Frontlines: Fuel of War
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Über das Spiel
In der umfangreichen Einzelspieler-Kampagne sind Sie Teil der Stray Dogs einer Eliteeinheit, die für die Westkoalition ins Gefecht zieht.
Im Mehrspielermodus können Sie darüber hinaus die Fronten frei wählen und auch für die Rotstern-Allianz kämpfen auf PC mit bis zu 64 Mitspielern gleichzeitig! Frontlines: Fuel of War basiert auf zukünftigen Konflikten, die sich schon heute in den Schlagzeilen und Medien abzeichnen. Das Spiel entwirft ein mögliches Zukunftsszenario und gibt Ihnen darin Fahrzeuge, Waffensysteme und Ausrüstungsgegenstände an die Hand, die heute schon weltweit in ähnlicher Form von Militärs entwickelt werden! Zusammen mit dem nicht-linearen Spielprinzip der Einzelspieler-Kampagne und dem innovativen Frontlinien-System des Mehrspielermodus setzt Frontlines: Fuel of War neue Maßstäbe und garantiert lang anhaltenden Spielspaß! FEATURES: * Hochmoderne Waffensysteme der Zukunft!
Effiziente Informationsgewinnung und -verbreitung mithilfe fortschrittlicher Aufklärungssysteme. Im Mehrspielermodus können Infos mit Teammitgliedern geteilt werden! * Mehr als 60 Fahrzeuge und Waffen, einschließlich Drohnen, Gewehrkameras und Gegenmaßnahmen! * Mehrspieler-Modi für bis zu 64 Spieler! * Spezialisierung des Charakters auf bestimmte Soldatenklassen (4) mit den jeweiligen Fähigkeiten sowie auf verschiedene Ausrüstungsvarianten (6) ergibt 24 Möglichkeiten! * Nicht lineares Spielprinzip: Einzelspieler-Missionen lassen sich mit verschiedenen Strategien lösen!
Systemanforderungen
- CPU: P4 2,5 GHZ oder vergleichbarer AMD Athlon XP Prozessor
- GFX: NVIDIA 6/ATI X1K Serie
- RAM: 1 GB
- Software: Windows XP / Vista
- HD: 3 GB
- SFX: DirectX 9.0c kompatibel
- CPU: P4 3,4 GHZ oder vergleichbarer AMD Athlon XP Prozessor
- GFX: NVIDIA 7800 GTX/ATI X19xx Serie
- RAM: 1,5 GB
- Software: Windows XP / Vista
- HD: 3 GB
- SFX: DirectX 9.0c kompatibel
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
30 Std. insgesamt
Verfasst: 09.05.21 16:26
Wie bei einem älteren Titel nicht anders zu erwarten, begrüßt einen das Spiel erstmal mit der Installation einiger uralter Softwarekomponenten, von denen man wenigstens den Punkbuster abwählen kann - nur um dann von einer Message-Box begrüßt zu werden, gemäß derer AGEIA PhyX fehlt (was aber nicht der Fall ist).
Wie schon im Vorfeld bekannt, ist Frontlines in erster Linie ein Multiplayer Game, dessen Server jedoch schon lange abgeschaltet sind. Nachdem ich nachgelesen hatte, dass man tatsächlich einen PhysX Legacy Treiber parallel zur aktuellen Version installieren soll (mit unklaren Aussagen zu möglichen Kompatibilitätsproblemen) und die Einzelkampagne ohnehin nur ca. 5h lang ist (und außerdem sehr bescheiden), habe ich mir dann jeden weiteren Aufwand gespart.
Steam täte sich meines Erachtens einen großen Gefallen, wenn solche speziellen Titel gar nicht mehr angeboten würden, oder zumindest mit einem deutlichen Warnhinweis versehen. Für 1.49 war's OK, für 9.99 hätte ich mich maßlos geärgert.
Zugegeben, ein Spiel runterzuputzen, das man nicht angespielt hat, ist ein bisschen fragwürdig (im Versandhandel gehen mir schlechte Rezensionen, die sich nicht auf das Produkt, sondern die Lieferung beziehen, auch immer mordsmäßig auf den Geist), aber in dem Fall...
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Empfohlen
297 Std. insgesamt
Verfasst: 02.05.15 11:14
Jedoch macht der Physx-Treiber manchmal Probleme, da dieser noch für die ersten PhysX-Karten ausgelegt ist und nicht den NVIDIA Treiber verwendet. Installation ist deshalb nicht so einfach. Habe einfach einen neueren Treiber heruntergeladen und vorher den vom Setup entfernt.
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Empfohlen
633 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.13 20:40
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Empfohlen
71 Std. insgesamt
Verfasst: 23.11.13 22:27
Hat Spaß gemacht. Die kleinen Drohnen waren auch ne Abwechslung!
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Empfohlen
906 Std. insgesamt
Verfasst: 04.03.22 22:17
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Empfohlen
552 Std. insgesamt
Verfasst: 20.02.22 02:48
Pros:
+Nice SFX
+Gritty visuals
+Slower paced than Call of Duty
+RC gear
+Land vehicles
Cons:
-Inaccurate guns
-Terrible helicopter controls
-Short main campaign(does have two nice bonus levels)
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Empfohlen
365 Std. insgesamt
Verfasst: 10.12.21 08:50
The gameplay itself is non-linear open level, like Kaos' other title Homefront. Visually it could hold it's own with a 2012 title, good for 2008, but a little rough for 2021. This title was on the cusp of ADS being fully implemented in FPS games. So you have it on rifles, but not pistols. The shooting mechanics are lack luster with a moderate amount of recoil which tends to leave you wanting a better system. The game makes good use of several types of drones which was surprising for a 2008 title and made gameplay a little more interesting.
You do need Nvidia Physx Legacy System Software found here to run this https://www.nvidia.com/en-us/drivers/physx/9_12_1031/physx-9-12-1031-legacy-driver/ however, you do not need a Nvidia card, just the software.
The ending leaves room for a sequel but unlike Homefront, Frontlines didn't see one which was to bad. Not a waste of time, but not worth full price. If you're bored and into old shooters, pick it up on a deep sale, otherwise you should skip over this one for something more current and offers more for your money and time.
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Nicht Empfohlen
654 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.21 21:43
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Empfohlen
363 Std. insgesamt
Verfasst: 17.10.21 23:55
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Nicht Empfohlen
352 Std. insgesamt
Verfasst: 12.05.21 10:37
A poor man's battlefield in a way, it just does everything poorly. The story and worldbuilding is as generic as it can be. Gunplay is pretty bad, AI is awful, map design goes from bad to ok, it's just not a very pretty package. It's playable, and the concept (basically singleplayer Battlefield conquest mode, often with vehicles and friendly AI) is decent, but in execution, everything is poor.
If the base gunplay was at least decent, then I could cut is some slack, but the problem is, the most comfortable I felt was in vehicles, as your infantry weapons are awful - sniper rifle is probably the best, because it's not affected by the awful recoil. The enemy AI is bad, and they cheat - their guns are not affected by any recoil or spread, and you will get hit by SMGs at the range of a sniper rifle. The singleplayer is short, and while somewhat varied, it never really got to a state where I would consider it good.
A below average experience, not worth it unless you completely ran out of other shooters to play. The novelty of the offline conquest mode from Battlefield is not good enough to sell this game, and it barely even works, given the poor state of friendly AI, which mostly servers as obnoxious distraction, they are barely able to fight the enemy, they mostly just run around you and serve as a mood-building of sorts, that it feels like you have a squad, but most of the time, you do the heavy lifting.
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Empfohlen
3157 Std. insgesamt
Verfasst: 30.01.21 05:25
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Empfohlen
850 Std. insgesamt
Verfasst: 23.09.20 03:30
i played on hardcore difficulty but was still a walk in the park for me. except you have bad accuracy with riffles but ai is spot on... :(
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Empfohlen
430 Std. insgesamt
Verfasst: 04.08.20 23:45
Graphics
☐ Beautiful
☐ Average
☑ Outdated (even for 2008, this game has poor graphics and textures)
Gameplay
☐ Very Fun
☑ Average (run of the mill military action shooter, you know what to expect nothing out of the ordinary)
☐ Repetitive
Audio
☐ High quality
☐ Average
☑ Poor (the audio mixing seems all over the place, sometimes works well, others some things are way too loud)
Difficulty
☐ Very Hard
☑ Average
☐ Too Easy
Story
☐ Amazing
☑ Average (not the worst military action shooter out there, iv'e played worse, but it won't blow your mind either as it's pretty hard to follow)
☐ Low quality
Bugs
☐ None
☑ A Couple (shadow bugs, & some assets seem to render poorly disappearing. cell load bug perhaps?)
☐ Gamebreaking Bugs
Pros
-Deployment system, you have limited attempts at each mission adding some challenge if you do die a lot, (game isn't hard enough for this to be effective though)
-A variety of action sequences, both on the ground, in vehicle and in air, a nice mix here.
-Open ended maps, where you can explore, though don't expect open world.
-Deployable drones, heavy mg turrets, and heavy rc drones (mini tanks) great feature.
-Squadmates will call out enemy locations, makes for more immersive gameplay especially helpful on hard difficulty when on low health.
-Enemy choppers are pose an actual threat to the player, especially if you are infantry
Cons
-Off the bat the game doesn't support current current Nvidia Physx Drivers, you will need to uninstall current, and use the old legacy drivers (check pc gamerwiki)
-60 fps cap, though i would imagine the engine doesn't support above this, i still like to have the option to un-cap (just glad it isn't 30).
-Doesn't support 21:9 or multi monitor setups (it is an old game so i don't expect it to,
-Poor console fov, hard for me to play games this low, makes me ill. this however, can be edited through the config (refer to pcgamerwiki)
-Weapons (assault rifles) have poor accuracy at long to medium range, pistol works best for me.
-Can't pick up enemy weapons
-Redeploy can sometimes put you in front of enemies, getting you insta killed on max difficulty.
-Enemy have rediculous aimbot, though this was common for 2008, a sign of poor Ai programming, (shooting through bushes, all shooting at you & ignroing team etc)
-Explosions are locked at 30fps, very noticeable as the game runs at 60 by default.
Summery
Frontlines Fuel of war, is set in the near future 2024, where oil supplies have run dry and nations are fighting over the last reserves, in this case russia has joined with china to create 'The red star' faction, you play on the side of the coalition.
this is the basic premis, the story is pretty hard to follow, and when people die you dont feel anything as they haven't been built up.
it's for the most part your average 'call of duty' style action military shooter, using similar puns that have been bled dry through countless movies over the years to the point i want to bang my head against a wall.
Nevertheless, i did have a bit of fun for what i payed for it, so for that reason it's not the worst game action shooter ive played.
Fun Fact, some of the sound effect were later reused in homefront 1, (objective update sfx sound VERY similar if not the same) i noticed them right off the bat, checked the developer and to my surprise kaos studios, the same dev from the 1st homefront, not sure what to make of that.
unfortunately, it Doesn't support 21:9 or multi monitor setups (it is an old game so i don't expect it to) so it does stretch hud elements etc, being the niche game it is, i couldn't find a 21:9 fix which i usually can for older titles.
I like that the game doesn't just put you on the ground for the entire game, putting the player in both infantry sections, vehicle, and air sections where as most of these games only give one perspective (infantry) so it shows effort which i like.
mission structure however is quite similar often revolving around CTF (capture the flag) type scenarios. think battlefront 2 classic, a sandbox map style with vehicles you can use for objectives, though some can't be entered.
-Even with the bugs and dislikes it's Worth a purchase on a sale, as some fun can still be had here.
Time Played
Story: 4-7 hours
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Empfohlen
171 Std. insgesamt
Verfasst: 24.07.20 22:59
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Empfohlen
325 Std. insgesamt
Verfasst: 02.12.19 04:17
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Nicht Empfohlen
143 Std. insgesamt
Verfasst: 09.10.19 16:32
12 years on and I didnt enjoy it games have moved on a lot since then and what did'nt help is I found the guns to be inaccurate.
Also having read some of the reviews why are people complaining that the multiplayer servers are shut down its a 12 year old game.
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Empfohlen
284 Std. insgesamt
Verfasst: 29.09.19 15:58
Стандарт русские и китай плохие, а американцы герои
Хорошое разнообразие в качестве вооружения
Но геймплей зашкаливает враги метко стреляют с самых странных дистанции
Насчет цены если за 2.5 евро то стоит этой цены
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Release:29.02.2008
Genre:
Taktik-Shooter
Entwickler:
KAOS Studios
Vertrieb:
THQ
Engine:
Unreal Engine 3
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
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