my reputation with them.
Wait before you get it.
Also, didn't use to do this before the recent patch.
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Empfohlen
9886 Std. insgesamt
Verfasst: 21.03.22 19:11
Great piece of work. That game gives lot of possibilities.
You can build small village, big stronghold or just a small house with huge deungons below ;)
I really like the crafting system and basically I can't find nothing negative. I really can't wait for next updates and new possibilities.
The best fun for me is mining! I can create a big mines under the whole map.
I'm hoping that optimisation will a little bit better in final version.
To sum it all for others.
If you like games like Stronghold, but also you like Banished that will be something great for you. I encourage everyone to try this briliant peice of code.
Once again, many thanks for whole dev team!
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Empfohlen
6398 Std. insgesamt
Verfasst: 18.03.22 05:58
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Empfohlen
1196 Std. insgesamt
Verfasst: 14.03.22 15:23
Weiterlesen
Empfohlen
1953 Std. insgesamt
Verfasst: 13.03.22 01:04
It's been fantastic fun with so many creative options, you have close to 15 layers for building (8 down, 7 up - if I'm remembering correctly). You learn new things on each build and has heaps of replayability.
The Dev also seems to be adding lots of content. For an early access game, it's also incredibly polished, practically no bugs.
At the price point, this is an easy buy for me, and if you like city builders like me, it's an easy buy for you too!
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Empfohlen
16070 Std. insgesamt
Verfasst: 13.01.22 01:34
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Empfohlen
2060 Std. insgesamt
Verfasst: 07.01.22 16:34
Oh also, game is good.
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Empfohlen
60 Std. insgesamt
Verfasst: 06.01.22 00:30
Weiterlesen
Empfohlen
931 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.22 18:57
☐ You forget what reality is
☑ Beautiful
☐ Good
☐ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ Paint.exe
---{Gameplay}---
☐ Addictive like heroin
☐ Very good
☑ Good
☐ It‘s just gameplay
☐ Mehh
☐ Starring at walls is better
☐ Just don‘t
---{Audio}---
☐ Eargasm
☐ Very good
☑ Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ Earrape
---{PC Requirements}---
☐ Check if you can run paint
☑ Potato
☐ Decent
☐ Fast
☐ Rich boiiiiii
☐ Ask NASA if they have a spare computer
---{Difficulity}---
☐ Just press ‚A‘
☑ Easy
☐ Significant brain usage
☐ Easy to learn / Hard to master
☐ Difficult
☐ Dark Souls
---{Story}---
☐ There is none
☑ Text or Audio floating around
☐ Average depends an DLC
☐ Good
☐ Lovley
☐ It‘ll replace your life
---{Game Time}---
☐ Long enough for a cup of tea
☑ Short
☐ Average
☐ Long
☐ To infinity and beyond
---{Price}---
☐ There is no „price“
☑ Worth the price
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ Burning your money is better
---{Bugs}---
☐ Never heard of
☑ Minor bugs
☐ Can get annoying
☐ Assassin‘s Creed: Unity
☐ Get a nuke full of bug spray
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Empfohlen
957 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.22 18:38
For a beta it's very well polished with a fair amount of depth already. The only bugs I've encountered so far is a strange close button mysteriously floating at the top of the screen, and hail storms in the middle of 28c summer. Absolutely no show stopping bugs at all and nothing super annoying.
I'm looking forward to seeing how this game ends up. There's a lot of potential. The devs have a roadmap and seem to be sticking to it and giving us regular updates.
I'll definitely be coming back to this regularly to see how it's progressing.
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Nicht Empfohlen
676 Std. insgesamt
Verfasst: 27.12.21 15:23
Whilst I agree that building is reasonably intuitive, buildings themselves end up looking a bit dull because of the quality of the blocks (I'm looking at you, wooden wall piece). The world layering is also a bit clumsy looking and would benefit from building and mining not making such an incredible vertical leap.
Lastly, I don't know if it was just poor RNG in my play-through, but it didn't feel like much happened. Over the course of my first year and a bit, I had a couple of characters join me, and was attacked once, but otherwise had a pretty uneventful time. This probably ramps up a bit as time goes on, but to be honest for 5 hours of play (with the game sped up the majority of the time), it isn't enough in my opinion.
One to keep an eye on as it works its way out of Early Access, and one that could succeed with a bit more polish. Not recommending on the basis that the original mousetrap is the better mousetrap, and this currently doesn't offer anything new.
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Empfohlen
1137 Std. insgesamt
Verfasst: 25.12.21 01:31
For anyone who wants to buy it, I have 1 tip and it's a vital one.
Build Up. Don't build a bunch of individual buildings, build one large one and make it 5 stories tall. Much easier to put walls around to defend against raids. The first few times I played I kept getting destroyed by the enemies. Building walls around your base and putting archers on them makes it so much easier.
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Nicht Empfohlen
7132 Std. insgesamt
Verfasst: 22.10.21 04:36
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Nicht Empfohlen
1554 Std. insgesamt
Verfasst: 18.10.21 19:25
Weiterlesen
Empfohlen
3422 Std. insgesamt
Verfasst: 18.10.21 17:19
The Multi-Story and Underground building options just bring so much depth, you won't find in similar games.
But... Even though the game borrows everything (except the multi-story buildings, and some minor things) from Rimworld (which is a good thing! why fix something that just works?)
This game lacks a frustrating amount of options to competently oversee your castle, pawns activities, moods, stats, the list goes on. You will NOT find these in your first two hours of play.
But I started right away on a higher difficulty, and had no problem surviving with the lone wolf start even. So i got to a point very quickly, where i got so immensely frustrated with the shitty pawn AI, absolute lack in options to oversee my colony, and constant *alarms*, that go BINGBINGBING every fucking second, because my pawn got stuck on nothing again, and is now sad because the wolf he was hunting can just nibble away at him.
TL;DR: VERY great potential, and fun so far.
Enjoyment-breaking Bugs and lack of fundamental options. EDIT: One of which, has already been fixed. So i'm hopeful!
EDIT: seeing as my review is being viewed by so many people, i have looked into the history of updates for this game. And it does seem to be worked on very steadily.
They also fixed one of the opacity issues (removing the annoying layer 0.5) one day after i wrote this review.
So I feel the need to change this review (as previously stated) to a recommendation. As the game evolves, so will i try to keep this updated and reflected!
See you, when I choked on frustration, while my pawns butcher humans they had no access to and get nibbled to death by wolves, all the while i cant see shit and become deaf from BINGBINGBIGNBIGBNGIBNGGNG.
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Empfohlen
4786 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.21 09:11
As long as the game continues to improve and grow, I feel this could be a classic later down the line.
Great building experience thanks to the well built overlay system. The world's design is simple but very pleasing and artistic.
It is fun and I doubt you will not regret putting some hours into this chilled out game.
Yes is laggy once you've built a monstrosity of a kingdom, the AI needs to be smarter and the game needs expanding. However I think they have done a decent job for an Early Access.
Thanks for your hard work Foxy Voxel and please don't stop improving!
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Nicht Empfohlen
138 Std. insgesamt
Verfasst: 03.10.21 22:33
There just isn't a lot that this game is bringing to the table that Rimworld wouldn't deliver much better for a similar price, add it to the wishlist and see if the devs deliver on some promises before buying.
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Empfohlen
4257 Std. insgesamt
Verfasst: 13.08.21 13:25
For me, this works perfectly fine! I have already been a big fan of rimworld and dumbed hundrets of hours in game. I always missed the possibility of building multiple layers or dig deep down the ground. I also like the idea of choosing the medieval age as scenario for the game. Designing and building castles is fun! The also added new ideas, since you have no electricity, summer and winter play differently, prepare for the winter, its coming!
I can defenetly recommend this game, especially if you like Rimworld!! I hope more content is added, at the moment its to easy and no real late game.
Pro'S:
+ cool scenario and setting (build your own castle)
+ good Rimworldd adoption, but with 3 dimensions
+ this is EA, still i faced only a few bugs
+ Spring, summer, winter play differently, prepare for the winter
Con's:
- Lack of content, late game content
- to easy, sometimes long periods without action
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Empfohlen
1069 Std. insgesamt
Verfasst: 31.07.21 11:34
I eagerly await the day.
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Nicht Empfohlen
2334 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 20:44
However, being in Early Access, the game has a nasty design flaw. The rate, at which things degrade is not just shocking, it's sheer insanity.
Stockpiling virtually anything is a waste of time and space. Food, raw or prepared, is gone after days. Putting it underground adds a few days. Health kits, for instance, rot within a season (two weeks). Clothing, even fine, rots off the body within two. Stockpiled clothing rots randomly.
Weapons and armor? Who knows? I am playing on peaceful, breaking a sweat to stay on top of the rot cycles synchronized with the growth cycles. Adding raids and therewith downtime due to convalescence seems preposterous.
Winter? 33 hours and I still have to make it there for the first time. Supposedly, smoked meat gets you over the winter. I want to see that happen, before I believe it. Of course, that is only possible, if you have a Culinary 10 cook. Not having one ended my first playthrough.
Sure, just have a cook among the three starter people, right? Well, even with forced perks it takes forever to roll at least decent starters. Because strangely, the question is never what one likes, but what one can survive. Low skills are forbiddingly slow in execution. And just like Culinary, they may end your game the second you need them for the first time.
If the rot flaw isn't enough, there is another problem. Resources. Meat? In my second attempt, I did not touch a single animal until fall. Then I had five deer and a few bunnies to choose from. In a wood-covered valley. The rest had dropped dead already. Evidently, in the Middle Ages mammals had the life expectancy of a Drosophila. Funky.
Limestone and other stuff? Well, who chooses a valley, where the game doesn't even pretend to offer that? Then again, your only chance of survival in the first days is berries. Because, of course, you don't know agriculture. Even if you did, nothing grows fast enough. And in hills and mountains there's a fat chance not to have any berries. Which means, you roll starters for two or more hours - again.
And all of the above, while playing on Very Easy.
The most frustrating part in this is, that there is little chance of any of the above ever getting fixed. There are just too many people, who play on highest difficulty with maximum raids in their first attempt - and they are bored, because there is not enough action. The only thing I can hope for is, that somebody at Foxy Voxel feels pity for those of us, who are mere mortals.
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Empfohlen
980 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.21 16:49
However, research really needs to be reworked and have more nodes added, unlocking nodes is fairly satisfying, (and i love the idea of having physical books to represent knowledge) but rarely did i care which thing i got first or not at all. It's largely pointless because the basic walls and furniture are adequate enough and all weapons and armour are looted off enemies.
Raids are in my opinion one of the best features of the game, however they are limited in their scope both due to the AI and the current sandbox. The best and unbeatable strategy right now is to simply build a single entry point with multiple gates over-looked by an archers tower. It's totally unbeatable and thus broken.
The AI always B-lines straight for the Gate and has no other means of ingress. I saw no reason to risk melee because the ememy rarely has many ranged troops and machicolations are OP. :D (I'm excited for siege weapons!)
It would be nice if the terrain square was a little larger and the zoom out more generous to allow for really setting the scene of your kingdom in the wilderness.
At the moment the regional map with the other settlements is just for show, I imagine in the future you will be able to engage in diplomacy with them, perhaps visit or attack them.. who knows. Trade would be great, I have a lot of sticks and clay.
Speaking of, NEED A METHOD OF DESTROYING ITEMS beyond natural decay. please.
I want more more more! More items, more mechanics more GOING MEDIEVAL!
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Release:01.06.2021
Genre:
Simulation
Entwickler:
Foxy Voxel
Vertrieb:
The Irregular Corporation
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel