- Baue Deine Burg
- Verwalte Deine Ressourcen
- Stelle eine Armee auf
- Überlebe eine Belagerung
- Erkunde den antiken Konflikt zwischen Licht und Dunkelheit
Becastled
Sammlung
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Über das Spiel
Systemanforderungen
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Intel Core i3-7100 3.9GHz or AMD Ryzen 3 2200G
- GFX: NVIDIA GeForce GTX 670 or AMD R9 270 (2GB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
- RAM: 4 GB RAM
- Software: Windows 7
- HD: 1 GB verfügbarer Speicherplatz
- LANG: Deutsch, Englisch, Russisch, Französisch, Italienisch
- Setzt 64-Bit-Prozessor und -Betriebssystem voraus
- CPU: Intel Core i5-7500 @ 3.40GHz or AMD Ryzen 5 3600X 3.8GHz
- GFX: NVIDIA GeForce GTX 970 or AMD R9 290X (4GB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
- RAM: 8 GB RAM
- Software: Windows 10
- HD: 2 GB verfügbarer Speicherplatz
- LANG: Deutsch, Englisch, Russisch, Französisch, Italienisch
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
1034 Std. insgesamt
Verfasst: 05.02.22 18:00
- mehr Infos zB das Tiere nicht nur essen Produzieren sondern auch Wolle (zB).
- Mehr Interaktion mit Feinden zB das man die Feindliche Burg/Lager Belagern kann...
- Mehr Gebäude mehr Extras,
- und noch so viel mehr...
- Die Grafik ist ganz Niedlich und die Farben sind Super.
- Die Spieler Welt ist OK aber nicht Perfekt. Mich nervt zB. das die Mienen nicht man Zerstören für Platz.
Aber Sonst ein Gutes Spiel ein Mix von Guten Elementen.
(Rezension im Early Acces Geschrieben)
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Empfohlen
2328 Std. insgesamt
Verfasst: 26.01.22 09:47
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Empfohlen
1377 Std. insgesamt
Verfasst: 22.01.22 20:49
Doch man sollt auch beachten, dass dieses Spiel einpaar Bugs mit der Einheitensteuerung hat, wobei die eigenen Truppen ab und zu in den gebauten Strukturen stecken bleiben was wirklich nervig werden kann.
Trotz dessen kann ich dieses Spiel für nur weiterempfehlen.
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Nicht Empfohlen
380 Std. insgesamt
Verfasst: 21.08.21 20:36
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Nicht Empfohlen
246 Std. insgesamt
Verfasst: 20.04.21 15:31
Was halte ich also von diesem Spiel?
+Sehr süchtig machendes Echtzeitstrategiespiel mit einer Rundenmechanic (Jede Nacht wirst du angegriffen).
+Süße Grafik
+Gut durchdachte Hintergrundmechanics (Spawnrate, Ausbildung, Verteidigung deiner Leute)
+Easy to learn mediocre to master.
-Performanceprobleme ab 100 Einwohner (liegt nicht an meinem PC.)
-Arbeiter hören einfach auf zu arbeiten ab und zu nach einer Nacht, ohne Mitteilung, was dir sogar den Sieg kosten kann.
-Das Tutorial ist mehr als unvollständig. Wichtige Mechaniken werden mit keiner Silbe erwähnt.
-Manchmal bewegen sich die Gegner nicht fort.
-Das Pathfindingsystem deiner Einheiten ist unter aller Sau. Sie bleiben stecken, laufen hin und her, und werden zum Teil einfach useless dadurch.
-Wenig Abwechslung
-Zu wenig Mechanics für ein Strategiespiel. Keinerlei Warenaufwertung, Produktionsketten, Variety fehlt einfach.
Also: Kaufen oder nicht kaufen?
Ich bin gespannt was der Entwickler noch so plant mit dem Spiel und wie es sich entwickelt. In dem Zustand wie es jetzt ist hätte das Spiel nie veröffentlicht werden dürfen. Es macht Spaß, ja. Es ist spielbar, ja. Das rechtfertigt aber noch kein Publishment. Es ist bisher ein rohes Skelett, noch nichts halbes und nichts ganzes. Wenn es fertig ist wird es bestimmt ein tolles Spiel, dementsprechend lohnt sich eine Wishlistbemerkung, aber der Kauf noch lange nicht.
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Empfohlen
1138 Std. insgesamt
Verfasst: 11.04.21 18:25
Dann stört mich noch das Die Ki Gegner ständig festhängen.
Aber an sonsten finde ich das Game sehr gut gemacht und auch sehr schön.
Lob an die eintwickler bis jetzt und wenn die fehler behoben sind
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Empfohlen
361 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.21 08:07
kein Kampagne-Mode oder Ähnliches draußen ist). Es gibt leider noch einige Bugs die einen einige Male zur
Weißglut führen, aber die Entwickler arbeiten hart daran diese Bugs zu beheben. Ich würde es auf jeden Fall noch einmal kaufen.
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Empfohlen
1209 Std. insgesamt
Verfasst: 07.04.21 12:15
Jetzt für den Anfang würde ich aber eher meinen, dass es okay ist.
Auf jeden Fall liebe ich den Grafikstil und das Bausystem ist auch ziemlich cool (wenn es dann mal richtig funktioniert)
Natürlich ist es nur ein early access Game und da ist es klar, dass es einige kleinere Bugs gibt. Jedoch muss unbedingt noch an den Einheiten ein bisschen herumgeschraubt werden. Aber sonst gibt es eher weniger aufregende Bugs.
Und wie schon vorher gesagt, ist es noch im Early Access, heißt also da kommt noch einiges dazu in nächster Zeit. Jedoch muss man halt trotzdem sagen das derzeit der Kontent noch fehlt, man wird zwar Anfangs mega viel Spaß haben, aber nach zehn Stunden wurde mir schon ein bisschen langweilig.
Aber die Roadmap die sie angekündigt haben sieht sehr vielversprechend aus :D
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Empfohlen
1214 Std. insgesamt
Verfasst: 07.04.21 11:48
Das Spiel befindet sich zum Zeitpunkt dieses Reviews im Early-Access.
Dies werde ich in meinem folgenden Review berücksichtigen.
Das bedeutet, dass die negativen Aspekte eher als Verbesserungsvorschläge bzw.
als Anregungen für den Entwickler gesehen werden sollen.
Einleitung
In Becastled starten wir unser Abenteuer in einer mittelalterlich angehauchten Welt, in der ebenfalls magische Kreaturen ihr Unwesen treiben.
Das Spiel beginnt, sobald der Bau unserer Burg vollendet ist.
Die Burg ist das wichtigste Gebäude für uns im Spiel, wird die Burg zerstört, verliert man das Spiel.
Um die Zerstörung unserer Burg zu verhindern, haben wir viele Möglichkeiten.
Wir könnten zum Beispiel Mauern oder Bogenschutztürme aus Holz oder Stein errichten, um unserer Feinde
an dem Eindringen in unsere Festung zu hindern.
Da bekanntlich Angriff die beste Verteidigung ist, haben wir ebenfalls die Möglichkeit,
mächtige Nahkampfeinheiten auszubilden und diese direkt in den Kampf zu schicken.
Soviel zur Verteidigung unserer Burg, aber wir ihr euch sicher vorstellen könnt,
müssen wir die Truppen und unser Volk mit Nahrung versorgen, für ihre Dienste entlohnen und die Zufriedenheit
unserer Untertanen aufrechterhalten.
Damit kommen wir zum zweiten Aspekt des Spiels.
Die Versorgung unseres Volkes.
Da wir nicht wollen, dass unsere fleißigen Einheiten vom Fleisch fallen, können wir beispielsweise
einen Bauernhof errichten.
Diesem Bauernhof können wir, wie fast bei jedem der Gebäude, Arbeiter zuweisen, die dort
ihren Diensten nachgehen. In dem Fall, der Nahrungsbeschaffung.
Aber um Gebäude zu errichten benötigen wir Holz. Also bauen wir ein Sägewerk und weisen unsere Arbeiter
dem Gebäude zu. Diese werden nun Bäume fällen und selbstständig wieder anpflanzen.
Als vorletztes möchte ich noch auf die Zufriedenheit eingehen.
Diese ist deshalb wichtig, weil bei zu niedriger Zufriedenheit keine neuen Arbeiter mehr in die Stadt kommen
und das verhindert die Entwicklung unseres Königreiches.
Also müssen wir z. B. mit diversen Dekoelementen wie Brunnen oder Hecken die Stadt verschönern.
Der letzte Punkt beschäftigt sich näher mit unseren Feinden, die in die Burg eindringen möchten.
In geregelten Abständen erscheinen verschiedene Fantasykreaturen, die uns und unserer Burg
ans Leder möchten.
Dies können wir mit den Oben genannten Dingen verhindern, denn fällt die Burg, ist das Königreich
dem Untergang geweiht...
Grafik
Die Grafik gefällt mir gut. Die Gebäude und die Einheiten sind mit netten kleinen Details versehen und
machen einen harmonischen, und in die Zeit passenden, Eindruck.
Positives
+ hilfreiches Tutorial
+ gute Grafik
+ übersichtliche Ansicht der verfügbaren Gebäude
+ viele Verteidigungsmöglichkeiten
+ großer Spielspaß
+ hohes Zukunftspotenzial
+ regelmäßige Updates
Negatives
- noch wenig Gebäude
- kleinere Bugs
Ziel des Spiels
Ziel des Spiels ist es, unser Königreich aufzubauen und dieses vor den
magischen Wesen zu verteidigen.
Wertung
Spielspaß: 9/10
Grafik und Design: 8/10
Sound und Musik: 7/10
Preis/Leistung: 7/10
Spieleinstieg: 9/10
Gesamtbewertung: 40/50
Zusammenfassung
Becastled verfügt über großes Potenzial und bietet bereits jetzt hohen Spielspaß.
Zudem sind die Entwickler über jedes Feedback dankbar und zeigen im Interview,
dass sie noch große Pläne für das Spiel haben. Darauf freue ich mich schon.
Der Preis ist angemessen und für ein Early Access-Spiel gewöhnlich.
Bei Fragen oder Anregungen stehe ich in den Kommentaren gerne zur Verfügung.
Falls der Review hilfreich war und ihr mehr detaillierte Reviews sehen wollt, folgt doch unserem Reviewprogramm.
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Empfohlen
284 Std. insgesamt
Verfasst: 28.03.21 21:03
I realy like this because its potencial is HUUUGE !
It`s like a mix of Stronghold, Age of Empires and the settlers i mean just the most positiv aspects of them.
Please do more different troops and building options ! What about horses ?
Anyway ... thumbs up, nice game - ENJOY !!!
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Nicht Empfohlen
83 Std. insgesamt
Verfasst: 17.03.21 21:22
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Empfohlen
491 Std. insgesamt
Verfasst: 01.03.21 14:12
Bis jetzt einmal 30 Tage gespielt. dabei fast die Ganze Karte erschlossen.
Leider ist die KI noch nicht ganz ausgereift. Wenn es eine lücke in der Statdmauer gibt wird diese sehr Zielstrebig angesteuert.
Ansonsten Passt beim Turmbau auf nicht das die Boden tür ins Feld zeigt (wird auch von der KI genutzt ;) )
Wirtschaft dürfte meinetwegen noch etwas umgemodelt werden. Die Perfekte Verteidigung dann mit SChlauerer KI Wird sonst ganz schön Teuer und die Märkte Können nicht immer besetzt werden. (System noch nicht verstanden o.O
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Nicht Empfohlen
398 Std. insgesamt
Verfasst: 28.02.21 17:48
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Empfohlen
696 Std. insgesamt
Verfasst: 26.02.21 23:04
it's really a nice genre, which I like. Build, Farm, Defense. Generating Goods per day (Stone, Sunstone/Gold, Lumber). Defense at night. While having a great soundtrack and bunch of enemys per night. The mechanics are unique, but seems legit. Just make sure to spot the spawn point of the enemys and place your Archers and a bunch of warriors infront of it. Becastle it, and win. It could use some Coop-Mode Multuplayer-Elements. It has definetly the main parts of a proper game which has potential in a must have. So, I enjoyed it anyways.
Micro-mechanics are unusual, as mentioned, but can be overcome by upsetting a nice upkeep and continuingly support of army, walls and towers in the end.
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Empfohlen
313 Std. insgesamt
Verfasst: 26.02.21 15:43
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Empfohlen
352 Std. insgesamt
Verfasst: 26.02.21 09:51
Abgesehen von Einheiten die plötzlich verschwinden und einer noch nicht sehr weit ausgereiften KI ein echt gelungenes Spiel.
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Empfohlen
954 Std. insgesamt
Verfasst: 29.03.22 10:39
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Nicht Empfohlen
165 Std. insgesamt
Verfasst: 26.02.22 17:40
The game has a Northgard feel to it, unlocking sectors with resources etc, without the annoyance of build limits per sector, and totally random resource income.
However the game is completely ruined by the pathing.
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Nicht Empfohlen
242 Std. insgesamt
Verfasst: 26.02.22 06:21
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Nicht Empfohlen
829 Std. insgesamt
Verfasst: 19.02.22 15:50
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Nicht Empfohlen
224 Std. insgesamt
Verfasst: 19.02.22 04:00
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Nicht Empfohlen
721 Std. insgesamt
Verfasst: 17.02.22 03:27
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Empfohlen
42 Std. insgesamt
Verfasst: 15.02.22 20:24
If you ever played the Settles 6 you'll quickly get used to how it works; building placement, how units move, terrain to purchase/obtain.
However it still feels very early on; there's a lot of QoL that could be implemented and it's not close to being a full game yet. However the devs have shown a good stream of updates, which always makes EA much more bearable.
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Nicht Empfohlen
251 Std. insgesamt
Verfasst: 11.02.22 20:43
It's a blend of Northgard and They Are Billions. But nothings balanced very well and there's no objective apart from to keep going.
Economy offers no challenge and the tech tree is dull and completed very quickly.
Still early access so hopefully they flesh it out. As of Feb 2022 it's not really worth it.
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Empfohlen
1580 Std. insgesamt
Verfasst: 10.01.22 17:04
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Nicht Empfohlen
303 Std. insgesamt
Verfasst: 20.12.21 15:57
I will update this review as I see more things, I do hope this game does take off I like the style and the idea behind it it seems like a fun concept, but just isn't there yet.
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Nicht Empfohlen
4501 Std. insgesamt
Verfasst: 30.11.21 00:36
The main issue is lacking content. There is only basic skirmish mode, not story, no setups, no challenges, nothing at all. There is absolutely nothing to work towards. It's fun to unlock all the technologies but it gets boring quickly as that doesnt take long.
I also had a tremendous amount of trouble trying to get archers positioned on my walls. Constantly getting stuck in annoying ways and not completing the commands. I realize it's an alpha so thats not that big of a deal.
I would also really like for them to expand the game to allow you to go attack an enemy fortress. Once you get your castle built up, all there is to do is wait for each night to fight. I find myself watching TV shows on my second screen while waiting for night. Boring.
It has great potential but needs about 75% more content. I will gladly change my review if anything like this happens
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Empfohlen
619 Std. insgesamt
Verfasst: 28.11.21 23:14
In terms of quality of life some features that should be added include
- fast forward/slow down button
- better notifications [such as a sound prompt] for villager requirements (e.g. food, wood, & happiness - etc)
Overall, for a game that is in early access I would say it is fun for a couple of hours until you start noticing the major problems it mentioned above.
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Empfohlen
1005 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.21 08:40
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Nicht Empfohlen
19 Std. insgesamt
Verfasst: 02.11.21 10:47
The trailer sold it to me with some nice graphics and reasonable playability. The first problem is movement around the screen is awful - slow, erratic, very small field of view limiting any sense of depth and geography.
The introduction explains poorly and imprecisely what to do.
When I pressed on to try and get to the meat of the game, it plays like a bad 1990s Warcraft.
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Empfohlen
339 Std. insgesamt
Verfasst: 21.10.21 18:39
It's quite similar to northgard in some ways but it has its own flair. Becastled doesn't offer very much content right now but the developer constantly updates and improves the game. Definitely worth your money
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Nicht Empfohlen
856 Std. insgesamt
Verfasst: 15.10.21 10:34
While it's interesting to build a bigger city and balance things out to prosper, it is a grind as well to which you would be day 20+ and be able to do very little like buy a FEW soldiers every day that will just die to be revived at a church the next day if you survive the night.
It's difficult to have a 0 or + happiness for your city as it's very hard to raise happiness and is always in the red. One of the resources will always be in he red zone: Happiness, food, or gold. Your residents lose health pretty quick when hungry, your troops and such leave when out of money, and you cannot get any more population when the city is unhappy, preventing you from growing. There is also not much in terms or research that can help with Happiness either, only that if your research points are full your researchers give happiness.
The AI could use improvements as well.
I have had workers build walls along the cliffs who get themselves stuck between them and the cliff and cannot return to work or anything, they are just stuck unless you delete the wall and dont put one there. Another instance was when I had an army of Knights and Swordsmen, The game seems to lag or something as when your on a night with 2 enemy squads and siege, your own troops don't move when you command them too, so of course they end up dying while standing still by archers. Also noticed if you dismiss troops, you still interact with their ghosts where they were standing before dismissing, as if you can still command them, Im not sure if thats what causes them to get stuck unable to move?
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Nicht Empfohlen
129 Std. insgesamt
Verfasst: 13.10.21 08:51
The game's AI is just too buggy at the moment. Archers that won't shoot during a siege can destroy hours of work when the castle falls. The game itself is promising and relaxing fun but the AI needs a lot of work before it is enjoyable.
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Nicht Empfohlen
112 Std. insgesamt
Verfasst: 23.08.21 00:45
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Nicht Empfohlen
98 Std. insgesamt
Verfasst: 14.08.21 20:37
It also feels like content is a bit lackluster in some places, I understand this game is still in beta but still.
Maybe one day, after some huge bug updates I'll return to this game, but until they fix its issues, it's not going to be launched on my PC.
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Nicht Empfohlen
349 Std. insgesamt
Verfasst: 12.08.21 12:53
Maybe change it so the enemy build their own castles and we can attack them? It's a pretty big gameplay change but I don't know how else you could extend the playability.
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Empfohlen
1294 Std. insgesamt
Verfasst: 07.08.21 19:07
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Nicht Empfohlen
590 Std. insgesamt
Verfasst: 07.07.21 00:41
Currently, I suspect there is a memory leak as the game can go from taking roughly 10% memory usage out of 32GB to nearly 70% usage in the span of an hour of playing. In addition, this is the only game I've seen spike a 5950x to 80% usage and 91C temperatures.
As a result, at the moment I can only recommend that people be patient and wait until the game comes out of early access or until further patches are released which fix the technical problems that bog down an otherwise adorable and pleasant game.
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Empfohlen
1037 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.21 04:40
Optimization in this game remains to be pretty rough, after a few hours of play (once you start getting to the point that your army consists of 150+ soldiers) it starts to beat the sh*t out of your CPU and eat all your RAM when it really shouldn't be especially when games like CIV VI run far better maxed out with even more things going on at a time.
The A.I. itself is pretty dumb when your city gets complex, opting to try and walk between buildings up against the wall or that are close together and getting stuck rather than walking through the huge open area in front of them, could be fixed if they added in making roads or something that would force the A.I. to path a certain way.
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Empfohlen
134 Std. insgesamt
Verfasst: 31.05.21 19:23
And now that I've played it for a couple hours myself, there are a few 'new player' issues that pop out:
The tutorial is somewhat... unclear, not enough of the details are explained well. I ended up ignoring the tutorial and learned by doing.
Keeping mood high is kind of difficult.
Mouse being locked in the game window, even in windowed mode, though I am able to release it by either Alt-Tabbing to another program or just pressing the Windows-key.
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Empfohlen
229 Std. insgesamt
Verfasst: 25.05.21 12:50
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Empfohlen
1137 Std. insgesamt
Verfasst: 22.05.21 03:24
first the moving units from a to b is very uh, not good. they get stuck on eachother really easily and if there is no way to make it to a point theres no indication they just stop moving until the gate or whatever opens.
The second issue happened in my 2nd playthrough where i hit about 80 workers and 100 troops by day like 7 and the game started seeing issues. When i hit day 10 and had 200 workers and 150 troops it just fucking died. Stuff that required builders and progress bars just fucking broke XD units would res or heal or train, buildings wouldnt build, workers just stood still. The only income i was getting was from gold cuz of the income per second it works with i think. The wood was just completely broken as they may chop a tree idk. And eventually died on day 19 cuz i couldnt replace my losses for 8 days
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Nicht Empfohlen
383 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.21 01:54
Pros:
- Fun castle type builder without having to really think about it too hard.
- Easy to understand the mechanics, UI is fairly clean and easy to understand
Cons:
- Pathing: Awful. One of the main things in this game is putting archers on walls. If you have 3 segments of wall and ask your archers to line up on it - they will all try to go up the one stairwell immediately in front of them. This slows down the entire group, and honestly probably 4/5 times if you have a group of archers more than say, 20, they will get stuck and fail to get to their positions. So you have to micromanage small groups of 5 or 10 at a time.
- Wall joints: Awful. In the game, walls are meant to line up (unless there is an elevation change). This allows your army to traverse from section to section. The only problem is the joints where you can also add towers, bug out and don't recognize that the your units can sometimes even climb up them, let alone cross from one to the next. Saving and Loading a save does fix this, but it's really bad.
- Time: There is 1x speed and .25x speed. The speed needs to get faster, not slower. Lots of time where I've finished all the building and moving troops I need to, I'm just sitting waiting for the Night cycle to start the battle. Extremely painful.
Check back in 6 months. Lots of potential. It would be amazing if you could coop in this game, but much to be done before that...
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Nicht Empfohlen
358 Std. insgesamt
Verfasst: 19.05.21 17:42
The gameplay is extremely simplistic, to the point that you can beat the hardest level just by memorizing the order that you should build things to speed production. After you beat it (which took me under 5 hours to learn how), it's no fun anymore. It's just not a challenge.
The sounds are almost non-existent (I'd like more unit sounds, alerts when you're attacked somewhere, etc), the navigation is difficult, the AI is extremely simplistic, and there's no multiplayer (which may be more fun because it would actually require you to use some strategy -- AI is too easy). Right now it's too easy and missing a lot of content.
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Nicht Empfohlen
71 Std. insgesamt
Verfasst: 17.04.21 15:03
Overall it's a good idea with potential but i can't recommend it in it's current state. The roadmap seems interesting though so I will keep an eye on this game.
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Nicht Empfohlen
513 Std. insgesamt
Verfasst: 27.03.21 09:15
Gameplay-wise:
- I have managed to purchase all tiles on map, buildwalls all around and just move archers between waves. Not much else to do once you get the gameplay and basically win the game.
- There is low amount of soldiers and buildings as of now.
Techinal-wise:
- Builders do get stuck alot on hills when you are building walls on a hill. You have to build wooden fence and then upgare it all the way to stone wall bcs fence is thin enough for them to go away after building. When I build stone walls right of, builders will get stuck between the wall and downhill. I ended up with like 15 stuck builders at population of 140 ppl, but could not be bothered to try to unstuck them. I really reccomend playing on flatlands.
- On my medium, lower medium specced and medium priced laptop (8gb ram, gtx1660, i5 10th gen) once i near 60-70 population and 60-70 soldiers and day 15ish wave, the game is so freacking laggy even on lowest possible settings, that it is borderline unplayable. On the day I can get away with 15 fps, but on night with enemies its 5-10 fps. Dunno if it is my hw or the game, but considered what I am able to run on this machine I suggest it is more on the game side.
Game is really nice and I like the potential but for me its not worth the price now.
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Nicht Empfohlen
2700 Std. insgesamt
Verfasst: 24.03.21 20:29
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Nicht Empfohlen
239 Std. insgesamt
Verfasst: 24.03.21 02:38
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Empfohlen
1116 Std. insgesamt
Verfasst: 10.03.21 03:25
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Empfohlen
857 Std. insgesamt
Verfasst: 04.03.21 13:45
Currently, the game is still in beta, but besides some smaller glitches, it worked mostly fine.
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Empfohlen
198 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.21 00:45
7/10
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Empfohlen
636 Std. insgesamt
Verfasst: 25.02.21 00:30
A couple bugs but nothing major that i have experienced, the market building not working after losing the resource it was selling and battering rams ignoring your wall to attack buildings on the other side of it. Pathing bug that causes enemy units to freeze in place when you got to many walls to go around or through them, after breaking one wall they seem to be stuck untill you attack them.
Stone walls and archers are how you win at the moment, melee units are good at dealing with enemies that get past the archers but dies like flies in a full on attack situation. You can make a maze like system to easily kill any and all enemy melee units, works most of the time tho some times they attack some parts of the wall when the ai is confused on where to go. But because you can save and reload at any time its easy to fix any misstakes you might make in this game.
I would recommend the game at the momment, i had fun playing this and i will keep playing it from time to time but due to it being a wave defense type of game it gets boring pretty fast after a couple of waves making longer games pretty pointless to me. 15 or 20 waves are alright but anything higher is just repetetive. I am looking forward to more updates but the game feels pretty much finished so far if its purpose is to be a wave defense game and nothing more.
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Empfohlen
40 Std. insgesamt
Verfasst: 23.02.21 17:53
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Nicht Empfohlen
1291 Std. insgesamt
Verfasst: 21.02.21 02:35
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Nicht Empfohlen
624 Std. insgesamt
Verfasst: 20.02.21 03:31
Weiterlesen
Empfohlen
814 Std. insgesamt
Verfasst: 19.02.21 18:25
The reality is that the game is not ready (I am aware this is early access). The units have so much trouble finding their way around, especially onto/off of walls or towers. I also have now tried 3 separate play through's of the 20 day version, each time the game randomly crashed when night started (each time being a different night).
It would be really interesting if they were to add some more things to do such as events that occur on some days and nights to keep it interesting.
EDIT: They released an update for the game which partially helped, however crashes still occur fairly often
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Release:08.02.2021
Genre:
Strategie
Entwickler:
Mana Potion Studios
Vertrieb:keine Infos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel