Alien Breed 2: Assault
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Über das Spiel
Im Verlauf des Abenteuers muss der Spieler Conrad allerdings bis in das außerirdische Raumschiff führen, um den dortigen Antrieb neu zu starten – seine einzige Hoffnung auf Rettung! Dabei geht es gegen unablässig angreifende Aliens gewohnt durch detailreiche Umgebungen, welche wie im Vorgänger mit der Unreal Engine 3 aufwändig gestaltet wurden.
Brandneu hinzu kommt in Assault der Survivor-Modus, in dem Spieler Wellen über Wellen an Aliens zurückschlagen müssen.
Systemanforderungen
Steam Nutzer-Reviews
Empfohlen
694 Std. insgesamt
Verfasst: 29.01.22 12:38
Davon abgesehen bleibt der Spielablauf aber simpel: Ich laufe von einem Wegpunkt zum nächsten und schicke alles, was mir in die Quere kommt, gnadenlos in die ewigen Alien-Jagdgründe. Anspruchsvolle Rätsel gibt es keine, meist muss ich nur einfache Schalter bedienen um an anderer Stelle Türen zu öffnen, Plattformen zu bewegen und Maschinen zu aktivieren, welche mir neue Areale eröffnen. Immerhin sind die havarierenden Reaktoren und andere bunt glühende Gerätschaften äußerst ansehnlich in Szene gesetzt. Auch Bosskämpfe wie den gegen ein riesiges Tentakelmonster gilt es zu bestreiten.
Dass der Action-Trip trotz seiner konventionellen Machart so viel Spaß bereitet, liegt vor allem an der tollen Atmosphäre. Genau so muss ein Arcade-Shooter aussehen: Die mit der Unreal Engine 3 gebauten Kulissen protzen mit noch mehr dreckig angelaufenen Metalltrümmern, funkenden Kabeln, blinkenden Apparaturen und einer sehr stimmungsvollen Beleuchtung. Auch der geheimnisvoll wabernde und zischende Soundteppich sorgt für Spannung.
Viel Licht, aber auch einiges an Schatten. So nerven die ständigen Explosionen und das ständige Bildschirmwackeln einfach irgendwann nur noch. Die Steuerung ist in der Standardkonfiguration ein Krampf. Ich liebe Spiele wie Shadowgrounds, wo sich die Kamera quasi immer mit dem Spieler mitdreht. Diese Option muss man sich erst mittels bearbeiten einer Ini Datei von Alien Breed freischalten. Ohne diese Option wäre das Spiel komplett unspielbar für mich. Leider wird hier noch viel öfter von Backtracking als in Impact Gebrauch gemacht, was doch ziemlich an Spielzeitstreckung erinnert.
Positiv: Grafik, Soundkulisse, Design, Effekte, Gameplay
Negativ: Standardsteuerung, ständige Explosionen und Bildschirmwackeln, massives Backtracking
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Empfohlen
65 Std. insgesamt
Verfasst: 23.11.18 20:59
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Empfohlen
410 Std. insgesamt
Verfasst: 05.06.16 15:05
Auf mich macht das Spiel einen sehr soliden Eindruck mit schöner Atmosphäre.
https://www.youtube.com/watch?v=o8bD53F76nU
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Empfohlen
358 Std. insgesamt
Verfasst: 25.06.14 23:40
Der Mittelteil
Alien Breed ist ein sehr entspanntes Spiel, welches man schön daddeln kann, wenn man mal nen bisschen runterkommen will und quer aufm Sofa liegt. Die Grafik ist voll ok, die story, naja durchschnittlich. Allerdings macht es Spaß die Gegner wegzumähen und die verschieden Waffen richtig einzusetzen. jeder Teil der Alien Breed reihe braucht etwa 6-8 Stunden zum durchspielen. Ich würde das Spiel empfehlen, allerdings nur wenn es im Sale ist und einem der Spielstil zusagt.
Hat dir das Review weitergeholfen? Dann folge mir doch in meiner Steamgruppe, wo ich meine Reviews als Kurator verfasse.
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Nicht Empfohlen
240 Std. insgesamt
Verfasst: 27.06.12 19:59
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Empfohlen
1272 Std. insgesamt
Verfasst: 25.01.22 09:27
System Info
OS: Windows10 Pro x64
CPU: i9-9900K@5.2Ghz
RAM: 32GB DDR4 3200Mhz
GPU: RTX 2080 Ti OC
HDD: 1TB + 2TB NVMe SSD, 2TB HDD, external 256GB + 2 x 1TB SSD (USB3.1 UASP)
HDD: *Game was installed on 2TB NVMe SSD
---{ Graphics }---
☐ You forget what reality is
☐ Beautiful
☐ Good
☑ Decent
☐ Bad
☐ Don‘t look too long at it
☐ MS-DOS
---{ Gameplay }---
☐ Very good
☐ Good
☑ It's just gameplay
☐ Mehh
☐ Watch paint dry instead
☐ Just don't
---{ Audio }---
☐ Eargasm
☐ Very good
☐ Good
☑ Not too bad
☐ Bad
☐ I'm now deaf
---{ Audience }---
☑ Kids
☑ Teens
☑ Adults
☐ Grandma
---{ PC Requirements }---
☐ Check if you can run paint
☑ Potato
☐ Decent
☐ Fast
☐ Rich boi
☐ Ask NASA if they have a spare computer
---{ Difficulty }---
☐ Just press 'W'
☐ Easy
☐ Easy to learn / Hard to master
☑ Significant brain usage
☐ Difficult
☐ Dark Souls
---{ Grind }---
☐ Nothing to grind
☑ Only if u care about leaderboards/ranks
☐ Isn't necessary to progress
☐ Average grind level
☐ Too much grind
☐ You'll need a second live for grinding
---{ Story }---
☐ No Story
☑ Some lore
☐ Average
☐ Good
☐ Lovely
☐ It'll replace your life
---{ Game Time }---
☐ Long enough for a cup of coffee
☐ Short
☑ Average
☐ Long
☐ To infinity and beyond
---{ Price }---
☐ It's free!
☐ Worth the price
☑ If it's on sale
☐ If u have some spare money left
☐ Not recommended
☐ You could also just burn your money
---{ Bugs }---
☐ Never heard of
☐ Minor bugs
☑ Can get annoying
☐ ARK: Survival Evolved
☐ The game itself is a big terrarium for bugs
---{ ? / 10 }---
☐ 1
☐ 2
☐ 3
☐ 4
☐ 5
☑ 6
☐ 7
☐ 8
☐ 9
☐ 10
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Nicht Empfohlen
43 Std. insgesamt
Verfasst: 03.01.22 01:01
Explosion? Shake.
Take damage? Shake.
Turn a crank to open a hatch? One Crank = One Shake.
Do nothing? Don't worry, the base is exploding like a heartbeat in the background. Sha-shake... Sha-shake...
Start a machine to move some platform? Rumble Shak-k-k-k-k-k-k-k-e.
No, you cannot turn off camera shake.
If you like electrical snow: pause the game.
No, you cannot stop people from waving magnets over your CRT pause menus.
I hope you like green.
The camera likes to turn on its own, but if you get disoriented, don't worry: Waypoints will always guide you, but never without guiding you the wrong way first.
Controls are tighter and movement is smoother than the first game, so now you can get turned around following waypoints to the wrong door as the camera rotates for every unskippable shaking waypoint cutscene before getting bug alien bum rushed in style!
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Nicht Empfohlen
13 Std. insgesamt
Verfasst: 18.08.21 21:13
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Empfohlen
317 Std. insgesamt
Verfasst: 26.07.21 23:02
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Nicht Empfohlen
65 Std. insgesamt
Verfasst: 08.05.21 11:41
if at least the shooter part was interesting... but not even that.
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Nicht Empfohlen
650 Std. insgesamt
Verfasst: 11.03.21 09:53
So first two levels went ok, thing this time around levels are way more darker and claustrophobic and also felt like there were more locked camera phases which are tad annoying to deal with when aliens are starting to run at you from all around. Considering some of the basically can jump out of the floor right next to you from all side is pretty irritating on elite difficulty along the control scheme not holding up to that fast paced action with enemies taking much more punishment on lower difficulties while dealing way more from tiniest runt and it's easy to get gangbanged and stunlocked in midst of that. Stunlock comes in using items like grenades, health packs, hardener armor etc which are life savers except your activation of them is interrupted due enemy attack. This caused severe issues during level 3 and especially during it's ending section. While as an escort mission it's not that annoying as Mia the synth friend won't take much punishment and wait most of the time to you progress upon things, towards the end she stands in the way and kinda sets the pacing and alien AI really decides oddly whom to attack out of the two. After this phase it's the ending room of level 3 which was worst thing so fart to deal with, masses of enemies surrounding all around and whacking you instantly to pieces, not good place to stand the ground due how arena is made and it's in two sections and closest save is before escorting there so need to do quite a few things again with cutscene x4 to 5 for potentially dying quite fast again. This was quite annoying due first two levels giving more freedom on going around and giving chance to save, in third level this formula of opening map to be more approachable to limiting your access more and more when you proceed that kept going on till the end of the 2nd title.
There were pair of boss fights again, which can be tad challenging or not if doing things right. For example later one (similar to Resident Evil 2 train boss) it's best to wait all tentacles coming out from windows and not move at all, then fast start blasting them and going to one corner, deal with lesser enemies, burst dmg boss and rinse & repeat 3 times. Otherwise if not dealing tentacles fast or boss itself it become quite a enemy wave fight.
It's more of the same from first Alien Breed game and expect more of the same from 3rd part, but honestly hope it's better in design choices and presentation like first was. Second game did leave bad taste in mouth with several things from level design and how it borked good formula from first two levels.
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Nicht Empfohlen
183 Std. insgesamt
Verfasst: 13.12.20 09:53
Alien Breed 2: Assault is close the same title as first from trylogy. Even at this point this makes me feel its worst in realize than first. Team 17 made some cosmetics works and a little too small things in numbers which should rise the title to next level. I feel it is very close to just waste my time, than having fun and discovering well delivered mechanics and exposed events.
Unwillingly I rate this game for: 5/10.
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Empfohlen
1864 Std. insgesamt
Verfasst: 25.11.19 02:30
This game is pretty short and have wayy too many cutscenes for my taste. There's one every 5 min, showing something that you opened / closed / blowed up / turned on..
Gameplay is okay. Controls are a bit clunky, need to get used to them. You'll definitely change default keybinds as some of them are really weird. There are parts in game where your camera will go from top-down to 3rd person. It's quite interesting idea. If this game had a second name, it would probably be a corps checking simulator as that's what you do most of the time.
Coop is cool and force some ammo management as it's very easy to be out of it.
The strongest part of this game is definitely atmosphere. Sillence and noices of alliens with small breaks for some explosion and oh boy there's a lot of them. Everything can explode, even things that cannot. Although screen shaking in combination with a lot of motion blur can be annoying.
Story is nothing special. You have your stereotypical badass hero who's not afraid of anything and going forward, destroying everything on his way.
If you like this type of games then you'll probably like this one as well. But don't expect too much as it's a pretty old game.
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Nicht Empfohlen
279 Std. insgesamt
Verfasst: 23.11.19 18:13
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Nicht Empfohlen
116 Std. insgesamt
Verfasst: 23.09.19 00:10
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Release:22.09.2010
Genre:
Actionspiel
Entwickler:
Team 17
Vertrieb:keine Infos
Engine:keine Infos
Kopierschutz:keine Infos
Franchise:keine Infos
Einzelspieler
Mehrspieler
Koop
Kein Prisoner hat oder wartet auf das Spiel
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