• Distant Worlds 2: Screen zum Spiel Distant Worlds 2.
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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 10.03.2022
48,99€
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Preis Update 24.09.24

Über das Spiel

Distant Worlds Returns! Distant Worlds, the critically acclaimed 4X space strategy game is back with a brand new 64-bit engine, 3D graphics and a polished interface to begin an epic new Distant Worlds series with Distant Worlds 2.

Distant Worlds 2 is a vast, pausable real-time 4X space strategy game. Experience the full depth and detail of turn-based strategy, but with the simplicity and ease of real-time, and on the scale of a massively-multiplayer online game. The Universe is Yours!

Huge Galaxies with up to 2,000 star systems and tens of thousands of planets, moons and asteroids are yours to explore and exploit, whether peacefully through mining and diplomacy or by conquest! The complex process of generating a galaxy ensures that every new game will be different and the many galaxy setup options ensure incredible replayability as well as the ability to have your game be just the way you like it.

Galaxies are so deep, fun and immersive that you won’t want to finish the game. Choose from seven playable base game factions which cover a wide variety of playstyles. Build, expand and improve your empire while playing through the storylines, with victory conditions or in an open-ended sandbox mode. Each galaxy is packed with life and activity. Encounter other empires, independent alien colonies, traders, pirates and space monsters. Explore star systems, asteroid fields, galactic storms and black holes. Discover evidence of civilizations long since past, uncovering secrets about the galaxy's troubled history...

Intelligent automation allows you to tailor the game to your preferred playstyle and scale. Decide how much you want to control and which gameplay areas suit you best. You can limit your focus to just one ship or expand it all the way up to everything in a vast galactic empire. Let your advisors and the intelligent automation handle the rest!

A Built-in Game Editor allows you to fine-tune your own galaxy, adding or removing star systems, planets, asteroids, ships, star bases, space monsters or anything else. Modify the attributes of any empire in your game for the ultimate custom experience.

Extensive In-Game Help is included. Exhaustive, built-in, context-sensitive help is always only a single key-press away. Press F1 at any time for a detailed explanation of the current game screen, your currently selected item, and so on, or just browse the complete “Galactopedia”
Tutorials are included to quickly familiarize you with all of the game elements and tools.

Best of all, these all combine to let you play the game your way: enjoy a quick, intense game in a crowded sector of space or take your time in an epic game spread across a vast galaxy!

Systemanforderungen

  • CPU: Dual Core CPU @ 2.0GHz
  • GFX: NVidia GTX 560-equivalent or better, 1Gb VRAM, DirectX 11 compliant
  • RAM: 4 GB RAM
  • Software: Windows 8, 10 (64-bit strongly recommended) - The game runs on Windows 7 but no support will be provided
  • HD: 20 GB available space
  • SFX: DirectX 11 compatible sound card
  • DX: Version 11
  • LANG: Englisch
  • CPU: 8+ Core CPU @ 3GHz
  • GFX: NVidia GTX 1050-equivalent or better, 4+Gb VRAM, DirectX 11 compliant
  • RAM: 8 GB RAM
  • Software: Windows 8, 10 (64-bit strongly recommended) - The game runs on Windows 7 but no support will be provided
  • HD: 20 GB available space
  • SFX: DirectX 11 compatible sound card
  • DX: Version 11
  • LANG: Englisch

Steam Nutzer-Reviews

169 Produkte im Account
18 Reviews
Nicht Empfohlen
964 Std. insgesamt
Verfasst: 08.04.22 13:19
Im Moment rate ich von einem Kauf ab, da zum einen Deutsch nur als Mod verfügbar ist (bei über 40 Euro etwas frech, dass es nur nachgereicht wird).

Dann kommt dazu, dass die Grafik leider nicht die beste ist. Das bekommt die Konkurenz deutlich besser hin. Sei es Endless Space, Master of Orion oder Stellaris selbst.

Und der wichtigste Negativpunkt wäre, dass das Spiel enorme Stabilitätsprobleme hat. Es stürzt regelmäßig ab und ruckelt nach ca. 2 Stunden Spielzeit enorm (relativ große Galaxie). Und das bei einem System mit nem Ryzen 7, einer 3080 und mehr als genug RAM. Das ist für das jahr 2022 leider sehr schade.
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97 Produkte im Account
7 Reviews
Nicht Empfohlen
2615 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.22 16:52
Hätte ein würdiger Nachfolger von DWU sein können, denn trotz fehlen einiger Funktionen und Freiheiten macht alleine die 3D Engine einen großen Unterschied in der Immersion aus und in der kurzen Zeit, in der es zumindest für ein paar Stunden lang ohne Abstürze lief, hat es mir viel Spaß gemacht, trotz all der Macken. Inzwischen brauche ich nur noch ein paar Minuten bis das Spiel abschmiert.

Das Spiel ist schwer verbuggt, nicht nur in Bezug auf die häufigen Abstürze. Und nach den ersten Wochen zeigen die Hotfixes der zwar sehr bemühten aber eben nicht erfolgreichen Entwickler keine Anzeichen von Verbesserungen in Summe - hier und da wird mal etwas behoben, gleichermaßen kommt dann aber ein anderes Problem hinzu. Da die Art der Fehler oft Bezug zu Kernfunktionen wie dem Rendering haben zu scheinen, Memleaks auftreten, allerlei Zugriffe auf Nullpointer geloggt werden und die verwendete Xenko Engine nicht gerade verbreitet ist und demnach keine guten Ressourcen an Dokumentation oder bekannten Fehlern und Lösungen vorhanden sein dürften, die es den Programmierern ermöglichen würden die Probleme nachzuvollziehen und zu beheben, kann ich mir nicht vorstellen, dass die Entwickler das so einfach repariert bekommen, egal wie sehr sie sich jetzt noch bemühen. Die Ausgangslage ist einfach nicht solide genug, das müsste man eigentlich neuschreiben...

Momentan ist das hier irgendetwas zwischen Alpha und Early Access, aber definitiv kein marktreifes Spiel, sehr schade.
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43 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
2613 Std. insgesamt
Verfasst: 01.04.22 20:46
Vorab, mir gefällt das Spiel und dessen Tiefe sehr! Micro Management auf so vielen Ebenen macht echt Spaß.
Aber!: Wie dieses Spiel als ein Release Titel verkauft wird, ist für mich unbegreiflich. Ich kenne den ersten Teil nicht, daher weiß ich nicht wie dieser im Vergleich ist, aber so viele Crashes, unfertige Musik- und Sound-Sequenzen und aufgrund von fehlenden Farben / Bannern / Flaggen und Charakter Modellen, unübersichtliches Mid - Late Game, ist mir schon lange nicht unter gekommen.
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291 Produkte im Account
11 Reviews
Nicht Empfohlen
3282 Std. insgesamt
Verfasst: 27.03.22 12:11
Ich mag das Game und es würde Spaß machen, aber man kein keine 15min spielen ohne das es abstürzt.
Das schlimmste ist wenn es beim abspeichern abstürzt.
Ein Savegame war komplett kaputt und ist keine 5 min gelaufen ohne abzustürzen.

Kann leider nur warnen.

update: sie arbeiten daran und es kommen fast täglich patches
v1.03.3 es scheint stabile zu laufen, es gibt immer noch zum teil stark frame einbrüche aber es stürzt nicht mehr ab.

Leider kommen immer mehr gameplay bugs zum vor schein.

Wenn sie weiter so patchen gibt es demnächst ein Daumen hoch.

Es ist trotzdem sehr ärgerlich das hier ein Early Access als vollpreis Spiel verkauft wird.
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373 Produkte im Account
7 Reviews
Empfohlen
560 Std. insgesamt
Verfasst: 24.03.22 10:03
Ich finde die vergleiche zu Stellaris immer wieder herrlich die in den Diskussionen gemacht werden und um wie viele längen Stellaris besser ist als Distant Worlds 2.
Nur mal als vergleich, Distant worlds ist erst seit kurzem raus und Stelaris seit 2016 auf dem Markt. Es hatte also 8 Jahre !!! zeit alles zu perfektionieren was es hat bis zum heutigen tag.
Es wurde viele male grundlegend verändert und die Spielmechaniken angepasst um die Performance im Endgame zu verbessern, was bis heute nur so halbwegs gelungen ist.
Der Preis für Stellaris beträgt knapp 40 Euro im Grundspiel, was aber wirklich nur das Grundspiel enthält und kaum weiterreichende Mechaniken. Wenn Ihr die komplette Dröhnung wollt kostet es Ca 225 Euro !!! damit ihr es uneingeschränkt spielen könnt.
Da klingen die 42 Euro bei Distant Worlds schon wie ein Schnäppchen oder?

Ich wette keiner der Fanboys hat sich mal an die Anfangszeit von Stellaris zurückerinnert, schaut euch doch einfach mal die Diskussionen von da an, Bugs ohne ende, Performance im Midgame schon grottig in einer nur halb so großen Galaxie wie in Distant Worlds und Besserung war nur auf lange Sicht möglich.

In dem Kontext hat Distant Worlds 2 einen Musterstart hingelegt und die Developer sind dabei Die Bugs zu fixen. So schnell wie die dahinter sind grenzt das schon an Crunsh.

Nun kommen wir aber mal zum Eigenen spiel und lassen mal den Ewigen Vergleichsmist weg.

Distant worlds hat eine auf den ersten blick veraltete Grafik mit einfachen Texturen, diese ist aber leider notwendig wenn man den späteren Spielverlauf berücksichtigt.

Wenn da nämlich an einer kleinen Raumstation an einer relativ neuen Kolonie ca 20 Frachter 10 Bergbauschiffe und diverse Militärische schiffe andocken, abdocken, woanders hin springen dann ist das schon etwas, denn auf der Heimatwelt geht es da nämlich noch wesentlich bunter zu.
Es sind es dann ca 50 Frachter die grade da sind, 15 springen weg und 10 weitere kommen an, Shuttels und Drohnen fliegen vom Planet zu Stationen von Asteroiden zu Bergbaueinrichtungen und die Ankommende Verteidigungsflotte von 40 Kriegsschiffen möchte auch noch betankt werden während eine deiner 4 Invasionsflotten gerade Repariert wird.
Es gab nämlich vor kurzem einen Angriff auf die Heimatwelt, welcher aber abgewehrt werden konnte. Nur 2 Schlachtschiffe sind im Orbit um einen Gasriesen und konnten nicht zum Raumhafen zurückreisen, weder mit Sprungantrieb noch mit konventionellen mitteln da Ihre Antriebe sowie Sprungantriebe komplett zerstört wurden.

Es wurde also von mir ein Bauschiff was grade in der nähe ist dorthin beordert und mit der Reparatur beauftragt. Dieses lädt also Genug Ressourcen ein wenn es diese nicht an bord hat um die Komponenten zu ersetzen.

Diese Ressourcen fliegen aber auch nicht wie von Zauberhand quer durch die Galaxie sondern müssen von den tapferen Kapitänen der Frachter, der Privatwirtschaft erstmal dorthingebracht werden wo sie benötigt werden.
Das ergibt auch völlig neue Handlungsarten während eines Konfliktes. Zerstörung der Resourcenlager, also der Raumhäfen und Bergbaueinrichtungen um die Wirtschaft zu schwächen? oder gleich eine Blockade der wichtigen Hauptwelten um druck auszuüben?
Das klingt banal wenn man noch 20 weitere Kolonien hat, aber bedenkt, die Resourcen müssen erstmal dort ankommen, und das dauert auch etwas.

Einweiterer wichtiger punkt abgesehen von der Wirtschaft die schon ein Monster ist, ist die Forschung. Man weiß gar nicht was man zuerst erforschen soll.
Erstmal lieber den Kreuzer für größere Kampfschiffe um in Schlachten mehr kanonen vorweisen zu können? oder doch lieber eine neue Massenvernichtungswaffe die ich meinen Feinden auf den Kopf werfen kann.
Oder wie wäre es mit den schicken Plasmakanonen neben meinen Railguns? das sähe auch super aus.
Oder doch lieber die Neue Urlaubsbasis um meiner von Krieg gebeutelten Bevölkerung etwas Entspannung zu gönnen? Das teil ist einfach nur Riesig.

Nun kommen wir zu letzten Punkt den einigen hier ein Dorn im Auge ist, nämlich die Automatisierung.

Bei Bedarf kann ich alles Automatisieren und es sozusagen meinen Untergebenen überlassen.
Das klingt nach Cheaten und ja, theoretisch kann ich das Spiel sich selbst Spielen lassen und schaue nur zu, oder aber ich schalte nur das aus was ich selber machen will. Palpatine hat ja auch nicht im Imperium jeden Steuersatz per Dekret selbst bestimmt und hat auch bei weitem nicht jede Bergbaustation selbst in Auftrag gegeben.

Jede Art der Automatisierung ist vollkommen optional, kann also aus gestellt werden oder bei Bedarf angepasst werden.
Soll eine Invasionsflotte nur aus Truppentransportern bestehen oder doch noch ein paar Träger beinhalten? ab wann sollen steuern erhöht oder gesenkt werden. wie viel soll für Forschung ausgegeben werden? Soll eine aggressive Spionage mit maximalen Opfern also Anschlägen erfolgen oder doch lieber nur Spionageabwehr?
Sollen die schlachten bis zum letzten mann ausgetragen werden oder soll sobald die Schilde fallen der Rückzug angetreten werden?

Es kann so viel eingestellt werden das einem davon schwindlig werden kann, wenn man es denn möchte.

Wenn Ihr eine tiefgreifende 4x Simulation wollt, wo Ihr euer eigenes Sternenimperium, Diktatur, Republik oder was weiß ich regieren wollt, wenn Ihr Flottenkommandant sein wollt oder einfach nur Jemand der Sein Reich Wirtschaftlich verwalten will, dann ist Distant Worlds 2 was für euch.

Wenn Ihr super realistische Grafik und Orchestrale Musik hören wollt und ein perfektes spiel haben wollt dann ist dies nix für euch, wobei letzteres es bis heute noch nie gab...

Ach ja zum schluss, wenn euch Englisch abschreckt dann schaut mal in die Disskussionen unter languages nach, da gibt es die komplette deutsche Übersetzung.
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231 Produkte im Account
15 Reviews
Nicht Empfohlen
2574 Std. insgesamt
Verfasst: 21.03.22 10:44
Daumen runter ist nicht richtig - seitwärts würde besser passen.

DW2 ist definitiv ein Schwergewicht, aber noch unausgereift. Über die Performance Probleme, die bereits in der Mitte des Spiels anfangen, sprechen wir nicht. Die Entwickler haben noch viel vor sich.

Die Übersicht zu behalten ist nicht einfach und schon gar nicht komfortabel. Quality of Life Features, wie z.B. ein besseres Interface, fehlende Gesamtübersichten, direktere Steuerungen der Warenströme, oder auch die Galaxy-Karte, können und müssen verbessert werden.

Ohne die Berater (Pop-Ups) ist man ab einem gewissen Zeitpunkt aufgeschmissen. Die Expansion wird schnell unübersichtlich. Ausnahme: Man baut einfach überall irgendetwas hin und lässt die Mining-Stationen etc. ohne wirklichen Schutz arbeiten.

DW2 ist ein Spiel, dass extrem viele Ressourcen ins Spiel bringt und einen wirklichen umfangreichen Techtree hat. (Klasse!) Es wäre schön wenn der Spieler hier direkter eingreifen könnte. Bisher habe ich noch keinen Weg gefunden Waren einfach und effektiv zu verteilen. Die Hauptarbeit übernimmt die Privat-Economy mit ihren Frachtern.

Dabei ist die Idee der Privat-Economy gut. Private Unternehmen kaufen einem Transporter ab und kümmern sich um den Transport der Waren. Anstatt jeden einzelnen Frachter anzuzeigen (kann deaktiviert werden), wären ggfs. einfache Handelsrouten einfacher und übersichtlicher darstellbar. Wie oben geschrieben: Man verliert schnell den Überblick.

Zum derzeitigen Zeitpunkt würde ich das Spiel auf die Watchlist setzen und auf einen Sale warten.Ich bin sicher, dass die Entwickler noch diverse Updates veröffentlichen werden. Das Feedback der Community ist bereits umfangreich.
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173 Produkte im Account
16 Reviews
Empfohlen
15023 Std. insgesamt
Verfasst: 31.03.22 01:52
(Disclaimer: I play on Pre-Warp, slowest tech speed, few colony-potential worlds, single-colony start with high difficulty settings, usually with more advanced enemy empires, mainly one of each major species, so experiences may differ wildly between players / playstyles.

Apr 13 2022 Edit: Nearly 200 hours and a dozen games in, I can say with certainty: racial research bonuses, espionage, & Caslon supply will make or break your early game stride. In a current test game, the cat-people-whose-name-I-forget technocracy had 7 colonies and over 600 tech points within the time it took to get my first extra-solar Human colony going. It took my human republic a century to get to stealth, sector commands, and officer schools, while fighting off intense, constant pirate and monster raids in the Caslon-poor galactic core. Meanwhile my ice-world catfolk are chilling on the galactic edge and making advancements at lightning speed while swimming in starfuel. After retiring the first few spies and admirals to reroll for better starting perks, I got an administrator scientist (25% discount to crash theory) and some spies with energetic, skilled orator, etc. If you can get a General with the RARE perk that all local leaders slowly gain skills, DO IT. Kill anyone with the opposite perk. Also, watch out for leaders randomly becoming double agents, I had to scrap my best scientist for that. RIP. Stealing tech from pirates starts off as a risky training tactic, but once they get around 20% concealment and espionage, it winds up giving you effectively the first 3 or 4 tiers of tech for free over a number of years. If you focus on getting better tech labs and economics after your first proper warp drive, followed by civilian ships (colony especially), the free tech will trickle in. You can even cherry pick which techs you want to steal via manual control, which is great for when you really need that next tier of reactor but already set a 5 year crash research for faster mining in order to buff the economy. Anyway, this game is amazing and I love it. Cheers and enjoy!)

Honestly, its been frustrating watching all the major Let's Play's treating this like a slightly more detailed Stellaris (which the AI auto-controls effectively does - until players encounter the old 'too many mining bases, too spread apart, private economy crashing, oh god I'm bankrupt, now I'm being invaded, HALP!' newbie A4X mistake lol), as opposed to a game like Aurora 4X, Space Empire IV/V, Children of a Dead Earth, etc, where you can do all sorts of incredible, crazy things in ways most games aren't built to allow. From logistical hacks, to custom spy ships, to sabotage, to tactical maneuvers, to ambush-bait shadow colonies, to PD-only turtle ships with max armor and counter utilities in order to draw enemy fire while your heavy hitters pounce from the rear flank, and your dedicated boarding assault marine ships mass-attack the enemy flagship, or even their minimally-armed transport ships in order to cripple their invasion... Its ALL possible here.

You can even automate the entire game and just manually control a single colony, or fleet, or ship, and ignore everything else as it organically generates and evolves around you. Honestly, this is more than a single game. More than a Stellaris-like. More than an Aurora successor. This is a dream come true for Scifi 4X players, and I hope, a return to the open-world, if-you-can-think-it, you-can-do-it complexity of old-school Scifi 4X over the modern bore of streamlined Stellaris-likes.

DW2 is pretty much vanilla A4X with modern graphics - something I've been waiting, hoping, dreaming of, my entire life. You'll understand the mechanics and complexities intuitively without the need for much, if any, tutorial / reading; and I know for a fact that bunch of us from the A4X community are already enjoying DW2.

Scenario idea: Try emulating a certain glorious Scifi series by building shadow colonies with which to bait vastly superior xeno forces into ambush while you desperately try to hide your tiny, technologically backward space federation - its a ton of fun.

Personally, I enjoy hiding fuel harvester-tankers in orbit of a gas giant near the enemy empire, in deep space far beyond reach of my active logistical network, in order to refuel for a major strike / invasion, without the sensor profile of an actual base, thus mitigating discovery and retaliation chances. The AI thinks I can't strike the enemy empire, but with manual control and a bit of clever dormant tanker placement, its easy peasy to go far beyond effective range.

Want to spy on enemy movement? Build a custom intel-gathering ship loaded with long-range sensors, extra fuel tanks, and fighter bays / construction bays / etc., then park it in the middle of nowhere to watch the enemy pass by and reveal their activity, tech levels, ship types, etc? You can do that here too.

While Linux users require some Proton finagling to run; it runs - even on this unstable tropical volcano of a refurbished laptop. Recent patches mitigated a number of slowdowns and crash-inducing issues, and so they've become far less frequent. I've gotten (what seem to be memory leak related) crashes down to clockwork at roughly 1 1/2 to 2 hours of gameplay at max speed, outside going absolutely nuts wheel scrolling across the galaxy while selecting a giant armada at max speed at the same time as your spy finally steals the entire map of a giant empire. (This happened lol. Though a considerable amount of jank is the fault of my sub-par system, and subpar Proton patching, not the game itself.)

All in all, I'm absolutely in love with this game and look forward to what else will come, in terms of future features and customization. As it stands, the game is already a masterpiece. I've put in thousands of hours into what was effectively a text version of this game, so I envision playing DW2 for years to come.

Seriously, devs, thank you for this dream come true. <3
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294 Produkte im Account
11 Reviews
Nicht Empfohlen
2236 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.22 01:24
I do not recommend looking in to this game until another full year after launch. I do not believe this should be taken as an opinion, either. The game is objectively NOT finished, and has significant issues to be resolved. Such as significant balancing, mechanic completion, AI work, crash fixes, as well as a slew of quality of life improvements.

While I respect the devs and what they have accomplished with DW1, this should be advertised as an early access game (and probably a remake of the original more than a sequel), yet it's a advertised as a full priced $50 complete experience. So I've lost some respect for them, because it seems deceitful. If the missing races end up as paid DLC instead of part of free updates (e.g. finishing the game) then I do not suggest buying this game unless you find it on sale, which for this developer, is rare. We already got bamboozled, we don't need to pay again to get what we should have already got.

With the exception of the above, I'm going to cut them some slack and not place a lot of emphasis on issues are will be patched out in time.

It plays almost identically to it's predecessor, and while it does have some much appreciated improvements, it lacks a fair amount of what the original has and they are so similar, there really isn't much reason to play DW2 over the original in it's current state, on top of the currently unrealistic price tag.

-Ship/Base Design-
As a personal opinion I also believe that the ship and base customization has taken a step backwards, because you do not have the freedom to experiment that you have in the original. It opens up somewhat as you get more tech, but it never gets to that open feeling of the original. The limited number of slots is frustrating. You are constantly battling both the lack of slots and the limitation of total capacity. I enjoy going for strong economy and going towards quality over quantity design ethos for my ships and bases. But due to the slot limitations, ships are largely going to perform similarly. Having a bigger economy will let you have more ships, but not really any better ships. If multiple empires have about the same tech available, their ships are going to be nearly identical.

As you get a lot of tech unlocked, the component list during ship/base creation turns into an absolute mess. Even using the filters, I waste so much time looking through the list to find what I need, slots are filled with obsolete tech, Why are there engine slots I can't use? Why do engines and directional thrusters use the same slots? Directional thrusters on the rear of the should wouldn't even work anyway.

There are so many weapons, and it isn't remotely clear on exactly what they do or why you'd want them over something else. The game really needs a testing arena where you can spawn ships with various loadout and testing them out so you can figure out what they do and how effective they are. The weapons are also in dire need of some kind of description.

-General Gameplay-
Some game starts do not function properly. You can select an expanding empire age that say you'll have 7-8 colonies but you'll actually only have 4. And you'll have no resources stockpiled and only a single construction ship, so you can't even build any ships and get started. As a result, that game is effectively dead on arrival since you have no economy nor the means to get one started. I could use the in game editor to recover, but I don't know if the AI can recover and proceed, so I just gave up rather than risk wasting the time.

Pirates are way more annoying, numerous, stronger, and with higher tech. It doesn't feel like they have to scout your empire out either, and they just know where to raid. I also keep running into super powerful Hive ships that you no hope of stopping at early tech levels, so they'll just ravage any nearby colonies you have and your ships will blindly fly to their doom as they try to attack a ship they have absolutely no hope of even scratching.

-Sound and Music-
The music is okay in same ways, but very bland and forgettable. You can place your own tracks in the game folder and it will play them, which is nice, but there are so many events (and apparently zoom level??) that the track that is playing will change so any music that is more memorable than most of the included, it is quite jarring how often they cut off and change. The sound effects do their job but they aren't notable.


There are more things that I have issues with, but much of it I believe is going to eventually get fixed, so I'll stop here.

Give the game some time to get finished, at least a year, then check back in.

EDIT: Had to fix some typos and apparently I somehow deleted a sentence here and there.
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Logo for Distant Worlds 2
Rating auf Steam Ausgeglichen
64.02% 945 531
Release:10.03.2022 Genre: Strategie Entwickler: Code Force Vertrieb: Slitherine Ltd. Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
Einzelspieler Mehrspieler Koop
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Handbuch
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