- Erkunde vier verschiedenen Städte: Wien, Helsinki, Berlin und Amsterdam
- Spiele dich durch eine Kampagne mit 12 Szenarien, sowie den Sandbox-Modus, wo alle Städte der Kampagne spielbar sind
- Erlebe eine realistische 3D-Grafik mit mehr als 100 einzigartigen, hoch detaillierten Gebäuden
- Verwende den erweiterten Map-Editor, um deine eigenen Städte zu erschaffen
- Tauche ein in eine fortgeschrittene wirtschaftliche Simulation und kämpfe gegen Banken und verlagere die wirtschaftliche Entwicklung
- Spiele dich durch 100 Jahre Transport-Geschichte in vier Epochen, von 1920 bis 2020
- Wähle zwischen mehr als 30 verschiedene Fahrzeuge auf realen Modellen von Bussen, Straßenbahnen, Busse Wasser, Hubschrauber und U-Bahnen aus, komplett mit einer Untergrund-Ansichten
- 7 verschiedene soziale Gruppen zeigen unterschiedliche Verhaltensweisen
- Erlebe eine Echtzeit-Stadt mit glaubwürdiger Verkehrs-Simulation, jeder Bewohner geht einem geregelten Tagesablauf nach
Cities in Motion
Sammlung
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Über das Spiel
Systemanforderungen
- CPU: 2 GHz Dual Core or higher
- GFX: NVIDIA GeForce 8800/ATI Radeon HD 3850 or higher, 512 MB RAM, OpenGL 3.0
- RAM: 2 GB
- Software: Microsoft Windows XP/ Vista/ 7
- HD: 2 GB
- SFX:
- INET: DSL 1000
- DX:
- MISC:
- LANG: Englisch
- CPU:
- GFX:
- RAM:
- Software: Microsoft Windows XP/ Vista/ 7
- HD: 2 GB
- SFX:
- INET:
- DX:
- MISC:
- LANG: Englisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
737 Std. insgesamt
Verfasst: 22.12.20 21:19
Der Kauf von CIM hat sich gelohnt, guter Editor um eigene Karten zu erstellen.
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I can only recommend the game, Interesting transport and management system.
The purchase of CIM was worth it, good editor to create your own maps.
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Empfohlen
7 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.20 10:47
CM1 ist von 2011 und der Vorgänger von CM2 aus der Cities Serie.
Ein Nahverkehrssimulationsspiel: baue, verwalte und leite dein von dir erschaffenes Verkehrsnetz. Bedenke dabei das mit fortschreiten der Zeit auch die sich ständig ändernden Anforderungen erfüllt werden müssen um erfolgreich zu sein. Dabei solltest du im Auge behalten das sich dein Angebot an Verkehrsmitteln, sich direkt auf das Wachstum der Stadt und die Art der Bewohner bzw. das Ansiedeln von Firmen auswirkt. Dies klappt schon ganz gut beim Nachfolger ist dies jedoch deutlich besser umgesetzt.
Seinerzeit war die Grafik ok, jedoch solltest du nicht erwarten das dies immer noch so ist. Die Ansprüche an die 3D Grafik hat sich halt sehr gesteiger, aber sie ist noch immer gut genug.
Es stehen dir über 30 verschiedene Transportmittel und Fahrzeuge zur Verfühgung, die auch das tun was sie sollen im Spiel. Von daher ist eine gute Streckenplanung nötig, aber noch wichtiger ist die Verknüpfung der Linien untereinander.
Du spielst in einem Zeitraum von 1920 bis 2020.
Es stehen etliche Städte zur Auswahl aus verschiedenen Ländern.
Soweit so gut, ich kann es Empfehlen da es gut gemacht ist und auch nicht schnell langweilig wird.
Es ist meiner Ansicht nach ein guter Einstieg in die Welt dieser Art von spielen, da ihr hier das Spiel und alle Erweiterungen für kleines Geld kaufen könnt. So könnt ihr gut herausfinden ob dies euch grundsätzlich gefäll und könnt zudem CM voll nutzen.
Das Spiel ist schwerer als es aussieht und man merkt hier das viel getan wurde um den spielspaß und die vorgaben im Gleichgewicht zu halten. Sollte euch das Spiel und das Konzept gefallen dann könnt ihr euch ja CM2 holen. Ist deutlich weiter entwickelt und umfangreicher.
Somit kann ich nur sagen, wenn ihr Lust habt und solcher Art Spiele mögt kauft es, ihr macht da kein Fehler. Ich kann es empfehlen obwohl es nun doch schon etwas altbacken ist.
Hier findet ihr viele weitere Reviews, auch CM2.
???? Powered by HoI 4 Deu Kuratorengruppe auf deutsch/englisch ????
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Cities in Motion
CM1 is from 2011 and the predecessor of CM2 from the Cities series.
A local traffic simulation game: build, manage and manage your own traffic network. Keep in mind that as time progresses, the constantly changing requirements must be met in order to be successful. You should keep in mind that your range of transport has a direct impact on the growth of the city and the type of residents or the settlement of companies. This works quite well for the successor, but it is implemented much better.
At that time the graphics were ok, but you shouldn't expect this to still be the case. The demands on 3D graphics have increased a lot, but it is still good enough.
There are over 30 different means of transport and vehicles available, which also do what they should in the game. Good route planning is therefore necessary, but linking the lines to one another is even more important.
You play in a period from 1920 to 2020.
There are several cities to choose from different countries.
So far so good, I can recommend it because it is well done and does not get boring quickly.
In my opinion, it is a good introduction to the world of this type of game, since you can buy the game and all the extensions for little money here. So you can find out whether you like this in principle and can also use CM fully.
The game is harder than it looks and you can see here that a lot has been done to keep the fun and the requirements in balance. If you like the game and the concept, you can get CM2. Is much more developed and extensive.
So I can only say if you feel like it and like games like this, buy it, you make no mistake. I can recommend it although it is a bit old-fashioned.
Here you will find many more reviews, including CM2.
???? Powered by HoI 4 Deu Curators group in German / English ????
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Empfohlen
1967 Std. insgesamt
Verfasst: 28.03.15 14:55
Schwächen offenbaren sich leider bei der monotonen und zu einfachen Missiongestaltung. So würde eine zeitliche Beschränkungen der Missionen für Spannung sorgen und mehr strategischere Planung erfodern. Außerdem könnte die Kampagne durchaus Einschränkungen im Fuhrpark enthalten, um damit die Schwierigkeit zu steigern (als Beispiel sei Wien genannt. Wo man trotz grüner Revolution weiter fleißig Buslinien betreiben kann.)
Wenn man einmal den Dreh raus hat, funktioniert der Aufbau U-Bahn --> Straßenbahn --> Bus eigentlich auch immer und die Strecken sind fast immer profitabel.
Fazit: Guter und spielenswerter Verkehrsimulator mit Schwächen in der Missiongestaltung.
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Empfohlen
1364 Std. insgesamt
Verfasst: 19.12.14 13:15
Worum geht es in diesem Spiel?
Cities in Motion ist ein interessantes Transportsystem-Verwaltungs-Spiel, in dem man für eine (Groß)Stadt den Innenstadt-Verkehr regeln muss. Alles beginnt mit dem Bau von Haltestellen, Schienen und ähnlichem. Danach verbindet man mit dem sehr benutzerfreundlichen Interface die Stationen zu einer Linie und wählt dann die Fahrzeuge aus. Als letztes muss man nur noch auf das grüne Fähnchen klicken, und schon hat man seine funktionierende Linie.
Das Spielprinzip bleibt immer gleich, jedoch bleibt es durch Quests, der Wirtschaftslage und den Reisezielen sowie der Menge der Passagiere immer interessant.
Die Grafik ist zwar nicht die beste, aber reicht vollkommen aus. Entspannte Musik untermalt die Gameplay-Erfahrung gut, und die Sounds passen fast immer. Die Simulationstiefe des Spiels ist sehr gut, und jeder Spieldurchgang kann dank der dynamischen Wirtschaft anders sein. Dank der aktiven Modding-Community sind viele Probleme einfach zu beheben und durch dem Karten-Editor dürfte es wohl auch immer neue Karten geben.
Cities in Motion oder Cities in Motion 2?
Kommt darauf an. Willst du mehr Details und Mod-Support, aber Mehrspieler ist dir nicht wichtig? Dann hole die Cities in Motion. Möchtest du aber Mehrspieler und hast das Geld, dir viele DLCs zu kaufen, kannst du dir auch Cities in Motion 2 holen.
Pro
- Viel Liebe zum Detail in der Gestaltung der Häuser
- Die Karten entwickeln sich über die Spieljahre weiter und verändern sich, genauso wie die Autos und die Leute
- 5 Fahrzeugarten: Bus, Straßenbahn, U-Bahn, Wassertaxi, Hubschrauber/Helikopter (hört sich wenig an, ist aber eine gute Menge)
- Übersichtliches, einfaches Interface
- Sehr gutes Tutorial
- Gute Grafik
- entspannte Musik
- passende, gute Sounds
- Menschen haben wirklich Ziele, wo sie hin wollen, sowie Ausgangspunkte
- Gute Herausforderungen
- Karten-Editor
- Sehr gute, hilfreiche Modding-Community - Alles, was fehlt, wird durch ihr ergänzt!
Contra
- Nur 4 Karten im Hauptspiel (Karteneditor/Mods helfen)
- Preis der DLC's etwas zu hoch
- Zu wenig Fahrzeugauswahl
- Fahrzeuge aus DLC's sind nicht richtig in der Zeit eingeordnet
Fazit
Cities in Motion ist perfekt für jeden, der ein Tycoonspiel für den Nahverkehr sucht. Dynamische Wirtschaft, verschiedene Fahrzeuge, Entwicklung der Städe... Genrefans sollten mit diesem Spiel mehr als zufrieden sein.
Bewertung:
Kategorie | Bewertung | [/tr]
---|---|
Grafik | 8/10 | [/tr]
Musik | 7/10 | [/tr]
Sound | 7/10 | [/tr]
Stimmung | 7/10 | [/tr]
Steuerung/Einsteigerfreundlichkeit | 8/10 | [/tr]
Story/Wiederspielwert | 9/10 | [/tr]
Gameplay | 8/10 | [/tr]
Auf-/Abwertung | -3 Punkte durch Problemen mit DLCs | [/tr]
Gesamt | 75,5/100 | [/tr]
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Empfohlen
4361 Std. insgesamt
Verfasst: 03.06.14 16:26
Sowohl die Städte, als auch die Fahrzeuge sind detalliert nachgebaut und machen eine gute Figur.
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Empfohlen
104419 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.14 18:30
Das Spiel hat sich wirklich gelohnt, am besten gefällt mit der Karteneditor, in dem man seine eigene Stadt zuerst bauen kann und dann den ÖPNV darin steuert. Die mitgelieferten Karten sind aber auch schön bespielbar. Die immer neuen Herausforderungen machen das Spiel auch ganz ohne Erweiterungen interessant.
Als einzige Erweiterung kann ich die Erweiterung mit den 2 zusätzlichen U-Bahnhöfen (parallel und überkreuz) empfehlen, da diese für große Städte sehr hilfreich sind.
Also insgesamt ein super Spiel. Nein, sogar mein Lieblingsspiel. Also definitiv Daumen hoch!
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Empfohlen
3198 Std. insgesamt
Verfasst: 27.12.13 12:05
Spielerscheinungsbild dem Spieler die Freude nehmen! Leider gibt's in diesem Cities in Motion keinen Nachtmodus.
Dennoch empfehlenswert! Außerdem gibt's im offiziellen Forum viele Städte, Modifikationen und zahlreiche Fahrzeuge zum Download natürlich von der Community erstellt!
PS: Natürlich sucht man in diesem Teil auch den Multiplayer-Modus vergeblich.
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Empfohlen
12917 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.13 11:45
Dank des einfachen Gameplays, der nett anzuschauenden Grafik und nicht zuletzt der großen Community ist CIM durchweg empfehlenswert. Auch wer einfach gerne liebevolle Städte mit netten Details bauen möchte wird mit CIM seinen Spaß finden, denn der Karteneditor ist auch für Laien einfach bedienbar.
Leider fehlt ein Multiplayermodus oder einfach nur Konkurrenz bei den Verkehrslinien, was den Ansporn ein Spiel zu Ende zu spielen oftmals hemmt.
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Empfohlen
3030 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.21 09:47
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Empfohlen
249 Std. insgesamt
Verfasst: 25.08.21 01:31
Despite all of that, there was something really satisfying about watching my transit networks grow and intertwine. The constantly shifting economy also kept me on my toes as each line required occasional tinkering to keep it profitable. Ultimately, if you really enjoy games like Transport Tycoon or Transport Fever, then I'd recommend Cities in Motion.
+ Good music
+ Graphics have aged well
+ Shifting economies add some challenge
+ Large maps
+ Ability to play through different eras
- Missing some quality of life mechanics
- Limited maps and building options
- Difficult to see the efficiency and profitability of each line
- Traffic mechanics can be a bit frustrating
- Clunky UI
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Nicht Empfohlen
2489 Std. insgesamt
Verfasst: 03.07.21 01:04
Just as an illustration of the problems: This is probably the only game I ever played in which I was unable to finish the tutorial because it was too hard. The tutorial tells you to build a metro line, which should be doable because at that point you can already build bus lines and tram lines. It isn't. You have to do certain things in certain ways now, but of course in a game that is clearly proud of its unintuitive interface the tutorial lets you figure this out by yourself.
And each time you guess wrong, you run out of money. So you must restart the tutorial and suffer again through the explanations of scrolling and panning, building bus lines and tram lines etc. Suffer, not rush, as the poor user interface and errors in the tutorial make sure you need your full concentration and a lot of time before you get to metro building again.
I never figured it out. IIRC, after several attempts I had a metro line connecting two stations but could not add trains to it. I don't know why because the 'tutorial' obviously never bothered to mention this detail any more than the countless others I finally found somehow.
Actual games (without metro lines, of course) were no fun either. The fight against the user interface always dominated any other challenges the game may provide.
Did I mention the beautiful graphics and the extremely appealing idea of creating public transport in an existing city? Sigh.
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Nicht Empfohlen
5142 Std. insgesamt
Verfasst: 26.05.21 03:23
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Empfohlen
3144 Std. insgesamt
Verfasst: 26.04.21 22:09
1. Pull out ALL da loans.
2. Establish a metro system ASAP.
3. Make many bus lines towards metro stops.
4. Ride out your fuck huge loan payments.
5. Profit.
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Nicht Empfohlen
3664 Std. insgesamt
Verfasst: 19.01.21 13:29
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Empfohlen
3781 Std. insgesamt
Verfasst: 15.01.21 08:54
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Empfohlen
2983 Std. insgesamt
Verfasst: 22.05.20 17:50
As others have said, you have to play by the rules set down by the developers. For instance, if you have a bus stop that is used by 2 lines then, firstly, passengers can buy a ticket on line 1 and then use line 2 for free, and secondly, there is a high probability that this bus stop then gets too many people and before you know it there are 100 people waiting for a bus!
There are also other niggling issues;
The tutorial is inadequate - it only tells you the absolute basics.
To replace a bus you have to sell the old bus and then buy a new bus - and when this spawns into the game, it then ignores anybody at that stop.
Building tram lines (that are not a looping circuit) are a PITA as you need enough space to create the circular terminus.
The capacities for the buses and trams are pathetic, for example, the Pathfinder Plus (which looks like a Routemaster Double Decker bus, capacity 64) only takes 20 passengers!
The information available in the game is mainly useless, there is no way of finding out which routes make a profit (or loss).
The scenarios are average at best, with a lot of the objectives for too easy and pointless - for instance, pause game, build bus route to remote farm, buy bus, activate line, unpause game, objective complete, pause game,
delete line (all in less than a minute!).
Visually, it looks pretty for a game from 2011, but you will need a decent amount of RAM (I recommend 8GB) otherwise you will get lag, as all the assets are loaded into RAM at the start of the game.
In fairness, the developers put a lot of love and attention to detail into this game. However, almost 50 hours in, I can't honestly say I have enjoyed the game. Although I did have fun creating the routes, until of course it all went badly wrong :(
Buy the game on sale and if you don't like it then it's not an expensive mistake. Of course, if you do like it then there is a ton of DLC you can buy.
I rate the game 6/10.
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Empfohlen
10887 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.20 13:39
That might sound NOT fun, but CIM sets up a cool little world for each scenario. The game world looks great, there are really satisfying sound cues for finishing a quest, and the sounds of the world are really well done. This is a game for folks who like to look around and see what's going on. Each person on the map is select-able, with stats on where they live, where they work, and where the heck they are trying to go. That includes people in their cars on the roads.
There is plenty of room here to try out new things. The game rarely tells you exactly how to achieve a goal, it just gives the basic target info, and it's up to you to solve the problem. Meanwhile, you can be building a bus line in the corner of the map that only goes 3 blocks, just to see who rides it. To me, open world means fun.
Basics: A.I. doesn't respond logically so I don't believe there are sensible solutions to moving traffic along.
If you want, you can just borrow money and win most scenarios with subways (no need to repay loans if you succeed).
The fun part is really just the goofing around and the satisfaction of finding a profitable line that doesn't stack up traffic.
A whole lot of fun potential, with or without dlc's. (have tried a few, none disappoint) I think the easiest way to sum it up is that this is an average business sim, but superior for those that just want a toy train set.
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Nicht Empfohlen
674 Std. insgesamt
Verfasst: 19.04.20 02:53
You create transportation routes using different modes of transportation (bus, tram, metro/subway, waterbus, helicopter), you designate stops/stations, you manage the vehicle type and number of vehicles on that route, and you set the wages of the employees.
One flaw is that it rewards shorter transportation routes. You collect passenger fares but the passenger only pays one time for the entire route. So if you have a long route, you could transport the passenger across the entire city and they would only pay 1 time. This is opposed to numerous shorter routes which forces the passenger to pay each time they transfer. What would make more sense is if you could manage a distance payment system.
The most annoying flaw is overcrowded bus routes which makes no logical sense. If your bus route is popular, there is more congestion on the roads. That's because people drive their cars to the bus stop. Overcrowded bus stop also cause people to obstruct traffic. This is completely stupid. You have to raise bus fare prices to reduce the number of passengers and find the right balance so the bus stops and roads aren't congested.
As another person put it, this game is really a puzzle solver masquerading as a simulator.
Verdict: Don't buy.
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Empfohlen
74271 Std. insgesamt
Verfasst: 02.01.20 07:03
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Empfohlen
4390 Std. insgesamt
Verfasst: 23.10.14 21:15
Cities in motion is a simulator game where you can be the one to work out the public transport of a city. Sounds easy enough, just some bus lines here and there. A tram line on this road here, and everything is connected.
And then you give it a while, and there's 8 busses waiting for that one bus stop with a waiting line of 250 people. Clearly you didn't think that one through. But that's okay, where a normal job as public transport planner would have you fired for that, here you can try again or fix it somehow. So then you can add subway stations, boats, and helicopters, and before you know it you're covering the city and hours passed.
The interface and controls are easy to learn(If a little odd at times), and the game mechanics are easy enough as well. However, mastering the game mechanics and planning out the city public transport is much harder. You'll have to go through several attempts to figure out what goes wrong and how to fix it, and you may want to take a look at the actual public transport system in your city for ideas.
Edit: Also, it has some inaccuracies. Amsterdam does not look anything like that. And you can just build a subway tunnel under the Berlin wall. Replacing old vehicles is a pain too.
As for the technical details, it's surprisingly good. Every citizen appears to be modeled*(*I didn't count them. at least a large enough amount of them to make the cities feel alive), and you can follow them through their morning commute, shopping trips, and visits to others. And this is all supported by the game mechanics, you can set a citizen as interesting person, and the game will show you a portrait of him where he goes. (Warning: Long) In my latest case, I looked at a factory in Vienna, and found a red car driving from the top of a parking garage(Mentally following it through the roof as it drove down) next to it down to the ground floor and onto the streets. So I asked, why is this person not using the public transport system to work and back? Wilhelm Klein, factory supervisor - Drives by car from his home, connected to the public transport, to work, also connected to the public transport system. He then went shopping at a big department store, which too was connected by public transport.
After that, he went to a church far outside of Vienna, in a smaller village where I did not yet expand to. He then returned home.
I didn't have the money, but I figured I'd have to connect that place somehow when I did get money. So I went on to look around town, just watching people board the bus and go around. After a while, Wilhelm was moving again. Another day at work. This time, he wandered to the tram stop down the street and was quickly picked up by one of the passing trams. He then got out at a connection to the subway, but instead took the bus at that same subway station, and rode it all the way down to work.
A while after, he boarded the bus again and I watched him go back to the tram station for what I assumed to be the way home. But not this time. This time he went into the subway, so I look at his info screen and see his destination is a ministry building near the town center and then back home with a direct tram line. I connect the extra village with a busline, and I speed up time a bit.
When I check back on Wilhelm, he has a new job. He is hired as secretary in the ministry building he went to way back then. Perhaps he couldn't handle his supervisor job at the factory, or perhaps he never really wanted it in the first place.
But either way, Wilhelm is happy now, and he can go with a direct tram line from his home to his work, and from there, anywhere in Vienna he wants.
Mission succesfull, the citizens of Vienna can stay in motion
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Release:25.02.2011
Genre:
Simulation
Entwickler:
Colossal Order Ltd
Vertrieb:
Paradox Interactive
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop