• Aarklash: Legacy: Gameplay Screens zum Action-Strategie Titel.
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  • Aarklash: Legacy: Concept Art zum Taktik Adventure.
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  • Aarklash: Legacy: Erste Screens zum Taktik-Adventure.
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  • Aarklash: Legacy: Concept Art zum Taktik Adventure.
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  • Aarklash: Legacy: Erste Screens zum Taktik-Adventure.

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  • Plattform: PC Veröffentlicht: 12.09.2013
13,29€
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Preis Update 29.04.20

Über das Spiel

Tauche ein in die von Kriegen gebeutelte Welt Aarklash, kämpfe ums Überleben und vernichte die erbarmungslosen Kreaturen, die im Land Angst und Schrecken verbreiten – sofern sie dich nicht zuerst töten!

Willkommen in Aarklash, einem Land voller Chaos und Gewalt, wo seit Anbeginn der Zeit ununterbrochen Kämpfe zwischen den Mächten des Lichts, der Dunkelheit und des Schicksals toben. Am Höhepunkt dieses Konflikts wird Jagd auf eine Söldnergruppe gemacht, der fälschlicher Weise Vergehen gegen den Löwen von Alahan vorgeworfen wird. Überzeugt davon, das Recht auf ihrer Seite zu haben, und fest entschlossen, ihre Gegner bis zum bitteren Ende zu bekämpfen, begeben sich die Helden auf ein episches Abenteuer und decken dabei finstere Geheimnisse auf. Auf ihrem Pfad lauern zahlreiche Hindernisse und nicht weniger unheilvolle Charaktere. Nimm die Herausforderung an und kämpfe um dein Leben! Dein Handeln bestimmt das Schicksal von Aarklash.

Aarklash: Legacy ist ein Taktikrollenspiel, inspiriert vom Miniaturfigurenuniversum des beliebten Tabletopspiels Confrontation. Der Spieler, Opfer einer Intrige, steuert eine Gruppe aus 4 Charakteren und führt diese in Alahan, Acheron sowie im Behemoth-Gebirge in unerbittliche Kämpfe. Diese Söldner können nur den Sieg davontragen, wenn sie jede Gelegenheit nutzen, darunter den Einsatz von Beutegegenständen sowie der vielseitigen Kräfte über die Fertigkeitenbäume, die du nach Wunsch auch zurücksetzen kannst. Auch die Interaktion zwischen den Helden ist wichtig, wobei im Verlauf des Spiels sogar enge, vertraute Bindungen entstehen. In Aarklash: Legacy erwarten dich jede Menge Spaß und Action!

Die wichtigsten Features:
  • Erlebe eine epische Reise voller Abenteuer und taktischer Kämpfe mit einer vielseitigen Handlung, die dich tief in die Fantasy-Welt von Aarklash eintauchen lässt.
  • Dank des Systems der aktiven Pause kannst du immer die beste Taktik wählen, um in Kämpfen zu obsiegen.
  • Du hast jederzeit im Spiel die Möglichkeit, deine Gruppe aufzulösen und dann wieder aus 4 von 8 verfügbaren Charakteren neu zusammenzustellen.
  • Nutze Gruppenfertigkeiten, um deine Helden in den zahlreichen intensiven Kämpfen zusammenarbeiten zu lassen.
  • Mithilfe eines Fertigkeitenbaums kannst du die Fertigkeiten all deiner Charaktere ändern. Finde die besten Kombinationen und nutze so effektiv wie möglich die Möglichkeiten, die sich aus dem Zusammenhalt deiner Gruppe ergeben.

Systemanforderungen

  • CPU: AMD/intel dual-core running at 1,8 GHz (AMD Athlon II and Intel Core2Duo are the oldest CPU architectures recommended)
  • GFX: Integrated or mobile graphic card, with at least 256MB of dedicated VRAM and with at least DirectX 9.0c and Shader Model 4.0 support. ATI/AMD Radeon 3800 series and above and NVIDIA GeForce 8600 series are minimum required graphic cards
  • RAM: 1,5 Go for windows XP / 2 Go for Vista, Seven or 8 GB RAM
  • Software: Windows 7 / Vista / XP PC (32 ou 64 bit)
  • HD: 4 GB available space
  • SFX: Integrated or dedicated DirectX 9 compatible soundcard
  • DX: Version 9.0c
  • LANG: Englisch, Deutsch
  • CPU: AMD/intel quad-core running at 2,2 GHz (Intel Core I 1st gen or AMD Phenom II x4 or newer architectures are recommended)
  • GFX: ATI/Nvidia dedicated or mobile graphic card with at least 512MB of dedicated VRAM and with at least DirectX 9.0c and Shader Model 4.0 support. ATI/AMD Radeon HD4800 series and NVIDIA GeForce GTX260 and above are recommended graphic cards
  • RAM: 2 Go for 32 bit windows (XP/Vista/7/8) / 3 Go for 64 bit windows (XP/Vista/7/8) GB RAM
  • Software: Windows 7 / Vista / XP PC (32 ou 64 bit)
  • HD: 4 GB available space
  • SFX: Integrated or dedicated DirectX 9 compatible soundcard
  • DX: Version 9.0c
  • LANG: Englisch, Deutsch

Steam Nutzer-Reviews

71 Produkte im Account
18 Reviews
Empfohlen
881 Std. insgesamt
Verfasst: 04.06.21 10:50
Das Spiel hat durchaus seinen Reiz.
Es war für mich das erste dieser Spiele mit pausieren und Taktik zurechtlegen aber ich bin gut damit zurechtgekommen.
+Die Truppe ist gewöhnungsbedürftig aber im ganzen recht nett.
+Mir macht das vorwärtskämpfen auch Spaß, bis zu dem Punkt an dem es um ständige Rätselpassagen ging- das war am ---Anfang noch ok, danach nerfte es mich ungemein :-/
-Es gibt unmengen an Loots-zuviel für meinen Geschmack aber gut.
+Die Bosse sind anspruchsvoll und brauchen Taktisches Geschick.
Ich würde das Spiel im Mittelfeld ansiedeln.
Durchschnittlich. Es kann Spaß machen.
+Grafik und Sound sind top.
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221 Produkte im Account
11 Reviews
Empfohlen
955 Std. insgesamt
Verfasst: 22.09.18 17:58
Aarklash: Legacy macht auf jeden Fall Spaß.
Besitze das Spiel seit ein paar Jahren bin aber erst kürzlich dazu gekommen es weiter zu spielen. Nachdem ich es jetzt durchgespielt habe hier eine Zusammenfassung:

Story
Für die Geschichte gewinnt Aarklash definitiv keinen Blumentopf. Davon abgesehen, dass diese nicht wirklich gut insziniert wird ist selbst der Plottwist nicht gerade überraschend. Die Dialog sind zwar (im englischen) gut vertont und es macht Spaß diesen zuzuhören. Allerdings werden wichtige Informationen nur knapp dargestellt und viel Potential einfach dadurch verschenkt, dass gewisse Teile wirklich nur in aller kürze erwähnt werden. [spoiler] So steht man auf einemal vor dem Endgegner, welcher kurz davor ist ein Gott zu werden, versteht aber vorne und hinten nicht was das mit der Kugel zu tun hat, welche man am Anfang einsammtl. Oder warum gerade Nella´s Vertrag nicht bei den anderen ist.[/spoiler] Soetwas dämpft den Spielspaß. Allerdings liegen die Stärken von Aarklash sowieso nicht in der Story.

Steuerung & Kampfsystem
In der Vogelperspektive steuert man sein Quorr (ein Trupp, bestehend aus vier Kämpern) über die Karte. Bei einer feindlichen Begegnung pausiert das Spiel. Nun kann man in aller Ruhe seinen Streitern Anweisungen geben. Der Tank soll beispielsweise seine Verteidigung stärken, während der Schurke die Gegner flankieren und die Fernkämpfer ausschalten soll. Hierbei stellt sich vor allem die Aneinanderreihung von Befehlen als etwas fummelig heraus. Da man die einzelen Befehle aneinanderreihen muss ohne Shift loszulassen. Wenn man nun eine Fähigkeit einsetzen müsste und diese Zielgerichtet ist sollte man darauf achten nicht zulange auf der linken Maustaste zu verweilen, da dies sonst als Ausgangspunkt des Skill shots angesehen wird. Da man jedoch die Kämpfe jederzeit pausieren kann ist eine fummelige Aneinanderreihung von Aufträgen schlicht überflüssig. Die Kämpfe selbst stellen jederzeit eine Herausforderung dar, ohne unfair zu wirken. Lediglich die Bosskämpfe sind meine Meinung etwas zu einfach geraten. So stellten sich manche Gegnergruppen für mich als größere Herausforderung dar als die eigentlichen Bossgegner.

Gameplay
Während des ganzen Spiels lenkt man seine vier aktiven Streiter über das Schlachtfeld. Allerdings stehen einem später mehrere verschiedene Kämper zur Verfügung. So macht es Spaß sein Quorr immer wieder anzupassen und herumzuprobieren welche Kombinationen funktionieren und welche nicht. Allerdings sind die Charaktere festen Rollen zugewiesen. So ist es recht eindeutig wer Tank, Damage Dealer und wer Healer ist.
Nicht wirklich gelungen sind die Items. Man kann vier verschiedene Itemtypen finden. Allerdings wird man von diesen so überhäuft, dass es irgendwann einfach nur noch nervig bei jedem Charakter zu vergleichen und zu schauen wo wer ein besseres Item anliegen kann. Bei meinem Durchgang (Schwierigkeitsstufe: Mittel) habe ich ab ca. der Hälfte einfach aufgehört verschiedene Items anzulegen und es ging trotzdem.
Hin und wieder begegnen einem diverse Rätsel diese sind nett gestaltet und meist recht einfach zu lösen ohne dabei primitv zu wirken. Hier wurde ein guter Zwischenweg zwischen den Kämpfen und den Rätsel gefunden.

Fazit
Aarklash macht auf jeden Fall Spaß zu spielen. Zwar sind die ersten Level recht zäh sobald man allerdings neue Mitstreiter bekommt wird es schwierig sich von diesem Spiel zu trennen.
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309 Produkte im Account
18 Reviews
Empfohlen
565 Std. insgesamt
Verfasst: 26.11.17 08:19
Ich empfehle es unter Vorbehalt. Also eigentlich würde ich es sehr empfehlen, aber...

+Packende Story
+Interessante Charaktere
+Tolles Fantasy-Setting
+Sehr gelungenes Kampf-System

-Diese Rätsel! Diese Rätsel!! Diese Rätsel!!! Um Gottes Willen, es sind so viele Rätsel, die so langweilig sind und so zeitraubend und offensichtlich nur gemacht, damit das unvermeidliche (tolle!) Ende in die Länge gezogen wird!
-Bislang keine Möglichkeit, all die tollen Items zu verkaufen
-Vielleicht zuviel Orientierung mit dem Charakter Nella an Fan-Boys.^^

Grundsätzlich empfehle ich das Spiel. Allerdings: Wenn ihr Rätsel so hasst wie ich, dann überlegt es euch doppelt, das Spiel zum vollen Preis zu holen. Ich habe es am Black Friday gestern (25.11.2017) gekauft und dafür lohnt es sich.
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1791 Produkte im Account
1425 Reviews
Nicht Empfohlen
331 Std. insgesamt
Verfasst: 07.10.17 12:03
Echtzeit Kampf Simulator.
Keine Controller Unterstützung.
Eigentlich nur eine Aneinanderreihung von imho hektischen (obwohl jederzeit pausierbaren) Kämpfen.
Ich habe nicht viel taktische Tiefe entdecken können.
Andauernd manuell die Sonderfähigkeiten benutzen war imho alles.
Man muss halt genau das machen was einem die Box oben rechts vorgibt.
Viel Micromanagement auch im Inventar wegen viel Loot.
Für Leute die Sacred und so mögen.

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1266 Produkte im Account
305 Reviews
Empfohlen
1755 Std. insgesamt
Verfasst: 30.09.17 03:32
+
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152 Produkte im Account
28 Reviews
Empfohlen
987 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.17 23:08
Für den aktuellen Sale-Preis ist das Spiel eine brandheiße Kaufempfehlung und ein kleiner Geheimtipp dazu.
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11049 Produkte im Account
41 Reviews
Empfohlen
284 Std. insgesamt
Verfasst: 09.07.16 15:16
Das Game habe ich schon an zwei Nächte schon angespielt. Normaleweise bin ich kein Fan von RPG wo man Fertigkeiten aufleveln kann und Gegenstände an der Person anzupassen. Aber dieses Game kam direkt beim ersten spielen positiv rüber und werde es noch weiter spielen, weil es Spass macht dieses Spiel und finde das es einfach zu steuern ist.

Man muss 4 Charaktere steuern. Mann kann beim Kampf jederzeit pausieren um andere Taktiken und Kampfvarianten zu wählen zu den Gegner.

Für 1,99 Euro war es saugünstig gewesen und war sogar auch kein Fehlkauf bei mir.
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1037 Produkte im Account
95 Reviews
Empfohlen
289 Std. insgesamt
Verfasst: 04.04.16 04:58
Sehr schönes rundenbasiertes taktisches RPG mit viel Atmosphäre.

Man bestreitet die Abenteuer mit einer Gruppe von 4 Charakteren. Es schliessen sich einem im Laufe des Spiels noch weitere Mitglieder an, so dass man die Gruppe individuell zusammenstellen kann.

- Typische Rollenverteilung (Tank, Heiler, DDs).

- Jeder Char hat seinen eigenen Skillbaum, mit dem man ihn auch noch spezialisieren kann.

- 4 Schwierigkeitsstufen (einfach, mittel, schwer, Ragnarok), wobei mittel schon eine gute Herausforderung bedeutet.
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122 Produkte im Account
9 Reviews
Empfohlen
982 Std. insgesamt
Verfasst: 07.10.13 21:04
Für Freunde von Baldur's Gate und ähnlichen rundenbasierten, taktischen Rollenspielen.
Die Grafik erinnert sehr an Diablo3, insgesamt wird damit eine sehr schöne, düstere Atmosphäre aufgebaut.
Man übernimmt die Kontrolle über eine Gruppe von zunächst 4 Charakteren, alles unterschiedliche Klassen und entsprechend unterschiedliche Fähigkeiten. Alle Charaktere im Spiel sind, bis auf die Skillung, bereits vorgefertigt was Optik und base Stats angeht. So hat man z.B. den typischen Tank, DD, Healer, Magier u.ä. zur Auswahl.
Im Laufe des Spiels treten weitere Charaktere unterschiedlicher Klassen der Gruppe bei, über deren Komposition man jederzeit frei verfügen kann.
Das Skilling-System ist sehr ausgefallen, wobei jeder Charakter seinen eigenen, individuellen Skill-Tree hat. Diesen kann man dann mit jedem Levelaufstieg um 1 Punkt in die gewünschte Richtung lenken. Um dieses System optimal ausnutzen zu können, muss man sich schon früh genau überlegen, in welcher Gruppen-Konstellation man vornehmlich spielen möchte, bzw. auch, welcher Spiel-Stil am besten zu einem passt. Die Synergie zwischen den 4 Gruppenmitgliedern spielt im Kampf beinahe die wichtigste Rolle.
Die Charaktere und ihre unterschiedlichen Persönlichkeiten sind sehr schön und interessant angelegt. Leider wird von dieser Tatsache zu wenig Gebrauch gemacht, es fehlt etwas an Interaktion zwischen den Gruppenmitgliedern, und damit geht auch etwas Atmosphäre verloren. Das Spiel könnte insgesamt mehr Story und damit einhergehend Abwechslung im Spiel-Mechanismus bieten. Man läuft immer wieder neue Maps ab, wobei man fast nur von einem Kampf zum nächsten marschiert, ohne großartige Zwischenereignisse. Eine Ausnahme bilden die eingbauten Puzzles.
Für die ganz ausgefuchsten hat das Spiel hat verschiedene Schwierigkeitsgrade zur Auswahl, aber schon auf der normalen Stufe, geben die Kämpfe einem gut zu Grübeln. Ein grober Fehler, eine Sekunde Unaufmerksamkeit, ein nicht gewirkter Spell, und der Kampf endet schnell im Tod der Party.

Insgesamt eine sehr spaßige und unterhaltsame Herausforderung, für Teil 2 wünsche ich mir etwas mehr Story und Map-Interaktion, dann wäre es perfekt.
8/10
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719 Produkte im Account
141 Reviews
Nicht Empfohlen
74 Std. insgesamt
Verfasst: 07.01.22 12:57
Game have alot of bugs, also problem with loading screen. On forums there is solution with resolution etc. works for few times for me then screen is black during returning to game. Also game integgrity causes errors in Windows 10 pro 64 bit, very strange. Not advised.
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400 Produkte im Account
12 Reviews
Empfohlen
1879 Std. insgesamt
Verfasst: 25.07.21 19:11
I wish there were more games like this. Aarklash is a real time tactics RPG where positioning(both enemy's and yours) and timing are paramount and you can pause to asses the situation and figure out a solution for the combat puzzle before you. Imagine a 4 man dungeon party in WoW but you control every character from a top-down perspective.

Each character gets a skill tree you can progress that meaningfully changes the way you approach fights and can be customized to your preferred style of play. The different encounters are quite varied in composition and have different approaches to them, ranging from fighting multiple enemies swarming you to one big boss with big telegraphed attacks. Each encounter feels like a combat puzzle you have to solve.

The story is decent and the character design is a bit more unique than just another fantasy RPG game.
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2146 Produkte im Account
526 Reviews
Empfohlen
1389 Std. insgesamt
Verfasst: 10.07.21 23:45
There are games that good, that you know them by names or even played them, and probably even enjoyed them even if they were released before you were born. There are other games, that were really cool - but only due to the time they were released, and probably some time after. And also, there are some games, that took some major gameplay ideas from the other games, those that were popular before, with the aim to make it all even better. Buff it. However, sadly enough, those games of this third kind, are usually quite short-lived. Also, more often than not, they do not have even a small share of the popularity that was with those earlier games, the gameplay of which they strive to bring to the ideal.

Aarklash: Legacy, released in 2013, pretty much copies most of the gameplay ideas from the games from the early '00s. And if you have played such games then, in the '00s, you'll get along with Aarklash without serious trouble. However, for the new players who started in the '10s or so... It'll probably feel pretty much dated and boring. Well, some people say that Aarklash heroes are looking very much like heroes from DOTA or League of Legends - but in the solo game. Some spiral in the action, because before DOTA, we had Warcraft 3 and Spellforce - solo games, where the most part of the action was revolving not around strategy, with building units, swarming them to masses, and all that delightful mess that many RTS players admire the most... No, it was about some main figures, the heroes, each with some set of unique skills and even some 'RPG-like' evolution, with growing levels, spending some skill points, and equipping some items to power up the stats.

Oh, well, I'm sorry for that long-winded intro. Just want to state the main idea: Aarklash: Legacy feels quite dated, old-fashioned, and probably quite boring and unsettling for most players today, in 2021. But, as the general games admirer, I can say that by some points, it is really quite buffed up, and surprisingly deep, in terms of that classic gameplay from the early '00s. With the bunch of strong fighters, forming a circle, and, by the wise combination of various powers, overwhelming even the strongest opponents.

Action gameplay, with that circle of fighters, acting in real-time with pause - like in Dragon Age Origins, in a way - is the whole game, actually. Sure, there is some story attached, some drama even, and you can't say that you'll be only fighting some enemies, wave after wave, on some rigid rails leading to the final boss battle. No. There's also some map exploring, and... some puzzles. Like several dozens of them, on your way. Some you will solve without even trying hard enough, just by moving one of your characters fast enough through some obstacles. Some will require from you an understanding of the underlying algorithm before you proceed. And some of the puzzles will combine everything: there'll be some fast-moving obstacles, and you'll need to use several (or all four) of your active characters to move in a sequence, to unlock another gate on your way...

But. Once again, the main part of the gameplay still about fighting, in a team of four characters. A bit later on in the story events, you'll collect some additional characters, and even be able to tune your 4-edged star of fighters, moving different characters with very different powers to different positions in the battle formation. Of course, some characters by default are better on the rear, supportive seats, while others will be the most useful upfront. But the main idea of that 4-edged star, is actually a supreme one, for close combat, if we're not talking about armies and battle formations of tens, hundreds, and thousands of men. I know it because I was trained to play some real-world war games in such a 4-edged star, and I remember those fascinating for the opponents moments when that star formation was actually showing its best, rotating, covering each other, attacking from the unexpected positions... I am not That nostalgic to value Every video game higher than it deserves only because it uses that formation. It's just that feeling, that it was made right in this game.

While the story there, in general, isn't all that nice to write home about it... There are several interesting moments in it. One is obvious from the start - it was supposed to be catchy - your protagonists are actually quite odd-looking characters. Freaks, even. And those freaks are fighting some classic human paladins in the game's beginning, so it might look like we're fighting for the bad guys, initially. However, a bit later on, when all the figures on the exposition are made their moves and showed their colours, and it's all getting flat, 'here's the villain, beat him to save the world'-pattern, comes another strong chord, which actually stays powerful enough up to the end of the game: the battle fraternity is a really cool thing. So, in the end, your team of freaks and unlikely heroes is actually growing some empathy. Soul of the corps, they call it.

To sum it up, Aarklash: Legacy is actually quite a mediocre action game about a team of mercenaries in dire circumstances, a long-worn trope, obviously. And the gameplay from the '00s can't actually sweeten the taste. It is not bad, by any means, it's just... not sufficient, for the major part of the audience. Therefore, my mark would be 6.5/10. But I really like this game as it is. I feel like I understand the passion of its creators, and I can say they did a good job. It's just... one of those games from the third category. Easily overlooked ones, and not quite worthy to be called 'hidden gems'.
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196 Produkte im Account
3 Reviews
Nicht Empfohlen
41 Std. insgesamt
Verfasst: 28.06.21 02:48
If you assign somebody to do something, they may or may not do it. That makes a game based on a pipeline of moves unreliable and unplayable. Great graphics and what seems like an interesting storyline are crippled by playability issues.
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981 Produkte im Account
83 Reviews
Nicht Empfohlen
677 Std. insgesamt
Verfasst: 24.05.21 13:13
Aarklash is actually quite good fun to play, for the most part.
It has decent combat mechanics and relatively simple, but adequately interesting equipment and skill management.
Unfortunately it has the same problem that many other games have:
Annoying difficulty spikes where you keep failing and reloading a single fight, where it seems you need more luck than skill.
Some people may find this kind of challenge fun, but for me it just takes the flow and progression out of the game.
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2841 Produkte im Account
91 Reviews
Empfohlen
807 Std. insgesamt
Verfasst: 17.05.21 03:45
Fun party-based RPG with very interesting combat, decent plotline and voice acted dialogue, and lots of skill upgrades. Mix and match party members. Attractive terrain/character design and immersive music. Smooth game mechanics. Enjoyable.
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3807 Produkte im Account
221 Reviews
Empfohlen
495 Std. insgesamt
Verfasst: 31.03.21 18:38
The combat is solid with good skill trees, but lacking a bit in inventory with only four items to equip, making the loot too samey. Story and voice acting are also well done, as are the graphics.
It's the kind of game I would play in one session if it were possible. So why stop after 8 hrs? Well for me the puzzles break the whole flow of the game and I find them super annoying and a waste of time if you want to get on with the story.
Recommended if you like puzzles and have the patience too solve them instead of fighting through all packs of enemies and bosses and give them hell.
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1261 Produkte im Account
875 Reviews
Nicht Empfohlen
113 Std. insgesamt
Verfasst: 09.08.20 15:59
Way too simple, and real time with pause completely doesn't fit it. The game would clearly be better if it was turn-based, as it stands the combat is full of silliness and is too basic, which is due to the small party as well as limited abilities which have cooldowns. Moreover, the real time allows to easily outmaneuver (or just run through) enemies and instantly attack the weakest units in the enemy team (archers, mages etc.). In addition, the story, dialogues and humor are cringy and uninteresting. The setting is an average fantasy trash. Basically, this game has nothing good to offer.
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1388 Produkte im Account
42 Reviews
Nicht Empfohlen
5 Std. insgesamt
Verfasst: 07.08.20 11:42
Font is too small to play this game even.
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2089 Produkte im Account
375 Reviews
Nicht Empfohlen
407 Std. insgesamt
Verfasst: 28.07.20 09:01
The game was made by retards. Garbage game design/10

- can't move the camera with WASD
- there is friendly fire
- have to constantly press F5 to save the game, no auto-save feature
- you are constantly outnumbered and FUCKED and you have to keep re-doing fights because of trash game design
- basic skill tree development with 0 creativity
- boss fights are infested with adds because EVERYONE FUCKING LOVES FIGHTING ADDS DURING BOSS FIGHTS
- game mechanics make absolutely no sense: Why are enemy archers as tanky as enemy knights??? Why do I have buff stealing ability with 30 seconds cooldown when 3+ enemies during a fight keep casting buffs on themselves??? Why are my characters running circles around the enemies instead of going to the point I am clicking??? One of the healers in the party uses mana to cast heals but has 0 mana regeneration and the only way to get mana is to steal hp from friendly units???WTF????

And you can't even download a trainer to try to finish this abomination for achievements. Avoid this pile of shit.
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612 Produkte im Account
44 Reviews
Nicht Empfohlen
787 Std. insgesamt
Verfasst: 19.07.20 03:32
I wish I could give this game a more middle of the road rating than a negative, because it's not completely unenjoyable.

The difficulty though makes something could be fun and simple a frustrating slog. Every single battle, even the ones you get no loot from, are stressful and unnecessarily difficult (on Medium difficulty!).

Each character gets four abilities, but they either are on huge cooldowns or cost half your mana to cast, which means most of the time you're sitting annoyed you can't do anything about the mage and archer firing at your healer and by the time any ability that could save her pops, she's dead. Or your tank dies because she's actually successfully tanking six enemies at once and can't handle it even with all the healing you can muster.

Outside of combat, the gameplay is just a fairly linear dungeon crawl. The graphics are okay, the voice acting is poor, haven't gotten fair enough into the story to judge. Yes, after playing for 3 hours I'm still in Chapter 1 because half of that time was just having to load and retry the random battles.

The pause system it supposedly this big tactical thing but in my experience it does nothing but allow you to click through all your characters and see all their cooldowns are ticking and you can do nothing but unpause and watch everyone die.

Edit: I pushed through and finished it. Pretty short over all, probably ~10 hours considering all the loading I had to do. Also crashed once. The ending is pretty abrupt. The difficulty get easier as you get more skill points but becomes repetitive.
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149 Produkte im Account
1 Reviews
Empfohlen
2034 Std. insgesamt
Verfasst: 03.07.20 00:56
game offers you 8 playable characters to form parties of 4 for combat. Some of the customization in the character builds is a bit forced (clearly inferior to other options) but overall was fun to build.
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1285 Produkte im Account
49 Reviews
Nicht Empfohlen
371 Std. insgesamt
Verfasst: 26.06.20 16:06
Shitty little game. Graphically its kind of nice, story is decent, but the gameplay drags the game to hell and lower - walking through an empty corridor stopping to experience dull and unimaginative realtime combat.
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558 Produkte im Account
204 Reviews
Empfohlen
409 Std. insgesamt
Verfasst: 24.06.20 17:05
Recommended for fans of party-based action games with pause, such as the Dragon Age or Baldur's Gate series. The storytelling depth may not stand up to those but the gameplay is still plenty of fun.

+Visuals and environments
+Fully voiced dialogue
+Unique characters
+Skill trees make a big difference
+Challenging with options for difficulty
+Good combat flow

-Limited party
-Little customization outside skills
-Loot is accessories only
-Some battles are poorly balanced
-Mediocre story
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1155 Produkte im Account
30 Reviews
Empfohlen
1812 Std. insgesamt
Verfasst: 10.06.20 11:26
its a hard game, let me say that from the start. On medium you will be challenged, you need to read the descriptions and understand how your party's abilities work together to make you a formidable team. I had the pleasure of completing this game on two occasion once on medium and again on hard. Even experts in this genre will find this game a challenge, but oh my it is also extremely rewarding when your well laid plans come to fruition.
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376 Produkte im Account
10 Reviews
Nicht Empfohlen
660 Std. insgesamt
Verfasst: 24.05.20 17:52
I love other isometric RPGs but this one lost me almost immediately. The bad voice acting was a tough pill to swallow. That was further amplified by combat that just really didn't click with me. I imagine there might be some people who love it but to me it felt clunky and unfun. I ended up putting the difficulty all the way down just to get through the story. The result was an extremely unearned ending twist that just left me rolling my eyes. Do not recommend.
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509 Produkte im Account
207 Reviews
Empfohlen
1279 Std. insgesamt
Verfasst: 20.05.20 05:23
Wonderful tactical rpg game with 8 very interesting unique characters and interesting plot. Also beware of hard puzzles you will meet them somewhere later in the game :P
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333 Produkte im Account
52 Reviews
Nicht Empfohlen
69 Std. insgesamt
Verfasst: 14.02.20 02:45
Very interesting and different kind of a party RPG. Unfortunately too many bugs prevent you from playing, as characters won't react to commands - many mechanics don't work at certain times during battles. Impossible to enjoy since the game is also quite difficult.

Needs improvement
5/10
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141 Produkte im Account
16 Reviews
Empfohlen
635 Std. insgesamt
Verfasst: 25.01.20 17:41
Characters are varied with awesome voice acting. Fun to queue actions for each character and pause the game to make decisions. That is the fun using your strategy and upgrading characters with the drops. Game makes it easy to do upgrades by showing stats changes. Enjoyable fun!
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180 Produkte im Account
44 Reviews
Empfohlen
1393 Std. insgesamt
Verfasst: 04.12.19 22:44
Good squad-based tactical game. Each character has an unique strength and weakness and four skills you can build around. I like that you had to plan out your moves carefully to succeed. Definitely recommend playing on hard for best results. There were also some clever puzzles in the game which where great breaks from battling.

The story was ok and the voice acting was meh to kinda bad but was still an enjoyable game.
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3030 Std. insgesamt
Verfasst: 14.11.19 16:17
Simple top down party RPG, with a linear story and linear maps.
Combat is good, but lacks in variety at some point. However, enemy encounters are well designed for the most part.
Can be challenging at times, which is the fun part.
Good game for it's price.
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1494 Std. insgesamt
Verfasst: 28.10.14 00:15
Story is intriguing in the beginning, dulls after a while. Puzzles are kind of annoying in this game. Loot does not reflect on your characters looks, and loot is basically just stat upgrades.

HOWEVER, Gameplay is SOLID. Very fun. Very tactical. Has a tactical pause system and making a wrong decision in battle wether that be your positioning or focusing the wrong guy first or missing an ability timing... can kill you. The cons mentioned up above are annoying yeah, but overall in a game like this , the gameplay is the most important part to me. I bought it at full price and was pleased with my experience. If you're not sure, wait for a sale and then DEFINITELY pick it up.

Each character has 4 main abilities. As you level up characters in the game, you can allocate stat points into these abilities. Each ability has a tree that branches out into different paths. You can basically max two of any of the eight branches on each character, thus customizing their playstyle. You can have a mage healer, or they can be a damage dealer or a mix. You can implant a seed that will explode if you kill the enemy within x number of seconds, and the explosion can do a heal AOE to teammates caught within range of said explosion, or you can max a completely different ability.

There end up being eight playable characters, and you make a party of four. You choose the four. Seriously, the gameplay styles are really left in your hands with how you want to play the game. Very wise on the devs part. These are the reasons the gameplay is so satisfying. When all the abilities in your party go off just right and you completely wreck a mob... it feels pretty good.
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2323 Std. insgesamt
Verfasst: 18.02.14 02:09
Great game. I give it 8/10.

Pros:

-Puzzles to unlock goodies on about every level
-Awesome puzzles to complete storyline
-Good storyline
-Combat is intriguing and makes you think--must be very strategic.
-The number of companions that you can control and deck out with gear
-Pausing the game to plan out strategies
-Talent trees to cutomize for each companion; it adds a deeper level of gameplay
-Decent graphics

Cons:

-Game has some bugs--sometimes the abilities for a companion will not show up. Or, when you click on a companion, another companion's abilities show up. When this happens, you have to restart the game to fix.
...So, because of this, you need to remember to save the game after every battle!!
-Gear is simplistic--it doesn't seem to have gear specific to any one character, it doesnt change the look of your character, and it does not change or add abilities to any character. Basically. gear just adds passive stats.
-No end game. When you beat it, that's it. No unlocking of ubber mode, or anything, to find better gear for your characters. So, you can't really do anything else with the characters you have leveled up and decked out...not even restart and play the game again with your decked out characters.

Pro or Con?

-Easy to cheat to get gear. Just stand in front of a treasure box before you open it and save. If you don't like what you get, just load that save point and try again. You can do this when creating loot, too.
-Right before you beat the game, the storyline takes a drastic turn and ends, leaving you hanging.

What I would like to see in DLC or part 2 if they choose to make it, which devs should:

-Instead of still pausing, make it to where everything is in slowmo when you hit what is now the pause key.
-better gear
-some end game
-more challenges and hidden treasure
-more bosses

Tips if you decide to buy:

-Save Frequently
-Wendaroo is freaking awesome, so learn how to use her.
-Save before opening chests so you can reload last save if you don't like what you get.
-When creating loot, the last item is the item you will create.. it could've been my imagination, though, but it usually also had the last attribute of that item put into it too.
-Go for one target at first--usually the squishy magic type, like priests or mages. If you can't demolish it in 5 seconds, split your damage amongst other targets.
..usually I tried demolishing one fast. But when that didn't work, I usually split dmg across two targets in two seperate areas until one or the other was very low hp and then switched to full focus dmg on that one. This also helped me metigate inc damage better because I could see everything that was going on better so I knew who to heal and dispel and such.
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Release:12.09.2013 Genre: Action-Strategie Entwickler: Cyanide Vertrieb:keine Infos Engine:keine Infos Kopierschutz:keine Infos Franchise:keine Infos
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