Aven Colony
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Über das Spiel
Entdecke Aven Prime, einen Planeten mit Wüsten, Tundren und Dschungeln, Lichtjahre von der Erde entfernt. In Aven Colony sorgst du für die erste extrasolare Siedlung der Menschheit. Errichte Kolonien, baue sie zu ausgedehnten Städten aus und stelle dich den Herausforderungen der Besiedelung einer neuen Welt.
Baue die Infrastruktur deiner Kolonie, kümmere dich um die Bürger, verwalte Ressourcen und führe die Kolonie in den rauen und oft gefährlichen Gegebenheiten der exotischen Welt von Aven Prime zu Wohlstand.
Highlights:
BESIEDLE EINE FREMDE WELT: Erbaue für die Menschheit ein neues Zuhause in einer Welt mit einer sauerstoffarmen Atmosphäre, extremen Gewitterstürmen, Splitterstürmen, Staubteufeln, tödlichen Giftgasausbrüchen aus geothermalen Spalten und Tagen, die so lang sind, dass sie über eigene Jahreszeiten verfügen. Erforsche eine Vielzahl an Biomen, von üppigen Sumpfgebieten bis hin zu der weitaus weniger bewohnbaren Wüste und Arktis.
TRIFF EINHEIMISCHE: Triff auf eine Vielfalt außerirdischer Lebensformen, darunter riesige Sandwürmer, tödliche Seuchensporen und eine teuflische Pilzinfektion, die man „Der Creep“ nennt.
ÜBERWACHE DEINE KOLONISTEN: Die Besiedlung einer neuen Welt kann stressig sein. Als neuer Kolonie-Gouverneur wirst du Überstunden machen müssen, um deinen Kolonisten dabei zu helfen, in ihrer neuen Umgebung zurechtzukommen. Mithilfe der 12 verschiedenen „Überlagerungs“-Modi kannst du Ernte, Bürger, Zufriedenheit, Kriminalität, Luft, Elektrizität, Beschäftigung, Ressourcen, Arbeitsweg, Gebäude, Drohnen und Wasser der Kolonie verwalten. Verdiene dir den Respekt deiner Kolonisten und steige vom Kolonie-Gouverneur zum Expeditionspräsidenten auf!
ENTDECKE DIE VERGANGENHEIT: Die Welt von Aven Prime birgt viele Geheimnisse. Schließe eine komplette Einzelspieler-Kampagne ab und sei Teil einer Handlung, die einige der vielen Geheimnisse dieser schönen neuen Welt aufdeckt.
BAUE DIE ZUKUNFT AUF: Nutze Baudrohnen, um dutzende Arten von Gebäuden zur Unterbringung deiner Kolonisten zu bauen, schaffe Handelsrouten, empfange Zuwanderer und mehr! Werte deine bestehenden Gebäude durch etliche Verbesserungsstufen auf, um deine Kolonie voranzutreiben!
EXPEDITIONSSYSTEM: Setze dein erstklassiges Pionier-Team ein, um außerirdische Ruinen zu erforschen, Artefakte zu bergen, beschädigte Schiffe zu reparieren und verlorene Entdecker zu retten. Mach dich bereit, um es mit Seuchen und Creep-Sporennestern aufzunehmen, während du Splittergruppen, Rebellen und Aven Primes verbleibende Roboterwächter abwehrst, die deine neue Zivilisation bedrohen.
BEREITE DICH AUF DEN WINTER VOR: Es gibt einen voll funktionsfähigen Tag-/Nacht-Zyklus und saisonalen Zyklus. Während des Winters friert Aven Prime zu – Farmen bauen dann keine Nahrung an und Solarmodule produzieren weitaus weniger Elektrizität. Ergreife Maßnahmen, um dieses raue Klima zu überleben!
Systemanforderungen
- CPU:Intel Core i3-3220 3.3 GHz
- GFX: GeForce GTX 470 or AMD Radeon HD 7850
- RAM: 4 GB RAM
- Software: Windows 7
- HD: 25 GB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX 11 Supported
- DX: Version 11
- MISC: Mouse and keyboard only. Min screen resolution 1280 x 720
- LANG: Englisch, Deutsch
- CPU: Intel Core i5-4670 or AMD A10-7850k
- GFX: GeForce GTX 980 VRAM 4GB or AMD Radeon R9 390X
- RAM: 8 GB RAM
- Software: Windows 10 64-bit
- HD: 25 GB verfügbarer Speicherplatz
- SFX: DirectX 11 Supported
- DX: Version 12
- MISC: Mouse and keyboard only. Screen resolution: 1920 x 1080. Supports 4K resolution
- LANG: Englisch, Deutsch
Steam Nutzer-Reviews
Nicht Empfohlen
107 Std. insgesamt
Verfasst: 09.11.21 04:49
Das Spiel ist optisch sehr gut gelungen aber damit erschöpft es sich auch. Man macht quasi immer das Gleiche egal auf welchem Planeten. Unterschiedlich sind nur wenige Bedingungen die aber vornehmlich die Landwirtschaft betreffen. Hier kann man das nicht anbauen, da das nicht.
Damit erschöpft sich auch schon jeglicher Tiefgang.
Man baut auf bis es nichts mehr ausser der Größe der Kolonie zu ändern gibt und wartet die Referenden ab oder bis die Naniten die für den Bau zuständig sind einfach keinen Bock mehr haben. Diesen Bug gibt es schon seit der Alpha und er wurde bis heute nicht gefixed.
Hier wurde Potential massiv verschleudert.
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Empfohlen
1330 Std. insgesamt
Verfasst: 06.06.21 18:29
Sehr gutes Tutorial.
Nicht stressig. Micromanagement hält sich in Grenzen.
Später doch schwierig. Die Bevölkerung bespaßen Mission (5?,6?) war nervig.
Für Gelegenheits-Bauer die nicht Strom / Abwasser / Strassen und weiß der Geier noch alles mitmanagen möchten.
Weiterlesen
Empfohlen
1330 Std. insgesamt
Verfasst: 06.06.21 18:29
Sehr gutes Tutorial.
Nicht stressig. Micromanagement hält sich in Grenzen.
Später doch schwierig. Die Bevölkerung bespaßen Mission (5?,6?) war nervig.
Für Gelegenheits-Bauer die nicht Strom / Abwasser / Strassen und weiß der Geier noch alles mitmanagen möchten.
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Nicht Empfohlen
357 Std. insgesamt
Verfasst: 31.01.21 14:37
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Nicht Empfohlen
5117 Std. insgesamt
Verfasst: 03.10.20 12:56
Die Rohstoffe gehen leer, Metall können nicht Importiert werden.
Das Wirtschaftsystem ist bescheuert. Die Lager laufen mit irgent welchen scheiß voll, der auch nciht weggeworfen werden kann.
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Empfohlen
429 Std. insgesamt
Verfasst: 02.10.20 06:18
Colony Sim von 2017.
Hintergrund:
Entdecke Aven Prime, einen Planeten mit Wüsten, Tundren und Dschungeln, Lichtjahre von der Erde entfernt. In Aven Colony sorgst du für die erste extrasolare Siedlung der Menschheit. Errichte Kolonien, baue sie zu ausgedehnten Städten aus und stelle dich den Herausforderungen der Besiedelung einer neuen Welt.
Gameplay:
Einzelspieler-Kampagne, diese ist zum Erlernen. Sehr Umfangreich und ohne Vorgabe wie du die Ziele erreichst. Erreiche bestimmte Entwickelungsstufen die dir sozusagen vorgeschlagen werden. Du baust in etlichen verschiedenen Gebieten Siedlungen auf, die Vorzugsweise auch eine Weile überleben. Genau damit habe ich ein Problem. Bei mir kommt es immer zum Aussterben der Siedlung, obwohl eigentlich alles da ist was so gebraucht wird. Ich denke mal das ich auch nach 7 Stunden und etlichen versuchen immer wieder den gleichen Fehler mache. Dummerweise weiß ich nicht wo der liegt.
Die Kampagne ist jedoch gut gemacht und gibt dir ein tiefen Einblick in die Geheimnisse dieses Planeten.
Sandbox:
Dies ist das eigentliche Spiel denke ich mal. Hier hast du reichlich Möglichkeiten alles vorab einzustellen. Hier hast du richtig Spaß.
Fazit:
Sehr schwere Kampangne mit einem guten Gameplay. Sehr Moderne und realistische Umsetzung des Besiedlungsgedankens. Abwechslungsreiche Umgebung und durch den Freiesspiel Modus auch langanhaltend interessant. Empfohlen.
Ach ja, es gibt ein DLC zum Spiel das ihr mit Kaufen solltet.
Meine Gruppe und mein Archiv mit über 1.250 Reviews hier:
https://steamcommunity.com/groups/hoi4deu
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Aven Colony
Colony Sim from 2017.
Background:
Discover Aven Prime, a planet of deserts, tundras and jungles, light years from Earth. In Aven Colony you are responsible for the first extrasolar settlement of mankind. Build colonies, expand them into vast cities and face the challenges of colonizing a new world.
Gameplay:
Single player campaign, this one is to learn. Very extensive and without any guidelines on how to achieve the goals. Achieve certain Development stages that are suggested to you, so to speak. You build settlements in a number of different areas, which preferably also survive for a while. That's exactly what I have a problem with. For me, the settlement always dies, although everything is actually there that is needed. I think that even after 7 hours and a lot of trying I keep making the same mistake. Unfortunately, I don't know where it is.
However, the campaign is well done and gives you a deep dive into the secrets of this planet.
Sandbox:
This is the actual game I guess. Here you have plenty of options to set everything in advance. You have a lot of fun here.
Conclusion:
Very difficult campaign with good gameplay. Very modern and realistic implementation of the settlement concept. Diverse environment and long-lasting interesting thanks to the free play mode. Recommended.
Oh yes, there is a DLC for the game that you should buy with.
My group and my archive with over 1,250 reviews here:
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???? Powered by HoI 4 Deu Curators group in German / English ????
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Nicht Empfohlen
1627 Std. insgesamt
Verfasst: 20.09.20 11:08
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Nicht Empfohlen
1479 Std. insgesamt
Verfasst: 18.09.20 16:01
Es ist eine Städtebausimulation, wobei wir hier ferne Asteroiden besiedeln. Sie ist überwiegend ziemlich einfach und könnte so entsprechend geneigte Spieler gefallen, hat aber leider ein paar Haken.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2232235324
Wenn man sich nicht gleich in den Sandkasten setzen will, steht die Kampagne zur Verfügung. In jedem Level gilt es, ein Ziel zu erreichen. Die Umgebung wird dabei tendenziell harscher und die Ziele anspruchsvoller. Man erhält aber auch immer Aufgaben, die geeignete Schritte sind, um das Ziel zu erreichen und deren Erfüllung auch noch Belohnung bringen. Sehr nett, allerdings macht es die Kampagne zu einem Tutorial.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2232234619
Beim vielleicht dritten oder vierten Level kam ich am Ende nicht weiter, weil das Spiel nicht erkennen wollte, dass ich die Aufgabe bereits erledigt hatte. Ich hielt mich beim zweiten Durchgang haargenau an die Vorgaben und dann ging es (einem Let's Player, den ich deshalb angeguckt habe, ging es genauso). Allerdings tötet das bei mir jedwede Kreativität und ich spulte nach Möglichkeit nur noch alles ab.
Zweiter, enormer Rückschlag kam, als es darum ging, Außenposten zu bauen. Erstens läuft dies in einer Übersichtskarte ab und sieht unspannend aus, zudem ist es, nachdem vorher alles schön erklärt wurde, plötzlich nicht mehr klar. Es ging einfach nicht. Ich habe schließlich Youtube-Videos angeschaut und ein Teil der Probleme beheben können. Außenposten konnte ich dennoch nicht bauen. Es geht sicher irgendwie, aber dann ist es entweder schlecht verständlich oder ggf. verbugged (oder ich zu doof). Hat man einen Außenposten, ist das aber nicht wirklich toll. Man kann damit Handelsverträge abschließen, das war es im wesentlichen.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2232249414
Bugs, oder was danach aussieht, gibt es noch weitere. So kann man der Chemiefabrik anweisen, was sie produzieren soll, aber irgendwie vergisst sie es ab und an und die Produkte gehen aus und ich wundere mich, warum die Leute unzufrieden werden.
Unzufrieden werden die Leute aus verschiedenen Gründen und nicht immer kann man viel tun, scheint mir. Luftverschmutzung beispielsweise. Ich baue einen Luftfilter, die Luft wird nicht besser, ich verbessere diesen und stelle noch einen hin: egal, die Luft bleibt schlecht.
Ähnlich die Infektion mit feindlichen Sporen. Man sollte sie möglichst gleich abwehren, aber sind sie einmal in der Kolonie wird es böse. Man solle ein Krankenhaus in der Nähe bauen und Dekontaminierungsstationen (oder so ähnlich) bauen. Half nichts.
Das mit der Lagerhaltung ist auch rätselhaft. Je größer die Kolonie, desto mehr muss gelagert werden, obwohl eigentlich alles sofort wieder verbraucht wird.
So gibt es eine Reihe von Ungereimtheiten und Problemchen, die in der Summe zuviel sind.
Das Spiel war für mich unbefriedigend, weil entweder läuft alles glatt, dann ist es langweilig oder eben nicht, dann stehe ich da und raufe mir die Haare, was ich den tun soll.
Grafik ist an sich super. Beim Bauen wird lediglich alles aber etwas zu sehr ausgegraut, so dass man nicht viel erkennen kann. Und wie gesagt, die Übersichtskarte passt wie die Faust aufs Auge.
Sound ist ganz OK. Das übliche gedudele bei Simulationen.
Steuerung ist auch kein Problem. Alles ist recht angenehm mit der Maus zu steuern.
Normalerweise gehe ich nicht auf Performance, FPS oder ähnliches ein, aber hier viel mir die CPU/GPU-Auslastung doch sehr auf. Ich glaube die CPU lief zumindest unter Vollast, was ich nicht ganz einsehe.
Zusammenfassung:
In Zahlen für mich persönlich ein Unterhaltungswert von 4/10.
Gedacht vielleicht als einfache, hübsche Simulation hakt es an ein paar Stellen so sehr, dass es mir den Spaß verdorben hat.
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Empfohlen
4828 Std. insgesamt
Verfasst: 09.09.20 02:52
das spiel im sale (6,-€) gekauft. für den preis ein super aufbauspiel. habe die single-player kampagne gespielt. ist ein solides genre-game, das durch das scenario (fremdartigen planeten besiedeln) einen eigenen reiz entwickelt.
story: einfach, zweckdienlich
grafik/technik: gut/ kein absturz, kein bug aufgefallen.
aufbau-aspect: komplex, einfach nachvollziehbar,
bedienbar: sehr gute menüs, viele wichtige infos & grafiken abrufbar
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Empfohlen
1843 Std. insgesamt
Verfasst: 23.07.20 15:12
Das Spiel ist einerseits ein Aufbauspiel aber auch ein wenig Wirtschaftsspiel und Strategie. Es ist aufgeteilt unter einem Kampagnenmodus, Open Sandbox und weitere. Der Kapagnenmodus bietet verschiedene Schwierigkeitsstufen und verschiedene Aufgaben. Ziel ist es ein bestimmtes Habitat zu besiedeln. Dabei wird unterschieden zwischen fruchtbare Welten, Eislandschaften und Wüstengebiete. Die Aufgabe ist es, Menschen der alten Erde auf einen neuen Planeten anzusiedeln und sich um deren Bedürfnisse zu kümmern. Wichtig dabei ist Luft, Arbeit, Strom, Wasser und Nahrung sowie Unterhaltung, Wirtschaft und Sicherheit. Dabei gibt es verschiedene Bedrohungen wie schlechte Luft, Sporen und Sandwürmer. Auch die klimatische Bedingungen stellen eine Herausforderung dar.
Folgende Bewertung : Ich teile in Sterne ein von *schlecht bis ***** sehr gut
Grafik : *** gute Grafik, für hoch Grafik Verwöhnte eventuell nicht so gut
Gameplay : **** Das Gameplay lässt sich auch durch Tutorials gut verstehen, das Prinzip sollte schnell klar sein.
Steuerung : **** Die Steuerung ist einfach über Maus und Tastatur
Spass : **** Das Spiel kann einen fesseln da man immer weiter kommen möchte. Die Herausforderungen sorgen für strategisches Denken um die Aufgaben zu lösen die in eine Art Questsystem angeordnet sind wie bestimmte Einwohnerzahlen zu erreichen oder bestimmte Ware herzustellen etc.
Gesamt : **** Ich finde das Spiel gelungen und interessant gestaltet. Es ist kein Ressourcenfresser. Ziel ist es , seine Siedler bei Laune zu halten und dafür zu sorgen das sie einem nicht wegsterben. Durch schlecht gelaunte Siedler verlieren alle Systeme schnell an Produktion und es kommt zum Gau, heisst die Bewohner sterben und es heisst Game Over. Zudem sorgt eine schlechte Stimmung das Ihr nicht mehr gewählt werdet was ebenfalls Game Over bedeutet. Ich habe es für 5 Euro bekommen und diesbezüglich war es sein Geld wert.
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Nicht Empfohlen
1505 Std. insgesamt
Verfasst: 18.07.20 13:25
Kauf Empfehlung? NEIN
Warum?
Für fast das gleiche Geld bekommt man Anno 1800 und/oder Vorgänger welche viel mehr beinhalten, in alle Aspekten.
Das heißt aber auf keinen Fall das Aven Colony ein schlechtes Spiel ist, denn das ist es nicht aber es ist einfach nur zu teuer. Oder die Platzhirsche wie Anno sind einfach zu billig, kann ich nicht sagen.
- Ein nettes setting mit viel Liebe zum Detail.
- Erkundung ist am Anfang ganz nett, wird dann aber schnell nervig, alle paar Minuten die Stationen einreihen und Shoot-and-Forget.
- Außenposten bringen nur etwas mehr Ressourcen, verschwendetes potential an dieser stelle.
- Bürger Bedürfnisse sind komplex vorhanden, auch kann man recht schnell erkennen was ihnen sorgen bereitet, jedoch wie man es effizient aus der Welt schafft bleibt manchmal ein rätsel.
- Manchmal war es mir nicht nachvollziehbar wie Nahrungs-/Wasserverbrauch berechnet wurde, z.B. Wasser/Nahrung wurde mir als mehr verbrauch als produziert angezeigt, aber mein Lager füllten sich stetig.
Im späterem Spielverlauf sprang es dann von -100 auf +100 im Sekunden takt, keine Ahnung was da dann kaputt war.
- Die Umwelteinflüsse sind zwar vorhanden, aber in ihrer Komplexität sehr überschaubar, gerade mit schlechter/giftiger Luft hätte man mehr machen können.
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Empfohlen
1156 Std. insgesamt
Verfasst: 12.07.20 09:11
Grafik ist hüpsch, Musik ist auch gut, läuft fehlerfrei und kann man schon paar Stunden drin versenken.
Habe es im Sale für 7,50€ gekauft und für den Preis kann ich mich nicht beschweren, 30€ ist ein bischen hoch gegriffen.
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Nicht Empfohlen
4338 Std. insgesamt
Verfasst: 04.02.20 23:05
Aber es gibt bestimmte bessre Spiele (z. B. ANNO-Reihe). Daher würde ich das Spiel zu dem aktuellen Preis (mehr als 20 Euro) nicht empfehlen.
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Nicht Empfohlen
12 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.22 10:16
Avoid this until there is a major patch release.
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Nicht Empfohlen
232 Std. insgesamt
Verfasst: 24.02.22 19:14
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Empfohlen
757 Std. insgesamt
Verfasst: 27.01.22 08:01
But I'm having lots of fun, and genuinely hoping for an expansion or two soon to fill in some of those details. If you enjoy micromanagement city builders and sci-fi atmosphere, I wouldn't hesitate to pay full price for this.
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Empfohlen
2321 Std. insgesamt
Verfasst: 14.01.22 06:20
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Nicht Empfohlen
2603 Std. insgesamt
Verfasst: 28.12.21 02:23
It started off good, but both the campaign and the gameplay just sort of trail off without adding anything new. There's not much in the way of replay value, the later campaign levels were starting to feel repetitive even playing them for the first time, because there's just not much there for interesting builds or interesting challenges. You're basically just building the same buildings in a slightly different arrangement every time. Even playing fairly casually, it barely took 40 hours to complete the campaign and 100% the achievements, and I wouldn't hold your breath for it getting updated any time soon.
If you buy it on sale, it might be a decent value, but it's not a very deep game by any metric.
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Empfohlen
1956 Std. insgesamt
Verfasst: 22.11.21 00:41
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Empfohlen
1569 Std. insgesamt
Verfasst: 17.11.21 06:51
Though the campaign is unimaginative and some areas are not fleshed out as well as they could have been, the game is still addictive stuff. But, once you’ve run through the campaign you’re only left with the sandbox mode, which grinds to a halt as soon as you start to do well.
Verdict 7/10
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Empfohlen
1070 Std. insgesamt
Verfasst: 09.11.21 00:55
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Nicht Empfohlen
435 Std. insgesamt
Verfasst: 22.09.21 09:55
The game has nice graphics, atmosphere and alien worlds. Industry chain is simple although it can be demanding at times and you have to turn on/off some production every now and then especially water you get loads of it and you storage gets full.
But game fails badly when population increases. No matter how good you set your food production population is like time bomb. You have to keep building farms no end. Then winter comes and even if you have loads of food, large population eats it all and then they start dying fast, industry and services stop working because of missing workers and it's game over!
You have no option to fix it but start a new game, You manage better next time but eventually you fail again. Wasting so many hours for what? And not even cheats! I have played countless strategy games this one fails badly.
Too bad because otherwise it's a nice game.
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Nicht Empfohlen
181 Std. insgesamt
Verfasst: 18.09.21 13:24
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Empfohlen
136 Std. insgesamt
Verfasst: 17.09.21 11:37
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Empfohlen
715 Std. insgesamt
Verfasst: 10.09.21 16:21
Not a lot to do. Boring after a few hours on the same map.
Repairing is tedious. You must select each building individually then see if it needs repair or not. With a large colony you spend a lot of your time repairing, or you wait for things to break and then click on the notice of them breaking and spend all your time repairing.
8x speed sounds great. Till the spam hits. Who cares if housing is full? Do I need 8 notices all in a row telling me?
Never build tunnels, instead build atriums, they are found in the decorations tab. They cost 6 nano(3x tunnel price) to build and function like tunnels only they give happiness. Use these instead of tunnels to have colored 'roads' and have your people always happy.
All in all a decent game. Like most things in life, buy it on sale.
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Empfohlen
390 Std. insgesamt
Verfasst: 09.09.21 12:33
Weiterlesen
Empfohlen
190 Std. insgesamt
Verfasst: 07.09.21 12:22
Weiterlesen
Empfohlen
11969 Std. insgesamt
Verfasst: 29.08.21 23:37
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Empfohlen
12431 Std. insgesamt
Verfasst: 08.07.21 07:20
☐ You forget what reality is
☐ Beautiful
☐ Good
☑ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ MS-DOS
---{ Gameplay }---
☐ Very good
☐ Good
☑ It's just gameplay
☐ Mehh
☐ Watch paint dry instead
☐ Just don't
---{ Audio }---
☐ Eargasm
☐ Very good
☑ Good
☐ Not too bad
☐ Bad
☐ I'm now deaf
---{ Audience }---
☐ Kids
☑ Teens
☑ Adults
☐ Grandma
---{ PC Requirements }---
☐ Check if you can run paint
☑ Potato
☐ Decent
☐ Fast
☐ Rich boi
☐ Ask NASA if they have a spare computer
---{ Difficulty }---
☐ Just press 'W'
☐ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Significant brain usage
☐ Difficult
☐ Dark Souls
---{ Grind }---
☐ Nothing to grind
☐ Only if u care about leaderboards/ranks
☑ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☐ Too much grind
☐ You'll need a second live for grinding
---{ Story }---
☑ No Story
☐ Some lore
☐ Average
☐ Good
☐ Lovely
☐ It'll replace your life
---{ Game Time }---
☐ Long enough for a cup of coffee
☐ Short
☑ Average
☐ Long
☐ To infinity and beyond
---{ Price }---
☐ It's free!
☐ Worth the price
☑ If it's on sale
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ You could also just burn your money
---{ Bugs }---
☑ Never heard of
☐ Minor bugs
☐ Can get annoying
☐ ARK: Survival Evolved
☐ The game itself is a big terrarium for bugs
---{ ? / 10 }---
☐ 1
☐ 2
☐ 3
☐ 4
☐ 5
☐ 6
☐ 7
☑ 8
☐ 9
☐ 10
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Empfohlen
4259 Std. insgesamt
Verfasst: 02.07.21 17:19
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Empfohlen
4259 Std. insgesamt
Verfasst: 02.07.21 17:19
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Empfohlen
1402 Std. insgesamt
Verfasst: 30.06.21 16:11
Story 4/10
Controls 8/10
Graphics 8/10
Difficulty 5/10
Positive Aspects
- Runs stable. No crashes, bugs, or other major errors.
- Is exactly what it's advertised as, no more, no less.
- Looks really good.
- Lots of diverse buildings to play around with.
- The soundtrack is truly amazing.
- No stress. No PvP. Surviving against the world rather than enemies(even though there are enemies they aren't really a threat).
Negative Aspects
- The storyline is a bit dull.
- The difficulty. Even though a scenario takes quite some time to finish, it isn't really challenging.
- Optimization. After a while, the game starts to lag a bit. My system should be able to handle 4 simultaneous running instances of this game.
- Each new level in the campaign requires you to research every technology/fruit/goods again which is a bit dumb.
- All research/buildings are available on the first mission, as long as you research it.
Summary
Didn't have high expectations for Aven Colony and I was surprised at how much I liked it. Is it worth the full price? No. On sale? Get it!
Weiterlesen
Empfohlen
1402 Std. insgesamt
Verfasst: 30.06.21 16:11
Story 4/10
Controls 8/10
Graphics 8/10
Difficulty 5/10
Positive Aspects
- Runs stable. No crashes, bugs, or other major errors.
- Is exactly what it's advertised as, no more, no less.
- Looks really good.
- Lots of diverse buildings to play around with.
- The soundtrack is truly amazing.
- No stress. No PvP. Surviving against the world rather than enemies(even though there are enemies they aren't really a threat).
Negative Aspects
- The storyline is a bit dull.
- The difficulty. Even though a scenario takes quite some time to finish, it isn't really challenging.
- Optimization. After a while, the game starts to lag a bit. My system should be able to handle 4 simultaneous running instances of this game.
- Each new level in the campaign requires you to research every technology/fruit/goods again which is a bit dumb.
- All research/buildings are available on the first mission, as long as you research it.
Summary
Didn't have high expectations for Aven Colony and I was surprised at how much I liked it. Is it worth the full price? No. On sale? Get it!
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Nicht Empfohlen
1921 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.21 07:21
A very average game
This is a fully released game with beta or early acces feeling . GUI is so bad, story is so boring and gameplay is so unbalanced. The game is not a challenge. You just need to build some specific buildings at the beginning of the map and then its gg.
I don't recommend it, Surviving Mars is much better.
4/10
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
1921 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.21 07:21
A very average game
This is a fully released game with beta or early acces feeling . GUI is so bad, story is so boring and gameplay is so unbalanced. The game is not a challenge. You just need to build some specific buildings at the beginning of the map and then its gg.
I don't recommend it, Surviving Mars is much better.
4/10
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Empfohlen
1913 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.21 16:10
Weiterlesen
Empfohlen
1913 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.21 16:10
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
115 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.21 12:00
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
940 Std. insgesamt
Verfasst: 14.05.21 19:53
Weiterlesen
Nicht Empfohlen
100 Std. insgesamt
Verfasst: 14.05.21 01:45
Most of the gameplay felt like a nuisance with no pay off.
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Nicht Empfohlen
1520 Std. insgesamt
Verfasst: 07.05.21 18:33
- The story basically an audiobook. You don't have any part in it.
- The learning curve is a joke. Start with the absolute basic like how to move the camera, then you get every building and upgrade to find out yourself.
- Because of that you almost never use the half of the building.
- There are a zillion type of food, but only 1 type of everything else. And you don't have to use the zillion type of food at all.
- The 2 real resources of the game is nanites to build thing and people to work. So every map is the same. build up nanite production as soon as possible and build at least 2-3 people factory and wait the numbers grow. That's the whole game on every map.
- My favourite campaign map was where you need to pump up the happiness, because you need to use almost everything to do so. Every other map happiness doesn't matter till you can keep it over 50%. Just shame.
This game needs more complexity. More stuff to do. More stuff to maintain. Just more everything.
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Nicht Empfohlen
945 Std. insgesamt
Verfasst: 27.04.21 21:34
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Empfohlen
1403 Std. insgesamt
Verfasst: 14.04.21 19:48
Sadly other games with more meat on the proverbial bones will have to do
Definitely get this on a really really good sale and once your done with campaign and a sandbox map or two go play Surviving Mars or really any other city builder
PS - [spoiler]Get some bleach ready, you'll need it for the end cut-scene to the campaign[/spoiler]
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Empfohlen
574 Std. insgesamt
Verfasst: 09.04.21 01:31
+Visuals and environments
+Music/sound and atmosphere
+Excellent UI
+Voice acting
+Story campaign and sandbox
+Great variety of buildings/infrastructure
+Upgrades
+Camera/zoom/speed controls
+Perfect for beginners and veterans alike
-Can get repetitive especially early on each mission
-Colonists don't really feel unique
-Could benefit from some different factions
-Some missions have excessive morale requirements
Weiterlesen
Empfohlen
3238 Std. insgesamt
Verfasst: 07.04.21 01:49
Weiterlesen
Empfohlen
4235 Std. insgesamt
Verfasst: 02.04.21 22:25
In 35 hours I have only had one CTD and it runs smooth on this 5 year old Win 7 rig with everything max except shadows.
Well worth a chance if you love base building, resource balancing, etc etc ;)
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Empfohlen
459 Std. insgesamt
Verfasst: 18.03.21 18:19
I'll admit tho, there are a few issues especially at the end game that can be improved like the storage and map space issues but well, minor issues imo, ultimately I think this game is more similar to a fixed-space colony management sim rather than the infinitely expanding kind but well perhaps this might change in the future when they roll more updates? or perhaps not since this game is rather old, released on 2017 hahaha still enjoy my little alien planet metropolis tho :3
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1925 Std. insgesamt
Verfasst: 02.03.21 19:27
this is not a game for a starter in the world of city builders if you do however play this for the first timer. google will be your friend
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14392 Std. insgesamt
Verfasst: 01.03.21 01:18
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Nicht Empfohlen
611 Std. insgesamt
Verfasst: 18.02.21 11:02
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Nicht Empfohlen
127 Std. insgesamt
Verfasst: 15.02.21 15:50
Poor management and layover UI
Performance problems despite not great graphics
Go play surviving mars instead. This game is not worth it even on sale. Hard to imagine this came out in just 2017.
How did team17 miss the mark so hard?
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Nicht Empfohlen
1242 Std. insgesamt
Verfasst: 12.01.21 18:25
But it lacks some major things.
The layover is horrible you really need to hover over all blocks to see what is happening.
Would be nice if you just could say produce this item till that level and then quit now it is just a gamble and your stores will fill up quickly with stuff you don't need.
And worse the building limit in sandbox mode. I was trying to build as big as possible and then all suddenly you reacht the buildings limit. even tearing down other buildings didn't provide me a way to continue.
Well and then all suddenly you just i had it with this.
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Nicht Empfohlen
298 Std. insgesamt
Verfasst: 15.12.20 10:14
1. you know how city building games have layers? so you can check crime, housing, other coverage etc?
this game layout are horrible. grey or colored blocks instead of the pretty buildings.
they didn't even bother with that.
2. I guess most people who reviewed the game only did the first mission once. make sense.
I made another go at it, because... it was extremely bugged. the story didn't start, the game wouldn't open the growing options. such a big bug. really.
3. this entire game feels like the design was locked by the devs for no reason. why are things locked?!
sadly, a big no from me. pretty to look at for a while. pointless afterwards. stay away.
Oh, it feels like the game was abandoned by the devs. I'm not sure, but so many design point feel half backed. for a game from 2 years. it shouldn't be like this.
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2446 Std. insgesamt
Verfasst: 22.11.20 00:39
The game play was easy to pick up and straight forward. I like how it teaches you as you go but it's not like many tutorials that drag out and bore you. You learn the basics in a non mission setting, then learn the rest as you go. You can however choose to go your own way once you get the hang of it and play at your own pace or style. If you get to a point where it would have given you a a goal that you have already completed, you automatically get the reward.
Many games like this get bogged down with too many different metrics to watch to keep your people happy, but I felt this had a great balance and it was never overwhelming.
The board are beautiful and the scenery of the planet is well designed. The various environmental dangers are fun and varied and you see more as the game goes on. The story line, while not super in depth, was interesting and kept me wanting to play and know more. I sank over 40 hours into this in one week and finished the campaign mode. While I wish there were more to it, I feel that for the $7 I paid I definitely got my monies worth.
I really wish there was a workshop where I could get more buildings as the limited number of things to build does get boring after a while.
Overall, great game especially for the price on sale!
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3093 Std. insgesamt
Verfasst: 18.11.20 22:58
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Nicht Empfohlen
465 Std. insgesamt
Verfasst: 08.11.20 02:26
Every mission scenario starts alike. Small starter colony, same resources. Never mixed up where you start with a bigger colony with more problems.
Events like a shard storm get minimal to any acknowledgement. You'd think if you a role playing the governer of a colony that lives in pressurised buildings and tunnels an event like that would warrant a lot of emergency response and drama. Ditto toxic gas getting into your intakes, but nope all of these events barely cause a ripple in your play.
Building morale boosting structures or police, again happen with very little increase to the immersion or care factor.
Building your habitats and skyscrapers in awful mine filled neighbourhoods or stunning pictaresque vistas with parks again seems not to matter. your colonists don't bat an eyelid so it disincentivises you to try to get the ambience of the residential areas up.
The thing I found most annoying was how low-key the Juggernaut discoveries are on the Overworld map. No matter what they discover/ rescue, it was impossibly meaningless and irrelevant.
All the alien fauna you see on a temperate map looks cool but you can't interact with it to harvest and process it. If you could that'd be so much more interesting.
Research options and policy decisions all seem shallow and meaningless.
Imagine caring what your Juggernauts had discovered or even having to make a meaningful decision on what to do with each discovery..... Imagine having to give a crap when a shard storm hit....
If the developers could take a strong leaf out of Frostpunk's book this game could be a lot more engaging.
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1311 Std. insgesamt
Verfasst: 25.10.20 04:17
To be clear, this isn't a game that will keep you occupied for dozens of hours - my 22 hours of playtime represents acquiring all of the achievements, and I don't have any interest in playing more of it. It was fun while it lasted, but any more time would be outstaying its welcome. Maybe I enjoyed it more than I would have considering how frustrated I was with Surviving Mars, but Aven Colony was exactly the sort of experience that I was looking for.
The game certainly has problems, though none that stopped me from enjoying it. For example, there's not much reason to ever build windmills as opposed to literally any other power source; and while the game says spores target intake fans, I never really figured out what that meant, since they seem to attack any structure regardless. The mechanical quirks are hardly worth mentioning, though the writing was frequently eye-rolling. I usually get way too involve in analyzing/critiquing game stories in my reviews, though I don't think my critique would be very interesting or fun to read in this case; The only thing I want to bring attention to is that it is very, very difficult to write a character to be an annoying character, without making the game itself be annoying. There is one character in particular who makes the dialogue nearly unbearable every time they're involved. That being said, I'm glad the story is there - it's effective at contextualizing the scenarios and setting the tone, and the game would certainly be far worse without it.
I wish I could praise the game much more, but I struggle to elaborate on the things the game does well. It doesn't really have any specific feature that it does superbly well; it's a lot of simple and frankly generic mechanics, just combined in an extremely effective way. It certainly won't satisfy anyone looking for a really complex citybuilder, and I have to agree with reviews arguing that $30 is a high pricepoint for the content on offer, but it's not *that* high either - if you want a smaller citybuilder experience that won't ask you for too much investment in time and a steep learning curve, this is a very good pick.
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2669 Std. insgesamt
Verfasst: 19.10.20 23:45
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Empfohlen
6800 Std. insgesamt
Verfasst: 13.10.20 18:18
Various colonies on this alien world require your help, and you will have to take a few small survival modules and build them into a vast and sprawling independent colony that anyone's cousin could take the reins of and still be successful by the end.
You will even explore zones outside of your colony, and while these are not as in depth or detailed as your primary colony, they do provide important resources and side missions for you to utilize and help you grow.
My only complaints would be there is a limited amount of storage space for all you collect, and while there are even late game solutions to this problem, even that falls flat by the very end, but it's not a huge issue. Also, there is a set number of buildings you are allowed to build in your colony, and while this can be offset somewhat by satellite outposts, it is somewhat of a disappointment.
Overall, this game gets an 8/10. There isn't a vast or diverse sound track, and even that falls flat at times, and each mission is roughly the same except the environment, but the graphics are amazing and you have full and easy 3-D movement. This is a very calm, relaxing, and fun city build sim. A very good buy.
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Nicht Empfohlen
505 Std. insgesamt
Verfasst: 27.09.20 10:36
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Empfohlen
1972 Std. insgesamt
Verfasst: 06.09.20 15:22
Overall, the experience is relaxing and not that difficult, just like in Anno 2205. The quality of the game pretends to be like in Anno, but it really is a mediocre or may be a bit higher.
If you liked Anno 2205 and ready to lower your quality threshold, then this game will surely give you a nice time.
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263 Std. insgesamt
Verfasst: 01.08.20 02:37
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Empfohlen
1838 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.20 22:58
The story is mostly non-existent, but what is there is pretty meh. The final cutscene is pretty laughable to be honest. Probably the most annoying part of the game were the voice-over story parts during the campaign missions that you cannot skip and have to sit through in order to finish the mission. Gameplay is quite fun for a non-combat RTS though. Managing an expanding colony can be quite challenging on many of the maps, and I was punished for my overconfidence many times. It also looks really cool so that definitely helps make the gameplay interesting.
Overall, I would recommend this game but only if it's on sale. I don't think it's worth full-price but for 10 USD I think it's a fair amount of content and fun.
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Empfohlen
1162 Std. insgesamt
Verfasst: 22.07.20 02:36
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Nicht Empfohlen
273 Std. insgesamt
Verfasst: 20.07.20 18:37
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Nicht Empfohlen
92 Std. insgesamt
Verfasst: 19.07.20 17:33
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Empfohlen
4157 Std. insgesamt
Verfasst: 17.07.20 05:46
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Empfohlen
1031 Std. insgesamt
Verfasst: 12.07.20 00:04
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Empfohlen
3139 Std. insgesamt
Verfasst: 25.06.20 20:50
Its a satisfying colony sim, that not so grind heavy you regret playing. It provide enough challenges that you have to think about the direction you want to go. The only real problem i had with it: once you figure out the challenge it gets simple and easy. In other words, the challenge doesn't stick through the entire scenario. The UI is simple to navigate, often times giving you multiple ways to get the info you want. I haven't done any of the challenges and i currently have a sandbox game that i am 24 days into, but the overall game is well made and fun to play.
The citizens get whiney, often complaining that that crime is to high, when it shows no crime, or they don't have enough tunnels to get where they want to go, when you have tunnels surrounding everything. One aspect i found to be annoying was the referendum votes. They're awful. One reason, you have to have a colonist satisfaction rating of 50% or higher. I never dropped below 65%, and that's even with the level where everything is falling apart. At that point, why even put the vote in there.
Graphics are sharp, but the some of the animations are a but stiff, and the sound was bit annoying. Some of the VO's i had to turn my volume way up to hear them, then the sound came back on super strong when they were done talking. Not earth shattering though, or game breaking.
Overall: 7/10
Its not Banished hard on normal difficulty, but it is a sold entry in the genre.
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Nicht Empfohlen
344 Std. insgesamt
Verfasst: 15.06.20 13:09
The negative events the game throws at you are easily ignored, even on your first run they are little more than an annoyance, and winter where food stocks are supposed to be low are easily negated by just building more.
Citizens are just window dressing and have an odd sense of what relates to distance traveled, but at least this adds some difficulty to an otherwise run of the mill colony builder that has little challenge to offer the player.
Beautiful visuals and lovely music with some decent voice acting, unfortunately these do not come together to add value to a game that just needed something more, you will find yourself clicking through available upgrades without worrying about what you are spending and not seeing a noticeable difference in trying to spoil your colonists with exotic goods.
It just did not come together as a whole and felt like everything other than the building aspect was designed in parallel and never quite manages to close the gap.
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Empfohlen
622 Std. insgesamt
Verfasst: 29.05.20 23:07
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Empfohlen
1600 Std. insgesamt
Verfasst: 25.05.20 15:56
Still the game relatively lacks complexity as a city building genre. Building choices are limited and modding doesn't seem to be possible.
I believe the most interesting and addictive aspect of Surviving Mars is the management of logistics - moving resources for construction, consumption, and trade. While Aven has many interesting features, I believe it needs much more improvement to match the competitors.
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Empfohlen
4076 Std. insgesamt
Verfasst: 16.05.20 21:20
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Empfohlen
3122 Std. insgesamt
Verfasst: 01.05.20 00:41
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Nicht Empfohlen
491 Std. insgesamt
Verfasst: 23.04.20 21:24
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Empfohlen
2056 Std. insgesamt
Verfasst: 16.03.20 22:28
I had a good time with it. I almost finished the campaign before I got bored. I should probably finish it. It requires a little more depth to be a great game. I hope the developer can add to it or the next iteration.
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Empfohlen
1566 Std. insgesamt
Verfasst: 10.02.20 02:07
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Nicht Empfohlen
1694 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.20 01:45
All that aside my biggest complaint about the game is you cannot set limits on things you manufacture. No, instead I have 20 storage facilities full of rice and watermelons... I run out of flour constantly because I can't set how many pies and how much pasta to make. It's just churn it out until you run out. This game desperately needs production limits... Did I mention this game needs production limits? I'm pretty sure I haven't mentioned production limits...
The game itself becomes pretty redundant as well. The same things happening constantly. There's an election pop up that drives me nuts as well. No matter what you're doing, no matter what menu you're in everything shuts down because you have to know about the upcoming election 15 times before it happens.
The story was ok. It was why I finished the game at all. It wasn't that I found running out of iron, the most abundant resource in the universe, enthralling...
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Empfohlen
13534 Std. insgesamt
Verfasst: 08.01.20 05:28
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Empfohlen
1383 Std. insgesamt
Verfasst: 27.12.19 07:06
I bought this on a whim during a sale at a price I couldn't refuse and was more than pleasantly surprised. The tutorial campaigns give you the basics so its easy to get into the game and then the missions during the game lead you along to expand your knowledge and experience. I'm sure I've just scratched the surface of Aven Colony but, my impression so far is that it strikes a nice balance; not overly complex but, challenging at the same time. I'm looking forward to discovering what else the game offers.
If you like city building and resource management games, this is definitely worth a buy if you can get it on sale.
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Empfohlen
1146 Std. insgesamt
Verfasst: 20.12.19 10:09
10/10 would play again
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Empfohlen
419 Std. insgesamt
Verfasst: 13.12.19 16:28
In the far-flung future, humanity has set its eyes on colonizing the stars in proper utopian, Star Trek fashion. Their newest endeavor is Aven Prime, a vibrant alien world of vast plains, craggy valleys, and some very unfriendly life forms. Despite the dangers, you have been tasked with founding and overseeing several colonies on the surface, each tasked providing resources or living accommodations for the expatriated humans. As you progress through your missions, though, you’ll come across strange relics of a bygone civilization, and begin to unravel a mystery eons in the making. If the creep spores and ice storms don’t do your colony in, the secrets uncovered in your journey just might.
Aven Colony is broken into three modes, including a Campaign of nine missions, a set of four Challenge maps, and a customizable Sandbox using any of the maps in the game. Regardless of the mode you choose, the heart of the game is founding and fostering a functioning colony by making use of the map’s resources and laying out your settlement accordingly. Your people need homes, food, water, clean air, and power, and as the colony grows new needs for security, entertainment, and more will certainly arise. There are facilities to provide for everything a growing community needs but they need enough people to operate them, so the main balancing act of the game is building out the necessary services for the population you have. Spread them too thin or neglect key needs, and you might find yourself out of a job come the next referendum.
There are a few unique features afforded by the game’s sci-fi trappings, but as I mentioned these are easy enough to come to grips with. The atmosphere of Aven Prime is not suitable for humans so your colony is sealed up tight, meaning air quality must be managed and glass corridors take the place of roads. Your buildings naturally fit together like puzzle pieces but your fussy colonists greatly prefer to commute via corridor, so you’ll still need to place workplaces near residences and leave clear avenues between them. Each of the planet’s long days ends with a deep freeze, similar to a mini-winter in Banished, and this greatly curtails food and power production and must be planned for. Getting a feel for just how much food and water larger populations need is something I’m still working on, so you can expect to be caught with empty stores a few times.
Unlike Banished, though, over-expanding or starving your people won’t end with a mass extinction of simulated humans. Colonists in Aven Colony will just get mad and maybe leave. There are seven difficulty levels so I’m sure you can make the margins as tight as you want, but on Normal the game is blessedly forgiving while still requiring a little competence in colony management. Maps also offer unique challenges that give your building some much-needed variety, like ore deposits being poor and requiring you to spread further than you might, or arid deserts leaving you only scattered patches of ground to farm on. The assortment of buildings you have to construct are pretty constant, and most if not all of your colonies will end up featuring the same structures. It’s the scenery, the deadly fauna, and in the Campaign the varied objectives that keep this one from stagnating.
Most of all, it’s fun. Aven Colony is easy to get into, easy to understand, and easy to build gorgeous sci-fi cities in. The basics will carry you for hours, but once you get your bearings there’s a little more depth to discover in places like manufactured enhancers and world map expeditions. Between the art style and the solid sound design, which includes some shockingly good voice work, there’s enough to please the senses that just growing a new settlement much like others before it is engaging. As long as you’re not expecting huge depth or variety here, Aven Colony will serve you quite well as a colorful, relaxing city builder to putter around in.
Did you enjoy this review? I certainly hope so, and I certainly hope you'll check out more of them at https://goldplatedgames.com/ or on my curation page!
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Release:25.07.2017
Genre:
Simulation
Entwickler:
Mothership Entertainment
Vertrieb:
Team 17
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
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