"TheDemonicSpoon" hat auf PlanetCoH einen Artikel zu dem neuen Company of Heroes Teil: Tales of Valor aus der PCGamer veröffentlicht. Darin steht unter anderem, dass es drei Kampangen geben wird. Eine davon ist die Tigerkampange, wobei man nur den einen Tigerpanzer steuert. Wie im Spiel Faces of War kann man dann auch hier den Turm des Panzers steuern (Auch "Direct-Fire" Funktion genannt.). Natürlich gibt es für jeden Abschuss Erfahrungspunkte, die ihr wieder als Verbesserungen oder Munition plus einreichen könnt.
Der neue Multiplayermodus setzt sich aus einen Coop Modus gegen die KI zusammen. Das ganze wird aussehen, dass die Spieler zusammen gegen die KI Angriffswellen auf eine Stadt, abwehren müssen. Bei diesem Modus wird dann allerdings auch der Basenbau flach fallen.
Laut dem Artikel wird die Community nicht auseinander gerissen. CoH: ToV wird unabhängig von CoH: OF und CoH sein. Im Multiplayer wird es ebenfalls keine Trennung mehr geben. Das heißt spieler mit CoH: ToV und den anderen Teilen können zusammen in den Kampf ziehen. Natürlich wird dann eben das Balancing eingreifen müssen, damit es keine technischen und einheitlichen Vorteile gibt. Zu dem ganzen wird es ebenfalls den schon vermuteten DLC (Downloadable-Content) geben.
Zu dem ganzen, hier das Zitat vom original Text:
Zitat:
So I just got my PC Gamer and read some juicy tidbits about the upcoming Tales of Valor.
-It IS a full expansion
-There will be three mini campaigns, about an hour and a half each. The first campaign is a Wehrmacht campaign. At least part of it has you controlling a Tiger Ace in a more RPGish fashion, with that being basically your only unit, munitions for killed enemies, CPs to unlock airstrikes, ROF improvements, etc... this may be the whole campaign, may just be part of it, it didn't say. Also, part of it, you can control the tiger's gun directly. This is just the first campaign, it doesn't mention the other two.
-New skirmish (and presumably multiplayer) modes focusing on coop play. One mode, Invasion, has you holding a town against waves of enemies. No base building.
-There will be no splitting of the multiplayer community with the expansion
-As we saw in the beta, each side will have one vehicle that can be replaced by another. In the beta, they were mostly just aesthetic differences. The article suggests that they will have different stats, but be balanced on the whole.
-New interface, again as we saw in the beta, for DLC
-It IS a full expansion
-There will be three mini campaigns, about an hour and a half each. The first campaign is a Wehrmacht campaign. At least part of it has you controlling a Tiger Ace in a more RPGish fashion, with that being basically your only unit, munitions for killed enemies, CPs to unlock airstrikes, ROF improvements, etc... this may be the whole campaign, may just be part of it, it didn't say. Also, part of it, you can control the tiger's gun directly. This is just the first campaign, it doesn't mention the other two.
-New skirmish (and presumably multiplayer) modes focusing on coop play. One mode, Invasion, has you holding a town against waves of enemies. No base building.
-There will be no splitting of the multiplayer community with the expansion
-As we saw in the beta, each side will have one vehicle that can be replaced by another. In the beta, they were mostly just aesthetic differences. The article suggests that they will have different stats, but be balanced on the whole.
-New interface, again as we saw in the beta, for DLC