Ghosts 'n Goblins Resurrection
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Über das Spiel
Vieles ist inspiriert von Ghosts 'n Goblins und Ghouls 'n Ghosts, und doch entsteht etwas völlig Neues, das den Namen Resurrection, also Wiederauferstehung, verdient.
Lass dich nicht täuschen: Hinter der pittoresken Fassade, dieser Liebesbezeugung an die Originale, steckt dasselbe unbarmherzige Spielgeschehen, das Fans zu Recht erwarten. Nun denn, stell dich der Herausforderung. Der Fehdehandschuh ist geworfen!
Die Geschichte beginnt in einem fernen Land, dessen Schönheit unvergleichlich.
Der Ritter Arthur und die Prinzessin genossen die Mittagssonne reichlich.
Doch plötzlich passiert es, die Stadt steht in Flammen,
Dunkelheit zieht auf, der Palast muss nun bangen.
Der Schatten greift um sich, erreicht den göttlichen Feenbaum.
Farben verblassen, Lebenskraft schwindet, man glaubt es kaum.
Chaos bricht aus, der Dämonenlord spielt sein grausames Spiel.
Hinter Arthurs Rücken entführt er die Prinzessin, das ist zu viel.
Flugs wirft sich Arthur in seine Rüstung, will sie retten, die Dame seines Herzens.
Macht sich auf ins Dämonenreich, Dämonen zu schicken ins Reich der Schmerzen.
Gameplay
Wie seine Vorläufer setzt Ghosts 'n Goblins Resurrection auf eine eingängige Steuerung. Mit ihr kämpfst du dich durch seltsame und gespenstische Schauplätze voller einzigartiger Gegner. Diese verzauberte Welt wird mittels moderner Technologie und Spieldesign-Philosophie zum Leben erweckt!
Ghosts 'n Goblins ist, nun ja, bockschwer. Die unnachgiebige Schwierigkeit ist charakteristisch für die Serie, und Resurrection reiht sich da nahtlos ein. Du wirst sterben. Und dann noch einmal. Aber du wirst wieder aufstehen und dich mit jedem Versuch verbessern. Du lernst deine Gegner besser kennen und kannst deine Strategie verfeinern. Du wirst scheitern. Aber wenn du es dann irgendwann vollbracht hast, schmeckt der Sieg umso süßer. Das ist Ghosts 'n Goblins.
In Resurrection verfügt Arthur über 8 Arten von Waffen, jede mit ganz eigenen Charakteristiken. Strecke deine Gegner mit bewährten Mitteln wie Lanze und Dolch nieder, verschieße Schockwellen mit dem Hammer, um Feinde durch die Luft zu schleudern, oder kegle sie mit einer Stachelkugel spektakulär um! Nutze all diese Möglichkeiten, schmiede deinen Plan, um weiterzukommen und schreite fort durchs Dämonenreich!
Neben dem großen Waffenarsenal kann Arthur auch auf Magie und andere Fertigkeiten zurückgreifen. Mit „Gewittersturm“ entfesselst du einen Pfeilhagel in alle vier Richtungen. Oder erweitere mit „Ausstaffiert“ Arthurs Inventar, um mehr Waffen mit dir führen zu können. Das ist noch längst nicht alles, also lass noch etwas Platz für Magie und Fertigkeiten bei deiner Strategie!
Setze Arthurs Trias aus Waffen, Magie und Fertigkeiten voll ein, um dem Martyrium des Dämonenreichs zu trotzen und die Prinzessin wohlbehalten nach Hause zurückzubringen. Gib alles, was du hast. Es wird nötig sein!
Zusätzlich zum Solomodus, der sich auf den Spaß konzentriert, sich Herausforderungen alleine zu stellen, kann Arthur bei seiner epischen Suche von Unterstützungscharakteren, den Drei greisen Weisen, unterstützt werden. Ein intensives Koop-Erlebnis für zwei Spieler – eine Premiere für die Serie!
Verbinde zwei Controller, um lokal mit einem Freund zu spielen.
Hinweis: Nur lokaler Koop-Modus. Online-Spiel wird nicht unterstützt.
Erlebe schweißtreibende Momente zitternde Hände im Solomodus oder teile den Spaß mit deinen Freunden im Koop-Modus wie bei einem Partyspiel!
Systemanforderungen
- CPU: Intel Core i5-4460 or AMD FX-6300 equivalent or better
- GFX: NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD Radeon R7 260x with 2GB Video RAM
- RAM: 4 GB RAM
- Software: WINDOWS 10 (64-BIT Required)
- HD: 10 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 12
- MISC: Anticipated performance at these specifications is 720p/60FPS. If you don't have enough graphics memory to run the game at your selected texture quality, you must go to Options > Graphics and lower the texture quality or decrease the resolution. An internet connection is required for product activation. You need a keyboard with N-key rollover for co-op play using keyboards. Monitor refresh rate needs to be set at 50Hz or higher.
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch, Chinesisch, Japanisch
- CPU: Intel Core i7-3770 or AMD FX-9590 equivalent or better
- GFX: NVIDIA GeForce GTX 1060 or AMD Radeon RX 480 with 8GB VRAM
- RAM: 8 GB RAM
- Software: WINDOWS 10 (64-BIT Required)
- HD: 10 GB verfügbarer Speicherplatz
- DX: Version 12
- MISC: Anticipated performance at these specifications is 1080p/60FPS. An internet connection is required for product activation. You need a keyboard with N-key rollover for co-op play using keyboards. Monitor refresh rate needs to be set at 50Hz or higher. *Xbox 360 Controller for Windows / Xbox One Wireless Controller recommended.
- LANG: Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch, Chinesisch, Japanisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
1256 Std. insgesamt
Verfasst: 01.11.21 20:11
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Nicht Empfohlen
55 Std. insgesamt
Verfasst: 08.06.21 15:50
Die Idee dahinter mag auch gut sein, aber die Umsetzung gefällt mir nicht.
Eigenschaften wie die verschiedenen Rüstungsstufen und damit verbundene Effekte sind weg und über komische Feen freizuschalten.
Der Doppelsprung der einem schon so häufig das Leben gerettet hat, ist weg.
Die Grafik ist zwar schöner, aber mir fehlt einfach das gewisse Extra. Somit ist die Idee zwar Nett, aber mir gefällt das Spiel nicht. Daher gibt es von mir ein nicht Empfohlen für alle, die das alte Spiel geliebt haben.
Für neue Spieler jedoch, dürfte dieser Titel ganz interessant sein.
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Nicht Empfohlen
455 Std. insgesamt
Verfasst: 24.08.23 10:49
The difficulty is made worse by the fact that just remembering things doesn't help much, because enemies can show up randomly in tricky places. It's really frustrating when enemies suddenly appear right on top of you while you're in mid-air, just to send you straight to death. This was always part of GnG games, but it's even more extreme here. Sometimes, there can be up to 10 flying enemies on the screen, with at least three of them shooting things at you.
I changed the game to an easier setting, but it doesn't feel quite right to play a GnG game where I can survive more than two hits. I would have liked a version that stays true to the original but has a bit fewer enemies, with probaby a normal mode with the option to make it harder. It's disheartening to see the standard difficulty level set to 'Legend,' making you feel inadequate unless you end up in baby-mode - aka instant respawn - just to maintain a slight feeling of progress.
Certainly, I acknowledge that this is not meant to be a walk in the park, and especially that I'm not among the elite GnG players who can flawlessly navigate the game, pulling off 0-hit runs. However, it feels like this game is aiming at joystick-virtuosos rather than the average player. Without a doubt, this game is inaccessible for players like me unless the difficulty is adjusted to a point where I start to feel completely unworthy.
I also understand that in today's gaming landscape, there's an increasing niche for hardcore players who thrive on challenges that are inhumanly difficult. Those who claim that this game isn't hard likely fall within this elusive category.
I initially gave it a thumbs up due to its graphics and gameplay, but upon thorough reflection, I had to revert the decision. While it is true that I can potentially advance in the game, it does barely feel like a true accomplishment. It's more like one lucky outcome after doing the same thing over and over again for an exorbitant and unproductive amount of time. It's not exactly fun, but rather feels like enduring some sort of random torture.
The repetition inherent in many old-school arcade-games becomes enjoyable when it aids in learning patterns and gaining a feeling of mastery. Nevertheless, when enemies display inconsistent behavior—e.g. attacking at times but not in others—it creates an impression that success is attainable purely through sheer luck after endless attempts. This isn't the kind of gaming experience I'm looking for.
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Nicht Empfohlen
47 Std. insgesamt
Verfasst: 12.08.23 14:57
Actually it almost impossible to walk through this game without checkpoints, while for SNES version it was doable.
Here your survival depends only on luck, not on your skill.
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Empfohlen
144 Std. insgesamt
Verfasst: 09.08.23 07:53
The Cupheadiest of Mega Maniacs
Only played for 20 mins before rage quitting (it was close to miiiiiid, night). I died more times than my first encounter with Father Gascoigne with no concept of parrying. I hate it.
GOTY.
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Empfohlen
868 Std. insgesamt
Verfasst: 08.08.23 14:30
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Empfohlen
150 Std. insgesamt
Verfasst: 26.04.23 18:38
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Nicht Empfohlen
118 Std. insgesamt
Verfasst: 31.01.22 00:34
Gameplay wise, oh boy. Many subtle balancing decisions about the originals are thrown out the window leading to forced deaths. Plus no balance on the weapons and two useless ones were added so just get the knife. If you want to understand what I mean play the game without magic. If you can get this for $5 get it, otherwise avoid unless you love pain.
Play the originals they are a million times better.
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Empfohlen
495 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.22 20:44
G&G:R is similar to Volgaar in that you need to just play the levels to know in advance what is coming. Levels and mobs are a combo of Ghosts & Goblins and Ghouls & Ghosts. Classic weapons are there and a few new ones. Magic system is back from Ghouls, but abilities are not linked to specific weapons. You unlock magic from spending collectables and equip abilities you want.
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Empfohlen
409 Std. insgesamt
Verfasst: 06.11.21 19:49
My son and I have played 5 hours together and are only about half way done the game in squire mode. When playing two players the second person plays as a ghost and can change between 3 different ones. The ghost have some cool perks to help the other player out such as carrying them around in the air or protecting them with a temporary forcefield.
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Empfohlen
1070 Std. insgesamt
Verfasst: 30.10.21 16:02
The presentation is clean and tight, no fat...it's exactly what it needed to be...simple and to the point. The art direction is superb and everything is animated really, really well. The basics feel great...jumping and attacking all feel great and it really isn't a chore to rerun the same segment 100 times trying to achieve progress.
I've only just started my Legendary playthrough (hardest setting - recommended if you grew up in the 80's!) and have already taken over 2 hours to get to the first checkpoint on the first level so...very, very challenging but an absolute joy to play due to masterful programming.
Dev's around the world should look and learn at Ghosts and Goblins. Games do not need to be weighed down with features and 4K graphics with ray tracing to become loved and wanted. This game understands the laws of gaming and respects them with every frame. A masterpiece in my opinion...
9/10 - I will return to update this review once I've completed it...
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Empfohlen
711 Std. insgesamt
Verfasst: 07.08.21 13:05
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A absolute blast to play.
latest entry into this classic franchise.
Ressurection hits all the right notes that are custom in this franchise.
Soundtrack, art design, level design. its all here.
its fun, its hard, its Ghosts 'n Goblins.
Enjoy the game !
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Empfohlen
3069 Std. insgesamt
Verfasst: 11.07.21 15:21
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Empfohlen
628 Std. insgesamt
Verfasst: 02.07.21 19:01
My introduction to the series was similar to those dreams of finding hidden treasure when you were a kid. I found an odd box under an evergreen tree at the front of my house and I grabbed it and looked inside and there were 4 SNES games in it. Super Ghouls and Ghosts was one of them, also F-Zero. What had happened was there was a house party across the street and everyone was drunk and one of the guests stole the home owners SNES games and tossed them under my tree in a little box, they planned on retrieving it but I came across the box before they showed up. I will never forget that day, I only had Super Mario and Street Fighter 2 at the time so 4 brand new games was the equivalent to finding a treasure chest fill of diamonds in my mind.
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Empfohlen
1283 Std. insgesamt
Verfasst: 14.06.21 11:15
Well, I couldn't stop thinking about it after I returned it, So I bought the game again, and i absolutely love this game. The graphics are beautiful! If you're like me, and enjoy the challenge of games like dark Souls, you'll surely find some masochist pleasures in this title.
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Empfohlen
651 Std. insgesamt
Verfasst: 12.06.21 18:20
⢸⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡇⠢⣀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⢸⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡇⠀⠀⠈⠑⢦⡀⠀⠀⠀⠀⠀Are you winning son?
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Empfohlen
27040 Std. insgesamt
Verfasst: 01.06.21 06:45
If you're a huge fan of Ghosts 'n Goblins and Ghouls 'n Ghosts that were originally released on NES and Mega Drive/Sega Genesis, I recommend playing Ghosts 'n Goblins: Resurrection! It's very fun classic 2D Side-Scrolling Action Game. But nevertheless, game is supposed to be hard but hard in a good way.
Cons:
-Game doesn't support ultrawide aspect ratio 21:9 and 32;9 which I had to set back to 2560 x 1440P Resolution.
-It is $30 USD but if you run into budget issue, you can always wait until Steam goes on sale.
-Game was challenging but very rewarding once you get used to it.
-Utilizing RE Engine
Thoughts:
You will need a Gamepad Controller to play this game which is strongly recommended! Also, you can adjust metronome to alter game speed after completing the game. Yes, the game was capped at 60fps which is normal due to framerate tied to physics engine. Thankfully, the game supports Xinput, though not sure if it works with Dual Sense/Dual Shock Playstation Controller, but you can always emulate via Big Picture Mode on Steam. Other than that, it was very challenging and I'm truly enjoying classic 2D Side-Scrolling game!
Tip: Try to acquire a knife which you can kill enemies faster.
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Release:01.06.2021
Genre:
Actionspiel
Entwickler:
Capcom
Vertrieb:
Capcom
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel