• Das Schwarze Auge: Memoria: Screen aus dem Adventure der DSA Reihe.
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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 30.08.2013
19,99€
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Preis Update 08.05.24

Über das Spiel

Memoria erzählt die Geschichte von Prinzessin Sadja aus dem fernen Fasar, die einst in die Schlacht gegen die Dämonen in die Gorische Wüste zog. Ihr Plan – zur größten Heldin aller Zeiten aufzusteigen – wurde jedoch aus ungeklärten Gründen vereitelt. Etwas war geschehen, das Mädchen verschwand und geriet schließlich vollkommen in Vergessenheit.

Fünf Jahrhunderte vergehen, bis der junge Vogelfänger Geron im heimischen Wald einen fahrenden Händler namens Fahi trifft. Dieser verspricht Geron seine - in den Körper eines Raben verbannte Freundin Nuri - zurück zu verwandeln. Aber natürlich nicht ohne eine Gegenleistung: Geron soll das Geheimnis um Sadjas Schicksal endgültig aufklären.

Ohne zu zögern willigt er ein – nicht ahnend, dass er damit eine Kette von Ereignissen lostritt, die schon bald ihren Schatten über seine Heimat legen und damit seine Gegenwart in ein finsteres Abbild einer längst verlorenen Vergangenheit verwandeln werden...

Memoria ist die Fortsetzung zu Daedalic Entertainments Fantasy-Adventure Satinavs Ketten – es bietet zwei spielbare Charaktere aus unterschiedlichen Epochen und abwechslungsreiche Zauber. Geschichte baut zwar auf den Ereignissen in Satinavs Ketten auf, kann aber auch ohne Vorwissen genossen werden und machen das Spiel auch für Neulinge der Serie interessant. Dazu erwarten Spieler handgezeichnete Landschaften in HD-Grafik, herausfordernde Rätsel und ein stimmungsvoller Soundtrack.



Features:
  • Ein neues Point&Click-Adventure in der Welt des Schwarzen Auges
  • Zwei spielbare Hauptcharaktere, zwei Zeitebenen, eine spannende Story
  • Fortsetzung der Geschichte aus Satinavs Ketten, allerdings auch für Neueinsteiger problemlos spielbar
  • Abwechslungsreiches Rätseldesign beruhend auf Konversation, Inventar, Interaktion und verschiedenen magischen Fähigkeiten
  • Epischer Soundtrack in Albumlänge
  • 120 handgezeichnete Hintergründe, welche die magische Spielwelt zum Leben erwecken

Systemanforderungen

  • CPU: 2,5 GHz Single-Core-Prozessor oder 2 GHz Dual-Core-Prozessor
  • GFX: OpenGL2.0-kompatible Grafikkarte mit 512 MB RAM (Shared Memory ist nicht empfohlen)
  • RAM: 2500 MB RAM
  • Software: Windows Vista/7/8
  • HD: 10 GB verfügbarer Speicherplatz
  • SFX: DirectX 9.0c-kompatible Soundkarte
  • DX: Version 9.0c
  • LANG: Deutsch, Englisch
  • CPU: 2,5 GHz Single-Core-Prozessor oder 2 GHz Dual-Core-Prozessor
  • GFX: OpenGL2.0-kompatible Grafikkarte mit 1 GB RAM (Shared Memory ist nicht empfohlen)
  • RAM: 2500 MB RAM
  • Software: Windows Vista/7/8
  • HD: 10 GB verfügbarer Speicherplatz
  • SFX: DirectX 9.0c-kompatible Soundkarte
  • DX: Version 9.0c
  • LANG: Deutsch, Englisch

Steam Nutzer-Reviews

38 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
1064 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.22 09:02
Ich Liebe es und würde mich über Nachfolger freuen
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163 Produkte im Account
16 Reviews
Empfohlen
908 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.21 21:31
Memoria ist der Nachfolger von Satinavs Ketten und ist ein durchaus würdiger Nachfolger:

Was finde ich gut:

1) Die Story ist mit einer der fesselnden in der Kategorie
2) Erfolge sind durch Guides inzwischen recht leicht zu erreichen ( für Vervollständiger)
3) Auch jemand der sich nicht so gut in Aventurien (der Welt des schwarzen Auges ) auskennt kommt schnell rein und auch mit
4) Ich muss den Vorgänger nicht gespielt haben um der Story Folgen zu können
5) Zeichenstil ist schön (aber das ist Geschmackssache)
6) Läuft Stabil
7) Keine Buggs, zumindest sind mir keine aufgefallen

Contra:

- Ich muss mit Point Click Adventure zurecht kommen und auch Spaß haben, jemand der ein Rollenspiel mit Kämpfen oder Action sucht wird hier nicht fündig
- Wir erleben keine spürbare Charakter Entwicklung bei unseren beiden Protagonisten

Zusammenfassend lässt sich sagen, jemand der die Art von Spiel mag wird denke ich seine Liebe zu diesem Spiel finden. Ich selber hoffe immer noch auf einen Nachfolger dieses Spiels
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100 Produkte im Account
31 Reviews
Empfohlen
480 Std. insgesamt
Verfasst: 22.12.20 01:43
Tolle Geschichte, Tolles Ende und sehr viel Rätselspaß.
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155 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
460 Std. insgesamt
Verfasst: 04.12.20 18:30
Gute Point'and'Click, angesiedelt in Aventurien.
Wer Satinavs Ketten mochte, wird auch Memoria mögen.
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201 Produkte im Account
8 Reviews
Empfohlen
683 Std. insgesamt
Verfasst: 02.10.20 12:47
A true Adventure.

A must have for Adventure fans.
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54 Produkte im Account
2 Reviews
Empfohlen
587 Std. insgesamt
Verfasst: 28.09.20 16:16
Very nice not to difficult but at some riddles you need some time
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1211 Produkte im Account
26 Reviews
Empfohlen
653 Std. insgesamt
Verfasst: 13.06.20 18:22
9/10
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180 Produkte im Account
5 Reviews
Empfohlen
780 Std. insgesamt
Verfasst: 26.05.20 20:24
Sehr gute Geschichte wo ich nichts gegen einen dritten Teil hätte.
Leider teilweise Rätsel ohne jedliche Logik drin, aber im großen ganzen toll...
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82 Produkte im Account
12 Reviews
Empfohlen
855 Std. insgesamt
Verfasst: 10.04.20 18:14
Memoria ist ein spannendes Sequel von Chains of Satinav. Knappe zehn Stunden Spielzeit, wenn man das Spiel am Stück durchspielen möchte, ohne alle Erfolge freizuschalten. Die Geschichte setzt dort an wo der Vorgänger aufhört. In gewohnter Deadelic Qaulität wird hier eine Highfantasy Geschichte aus dem Universum des Schwarzen Auges erzählt.

Der Plot: Geron möchte seine Liebste wieder in eine Fee zurückverwandeln, nachdem sie zu einer Krähe wurde. Dabei stolpert er wieder Mal in ein Abenteuer, das er nicht suchte. Dabei werden bis zu zwei Binnenerzählung in die Rahmenhandlung eingewebt.

Spannend, fesselnd, perfekt für die Coronaquarantäne! Und ein Muss für jede*n Point & Click Spieler*in!
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541 Produkte im Account
122 Reviews
Empfohlen
527 Std. insgesamt
Verfasst: 17.10.18 12:42
Memoria ist ein klassisches Point & Click Adventure und der Nachfolger von The Dark Eye: Chains of Satinav. (Beide Teile gibt es für jeweils 1,99€ im Sale)
Und auch wenn einige in den Bewertungen schreiben, dass man umbedingt den Ersten Teil spielen soll, kann ich euch sagen, dass Memoria auch gut für sich alleine steht.
Ich habe nämlich ausversehen Memoria zu erst gespielt, hatte aber nicht das Gefühl etwas von der Story zu vermissen.

Ganz kurz zur Geschichte
Unser Protagonist Geron ist auf den Weg in der Welt von Aventurien um für jemanden eine Lösung zu einem Rätsel zu finden damit dieser wiederrum seine Freundin Nuri in ihre ursprüngliche Form zurück verwandelt. Parallel erleben wir mit Prinzessin Sadja einen zweiten Handlungsstrang, der in der Vergangenheit spielt und mit Gerons Rätsel zusammenhängt.

Die Geschichte hat mich das ganze Spiel hindurch gefesselt, so dass ich Memoria an einem Tag durchgesuchtet habe. Besonders gut hat mit der Wechsel der Handlungsstränge gefallen, da durch die Sprünge zwischen den Zeitaltern und Figuren nie Langeweile aufkam.

Pros:


  • bodenständige Fantasystory mit humorvollen Dialogen
  • Grafik und Musik schaffen eine wundervolle Atmosphäre, die einen komplett in den Bann zieht
  • Professionelle Sprecher die alleine durch ihr Können die Charaktere zum Leben erwecken
  • meistens logisch aufgebaute Rätsel die auch geeignet sind für Menschen die nicht so oft Point & Click Adventures spielen
  • mit strategischem Speichern sind alle Erfolge in einem Durchgang schaffbar


Cons:


  • schleppende Animationen
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464 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
767 Std. insgesamt
Verfasst: 03.06.17 00:53
Wieder ein gelungenes Spiel für DSA-Fans, diesmal allerdings etwas schwieriger und damit eher für Freunde von Adventures zu empfehlen.

Kurz zu mir und in Anbetracht an mein Review zu Satinavs Ketten:
Ich mache mir eigentlich nicht viel aus Adventures bin aber ein alter DSA-Fan.

Der erste Teil dieser Reihe hat mir gut gefallen, weil es unterm Strich spielbar ist wie ein schöner, bebildeter Roman mit ein paar Puzzles in der Welt von DSA.

Dies ist auch hier der Fall, wobei der Adventureteil deutlich mehr hervortritt. Dieses mal ist mehr Magie im Spiel, mehr Übernatürliches und die gesamte Geschichte ist wesentlich ausufernder und zu Beginn undurchsichtiger. Das macht die Rätsel etwas abstrakter und ich war ein ein paar Stellen durchaus gefrustet. Zum Teil lag es daran, dass ich mal ein Objekt nicht bemerkt habe, zum Teil lag es aber doch an der etwas sehr ausgefallenen Rätselgestaltung.

Darüber kann ich jedoch leicht hinwegsehen, da die Geschichte durch die ausgefallenen Geschehnisse dieses mal spannender und fesselnder war.

Das Ende war recht schön, aber man könnte sich darüber streiten ob es noch etwas ausführlicher hätte sein können. Die Länge des Spiels ist unmerklich kürzer als der erste Teil also auch wieder etwa 10 Stunden.

Fazit: Eine gelungene Fortsetzung von Satinavs Ketten mit einer unterhaltsameren Geschichte dafür aber mit teils etwas nervigen Rätseln. Für Adventureveteranen sicherlich dennoch nicht schwer und für DSA-Anhänger finden sich hier einige sehr tolle, bedeutsame Örtlichkeiten und Ereignisse wieder.
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4229 Produkte im Account
180 Reviews
Empfohlen
846 Std. insgesamt
Verfasst: 13.03.17 10:55

????Das schwarze Auge: Memoria????


Point & Click Adventure - 30. August 2013 erschienen. Entwickler und Publisher: Daedalic Entertainment

Das Spiel


Wir spielen in der „Das schwarze Auge“ Welt den Vogelfänger Geron der alles darauf setzt seine Feen Freundin Nuri zu retten. Auf der Suche nach einer Möglichkeit erfahren wir immer mehr über Prinzessin Sadja, die sich entschlossen hat den Krieg der Magier anzuschließen. Auch sie dürfen wir immer wieder einmal spielen und die Geschichte aus ihrer Perspektive erleben.

Nachdem ich das Spiel abgeschlossen hatte habe ich erfahren, dass es sich hier eigentlich um eine Fortsetzung des Spiels „Das Schwarze Auge - Satinavs Ketten“ handelt. Zu meiner Schande habe ich als Abenteuerfan und Besitzer eines riesigen Pile of Shames dieses Spiel noch nicht nachgeholt, habe es mir aber vorgenommen bald zu tun! Jedenfalls war dies aber auch nicht zwingend erforderlich. Denn bei Memoria handelt es sich um eine für sich selbst stehende Story. Ihr müsst also nicht unbedingt Satinavs Ketten gespielt haben, auch wenn man dadurch vermutlich die DAS Welt und Charaktere besser verstehen würde…

Die Rätsel von Memoria waren für mich recht logisch und nicht zu kompliziert. Die Story ist spannend und ließ mich bis zum Schluss mitfiebern. Lediglich die Animationen sehen trotz eigenen liebevollen Charmes etwas hölzern aus. Dennoch ist die Welt und die Charaktere liebevoll designt!

Grafik: liebevoll designte Charaktere und Welt, Animationen etwas hölzern
Sound: deutsche Vollvertonung, klasse Musik
Steuerung: Maus
Spaßfaktor: packende Story, tolle Grafik und ein guter Soundtrack bieten ein tolles Abenteuer
geschätzte Spielzeit: 12 - 15 Stunden
Sammelkarten: ✔️
Achievements: ✔️

Testsystem


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CPUAMD Ryzen 9 3900X
GPU ASUS ROG STRIX NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti OC 11G
RAM64GB RAM 3000
SSDSamsung 1TB M.2 SSD
OSWindows 11
Auflösung2560x1440


Positiv


+ gute Story
+ liebevolle Grafik
+ deutsche Vollvertonung
+ Rätsel nicht zu schwer

Negativ


- Animationen nicht so rund und wirken etwas hölzern

Fazit


Hammer Story, liebevoll gezeichnete Grafik und Soundkulisse. Empfehlung für jeden Point and Click Adventure Fan. ★★★★★ ★★★☆☆ 8/10 Sterne

Um weitere tolle Spiele zu finden besuche gerne unserer Kuratorengruppe. ????️ HeikarGaming & Friends????️
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160 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
646 Std. insgesamt
Verfasst: 02.02.15 12:39
Wunderschöne Geschichte, bei der ich bis zum Ende mitgefiebert habe. Die Geschichte des Stabes geht einem richtig zu Herzen und seine Synchronstimme hat mir richtig gut gefallen.

Die Rätsel sind nicht zu einfach, teils richtig knifflig und ich hatte wirklich lange Spielspaß.

Es ist ein in sich rundes Spiel. Dialoge, Rätsel, Soundtrack und Charakter sind ausgezeichnet aufeinander abgestimmt.
Für Freunde von Point-and-Click eine klare Kaufempfehlung.

Noch zur Info: Ich habe den ersten Teil noch nicht gespielt (werde ich jetzt definitiv nachholen :)) und fand die Geschichte trotzdem verständlich.
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57 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
768 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.14 17:08
Memoria ist spannend, hat logische Puzzles und dichte Atmosphäre. Es ist ein packendes Spiel, und hat mit dem einfachen Zaubersystem eine nette Innovation im Genre wiederbelebt. (Loom) Ich kann es voll und ganz empfehlen,
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48 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
745 Std. insgesamt
Verfasst: 19.08.14 21:52
Das Fantasy-Adventure Memoria hat bei mir eine starke Immersion ausgelöst. Ich bin so begeistert, dass ich hiermit meine erste Spielbewertung schreibe und ich es noch entscheidungsschwachen Käufern wirklich ans Herz legen kann. Als Spieler wird man an vielschichtige Charaktere herangeführt, die einen im Laufe des Geschehens immer wieder überraschen. Die Handlungsstränge zweier epochaler Phasen ein und derselben Welt, die eigentlich unterschiedlicher kaum sein können, bilden zusammen eine wunderschöne, in sich konsistente und geschlossene Geschichte. Eine ausgesprochen kreative Geschichte, die ähnlich einem guten Roman plötzlich viel zu schnell vorbei ist. Ich befürchte, trotz vereinzelt kniffliger Spielpassagen, werde ich so schnell kein Point&Click Spiel finden, welches an das Spielerleben von Memoria heranreicht.
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1506 Produkte im Account
242 Reviews
Empfohlen
642 Std. insgesamt
Verfasst: 24.03.22 22:23
I gave up on riddles in third chapter.
Continued with guide for the story, which was quite good - except for some minor details.
VA was nice and I liked how everything looked.
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541 Produkte im Account
203 Reviews
Empfohlen
751 Std. insgesamt
Verfasst: 11.02.22 23:06
Dear narrator, your voice has stolen my heart, I could hear you speak forever ♥
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249 Produkte im Account
28 Reviews
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812 Std. insgesamt
Verfasst: 01.02.22 04:06
The puzzles rarely get annoying, which is great for an adventure game. But the real draw is the story.
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111 Produkte im Account
25 Reviews
Empfohlen
918 Std. insgesamt
Verfasst: 11.01.22 22:31
good adventure game, some puzzles are realy challenging but solvable. Though I must admit once I used help of walkthrough, i knew how to solve riddle, but i was not in mood to run between locations to find needed information. Also i found parts with princess Sadja more interesting then parts with Geron.

with proton there was problem with no sound in cutscenes, but in protondb is written how to solve it. Sometimes animations stuck for maybe a second but then it continued. Once spoken line was in german even when iplayed in english, few times there was no sound at all, just subtitles. in some places it was possible to click and do some action with something what shouldn't be there, but wss before. but all these little problems didn't affected playthrough for me. It wouldn't hurt to have this game with more detailed and higher resolution graphics, but in total i am satisfied with game as it is.
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601 Produkte im Account
153 Reviews
Empfohlen
442 Std. insgesamt
Verfasst: 31.12.21 02:58
Memoria makes me angry. Angry because it has all the hallmarks of a bad adventure game, with confusing levels, too many items and obfuscated solutions. Angry because the story is split into two parts and yet finds time to meander into uninteresting complications that distract from the main narrative. Angry because this game has one of the best resolutions to a story I’ve seen in an adventure game, and it should have been one of the best adventure games of all time. Instead it only ends up being a grain of diamond stuck in a rock wall, which is infuriating to me.

Let’s start with gameplay. This game was released in 2013, putting it squarely in the category of “modern” point-and-click games. And yet it feels so old to play; items that no one would assume fit together have to be combined to make silly solutions to unnecessarily complicated problems. Puzzles only really make sense in hindsight, which made me think that they were designed backwards. “We need a ruby here, so let’s have the main character make one out of... wine? And the mold is a... glass box maybe? Oh crap, we don’t want to have the spell needed as a mechanic... let’s just throw in a side character that knows the spell. Ship it!”

The problem with this approach is twofold. Firstly, you end up being very confused when you find a random glass box seemingly without either history or purpose outside of being part of a process you don’t know exists (glass box+wine+side character=ruby). Secondly, the process is only really logical when you only consider these few factors – when there are ten items, seven places to go and several characters to interact with, there are a lot of potential solutions hiding the designers’ designated answer. As a result, finding the correct solution inevitably becomes an exercise of impatience, where one tries combining everything with anything while constantly being battered with the protagonist’s snide comments. It’s not fun, it’s not clever and this approach to puzzle design needs to be buried in the past where it belongs.

As for the story, it’s split between the glory-seeking princess Sadja and the aggressively uninteresting Geron. I was never a big fan of Geron in the first game, but in Memoria he and his love interest Nuri have lost any sense of depth they might have had, defined only by a goal that ends up being a sidenote in the narrative. Instead the driving force of the story ends up being Sadja and the mystery of her ultimate fate. Her path is mostly quite good, even if it does suffer from being sidetracked a few times. There is a magnitude in her quest that is lacking in Geron’s story; from ancient tombs to deep forests to great temples, her quest for greatness simply contains a lot more to be interested in. The end of her arc is also fantastic and built up in a subtle way from the very start, showing that the developers can have a very gentle touch when they want to.

The problem is that regardless what you’re looking for in this game, you will probably end up disappointed. If you want closure from the first game and you’re mainly interested in Geron and Nuri, then the lack of focus on them will probably be a bit frustrating. If you’re more interested in Sadja and her story, then the constant cut-backs to Geron become an unwelcome distraction, taking up time that would be better used to expand on Sadja and her relationship with her companion. Both sides end up having a lack of development, an issue causing the emotional impact of the story, however well-written, to become much weaker than it should be. What we’re left with is the mirage of a moment, a hint of what could have been so much greater.

And yet it’s still good. That’s why I’m so angry. The emotional impact is there, the twist and Sadja’s behaviour throughout the game meld together beautifully, the conclusion ends up making total sense in a simple but clever way. The more I think about it, the better it gets. So why didn’t this story get its own game? Why was it burdened by the baggage of Geron and his tale? Why didn’t it get the focus it deserved?

I don’t have the answers. I truly think that this game could have been something special, not only good but great. The writing is there, so is the concept potential. But through some bad decisions and old-fashioned gameplay, it ended up mediocre instead. It’s a crime in my eyes. As a result, I think that there are too many adventure games out there that are better than Memoria, which probably dooms it to fade into obscurity.

And yet, I ended up having a positive experience with it in the end. There is enjoyment to find in this game. It is in fact the basis of my criticism. So if you still want to play it, I do recommend that you try it; moreso if you’ve played its predecessor. If Memoria is a shadow of what it could have been, then at least it is the shadow of something great.
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590 Produkte im Account
47 Reviews
Empfohlen
1288 Std. insgesamt
Verfasst: 21.07.21 04:16
Even though this is the same universe as chains of satinav it has a very different tone to the game. Although there is still some comedy in this its a much more serious tone. The story was good but I couldnt help but feel like it was trying to say more than it could. I enjoyed the discovery of who the hero was and her .... uh sticky companion the most in this game.

If your looking for a chill stream that doesn't stick to one game check me out at https://www.twitch.tv/justthepassenger !
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1221 Produkte im Account
75 Reviews
Empfohlen
540 Std. insgesamt
Verfasst: 18.05.21 06:32
An intriguing story that maybe doesn't take best advantage of its parts, but delivers a twisty and satisfying ending. Most of the puzzles are fun and clever, but there was one at the end with a weapon rack that made me want to vomit. Overall, a lovely adventure game.
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170 Produkte im Account
3 Reviews
Empfohlen
576 Std. insgesamt
Verfasst: 06.04.21 20:09
Brilliant story writing once again and awesome graphics.
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53 Produkte im Account
25 Reviews
Empfohlen
449 Std. insgesamt
Verfasst: 03.04.21 19:39
Playable, not amazing... story kinda meh. You do need to have played the other game to understand this one, or at least have a general idea (Chains of Satinav) but no one told you about that in the description...
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47 Produkte im Account
1 Reviews
Nicht Empfohlen
2171 Std. insgesamt
Verfasst: 24.03.21 20:29
I love point and click games, I even think this series has some clever ideas to play around with...however there is *zero* payoff in this game. The 'ending' is such a cheap trick and something that has been mentioned *REPEATEDLY* throughout the entirety of the game turns out to be completely useless.

Sadja is insufferable, such a lost opportunity to create a charismatic person. All the characters are intolerable in the series, save for the Staff, Bryda, the 'Shadow Helper', and the old man that gives you the riddle.

SPOILERS

[spoiler] The Stone/Scarab riddle was such a low trick. I thought for certain the answer would lend itself to an overarching philosophy to the story that would serve a poignant purpose. Instead, Sadja was just a plaything for a prince that had no reason to remember her after throwing her out. She drew her tattoo on herself with ink (yet it never washed off), and she can't read, so the inscription above the tomb had no actual purpose.

Bryda was smart and likable, I thought for certain she'd Doctor Who herself back in time, thus re-writing Sadja's failure with the final demon. Sadja accomplished NOTHING. She got into Draconia (but people were already there), and she killed everyone, except some demons.

Geron is not a charismatic, but his personality is helped by virtue of how awful Nuri is in both games.

The series is such a waste.

The puzzles have no logic. The elemental assignment riddles are so vague that multiple elements could be a satisfactory answer. The 'send vision' ability is a major issue because again, the logic is vague. [/spoiler]

All around a frustrating and disappointing journey with some lovely imagery.
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130 Produkte im Account
6 Reviews
Empfohlen
787 Std. insgesamt
Verfasst: 22.03.21 17:57
Well done Daedalic!

I have found the game randomly. Honestly I did not expect this game
will be so interesting and emotional. I am(or was) not a big fan of point & click games
however due to the other aspects of Memoria I played through the story.
The storyline, the characters, the art and music made the game more captivating for me.

I would advise to play Chains of Satinav game first though to
understand entirely the story and the background of the main characters.

Do I recommend The Dark Eye Memoria? Definitely.
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206 Produkte im Account
4 Reviews
Empfohlen
545 Std. insgesamt
Verfasst: 22.03.21 16:46
ok, fun, simple game
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513 Produkte im Account
268 Reviews
Empfohlen
286 Std. insgesamt
Verfasst: 20.03.21 14:59
I really enjoy Daedalic Entertainment’s point-and-click games and was surprised that they were able to make a game that is totally different from their other great point-and-click games (Edna & Harvey, Deponia, The Whispered World).

The Dark Eye: Memoria has a more mature theme and takes place in the fantasy world Aventuria (world of the pen & paper game The Dark Eye). It doesn't have over the top characters, funny dialogues or wacky puzzles.

It’ a great sequel to The Dark Eye: Chains of Satinav. I recommend playing that first.

The hand-drawn art style is really beautiful to look at. The story is great and the characters are all very likable. The game has a great atmosphere with good voice acting and nice soundtrack.
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30 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
1025 Std. insgesamt
Verfasst: 20.03.21 07:49
love it like all daedelic games <33333 thank you guys
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191 Produkte im Account
49 Reviews
Empfohlen
733 Std. insgesamt
Verfasst: 01.03.21 09:18
Honestly I expected more from Memoria. Its story is confusing most of the times, and the ending was a bit of a mess. I found locations backgrounds less detailed than its predecessor, Chains of Satinav. Also the game is shorter than Chains. Nonetheless this is a good adventure game, an interesting sequel for all those that played the first chapter and want to know more of the lore and the characters. Not incredible or better as many others say, a 6/10 for me.
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45 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
340 Std. insgesamt
Verfasst: 28.02.21 19:25
This very much like a magical version of the great classic 'Broken Sword'. I have only 5 hours in this, but I think this is brilliant. If you like puzzle solving, combining items and following a story line...this is for you.
Best puzzle game i've played since the fantastic broken sword series.
I highly recommend this.
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150 Produkte im Account
25 Reviews
Empfohlen
1407 Std. insgesamt
Verfasst: 22.02.21 21:06
This game is a sequel to Dark Eyes: Chains of Satinav. I would recommend you play that game before getting into this one, in order to be able to better appreciate the story line of Memoria. It is possible to play the latter without having played the former, but you will be missing on the nuances and subtleties of the story.

From my point of view, Memoria is an even better game than Chains of Satinav. Why? Because the story is really engrossing and well though out. It is also more mature, and will keep you guessing until the last cutscene. While Chains of Satinav was too linear for my taste, as I wrote in my review of that game, the double line story of Memoria is making you follow a story on two historical levels at 450 years of distance. It could have gone wrong easily if the conceptors of the game had not been creative enough or sloppy in their story telling. Quite the contrary, they pulled it off masterfully, and succeeded in making sure you would not be able to prematurely guess the ending of the story. ([spoiler] - Actually, once you've been through the possible endings, you might still doubt the conclusion, as you may discover to your own dismay...[/spoiler]) This last point might explain why some people disliked the game, as they undoubtedly prefer black and white conclusions. But life itself is not always such, isn't it?

What I just wrote does not mean that the story telling is not linear. It is still linear, with some people in one time line trying to guess what happened 450 years earlier in another time line. In a way, it suffers from the same limitations than Chains of Satinav, with a limited set of possible divergence in the choices you make while following the story, meaning that these choice will have little to no impact on the final outcome of the story (with one exception located in the first minutes of the game that may end the game prematurely for you). But the story you are following is engrossing enough that you will not be aware of it, until you replay the game again and start noticing it. Because of that, the replay value is limited.

For the other aspects of the scenario, Memoria talks of magic and sees acts of magic, much more so than Chain of Satinav. In that sense, gameplay is even more interesting in Memoria, and appeals much more to your sense of imagination. Occasionally, some combinations of items will seem strange or counter-intuitive (meaning you will be groping for some time in trying to get to some places, or produce a result that you need in order to advance the story) and you probably will feel some frustration at these times. Fortunately, it happens only in a few locations and I do not believe these moments to be deals breakers as the rest of the story makes up for it abundantly.

Finally, the art work is great, voice acting is absolutely superb, good sound effects help in the immersion into the game story. On that side, Daedalic Entertainment always deliver good quality production in its games. This is the third game from them I have been playing, and this quality is a constant through all of them. I believe the story of Memoria, and the way it is presented, justify its acquisition, specially if you can find it for sale.
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639 Std. insgesamt
Verfasst: 19.12.20 12:55
There are rich themes to explore, like who you are now, who you were then, and the storyline connecting those two individuals to form a singular person. There are themes of historical veracity, where history is written by ancestors, rewritten by successors, and the pen remains--as always--mightier than the sword. There are themes of rulership and subjugation, where the tables seemingly turn as soon as they’re settled. There are themes of entrapment, whether trapped as a warrior in a princess’s body, or trapped into a set of actions dictated by your unhealthy ambition, or trapped by a boyfriend that simply wants everything to go back to the way it was.

And so, the tale begins in a darkened wood, on a moonlit path, in the shoes of a medieval man named Geron carrying nothing but his girlfriend’s old necklace and a knife. Chimney smoke lifts from homes in a distant, hate-filled burg, while lightning bugs dance above tufts of swaying grass. It's an unassuming intro to a winding story rife with hard truisms and red herrings alike. Memoria is a game I won’t soon forget.
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724 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.20 15:26
After the game's first part (Chains of Satinav), I had some hopes, that one greatly exceeded my expectations with a charming story and in the way the puzzles were entwined with the plot, the tension and the characters in a haunting magical world - it was actually quite a treat.

This one, though? Blah. Blah. Blah. Walk. Walk. Walk. Click this, then that. Blah. More blah. More walk.

At its heart, this game is a lecture in bad writing. Exactly the kind of bad writing (and railroading...) that infested and swallowed the German pen & paper roleplaying game it is based on. More backstory than story. Exposition galore, reams of flashback, purple prose and a pronounced tendency to tell, not show. Blah blah blah served in smug, self-indulgent voices.
But that's not all.

Stilted, overwrought dialogue is interspersed with similarly stilted and drawn out walking animation, an endlessly meandering, utterly pointless plot centered around gimmicky magic that conveys as little wonder as the story does. Puzzles dry as tinder serve only to get on with it and to promote walkthroughs. Each character is more bland and lifeless than the last, grating and overstaying their welcome. I would strongly suggest to ignore reviews heaping praise upon this ... thing,

Most of the backgrounds are very nicely done, rich in the magic that is lacking elsewhere. A slideshow of pictures accompanied by the soundtrack would likely be more fun than this game.
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430 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.20 02:29
A beautifully-drawn adventure game with solid voice acting and an intriguing high fantasy plot. Worth playing.
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837 Std. insgesamt
Verfasst: 16.11.20 03:54
Play Chains of Satinov first to better understand the story line. I really enjoyed to atmosphere Memoria. It's a very linear game but the story line is good!
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768 Std. insgesamt
Verfasst: 29.10.20 01:33
If you like classic point-and-click adventures and sad stories, by all means, treat yourself!
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979 Std. insgesamt
Verfasst: 04.10.20 03:20
Nice game, I play lot of point and click games, but the action movements in this game have been took care of.
One of really good point and click games, love everything in it.
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378 Std. insgesamt
Verfasst: 26.09.20 15:13
Beautiful adventure game with a compelling story.
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229 Std. insgesamt
Verfasst: 26.09.20 14:29
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1286 Std. insgesamt
Verfasst: 25.09.20 09:41
A worthy sequel to Chains of Satinav. Just as good and a cool double story going on. Very good writing here i must say.
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12 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.20 17:15
Wish I could get passed the opening credits without the game crashing.
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8 Std. insgesamt
Verfasst: 18.08.20 05:26
I cannot get this game to run well on my modern windows 10 system, it hitches very badly whenever I move around. I tried windows 7 compat mode, minimal settings, and setting CPU affinity but nothing really helped. Seems like some compatibility problem with newer hardware. I see other mentions on the discussion boards but no fix. Might be a fine game, but not recommended in 2020
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772 Std. insgesamt
Verfasst: 05.07.20 05:14
This game is amazing, story, voice acting, visuals, everything is so good, the best point and click game i ever played.

10 out of 10
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2209 Std. insgesamt
Verfasst: 29.06.20 20:59
This is one of those games that I think of fondly, even years after playing it... twice. I knew nothing of the other game that came before it, and it was still very enjoyable. I enjoy a good point & click game with a good story and unique gimmick. Worth it. I wish there was more with Sadja.

It's on sale right now, so you really have no excuse to not get it and give it a shot.
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1708 Std. insgesamt
Verfasst: 14.06.20 01:21
I enjoyed Memoria a bit more then Chains of Satinov.
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3707 Std. insgesamt
Verfasst: 26.04.20 14:50

Memoria, Satinav sees and knows evrything... almost


Memoria continues where Satinavs Chains finished. Geron started to find a way to turn Nuri back from a raven into a fairy.

Pros:


[list]
  • Pretty good story
  • Code Beside Gerons point of view, the story is been expirienced also from Sadja.

    Verdict:


    Decent Point and Clicking adventure, the usual quality from Daedalic
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    1083 Std. insgesamt
    Verfasst: 24.04.20 04:23
    Memoria (or The Dark Eye: Memoria) is the second point & click adventure game in the Dark Eye Universe and a direct sequel to The Dark Eye: Chains of Satinav. (If you'd like to know all the games in the The Dark Eye Universe, then feel free to check my review of Chains of Satinav, for a list of the games at the bottom - https://steamcommunity.com/id/brake_id/recommended/203830/)

    The story in Memoria starts where it ended in The Chains of Satinav (sort of), as Geron heads on a journey of restoring his beloved Nuri. However, the previous story is pushed back till the end, while Memoria offers an interesting twist and introducing a new story, that goes back 450 years ago. A story, that involves a princess named Sadja, a magical staff, a demonic army, ancient spirits, relatively easy and enjoyable puzzles and a whole new set of abilities and a new playable character.

    For the true story and adventure lovers, Memoria continues to deliver nothing but greatness, wrapped in a well-written and gorgeous hand-drawn world and characters, beautiful cinematics and music, that makes the world of Aventuria come to life before the adventurer's eyes.

    I can not possibly say more about this game, without repeating my words from Chains of Satinav, but Memoria is a proof, that a great story is timeless and that a true story teller can make one as believable and as amazing (regardless of whether it really happened or not) - all of that is true for the immerse fantasy world of Aventuria, where the journey for Geron continues. And I can assure you, that if you are seeking all of the above (and even more), then you will definitely have a great time with this masterpiece.

    About the cons in Memoria:

    - the voice acting is not as good, compared to how amazing everything else is; however, I personally wasn't really affected by that
    - crashes, freezes and bugs.

    The game crashes right at the beginning of the game, as the Memoria intro appears. That crash may (or may not) be fixed by going to Steam Library > Memoria > Properties > Local Files > Verify Integrity of Game Files.

    If you play the game for a long period of time it may start freezing or even crashing. Those freezes and crashes may happen, even if you have played the game only for a bit.

    If the game crashes at intro or in general and verifying integrity of game files does not fix that (or any other problem you might encounter), then your best bet is to contact Daedalic support, in order to find the best solution for your particular problem. Otherwise you might get burned out, while trying to fix the numerous problems yourself.
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    521 Std. insgesamt
    Verfasst: 10.03.20 23:13
    I'm generally not a fan of point&clickers but I sure do enjoy a good story and oooh boy does this one exceed expectations; it had great pacing, was properly unpredictable and surprisingly enough had some tense moments (which is really not something I would expect from a point&clicker). There might be a bit too many names in the story to keep track of but you have a nice summary in the hint screen (which really helped me when I completely forgot whose name the character was screaming when searching for them in a forest).

    Gameplay-wise there are only two points to bring up and those are:
    1)The item and environment interaction puzzles that point&clickers are known for and...
    2)The logical puzzles that rely on skills other than keeping track of which items you havent combined yet

    For the first category, I can say right away that I have not encountered a single puzzle that I found unreasonable, albeit some more complex solutiuons (such as the one where you hunted the rabbit which admittedly took me a while) needed some fucking about to figure out what the character is actually trying to accomplish. All in all, I did not have to consult any guides in my playthrough meaning that the least I can say is it's done professionally.

    As for the logical puzzles, some were a tiny bit tedious. There were specifically two that I just gave up on. With the least spoilers I can utter, it's the one with the literal skip button which speaks for itself (which I skipped simply because there's nothing to actually figure out in this kind of puzzle), and the one in one of the floaty tower rooms for which I simply looked up a guide because more than half the tedium would be backtracking so you could find a pattern. Even then, what drove me up the wall were the frequent room transitions and not the actual puzzle


    All in all, the last time I enjoyed a story as much as this one was when I played another Daedalic title. These guys know what theyre doing. It's good. Get it.
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    747 Std. insgesamt
    Verfasst: 08.02.20 21:29
    No idea where I got this game from, I just found it in my steam library one day. But I'm very glad I did - it's a solid classic point'n'click adventure game. Well written and fun. A few bugs here and there, but nothing that kept me from finishing it.
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    34 Produkte im Account
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    Nicht Empfohlen
    27 Std. insgesamt
    Verfasst: 12.12.19 20:18
    Game closes at credits. Cant get past it.
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    697 Std. insgesamt
    Verfasst: 26.10.19 22:50
    Годно.
    Стоит заметить, что это вторая часть игры The Dark Eye: Chains Of Satinav, поэтому лучше её пройти первой. С другой стороны, эта лучше. (играл давно, всё очень смазалось)

    Сюжет игры завязан на двух историях одновременно. Есть принцесса из прошлого, которая, на пару с волшебным говорящим посохом, пытается найти какой-то волшебный рубин. А есть парень в настоящем, которому историю этой принцессы рассказывают, чтобы он смог решить некоторую загадку.

    Помимо главной фишки Daedalic, а именно: герои существуют на фоне мрачных событий, но при этом их действия пронизаны некоторым противодействующим этому мраку юмором, отчего герои кажутся объёмнее, как под светом из двух источников:

    Так вот, помимо этого Daedalic сделал то же, что и в A New Beginning - дал играть за двух персонажей. Это делает всю историю объёмней и интереснее.

    Концовка всё равно несколько смазанная, а может и нет. Ачивки интересные. В общем и целом, такой милый квест, можете порадоваться что прошли, но не будете грустить, если упустите.
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    724 Std. insgesamt
    Verfasst: 28.09.19 15:16
    Firstly I have to mention, this game is a sequal to the Chains of Satinav title, it perfectly enjoyable without playing that, but I havily recommend to play that as well before.

    Now, this game is a big improvement over the Chains of Satinav title in almost every way, but the most significant is the voice acting.
    Also it has a much more intriguing story than it's predecessor(although that wasn't bad either). There are two protagonist now, both of them have really interesthing side characters around them.
    Howewer the game is still a Daedalic title with all of it's faults, so do consider this before you buy in.

    And it's have a wonderful soundtrack.:)

    I rfully recommend this!
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    161 Produkte im Account
    15 Reviews
    Empfohlen
    610 Std. insgesamt
    Verfasst: 25.10.15 22:26
    I [spoiler]de-ravened[/spoiler] my fake girlfriend

    5 ravens out of 5
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    Logo for Das Schwarze Auge: Memoria
    Rating auf Steam Sehr positiv
    90.11% 1112 122
    Release:30.08.2013 Genre: Adventure Entwickler: Daedalic Entertainment Vertrieb: Deep Silver Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
    Einzelspieler Mehrspieler Koop
    3 Prisoner haben dieses Spiel schon
    31 Steam-Errungenschaften
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