Commander: Conquest of the Americas
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Über das Spiel
Indianer und rivalisierende Mächte können zu Verbündeten oder Feinden werden, Sie entscheiden. Feindliche Flotten prallen auf hochdetaillierter taktischer Ebene aufeinander. Sie können Ihre Schiffe wie in einem Echtzeit-Strategiespiel kommandieren oder das Steuer direkt selbst übernehmen.
Systemanforderungen
Noch haben wir keine Systemanforderungen für dieses Spiel eintragen können oder es sind noch keine bekannt.
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
4319 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.20 11:03
Building houses in the colonies, buying and selling products from the colonies to the nations city habour is the main the half of the game. Defending and war the second half.
It lacks here and there with some more detail and some of the tasks are just impossible to fulfill.
The battles are quite nice but can be avoided by a automatic mode - which I prefer.
Sad that there is no remake of this game yet but there is a lot of potential in this game without evolving it to Port Royal.
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Nicht Empfohlen
2322 Std. insgesamt
Verfasst: 12.12.17 19:40
Die Seeschlachten sind graphisch schön gelöst, aber leider auch nicht mehr auf der Höhe der Zeit. Investiert eure Zeit lieber in ein anderes Spiel, da diese sehr wenig abwechslung bietet und die Aktionen sich nach bereits kurzer Zeit ständig wiederholen.
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Nicht Empfohlen
42 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.16 11:16
Tutorial sind ein paar englischsprachige (Von einem Australier der nicht mal seinen In-Game Ton deaktiviert hat) Videos in Briefmarkengröße. --> Sinnlos.
Man bekommt über Textwüsten im Spiel einiges erklärt.
Generell finde ich die Aktionsfenster / Schrift zu klein.
Andauernd tickt die Zeit, sobald man eine Aktion ausführt wird automatisch von Pause auf 0.5 gestellt.
Zäher Spielfluss: Um die 125.000 für meinen Palast zu bekommen musste meine Flotte schon ein paar mal hin und herfahren (während die Uhr tickt).
Technisch sauber (bis auf die nicht skalierten Fenster / Schriftgrößen).
Kein schlechtes Spiel, aber für mich zu unfreundlich.
Wahrscheinlich für geduldige Händlernaturen, die Spaß dran haben Handels/Baurouten zu optimieren.
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Nicht Empfohlen
2660 Std. insgesamt
Verfasst: 23.03.16 11:48
Eine Wirtschaft, die man nicht annähernd nachvollziehen kann.
Gegner bauen Ihre Kolonien im Eiltempo aus, während man selbst nur im Schneckentempo voran schreiten kann.
Komplizierte Diplomatie. Auch hier kein Regelwerk erkennbar.
Und zuletzt ein absolut unrealisischer und absolut unübersichtlicher Seekampf.
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Nicht Empfohlen
37 Std. insgesamt
Verfasst: 08.05.21 03:51
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Empfohlen
1645 Std. insgesamt
Verfasst: 28.01.21 15:22
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Nicht Empfohlen
601 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.20 15:07
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Nicht Empfohlen
4790 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.14 23:19
The combat is awful since ships don't respond to controls, and the economy gets extremely repetitive. Automatic trade routes don't really work either since the commodities are constantly shifting in availability, and the computer creates complex alliances which defy all notions of imperialism. It gets retarded too where the computer will deliberately ally, then raid your smaller colonies to take them over without making a declaration of war. If you take them back, then you implicitly declare war on the whole alliance.
It's a great concept, but extremely poorly executed.
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Empfohlen
686 Std. insgesamt
Verfasst: 27.11.13 19:16
Pros:
-You aren't stuck playing the economy game. You can play a military game by being a pirate or fighting with other countries.
-The game does the trading really well. The amount of resources aren't overwhelming (although the amount also isn't very impressive either). It's easy to just jump into the game.
-There is a good amount of ships and you can customize each one you build by spending a little extra money.
Cons:
-The colony management is a little too simplistic. It does add to the game but it is only picking a building you want to build from a list.
-There are only limited colony spots that you can build colonies on. I would've liked to just see where the resources were and build a colony accordingly.
-You have to buy the resources from your colonies to sell them in the Home Country (Europe) and, as far as I can tell, you can't trade with other colonies. Instead you trade resources via diplomacy but those resources can only be traded via diplomacy and you cannot sell them in Europe. Because of this it is very possible to go negative and you can't do anything about it.
All in all it's a fun game and I would recommend it. Especially now (11/27) with a sale going on. Certainly worth the $4 for the base and $6 for the complete.
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Empfohlen
445 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.13 03:47
the controls are simple, and the menus make sense, once you get the hang of it its fun to repeat play because there are different ways to win.
it is a cheap game though, so there are strange shortcuts that are missing, there are a lack of notifications about current events each turn, although there are popups they are usually reminders about failing a mission or a new missoin
that can get annoying for some because well into the game there are a lot of things to keep track of, basically you can set up a trade route bringing ppl and goods in different directions (growing and defending settlements, satisfying needs) but the route you take and the time matter (especially once a good runs out) if you dont mind having to check every turn every single part of your empire because nothing lasts that long then this game is great
i actually didnt care that i kept running things into the ground, i never won, but it was interesting to set up trade routes that eventually failed only to have someone declare war on you
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Release:30.07.2010
Genre:
Strategie
Entwickler:
Nitro Games
Vertrieb:
Paradox Interactive
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel